PDA

View Full Version : Имам ли вариатор или нямам?!



митака-пловдив
12-11-2010, 16:11
Нещо интересно да споделя и да видим проблем ли е или не.Днес си почоплих малко по колата,акомулатор,филтър на купето...е такива работи.И понеже в гаража имам компресор за въздух реших да издухам прахоляка по мотора.Без да искам духнах около гумата която пази кабелите на вариатора,тръгнах да го наместя тва чудо и.....Ми те кабелите ми са отрязани след буксите и увити с изолирбанд??!!!!Сложих им нови букси и ги закачих за където им е мястото,обаче нищо.Немога да разбера никаква разлика във вървенето,ама никъква.На място и в движение от 900 до 7000 оборота си е все същата.Вариатора нито трака,нито е тракал,колата си я докарах от Италия лично аз и знам че наши майстори никога не са я пипвали.А си върви според мен много добре за 141к.с и разхода ми е доста нисък - 6-7-8 градско,зависи как карам.Много интересна работа,може ли да се провери тва чудо работи ли,неработили - гледам кабели и ми идва на акъла да му подам директен ток от акомулатора или нещо друго да направя??!! Дайте някакъв акъл!

code
12-11-2010, 16:41
А си върви според мен много добре за 141к.с и разхода ми е доста нисък - 6-7-8 градско,зависи как карам.
Ами явно за това е нисък, по пътя на логиката може би изобщо не отива масълце до него. Това е интересна идея за тези дето се мръщят на разхода :)

Pastora
12-11-2010, 16:41
Вариаторите при 8 клапановите не тракат. Предполагам соленоида не ти е работил и колата не си е използвала потенциала, виж я в движение във високите обороти как е спрямо преди. И както е казал колегата по-горе - обяснимо нисък разход :)

Alfa User
12-11-2010, 19:30
Другия вариант е клапана да е запекъл като не е работил толкова време и сега дори да е включен - пак да не сработва... Някаква профилактика ще трябва според мен.

митака-пловдив
12-11-2010, 19:50
А има ли вариант да го "натоваря" принудително?Относно разхода,наистина е нисък!!Даже в една тема ме взеха за "мезе" :) а вървенето незнам как да определя като тази ми е първата с този мотор (предишната беше 1.9т.д) общо взето върви много според мен.Обаче наистина липсва онова "дръпване" в определени обороти за което чета тук из форума.Набира много бързо и без "тласъци".А точно за разхода ми беше и на мен мисълта,защото кабелите бяха отрязани и изолирани с тиксо така че да могат да се вържат във всеки един момент пак.

Sunny
12-11-2010, 20:05
А има ли вариант да го "натоваря" принудително?

В нашия раздел за 164 имаше подобно запитване .... Бобо отговори приблизително така : Подаваш му 12 волта и трябва да се промени работата на двигателя .
Вариаторите на 8 клапановите мотори са еднакви при 155 и 164 ...
И Да не тракат , както при 16 клапановия мотор .

търтей
12-11-2010, 21:01
Соленоида сигурно ли е че работи?
Масло няма как да не ходи ;)

митака-пловдив
12-11-2010, 21:42
И аз това се чудя,по какво да разбера?

търтей
12-11-2010, 21:45
Ми като всеки соленоид
вадиш го, подаваш му напрежение и гледаш какво става

голямата риба
12-11-2010, 23:53
въпреки, че е соленоид и не трябва да му пречи
но доколкото си спомням отгоре е написано къде трябва да се подаде + и къде -

търтей
13-11-2010, 00:01
Не е написано. За капак има три вида букси на 155 ако помня правилно

Furious 155
13-11-2010, 00:08
Не е написано + и - ама има значение ;).
Може да измериш къде излиза + на 12 волта като подаваш газ. Соленоида сработва при над 30% натоварване на мотора и над 1500 оборота, за 8 клапановите мотори на 155.

The_Game
13-11-2010, 03:32
Не е написано + и - ама има значение ;).
Може да измериш къде излиза + на 12 волта като подаваш газ. Соленоида сработва при над 30% натоварване на мотора и над 1500 оборота, за 8 клапановите мотори на 155.


Въпросния соленоид не се ли управляваше по маса или се бъркам ?????????

Alfa User
13-11-2010, 09:09
Опааа, я обяснете по-подробно за + и - , че подозирам че може да съм разменил буксите след една лека интервенция ... Забелязах, че няма обозначение, и хакнах буксите както дойде, щото и един познат подметна че нямало значение как ще са закачат ... :furious:

Furious 155
13-11-2010, 09:23
Въпросния соленоид не се ли управляваше по маса или се бъркам ?????????
всъщност да, по маса се управлява, има постоянен + до него!

MUROMAN
13-11-2010, 09:44
Опааа, я обяснете по-подробно за + и - , че подозирам че може да съм разменил буксите след една лека интервенция ... Забелязах, че няма обозначение, и хакнах буксите както дойде, щото и един познат подметна че нямало значение как ще са закачат ... :furious:

И аз съм така,боцнах буксите по слух.;-)

dimo
13-11-2010, 10:36
Вариаторите при 8 клапановите не тракат. Предполагам соленоида не ти е работил и колата не си е използвала потенциала, виж я в движение във високите обороти как е спрямо преди. И както е казал колегата по-горе - обяснимо нисък разход :)

Това е виц - вярно че по рядко се разтракват обаче като се разтракат са нещо страшно особено с разтракана верига в комбинация много повече от на 16v и освен това е в пъти по скъп та така ......

VFTI
13-11-2010, 11:21
Това е виц - вярно че по рядко се разтракват обаче като се разтракат са нещо страшно особено с разтракана верига в комбинация много повече от на 16v и освен това е в пъти по скъп та така ......
И що да е виц? За момента нито една от 30те легени(които познавам) с 8клапанов не съм чувал да трака вариатора...Сигурно има някой гробник с тракащ, ама ако хванем 30случайни ТС 16в 25от тях ще тракат, а 5 ще са форумни..... Ииии какво като е скъп като нов? 2ра ръка 20лв. и следващия...

Мен нещо друго ми стана интересно? 8клапанов двигател и 7 000об. Колега това реално ли е? Или си с чип, или с преместен прекъсвач, или не си 8клапанов...Защото това също може да е от значение за работата на колата :):)

dimo
13-11-2010, 13:38
И що да е виц? За момента нито една от 30те легени(които познавам) с 8клапанов не съм чувал да трака вариатора...Сигурно има някой гробник с тракащ, ама ако хванем 30случайни ТС 16в 25от тях ще тракат, а 5 ще са форумни..... Ииии какво като е скъп като нов? 2ра ръка 20лв. и следващия...


Това несъмнено е така обаче количеството 16в тс са несравнимо повече на брой 145,146,147,156,166 от там и шанса да попаднеш на тракаща такава е много по-голям това обаче не променя факта, че се разтраква макар и рядко и стария модел .
Идва ми обаче на ум, че при колегата щом са изолирани кабелите несъмнено има някаква причина, която е наложила тази интервенция.Каква е тази причина е може би по важния въпрос

Sunny
13-11-2010, 13:42
И що да е виц? ..... Ииии какво като е скъп като нов? 2ра ръка 20лв. и следващия...


И се сменя за 3 мин. само ;)

митака-пловдив
13-11-2010, 17:45
Да се похваля първо.Вариатора работи,като му подам ток от акомулатора.Променя работата на мотора осезаемо,обаче...Като замерих от двете букси кога идва ток - се получава много странно нещо.
Първо подава му ток веднъж след около 2800 оборота.После обаче му подава отново ток на малко под 900,доста бързо и променливо.
Пробвах да я подкарам с постоянно включен вариатор и до 3000 оборота просто не върви а после наистина "дръпва".Когато обаче си му закача неговите букси просто нее същото.Няма го това вървене което се получва с принудително включен вариатор.От където си вадя изводи че някъде по колата нещо не сработва и може би затова е изключван.
Второ - кое командва въпросната макина?Защото проследявам кабелите до един по-голям сноп и от там ги губя.Колата ми незнам дали е с чип,обаче на място ограничителя изключва малко над 7000 оборота.В движение също,което е около 105-110 км/ч .
Според вас,защо е бил изключван,има ли проблем да си го пусна пак,защото хем повече върви,хем и ми се струва че се разтоварва мотора така,обаче другото което е че като я оставя на оборот почва да го пуска пак и ми се струва че променя доста гадно шума на мотора.И самите обороти почват да варират от порядъка на 100-200+ .

Pastora
13-11-2010, 17:58
Да се похваля първо.Вариатора работи,като му подам ток от акомулатора.Променя работата на мотора осезаемо,обаче...Като замерих от двете букси кога идва ток - се получава много странно нещо.
Първо подава му ток веднъж след около 2800 оборота.После обаче му подава отново ток на малко под 900,доста бързо и променливо.
Пробвах да я подкарам с постоянно включен вариатор и до 3000 оборота просто не върви а после наистина "дръпва".Когато обаче си му закача неговите букси просто нее същото.Няма го това вървене което се получва с принудително включен вариатор.От където си вадя изводи че някъде по колата нещо не сработва и може би затова е изключван.
Второ - кое командва въпросната макина?Защото проследявам кабелите до един по-голям сноп и от там ги губя.Колата ми незнам дали е с чип,обаче на място ограничителя изключва малко над 7000 оборота.В движение също,което е около 105-110 км/ч .
Според вас,защо е бил изключван,има ли проблем да си го пусна пак,защото хем повече върви,хем и ми се струва че се разтоварва мотора така,обаче другото което е че като я оставя на оборот почва да го пуска пак и ми се струва че променя доста гадно шума на мотора.И самите обороти почват да варират от порядъка на 100-200+ .
На 8 клапановите с вариатор ограничителят е на 6400 оборота.

п.с. Тракащ вариатор на 155 8 клапана не знам много хора да са чували, а преди си бяха срещан модел. На 16 клапанките почти не знам на някой да не му трака. Дизелчета бол :))))

TRENDi
13-11-2010, 19:04
Второ - кое командва въпросната макина?Защото проследявам кабелите до един по-голям сноп и от там ги губя.

Командва го ЕКУ-то\пин 37 пише в аутодата\. Има и реле\1-но от 4-те под дебитомера\. В аутодатата нещо не можах да се ориентирам с написано за пин 37, та може да поровиш в пдф-ите, електрик ала-бала частта. Схема няма да успееш да разчетеш\ултра нечетливи са\, но отстрани обикновено има пояснения и с въображение се прочитат и принципно често съдържат полезно инфо.

митака-пловдив
14-11-2010, 23:35
Някой пробвал ли е да върже вариатора за системата за подаване на газ?Говоря за механизма на жилото,защото ми идва една много забавна идея :) Вариатор който да се включи при пълното натискане на педала.Хем ще си запазя разхода,хем като натисна до "текенията" да се сработи таа смрад :)

търтей
14-11-2010, 23:37
Хайде да прочетеш защо на 8 клапановите тс има вариатор ;)

митака-пловдив
15-11-2010, 18:55
Неработи както трябва,да не кажа изобщо според мен.Лесно ли се вади,може ли да му се направи някъква профилактика?

Pastora
15-11-2010, 20:01
Вземи си втора ръка работещ, за профилактика си нямам идея...

митака-пловдив
15-11-2010, 20:10
Ама моя май работи,защото като му подам тока цъка - на загасен мотор.И пак цъка и променя оборотите на работещ такъв.Само че като му дам принудително ток,бърка оборотите и после трябва да я загася за да ги възтанови (с махането на кабелите нищо не става) Кой знае кой кабел в коя букса се мушка?Цвета на кабелите ми е черен и черно/жълто,на вариатора на едната букса има цифрата 2 и нищо друго.

Pastora
15-11-2010, 20:39
Ама моя май работи,защото като му подам тока цъка - на загасен мотор.И пак цъка и променя оборотите на работещ такъв.Само че като му дам принудително ток,бърка оборотите и после трябва да я загася за да ги възтанови (с махането на кабелите нищо не става) Кой знае кой кабел в коя букса се мушка?Цвета на кабелите ми е черен и черно/жълто,на вариатора на едната букса има цифрата 2 и нищо друго.
Последно - работи или не ? То реално трябва да се пуска след определени обороти.

Furious 155
15-11-2010, 23:26
Последно - работи или не ? То реално трябва да се пуска след определени обороти.
ето кога работи клапана на вариатора:

Соленоида сработва при над 30% натоварване на мотора и над 1500 оборота, за 8 клапановите мотори на 155.

митака-пловдив
15-11-2010, 23:33
Работи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.

Furious 155
15-11-2010, 23:39
Работи като му подам ток от акомулатора!И на загасен и на работещ двигател,първият път цъка,а втория променя оборотите.Проблема е че незнам как да го разбера дали работи с неговите си букси и командването от компютъра.Дали е изключен или не,ненамирам промяна във вървенето и набирането,все си върви еднакво.Някой знае ли какви тоци има в тези две букси и дали може да се пусне пробна лампа вързана за тях?Идеята ми е да видя кога точно му се подава ток и следователно да "усетя" някъква разлика.
Може да закачиш един диод с резистор да свети на 12 волта на клемите на клапана и когато се включва да го виждаш ;)!

Z:)m
16-11-2010, 13:25
митака-пловдив - най-добре е да демонтираш соленоида и така да провериш дали работи или не. Демонтажа е много лесен - развиваш двата скрепителни винта и вадиш соленоида нагоре. В извадено положение го свържи към захранване с 12V и виж дали плунжерчето в средата на соленоида изскача напред. Ако тук нещата са ОК, провери в отвора, където се сглобява соленоида. Там трябва да има друго плунжерче, под което е поставена малка пружина. Провери дали това плунжерче се движи свободно надолу/нагоре. Дори ти препоръчвам за всеки случай да го извадиш и да продухаш отвора, в който се монтира това плунжерче. Ако до тук всичко е ОК, това ти гарантира, че от механична гл.т. нещата са наред и функционират. Време е да провериш управлението на соленоида. Сглобяваш всичко по обратния ред и към една от клемите на соленоида свързваш сигнална лампичка (с работно напрежение 12V) или един светодиод (по начина описан от Furious 155) и я/го поставяш на място, което е видно от шофьорската позиция по време на управление на автомобила. Тогава сядаш вътре и прявиш няколко кръгчета, за да установиш дали и при какви условия лампичката/светодиода ще светне.

После ни информирай за резултата!

Успех!

didod
16-11-2010, 13:38
Аз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.

Furious 155
16-11-2010, 14:32
Аз си мисля, че има проблем там. Щом на празен ход и подадено напрежение променя оборотите, а след изключване на напрежението оборотите пак остават така - нещо сигурно не сработва правилно. Или по-скоро нещо заяжда. И чак след гасене на мотора (пад в налягане на маслото) нещата се връщат постарому.Вероятно липсва пружината накрая на клапана, под електромеханичния активатор!:grandpa:

Alfa User
17-11-2010, 19:30
Айде и аз да се присъединя към отбора с проблеми с вариатора. Извадих соленоида, тествах го с напрежение - работи перфектно. Обаче на мястото си май не върши никаква работа - няма го оня ритник в гъза, който подсказва за правилната му работа. Освен това днес забелязах, че на пета предавка колата замира нейде около 5000 оборота - просто не поема повече газ, макар педала да е до ламарината ... някакви идеи ??? :prescription:

митака-пловдив
17-11-2010, 20:28
Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.

Pastora
17-11-2010, 21:22
Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
Няма ли възможност с някой колега от региона да ги размените за експеримента, то ще усетиш разликата ? Ако нямате, аз имам един резервен, но не ви знам буксите и съм на 100 километра поне :(

Furious 155
17-11-2010, 22:59
Ъъъъъ,даде!Извадих го,прегледах го,всичко си има и си му работи.Обаче на мястото си като че не върши никаква работа.Единствено като му подам директен ток от акомулатора бърка оборотите.Пробвах и с обикновенна габаритна крушка с фасунка,да видя какво се случва,тя обаче мига при определени обороти,не трябва ли да светне за постоянно?И при спад на оборотите да угасне?Утре ще пробвам с копче/прекъсвач,да му подам аз тока в движение да го видя какво ще направи.
Като извадиш клапана отгоре с двата винта, отдолу има маслен кпалан и под него има пружина - питането ми е пружината има ли я??? А като разглобиш, може да почистиш там всичко, ако има видими гадости, макар че минава само двигателно масло и не би трявало да е мръсно!

Alfa User
18-11-2010, 14:10
Ще се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :

ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!

Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста :) (става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
Та успех, и дано всичко ви работи !

MUROMAN
18-11-2010, 16:02
Ще се повторя от другата тема (в общи приказки де), но понеже тук точно му е мястото, та да кажа :

ИМА ЗНАЧЕНИЕ как са вързани кабелите на соленоида !!!

Днес опитно доказах, че има значение коя букса с кой кабел свързвате! Извадих соленоида и го пробвах в двете положения на буксите - при едното сработва, при другото - не.
Да отбележа също така, че освен при зададените обороти соленоида сработва и при рязко подаване на газ (без значение на оборотите). Така че моя съвет към хората, които мислят че имат проблем с вариатора, е да пробват соленоида по описания начин. Разбира се не е лошо да имате още един соленоид, който да затапи клапана на вариатора за времето на теста :) (става най-лесно с резервен, или с такъв от ваш колега - който после също може да се тества).
Та успех, и дано всичко ви работи !

И коя букса на кое краче трябва да е Алекс, направи една снимка да видим правилната подретба. :)

Alfa User
18-11-2010, 19:03
На буксите няма никакво означение, но на крачетата на соленоида има - на единия при мене има само на едното (има цифричка 1), а на другия са маркирани и двете крачета с 1 и 2. Та значи правите по-гореописания тест, и си ги маркирате така, че да си ги знаете занапред. При мен едната букса вече няма пластмасово капаче, та ми е лесно :)

търтей
18-11-2010, 19:28
Доколкото помня котвата на соленоида не е с постоянен магнит и тогава няма значение +- как са.
Трябва да отворим един да погледнем.

Alfa User
19-11-2010, 00:11
Еми аз го доказах опитно, че има значение. Интересното е именно че като подавам захранване директно от акумулатора няма значение как са буксите, а като свържа соленоида с управлението му - има. Тва е от мен.

митака-пловдив
20-11-2010, 17:31
Днес след замерване,контролна лампа,копче-прекъсвач и още куо експерименти стигнах до това;
Вариатора ми функционира технически и колата върви много!
Същия не работи с неговите си букси и по-специално,не идва плюс.С неговата маса и копче прекъсвач което командвам аз,при подаване на плюс сработва и таа пущина връви :) .
Къде се намира компютъра,има ли реле или бушон,някой имал ли е проблем подобен на този,какво и къде да погледна още?

ПРОБЛЕМА МИ Е ЧИСТО ТОКАДЖИЙСКИ!!!!

didod
20-11-2010, 17:36
Реле има. Според схемата, която гледам, трябва да е с постоянна маса до клапана и + при сработване на релето.

митака-пловдив
20-11-2010, 17:47
Добреее и аз натам се ориентирах,защото както казах имам постоянна маса,но не идва никакъв плюс.Затова му пуснах директен от акомулатора с коче.И на трета на 4000 оборота подавам пълна газ,щракам копчето и ........яката работа :) .Сега остава някой да кажа знае ли кое е това реле!

didod
20-11-2010, 17:52
Вероятно едно от тези под дебитомера. Май там бяха на 155.

Ако цветовете отговарят - жълто/зелено, сиво/зелено, жълто/черно и жълто/червено отиват на това реле.

митака-пловдив
20-11-2010, 18:05
В самия вариатор влизат жълто/черно и черно - като цветове.Сега слязох да видя под дебитомера какво има; три релета с три бушона,едното знам че е за помпата.Значи в едно от останалите две е проблема.Утре на светло ще ги видя,че сега се стъмни.

didod
20-11-2010, 18:14
По схема са 4. Но не знам дали на 155 всички стоят там.

toki4a
20-11-2010, 18:27
4 тири са релетата и едното е точно за вариатора!!:coolio:

mimouzunov
23-11-2010, 22:38
По схема са 4. Но не знам дали на 155 всички стоят там.

Релетата наистина са си 4 на брои!!!
Две се водят главни ,от тях тръгва + за дюзи комутатори и тн... Третото е за бензиновата помпа а четвъртото е за вариатора!!

Alexandrov70
23-11-2010, 23:42
Днес и аз се разрових от любопитство и установих следното:релето е това ,което е по-близо до акумулатора от двойката , която е по-близо до левия калник.Направи ми впечатление , че е различно от тези за фарове ,отоплители ,клаксони и пр. - на оперативната му верига (намотката) има последователно свързан диод.При мен включва на около 1200-1300 оборота и изключва пак около тези обороти.Прекъсва + и като разменях кабелите на соленоида на клапана нямаше разлика в работата на мотора.Някой има ли идея за какво е диодът?

Furious 155
24-11-2010, 00:20
Днес и аз се разрових от любопитство и установих следното:релето е това ,което е по-близо до акумулатора от двойката , която е по-близо до левия калник.Направи ми впечатление , че е различно от тези за фарове ,отоплители ,клаксони и пр. - на оперативната му верига (намотката) има последователно свързан диод.При мен включва на около 1200-1300 оборота и изключва пак около тези обороти.Прекъсва + и като разменях кабелите на соленоида на клапана нямаше разлика в работата на мотора.Някой има ли идея за какво е диодът?
диодът е за работата на самото реле и неговата намотка, по-точно

търтей
24-11-2010, 00:23
Аре бе, диодите нищо не изразходват ;)

Освен това ако вътре има няма постянен манит (щом има намотка, дето генерира електродвижещо напрежение), е се тая как е вързано (т.е. теорията на Алекс издиша)

;)

Furious 155
24-11-2010, 00:29
диода не е ли за гасене на самоиндукцията?

търтей
24-11-2010, 00:35
Абе нищо не консумира диода ;)
Иначе е за да не връща ток, демек да.

The_Game
24-11-2010, 03:33
Абе нищо не консумира диода ;)
Иначе е за да не връща ток, демек да.

aбе той не консумира ама нали пада на напрежение през диода е 0.7V така, че ако му подадеш 14 в на крачето му ще има 13.3 V нали ?(на едното ще е 14волта спрямо маса на другото ще е ~13.3)

Alfa User
24-11-2010, 10:17
Аре бе, диодите нищо не изразходват ;)

Освен това ако вътре има няма постянен манит (щом има намотка, дето генерира електродвижещо напрежение), е се тая как е вързано (т.е. теорията на Алекс издиша)

;)

Ако мислиш, че издиша - ела да ти покажа опитно и наяве :)
Освен туй, диодите май пропускаха тока само в едната посока ... така че май си има значение :naughty: Прилагам определение за желаещите да спорят :

"Диод е полупроводников елемент с два електрода, който има различна проводимост в зависимост от посоката на електрическия ток, т.е. позволява протичане на ток само в едната посока. Диодът може да се разглежда като един вид вентил за електрически ток, като действието му се дължи на физическите процеси, протичащи при прилагането върху него на напрежение. Някои разновидности на полупроводниковите диоди служат и за други цели.
Двата електрода (двата извода) на диода се наричат анод и катод. За да пропуска диодът ток, трябва анодът да се свърже с положителния полюс на напрежение на източник на ток, а катодът — с отрицателния полюс." И нагледно :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0d/DiodeBG.jpg

Колкото до оборотите, диода ще се отпуши (и съответно пропусне ток) при точно определено напрежение, което явно има връзка с об/мин на двг-то.

Furious 155
24-11-2010, 19:54
зайграхте се в грешна посока!
Клапана на вариатора е елетромагнит - всеки може да пробва дали има значение + и - за него! Диода в релето е да се гаси самоиндукцията от този елетромагнит! През диода не минава управлението на клапана на вариатора!
Този клапан го управлява компютъра на колата след 1500 оборота и над 30% натоварване на двигателя, за 8 клапановите двигатели! Управлението е през реле и бушон за този клапан, като те са локирани под дебитомер-а. Това са фактите!!!

търтей
24-11-2010, 20:00
зайграхте се в грешна посока!
Клапана на вариатора е елетромагнит - всеки може да пробва дали има значение + и - за него! Диода в релето е да се гаси самоиндукцията от този елетромагнит! През диода не минава управлението на клапана на вариатора!
Този клапан го управлява компютъра на колата след 1500 оборота и над 30% натоварване на двигателя, за 8 клапановите двигатели! Управлението е през реле и бушон за този клапан, като те са локирани под дебитомер-а. Това са фактите!!!

Е аз тва разправям от две седмици.

Има соленоиди с постоянен магнит и там има значение + и - как са ориентирани.
Ама на алфа 155 не е такъв.

Alfa User
25-11-2010, 08:44
ОК де, ма кво пречи да се направи опита, който направих аз, за да се види за кво иде реч :pokey:
Файда от спорове няма - действайте !

Dimicha
13-05-2011, 11:46
Може ли да възродя малко темата-понеже и аз вадих соленоида на вариатора,щото имах течове на масло около него,но се оказа,че е спукан маркуч за картерните газове.Та мисля,че не съм разменял кабелите,но все пак да попитам-има ли значение в крайна сметка кой кабел на кое краче на соленоида е?Гледах в PDF-ите,но нищо не пише там или аз не виждам...

Tedo
13-05-2011, 11:47
Може ли да възродя малко темата-понеже и аз вадих соленоида на вариатора,щото имах течове на масло около него,но се оказа,че е спукан маркуч за картерните газове.Та мисля,че не съм разменял кабелите,но все пак да попитам-има ли значение в крайна сметка кой кабел на кое краче на соленоида е?Гледах в PDF-ите,но нищо не пише там или аз не виждам...

Няма значение кой кабел къде е

Alfa User
13-05-2011, 12:09
Може ли да възродя малко темата-понеже и аз вадих соленоида на вариатора,щото имах течове на масло около него,но се оказа,че е спукан маркуч за картерните газове.Та мисля,че не съм разменял кабелите,но все пак да попитам-има ли значение в крайна сметка кой кабел на кое краче на соленоида е?Гледах в PDF-ите,но нищо не пише там или аз не виждам...

Защо просто не пробваш с два кабела директно от акумулатора да видиш дали има значение или не ? Съвсем елементарен тест ... работещ при това :)

Dimicha
13-05-2011, 15:25
Хах,исках да възродя темата,а възродих спора :D Добре де-колега по-горе казва,че ако соленоида е с постоянен магнит,то тогава има значение,а ако е с електро магнит няма.Е да де,но соленоидът не е ли точно комбинация от постоянен и електромагнит?Външната част би трябвало да е електромагнит,а колчето,което излиза-да е постоянен магнит.И така ако разменим кабелите и обърнем поляритета,вместо да накараме колчето да излезе навън и да пусне масло към вариатора,всъщност да го накареме да си стои вътре в соленоида?

От друга страна обаче си мисля,че ЕКУ-то може би обръща поляритета на кабелите,които отиват в соленоида,така че винаги да го кара да сработва точно когато трябва-т.е. да няма постоянен "+" до соленоида.

Кое от двете е?

Alfa User
13-05-2011, 17:19
Хах,исках да възродя темата,а възродих спора :D Добре де-колега по-горе казва,че ако соленоида е с постоянен магнит,то тогава има значение,а ако е с електро магнит няма.Е да де,но соленоидът не е ли точно комбинация от постоянен и електромагнит?Външната част би трябвало да е електромагнит,а колчето,което излиза-да е постоянен магнит.И така ако разменим кабелите и обърнем поляритета,вместо да накараме колчето да излезе навън и да пусне масло към вариатора,всъщност да го накареме да си стои вътре в соленоида?

Точно си го написал, колега.
Аз съм го написал по-горе, защото съм го пробвал лично - има значение къде е плюса, защото в противен случай буталцето не излиза. Експеримента е описан точно - с резервен соленоид беше направен, при работеща кола.
Мисля, че повече спорове са излишни по този въпрос.

Dimicha
13-05-2011, 23:01
Аха,ами тогава как точно трябва да бъде свързан?Има черен кабел и черно-жълт кабел-кой кабел на кое краче трябва да е?Освен това аз на моя май не виждам да са означени крачетата :roll:

nicola 59
14-05-2011, 00:10
Аха,ами тогава как точно трябва да бъде свързан?Има черен кабел и черно-жълт кабел-кой кабел на кое краче трябва да е?Освен това аз на моя май не виждам да са означени крачетата :roll:

Няма никакво значение колега ,защото ако разхлабиш болтчетата които го държат можеш и да го завъртиш свободно на кадето искаш ,значи нямаш никакъв ориентир и за поставянето ,като ляво и дясно краче ,няма и отбелязано + и при това положение ,ако някой ми каже коя жица в кое краче отива ще го почерпя от сърце.

Alfa User
14-05-2011, 00:19
При мен също няма означения на крачетата, а на всичко отгоре кабелите ми са с еднакъв цвят - затова и си направих труда да направя прословутия тест.
Четете по-горе как точно става номера, и всичко ще е ОК. Мързи ме да описвам наново всичко ...
Вместо да спамите излишно - прочетете внимателно темата !!!

nicola 59
14-05-2011, 00:35
При мен също няма означения на крачетата, а на всичко отгоре кабелите ми са с еднакъв цвят - затова и си направих труда да направя прословутия тест.
Четете по-горе как точно става номера, и всичко ще е ОК. Мързи ме да описвам наново всичко ...
Вместо да спамите излишно - прочетете внимателно темата !!!

Извинявам се за спама ,но немога да не подчертая ,че най голямото предимство на 155 пред 156 ,е че ако имаш 155 пишеш в раздел 155 на форума ,а тука са най точните модератори.В156 раздел наказват и за не добре измито предно стъкло на колата за която пишеш.Приключих със спама

Dimicha
14-05-2011, 19:49
Абе аз се обърках и честно казано гадая,щото не знам какъв е принципът на действие на соленоида.Факт е,че в PDF-а не е дадено никакво означение кое кабелче къде се включва.За разлика от описанието на другите букси,където всеки пин си е номериран и си пише какъв цвят кабел влиза във всеки пин и откъде идва тоя кабел.И май почвам да клоня към това,че няма значение.Колегите,които казвате,че няма значение-бихте ли обяснили какъв е точно принципът на действие на соленоида?

Alfa User
14-05-2011, 20:09
Човече, защо просто не направиш споменатия тест и да приключваме с драмата ???

Dimicha
14-05-2011, 20:18
Добре де,не се ядосвай-просто питам,нали идеята е да се пита преди да се пипа,че да не стане беля peace \/

Dimicha
14-05-2011, 21:47
Човече, защо просто не направиш споменатия тест и да приключваме с драмата ???

Мдаа,пробвах-с ток от акумулатора иглата изкача без значение как подавам ток.При свързване с неговите си кабели обаче НЕ работи отново без значение как въртя кабелите....просто няма никой...разменях,форсирах...нищо не се получава.Утре на светлото ще трябва да огледам да не би и на моя да са му отрязани кабелите някъде надолу.Странна работа :???:

Alfa User
14-05-2011, 21:54
В такъв случай може да има проблем със сигнала, подаван от ЕКУ-то ...
Огледай все пак да няма прекъснати кабели - а ако всичко е наред, остава да се прекръстиш и да търсиш ново ЕКУ.
Успех, надявам се да е по-малката беля !

Dimicha
14-05-2011, 22:53
Благодаря! :) Дано да не се налага да купувам комп.А само информармативно-колко струва такъв (на старо ест.). И още нещо се сещам да попитам и спирам с въпросите-възможно ли е вариаторът да сработва само когато колата е в движение?

Alfa User
14-05-2011, 22:59
Не, вариатора сработва на определени обороти - трябва да го видиш да действа и на място при форсиране.

toki4a
15-05-2011, 01:54
вие с тез вариатори неразбрахте ли , че няма значение ! на кабелите !!

Dimicha
15-05-2011, 10:40
вие с тез вариатори неразбрахте ли , че няма значение ! на кабелите !!

Е..разбрах де-моят не работи без значене как са кабелите :D

Rider_alfa155
15-05-2011, 11:00
колега провери си релето за вариатора не бързай с ЕКУ-то по някога най големите гафове се откриват в най елементарните устройства. Успех

П.С. а сега някой ако успее да ми каже кое точно е тва нещо наречено вариатор ще съм ви страшно задължен, тъй тъй съм разкостил колата да проверя и него работи ли или не.

Dimicha
15-05-2011, 11:32
колега провери си релето за вариатора не бързай с ЕКУ-то по някога най големите гафове се откриват в най елементарните устройства. Успех

П.С. а сега някой ако успее да ми каже кое точно е тва нещо наречено вариатор ще съм ви страшно задължен, тъй тъй съм разкостил колата да проверя и него работи ли или не.

Ами как да го проверя това реле-аз преди време ги вадих всичките и им зачиствах крачетата и ги пръсках с WD40,та да не се запичат повече.Как да разбера дали работи?

А иначе вариаторът,доколкото аз разбирам,е на самия разпределителен вал на смукателните клапани,т.е. така не може да се види.Вижда се соленоидът,който го управлява,като застанеш срещу двигателя е точно вдясно от маркучето за картерните газове.В PDF-те е описано добре-общо взето е просто и гениално устройство,което работи безотказно,единственият кусур му е,че понякога отказва да работи :D

Rider_alfa155
15-05-2011, 11:39
Ами как да го проверя това реле-аз преди време ги вадих всичките и им зачиствах крачетата и ги пръсках с WD40,та да не се запичат повече.Как да разбера дали работи?

релетата са с алуминиеви капачета, сваляш капачето, почистваш котвичката вътре(желателно с финна шкурка) провeряваш пъпките и затваряш, обикновенно тези пъпки нагарят и не дават контакт. Колегите по горе са обяснили кое точно е релето тaка че няма да ти е трудно да го намериш, за това как да го провриш......... сложи го на една кола с работещ вариатор и си готов....
Мерси за инфото кое е тва нещо винаги съм се чудил какво е това :D :big_bow_down:

Dimicha
15-05-2011, 12:18
Тъй,значи ей сега слизах да гледам релетата.Няколко странни неща-едното реле (би трябвало да я точно за вариатора,пада се най-близо до акумулатора и най-вляво) е абсолютно същото като останалите три релета,но средното му краче не влиза в никакв букса,има дупка там,където трябва да прави контакт с някакво кабелче-не знам дали е нормално.Освен това не видях диод никакъв-отворих релето (между другото се оказа,че е отчупена една част от него вътре,т.е. релето е капут).Колата запали и без това реле,т.е. не може да е за бензиновата помпа,не може да е и за дюзите.И още нещо-сигурни ли сте,че релето с диода е за вариатора?Щото в пдф са описани четири релета-реле за бензиновата помпа,реле с диод (точно така е наречено),реле за вариатора и auxiliary relay (допълнително реле или не знам точно кво значи).Т.е. излиза,че релето за вариатора не е с диод?!

Rider_alfa155
15-05-2011, 12:40
Тъй,значи ей сега слизах да гледам релетата.Няколко странни неща-едното реле (би трябвало да я точно за вариатора,пада се най-близо до акумулатора и най-вляво) е абсолютно същото като останалите три релета,но средното му краче не влиза в никакв букса,има дупка там,където трябва да прави контакт с някакво кабелче-не знам дали е нормално.Освен това не видях диод никакъв-отворих релето (между другото се оказа,че е отчупена една част от него вътре,т.е. релето е капут).Колата запали и без това реле,т.е. не може да е за бензиновата помпа,не може да е и за дюзите.И още нещо-сигурни ли сте,че релето с диода е за вариатора?Щото в пдф са описани четири релета-реле за бензиновата помпа,реле с диод (точно така е наречено),реле за вариатора и auxiliary relay (допълнително реле или не знам точно кво значи).Т.е. излиза,че релето за вариатора не е с диод?!
......или релетата са ти разбъркани като тесте карти за игра.... ако ти се знипьва подреди си релетата както трябва да са, по памет това реле наистина трябва да е с диод... няма проблем колата ти да запали без него въпроса е как ще работи :D

Dimicha
15-05-2011, 13:53
Още повече се обърках-ще се опитам по-точно да си формулирам въпроса:
Релетата еднакви ли трябва да са на външен вид?Щото моите са еднакви,което може би означава,че някое/някои от тях не са за там...Всичките ми релета са 12V/30A с алуминиеви капачета.

Rider_alfa155
15-05-2011, 14:19
еднакви са на външен вид, разликата е че едното е с диод а другите без, това с диода е за вариатора

Dimicha
15-05-2011, 14:49
еднакви са на външен вид, разликата е че едното е с диод а другите без, това с диода е за вариатора
Ок ясно-значи диодът е вътре,пак ще огледам и ще видя.Но така или иначе има някакво отчупено парче от това реле и ще се сменя.Въпросът ми сега е-продават ли се нови такива или пак старо да търся?А също така има ли възможност да бодна там само за проба обикновено реле от някое друго устройство в колата,което за момента не ми трябва?

Rider_alfa155
15-05-2011, 15:01
друго реле няма да ти върши работа, трябва да е същото, продават се и не са много скъпи, до колкото си спомням са към 7-8 лева а иначе по моргите ен може да не намериш някое

митака-пловдив
15-05-2011, 19:41
Ок ясно-значи диодът е вътре,пак ще огледам и ще видя.Но така или иначе има някакво отчупено парче от това реле и ще се сменя.Въпросът ми сега е-продават ли се нови такива или пак старо да търся?А също така има ли възможност да бодна там само за проба обикновено реле от някое друго устройство в колата,което за момента не ми трябва?





Колеги,аз когато се "борих" с вариатора и релетата,забелязах че дори едно от 4-те релета да нее включено,колата гасне,или въобще не пали.Относно това за вариатора,върху капачето му беше "мацната" с червена боя нещо като лентичка.Та именно в него ми беше проблема;пъпката му се беше отлепила,което е подавало постоянен сигнал на вариатора да сработва,това пък води до нестабилни обороти,което пък е навело на мисълта някой умник да му резне кабелите :) .

За значението на буксите пък,само и аз да поясня.Когато му подадете директно плюс и минус а вариатора е в ръцете ви,няма значение кой кабел къде се слага.НО,когато го опрете някъде по двигателя (явно си "хваща" маса) тогава работи само по един определен начин!!!!!На моя на едната букса има цифрата 2 и там се слага минусовия кабел. Успех!

Dimicha
15-05-2011, 19:51
Колеги,аз когато се "борих" с вариатора и релетата,забелязах че дори едно от 4-те релета да нее включено,колата гасне,или въобще не пали.Относно това за вариатора,върху капачето му беше "мацната" с червена боя нещо като лентичка.Та именно в него ми беше проблема;пъпката му се беше отлепила,което е подавало постоянен сигнал на вариатора да сработва,това пък води до нестабилни обороти,което пък е навело на мисълта някой умник да му резне кабелите :) .

За значението на буксите пък,само и аз да поясня.Когато му подадете директно плюс и минус а вариатора е в ръцете ви,няма значение кой кабел къде се слага.НО,когато го опрете някъде по двигателя (явно си "хваща" маса) тогава работи само по един определен начин!!!!!На моя на едната букса има цифрата 2 и там се слага минусовия кабел. Успех!

Еее,това чукане чаках дет се казва.А колега,релето,което е за вариатора има ли някакъв номер сериен-в смисъл-за какво да питам като отида в магазина?И наистина ли е с 5 крачета,от които само за 4 има кабели отдолу,щото при мен е така...

А за това,че не пали ако не са и 4-те релета на място ме озадачи наистина.Мойта запали както всеки друг път...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин :D

Rider_alfa155
15-05-2011, 19:56
...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин :D
е тва кажи как го постигна бе колега с паленето без дебитомер!!!

митака-пловдив
15-05-2011, 19:59
Еее,това чукане чаках дет се казва.А колега,релето,което е за вариатора има ли някакъв номер сериен-в смисъл-за какво да питам като отида в магазина?И наистина ли е с 5 крачета,от които само за 4 има кабели отдолу,щото при мен е така...

А за това,че не пали ако не са и 4-те релета на място ме озадачи наистина.Мойта запали както всеки друг път...абе тя преди време и без дебитомер запали като се замисля...само да можеше да пали без бензин :D



След малко ще слезна да му запиша номера и да ти го кажа.И относно крачетата,релето може и да е с 10 крачета а да работи само с 4 :) Това въобще не трябва да те тревожи според мен.

И да наистина,дори това което беше за вариатора,когато го извадя от мястото му,колата пали,работи 5-10 секунди и гасне.Двте които отговарят за помпата и дюзите,с тях дори не пали,а с четвъртото реле ми светка червената дюза на таблото и тогава държи 1000+ оборота.

mimouzunov
15-05-2011, 20:17
Имате 4 релета... 2 от тях се водят главни и захранват тъи наречения компютър ,третото захранва бензиновата помпа а последното е с диод и то управлява соленоида на вариатора...Последното има диод в себе си защото то цъка мноого често докато двигателя е запален!!!Диода предпазва електрониката която го управлява (ЕЦУ-то) от обратни импулси!!!
Соленоида на вариатора трябва да сработва без значение как са зацепени кабелите му ,а бобината му вътре няма връзка с корпус (маса)...
Вариатора сработва със ВСЯКО рязко подаване на газ...

Furious 155
15-05-2011, 20:46
Вариатора сработва със ВСЯКО рязко подаване на газ...точно! имам само да допълне че се задейства вариатора над 1500 оборота и над 30% натоварване на двигателя!

Dimicha
15-05-2011, 21:14
Благодаря ви сърдечно за отговорите,колеги!Не знам как съм го постигнал,колега,но факт е,че запали :D ...и в двата случая.Та значи току-що слязох,номерирах релетата и ги извадих и отворих всичките.Намерих релето с диода,здраво е,само че май не си беше на мястото.Другите трите са напълно еднакви,едното от тях е заминало.Значи излиза,че май ми трябва едно съвсем нормално реле без диод.Утре ще се опитам да се сдобия с него-надявам се,че като им го покажа,ще ми дадат квото трябва.
Въпросът сега обаче е как да улуча кое реле къде е-аз съм си номерирал до момента как са били,но мисля,че са били разменени,а по мястото им не мога да се ориентирам,щото целия блок с релетата при мен не е на стойката долу,а като купих колата беше изкаран горе и вързан със свинска опашка за маркуча към дросела :hmm: И ще съм ви много благодарен ако ми подскажете някаква схема,по която да се ориентирам кое реле на коя дупка да набуча :dunno:

Rider_alfa155
15-05-2011, 21:18
утре ще ти пратя снимка колега защото сега е късно, предполагам няма да ги слагаш в момента

Dimicha
15-05-2011, 21:31
утре ще ти пратя снимка колега защото сега е късно, предполагам няма да ги слагаш в момента
Благодаря ти много!Да,няма сега да тръгна да ги слагам,единствено щото няма осветен гараж наоколо,иначе не ми мърда цяла нощ ровичкане по колата. :D скоро обаче ще си купя една каска с фенерче и ще мога да си действам и в тъмното :D Току-виж ми помогнала и в други по-тънки работи и дейности ;)

mimouzunov
15-05-2011, 21:39
Благодаря ти много!Да,няма сега да тръгна да ги слагам,единствено щото няма осветен гараж наоколо,иначе не ми мърда цяла нощ ровичкане по колата. :D скоро обаче ще си купя една каска с фенерче и ще мога да си действам и в тъмното :D Току-виж ми помогнала и в други по-тънки работи и дейности ;)

Откачаш акумулатора... Махаш двете букси от соленоида на вариатора... Пускаш мултицета на обхват "мерене на диоди (често съчетан със звукова индикация)" и проверяваш къде ще ти даде на "късо" м-у единия кабел на соленоида и силовата верига на някое от релетата... Незнам как да се изкажа по-разбираемо...

Dimicha
15-05-2011, 22:59
Откачаш акумулатора... Махаш двете букси от соленоида на вариатора... Пускаш мултицета на обхват "мерене на диоди (често съчетан със звукова индикация)" и проверяваш къде ще ти даде на "късо" м-у единия кабел на соленоида и силовата верига на някое от релетата... Незнам как да се изкажа по-разбираемо...

ОК,благодаря :) С риск да предизвикам критики обаче,продължавам да упорствам,че според това,което чета в момента в PDF-ите,релето с диод не е за вариатора-цитирам:

"Релето с диод S12b, задействано от негативен сигнал от пин 27 на ЕКУ, праща обратен сигнал в пин 54 на ЕКУ,захранва релето на горивната помпа S12C и дава пусков сигнал на соленоида на клапана за горивните изпарения,на мотора за празен ход и до инжекторите S3"

mimouzunov
15-05-2011, 23:18
ОК,благодаря :) С риск да предизвикам критики обаче,продължавам да упорствам,че според това,което чета в момента в PDF-ите,релето с диод не е за вариатора-цитирам:

"Релето с диод S12b, задействано от негативен сигнал от пин 27 на ЕКУ, праща обратен сигнал в пин 54 на ЕКУ,захранва релето на горивната помпа S12C и дава пусков сигнал на соленоида на клапана за горивните изпарения,на мотора за празен ход и до инжекторите S3"

Няма да има критики защото аз с тея релета съм си играл от любопитство зимата на 2007-ма и говоря по спомени... :thumbup:
Отпред... трябва да има (пак по спомени) и два бушона... единия е 7.5А а другия 15А!!Тоя 7.5 трябва да е вързан за едното реле което захранва електрониката а тоя от 15 е за помпата... Като замериш с уреда може да установиш тези бушони към кои релета са вързани!!Отделно може да провериш (пак с уреда) кое реле праща напрежение за вариатора :balloon:
С мерене ще излезе всичко...

Dimicha
16-05-2011, 17:48
Значи намерих реле-първо ново някакво испанско ново за скромната сума от 3.70,но се оказа,че не е 12v/30A, а 12V/2*20A и не посмях да го сложа.Та отидох до една морга и там ме одраха 7 лв за старо реле Бош със същия номер като оригиналното-боцнах го веднага,но не мога да кажа дали има някаква разлика.Мислех да слизам да пробвам дали работи вариаторът,но такава буря почва навън,че просто няма начин.Да му се невиди и шибания ден-цял ден си мечтая как ще натъкмя колата,а то времето няма да ми позволи.Ако утихне,ще сляза да я почовъркам,пък да видим дали ще тръгне вариаторът.

toki4a
16-05-2011, 18:07
дай ми я да я покарам 20 тина мин !и ще ти тръгне вариатора!!!;)

Dimicha
16-05-2011, 18:11
Ами къде си,ще ти я дам,стига да обещаеш да не я тормозиш много...т.е. повече от мене. :D Шегата настрана,отдавна искам да я дам да я покара някой,който от много време има такава,та да ми каже какво смята,че не е наред.Но то наблизо май няма никой от форума с такава :(

митака-пловдив
16-05-2011, 19:22
Моя пък от незнам кога,но пак си е взел отпуска :shoot::shoot::shoot::shoot::brickwall::brickwall: :shoot::shoot::brickwall::brickwall:

Тва пък вече е прекалено!!:surrender::surrender:

Ако натисна с пръста,двете пъпки на релето (отворих го и го бърниках) вариатора работи.Обаче сам неще и неще да се пусне.Нито на 3000 оборота нитно на 6750!

Да се пусна и аз по парзалката пак!Преди да се подаде + на релето,което от своя страна подава на вариатора.От къде аджеба взима информация.И това съпротивление в тъпото реле,как да разбера дали работи?!

Dimicha
16-05-2011, 20:07
Бе май най-лесно е да смениш релето.Мен ме одраха 7 лв за старо реле,но работи-преди малко слизах,вадих соленоида,цъка при съвсем леко подаване на газ.Странното при мене беше,че както казаха другите колеги,няма значение как са кабелите.Слагах го на маса на двигателя соленоида,пак няма значение,като форсирам от дросела,иглата излиза и си стои навън.Огледах го добре-наистина има означение "1" до едното краче, кабелите са жълто и черно единия и мисля черно другия.Ако някой има някакви други съображения как трябва да са кабелите,да каже сега или да замълчи завинаги,дет се вика :D

митака-пловдив
16-05-2011, 22:15
Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?

mimouzunov
16-05-2011, 22:34
Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?

Да елиминираш релето нее добра идея!!!
В еку-то има транзисторче което е там да управлява реле а не дирекно соленоида!!!С тези си опити рискувате да си навлечете по-сериозни проблеми!!!

Dimicha
16-05-2011, 22:59
Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?

Релето,което ми дадоха е от Алфа 90,иначе по номер съвпада с това,което търсех-завършва на 13 номерът му.Релето с диода завършва на 12.

А аз за пореден път искам да попитам-сигурни ли сте,че релето с диода е за вариатора.Щото ако не е за там,а сте го сложили,може това да е причината,поради която има значение как ще се закачат кабелите на соленоида.Нали колегата Алфа юзер по-горе подметна нещо,че диода пускал ток само в едната посока....честно казано гадая,нищо не разбирам.И ако не е за там релето с диода,къде точно трябва да се сложи-щото четох четох в ПДФ-а,уж гледах в кое реле кои кабели трябва да влизат (по цветове),но моите май не отговарят съвсем....объркан съм вече.А с мерене с мултицет няма да се оправя-бос съм по електриките.

alfatras
17-05-2011, 09:07
[QUOTE=митака-пловдив;888197]Toчно така са кабелите.От каква кола взе това реле?Това съпротивление,само немога да разбера,спира ли тока или не?Защото когато му подам ток,релето цъка.Дали може да елиминирам самото реле и да пробвам директно какво ще стане?Демек,жълтия кабел да го вържа с този който подава към релето,все едно байпас?!?[/QUOTE
Без реле нищо няма да стане-компа отчита,че го няма и не сработва!

Dimicha
17-05-2011, 11:52
Аз продължавам да се боря с ръководството за ремонт,щото съм се заинатил да разбера кое реле точно какво прави,но там или има нещо сериозно сбъркано или логиката,по която сработват тези релета е много оплетена.Защото в упътването веднъж се казва следното "релето на горивната помпа s12c" после "релето на горивната помпа s12d" и т.н.,а в самата схема релето на горивната помпа е s12a т.е. или и трите релета имат отношение към помпата или има грешка в упътването.И не мога да разбера,защо не пише на самите места,в които се набучват релетата, номерът им според схемата-всичко щеше да е толкова лесно-а сега не знае човек с кое реле си има работа...
Тъпото е,че явно са го мислили така,че да може дори да се прецака едно от релетата,колата да може на ход да се закара до сервиз-явно има припокриване на функциите им,затова е толкова объркано всичко.

Bobo
17-05-2011, 15:03
Аз продължавам да се боря с ръководството за ремонт,щото съм се заинатил да разбера кое реле точно какво прави,но там или има нещо сериозно сбъркано или логиката,по която сработват тези релета е много оплетена.Защото в упътването веднъж се казва следното "релето на горивната помпа s12c" после "релето на горивната помпа s12d" и т.н.,а в самата схема релето на горивната помпа е s12a т.е. или и трите релета имат отношение към помпата или има грешка в упътването.И не мога да разбера,защо не пише на самите места,в които се набучват релетата, номерът им според схемата-всичко щеше да е толкова лесно-а сега не знае човек с кое реле си има работа...
Тъпото е,че явно са го мислили така,че да може дори да се прецака едно от релетата,колата да може на ход да се закара до сервиз-явно има припокриване на функциите им,затова е толкова объркано всичко.

Няма припокриване не четеш схемата правилно ;) Едното си е за помпата другото за екуто и третото за вариятора тва са ;)

митака-пловдив
17-05-2011, 17:20
Оооох,майкааа.Колко мъка има по тоя свят :new_Eyecrazy:
Почвам;първо сутринта свалих смукателния колектор,проследих снопа до релетата под дебитомера и почнах с пробите.Значи колата НЕ пали без едно от 3-те релета.Пали единствено АКО се извади точно това за вариатора.Почнах с проследяване на всеки кабел.В "релето" идва постоянна маса,плюс който се подава от компютъра и след като сработи,релето изпраща плюс към релето за помпата и плюс за вариатора.Такааа,извадих точно кабела който идва от компа и аз играех ролята на компютър,тогава релето цъка,вариатора работи и общо взето взех да разрешавам загадката.Почнах да проследявам кабелът който идва директно от компа (жълт с червена лента).Измъкнах компютъра и започнах да пробвам всеки пин с мултицета.Но уви сигнал че прави верига..йок.Отвих голямата букса,внимателно оголих изолацията и намерих жълто червеното кабелче.Но пак мултицета мълчеше!!!Все едно кабела е прекъснат някъде!Свалих изолацията зад коша и цялата инсталация се показа.На всяко място където имаше възможност,мерих с мултицета и о чудо!Кабелът до момента в който влезе в голямата букса,която се захваща с щипка за компа прави верига (значи нее прекъснат).Има едно болтче,което развих на самата букса и кабелите се овободиха и тогава видях главния виновник :tv::tv::tv:.
Желто-червеният кабел,там където се закопчава кабелната обувка в пластмасата,се беше измъкнал!!!!леко я натиснах,щракна и се показа от вътрешния край,там където когато се закопчава буксата за компа и прави връзката.Та вариатора ми проработи ПАК!Отдавам го на това че предния път доста силно дърпах кабелите и явно заради това съм го измъкнал от мястото му.
Сега имам чисто ново реле,оригинално бош за 21.68лв,което не искаха да си вземат обратно и да си ми върнат парите :) Номерът му завършва на 112,и на капачето е мацнато с червена боя по диагонал.Та ако някой иска,да се обажда.Беше последното в магазина :hump:

Другото нещо което видях,е че по компа има човъркано,болтовете му бяха развивани и имам запоявани допълнително разни диоди и съпротивления на самите кабели,преди да влезнат в компа.
За колегата който беше казал че ако няма реле,няма да има и ток,мога да кажа че няма значение дали релето е там или не,при малко по-рязко подаване на газ,то подава плюс.

Между другото,в момента в който релето сработи,то подава два плюса,единия отива към вариатора,а другия към релето на бензиновата помпа,която започва да работи не на "тласъци" а като за първоналчално палене - на пълни обороти.

Dimicha
17-05-2011, 20:19
Ее,браво,колега,радвам се,че си успял да решиш проблема-друго си е като работи тая машинка нали,все едно друга кола караш.Аз чак днеска разбрах какво означава като я покарах малко извънградско.


Няма припокриване не четеш схемата правилно ;) Едното си е за помпата другото за екуто и третото за вариятора тва са ;)

Абе аз,че не я чета правилно съм сигурен,но от това,което казваш и от това което казва митака-пловдив:



Между другото,в момента в който релето сработи,то подава два плюса,единия отива към вариатора,а другия към релето на бензиновата помпа,която започва да работи не на "тласъци" а като за първоналчално палене - на пълни обороти.
достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими. :roll:

митака-пловдив
17-05-2011, 20:43
достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими. :roll:



Точно така е,значи при подаване на контакт,се чува цъкане към стъпковото моторче,под десния фар и към помпата (клапана за бензина се чува как "регулира" налягането в рейката).След като се запали двигателя,помпата започва да "попмпи" налягане към рейката на тласъци ( замерих с мултицета) но в момента в който вариатора се задейства,помпата започва да работи в постоянен режим.Това си го обяснявам с това че при задействане на вариатора,мотора влиза в големи обороти,което пък води до "нужда" от голям приток на бензин,с което пък си обяснявам задействането на помпата в "постоянен" режим.Общо взето разбрах кое реле каква роля "играе".И понеже ги вадих вчера и вече са разменени,просто ги номерирах с перманентен маркер.Сега знам кое е за помпата,кое за вариатора,кое за стъпковото моторче.....:headbang:.


И наистина колата просто става друга,когато вариатора е в изправност.Но понеже съм "кротък" шофьор и не я ръчкам над 3000 оборота,явно доста одавна съм "изтървал" момента когато е спрял да работи.


И още нещо,защо навсякъде пишете че са 3 релета,като те са 4?!?

mimouzunov
17-05-2011, 20:59
3 са при 1.7 само...

Схемата е същата за нас... Или поне аз така си мисля...
Знае си кои ми я даде преди време.... ;)

toki4a
17-05-2011, 21:09
и мойта е с 3 а е 1.8!!

Bobo
17-05-2011, 21:14
Ее,браво,колега,радвам се,че си успял да решиш проблема-друго си е като работи тая машинка нали,все едно друга кола караш.Аз чак днеска разбрах какво означава като я покарах малко извънградско.



Абе аз,че не я чета правилно съм сигурен,но от това,което казваш и от това което казва митака-пловдив:

достигам до извода,че бензиновата помпа се захранва от едно реле,но другите имат също някакво отношение към работата й в определени режими. :roll:

Първо това че Митака е написал някаква невероятна глупост за "помпа на тласъци" немога да отговарям за неговите проблеми, но 100% стоя зад думите си и мога да ги докажа във всеки един момент ;) Няма повече да ви преча на сладките приказки - Мимо ви е пуснал схема гледайте внимателно ;)

Dimicha
18-05-2011, 12:51
Гледаме,гледаме-доколкото можем да разберем,аз я гледам като индианец компютър общо взето,но колегата mimouzunov е прав,че само с мерене стават нещата.Аз се надявах да се оправя по цветовете на кабелите,но не би-не отговарят на схемата.А за вариатора почвам да си мисля,че (казано аматьорски) работата му не е да "отпушва" двигателя при по-голямо натоварване,а по-скоро да му свива пергелите (и консумацията),когато няма нужда от голяма мощност.Т.е. положението на разпределителния вал при задействан вариатор е нормалното положение,а без вариатор е някакво "орязано".Но ме избива вече на общи приказки,затова спирафилософствам :online2long:

Alfa User
18-05-2011, 20:13
По-добре спри с философстването, докато е време !