Log in

View Full Version : престъргване на барабани алфа 145



sestrata_na_tonov
19-11-2010, 10:01
Здравейте колеги имам нужда от съвет.
От известно време задните спирачки не работят добре.С нови накладки съм но положението е ужасно.Едната ми гума въобще няма спирачки а другата реагира слабо.Откарах колата на сервиз ,където ми казаха че спирачките са си ок ,ама трябва да се направи престъргване на барабаните /извинявам се ако не съм написала правилно думата/ на струг.
Таа какво бихте ми казали за това престъргване и има ли въобще полза някаква от него?

Извинявам се ,ама с търсачката не намерих подобна тема :(

kolev
19-11-2010, 10:19
по принцип ако барабана има по-сериозен ръб, се пристъргва, но на мен ми се струва че не са ти монтирали накладките като хората. има там един механизъм за самонастройка с който може да не са се справили.

nhg
19-11-2010, 10:42
И на мен ми се струва, че необходимостта от престъргване е малко вероятна... Ако може нека някой друг да ги погледне.

sp_romeo1
19-11-2010, 13:37
пристъргването си е почти задължително при смяна на накладки(задни),че иначе ще са нужни години да се самонастроят механизмите

LeoVin4i
19-11-2010, 15:10
Мойте ги стъргаха и нямаше проблем, ама с уговорката, че следващия път ше сменям накладките заедно с барабаните :)

sestrata_na_tonov
19-11-2010, 15:26
Мойте ги стъргаха и нямаше проблем, ама с уговорката, че следващия път ше сменям накладките заедно с барабаните :)
Не разбрах-това помогна ли?

salih84
19-11-2010, 19:44
Това с престъргването е интересна работа.Неможе да си с нови накладки и да нямаш спирачки отзад и това да е от ръб на барабаните.Този ръб, който се получава пречи да се извади лесно барабана,но от него не виждам как няма да има спирачки.Според мен в истински сервиз да я видят.УСПЕХ!!!

н.неделчев
19-11-2010, 20:16
Ръбът определено пречи.Аз се чудя обаче,как са наместили барабана без да го престържат,когато са сменили накладките.Така,че може наистина да не е от това проблема!

LeoVin4i
19-11-2010, 20:21
Не разбрах-това помогна ли?

В моя случай я закарах с много изтъркани накладки и както се оказа и барабани и майстора решил, че има нужда да се минат малко ПРЕДИ да сложи новите накладки. Не е сериозно да ти връщат колата с неработещи спирачки според мен.

JORDI
19-11-2010, 22:06
Колежке! В твоя случай вероятно е необходимо да престържат барабаните на струг, защото при дори 1мм. ръб демонтажа на барабана е много трудно,както и монтажа на нови накладки! Мога само да гадая, защо това в сервиза не са го направили?Може би не са могли да ти демонтират барабаните/поради този ръб/, или защото не са имали струг за да извършат тази простичка стругарска операция!:big_whoops: И моя съвет е да избереш друг сервиз, където могат да свършат това и няма да имаш проблеми с регулиране на задните спирачки! Успех!:grin:

sestrata_na_tonov
19-11-2010, 22:51
Благодаря на всички за съветите!Утре евентуално ще падне разглобяване и...каквото стане това!Пожелайте ми успех!

голямата риба
19-11-2010, 23:09
ако трябва да сме точни, би следвало да се измери диаметъра на барабана, и ако е извън допустимият максимум да се сменят

проблем имаш с крачната или ръчната спирачка, или с двете
ако проблема е само с крачната, то проблема може да е в регулатора на спирачното усилие на задният мост-а.к.а кантара

sestrata_na_tonov
20-11-2010, 18:59
Днес доста работа падна!Успяхме да разглобим единия барабан и проблема се оказа блокирало спирачно цилиндърче.Сменихме го и сега всичко е ок!Следва разглобяване и на другия барабан,за да се разбере дали там проблема е същия.
Благодаря на Тонов за оказаната помощ!

sestrata_na_tonov
23-11-2010, 21:22
И да се похваля успяхме да оправим и другия барабан, като държа да отбележа че по-голямата част от работата този път свърших аз :blush:
Оказа се че нито един от барабаните не се е нуждаел от престъргване,явно просто в сервиза са се чудели как да ме излъжат.
Остава само да оправим и ръчната...надявам се скоро...иначе спирачките ми вече са супер!!!

kolev
24-11-2010, 11:07
браво за успеха, ние в Тонов не сме се съмнявали :grin:
често се случва при барабанните спирачки да има нужда от смяна на цилиндърчета. те не са скъпи и лесно се вижда в какво състояние са. ако не работи от едната страна, в другия край си изплюва маншончето.
колкото до ръчната, там е въпрос на елементарна настройка и си в джаза.

AntiLuuP
24-11-2010, 14:16
Ако е въпрос за натягане на жилото, номера става и от вътре под ръчната, но предполагам това го знаете :)

tonov
24-11-2010, 20:00
Ако е въпрос за натягане на жилото, номера става и от вътре под ръчната, но предполагам това го знаете :)

Е тва беше първо на дневен ред :)
Просто май има заяло жило, понеже опъва кантара само на една страна и задна лява на ръчна не държи хич.

kolev
25-11-2010, 10:18
може да погледнете и планката в която се събират 3-те жила, ако не е от нещо друго очевидно.

JORDI
25-11-2010, 12:46
Лятото имах същия проблем с ръчната! Демонтирах и двете жила/на канал/ и установих заяждане на едното, поради скъсано маншонче откъм апаратите! Обаче накиснах и двете жила в нафта, после ръчно раздвижване /напред-назад/ и обилно смазване с тънко масло! Стана перфектно, но поради невъзможност за смяна на маншончетата ги бандажирах с някакви тикса и сега всичко е ОК. Успех!:-D

sestrata_na_tonov
25-11-2010, 15:36
Благодаря на всички за съветите!Ще действаме ;-)