PDA

View Full Version : Смяна на двигател



RaIDeR
04-12-2010, 01:56
Да запитам разбиращите какви преправки и усложнения може да има при монтаж на боксер двигател от 145/146 (1.7 16в) върху 33-ково купе "електрониката не ме притеснява" ? Също би ли могло да се сложи заедно с неговите скорости ,че всички знаем на 33 какви са ? Евентуално кой би могъл да извърши читаво смяната и за какви пари , при положение,че двигателя трябва да се разглабя и подменят всички консумативни части (без ремонтен размер) ?

Bobi_33
04-12-2010, 14:13
Да запитам разбиращите какви преправки и усложнения може да има при монтаж на боксер двигател от 145/146 (1.7 16в) върху 33-ково купе "електрониката не ме притеснява" ? Също би ли могло да се сложи заедно с неговите скорости ,че всички знаем на 33 какви са ? Евентуално кой би могъл да извърши читаво смяната и за какви пари , при положение,че двигателя трябва да се разглабя и подменят всички консумативни части (без ремонтен размер) ?


На каква 33-ка? Такава която оригинално е 16V или с друг мотор? От това много зависи какви части ще ти трябват.

Що се отнася до ск. кутия кво и е на 33-ковата, при условие, че тая на 145 има разлика в синхрони и муфи само на 1-ва и на 2-ра. Но като цяло кутията на 145 е пълен шит като предавателни числа. Съвпадат с тези на 33-ка 1-ва серия. Ще ти дойдат 1-ва и 2-ра много къси. На прекъсвач на 2-ра 145-цата е има-няма с 90 км/ч.
Моята 33-ка на 2-ра прави към 120 км/ч.

Wiliams
04-12-2010, 17:45
Предишния ми карбураторен звяр хващаше към 100-105 на 2-ра...А пък и 33-ковите скорости не са хич зле...На 1.3 -то влизат много добре без грам ама грам да хъркат освен на задна някои път когато не са паднали оборотите...А пък и според мен чара на цялата кола при шофиране ще се изгуби при една такава интервенция...И май 33-ковото 16V вървяло повече дочух ...

RaIDeR
04-12-2010, 22:43
33 то е имола , със 2 ра скоростна съм и двете си хъркат яко карал съм още 3 - 33 ки и те си хъркат по същият начин ако набия от 3 та 2 ра при 3000 рпм смятай съм я съборил ! На 2 ра на прекъсвач точно 100 км прави ,както и да е . Наумил съм си го това и двигателя и скоростите а и едни дискове отзад и проучвам сега . Инъче,че 33ковия 16 в върви по вече може би на 33 обаче съпоставени 2 та има разлика от 20 тина коня ,за инжекцион става въпрос . Кажете ще стане ли тая интервенция , кви пари ала бала или се е ходене по мъките и по добре да се продава и да се взема нещо друго ?

Raphael
05-12-2010, 10:22
33 то е имола , със 2 ра скоростна съм и двете си хъркат яко карал съм още 3 - 33 ки и те си хъркат по същият начин ако набия от 3 та 2 ра при 3000 рпм смятай съм я съборил ! На 2 ра на прекъсвач точно 100 км прави ,както и да е . Наумил съм си го това и двигателя и скоростите а и едни дискове отзад и проучвам сега . Инъче,че 33ковия 16 в върви по вече може би на 33 обаче съпоставени 2 та има разлика от 20 тина коня ,за инжекцион става въпрос . Кажете ще стане ли тая интервенция , кви пари ала бала или се е ходене по мъките и по добре да се продава и да се взема нещо друго ?


Мой познат си сложи на неговата 33ка от 145 точно същия двигател. Като информация му дойде към 1000лв цялата смяна + обслужване, но после се появиха и други неща за правене не се сещам точно, мога да питам. Мойта 33ка с 1.5 инжекзия на прекъсвач прави 110 с 2ма човека в купето по 80-90кила. Иначе за третата не знам дали има собственик на 33, който да няма такъм проблем с ръмженето на 3та., личен съвет е да си караш така както ти е колата, караш Alfa все пак ?!


ПС: Онзи ден в работата без да искам попаднах на клипче на Нено от Вентура как правят някакъв тест на новата Жулиета. Е съвсем се разочаровах от тази алфа, повече ми прилича на Рено или Ситроен, отколкото на Алфа.

ПС2: Възможно ли е на 33 да се сложи турбина ? И това какво ще струва ?

Bobi_33
05-12-2010, 13:07
Щом 33-ката е 1.4 за конверсията ти е нужно:
Греда под мотора за 16V, колектор или паяк за 33 16V, изпускателен колектор от 33 16V, шайби по мотора, стойки за хидравлика слагаш от 1.4 мотора и др.

Но ск. кутия от 145 не бих си сложил на колата, при условие, че примерно 3-та е същата.

mitaka_cs
05-12-2010, 14:07
На Имолата само кубатурата й е малка. Другите чаркуля са същите като на по-големите боксери.
Според мен добър вариант е смяната само на блокът с карантията...1.5/1.6 или 1.7...каквото се намери.
Могат да се използват всички периферии на 1.4-ката. Глави, скукател, изпускател, окачване и т.н.
Ремап ще е много добре ако се направи!
Има и по-ефектни модификации, но това е най-простият и евтин начин!
Увеличаване на кубатурата и нищо повече!

Bobi_33
05-12-2010, 14:25
На Имолата само кубатурата й е малка. Другите чаркуля са същите като на по-големите боксери.
Според мен добър вариант е смяната само на блокът с карантията...1.5/1.6 или 1.7...каквото се намери.
Могат да се използват всички периферии на 1.4-ката. Глави, скукател, изпускател, окачване и т.н.
Ремап ще е много добре ако се направи!
Има и по-ефектни модификации, но това е най-простият и евтин начин!
Увеличаване на кубатурата и нищо повече!

Да, ама пак ще му се губят 20 коня от 1.7 8V до 1.7 16V, а явно той си е намерил комплект от 145, заедно с инжекциона, който е доста по-добър от този на 33 16V и освен това е секвенциален (малко по-икономичен)

mitaka_cs
05-12-2010, 15:09
Е, това вече е друго нещо!
Сега зацепих какво пише в първия пост:sleep:
И все пак...RaIDeR, кажи какво си замислил и с какви части разполагаш, та да сглобим пъзела:)
Тази греда за 16в не е ли вече неоткриваема:dunno:...също както преден мост за 4х4 типо-платформа...
Да не се окаже, че е по-разумно да се вземе цяла 33 16в.
Иначе ми харесва комбинацията :
http://www.youtube.com/watch?v=q3BDxQ8Mb98
http://www.youtube.com/watch?v=28oRr7OmguQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=kkvUWJAKxZk&feature=related

RaIDeR
05-12-2010, 22:27
Ами един приятел се оказа че има една 146 1.7 16 ка блъсната злобно отзад и я заебал на селото си от няколко години и сега му пречела вече и щял да я кара за скраб без двигателя и скоростите ама колекторните тръби неставали неставали греди за 33 16 в няма от де да намеря ,то май голям филм ще дойде! Инъче клипчетата които е постнал колегата много ме зарадваха стои перфектно и се зачудих къде са всичките кабелаци много чисто стои .

---------- Post added at 22:27 ---------- Previous post was at 22:23 ----------

То и едно такова творение ,че ще е уникално и доста добро на това лекото купе подцинковано при това ясно ,че ще стане добре обаче са към 1000 лв както каза колегата и филмат ще е голям а и не е ясно какъв ще е крайният резулл .[COLOR="Silver"]

Bobi_33
05-12-2010, 22:42
В тоя раздел никой няма да се научи, че НЯМА поцинковани ламарини на 33 в нито един нейн възел. Просто има ПО-ДОБРЕ ГРУНДИРАНИ ламарини след определена година. Поцинкована кофа всеки е виждал, но за огромно съжаление при 33 няма такова нещо.

mordohy
05-12-2010, 23:19
Данчо, пак ни вкарваш във филм!
Тоя мотор, ако го монтираш все пак, много скоро ще започнеш да му търсиш валове за главите, както и кой после да ти прави нов комп.
Тоя мотор от 145 е гаден и ням нищо общо с тоя от 33.
Освен, че инжекциона е по-добър и мотора е по-икономичен на бензин, няма нищо друго хубаво.
Факт е че тоя мотор върви в ниски обороти по-добре на газ, отколкото на бензин.
Изводите си ги прави сам.
Помниш, когато си търсех нова кола.
Точно тия недостатъци на 1.7 16 В на 145, ме отказаха.
И аз имам точно до мене на паркинга една 145 с тоя мотор и ако го напъна малко ще ми я даде почти без пари, ама мерси!
Та ако не намериш 16 В от 33-ка, слагай 1.7 8в или 1.5.
Нямаш много за преправяне, а резултата ще е задоволителен.
За сведение, току-що се връщам от Сандански , през Гоце Делчев.Минава се през един безумен проход.
Имах отзад едно ремарке, пълно с 265 литра вино, чувал ябълки, щайга с грозде и още един чувал с тикви и кратуни!
С цялата тая селяния, скъсах задниците на мнозина и определено не заръствах пътя.
Доста се пулеха, като ги изпреварвах в баира.
Пак си помисли.
Тоя мотор е като даровете на данайците!

Wiliams
06-12-2010, 00:15
Доколкото съм чувал 16V-то от 145 и 1.5 карбуратор от 33 го къса...(на 145-ца купе де)...а аз офицялно се отказвам от всякъкъв вид инжекций...Следващия двигател в коша на 33-ката ще е 16V ама с карбове...И с двете карбураторни 33-ки съм нямал никакви ядове,напротие доста хубави моменти ми дариха колите...Та колега и аз ше мина през твоя филм с гредите и всичко останало...Успех с начинанието !!!

RaIDeR
06-12-2010, 20:09
Иво първо приятно прекарване с шаранчетата на масата и наздраве от мен ! Тоя пич със 145-тицата можеш ли да го питаш дали продава само двигателя и евентуално кви пари ? Мен тоя ми фкарва оферта 300 кинта със скоростите и компа и помпата ама бил за основен щото не била палена от 2 години ! Инъче моя скоро ще даде фира усещам го се по слаб става имам чувството,че на бащата жигулата по вече върви :Д Ще кажеш казах ти да измериш компресията , ема ко да я меря то ако е от там пак трябва да се разпилява тъй,че почти същият филм става .

П.С Наздраве на всички !

kolev
07-12-2010, 11:07
аби братчиту ми. освен двигателя, греда от 33 16в, изпускатерния колектор от 33 16в, еку-то + инсталацията и релетата, ламбда сондата, жило за газта от 33 16в, съединителя от 146-цата, нови ремъци ролки свещи кабели масло, нова плочка за газта :-D и ако има мизерии с шайбата на коляновия вал-можеби вентилатора на радиатора от 146 и само тез работи :-D
а ти се струва слаба щото са праиш на състезател и на всичкото отгоре си и турил гъзарски 15-ки от 146 джуниър с гуми кат на валяк :-D и сигурно имаш единствената 33-ка с работещ климатик :-D

RaIDeR
07-12-2010, 18:40
Ми голяма си е играчката вярно . Обаче си е слаба и това 100 про не са реални 90 коне ами са 60 сигурно . Вчера ходих до Горна и в ония баир през Арбанаси направо си умря разни трошки ме режят както си искат няма никаква мощост иска 1 ва да слагам и като смъквам скоростите тей хърка,че незнам кога пак ще я съборя тая скоростна ! И за капак ме свърши газта на качица ,обръщам на бенз бях сипал преди това 10 л почна да хълца,препръдва и ме остави баш на кръговото в най големия трафик.Същата работа като предния път ходих зех ти въжето ще я дърпаме с един то минаха 30 мин докато се върна зъвартях и запали "куку е тая кола прави си кот си иска" ! Другия вариянт е 1.7 ие от 33 ама боклучивите скорости си остават така ! Ти ако имаш някой ден свободен може да разглобим оная скоростна да видим може ли да се измисли нещо , може да обърнем синхронизаторите,че трябва и съединител да се сменя отделя вече много много горе . Бе изобщо не знам вече ко да я правя ама хич не е добре мре и се на бабата :Д

mordohy
07-12-2010, 22:05
Ха така!
Информация от първа ръка!
Хрумна ми една идея!
Дай му парцала да ти измие колата, а за сметка на това го тури после в колата и си направете една екскурзия до Кюстендил.
Природа, стари бани...
А и ще му дам мотора от Алфи!
Ще му лепне, като песница на око!
И без това ми е жал да го гледам така да се скапва, а е много добър!:small_cry:

RaIDeR
07-12-2010, 23:27
Същата играчка за същия двигател не си струва , виж питай тос със 145 тицата кви пари и търси ако е 1.7 16 в и само бръмчилото и скоростите продава ли . Боби ти със смяна на двигатели занимаваш ли се ? Опътете ме към някой който би могъл да свърши работата !

Bobi_33
08-12-2010, 00:14
Боби ти със смяна на двигатели занимаваш ли се ? Опътете ме към някой който би могъл да свърши работата !

Занимавам се със всичко без тенекеджийска е бояджийска работа.

kolev
08-12-2010, 10:34
ами вземи я зареди тая кола с гориво, ти все на изпарения я караш, особено пък за арбанашкия баир трябва да имаш доволно количество газ пък и той не е мерило. аз го карам на 3-та с 60-70 и разхода май-май е 30-40 литра газчица нагоре по баира.