View Full Version : Налягане на гумите
Колеги, кой на какви атмосфери си помпи гумите :)
По каталог е 2.2 от пред, 2.0 от зад, като е натоварена, тогава 2.2 и от зад. И си карам и 4те на 2.2
mihail_mladenov
06-12-2010, 17:50
Държа ги в границата между 2.2 и 2.5 атмосфери,
аз ги карам по каталог ама....в някоя по-голяма дупка и ще изправям джантата
185 / 60 / 14
В каталога пише да ги помпаш с 0.3 отгоре, когато караш на дълго с висока скорост. Аз ги карам на 2.5 отпред и 2.3 отзад и нямам проблем.
Не е лошо да казвате и кой с какъв размер гуми е. Не е без значение.
205/55/16
Предни 2.4
Задни 2.2
И зимните и летните
ScuderiaAlfaCorse
06-12-2010, 23:08
Зимни 185/60/14
2.2 предни
2.0 задни, но както казва колегата soldier (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=6709), май е по - добре да са еднакви, защото не винаги движиш празен :)
205/45/16 летни - 2,5 атмосфери.
185/65/14 зимни - 2,2 атмосфери. :oops:
на самата гума си пише в какви граници трябва да е напомпана. патерицата примерно е на 4 атмосфери.
hristiqn
07-12-2010, 12:56
205/40/17 4.00 навсякаде
Щи изпопадат пломбите бе момче :prescription:
pisa_misho
07-12-2010, 14:04
185/65/14-зимни-2.2 атмосфери(отпред и отзад)
badmadafaka
07-12-2010, 16:07
на самата гума си пише в какви граници трябва да е напомпана.
На самата гума пише максималното налягане което тя може да издържи.
205/40/17 4.00 навсякаде
Това ако не е базик (и означава 4 бара) според мен е опасно за гума с този размер.
Иначе от около 2.0-2.2 до към 2.5-2.6 в зависимост от размера и профила е нормално според мен. За "рейсинг каране" съм гледал 2.8-2.9 но тогава наистина ще ти изпопадат пломбите :wallbash:
175/65/14-зимни/на железни джанти/ на 2.0 атмосфери/за зимата е по добре да се оставят по-мекички.По-меко вози и по не боксува!
185/60/14-летни/ на алуминиеви джанти/ на 2.2 задни-2.5 предни
В зависимост от размера ширина/височина/цол на гумата се определя и налягането на което трябва да се помпят гумите . Така ,че няма нищо чудно в мнението на колегата acko88 - за този размер си е нормално .
hristiqn
07-12-2010, 18:41
В зависимост от размера ширина/височина/цол на гумата се определя и налягането на което трябва да се помпят гумите . Така ,че няма нищо чудно в мнението на колегата acko88 - за този размер си е нормално .
Абе аз с над 3 бара не карам , всеки сам си решава така или иначе ;)
badmadafaka
07-12-2010, 20:09
В зависимост от размера ширина/височина/цол на гумата се определя и налягането на което трябва да се помпят гумите . Така ,че няма нищо чудно в мнението на колегата acko88 - за този размер си е нормално .
Интересно ми е как е нормално като на гуми с този размер от реномирана марка и скоростен индекс W, в които се загледах преди няколко дни пишеше, че макса и е 3.5...:spell:
Щи изпопадат пломбите бе момче :prescription:
Еее всикнах,вече 4 години още златната 146-ца с белите 16-ки ги карах на 3.6-4
---------- Post added at 18:31 ---------- Previous post was at 18:25 ----------
На самата гума пише максималното налягане което тя може да издържи.
Това ако не е базик (и означава 4 бара) според мен е опасно за гума с този размер.
Иначе от около 2.0-2.2 до към 2.5-2.6 в зависимост от размера и профила е нормално според мен. За "рейсинг каране" съм гледал 2.8-2.9 но тогава наистина ще ти изпопадат пломбите :wallbash:
Колега,незнам дали си виждал точно този размер как седи и как се кара примерно с 2.2 или айде 2.8,просто неможе да се кара,ако Хасвалта е като стъкло навсякаде може и да може да се кара на 2.8-3 но аз под 3.5 няма как да падна,всичко е изпробвано в деиствителност!А и нископрофилната гума е по-здрава от високата,особено ако е като моята с усилен борд.
Интересно ми е как е нормално като на гуми с този размер от реномирана марка и скоростен индекс W, в които се загледах преди няколко дни пишеше, че макса и е 3.5...:spell:
Мой приятел си кара BMW 530d с 245/40/18 на 3,8 бара по цяло лято . До сега сцепена гума и джанта не е видял . А дупките във Варна не много по-различни от тия другаде .
Нископрофилната гума колкото е по-мека толкова по-лошо , особено на големите цолове .
Затова казвам ,че според мене acko88 си е прав като казва 4 бара .
badmadafaka
08-12-2010, 11:15
Добре де, на гумата отстрани си пише максималното налягане за нея (обикновно в мерна единица PSI = pound per square inch). По сайтовете препоръчват минимум 10% надолу от това налягане (до към 30% надолу всъщност). 4 bar-а е равно на точно 58 psi. Елементарно е колегата да си провери какво пише на гумата за макс налягане и да каже дали е близко до 58 psi. :boxed:
Спор няма , така е .
Но освен скоростния индекс имат значение и цифрите преди него - тези които са за натоварването .
Примерно 91W ... Като за 164 например минималният (стандартния) размер е195/60/15 91Т 6,5 J и е на 2.3 bar и колкото се сваля височината се покачва налягането .
Просто са много фактори които играят в случая .
viperman
08-12-2010, 11:55
В прикачения файл се вижда различните налягания за определените размери за Alfa 146
В прикачения файл се вижда различните налягания за определените размери за Alfa 146
Колега единственото което ме притеснява е че тези данни са за пътища без дупки....
viperman
08-12-2010, 13:27
Колега единственото което ме притеснява е че тези данни са за пътища без дупки....
Проблема ще се минимизира с по-високи гуми, а не с няколко атмосфери +
Пример: стандартен размер-185/60/14 за зимата съм съм го заменил с 176/65/14 знам, че има хора к. карат и с още по-високи. :)
badmadafaka
08-12-2010, 13:28
Просто са много фактори които играят в случая .
Абе като я напомпаш повече отколкото гумата може да понесе и производителя и го е написал отстрани, някак си се обезмислят останалите фактори които играят... Иначе си напълно прав :handshake:
hristiqn
08-12-2010, 17:29
С нормални гуми над 2.4 атмосфери не ти трябва , вече ако си с нископрофилни като нас поне 3 бара ;)
Проблема ще се минимизира с по-високи гуми, а не с няколко атмосфери +
Пример: стандартен размер-185/60/14 за зимата съм съм го заменил с 176/65/14 знам, че има хора к. карат и с още по-високи. :)
175/65/14 не са по-високи от 185/60/14, има-няма 6мм разлика в диаметрите, което при различна износеност на гумите е пренебрежимо малко.
По-голям ефект ще има ако се качи на 185/65/14 :-)
175/65/14 не са по-високи от 185/60/14, има-няма 6мм разлика в диаметрите, което при различна износеност на гумите е пренебрежимо малко.
По-голям ефект ще има ако се качи на 185/65/14 :-)
Не сам карал със 185/65/14 но ми се струва че колата ще стане много нестабилна :)
Не сам карал със 185/65/14 но ми се струва че колата ще стане много нестабилна :)
Няма да стане нестабилна, тествано е на 146 1.6ТС ;-)
Но определено става с по-добра проходимост :-)
viperman
10-12-2010, 09:27
175/65/14 не са по-високи от 185/60/14, има-няма 6мм разлика в диаметрите, което при различна износеност на гумите е пренебрежимо малко.
По-голям ефект ще има ако се качи на 185/65/14 :-)
Не знам дали са 6мм, но имам чуството, че съм се качил на камила с тоя размер.
Не сам карал със 185/65/14 но ми се струва че колата ще стане много нестабилна :)
Няма да стане нестабилна, тествано е на 146 1.6ТС ;-)
Но определено става с по-добра проходимост :-)
Не знам дали са 6мм, но имам чуството, че съм се качил на камила с тоя размер.
Това е самата истина. Още съжелявам, че си взех летни 185/60/14. Като сложа зимните ми е много по-благо на душата. А за нестабилността мога да ти кажа следното - лято, зима карам по един същ начин (еднакви скоростти) никви проблеми, никаква разлика не съм усетил. Ако караш с 50-60км/ч над ограничението, може да има разлика.
От 60 на 65 разликата ще е минимална така че няма какво толкова да се притеснявате за нестабилноста ;)
Аз да се похваля от снощи вече със нови джанти за зимата и зимни гуми със стандартния размер 195/55/15 Maloya Cresta 300
зимните гуми ги помпя на 2.2 атм. размера им е 215/60 R16
Лятните ги помпя на 2.5 атм. размера им е 245/40 ZR17
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.