Log in

View Full Version : За парното



sabrax
05-11-2010, 16:06
Здравейте колеги,от миналата зима парното ми значително намаля-като горещина,не като обдухване.Сега то явно ще се стигне до чистене на радиаторчето.Но днес махнах кората под чистачките,смених филтъра за купето и забелязах,че клапата под филтъра си се движи свободно.В смисъл като и задам да духа топло ли,студено ли,циркулация само в купето,на нея и е все едно-не се движи.Та питането ми е трябва ли да се движи тази клапа?Според мен да,може би като се даде на циркулация само в купето трябва да затваря.Може и това всъщност да е проблема,да нагнита студен въздух и да меша топлия?Аз я затворих с подръчни материали,ще покарам ще видя дали има разлика.Може ли да прецакам нещо като съм я затворил клапата?Благодаря!

don_pepone
05-11-2010, 16:24
прецакала сее клапата или по-скоро зъбчетата по който се движи моторчето което я затваря. А иначе си виж термостата че той е една от основните причини за намаляването на топлотата на въздуха,коъто духа парното.

sabrax
05-11-2010, 17:00
Когато купих колата на дълго ми държеше 72-74 градуса.Смених термостата,абсолютно същите градуси.Уреда на таблото мери вярно.Реших,че повече няма да се занимавам с термостати,но това не ми пречеше до миналата зима да си имам прилично парно.Сега като съм я затворил тази клапа предполагам,трябва да я карам само на циркулация само в купето,да не натоваря иначе някое моторче:sex:

robygas
05-11-2010, 17:10
Само дето със затворена клапа зимата стъклата вечно ще са замръзнали.

Pastora
05-11-2010, 17:46
Само дето със затворена клапа зимата стъклата вечно ще са замръзнали.
Защото влагата в купето ще е висока и ще достигне точка на оросяване ;)

sabrax
05-11-2010, 17:54
Екстра,ш'си ходя тогава с мотора на работа:-P

MUROMAN
05-11-2010, 21:02
Да се включа в и аз в темата , от тъпата клапа ли е вечно потно в колата ми като е влажно времето и като сме повечко пасажери? :depressed: :big_whoops:

Furious 155
05-11-2010, 22:19
Да се включа в и аз в темата , от тъпата клапа ли е вечно потно в колата ми като е влажно времето и като сме повечко пасажери? :depressed: :big_whoops:или са тънки стъклата на 155 или са доста добре термопроводими :) - оттам е !
Иначе ако редовно ги чистиш отвътре и няма изпаряване на антифриз в колата, стъклата се държат малко по-добре.
Иначе даже в дъжд ми прави впечатление че там където има капка на стъкото, отвътре точно там има конденз - много е як ефекта!

Pastora
05-11-2010, 22:42
Потенето е от това, че човек отделя влага с дишането и повишава относителната влажност в купето. Иначе, ако правилно са сметнали браточките инсталацията не би трябвало да се поти. Ако се замъглява, значи имаш някой от проблемите - забила клапа рециркулация, теч в отоплителната система, сериозни неплътности по купето, смотан филтър, запушено(по въздух) радиаторче, кофти монтиран джам и силикона пропуска вода вътре, дупки по пода и ти мие краката и т.н. ;) Иначе проводимостта на стъклото, като материал си е високо, при повечето коли си е така, да не кажа всички :) (има и стъклопакети де)

търтей
05-11-2010, 23:48
Иначе, ако правилно са сметнали браточките инсталацията не би трябвало да се поти. Ако се замъглява,

На 155 е леко сбъркана тая инсталация

Pastora
06-11-2010, 00:01
На 155 е леко сбъркана тая инсталация
Значи моята е дефектна - не се поти, поне засега ":)

търтей
06-11-2010, 00:17
Значи моята е дефектна - не се поти, поне засега ":)

Радвай се.
Много трудно се разпотява 155 веднъж като се запоти и става ад под небето. Па ако конкретния лкземпляр има склонност към потене поради някъф дефект .... :noooo:

Бобби
06-11-2010, 18:31
Радвай се.
Много трудно се разпотява 155 веднъж като се запоти и става ад под небето. Па ако конкретния лкземпляр има склонност към потене поради някъф дефект .... :noooo:
:shutup:..сещам се при теб защо толкова се е запотявала 155......защото когато караше такава беше по млад:))))
Иначе няма грижи ако е наред вентилацията(въздухопроводите) и няма шума и други гадости под кората на чистачките...тия с климатиците да си сменят филтрите!
И при мен първите године се потеше здраво, но сега предпочитам домашни условия и други екстри....не чак толкова екстремни:))))

търтей
06-11-2010, 20:12
Че ся що ми е? Да не искаш да кажеш, че съм стар и е време да се кротна?

Pastora
06-11-2010, 20:28
Че ся що ми е? Да не искаш да кажеш, че съм стар и е време да се кротна?
Сега трябва да се впуснеш в усилен подбор на булка, коя става и коя не (практически тест), за предпочитане в 'жипката, че е по-широчко :pp:

digitalundgrd
06-11-2010, 20:41
Мисля, че някъде бях гледал едни спрейчета каде се пръска по стъклото и след това не се запотява ;)

endeavour
06-11-2010, 21:35
Мисля, че някъде бях гледал едни спрейчета каде се пръска по стъклото и след това не се запотява ;)
...ама ако са същите дето ги ползвах и аз после по стъклата става една мазнотия - няма чистене. Все пак -трябва да се избере по-малкото зло.

digitalundgrd
06-11-2010, 21:37
Ми на Сонакс някакво беше

MUROMAN
07-11-2010, 01:34
...ама ако са същите дето ги ползвах и аз после по стъклата става една мазнотия - няма чистене. Все пак -трябва да се избере по-малкото зло.

Мммм да да да и аз съм ги ползвал едвам после си измих пак стъклата.:no:

Alfa User
07-11-2010, 11:58
Верно е - тия спрейчета само осират нещата ... На Sonax би трябвало да е добър впредвид реномето на фирмата, ма не познавам някой да го е пробвал и да е споделил впечатления ...

Mury
08-11-2010, 11:29
Един съвет от мен изпробвано е на 146,която е не по-зле от 155 в това отношение.Просто ако колата ви има климатик,като се изпоти джама,пускате комресора на топло и го издухва за секунди.По-новите коли с климатроник го имат като екстра това,и могат да пускат компресора при ниски температури дори под 0,но старите мисля че немогат по 7 градуса да пускат компресора.Виж това не съм го изпробвал при ниски температури,но нека някой пробва:innocent::innocent::innocent::innocent:Инач е метода действа безотказно във влажното есенно време

don_pepone
10-11-2010, 13:06
По-новите коли като се натисне копчето за "размразяване" или изсушаване сами си пускат компресора ( ако са на режим auto) но духа студено известно време и после постепенно затопля.

Бобби
12-11-2010, 19:36
Че ся що ми е? Да не искаш да кажеш, че съм стар и е време да се кротна?
Време ти е...:)...а бе сам прецени:pimp: