Log in

View Full Version : Спешно въпрос за алфа 166



MC_G
27-11-2010, 22:15
Значи ситуацията е такава , лагера или шайбата на компресора на климатика дрънчи доста , някой може ли да помогне с мнение как се сменя , дали трябва да се ходи в сервиз или може без , а може ли да е заминал целия компресор всякакви компетентни мнения ще са полезни благодаря предварително

EMo0o
27-11-2010, 23:39
Зависи какво ти е заминало, само лагер може да се сменя! Аз съм сменял моя но на майстор, който се занимава с климатици, аз не пипам там, където не разбирам :) Отиди да ти го погледнат и ще ти кажат какво е, що е. Лагера ми беше 39лв

endeavour
28-11-2010, 19:07
там някъде е цената на лагера,но за да се смени се източва фреона и след смяната се зарежда наново. Из пловдивските сервизи тая операция общо струва 150 лв с нов фреон и 90 лв ако запазят твоя и го заредят отново. Ама сигурен ли си че е от компресора,щото може да дрънчи и от другаде,особено щом е дизел?

MC_G
28-11-2010, 21:43
другите ролки са сменяни , а звука е до тръбичката кадето се налива течност за чистачките

EMo0o
28-11-2010, 23:01
другите ролки са сменяни , а звука е до тръбичката кадето се налива течност за чистачките

Там.. все ми се струва обтяжната ролка на пистовия ремък.. сменяна ли е? Има и едно амортесьорче, от него също може да дрънка :)

MC_G
28-11-2010, 23:33
ами аз говорих с един и затова ме наведе на тази мисъл , иначе другите са сменяни , а някой сервиз да ми препоръчаш в пловдив в който да си свършат работата

BOXER_33_PLD
29-11-2010, 09:17
Здрасти колега,

преди да идеш в сервиз запали колата и погледни шайбата.Ако има биене,то обикновено и малко попушва от ремъка.Сед това включи климатика и виж дали "дрънченето" се усилва.Ако се усилва или спира,значи е лагер.Пробвай така и кажи какво става!

endeavour
29-11-2010, 09:19
Ами няколкогодишния ми опит с ремонт на алфи в П-в ме е убедил,че не съм намерил сервиз,който да препоръчам на друг човек. Може и да има такива... Нека кажат и други колеги. Аз за такива ремонти обикновено ходя в Динекспрес, понеже трудно може да се обърка нещо.:-D

lordliness
29-11-2010, 21:01
И моята дрънчи някъде там-първо се насочих към лагери на алтернатора или паразитната ролка ,но след доста четене май реших, че е веригата на маслената помпа-не мога да го локализирам точно ,но дрънчи много грозно и не винаги го прави-някой ден ще сваля пистовия ремък и ще елиминирам доста неща-хубавото е ,че когато съм в колата не се чува нищо :)

MC_G
29-11-2010, 21:03
ами чак пропушване няма , обаче доста дрънка , а като включа климатика може би малко се усилва обаче идва друг момент когато колата започва леко да се разтърсва , незнам дали е нормално като се влючи климатика

lordliness
29-11-2010, 21:09
:) и моята се разтърсва понякога много е странно не съм го забелязвал в други коли -все едно се изтръсква като куче- усещам го когато стоя на място -идея си нямам от какво е

endeavour
30-11-2010, 08:20
Мисля,че е нормално да се усеща включването на компресора като лека вибрация,ама ако е силно,работата отива на тампони на мотора - поне при мене се оправи със смяната им. Макар че вибрациите при комън рейла и гасенето им са цяла наука. Затова най-добре да я види спец.Лошото е,че аз не мога да ти препоръчам такъв.

lordliness
30-11-2010, 08:49
Дали да не си отворим една тема за-сервизи ,магазини и други полезни неща из града.Все пак сме голям град и пада много търчане.Сега си търся акумулатор и направо откачих от обиколки,но пък открихмагазин с евтини накладки :)

BOXER_33_PLD
30-11-2010, 11:59
Колега,според мен не е лагер на компресора.И аз мисля,че помпата ще да е.
Или някоя ролка,която се товари повече,като включиш климатика.Ако е лагера на компресора щеше да има чувствителна разлика при включено и изключено.

endeavour
30-11-2010, 15:58
Точно поради тая особеност на моторите ни досега са ме пращали за: обтягаща ролка на пистов ремък(смятай грубо 300 лв); демпферна шайба на коляновия вал( пак там,че и отгоре);верига на маслена помпа(брой 700 лв с труда); демпферен маховик(минаваме 1100)... Ама никой не се наема да гарантира,че проблема е точно там! И затова аз си карам без да правя нищо, пък нека си дрънка. Както беше казал един от колегите, лекарството е Металика на макс!:tooth:

MC_G
30-11-2010, 23:04
А някой има ли си представа колко струва компресора ? И да ще е добре да споделим за подходящи сервизи и магазини за части от които сме доволни , мисля че варианта е Дин експрес :)

Tasho
01-12-2010, 19:22
Ами колега за евтин магазин имам приятел дето има такъв и намира готини части на страхотни цени.Дори той преди време имаше алфа и идваше на срещите/не съм ходил отдавна/.В ДинЕкспреса са резачки и ще ти пробутат части за уж оригинални.Не ти го препоръчвам.
Само за инфо ти казвам,че преди година и малко за съединител на Фиат Темпра + 1 тампон на макферсон и задна главина ми искаха 760 лв + 120 за работа в ДинЕкспреса!Преди ходех там но само за диагностика,ама нещо не съм доволен.
Еми на мен ми излезе всичко това с работата 300 кинта при един познат.

BOXER_33_PLD
02-12-2010, 12:32
Аз ходя на едно единствено място.За сервиз става въпрос.Кастрола зад тютюневите складове на сточна гара.Пък и освен моита там виждам и други 166-ци:)Пичовете са много добри майстори и лоша дума за тях не мога да кажа.Не са ме товарили излишно никога.И стенда им е може би най-добрия в Пловдив.Момчето се казва Илия.Предполагам има колеги от форума които го знаят.

lordliness
02-12-2010, 13:23
А къде си карате 166-те на диагностика на двигателите.Защото обикновено ме гледат като все едно съм отишъл с космически кораб или поне с някоя от американските совалки.

BOXER_33_PLD
03-12-2010, 10:02
При Емо зад "Ален Мак"
Пича е светнат и в интерес на истината беше единствения който разбра какво и е на 33-ката:)

lordliness
03-12-2010, 11:34
Аз ходя при Панталей(всичките ми предишни коли съм карал там- алфата още не се е налагало),прави ремонт на всичко,рециклира разни тампони ,втулки ябълковидни болтове и т.н. много е добър.

balev64
03-12-2010, 16:19
Нямах време да прочета всички мнения за това се извинявам ако някой вече е писал сходно с моето мнение.И така дрънчене в тази част на автомобила може да е от демпферната шайба,успокоителна ролка на пистов ремък(обикновенно тя дрънчи когато демпферната шайба не е в ред),лагер на шайбата на компресора или веригата на маслената помпа.Ако е верига на маслената помпа то шумът се появява най вече когато двигателя е загрял над 75 град.,шумът от демпферната шайба е малко по глух и си се чува и на студено и на топло,лагера на шайбата(съединителя) на компресора може да се познае дали е заминал ако се установи че има луфт при проверка с ръка.Тази шайба се сваля лесно без да се сваля компресора,но вътре има една зегерка която ако не се свали,така държи шайбата към оста че освен да я счупиш няма как по друг начин да я свалиш,самия лагер се избива и набива с преса.На скоро имах приключение с шайбата на компресора,беше изронен зегер канала и тя играеше напред назад.Свалих компресора и го дадох на стругар да ми изработи един детайл от алуминий който много успешно замести стария.Лично мога да споделя и още нещо по случая.През лятото когато се наложи да правя шайбата на компресора се оказа че проблема не беше само в нея,най неприятното което беше възникнало беше че имаше задрал заден лагер на ротора на генератора което доведе до подмяната на самия генератор и още какви ли не проблеми един от които пренапрежение в ел.инсталацията и сега още ми е чудно как електрониката издържа на 19V напрежение при пълен товар.По настоящем колата ми е тиха и вътре даже не се чува като работи двигателя,може би и маслото оказва влияние до известна степен но определено досадните шумове които ме дразнеха от доста време вече са изчезнали.На края мога да кажа че и доста от проблемите по нашите коли идват в следствие на некомпетентна намеса от тъй наречените "майстори" тук не визирам хората които наистина си разбират от работата.