PDA

View Full Version : Разход, смяна на предавки 1.3 мултиджет



The_Game
28-11-2010, 23:43
Имам интересен въпрос.

Преди със 155-цата 1.8 при скорост от 50км/ч беше по-икономично да сложа 4 та и да си държа тази скорост, обаче ако трябва да набирам дори и бавно е по-добре да задържа 3-та до 60 примерно.


Сега с Гранде-то филма е напълно обратен :Suicide:

Като гледам по борда излиза че колкото по-рано сменя на по-горна предавка толкова е по-малък разхода.

Пример. Ускорени от 50-км/ч на 4та разход към 10.
Ако на 50км/ч сложа 5-та и настъпя педала много ускорявам както на 4-та но разхода по борд комп е 7. При пълна газ на 5та с 50км/ч разхода е 7.4-7.5 и ускорява не по зле от колкото на 4-та с газ около разход 10/100.



Последните 100 км само си играя със скоростите и в началото като го взех фиата сменях на 2500 и моментния разход винаги беше над 10 като погледна. Сега още на 40км/ч съм на 4-та и разхода е 6-7 това в момент на ускорение. И се ускорявам не по-зле от другите участници в движението.


Също пробвах и при ускорение до 100км/ч от 60км/ч
ако тръгна от 4та и на 80км/ч сложа 5-та добре.
Но като цяло още от 60 ако съм на 5-та стойностите за моментния разход са с едно 3 литра по-ниски от тези при 4-та предавка (до 80км/ч)

Като цяло това всичкото вярно ли е ???? >>Ускорение от 50 до 80 на 5-та дори с педал до долу е по- икономично от ускорение на 4-та с не много газ.

Като единствено на 3-та и над 3-та под 1200 оборота не е хубаво да падам. Също и като карам по малките улички с 20км/ч слагам 4-та и на малки обороти разхода е най-малък от колкото на 3-та със същата скорост.

code
29-11-2010, 10:01
Имам интересен въпрос.

Преди със 155-цата 1.8 при скорост от 50км/ч беше по-икономично да сложа 4 та и да си държа тази скорост, обаче ако трябва да набирам дори и бавно е по-добре да задържа 3-та до 60 примерно.


Скоро четох някъде, че като настъпваш под 2000об бензинов мотор е по-добре да даваш повече газ. При отворен дросел в тоя режим обратно на логиката изгарянето било по-пълноценно и разхода по-малък. Колко е така не мога да кажа, трябва да пробва някой с бордкомпютър, моя не показва моментен разход.

stelt
29-11-2010, 13:57
Не се доверявайте пряко на показанията на бордовия компютър. Разхода се засича само след като се напълни два пъти до горе резервоара. Дори е удачно това да се направи на една и съща бензиностанция от един и същ пистолет.

infernus
29-11-2010, 14:42
Не се доверявайте пряко на показанията на бордовия компютър. Разхода се засича само след като се напълни два пъти до горе резервоара. Дори е удачно това да се направи на една и съща бензиностанция от един и същ пистолет.

Друг метод и аз не зачитам, смяната на предавките я правя според предавката, дали съм на баир или на равно или спускам. Дали е студена и преобогатена съответно. Абе разхода си зависи най вече от "размера на обувката" :) на извъндрадско според мен разумните обороти са 3500-4000 максимум от там си вдига разхода осезаемо.

Така че както всички знаят боксера го няма много в ниските обороти до 2500 само че на бензин въпреки метановите бутилки в багажника 1 и 2 на равно ако не искам и давам зор си ги превключвам на 2000 оборота, 3 и 4 на по малко от 2500 няма начин. пета също говорим само за равно на баир няма такива екстри.

The_Game
30-11-2010, 01:00
Друг метод и аз не зачитам, смяната на предавките я правя според предавката, дали съм на баир или на равно или спускам. Дали е студена и преобогатена съответно. Абе разхода си зависи най вече от "размера на обувката" :) на извъндрадско според мен разумните обороти са 3500-4000 максимум от там си вдига разхода осезаемо.

Така че както всички знаят боксера го няма много в ниските обороти до 2500 само че на бензин въпреки метановите бутилки в багажника 1 и 2 на равно ако не искам и давам зор си ги превключвам на 2000 оборота, 3 и 4 на по малко от 2500 няма начин. пета също говорим само за равно на баир няма такива екстри.

Абе аз питах конкретно за моя дизел. На мен максималния въртящ момент ми е в 1800 оборота
И показанията за МОМЕНТЕН разход не за средния.
Аз винаги засичам разхода по бележките, но не това е целта. Интересно ми е това че по-борд излиза че е по удачно да сменям още на 1800 оборота преди да надуе турбината

morfius
30-11-2010, 01:03
И това не е учудващо... надува турбината, вкарва повече въздух и иска повече какво - гориво :)
Турбината на дизела е да бяга повече, а не за икономия.

t-1000
30-11-2010, 01:31
Прав си ранната смяна на предавки и нисък разход важи за всички малолитражни автомобили.Малолитражния гърчишли го разхда е сроден на автомобил от средния клас че и нагоре имаше едно сравнение на ТОП ГЕАР беше на тяхната писта между най-икономичния автомобил ТОЙОТА ПРИУС май беше и БМВ М5.Приус-а на пълна газ а М5-цата само колкото да го следва разликата в разхода за 10 обиколки беше нищожна

The_Game
30-11-2010, 10:04
Прав си ранната смяна на предавки и нисък разход важи за всички малолитражни автомобили.Малолитражния гърчишли го разхда е сроден на автомобил от средния клас че и нагоре имаше едно сравнение на ТОП ГЕАР беше на тяхната писта между най-икономичния автомобил ТОЙОТА ПРИУС май беше и БМВ М5.Приус-а на пълна газ а М5-цата само колкото да го следва разликата в разхода за 10 обиколки беше нищожна


Абе чак нищожна не Приуса гореше повече.

Същото и със Алфа Мито Шкода Румстер 3 цилиндъра дизел и още някаква кола.

Кларксън караше шкодата на пълна газ постоянно за да върви колкото другите (0-100 за 16 сек) и накрая уж най-икономичния дизел пък гореше най-много

pr_00f
30-11-2010, 10:27
Тест от миналата седмица.
За съжаление условията не бяха много подходящи и извадката е за кратък интервал от време - за около 10на секунди.

На Ботевградско шосе , със круиз контрол и 54 км/ч на равна отсечка.
В прикаченият файл има 2 таб-а единият е на 4-та другият на 5-та скорост.
Ами на 5-та е по-икономичен, въпреки че там данните са по малко.

На 4-та средно впръскано гориво на цикъл е
8.75 мг, а на 5-та 9.6 мг.

Обаче оборотите са
4-та 1428 в минута
5-та 1114 в минута


Разход на гориво
4-та 2.68л/100
5-та 2.31л/100

Най -отдолу има средните стойности.
Приятно четене.

ReLeFNIQ
30-11-2010, 11:04
Е да де обаче да караш на 4-та 5-та под 1200 оборота си е голям тормоз за мотора.

pr_00f
30-11-2010, 11:19
Просто съм дал данни.

А в какво точно се изразява тормоза над мотора ?

Mury
30-11-2010, 12:11
Е да де обаче да караш на 4-та 5-та под 1200 оборота си е голям тормоз за мотора.

Зависи от колата,трябва да ти кажа че 159-ката се чувства много добре на тези обороти,даже на 3-та от 1000 об.,като дам газ,колата на 2200 об.вече е във фул бууст,а преди това е ускорила много добре.Тези неща зависят и от скоростната кутия:hehehm::hehehm::hehehm:

ReLeFNIQ
30-11-2010, 14:05
Да може би сте прави просто ми се струва всякаш мотора глъхне и трябва да дадеш доста газ ако искаш да ускориш от това положение.

pr_00f
30-11-2010, 14:08
Ето тук е тънкият момент.
Дали ще ускоряваме или ще поддържаме зададена скорост.

Да ускоряваш от 1000-1200 оборота на висока предавка е тъпо и бавно.
Но да си поддържаш равномерна скорост с 1200 на равно, не виждам проблем.