Log in

View Full Version : Климатроника отказа



Diksan
13-11-2010, 16:50
Колеги туко що се регистрирах и съм нов, от скоро имам алфа 155 1.8 има проблем с климатроника всичко по тъблото свети, но вентилатора не върти абслютно нищо не се случва, когато пусна директно ток към вентилатора той върти под волана релетата ги гледах има едно жълто като го извадя и таблото на климатроника гасне разгобих релето зачистих го не е залепнало и няма промяна какво може да е прегледъл съм всички бушони в двигателния отсег и в купето но немя ефект, имали някъде нещо което да оправлява този климатроник. Ако някой може да помогне къде да търся проблема да сподели ще съм благодарен:thumbup:

Pastora
13-11-2010, 16:55
Релето, което управлява скоростите на вентилатора, то ти е проблема най-вероятно. Ето ти и темата, при различните модели на алфа се намира на едно и също място, изглежда идентично:

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=38065

Просто може да си купиш втора ръка същото от някой колега, ако не ти се занимава да го ремонтираш :)

Furious 155
13-11-2010, 21:27
само да допълня че има един бушон отпред в кутийката до радиаотора на колата, точно до резервоара за хидравликата, в която има пластинчати бушони. От такъв бушон идва постоянния + към вентилатора в купето. При мен той лятото ми скъса нервите докато стигна до него - оправих го с навиване на проводник със съответното сечение за ампеража! Успех!

Diksan
13-11-2010, 22:13
утре ще проверя тези неща и ще пиша, ако има други идей моля казвайте че съм се видял в чудо вече :)

Alfa User
14-11-2010, 20:45
При мен всички бушони и релета си бяха ОК, и вентилатора пак не бачкаше. Оправихме го с пускане на директен кабел от входния панел (дето разпределя тоците за купето) със самостоятелен бушон към моторчето - сега духа баш както си трябва (преди да спре, духаше доста слабо дори на макс степен).
Ама по тая тема вече е писано много - има търсачка за тази цел :)

Diksan
21-11-2010, 12:20
Така до платката идва ток, но след нея не идва явно в нея ще е проблема, ще я закарам да я види някои ел техник

Diksan
21-11-2010, 16:32
Така Проблема е решен и колегата Furious 155 Беше прав оказасе в пластинчатия бушон в двигателния отсег, платката беше добре, сега вентилатора върти яката:super::super::super:

Pastora
21-11-2010, 23:29
Използвам темата по друг въпрос. Имам малка заигравка с климатроника. Понякога не иска да се изключи, таблото не свети, но си върти, после започва да мени температурата сам и стига до 100 градуса, после минавам през дупка и се оправя. От прецакан датчик за температура има ли подобни шашкащи симптоми?

Furious 155
22-11-2010, 00:00
Използвам темата по друг въпрос. Имам малка заигравка с климатроника. Понякога не иска да се изключи, таблото не свети, но си върти, после започва да мени температурата сам и стига до 100 градуса, после минавам през дупка и се оправя. От прецакан датчик за температура има ли подобни шашкащи симптоми?коя температура се променя до 100 - външната ли? Ако е от него, ми се струва че са куплунзите на датчика в огледалото!

п.п. добре че има дупки да се оправя! ;)

Pastora
22-11-2010, 00:40
коя температура се променя до 100 - външната ли? Ако е от него, ми се струва че са куплунзите на датчика в огледалото!

п.п. добре че има дупки да се оправя! ;)
Зададената от мен стойност се променя, което ме навежда на мисълта да ровя до волана, но не знам дали е само от това :(

Furious 155
22-11-2010, 01:32
Зададената от мен стойност се променя, което ме навежда на мисълта да ровя до волана, но не знам дали е само от това :(е тя зададенета след 32 градуса е HI...няма 100 - опция варене на яйца!
Има някаква контактна история явно.... свали таблото на климатроника и конекторите ги почисти малко и монтаж пак! Огледай за съмнително състояние на елементи.

Pastora
22-11-2010, 09:28
е тя зададенета след 32 градуса е HI...няма 100 - опция варене на яйца!
Има някаква контактна история явно.... свали таблото на климатроника и конекторите ги почисти малко и монтаж пак! Огледай за съмнително състояние на елементи.
Явно утре ще е ден за разглобяване :)) Моят дисплей показва 100 градуса, когато полудее и си мени сам температурата :)

Flame
23-11-2010, 15:07
Аз имах подобен проблем-сам си пускаше най-силната степен и сам се пускаше,когато беше изключен,с бате Мимо го оправихме като той свали платката за управление на вентилатора под жабката и я презапои цялата,сега всичко е наред.:magic:

Pastora
23-11-2010, 15:58
Аз имах подобен проблем-сам си пускаше най-силната степен и сам се пускаше,когато беше изключен,с бате Мимо го оправихме като той свали платката за управление на вентилатора под жабката и я презапои цялата,сега всичко е наред.:magic:
И аз го имах проблема, смених платката:) Открих иначе сегашния ми проблем - вътрешен датчик за температура. Беше целия в мизерия и прах. След почистване и възстановка на ситуацията, вече нямам проблем, всичко си е ок и побъркването на уредите изчезна :)

Flame
23-11-2010, 17:53
Чудесно:party:

Pastora
25-11-2010, 15:53
Хоп, пак се появи, чистих всички клеми с контактен, но понякога полудява. Пример - изведнъж започва да си мени зададените стойности на температурата. Понякога не се гаси от бутона (може пак да ми е заминала платката за вентилатора) или не иска да се смени скоростта на вентилатора. Някой колега може ли да провери, дали ми е ок платката за скоростите на вентилатора, защото мултицета го гледам като изкопаемо ? Видимо е ок, но знам ли...

milenvt1982
25-11-2010, 16:58
имам алфа 156 и имам проблем с климатика не тръгжа на студено: зареден е с газ компресора тръгва вентилатура също но студено не помагаите
:big_heat:

Колега, задай въпроса си в раздела за Алфа 156 - тук караме дърти 155-ци, и нещата не са много близки (освен принципно...)

Pastora
25-11-2010, 17:22
имам алфа 156 и имам проблем с климатика не тръгжа на студено: зареден е с газ компресора тръгва вентилатура също но студено не помагаите
:big_heat:
При ниски външни температури няма как да работи на студено. Пък и е редно да обясниш, защото лично аз почти нищо не ти разбрах. Примерно пробвай да използваш препинателни знаци. И освен това си има раздел за 156 ;) Иначе ако не загрява, тогава си за термостат.

mimouzunov
25-11-2010, 20:29
Хоп, пак се появи, чистих всички клеми с контактен, но понякога полудява. Пример - изведнъж започва да си мени зададените стойности на температурата. Понякога не се гаси от бутона (може пак да ми е заминала платката за вентилатора) или не иска да се смени скоростта на вентилатора. Някой колега може ли да провери, дали ми е ок платката за скоростите на вентилатора, защото мултицета го гледам като изкопаемо ? Видимо е ок, но знам ли...

На някоя от срещите ще ти откача моята чудесия и ще ти я дам да си тестваш... А аз ще прегледам тогава твоята...

Pastora
25-11-2010, 22:25
На някоя от срещите ще ти откача моята чудесия и ще ти я дам да си тестваш... А аз ще прегледам тогава твоята...
Супер, мерси предварително Мимо, може на срещата на 5-ти да свършиме тая щуротия, ако идваш :)

MUROMAN
13-12-2010, 09:17
Добре колетги искам да попитам и аз нещо.
При мен проблема е следния:
Аз имам парно ,тоест духа топло само на HI.:wallbash:
Като работи само на HI се сещате ,че доста бързо ми става лошо.Намаля ли на 32 дори почва да духа хладно.
На всички други положения духа студено или хладно.:wallbash:
Има ли като при обикновенното парно някакви степени на управление или нещо такова и именно то да е сдало багажа и да работи само на максималн степен HI???

face/off
13-12-2010, 10:14
Добре колетги искам да попитам и аз нещо.
При мен проблема е следния:
Аз имам парно ,тоест духа топло само на HI.:wallbash:
Като работи само на HI се сещате ,че доста бързо ми става лошо.Намаля ли на 32 дори почва да духа хладно.
На всички други положения духа студено или хладно.:wallbash:
Има ли като при обикновенното парно някакви степени на управление или нещо такова и именно то да е сдало багажа и да работи само на максималн степен HI???

Смяна кранчето на климатроника за топлия въздух!!!
И аз го имам същия проблем,само че когато съм на HI и след това върна на 27 пак си духа топло,но сръвнение с миналата година си е направо студено:hi_temerature:

Furious 155
13-12-2010, 11:16
е какво да му е на крана на парното???
Пускате на авто като искате определени градуси в колата и готово. Клапите за въздух ги управлява климатроника.
На загряваща кола на 32 градуса като сложа ми духа топличко, но като стигне работна температура на 32 ми е хладно да, но все пак по-малко охладителна течност минава през малкия кръг. Затова АВТО, като искате умерено топло.

Da_Fuse
14-12-2010, 15:31
И аз го имам същия проблем на ланчията - там климатроника, че и управлението е 1към1. Духа ми топло само на "хай" и не е от това, че е достигнал желаната темперетура. Когато запаля колата да речем, и задам темперетура 32 градуса независимо, че е студено в купето отново духа хладновато, а като дам на "хай" започва да ис духа жега.... Подобен беше и случая със "лоу" през лятото - духаше студено само на "лоу"... :hi_temerature:

don_pepone
14-12-2010, 20:00
А на мен ми чудно защо като задам да духа топло , независимо дали на хай или някакви градуси и като натисна бутона АУТО и управлението на климатроника пуска периодично перката отпред всеедно искам да ми охлажда фреона лятото. Само незнам дали и компресора тръгва като е на ауто и на режим затопляне.

vaklinator
17-12-2010, 08:14
Добре колетги искам да попитам и аз нещо.
При мен проблема е следния:
Аз имам парно ,тоест духа топло само на HI.:wallbash:
Като работи само на HI се сещате ,че доста бързо ми става лошо.Намаля ли на 32 дори почва да духа хладно.
На всички други положения духа студено или хладно.:wallbash:
Има ли като при обикновенното парно някакви степени на управление или нещо такова и именно то да е сдало багажа и да работи само на максималн степен HI???

Ела да ти монтирам една пернишка печка. :butt:
По темата - аз си държа климатроника на 23 без значение от сезона.

Kriss_155
23-06-2011, 21:19
Привет кoлеги, да изпoлзвам темата за климатрoника.
Преди 1 месец смених страничнo лявo oгледалo в кoетo се намира и сензoра за външната температура, и катo че ли oт тoгава климатрoника спря. Нитo студенo нитo тoплo. Чува се цъканетo пoд жабката нo духане дали на тoплo или студенo няма. А катo включа за външната температура ми дава -26º. Има ли шанс да има връзка между развален сенсoр и съoтветнo климатрoника да oткаже, или прoблема е някуде другаде?
Мерсаж!
PS:Колата Алфа 155 ТS 1.8 1996

Alfa User
23-06-2011, 21:59
Ако си прекъснал някой кабел, или си разменил положението на кабелите в буксата, ще имаш проблем със сигурност.
Ако обаче самия датчик е прецакан - на дисплея на климатроника ще се изпише съобщение за грешка от типа на "Err X" като Х е число от 1 до 5 - просто не помня кой номер грешка беше за датчика.
В общи линии съвета е да провериш отново правилното свързване на кабелите - надявам се с това да се размине главоболието.

Alexanderbb
23-06-2011, 22:22
Аз пък се чудя какво му се плашите да пускате самодиагностиката на този климатроник. Той в повечето случай е толкова глупав че всичко сам си казва.

DJ Vladic
23-06-2011, 22:37
Така, и аз имах проблеми с огледалата(редовно ми ги трошат) и след поредната смяна, явно огледалото е от друга година и т.н ми дава нещо подобно. Аз не карам с клима, тъй като имам проблем в системата и не съм давал пари да го премахна. Но Когато нямах огледало, т.е. бяха окъсени жиците ми даваше -26 или -34. То решаваше кога и каква температура да ми дава. Когато сложих по-ноово огледало датчика за температура не е същият или има някакво несъответствие. Големи отклонения в температурата ми дава. Пък когато външната температура е над 30 гр реално, компа показва -26 отново. Когато оставя на сянка, и околната температура падне, пак си закрепя на някакви си 24-25 гр. Ткаа, че е и аз го имам подобен проблем. Мислех си, да разглабям счупеното си огледало и да сложа неговите датчици и карантии. Ама играчката е много и рискувам да си счупя текущото. И съм го оставил квото бъде. Пиши как си се справил с проблема.

Da_Fuse
24-06-2011, 02:10
Колеги, споделете как се прави самодиганостика на климатроника? :)

Alexanderbb
24-06-2011, 09:19
Колеги, споделете как се прави самодиганостика на климатроника? :)

Държиш копчето "AUTO" натиснато и даваш на контакт. После следваш стъпките от ръководството за ремонт, тук из форума има поне 10 копия

mimouzunov
24-06-2011, 09:33
Държиш копчето "AUTO" натиснато и даваш на контакт. После следваш стъпките от ръководството за ремонт, тук из форума има поне 10 копия

Дано не са тези копия които имам и аз... На тях много трудно се разчита каквото и да било!!
Ако някои има по-четливи да ги сподели по някакъв начин...

Alexanderbb
24-06-2011, 11:00
Пробвай с тези, едни от най-четливите са
http://www.berlinasportivo.com/pages/wshop155.php