PDA

View Full Version : ДАТЧИЦИ



Martini_Racing
24-11-2010, 19:01
Здравейте колеги много се извинявам за въпросите , можеби за някои са глупави , но за мен са с повишена трудност . Имам 155-ца 2.0 16 клапанова и не мога да открия датчика за ТЕМПЕРАТУРА на МАСЛОТО (колата е със сменян картер ) и този за ТЕМПЕРАТУРА на ВОДАТА ( има един на термостата днес го смених но стрелакта ми седи на "0" градуса ) - възможно ли е да има втори отчитащ същият показател ?


ПС : Блогадаря ви предварително .

Alfa User
24-11-2010, 20:05
За температурата на водата 100% имаш втори датчик. Според ePer двата датчика за твоя мотор са с номера 32 и 33 на прикачената картинка (сори, ма няма по-голяма) :

Tedo
24-11-2010, 20:25
Това на картинката не е ли V6 или е еднакво за TS и V6

голямата риба
24-11-2010, 21:11
температурата на маслото е върху картера
над допълнителното уширение за повече масло

температурният на водата е зад термостата завит във главата, като е с 2 пина за стрелката и за лампата за прегряване

Martini_Racing
24-11-2010, 21:29
много ви благодаря колеги за бързите отговори утре пак лягам под звяра :) че ми предстои и сваляне на радиатора за парното в купето :(

Tonimir
29-11-2010, 17:52
Да използвам темата на колегата , че имам пак запитване относно датчиците.

Става дума за датчика за налягане (бар метъра на таблото), купих нов датчик (този който се намира до филтъра), но така и не заработи стрелката за налягането :( знаете ли кой датчик отговаря на тази стрелка?

мотора ми е TS 2.0 16v.

Благодаря предварително!

голямата риба
29-11-2010, 18:17
знаем

Tonimir
29-11-2010, 18:21
знаем

A дали колегите които знаят ще споделят? :P :)

juliano155
04-12-2010, 14:07
Kолегите са егоисти.Ходи при някои маистор.

lejj155
16-01-2011, 23:16
Kолегите са егоисти.Ходи при някои маистор.
Значи не са колеги щом си траят:rotfl:

juliano155
18-01-2011, 17:48
Много точен израз.

mimouzunov
18-01-2011, 18:21
Много мразя когато се пишат глупости!!!
Датчика е един тумбест на 8в-то седи отзад (от към купето) в дясно на блока... Съмнявам се ,че точно този сте сменили защото по спомени беше 50-60-70лв!!!
Има изписано много за него ,слага се ладов...

Бобби
18-01-2011, 19:58
Kолегите са егоисти.Ходи при някои маистор.
..такива в тоя раздел няма...:shocking:

---------- Post added at 17:56 ---------- Previous post was at 17:54 ----------


Здравейте колеги много се извинявам за въпросите , можеби за някои са глупави , но за мен са с повишена трудност . Имам 155-ца 2.0 16 клапанова и не мога да открия датчика за ТЕМПЕРАТУРА на МАСЛОТО (колата е със сменян картер ) и този за ТЕМПЕРАТУРА на ВОДАТА ( има един на термостата днес го смених но стрелакта ми седи на "0" градуса ) - възможно ли е да има втори отчитащ същият показател ?


ПС : Блогадаря ви предварително .
Тоя дето е на термостата е топлинен датчик и дава инфо само за компа и образуване на горивната смес....той играе роля само за разхода на гориво....[COLOR="Silver"]

---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:56 ----------



ПС : Блогадаря ви предварително .[/QUOTE]
п.п. как е карате в Русе......румънците не търсят ли алфи..?:)))

Petronii
18-01-2011, 21:39
Много е писано по форума, потърси де!

juliano155
24-01-2011, 12:41
Браво помогнахте на човечеца.

Furious 155
24-01-2011, 23:24
Датчика който си сменил, долу до масления филтър е за температура на маслото. Този за барометъра на таблото е тумбест и си личи, като цяло. При 8 клапановите е завит на мотора на страната откъм шофьора. Преполагам и на 16в е там някъде.

митака-пловдив
27-01-2011, 09:48
Този на термостата при 2.0 8v-бърка ли горивната смес и оборотите.И каква марка датчик си заслужава парите?

Бобби
27-01-2011, 12:35
Този на термостата при 2.0 8v-бърка ли горивната смес и оборотите.И каква марка датчик си заслужава парите?
Влияе само на горивната смес.....

Furious 155
27-01-2011, 12:38
Влияе само на горивната смес.....


Този на термостата при 2.0 8v-бърка ли горивната смес и оборотите.И каква марка датчик си заслужава парите?
и е хубаво да е бош( под 22лв е последно като купувах такъв от Киров)!

митака-пловдив
27-01-2011, 13:46
Има ли начин да го замеря дали работи (освен на диагностика) и също да попитам.Датчика за положението на дросела,замерва ли се и как мога да разбера дали работи правилно?

Furious 155
27-01-2011, 14:12
Има ли начин да го замеря дали работи (освен на диагностика) и също да попитам.Датчика за положението на дросела,замерва ли се и как мога да разбера дали работи правилно?

температурния датчик в книжката за 8 клапановия мотор го дават около 2.5 килоома да е на 20 градуса температура. Иначе за положението на дроселовата клапа беше описан тест с подаване на напрежение към датчика и мерене от другата страна как се променя. По принцип незнам да дефектират датчици за tps на нашите мотори, но знае ли човек...

митака-пловдив
27-01-2011, 14:32
Просто се чудя на къде да се ориентирам.Колкото е по-студено,колата не върви;подавам плавно газ дави се/не и стига гориво - и върви само като натисна педала по сериозно.Загряла на място,мирише на суров бензин,на лютиво.Иначе когато е по-топло (10+) градуса си мирише на катализатор (цветя и рози :) ) С мултицет мога ли да меря (и да попитам,как да наглася врътката за да меря) ?

Petronii
27-01-2011, 18:49
Точно този дефект и решението му може да е много просто или много сложно. По тази тема е писано ама мноого. Разрови се де малко.

митака-пловдив
27-01-2011, 18:55
Ми това правя де :) Всичко съм прочел и сега почвам да си експериментирам с разни неща :)

Petronii
27-01-2011, 21:29
Провери първо дали има скъсани маншони от входящия колектор към главата, гофрираната тръба, маркуча и щуцерите към удушника и моторчето за празен ход.
Второ провери си дебитомера с работещ такъв.
Трето провери си цялата горивна система от помпата в резервара през горивният филтър чак до дебита на дюзите.
Абе, хич не е просто.

митака-пловдив
28-01-2011, 17:49
Абсолютно всичко е проверено,налягането,дюзи,вакуми....Това е датчик който не сработва или просто шашка цялата система в някакъв момент.При температура над 10 градуса всичко и е нормално и роботи добре.

Da_Fuse
31-01-2011, 15:21
Датчика за темперетурата на водата трябва да бъде със съпротивление 2-3кОм-а, при темперетура 20 грауса на охлаждащия флуид и 200-300Ом-а при темперетура 90 градуса на охлаждащия флуид. :) Същото важи и ако имаш отделен датчик за Т на въздух, но сега погледнах, че си 2.0 8кл., значи нямаш. :)