PDA

View Full Version : 145 1.3 боксер



Barovski
18-11-2010, 15:50
Здравейте,колеги!

След като се разделих със старата ми алфичка (1.6 боксер) и след смяната на доста автомобили,сега пак съм със 145-ца,но този път 1.3 боксер. Имам наблюдения върху боксерите. Нещо обаче ме притеснява в новата 145-ца (нова за мен де :) ). Като я карам и си я държа на постоянна газ и да речем я карам с 40км/ч има едно сяцане. Сякаш че нещо не е като хората. Момчето,от което я купих,ми каза,че преди време бил свалял ламбда сондата да я почиства. Дали е възможно това предърпване/претрисане/сяцане да е от нея. Нещо регистрирвам и доста висок разход - някъде около 10/11-100 в града. За тоя малак мотор ми се струва висока тая стойност като се има в предвид стила ми на каране. Дайте съвети от къде и какво да почвам да гледам. И най-вайното - как :new_Eyecrazy:

Благодаря предварително на всички отзовали се!

Pinky
18-11-2010, 20:00
1.3 има по-висок разход от 1.6, дори и по книжка.
Другото, да, възможно е да е от ламбда сонда. Диагностиката вероятно ще си покаже.

ves_v8
18-11-2010, 20:01
За сецането незнам, ламбда сондата е деликатен компонент! Диагностика ще покаже всичко, което е проблемно.
Разхода ти е нормален. На тема разход съм чел много тук във форума, а и моята гореше 10-11 в непикови часове в София и при много спокойно каране. На дълго е много икономична, около 6/100 с каране 120 км/ч.
Има много теми на относно разхода, но боксерите си горят. Казваш, че си имал 1.6 боксер, няма начин тя да е горяла по-малко в града.

ivan dimitrov
19-11-2010, 00:13
---

infernus
19-11-2010, 10:09
За сецането незнам, ламбда сондата е деликатен компонент! Диагностика ще покаже всичко, което е проблемно.
Разхода ти е нормален. На тема разход съм чел много тук във форума, а и моята гореше 10-11 в непикови часове в София и при много спокойно каране. На дълго е много икономична, около 6/100 с каране 120 км/ч.
Има много теми на относно разхода, но боксерите си горят. Казваш, че си имал 1.6 боксер, няма начин тя да е горяла по-малко в града.

За градско незнам но моята на извънградско барабар с двете метанови радости в багажника ми е падала под 6, с малко де. А в града е смърт то е ясно.

JJJ
19-11-2010, 19:21
Има - ако не се кара, не гори.
Верно боксерите си горят горивото, все пак е по скоро - моноинжекцион.
Разликата между 1.3 и 1.6 е само 8к.с. но 1.3 си е 100 про. моно инжекция докато на 1.6 е "стерео":roll2:
много ми е интересно - как се почиства ламбда сонда.Това в червеното не го разбрах – как така “си е 100% моноинжекция”. Аз не бях чувал за алфа с моноинжекция.:boxed:

ivan dimitrov
19-11-2010, 21:06
---

LeoVin4i
19-11-2010, 21:14
Е моноинжекцион не е ли само с един инжектор дето пръска в колектора...

detelazurno
19-11-2010, 21:28
Ламбда сонда не се чисти! Тоя дето го е правил си е правил експерименти някакви. Иди на диагностика все пак, но при това положение аз бих се усъмнил точно в ламбдата.

ivan dimitrov
19-11-2010, 23:07
---

tonov
20-11-2010, 09:56
Абе така си е. Обаче.... разликата не е толкова голяма колкото би ми се искало. Верно че смесообразуването е малко по добро от класическият случай с една пръскалка, но е далеч от съвременните решения.

Малко офф и от мене:
тва ВАГ и сега си го правят - фулл груп, демек четирите инжектора пръскат заедно.

Иначе по темата - щом сондата е "чистена" (каквото и да значи), има голяма вероятност да е пътник. Тя по принцип даже не трябва да се пипа, камо ли да се чисти.

ves_v8
20-11-2010, 21:11
И четирите инжектора пръскат едновременно. Тоест подава се гориво и когато даден цилиндър не е в такт всмукване. И при 1.6 е така като там поне се по двойки.

:spam: Знаех че има нещо съмнително в 1.3 боксер и бях чувал че е малко по "странен инжекцион", и че е с 4 бр. инжектори е така, ама това че пръскат едновременно пък не го знаех :boxed:
Мисля че това обяснява и големият разход, но така като пръсне в цилиндър, който не е в такт, не се ли бъгва образуването на горивна смес?

ОК, инжекторите пръскат едновременно:

ако да речем 1-ви цилиндър е във фаза "всмукване на свежа горивна смес" и инжектора пръсне това е коректно, но

ако същевременно 3-ти цилиндър е във фаза "изхвърляне на изгорялата горивна смес" и инжектора пръсне нова горивна смес, то тогава тази горивна смес отива по дяволите, защото изпускателният клапан е отворен.
прав ли съм, или се бъркам нещо :roll:

По темата: преди време и аз се молех на специалистите във Форума да ми диагностицират проблемите, ама се обедих че колкото и да са начетени хората тук, не става без стенд и диагностика:dance:

tonov
20-11-2010, 21:24
...
Мисля че това обяснява и големият разход, но така като пръсне в цилиндър, който не е в такт, не се ли бъгва образуването на горивна смес?

ОК, инжекторите пръскат едновременно:

ако да речем 1-ви цилиндър е във фаза "всмукване на свежа горивна смес" и инжектора пръсне това е коректно, но

ако същевременно 3-ти цилиндър е във фаза "изхвърляне на изгорялата горивна смес" и инжектора пръсне нова горивна смес, то тогава тази горивна смес отива по дяволите, защото изпускателният клапан е отворен.
прав ли съм, или се бъркам нещо :roll:

...

Ем нека си е отворен, нали всмукателният е затворен ;) Няма къде да върви. Сместа се образува в колектора преди смукателните клапани, чака там и като си й дойде ред се всмуква.

ves_v8
20-11-2010, 21:47
Ем нека си е отворен, нали всмукателният е затворен ;) Няма къде да върви. Сместа се образува в колектора преди смукателните клапани, чака там и като си й дойде ред се всмуква.
Колко съм глупав :rotfl: Всъщност в действителност инжектора пръска в колектора, а не директно в горивната камера следователно няма значение. А аз май се пообърках с FSI на Ауди, където инжектора псърка директно в цилиндъра!
Тонов, благодаря ти за разяснението, колега!

:spam:Извинявам се че спамя в темата на колегата, ама за мен е важно да знам как стоят нещата :-D

JJJ
21-11-2010, 00:07
И четирите инжектора пръскат едновременно. Тоест подава се гориво и когато даден цилиндър не е в такт всмукване. И при 1.6 е така като там поне се по двойки.Едноточковото впръскване или моноинжекцион е нещо много различно от това, което се слага на боксерите. Това, че си решил, че разликите са минимални си е за твоя сметка.

Системата за впръскване на бензин на 1.3 боксера е толкова моноинжекцион, колкото и тези, които се слагат на 1.6 боксера. Работата на дюзите на рочестера и мотроника, които се слагат на 1.6 двигателя е същата, както на марелито – впръскват едновременно. :noooo:

ivan dimitrov
21-11-2010, 19:48
---.

marian2784
21-11-2010, 19:57
тук разискахме въпроса за инжекцията на нашия боксьор
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=39245

ivan dimitrov
21-11-2010, 20:08
---