View Full Version : копчета за странични стъкла на вратите- ремонт
lordliness
21-11-2010, 20:46
Здравейте, четох доста за тези копчета, но не видях задоволително решение.И понеже ужасно ме дразнеха да ги гледам потрошени вчера седнах да помисля и постигнах блестящ резултат -станаха по добре от здравите:clap::firstprize: Използвах черна фиба за коса-защото е леко стоманизирана-отрязах парче с необходимата дължина и го огънах подобно на буква -М.Необходимо е малко сръчност и фиба на мен цялата операция ми отне 20-30 мин.сега копчетата са перфектни направете си ги и вече няма да се дразните когато си погледнете вратите.И да почерпите.;-) КАЧВАМ И СНИМКИ!
109529
109530
109531
109532
109533
109534
Pepko-Bepko
21-11-2010, 20:58
Страхотна първа тема колега!!!Много просто и умно решение си намерил.
leketo84
21-11-2010, 21:12
Добре де ма при мене са счупени самите копчета през средата и мога да ги извадя половинките с ръка , а при сериозно наместване нагоре , надолу уцелвам леглата за да роботят ! Варианта при мен какъв е тогава ! :gruebel:
Pepko-Bepko
21-11-2010, 21:13
при тебе варианта е копчета от 156 или 166 :)
leketo84
21-11-2010, 21:20
Ясно , мерси !!! Някой ако има две в повече да ги дава !
Здравейте, четох доста за тези копчета, но не видях задоволително решение.
Здравей и добре дошъл! То има задоволително решение
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=50135&highlight=%EA%EE%EF%F7%E5%F2%E0
но твоят начин ми харесва повече, някак по-цивилизован иде.
Поздрави!
Здравейте, четох доста за тези копчета, но не видях задоволително решение.И понеже ужасно ме дразнеха да ги гледам потрошени вчера седнах да помисля и постигнах блестящ резултат -станаха по добре от здравите:clap::firstprize: Използвах черна фиба за коса-защото е леко стоманизирана-отрязах парче с необходимата дължина и го огънах подобно на буква -М.Необходимо е малко сръчност и фиба на мен цялата операция ми отне 20-30 мин.сега коп4етата са перфектни направете си ги и ве4е няма да се дразните когато си погледнете вратите.И да по4ерпите.;-) КАЧВАМ И СНИМКИ!
http://www.album.bg/lordliness/?page=1
Супер е станало, ама айде някой да обясни как точно се отделя тази платка с 4-те копчета. Отвих винтовете отдолу опъвам , но не става..........:shocking:
lordliness
22-11-2010, 22:53
Моято просто изпадна когато развих четирите винтчета-ето тук четох че има някакви щипки http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=19292&highlight=%EA%EE%F0%E0+%E2%F0%E0%F2%E0+%F1%ED%E8%E C%EA%E8 на моята не видях такива явно може и без тях. Сега си разгледах снимките пак- отстрани на корпуса на копчетата има някакви зъбчета може би те държат платката.
Здравейте, четох доста за тези копчета, но не видях задоволително решение.И понеже ужасно ме дразнеха да ги гледам потрошени вчера седнах да помисля и постигнах блестящ резултат -станаха по добре от здравите:clap::firstprize: Използвах черна фиба за коса-защото е леко стоманизирана-отрязах парче с необходимата дължина и го огънах подобно на буква -М.Необходимо е малко сръчност и фиба на мен цялата операция ми отне 20-30 мин.сега коп4етата са перфектни направете си ги и ве4е няма да се дразните когато си погледнете вратите.И да по4ерпите.;-) КАЧВАМ И СНИМКИ!
http://www.album.bg/lordliness/?page=1
Благодаря за идеята ,колега, станаха като нови...:tongue2:
StefkoDan
26-11-2010, 23:50
Абе колеги аз си взех направо панел 2ра употреба сгоден беше,но когато го сложих правеше същите номера
1.Шофьорския изобщо го няма!
2.Пътническия до шофьора само се отваря но не може да се затвори от конзолата,затваря се само от вратата а от там не може да се отвори :nono:
3.Задните само единия работи от конзолата а от вратите не чуват да тръгват
Некви предположения?
п.с. Машинката на шофьорския се чува как цъка само!
Още преди две години като си купувах колата ми правеше номера едното копче на една от задните врати, използвах малко тиксо, черно, не си личи, и вече две год без грижи...
leketo84
29-06-2011, 21:50
Колеги при мен имаше подобна ситуация , обаче направих панела точно както колегата с фиби , но не можех да го затворя , защото се някъде опираше , а е измислено без никакви луфтове деба ! Затова се присетих за кламери , направо през дупките и го обвързваш копчето и стана от раз ! Яд ме е че не снимах ! И пак благодаря за темичката , заради нея имам копченца ! :dance:
Май че тоя вариянт с кламерите и аз го правих на времето, когато ми се наложи да ремонтирам блока за ел стъклата.Единствения проблем обаче беше че при слагането на кламера, бутона потъваше повечко в леглото си, и от там ставаше по малко чувствителен.Спомням си че освен тази хитрина се наложи да правя и рокада между по амортизираните бутони и по не амортизираните такива.В края на краищата всичко в момента е без забележки и работи безотказно.Варианта на колегата ми се струва също работещ и даже може би малко по добър от тоя с ос от кламер или там каквото и да е друго приспособление.
Аз използвах начина с свинските опашки и съм много доволен! Лесно и бързо!
lordliness
30-06-2011, 00:38
Моите още си щракат като нови,при мен нищо не опираше и изглеждаше доста широко,преди да почна огледах как е с пространството,предимството на фибите е ,че са като пружинки и няма опастност да се строшат онези малки текстолитови пластинки,но и другите начини са добри щом работят ,вероятно има и други варианти.
Колеги от известно време с бутона на предна дясна врата стъклото се сваля но понякога не работи за вдигането Иначе си цъка нормално и се връща в изходно положение Това ли са симптомите за описаните ремонти на бутони по горе или имам друг проблем Да не направя напразно разглобяване на бутона а проблема да е някъде по токовете
ecotronic
19-04-2012, 12:36
Колеги от известно време с бутона на предна дясна врата стъклото се сваля но понякога не работи за вдигането Иначе си цъка нормално и се връща в изходно положение Това ли са симптомите за описаните ремонти на бутони по горе или имам друг проблем Да не направя напразно разглобяване на бутона а проблема да е някъде по токовете
За да провериш изправността на бутона без да разглобяваш вратата, можеш да премериш с омметър на куплунга на вратата (правоъгълния конектор, който се вижда като е отворена вратата).
1 - Изваждаш куплунга.
На него ще видиш 5 вертикални колонки от пинове, обозначени в основата си с букви A, B, C, D и Е.
Най-долният пин от дадена колонка има №1 а най-горният - №10.
2 - Забождаш едната сонда на омметъра на пин B-5
3 - Другата сонда забождаш на пин B-2
4 - Цъкаш бутона в посока "нагоре"
5 - Ако всичко е ОК с бутона, трабва да измериш близко до 0 ома съпротивление.
Същата проба можеш да направиш и за хода надолу:
първата сонда си остава на същия пин (B-5) а втората местиш на B-7
При команда надолу, трябва да мериш 0 ома.
Ако гореописаните измервания не се получат, следва да свалиш бутона и да мериш директно на него:
При ход нагоре трябва да има късо между изводи 4 и 1
При ход надолу, трябва да има късо между изводи 4 и 2
Ето и схемата (въпросният бутон е ограден в червено):
http://snimki.be//store/1/281334830666.jpg
lordliness
19-04-2012, 17:02
Има една зелена кутийка под централната конзола вътре има нещо като реленца,моите не правеха добър контакт и прозореца се вдигаше и пускаше когато му е кеф.Утре може да сложа снимки да го видиш.Може и буксите които влизат в кутийката да са разхлабени.Аз първо разглобих вратата там не видях нищо нередно и тогава проверих кутийката.
Колеги от известно време с бутона на предна дясна врата стъклото се сваля но понякога не работи за вдигането Иначе си цъка нормално и се връща в изходно положение Това ли са симптомите за описаните ремонти на бутони по горе или имам друг проблем Да не направя напразно разглобяване на бутона а проблема да е някъде по токовете
Има една зелена кутийка под централната конзола вътре има нещо като реленца,моите не правеха добър контакт и прозореца се вдигаше и пускаше когато му е кеф.Утре може да сложа снимки да го видиш.Може и буксите които влизат в кутийката да са разхлабени.Аз първо разглобих вратата там не видях нищо нередно и тогава проверих кутийката.
Колега, преди да разглобяваш вратата и половината кола, първо си виж копчето. Тези копчета имат навика да се чупят - самото копче отдолу продължава в едно тънко лостче, което натиска бутона за вдигане на стъклото и точно това лостче често се чупи. Оправията е смяна на копчето.
lordliness
19-04-2012, 19:08
Колега, преди да разглобяваш вратата и половината кола, първо си виж копчето. Тези копчета имат навика да се чупят - самото копче отдолу продължава в едно тънко лостче, което натиска бутона за вдигане на стъклото и точно това лостче често се чупи. Оправията е смяна на копчето.
След като го чува да цъка значи е здраво
След като го чува да цъка значи е здраво
Не непременно. Пластмасата е мека и то не се ОТчупва изведнъж, а се пука и почва да се огъва. Цъкането идва като се опитва да даде контакт. А и той казва, че стъклото не се вдига понякога. Точно такива са симптомите на счупеното копче. Все пак нищо не му пречи първо да провери най-елементарното, което всъщност е и най-вероятно. Още повече, че това винаги се случва на шофьорските копчета, какъвто е и неговият случай.
lordliness
19-04-2012, 19:53
Не непременно. Пластмасата е мека и то не се ОТчупва изведнъж, а се пука и почва да се огъва. Цъкането идва като се опитва да даде контакт. А и той казва, че стъклото не се вдига понякога. Точно такива са симптомите на счупеното копче. Все пак нищо не му пречи първо да провери най-елементарното, което всъщност е и най-вероятно. Още повече, че това винаги се случва на шофьорските копчета, какъвто е и неговият случай.
Може, като го оправи дано да пише какво е било,при мен както казах беше лош контакт.
Колеги благодаря за отзивчивостта Свалих дръжката с бутона Премерих бутона с мултицет и се оказа че той дава окъсяването което трябва да бъде Съответно счупвания и аварии по бутона отпадат Другото интересно е че премерих тока на буксата влизаща в бутона Там има едно 12волта за лампичката в бутона и две крачета по 4-5волта които са именно за вдигане и сваляне Странното е че в момента с този волтаж стъклото се сваля от бутона а не се вдига Явно проблема е с тока Не съм откачал буксата между вратата и купето но мисля първо да проверя реленцата споменати от колегата lordliness (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=15725) а после ще разглобявам по надълбоко
ecotronic
19-04-2012, 21:16
Колеги благодаря за отзивчивостта Свалих дръжката с бутона Премерих бутона с мултицет и се оказа че той дава окъсяването което трябва да бъде Съответно счупвания и аварии по бутона отпадат Другото интересно е че премерих тока на буксата влизаща в бутона Там има едно 12волта за лампичката в бутона и две крачета по 4-5волта които са именно за вдигане и сваляне Странното е че в момента с този волтаж стъклото се сваля от бутона а не се вдига Явно проблема е с тока Не съм откачал буксата между вратата и купето но мисля първо да проверя реленцата споменати от колегата lordliness (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=15725) а после ще разглобявам по надълбоко
Можеш ли да се ориентираш по схемата, която съм постнал? Това, че бутонът е здрав е добре. Сега би трябвало да премериш дали при натискане на бутона на самия модул M81 стигат командите (конектор C пинове 1 и 2 )
Накратко мерейки напрежение спрямо корпус, на C1 и C2 трябва да мериш 0 V в зависимост от това коя команда даваш.
Колега еко малко съм слаб с токовете но предполагам че ме насочваш към локализиране на проблема дали е във вратата или в купето (не съм чувал но защо не и в прехода врата-купе) Мисля да тръгна от по-леките проверки, в смисъл да прегледам релетата в купето и по точно посоченото от колегата lordliness (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=15725) и тези около него При неуспех ще пиша и ще продължа със сваляне на буксата врата-купе Не съм ги свалял тези букси и за момента гледам да го избегна тоя момент Ако се наложи - свалям
lordliness
20-04-2012, 00:10
Достъпа е по лесен от към шофьорското място,сваляш кората до педалите поглеждаш нагоре и виждаш кутийката държи се с две гайки 4 мм май, може да разклатиш кабелите на буксите -те са три и да видиш дали ще се оправи,за да не сваляш излишно кутията.Искаш ли снимки?
ihalachev
20-04-2012, 09:30
Здравейте, четох доста за тези копчета, но не видях задоволително решение.И понеже ужасно ме дразнеха да ги гледам потрошени вчера седнах да помисля и постигнах блестящ резултат -станаха по добре от здравите:clap::firstprize: Използвах черна фиба за коса-защото е леко стоманизирана-отрязах парче с необходимата дължина и го огънах подобно на буква -М.Необходимо е малко сръчност и фиба на мен цялата операция ми отне 20-30 мин.сега копчетата са перфектни направете си ги и вече няма да се дразните когато си погледнете вратите.И да по4ерпите.;-) КАЧВАМ И СНИМКИ!
http://www.album.bg/lordliness/images/25924646/165876/
Колега как свали зелената платка с копчетата? Въртя я суча я но не излиза. Страх ме е да не я счупя.
lordliness
20-04-2012, 09:39
Моято просто си изпадна,само развих болтчетата , някой беше писал по нагоре , че има някакви щипки,при мен нямаше.Виж на снимките на самите копчета има някакви зъбчета може би те държат.
ihalachev
20-04-2012, 10:02
Моято просто си изпадна,само развих болтчетата , някой беше писал по нагоре , че има някакви щипки,при мен нямаше.Виж на снимките на самите копчета има някакви зъбчета може би те държат.
Как ли не ги въртях и не излизат. Преди време един пич ми смени едното копче ама за да извади платката разпои копчетата. Все ми се струва че има и друг начин ама ме е страх да напъвам да не струша нещо
lordliness
20-04-2012, 10:48
Това с разпояването е много драстично,едвали слагат копчетата и после запояват платката за тях,огледай с някакво фенерче по обстойно къде се държат,или пробвай с копчетата на другите врати дали излизат и да огледаш как е закрепено.
ihalachev
20-04-2012, 11:23
Свалих ги най после. Действително имат крачета копчетата отстрани. С повече напън излизат. Благодарение на твоето гениално хрумване шчупеното копче стана перфектно.
lordliness
20-04-2012, 11:25
Благодаря :)
ecotronic
20-04-2012, 11:51
Колега еко малко съм слаб с токовете но предполагам че ме насочваш към локализиране на проблема дали е във вратата или в купето (не съм чувал но защо не и в прехода врата-купе) Мисля да тръгна от по-леките проверки, в смисъл да прегледам релетата в купето и по точно посоченото от колегата lordliness (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/member.php?u=15725)и тези около него При неуспех ще пиша и ще продължа със сваляне на буксата врата-купе Не съм ги свалял тези букси и за момента гледам да го избегна тоя момент Ако се наложи - свалям
При положение, че вече си установил изправността на бутоните, не е необходимо да сваляш куплунга на вратата и там да мериш.
По-добре е да се ориентираш директно към модула за управление на предните стъкла (M81). Намира се зад централната конзола:
http://snimki.be//store/1/501334911236.jpg
На този модул трябва да премериш следното:
Закачаш едната сонда на волтметъра на корпус. С другата сонда допираш пин № 2 от конектор "C". Това го правиш без да изключваш конектора от модула (сондата бодеш през изолацията на кабела), и колата да е на контакт.
При ненатиснат бутон, напрежението трябва да е 4 - 5 V. Когато дадеш команда нагоре, напрежението трябва да стане 0. Пробвай какво се случва. Ако се появяват 0 волта, пък прозорецът не се вдига, следва да отвориш въпросния модул и да огледаш за окислени или прекъснали връзки. Като начало просто му размърдай добре всички конектори. Може някой да се е подвадил.
lordliness
20-04-2012, 12:25
93129
93130
93131
93132
ето снимки
ecotronic
20-04-2012, 13:08
Ето и на снимката на Lordliness, пинът за който говорим:
http://snimki.be//store/1/591334916413.jpg
PS:
Дори и без да си играеш да мериш напрежения с мултицета, можеш да направиш следния бърз и сигурен експеримент:
1 - Взимаш едно парче проводник
2 - Закачаш единия край някъде на корпус на колата
3 - Изключваш от зелената кутийка само конектора "C" (най-десния на снимката)
4 - Даваш ключа на контакт
5 - С другия край на проводника докосваш последователно пинове 1 и 2 (десните 2 от конектора)
Като пипнеш пин 1, стъклото трябва да се движи надолу
Като пипнеш пин 2, стъклото трябва да се движи нагоре
Ако така работи безотказно, се връщаш назад по трасето към ключа на вратата и търсиш проблема.
Ако и там не работи, отваряш кутийката и гледаш за окислени връзки или студени спойки (особено по веригата на пин 2)
Тия италиански токове наистина ме трогват Преди малко понеже чаках детето пред училището и се чудех как да отбия времето се случи следното Сложих дръжката с бутона понеже беше хвърлена на дясната седалка заедно с мултицета, дадох на контакт и хоп стъклото се вдига и сваля от бутона Свалих бутона меря на двете крачета за вдигане и сваляне и резултата и на двете беше 4.45волта Премерих на задната врата но там си е около 12волта на крачетата Каква е причината за този волтаж и защо стъклото се вдига и сваля за момента Значи повтарям че стъклото винаги се сваля от този бутон но се вдига само понякога като в момента но се оказа че работи с някакъв странен ток
to_lose_HEART
20-04-2012, 18:58
Разкачи и буксата на вратата и напръскай с контактен спрей както и буксите в модула за управление. И моето дясно стъкло ми правеше номера но така се оправи.
ecotronic
20-04-2012, 21:12
Тия италиански токове наистина ме трогват Преди малко понеже чаках детето пред училището и се чудех как да отбия времето се случи следното Сложих дръжката с бутона понеже беше хвърлена на дясната седалка заедно с мултицета, дадох на контакт и хоп стъклото се вдига и сваля от бутона Свалих бутона меря на двете крачета за вдигане и сваляне и резултата и на двете беше 4.45волта Премерих на задната врата но там си е около 12волта на крачетата Каква е причината за този волтаж и защо стъклото се вдига и сваля за момента Значи повтарям че стъклото винаги се сваля от този бутон но се вдига само понякога като в момента но се оказа че работи с някакъв странен ток
Модулите за управление на предните и този за задните стъкла да различни. Този за задните стъкла се намира в багажника. Така, че тези различни напрежиния, които мериш на бутоните да не те учудват.
Направи експеримента, който описах в края на предишния си пост и всичко ще се изясни.
Ще направя експеримента но ще трябва да го издебна когато пак спре да вдига Но много странно е това което казваш че предни и задни прозорци функционират с различни напрежения
ecotronic
20-04-2012, 21:54
Ще направя експеримента но ще трябва да го издебна когато пак спре да вдига Но много странно е това което казваш че предни и задни прозорци функционират с различни напрежения
Тези напрежения, които мериш на бутоните не са напреженията, които се подават към двигателите. Това са само управляващи входни напрежения, въз основа на които модулите подават захранване към моторите. И понеже модулите са различни, и въпросните управляваши входни нива са различни. Ако искаш да сравняваш, прави го между лява и дясна предни врати или между задни врати.
Свалих ги най после. Действително имат крачета копчетата отстрани. С повече напън излизат. Благодарение на твоето гениално хрумване шчупеното копче стана перфектно.
Не бях влизал отдавна, щях да ти отговоря - излизат много лесно като натиснеш с малка отвертка навътре крачетата едно по едно.
Колеги моят проблем с работата на бутона от време на време е решен Понеже съм натъпкал компа в средната конзола то той е притиснал буксите с кабелите на модула и затова бутона е работил от време на време Издебнах го когато беше спрял да вдига и разглобих конзолата Като разбутах кабелите бутона заработи Преподредих многото кабели и всичко си заработи Благодаря за насоките
Ето го и моето решение на проблема със счупените копчета. До голяма степен се припокрива с решението на другите двама колеги.Ако конеца се отпусне след време кламера се избутва надолу и се запъва по-назад в платката.Копчето работи перфектно без да се мести напред/назад.По желание конеца може да се залее с каноконлит и така няма да се разтегли никоа, но аз не съм го заливал.
И аз да дам своя принос към побългаряването на копчетата. Отворих блока с бутоните, заради счупеното копче за пасажерското стъкло. Случайно ми попадна пред погледа едно обикновенно ластиче за медицински бинт, което се оказа с идеална дължина за да захване копчето. Просто го захванах за долния край както е показано на снимките. В краищата е с кукички и се захваща много добре, дори има малко процепи в бутона, които влизат идеално. Монтирах и засега работи безотказно. Дано съм бил полезен. :)
lordliness
26-11-2012, 11:54
:) Сигурен ли си че тези ластици не ги правят точно за копчета на алфа 166, а не за бинтове, изглежда перфектно.
Хаха, за бинтове са, малко е обтегнато но се надявам да държи.
Ето го и моето решение на проблема със счупените копчета. До голяма степен се припокрива с решението на другите двама колеги.Ако конеца се отпусне след време кламера се избутва надолу и се запъва по-назад в платката.Копчето работи перфектно без да се мести напред/назад.По желание конеца може да се залее с каноконлит и така няма да се разтегли никоа, но аз не съм го заливал.
Ха ха и аз го направих с конец но капронов и на възелчетата капнах по една капка капчица за да не се развързва и така от както сме заедно не е мръднало.
Поздрави
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.