View Full Version : Неработещо парно
Изписва ми AIR CONDITIONER IS FAULTY GO TO WORKSCHOP и спира да духа топло. Изгасям двигателя запалвам отново и всичко е ОК до следващият такъв надпис. Специалистите от автоцентър Бургас ми казаха че се натоварва динамото и компютъра изключва климатика като най - голям консуматор. Нещо немога да го асимилирам. Моля да ме посъветвате нещо.
Поздрави
Дамян
nicola04
29-11-2010, 11:35
Здравей,
и аз съм го имал този проблем оказа се най-елементарното - БУШОН, намира се отпред при чистачките :smile: провери и дано да е само това!
И на мен веднъж ми спря топлото, оказе се един бушон.
BOXER_33_PLD
29-11-2010, 11:58
Колега,другия път недей да гасиш принцесата,а натисни ДЯСНАТА врътка на ICS-а
Мисля че О.К беше.
Грешката би трябвало да изчезне веднага и да започне да духа топло / студено
Спира да духа топло или спира да духа въобще?
vnimavai
29-11-2010, 15:00
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=25084&highlight=AIR+CONDITIONER
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=37246&highlight=AIR+CONDITIONER
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=20494&highlight=AIR+CONDITIONER
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=46439&highlight=AIR+CONDITIONER
.......и за парно и за климатик
Натискам дясната врътка ама от два месеца насам вече спира топлото, а за духането продължава но да духа студено. Утре ще го гледам този бушон ама си мисля че ако е изгорял няма да тръгне след повторното палене така че сигурно е нещо друго но ще видя и бушона. Да питам цялата конзола с радиаторите за купето откъде се вади ... под чистачките или се сваля таблото.
Поздрави
Имаше разни датчици.. при мен беше блокирала някаква клапа, точно заради датчик и не духаше изобщо топло :)
На мен преди две години ми се случи това,лятото беше.Абе и климата не работеше нещо като хората и след много ходене по разни майстори и то в лицензирани уж сервизи ,се видях с един приятел дето се занимава с климатици като цяло.Думите му бяха - "Измии си радиатора,но преди това с въздух го продухай".Направих го и до днешен тоя надпис не ми се е показал вече ,а климатроника откача и на топло и студено.
Здрасти, колега и аз имах същият пробел, прочети ми темата, колегата по горе я е дал (последният линк). Проблема е в един бушон. Смени него ако тръгне,супер, ако пак неиска, нещата стават по-сложни итрябва да ходиш на сервиз. Мисля че доста Алфи имаха проблем с "таралежите", които естествено трябва да се сменят с нови. Но според мен, смени си бушона и би трябвало да се оправи. Сложи си същият 20А, ако пак изгори, отиди при ел. техник да замери напрежения и т.н. Айде и късмет :)
Поздрави ;)
аз също съм имал този проблем и беше от бушоните отпред като смених цялата конзола на бушоните се оправи струваше ми 65 лв от автоморга :)
val_mcrae
30-11-2010, 20:02
Проблемите на Алфите се оказват фабрични, едни и същи се повтарят на всички автомобили от модела - това е мое виждане.
Най хубавото е че от всички проблеми описани от потрбителите на раздела се вижда че са еденици проблемите с двигателите. Което е много добре за разлика от други марки автомобили, които възхваляват много хора :)
Днес ги гледах тези бушони. Като застанеш срещу колата до филтъра на климатика които са отляво. Два зелени със скобички отгоре но при мен са 30 амперови и са оригинални италиански така че този вариант отпада. Днес обаче ходих на една автоморга имат една 166 и гледах целият куп с радиаторите и клапите и установих че между двата радиатора и клапата има един бял датчик който предполагам е въпросният датчик който се услушва но лошото е май че се пада на вътрешната част която се сваля под таблото. Така че ще покараме така и ако започне много да ме дразни ще се разваля. Като се замисля обаче проблема ми го прави веднъж месечно така че е поносимо.
Поздрави
Пак във тази връзка с неработещото парно някой знае ли как се сваля декоративният капак на пасажерският аирбег. Днес свалих аирбега, после развих и трите гайки под таблото но пак не успях да го извадя. Смятам че като го махна ще стигна до заветният датчик. Иначе цяла седмица парното е на МАХ и няма ядове, докога ли?
Поздрави
Дамян
Linkestis
04-12-2010, 01:21
Преди да разглобиш колата да ти кажа че радиатора на парното и този на климатика се свалят от вън!!!!
-----------------
Ключови думи: смяна радиатор радиаторче парно климатик снимки
Преди да разглобиш колата да ти кажа че радиатора на парното и този на климатика се свалят от вън!!!!
Искаш да кажеш че всичко излиза като махна чистачките и пластмасите покрай тях. Ако е така направо СУПЕР.
Поздрави
Дамян
Linkestis
04-12-2010, 21:32
Точно така :)
61999 62000
dellltata
05-12-2010, 08:34
обаче си трябва да се източи климаника и още куп нещица за да се стигне до вентилаторчето--щото бушончетата нагарят след като има повишена консумация от вентилатора..:flirt:иначе при нормално действие няма да се стопи.така и така се стига до смян а вентилатор:smackbum: и цената му не е приятна много:nono:после изчезват всички надписчета и парното си работи окей
А бе да ви кажа честно,според мен има няколко проблема при 166,някои блокират на топло,други на студено,трети на влажно.В Англииския форум има много писано,но почти никой не е стигнал до решение.Лошото е че и Алфа вдигат ръце,и незнаят къде е проблема:flirt::flirt::flirt::flirt::flirt:
Благодаря на всички отзовали се и да кажа чесно добих ясна представа за нещата. Преди да заредя климатика за лятото ще се разглоби за почистване, смазване и проверка и тогава всичко ще стане ОК. Но това най рано месец март. Отново големи благодарности.
Поздрави
Дамян
dellltata
07-12-2010, 00:19
написах за проблема вентилатор: и защо нагаря първо предпазителя-за другия проблем с клапите .....е друга бира.ама нали съм аптекър ....откъде да знам тия работи:rosso_racers:
написах за проблема вентилатор: и защо нагаря първо предпазителя-за другия проблем с клапите .....е друга бира.ама нали съм аптекър ....откъде да знам тия работи:rosso_racers:
Не знам как да го разбирам това мнение но от собствен опит знам че не са ми леви ръцете и което съм започнал съм го довършил. Което не го разбирам търся помощ от грамотни хора но уви не винаги уцелваш такива и после става една...........
Поздрави
boxsiora
04-01-2011, 19:37
колеги и аз имам този проблем, но при мен не работи - нито топло, нито студено... само когато му кефне се стоплям за малко, но после пак същата работа. Ходих в сервиза на Алфа Варна, по време на диагностиката заработи за кратко, неможаха да ми кажат какъв е проблема.. проверил съм всички бушони-здрави са :furious:
колеги и аз имам този проблем, но при мен не работи - нито топло, нито студено... само когато му кефне се стоплям за малко, но после пак същата работа. Ходих в сервиза на Алфа Варна, по време на диагностиката заработи за кратко, неможаха да ми кажат какъв е проблема.. проверил съм всички бушони-здрави са :furious:
В тоя ред на мисли моите също са здрави и не са нагорели но стигнах до извода че датчика който мери вътрешната температура се ослушва нещо и работи когато си иска и от там се шашка цялата система.
Искам да попитам знаещите тоя климатроник поддържа ли зададените градуси /в смисъл духа топло после малко студено после пак малко топло после пак малко студено и така до края на света/ или духа постоянно топло.
Поздрави
Ако не променяш градусите духа едно и също постоянно
boxsiora
04-01-2011, 22:47
благодаря mian4o, ще проверя :)
Датчика, който мери температурата в купето се замира отдясно под волана. Има една пластмасова решетка отпред, която лесно се маха. Самия датчик представлява терморезистор и миниатюрен вентилатор в един корпус. С годините вентилатора се задръства със сажди и всякакви мръсотии, каквито е имало в купето. Та този вентилатор като блокира ефекта е следния:
Палиш, тръгваш. Парното заработва и духа топличко, даже по-толо от необходимото. Като ви стане достаъчно топло датчика също се стопля и казва на системата да пусне малко студено. Само че понеже датчика е закътан и вентилатора му не работи си остава топъл, а климатроника продължава да духа студено, студено, студено..... Почваме да се чудим какво става. Термостат ли е? Какво ли? Но, температурата на мотора е на 6, а вътре духа студено. Нагласяте температурата на HIGH и пак почва да духа топло. Само, че ще ви отвее. Не си е работа. Сваляте на градуси и пак духа студено. Това е защото на HIGH, климатроника не "гледа" този датчик а отдава максималното количество топлина.
Ако разпознахте себе си в описаната ситуация трябва да свалите датчика, което е доста "неудобна" процедура и да го извадите от "блатото", в което се намира. Аз направих така. Някои хора казват, че ставало и с прахосмукачка без да го свалят. По-мързеливите могат да опитат. Аз обичам като правя нещо обаче да съм сигурен в резултата и го правя по традиционния начин.
Успех на заинтересованите!:)
lacho.lazarov
05-01-2011, 10:26
Преди малко се опитах да сваля датчика с вентилаторчето но не видях букса за кабелите. Някой може ли да каже как да го откача от кабелите за да го почистя на топло.
Кабелите са запоени за платката. Куплунга е по-навътре и разкачането му е част от удоволствието:)
Ето така изглежда датчика свален:
http://cgi.ebay.co.uk/ALFA-ROMEO-156-98-03-CLIMATE-CONTROL-SENSOR-/320591108457?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4aa4b81969
Linkestis
05-01-2011, 18:20
Може и без да го сваляш...с една клечка за уши да го почистиш
Датчика, който мери температурата в купето се замира отдясно под волана. Има една пластмасова решетка отпред, която лесно се маха. Самия датчик представлява терморезистор и миниатюрен вентилатор в един корпус. С годините вентилатора се задръства със сажди и всякакви мръсотии, каквито е имало в купето. Та този вентилатор като блокира ефекта е следния:
Палиш, тръгваш. Парното заработва и духа топличко, даже по-толо от необходимото. Като ви стане достаъчно топло датчика също се стопля и казва на системата да пусне малко студено. Само че понеже датчика е закътан и вентилатора му не работи си остава топъл, а климатроника продължава да духа студено, студено, студено..... Почваме да се чудим какво става. Термостат ли е? Какво ли? Но, температурата на мотора е на 6, а вътре духа студено. Нагласяте температурата на HIGH и пак почва да духа топло. Само, че ще ви отвее. Не си е работа. Сваляте на градуси и пак духа студено. Това е защото на HIGH, климатроника не "гледа" този датчик а отдава максималното количество топлина.
Ако разпознахте себе си в описаната ситуация трябва да свалите датчика, което е доста "неудобна" процедура и да го извадите от "блатото", в което се намира. Аз направих така. Някои хора казват, че ставало и с прахосмукачка без да го свалят. По-мързеливите могат да опитат. Аз обичам като правя нещо обаче да съм сигурен в резултата и го правя по традиционния начин.
Успех на заинтересованите!:)
Аз стигнах до същият извод но ще те помоля за малко повече подробности относно достигането до датчика. Последователноста на разглобяването.
Поздрави
Linkestis
06-01-2011, 01:42
Ъъъъ с една малка права отверка махаш решетката,махаш корите под волана разкачаш буксата.Вадиш целият вентилатор,разглабяш го като натискаш пъпките отстрани и почистваш!
Наздраве
Ъъъъ с една малка права отверка махаш решетката,махаш корите под волана разкачаш буксата.Вадиш целият вентилатор,разглабяш го като натискаш пъпките отстрани и почистваш!
Наздраве
:notworthy::notworthy::notworthy: В неделя ще се поровя малко. Наздраве.
Има ли нужда от смазване на вентилаторчето на датчика Не виждам лагерче
Перката е на втулка. Няма лагерче, но според мен е добре да се сложи една капка фино машинно масло. Не грес или нещо подобно, защото момента на развъртане е много слаб и няма да тръгне изобщо.
genko1982
02-02-2011, 15:51
трябва ли да се източи фреона за да извадиш вентилатора на парното
Linkestis
02-02-2011, 17:16
Зависи как ще го вадиш!
М да, зависи как.......... че аз пак май ще отварям че се чува една гадна вибрация от вентилатора и ме дразни. Сега съм без фреон така че при мен е лесно.
Поздрави
Най-добрия вариант е фреона да си го "източат" в сервиза за климатици. На мен така направиха - след като си смених "гръмналия" компресор отидох в сервиза и ми върнаха фреона и това всичкото срещу 5-6 лв.
Колеги какви радиаторчета за парното слагате Предлагат ми AVA за 60лв и INTERNACIONAL за 90лв Цените може и да са наобратно но по важното е да не взема някое което догодина пак да го сменям
endeavour
15-02-2011, 10:17
Не помня марка, но съм сигурен,че беше за Капа и струваше 55 лв.
Не помня марка, но съм сигурен,че беше за Капа и струваше 55 лв.
За какъв модел Капа беше радиаторчето Отдавна ли го сложи и парното духа ли ти добре топло Абсолютно еднакви ли са радиаторчетата на Капата и 166
endeavour
15-02-2011, 14:53
За какъв модел Капа беше радиаторчето Отдавна ли го сложи и парното духа ли ти добре топло Абсолютно еднакви ли са радиаторчетата на Капата и 166
Става година и нещо нямам оплаквания. Не помня точно за каква Капа беше,предложиха ми го в сервиза,понеже нямаше за алфа. Поне на външен вид не забелязах разлика, пък и шефа им потвърди,че са абсолютно съвместими.
П.С. Сега видях, че по номер са еднакви радиаторите на 166 2,4 жтд 136 коня и на всички Капи.
Мерси за инфото Днес и утре мисля да поразпитам и към петък да взема едно
Сетих се и за това дали няма при разкачването на радиаторчето да мога да източа антифриза от блока на двигателя защото досега неможех а искам да го сменя със хубав
Уви няма да можеш освен ако не го издухаш от двигателя защото при сваляне на радиатора на парното ми се беше изгубило около 2 литра антифриз така че другият стои вътре. А моето майстора ми го взе някакво белгийско за 50 лв. За сега топли много добре.
Поздрави
Идеята ми е при отворени маркучи на парното ако извадя долният маркуч на радиатора дали най накрая няма да излезе антифриза и от блока
stenli791
27-02-2011, 21:48
Идеята ми е при отворени маркучи на парното ако извадя долният маркуч на радиатора дали най накрая няма да излезе антифриза и от блока
от предната страна на двг триабва да имаш пробка под изпускателните колектори мислиа че се одвиваш с камамк 11 и касо 10градусово удалжение от там се изпразва блока а радиатора от маркуча иначе не можеш да изпразниш всичко
Най накрая смених преди седмица радиаторчето на парното и аз заедно с това и термостата Първоначално като подкарах колата имах чувството че ще се запаля от дим Обяснявах си го с угарянето ако е имало някакви смазки новото радиаторче въпреки че видимо нямаше След стотина километра долях антифриза до долната черта на максимума Сега обаче продължава да има някаква странна миризма като загрее колата След доливането на антифриза съм минал около 200 километра и антифриза пак е паднал с около сантиметър Сега напъхах парцали около релетата да видя дали нямам пресен теч въпреки че инсталациите са мокри но се надявам да е от теча на предното казанче Надеждата ми е да не съм ударил някое калпаво пукнато радиаторче въпреки че го взех ново Тези които сменяхте радиаторчета имахте ли странни миризми след смяната
Абе да ти кажа и моето понамирисваше може би около 2 седмици.
Поздрави
Колега Мианчо а антифриза от първото доливане ли си остана на ниво или във времето го допълва Гледал ли си прословутите релета долу между краката на шофьора и пасажера и инсталациите около тях дали са още мазно мокри или са изсъхнали Четох че на доста алфи им изгаряли тези релета заради течовете от радиаторчетата и сега се опасявам да не тряснат и моите Не дай си боже и новото радиаторче да тече
Pepko-Bepko
14-03-2011, 23:29
Всички радиаторчета имат специфична миризма докато опръхнат от топлината.
Благодаря за отговорите Плаша се да нямам теч но времето ще покаже
Колега Мианчо а антифриза от първото доливане ли си остана на ниво или във времето го допълва Гледал ли си прословутите релета долу между краката на шофьора и пасажера и инсталациите около тях дали са още мазно мокри или са изсъхнали Четох че на доста алфи им изгаряли тези релета заради течовете от радиаторчетата и сега се опасявам да не тряснат и моите Не дай си боже и новото радиаторче да тече
Ами аз направих две пътувания Бургас - Сливен и на сутринта след като беше изстинала и долях и край. Мисля че освен обезвъздушаването и трябва да отвори и термостата за да се завърти целият антифриз. А относно течовете след смяната на радиаторчето драстично намаля да не кажа че изчезна изпотяването на прозорците.
Поздрави
Дамян
Linkestis
28-04-2012, 18:15
За всички които си мислят че е нормално да губи антифрийз :)
Много чанч,много мъка..Румен ме предупреди че не е за сам човек,но след близо 6 часа,можеш да си задържиш ръката най-много 7-8 секунди.След това започва да боли :)
Лошото е че ме чака още една която "мазни предния джам".
9374293743
9374493745
9374693747
9374893749
Имаше страшно много мръсотия.Да не споменавам мазнотията която беше навсякъде.Дренажа тотално запушен с листа,клонки и въобще гниещи боклуци.Сега всичко е измито включително дифузьора на климатика и вентилатора,които не се виждаше какъв цвят е.
Pepko-Bepko
28-04-2012, 19:57
Браво колега добре си се справил а климатика изпуска ли го ?
Linkestis
28-04-2012, 20:14
Не,затова и нямам кожа до китките :)
Колеги много внимателно изчетох всичко във форума по въпроса с парното и климатика, но ненамерих нищо за едно малко проблемче. Та пишеше няколко пъти онзи натпис за проблем с климатика и да се обърна към доставчика се появи надпис- За момент(моментно) се е разпаднала връзка с климатика. Днес ми остана време малко време да ръчкам и като пишеше първият надпис не работе-е вентилатора. Като размърдах снопа с кабели тръгваше и спираше и така няколко пъти докато не изписа, че няма връзка. После видях въпросния нагорял бушон и след ремонта отново си остана същия надпис, че няма връзка с климатика. Някакви идей?
Алфа е 166 2.0 99 година.
danchev63
22-05-2012, 08:30
Колеги много внимателно изчетох всичко във форума по въпроса с парното и климатика, но ненамерих нищо за едно малко проблемче. Та пишеше няколко пъти онзи натпис за проблем с климатика и да се обърна към доставчика се появи надпис- За момент(моментно) се е разпаднала връзка с климатика. Днес ми остана време малко време да ръчкам и като пишеше първият надпис не работе-е вентилатора. Като размърдах снопа с кабели тръгваше и спираше и така няколко пъти докато не изписа, че няма връзка. После видях въпросния нагорял бушон и след ремонта отново си остана същия надпис, че няма връзка с климатика. Някакви идей?
Алфа е 166 2.0 99 година.
Явно имаш хлабава връзка в конектора. След като си мърдал кабелите и е тръгвал и спирал. А може да имаш и прекъснат кабел в снопа за който говориш. Провери обстойно всички връзки и кабели.
ivanov_rz
13-10-2012, 14:17
На мен пък ми се струва че много бавно загрява парното - сутрин като запаля включвам на full auto с максимална температура /навън е около 5градуса/. Чак след 7-8 минути започва да духа топло - долу горе тогава се включва и екон режима. Нормално ли е това? Не би ли трябвало преди да се вкл. екон режима /т.е. когато съм на фул ауто/ самия компресор да прави топло, а след това вече да "взима" топлина от двигателя?
Точно така,топлото идва след като вдигне температура
lordliness
13-10-2012, 15:27
Нормално е до 10 мин да достигне работна температура ДВГ, иначе само климатика в къщи духа топло в колите само охлажда, топлината е единствено от охл. система.
ivanov_rz
13-10-2012, 16:09
В такъв случай, значи трябва още при паленето да му включвам econ режима нали?
В такъв случай, значи трябва още при паленето да му включвам econ режима нали?
Мини на ръчен режим, спри компресора и си му задай температурата на макс
lordliness
13-10-2012, 17:37
В такъв случай, значи трябва още при паленето да му включвам econ режима нали?
Аз така карам когато захладнее, чак до лятото.
Около 2 часа псувни без точене на фреон и други гимнастики.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.