Log in

View Full Version : Проблем със зареждането на акумулатора



AntiLuuP
23-11-2010, 15:39
Здравейте, не знам дали има такава тема - търсих но не намерих отговор.
Колата е Алфа Ромео 146 1.6 т.с 97г и днес ми направи мнооогоо кофти номер.
Тръгвам си от университета и в следващия момент запраска зверския дъжд запотиха се стъклата нещо страшно не се вижда нищо напред.Съответно включих халогените, стопа за мъгла или там каквото се води парното на 4 и все пак реших да обия като включих и аварийките.Намаля и тръгнах като в същия момент забелязах че ми свети лапмата за акумулатора и друг път се е случвало, но като дигнех оборотите и се оправяше.Да ама не този път никакъв резултат. Продължава да си свети без отказ.Спрях на Лук*ил на околовръсното с мисълта че нещо може да се е намокрило нещо и от това да е проблема.Но ефект нулев.Малко по напред имаше сервиз отидох помолих за мултицет и диагнозата не зарежда акумулатора.И тъй като бях в нищото реших да рискувам след около 10км работата стана зле -точно на кръговото на драгалевци, като на някаква магия успях да влезна в екото и там си останах. Гледах за бушони, релета всичко си е ОК. При опита да запаля отново получих отказ. След около 2 часа чакане на баща ми да дойде с някакво въже за да ме придвижи до нас - в крайна сметка успяхме. С него отново прегледахме всичко, но нищо.. Той дава диагноза четки на алтернатора. Ако някой се е сблъсквал нещо подобно или просто знае отгова ще съм благодарен. Ако е възможно да се говори и с цени. А да абсолютно всичко по колата си работи, без това глупаво зареждане. И по интересното че докато ме дърпаше и на светофара на симеоново спряхме релето на аварийките започна да пищи на умряло, но когато колата е в движение сякаш нещо се съживява в нея и аварийките си тръгват нормално.
Благодаря предварително. Поздрави! Дано сте разабра ли обърканата ми история.

kolev
23-11-2010, 16:14
звучи много като регулатор. първо провери кабелите на алтернатора. има един номер за проверка на инсталацията. подаваш директно 12 волта на зеления кабел за лампата на алтернатора и въртиш. ако качи 14 волта на клемите на алтернатора, значи е от инсталацията. друг възможен вариант е хлабав ремък - като се намокри, приплъзва и не зарежда, като го изфорсираш-зацепва.
ако не са тия 2 неща , сваляш алтернатора и нов регулатор и четки. ако не стане, алтернатора се цепи за проверка на диоден блок и намотки- първото се сменя,второто обаче те праща в моргата за употребяван.

AntiLuuP
23-11-2010, 19:36
Единственият подобен на моя проблем който намирам е този от преди 3г
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED%E0%F2%EE%F0+146+1%2C6 (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED%E0%F2%EE%F0+146+1%2C6 )
Въпроса е да съм сигурен, че е от алтернатора, да го свалям ли или е възможно да е от някакво реле и ако може да е реле ако можете да ми кажете кое е :)

tonov
23-11-2010, 21:58
Единственият подобен на моя проблем който намирам е този от преди 3г
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED%E0%F2%EE%F0+146+1%2C6 (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=7680&highlight=%E0%EB%F2%E5%F0%ED%E0%F2%EE%F0+146+1%2C6 )
Въпроса е да съм сигурен, че е от алтернатора, да го свалям ли или е възможно да е от някакво реле и ако може да е реле ако можете да ми кажете кое е :)

Няма релета по веригата. Прегледайте първо ел. връзката от акумулатора до алтернатора и ремъка. Ако там всичко е наред, няма да минеш без сваляне.

AntiLuuP
23-11-2010, 22:58
Ремъка си е там - не е просвирал никога, върти си нормално, уж ги гледах каблаците всичко си изглежда както трябва...явно остава варианта приключение :( Защо го набутаха на толкова гадно място глупавия алтернатор .....
п.п. Ще пиша като има развитие понеже гледам по тази тема почти нищо не е писано :)

kolev
24-11-2010, 11:01
теми за алтернатора бол, особено в 33 раздела е разисквано абсолютно всичко, а ремъка не го гледай че не свири, а виж опънат ли е.

AntiLuuP
24-11-2010, 14:11
E да ама 33 twin spark не знам да има, аз от тази гледна точка там и не гледам. Иначе мисля, че е добре опънат ремъка, почти няма ход като го натискам. Питах един познат и ми каза че е най вероятно регулатора :). Но прик всички положения май няма да мине без сваляне на алтернатора :)

kolev
24-11-2010, 14:33
да бе , ама всички 33-ки имат алтернатори ;)
щом искаш да се вкарваш направо във филма със свалянето на алтернатора, преди да провериш простите неща, твоя си работа.

AntiLuuP
24-11-2010, 14:53
Taka е прав си, ама простите неща мисля че ги проверих. Смисал ремъка си е ок, вчера като малоумен светих с прожектор да огледам кабелите, а за да видя да не се е прекъснало нещо, трябва да сваля или всмукателните колектори или направо алтернатора. Естествено преди да се засиля да правя каквото и да е ще огледам отново всичко, дори пак ще запаля колата да вида да не естанало чудо, в смисал такъв може да се е намокрило нещо от дъжда, ама преди утре няма как да стане понеже съм без акумулатор до утре след обяд :)

Kamen Ivanov
24-11-2010, 20:21
Колега, щом проблема се е появил при дъждовно време, т.е. при много повишена влажност на въздуха, а кабелите са ти в ред, най-вероятно става въпрос за заминали четки на реле регулатора или малко вероятно но провери - окислени клеми на акомулатора. Свали клемите от акомулатора почисти ги с ножче до блясък, намажи ги съвсем леко с грес или масло от пръчката и ги монтирай пак. Разликата в напрежението измерено от "маса" към клемата на кабела и на самата клема на акомулатора трябва да бъде по-малко от 0,2 волта. Ако можеш да свалиш сам алтернатора или само релето, погледни пръстените, в които се трият четките - ще са зацапани, т.е. черни. Смени първо четките, ако си пипал поялник става за 10 мин., комплект четки струват около 4-6 лв., стават и от четкодържател на ЛАДА (2 лв.), само леко се оформят с шкурка отстрани. Ако това не оправи нещата трябва диагностика при специалист, а ако си на ТИ с електроникат амога да ти дам насоки. Само смяната на четки, ще спестиш малко пари, но ще останеш с оригиналното реле. Късмет!

AntiLuuP
24-11-2010, 21:09
Клемите са добре и ти както и други ми казаха че са четките или направо регулатора. С поялника си играя от както мога да ходя, не съм много на ти с електрониката ама не ми е чужда, вкарвал съм се в приключения. Събота и неделя ще се боря да видим какво ще стане :)
Благодаря на всички за отговорите :)

mordohy
26-11-2010, 21:03
Колега, сваляш динамото и махаш релерегулатора. Най-вероятно ще видиш, че четките са заминали. Огледай и контактните пръстени или както се казва колектора. Това е последното, което се износва на тия генератори, но...
Ако там всичко е наред, мериш извода на плюса към маса. В едната посока трябва да е безкрайност, а в другата между 950 и 1500 ома. Ако е по-малко е или диоди или статорна намотка.
Тогава става друг филм и както ти каза Колев, чети 33 раздела, защото там ще намериш пълно описание на проблемите и ремонта на генераторите.
Успех!

AntiLuuP
26-11-2010, 23:35
A регулатора с четките не може ли да се свали без да се сваля алтернатора ?

kolev
27-11-2010, 10:11
както каза Мордохай,сваля се за да се изшкурят пръстените на ротора щото четките със сигурност са направили някакви канали и се използва момента да се видят лагерите и да се прецени цялостното състояние на алтернатора.

AntiLuuP
29-11-2010, 16:19
Ей хора тази кола ме разби. Вчера тръгвам да я качвам на импровизиран канал но с бутане работата не стана, викам си аз дай ще я запаля да я кача толкова на акумулатора нищо няма да му стане. И Кво стана - паля всички лампи угаснаха , замервам - алтернатора зарежда.Махам клемите на кумулатора колата си работи.Идеално.Все пак огледах кво е положението и свалянето на алтернатора си е основен ремонт. И понеже бях разхвърлил колата днес я събрах запалих ама нещо друго ме притеснява - започна да пуши много, а до сега тази кола не можеше човек да разбере че работи ако е по шумно. Раздвижих я малко поема си нормално форсира се нормално но пуши и отзад дава някакъв страшен конденз - направо пръска вода. Някой някаква идея какво може да и се е случило. :( ;(

kolev
29-11-2010, 17:50
тоя номер с откачането на акумулатора може само на москвич да го правиш щото иначе така ще ти изпляска еку-то че няма да разбереш от къде ти е дошло. сега като е студено е нормално да има конденз.

AntiLuuP
29-11-2010, 21:24
Е за тва въобще не бях помислил.... Абе нормално е да има конденз ама това одеве май беше прекалено... и стигам до някви изводи че всичко се е случило от прекалената влага ...

mordohy
29-11-2010, 21:50
тоя номер с откачането на акумулатора може само на москвич да го правиш щото иначе така ще ти изпляска еку-то че няма да разбереш от къде ти е дошло. сега като е студено е нормално да има конденз.
Нъцки!
На Москвича има един транзистор и като опляка...
Само на стара Жигула или на москвич 403;7;8!
Ама нека колегата да продължава с опитите да си подпали инсталацията!:chair:

AntiLuuP
29-11-2010, 22:30
Споко де не ме нападайте, какво ви е направила моята инсталация, не знаех че е можело да стане такъв гаф. За мой късмет не се еслучило нещо лошо.
Дори ще се радвам ако някой ми обясни защо е можело да изпуши ЕКУ-то и защо е можела да се запали инсталацията? :)

kolev
30-11-2010, 10:51
щото акумулатора действа като филтър на пиковете от алтернатора. без него ,представяй си на какво е подложена инсталацията.

infernus
30-11-2010, 13:59
Точно поради тази причина дядя има едни кабели с щипки в багажника и като трябва да дава ток ги закача за да няма момента с работеща кола без акумулатор. Дори за лади и жигулита е баси стреса това, пробва ли с друг акомулатор че не помня цялата история?

AntiLuuP
30-11-2010, 15:45
Не, не съм пробвал, заредих си моя акумулатор и ефекта си беше същия, но след 3-4-5 дена в бокса без да и правя нищо се оправи от самосебе си ... Кола с характер :D