View Full Version : Замяна на термостат с такъв от Рено 5
Колеги прилагам малко снимков материял от днешната ни замяна на елемента от термостата с такъв от от Рено5.
Марката на елемента от термостата ,която използвах е
Vernet *френски* за Рено 5 закупен за 10лв.
Цените варират от 10-15 лв.Има 2 чешита такива дето отварят на 83 и на 86 градуса.Аз сложиш на 83 градуса.
1.Развиват се скобите /2 бр/ на маркуча ,който отива от радиатора към термостата.
2. Развиват се всички маркучи който се държат на термостата.
За по-лесен дъстъп свалих 2-те бубини.
3.Самия термостат се държи на 3 бр болтове/единия е заврян точно под термостата/с шестограмови глави.
4.Сваля се самия термостат.
5.Маха се/корми се/ елемента ,който се намира вътре.
6.Следва набутване на новия елемент в маркуча ,който влиза от радиатора към термостата. За да стане по-лесно нагряхме с духалка маркуча и след това елемента влезе много лесно.Самия елемент се захваща със скоба.
7.Щателно почистване и миене на стария вече изкормен термостат и на всички маркучи и достъпни съединения.
8.Свалих да промия и разширителния съд.
От всичко изпадна доста голяма количество кал,кир,пръст,чернилки и гняс.
След всичко това отново по обретния ред всичко се сглобява ,всички маркучи се набиват и се затягат скобите.
Който иска да си прави такова нещо първо да се подсигури със скоби, че оригиналните са бошлав и за нищо не стават.
Налива се антифриз и щателно се обезвъздушава докато не се обезвъздуши хубаво системата.
Големи бладодарности на Ваклин/Vaklinator/, без който това нямаше да е реалност.:bowdown:
Занапред в темата ще се оставят само мнения, които имат връзка с техническия характер на операцията. Всичко излишно ще бъде премахвано без обяснения !
BillyBoy`
08-12-2010, 09:47
Да аз съм същия от снимката и карам вече 10 месеца със него,искам и друго да допълня че за напъхването на термостата във дебелия мъркуч може да се ползва и подходяща тръбичка която да е със диаметъра на термостата предварително може да се намаже мъркуча отвътре със някаква смазка за да влиза по лесно,но някога ако се наложи да се вади от там този термостат си е доста голяма хуиня аз лично съм го правил,иначе няма да се притеснявате този мъркуч от термостата към радиатора учудващо за мен се оказа доста здрав и еластичен.Деистваите смело.
Furious 155
08-12-2010, 14:45
А някой поинтересувал ли се е в какво положение обикновенно дефекират тия термостати от рено?
За справка алфовия поне остава отворен, ама ренаджийския ако блокира, да не стане олеле майко...
На мен друго ми направи впечатление, именно това, че оригиналния термостат при отваряне на големия кръг, затваря потока към малкия, а при този от рено 5 такова нещо не се случва, което ме навежда на една мисъл. Поради по-малкия размер на отвора на термостата и съответно по-голямото съпротивление при циркулацията на флуида, то дебита охлаждащ флуид преминаващ през големия кръг ще бъде по-малък от колкото при оригиналния термостат, защото при него пак има съпротивление поради по-малкия размер на отвора за преминаване към големия кръг, но тогава отвора за циркулация през малкия кръг се затваря и съответно имаме по-добра циркулация през големия кръг(радиатора) отколкото при замяна на ермостата с такъв от рено... Вероятно не е фатално, но със сигурност двигателя не се охлажда така добре както с оригинален... :calc:
На мен друго ми направи впечатление, именно това, че оригиналния термостат при отваряне на големия кръг, затваря потока към малкия, а при този от рено 5 такова нещо не се случва, което ме навежда на една мисъл. Поради по-малкия размер на отвора на термостата и съответно по-голямото съпротивление при циркулацията на флуида, то дебита охлаждащ флуид преминаващ през големия кръг ще бъде по-малък от колкото при оригиналния термостат, защото при него пак има съпротивление поради по-малкия размер на отвора за преминаване към големия кръг, но тогава отвора за циркулация през малкия кръг се затваря и съответно имаме по-добра циркулация през големия кръг(радиатора) отколкото при замяна на ермостата с такъв от рено... Вероятно не е фатално, но със сигурност двигателя не се охлажда така добре както с оригинален... :calc:
Всичко споменато е така, но не се знае напора на помпата и дали това съпротивление я притеснява съществено. Все пак има изместване по работната и крива и реално би следвало - различен дебит, в случая по-малък.
Колеги да споделя първите си впечатления след днешното шофиране. Колата вдига работна температура и градусите осезаемо по-бързо.Доста добре загрява стрелката си седи малко преди 90 и за сега всичка е наред.:th_up:
За сега съм много доволен.:respect:
А някой поинтересувал ли се е в какво положение обикновенно дефекират тия термостати от рено?
За справка алфовия поне остава отворен, ама ренаджийския ако блокира, да не стане олеле майко...
Преди три дни смених стария термостат от Рено 5 с друг пак същият защото колата започна да загрява по-бавно от преди което ме води на мисълта,че незатваря добре което пък ми подсказва,че при блокиране ще остане отворен
Преди три дни смених стария термостат от Рено 5 с друг пак същият защото колата започна да загрява по-бавно от преди което ме води на мисълта,че незатваря добре което пък ми подсказва,че при блокиране ще остане отворен
Колко време изкара с термостата колега преди да го смениш?:calc:
На мен друго ми направи впечатление, именно това, че оригиналния термостат при отваряне на големия кръг, затваря потока към малкия, а при този от рено 5 такова нещо не се случва
Не съм сигурен,че е точно така,или поне при мен не е защото в противен случай след затваряне на малкият кръг не би трябвало да имам парно а аз имам отлично парно
---------- Post added at 18:19 ---------- Previous post was at 18:14 ----------
[QUOTE=MUROMAN;809366]Колко време изкара с термостата колега преди да го смениш?:calc:
Пет години.И то без никакви оплаквания.Между другото Аз съм писал по този въпрос още преди две години но явно няма кой да чете.Поздрави
vaklinator
08-12-2010, 20:54
А някой поинтересувал ли се е в какво положение обикновенно дефекират тия термостати от рено?
За справка алфовия поне остава отворен, ама ренаджийския ако блокира, да не стане олеле майко...
Няма значение, преебе ли се спукана ти е работата и в двата случая. Удобното в случая е , че можеж с една отверка да го разкараш от маркуча където и да се намираш по света и пак да си продължиш по пътя.
Furious 155
08-12-2010, 23:59
Преди три дни смених стария термостат от Рено 5 с друг пак същият защото колата започна да загрява по-бавно от преди което ме води на мисълта,че незатваря добре което пък ми подсказва,че при блокиране ще остане отворенпо принцип при този монтаж, реално на загрял двигател пружината ще поотслабне и налягането което създава воданта помпа вероятно ще успява да прекарва охладителна течност и рпез големия кръг. Това е хипотетично, обаче.
Някой горе писа че при отваряне на големия кръг се затварял малкия. Това не е точно така, просто се ограничава дебита през малкия кръг, като обаче циркулация през него си има пак, иначе няма как да има парно на загрял двигател!
Друго което не ми харесва е че на постоянни високи обороти, незнам дали този термостат, няма да е допълнително съпротивление по пътя на охладителната течност и да предизвиква неприятни течове от по-слаби места на охладителната система, като кранчето за парното в купето, да кажем.
Иначе се радвам че сте решили проблема с термостата.
Лично за мен бих си измислил някаква система с кранче в оригиналния термостат, за да си регулирам точно колко от охладителната течност да ходи в големия радиатор, според външната температура - това за пистово натоварване на мотора! ;)
Днес тествах нашата интервенция и в извън градски режим на шофиране.Колата определено загрява осезаемо по-бързо и държи доста по-добра температура.
Прилагам 2 снимки.Вие сами можете да си прецените.
Снимка 1 преди интервнцията по термостата.
Снимка 2 с новия елемент .
Марширута , скороста както и външната температура са абсолютно идентични.:thumbup:
Колеги, с тоя термостат, действително дизелите загряват по-бързо и зимата се държат много прилично.
Аз на Алфи карах цяла зима така.
Проблема се появи лятото.
Тогава започна да загрява и отвора е явно недостатъчен, особено за бензинов мотор.
Отчитайте и факта, че сега парното работи почти без прекъсване и отнема доста топлина.
Лятото обаче не е така и точно тогава трябва да сте готови за изненади.
Имайте едно на ум!:idea2:
juliano155
09-12-2010, 17:53
Аз карам от скоро така,нямам никаква представа как е лятото,но мои приятел кара от година и малко с такъв термостат монтиран на ланча капа.Именно тои ме насочи към този вариянт.Според него колата се държи перфектно като в плюс получава по добро парно за зимата.Аз съшто сам по доволен от парното си а за лятото като доиде ште видим.
BillyBoy`
09-12-2010, 21:27
Колеги, с тоя термостат, действително дизелите загряват по-бързо и зимата се държат много прилично.
Аз на Алфи карах цяла зима така.
Проблема се появи лятото.
Тогава започна да загрява и отвора е явно недостатъчен, особено за бензинов мотор.
Отчитайте и факта, че сега парното работи почти без прекъсване и отнема доста топлина.
Лятото обаче не е така и точно тогава трябва да сте готови за изненади.
Имайте едно на ум!:idea2:Няма такова нещо лятото във жегите по магистралата 120-130 и до 170 стигнах макс 85 градуса.
nicola 59
25-12-2010, 11:56
Колеги, с тоя термостат, действително дизелите загряват по-бързо и зимата се държат много прилично.
Аз на Алфи карах цяла зима така.
Проблема се появи лятото.
Тогава започна да загрява и отвора е явно недостатъчен, особено за бензинов мотор.
Отчитайте и факта, че сега парното работи почти без прекъсване и отнема доста топлина.
Лятото обаче не е така и точно тогава трябва да сте готови за изненади.
Имайте едно на ум!:idea2:
здравеите колеги прочетох темата и мога да дам мнение аз лично поставям термостат от рено на много коли но поставиам от рено еспеис 2000 8 клапана 95 година бензин тоѝ е като този на рено 5 но малко по голям и няма проблеми с дебита на водата но винаги запушвам този отвор които трябва да затвори термостата когато колата загрее не знам за алфа как е заштото никога не сам слагал но на други коли ако не затвориш този отвор колата загрява през лятото като на лада ако извадиш термостата дори без да слагаш друг и не затвориш този отвор колата загрява
Честита нова година колеги!!!
Да попитам на боксеру дали става тази интервенция с термостата от рено/в смисъл дали ще влезе в съединението/Термостат от рено 5 но от какъв двигател,гледам че са 4-5 двигателя?Еднакви ли са всичките термостати на това рено в различните двигатели?
Рено 5 - 1,4 Бензин.
Alfa User
07-01-2011, 11:00
Темата се заключва поради изчерпване на "материала". Ако автора има да добавя нещо по което и да е време нататък - да се свърже с мен или колегата модератор за отключване.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.