View Full Version : Въпрос за вентилатор
Имам един въпрос за вентилатора,който охлажда двигателя.Знам,че обикновено когато вентилаторът се включи остава да работи дори и след като колата не е запалена.При мен,обаче,когато загася двигателя и вентилаторът спира.Нормално ли е това?Ако не е нормално,единствения приемлив от моя страна отговор е,че,вентилаторът е направен така от алармаджията,който ми слага алармата,защото би задействал алармата ако се включи при неработещ двигател и включена аларма.Кажете какво мислите. :wink:
При боксерите незнам как е, но при мене и на ланчата и на алфата , при Бат Вас също при загасянето на мотора се гаси и перката явно така е конструктивно а и да не е не е никакъв проблем.
martin145
21-07-2006, 00:39
И при боксерите перката изключва, когато изгасиш двигателя, така че бъди спокоен... нормално е.
Сееегаа, значи, колега. Ти явно имаш в предвид вентилатора, който охлажда радиатора, а не двигателя както и да е това са подробности. При много коли захранването му не минава през контакт, при други пък трябва да си дал контакт, за да работи, ако е достигната необходимата температура. Има и такива вариянти, при които вентилатора не само, че работи без контакт, ами и периодично се включва след изгасянето на мотора (справка Ауди 90). Това не знам защо е, ала карай да върви. Ще ти кажа моето мнение. Аз не виждам смисъл кой знае какъв даже е препоръчително преди да угасиш двигателя, ако вентилатора работи да го изчакаш сам да спре. Защото така в двигателя остава неохладен антифриз, чиято температура може да се окаже твърде висока. Най-добре е да знаеш, че двигателя се е охладил и тогава да гасиш. Представи си, че вентилатора ти работи без контакт. Спираш някъде и той работи. Не го чакаш да спре и гасиш. Той продължава да работи. Датчика дава фира и остава да работи цяла нощ. Чак до сутринта, когато вече нямаш акумулатор :lol: .
Аз оставям да млъкне и тогава гася , а после дигам капака за през ноща :oops: ама в гаража де :lol:
До колкото знам компютъра пуска вентилаторите, а при старите коли е от датчика (това не съм сигурен). Преди карах Фиат панда и при нея перката си се пускаше и като е загасен мотора.
Аз също я оставям моята като работи перката не я гася докато не спре.
Аз в началото имах такъв проблем като вземах мойта 145-ца.Перката си работеше и следкато загася двигателя докато една вечер не била сприяла и така до сутринта си работела и на сутринта ниамаше никой в акомулатора,и се наложи да сменя дадчика.И сега вече се спира в момента на загасяването на двигателя
Еее,благодаря,колеги! :wink: Сега съм спокоен,че нямам проблем! :D
Няма проблем нали затова сме тук да си помагаме и за напред ;)
До колкото знам компютъра пуска вентилаторите, а при старите коли е от датчика (това не съм сигурен). Преди карах Фиат панда и при нея перката си се пускаше и като е загасен мотора.
Аз също я оставям моята като работи перката не я гася докато не спре.Само на някои коли перката се управлява от компютъра на повечето си е с добрия стар датчик на радиатора :wink: :wink: :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.