View Full Version : Яде ми задните гуми от вътре?
milenamr
19-11-2010, 16:24
Колеги, от доста време насам забелязвам,че задните гуми ми се изяждат от вътрешната страна.
Моля, ако някой има идея каква може да е причината и какво трябва да сменям, да сподели.
Благодаря предварително
starata alfa
19-11-2010, 16:33
отиди на реглаж на заден мост
Причината е, че си за смяна на лагери.
milenamr
19-11-2010, 16:55
Причината е, че си за смяна на лагери.
И аз така си мисля, само не ги знам кои точно са тези лагери, понеже имаше едни от които здраво бучеше колата при скорост над 60 км/ч, тях ги смених и сега е тиха.
А сетих се-лагер на главина съм сменяла
на 155 не се регулира заден мост
Лагерите на носачите най вероятно са заминали
milenamr
19-11-2010, 17:04
Благодаря ви много колеги.
Значи лагери на носачи трябва да сменям.Те един вид ли са ?
един вид са ама ако са ръждясали болтовете..........:big_whoops:
milenamr
19-11-2010, 17:08
един вид са ама ако са ръждясали болтовете..........:big_whoops:
Оо, не думай, дано да не са :)
Мерси много, Веско :)
Furious 155
19-11-2010, 17:19
Ако са тези на носачите, няма ли да е леко разкрачена отдолу колата? Аз така съм виждал 155 отзад разкрачена, като са заминали тези лагери.
spe4elist
19-11-2010, 17:20
Има едни магии за раздвижване на ръждясали резбови съединения ... Дано по вашия край да са чували майсторите за тях. Успех!
Ако са тези на носачите, няма ли да е леко разкрачена отдолу колата? Аз така съм виждал 155 отзад разкрачена, като са заминали тези лагери.
а ти мислиш ли,че не е разкрачена:)))наскоро смених цялата главина:)
Alfa User
20-11-2010, 00:00
Ако са тези на носачите, няма ли да е леко разкрачена отдолу колата? Аз така съм виждал 155 отзад разкрачена, като са заминали тези лагери.
Мдам, бая е разкрачена колата - даже е видимо очевадно. Тия дни ще проучим пазара за свестни лагери и ще се прави. Та по тоя въпрос приемаме и акъл от препатили :)
Furious 155
20-11-2010, 00:26
Мдам, бая е разкрачена колата - даже е видимо очевадно. Тия дни ще проучим пазара за свестни лагери и ще се прави. Та по тоя въпрос приемаме и акъл от препатили :)
ее то щом е осезаемо, ясно че ще търка гумите само отвътре! Аз мислех че не е видим проблема, за да питате за износването отзад!
Успех с ремонта, че обикновенно на тия години болтовете на носачите на моста излизат само с рязане :(...
Има едни магии за раздвижване на ръждясали резбови съединения ... Дано по вашия край да са чували майсторите за тях. Успех!
при тоя ремонт нищо не помага освен флекса и чука.....
ако са раждясали болтовете с каквото и да ги прискаш или мажеш нищо не стаа
При ме излязоха много лесно.Смених лагерите тампони и задни амортесйори за около 200лв с работата и колата за почна да се държи осезаемо по-добре на пътя
soldier81
21-11-2010, 09:57
Аз смених направо с нови носачи,излязоха ми 40лв бройката и са от Фиат Темпра комби(те са с барабан но за 20 мин стават с диск,само се сваля барабана и се слага старата главина и апарата).
Номера на часта е един и същ с този за Алфа,има разлика само в цената.
155_8000rpm
21-11-2010, 18:45
Мдам, бая е разкрачена колата - даже е видимо очевадно. Тия дни ще проучим пазара за свестни лагери и ще се прави. Та по тоя въпрос приемаме и акъл от препатили :)
Аз ги смених миналия месец.Макар,че не уважавам много Евро 07 си ги купих от тях-пълен ремонтен комплект с лагери SKF за около 45 лв. беше едивият.Значи 2 бр.-85-90 лв. и си ти...
Смяната не е хич лесна и те съветвам да ти ги сменят за още толкова пари за труд.
nikola 155
01-12-2010, 20:44
тампони на задния мост,без съмнение!
Alexanderbb
02-12-2010, 10:04
Има си комплект за тази смяна. Щото старото най-често се маха с рязане.
Лекинко по евтино може да се излезе от ситуацията, ако се закупи добър цял заден мост с носачи от някой донор. Но трябва да е сигурно че на донора лагерите са здрави.
Joreto 78
02-12-2010, 22:30
колега аз имах същия проблем с гумите ядеше ги от вътре проблема беше от големите тънпони (може би имаш в предвид тампони...)на задния мост големите от горе голям тормоз до като накарам маисора (майстора ???) даги смени :ban:
Хайде да уважаваме малко българския език, а ?
arieca155
03-12-2010, 12:01
мойта се беше разчекнала преди 5-6 години само отдясно,грозна картина.купих лагерите с болта (ремонтен комплект) нямам спомен от къде и колко струваше,но имам спомен че на майстора му излезе душата.рязане с малък флекс ,бой с чука и така.
както казаха по-горе ,плати си за ремонта и ще си супер.
Alfa User
03-12-2010, 14:46
То е повече от ясно, че ремонта няма да се прави на улицата пред блока. Молбата за акъл беше по-скоро за цени и марки на частите за смяна.
vaklinator
11-12-2010, 18:39
при тоя ремонт нищо не помага освен флекса и чука.....
ако са раждясали болтовете с каквото и да ги прискаш или мажеш нищо не стаа
Точно така се прави. Плюс че трябва да се закупи болта с гайката пласмасовия дистанционер вътре между лагерите и една бака "АНТИНАПУКОПЕТИН". А и торба с интернационални псувни също не е излишна. Правил съм го това сам. Много е пипкаво, но пък става в гаража.
Успех!
И при мен идва тоя ремонт,но май ще е след нова година:bash:
То е повече от ясно, че ремонта няма да се прави на улицата пред блока. Молбата за акъл беше по-скоро за цени и марки на частите за смяна.
кам то 50 тина лъва беше комплекта за страна !
Венелин ги смени неговите от едната страна за 60 лв,работата нз колко е.
pablo_pz
14-12-2010, 06:14
и един жокер не знам на 155-цата как е,ама на Типото и резервоара натискахме надолу за да избием десния болт едно на ръка че му резнахме тиквата,иначе биеш донякъде и опира у резервоара и става крива раота.Аз лично си намерих читави носачи от 155-ча и си ги монтирах барабар с дисковете и апаратите,интервенцията ми легна някъде около 60-70 лв,ама попаднах на много читав донор(цял мост напазарих за 80-90 лв мисля)
pablo_pz
14-12-2010, 06:15
и един жокер не знам на 155-цата как е,ама на Типото и резервоара натискахме надолу за да избием десния болт едно на ръка че му резнахме тиквата,иначе биеш донякъде и опира у резервоара и става крива раота.Аз лично си намерих читави носачи от 155-ча и си ги монтирах барабар с дисковете и апаратите,интервенцията ми легна някъде около 60-70 лв,ама попаднах на много читав донор(цял мост напазарих за 80-90 лв мисля)
Всички главоболия и псувни по задното окачване на нашите 155-ци се избягва с навременната им смяна.За целта е нужно от врема на време да се ходи профилактично на оглед ходова част.Друг е въпроса дали този който прави огледа може да хване кога лагерите са разбити и е нужна смянята им, а не да се чака по износените гуми да го разбираме.С навременната констатация за износени лагери заден мост, както казах вече ще си избегнете многото главоболия по избиването на оста ;наранени легла лагери на самите носачи ;износени гуми и т.н..Аз лично пълния комплект го намирам за 50 лв.(2бр. оси +лагери +семеринги +грес) и с навременната им смяна си спестявам разходите по закопуване на поне две гуми ,нови носачи и най вече мъките по смяната.Моля никой да не се засяга от написането ,а просто да се замисля че с тези пътища у нас , проблемите с окачването са доста по срещани.
kavalista
06-12-2011, 18:48
на 155 не се регулира заден мост
Лагерите на носачите най вероятно са заминали
Добре може ли от тези лагери на носачите да ми вият гумите отзад,днес смених летните със зимни и проблема си остана същия пак си вие здраво,гледах за лагера на главината не мърдат въобще,това е от около месец така и мислех че е от гумите но при смяна същата работа,не стенд не съм ходил повече от година,но не мисля че има значение за отзад и не ми дърпа на никъде
Furious 155
06-12-2011, 20:18
Добре може ли от тези лагери на носачите да ми вият гумите отзад,днес смених летните със зимни и проблема си остана същия пак си вие здраво,гледах за лагера на главината не мърдат въобще,това е от около месец така и мислех че е от гумите но при смяна същата работа,не стенд не съм ходил повече от година,но не мисля че има значение за отзад и не ми дърпа на никъдеВиенето обикновенно е от лагерите на главините.
kavalista
06-12-2011, 20:37
и аз така знам ама докато ми сменяха гумите се заиграх малко и не мърдат поне на мене така ми се струва,сменял съм такава главина и знам че гумата бая играеше много голям луфт имаше сега няма такова нещо
Furious 155
06-12-2011, 21:11
и аз така знам ама докато ми сменяха гумите се заиграх малко и не мърдат поне на мене така ми се струва,сменял съм такава главина и знам че гумата бая играеше много голям луфт имаше сега няма такова нещо
То ако лагера мърда, яко си го закъсал - ще ти изпадне някое колело в движение... обикновенно лагера изсъхва и на сухо се износва доста бързо. Оттам е и виенето по време на движение.
kavalista
07-12-2011, 02:48
е добре как да разбера кой от двата лагера,на десния беше задържал спирачния апарат и беше изтекла греста сигурно би трябвало да е той но това става преди повече от година
е добре как да разбера кой от двата лагера,на десния беше задържал спирачния апарат и беше изтекла греста сигурно би трябвало да е той но това става преди повече от година
Вдига се колата на крик....завърта се гумата и по шума се разбира кой лагер вие......препоръчително е да се сменят и двата.
продават се комплект с главината и смяната не е трудна....стига да имаш подходящият изтрумент.
adv_petrov
07-12-2011, 12:37
Ако има износен лагер, наистина като въртиш гумата във въздуха на крик или подемник, се чува едно тъпо такова вввввввв...
И на 155ците ли лагера е капсулован та се налага да купуваш цяла нова главина? за 156 ми искаха 140 лв за предна, сигурно и за нея не е малко - така че ако вие само единия мисля че е безмислено да се сменят и двата.
И друго да питам като незапознат - защо на 155 не се прави реглаж заден мост, окачването не е ли подобно на 156, т.е. да има стойности и коригирането им на стенд както е на снимката?
Различно е окачването, както отпред така и отзад.....на 155 не се прави реглаж на задният мост, когато имаш нарушена сходимост отзад се дължи на някой от изброените неша по нагоре в темата и чрез тяхната смяна се оправя....
Общото м/у 156 и 155 е само винтилираният бензинов мотор който го слагат в последните 155 и същевремено в първите 156....
Задният лагер на 155 е к-т с главината и се намира за 45лв....и на горе зависимост от качеството...може и да се прави интервенция...със старата главина да избиеш лагера и да сложиш друг...но не си заслужава....
PEPI-2ALFA
07-12-2011, 17:10
е добре как да разбера кой от двата лагера,на десния беше задържал спирачния апарат и беше изтекла греста сигурно би трябвало да е той но това става преди повече от година
Най-лесно ще разбереш от коя страна вие лагер в движение. Намираш ненатоварен път, гасиш музиката и правиш завои по пътя. При ляв завой колата се накланя на дясно и обратно. Разликата в шума на развален лагер в натоварено положение и в ненатоварено е осезаема. Слушаш кога изчезва и кога се появява шума. За неопитен слух това е по-достоверния метод в сравнение с вдигането на крик.
kavalista
07-12-2011, 18:36
така е като завия надясно и спира а на ляво се чува много,десния е :)
така е като завия надясно и спира а на ляво се чува много,десния е :)
Гумата на задното дясно колело в какво състояние е ? Колкото и да рядко това явление, но дясната задна гума и тя се натоварва при ляв завой, и ако тя е във влушено състояние и тя почва да издава звук , но звука е по-различен от този на лагер; бучене и на стар каутчук, който при студени темперетури почва да се чува по-явно.
За всеки случай, може да пробваш да сложиш друга гума или резервната на колелото и виж дали има някаква разлика.
Колеги,какво го умувате толкова,човека каза,че му е задържал спирачен апарат и от прегряването му е изтекла греста на лагера,така,че е въпрос на време сухия лагер да премине виенето му в ромолене и да се появи луфт.Така,че колегата да се ориентира към нова лагер-главина,цените са от около 40лв до към 80лв според марката и това дали колата е с АБС или без.
Furious 155
17-12-2011, 13:37
Колеги,какво го умувате толкова,човека каза,че му е задържал спирачен апарат и от прегряването му е изтекла греста на лагера,така,че е въпрос на време сухия лагер да премине виенето му в ромолене и да се появи луфт.Така,че колегата да се ориентира към нова лагер-главина,цените са от около 40лв до към 80лв според марката и това дали колата е с АБС или без.
SKF, което е може би най-доброто е 215лв с абс и около 80-90 без... такива цени по 40-80 мисля вече няма...
Аз като търсех най-евтиния вариант за кола с абс беше 115лв мисля.
nicola 59
17-12-2011, 13:52
SKF, което е може би най-доброто е 215лв с абс и около 80-90 без... такива цени по 40-80 мисля вече няма...
Аз като търсех най-евтиния вариант за кола с абс беше 115лв мисля.
Големи цени при положение ,че в Италия без АБС струват 30 евро, Кутията е Оптимал ,а вътре са СКФ главините . Нашите търговци пипат добри комисионни.
Аз скоро сменях ляв лагер,а сега ще ми наложи и десен.
Та вчера гледах цените. Цените са точно както каза Фуриозо. 215лв. АБС и 110лв без. на тия цени всеки собственик на 155 решил да сложи СКФ може да ми се обади и да вземе моята отстъпка от 30%. Тоест цените, не са надути от търговците, а от вносителите и са си високи... Говорим за СКФ конкретно! Има и други по-евтини, ама....
За главини с АБС най-добрия вариант е 2ра ръка :)
П.П и щом в Италия оптимал струва 60лв. значи няма кой знае колко голям разлика...в смисъл в Бг всичко винаги си е по-скъпо, та май са си от нормалното по-скъпи...
SKF, което е може би най-доброто е 215лв с абс и около 80-90 без... такива цени по 40-80 мисля вече няма...
Аз като търсех най-евтиния вариант за кола с абс беше 115лв мисля.
Миналата седмица смених двата задни лагера при Лисан, и за единия лагер Омкар 85 лева (с отстъпка), като реалната цена е някъде 95 лв. (с ABS съм)
Много съм доволен от лагерите, а както и двата предни са ми сменени вече от 3 седмици (забравих името на марката, но беше 98 лв./бр.) , колата не е била толкова тиха с мен никога :D най ме радва при скорост от 100 , като я пусна на свободна ... и тишина ... :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.