View Full Version : Как са ви спирачките?
Колата ми спира не по различно от старата ни жигула и до сега не съм обръщал особено внимание.
Преди няколко дни се качих в една 147-ца, ковът направо, доста по къс е хода на педала и трябва доста малко усилие при натискането му за да спреш.
Сменил съм накладки, обезвъздушено е, сменил съм и спирачен цилиндър отзад (губеше течност и барабана беше омазан)
Всички 145/6 спират така или да търся друг проблем? (жигулата е по лиценз на Фиат:smile:)
За педала съм съгласен и при мен е така. До лятото също имах дълъг ход на спиране и си спирах и с помоща на скоростите. Смених предни дискове с дупчени и нови накладки и разбрах, че това дето преди съм си мислил, че е спиране изобщо не е било такова. Нямам абс и от зад съм с барабани.
Гумите също имат значение за спирането :thumbup:
Спирачките са най-гадното нещо на тия боксери.
Отврат. На предните апарати им се разбиват водачите, започват да лопат по павета като караш.
Моята спира , но трябва да си натиснеш яко педала.
Може и проблема да е от сервото... не знам, но не са приятни :sickness:
Моята има страшни спирачки докато натисна педала и съм спрял :biker:
И аз немога да се оплача от мойте спирачки! Със 4 дискови съм и ABS.
LeoVin4i
09-12-2010, 11:57
Боксера ми определено иска доста по-силно да се натиска педала отколкото твинспарка :yes:
Туинспарка спира с лекота, меко натискане и направо съм на предния джам залепен. Това със задни барабани - просто колата кове.
Твърд педал говори за проблеми със сервото ..
Твърд педал говори за проблеми със сервото ..
"Твърд" педал е много разтегливо понятие.
Според мен просто така са конструирани.
infernus
09-12-2010, 12:51
Моя боксер си е на 6 със спирачките, лятото сложих обикновенни дискове Bosch и накладки Road House (такива ми набутаха от ElitCar),, и нещо много важно което тука всички специалисти пропускат смених си спирачната течност под налягане в оторизиран сервиз на VW че имам приятел който работи там. Определено се усети разлика след последната интервенция. Отзад също съм с дискове но не съм сменял нито накладки нито дискове и си се возя със здраве.
Моя боксер си е на 6 със спирачките, лятото сложих обикновенни дискове Bosch и накладки Road House (такива ми набутаха от ElitCar),, и нещо много важно което тука всички специалисти пропускат смених си спирачната течност под налягане в оторизиран сервиз на VW че имам приятел който работи там. Определено се усети разлика след последната интервенция. Отзад също съм с дискове но не съм сменял нито накладки нито дискове и си се возя със здраве.
Колега спирачната течност подлежи на смяна както всички останали консумативи това е !
---------- Post added at 13:43 ---------- Previous post was at 13:38 ----------
"Твърд" педал е много разтегливо понятие.
Според мен просто така са конструирани.
...разтегливо, разтегливо ама си е понятие ,а сервото на тези коли си дефектира към 10 12 годишна възраст доста често, но дори и да не се е предало нацяло и издиша по-малко пак ще се отрази на поведението на спиране, а определено изправни спирачки на 145/6 боксер не са баш като на жигула .
infernus
09-12-2010, 13:48
Спирачната течновт определено е консуматив, само че никой не го сменя.
mdterziev
09-12-2010, 14:03
Моите се държат сравнително добре, особено когато колата е студена - направо коват. Като загреят малко стават по-лабави, но въпреки това съм доволен.
Спирачната течновт определено е консуматив, само че никой не го сменя.
Много хора си я сменят(и без да са специалисти) не се заблуждавай.В сервизната книжка е посочен интервала .
До моята работа има един сервиз специализиран в ремонти на спирачките и там виждам как редовно хората си сменят и накладки и спирачна течност и така нататък, аз също си я сменям при тях веднъж годишно си я замервам при тях и си правя профилактика на цялата спирачна система.
моите хич ги няма обаче съм свикнал :thumbdown:
infernus
09-12-2010, 16:26
Много хора си я сменят(и без да са специалисти) не се заблуждавай.В сервизната книжка е посочен интервала .
До моята работа има един сервиз специализиран в ремонти на спирачките и там виждам как редовно хората си сменят и накладки и спирачна течност и така нататък, аз също си я сменям при тях веднъж годишно си я замервам при тях и си правя профилактика на цялата спирачна система.
Да пуснем една анкета ад проверим, защото според мен няма 50% от потребителите да го знаят това, и сменят само коагато сменят накладки дискове и т.н. или само доливат ?!? Навит ?
Как може да се провери евентуален проблем в така наречения "кантар" без разглобяване?
Bako_Marto
09-12-2010, 17:33
може проблема да идва и от така наречения кантар след смяната му почувствах разлика при спирането, но при мен проблема идва и от ло6и дискове и накладки смяната на кантара стана като добавих на неговото място 2 маркуча и тои беше напълно премахнат :shoot::shoot::shoot:
може проблема да идва и от така наречения кантар след смяната му почувствах разлика при спирането, но при мен проблема идва и от ло6и дискове и накладки смяната на кантара стана като добавих на неговото място 2 маркуча и тои беше напълно премахнат :shoot::shoot::shoot:
Без кантара не ти ли блокират задните колела когато не возиш никой на задната седалка?
Bako_Marto
09-12-2010, 17:48
не не блокират работят по сащия начин като предните само че с разликата че спират 4-рите еднов:thumbup:ременно
Добро спиране се постига когато са в изправност всички компоненти на спирачната система,всяко отклонение влошава спирането .
Моят боксер имаше чудни спирачки, въпреки че бях с поизносени предни дискове.Накрадките бяха Феродо, с 4 диска и ABS беше колата ми и спирачките бяха много добри. Единствената ми забележка беше, че през зимата на по хлъзгаво като натисна педала и веднага се включваше ABS-а. Педала ми беше мек и с не много голям ход. Доволен бях от тези спирачки, но според мен от изключителна важност е състоянието на гумите с които е колата! :thumbup:
alfonco147GTA
09-12-2010, 20:34
Колега провери си накладките, виж си дисковете, ако от зад си с барабани виж дали нямат износване(ръб), също така цилиндърчетата ако си с барабани, източи цялата спирачна течност и налей нова в системата обезвъздуши я хубаво и тогава кажи дали не спира боксера, и на най по-място виж кантара дали е в час...
лично аз след като смених дискове и накладки, барабани, цилиндри и задни накладки + цялата течност в системата, мога да твърдя че имам спирачки и колата спира невероятно
И на моята педала понякога е по-твърд, а понякога е много мек.Разликата нее голяма ,но се усеща ,иначе коват добре(нямам АБС).Мисля, че това е от сервото,но засега още не е такъв голям проблем,но ако се влоши ще го оправя.И определено спирачките не са като на жигула,доста по-добри са.
mdterziev
10-12-2010, 07:00
Поне веднъж годишно трябва да се прави цялостна профилактика на спирачната система, с нея компромиси не бива!
Как може да се провери евентуален проблем в така наречения "кантар" без разглобяване?
Иди някъде, където правят преглед. Качваш заден мост - замерват. След това 2ма човека се качват и пак ти замерват. Така ще покаже дали има разлика в усилието и съответно дали ти работи кантара.
Иди някъде, където правят преглед. Качваш заден мост - замерват. След това 2ма човека се качват и пак ти замерват. Така ще покаже дали има разлика в усилието и съответно дали ти работи кантара.
При мен проблема е че когато колата е с пълен багажник и 2ма отзад, притриса при спиране от висока скорост, а когато съм само аз или с 1 пасажер дори от по-висока скорост да спирам няма и помен от подобен проблем...затова реших че може кантара да е запушен или повреден.
При мен проблема е че когато колата е с пълен багажник и 2ма отзад, притриса при спиране от висока скорост, а когато съм само аз или с 1 пасажер дори от по-висока скорост да спирам няма и помен от подобен проблем...затова реших че може кантара да е запушен или повреден.
С барабани ли си отзад?
С барабани ли си отзад?
Да, с барабани
Дискове, барабани, накладки отпред,маркучи отпред, челюсти отзад, цилиндърчета отзад...всичко е на по-малко от година. Само кантара остана от старата спирачна система
Ходи някъде и направи тоя експеримент дето ти казах. Моята като спираше зле и си мислих, че от кантара. Проверих по този начин и работеше. Смених накладки - малко по-добре. За по-малко от 20хил. км. износих накладките. Междувременно като спирах от високи скоростти ми тресеше (крив/и диск/ове) и реших, че ще смена и накладките и дисковете. Тогава всичко се нормализира - дисковете ми бях 7-8мм, криви и половината в ръжда:
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=55182&d=1282664979
На тая снимка, може да видиш старите и новите дискове. В момента колата си спира нормално според мен. Ако ли не спира нормално, то спира 20 пъти по-добре от преди.
Та бих ти препоръчал на следващата смяна на накладки да си смениш и дисковете.
Ходи някъде и направи тоя експеримент дето ти казах. Моята като спираше зле и си мислих, че от кантара. Проверих по този начин и работеше. Смених накладки - малко по-добре. За по-малко от 20хил. км. износих накладките. Междувременно като спирах от високи скоростти ми тресеше (крив/и диск/ове) и реших, че ще смена и накладките и дисковете. Тогава всичко се нормализира - дисковете ми бях 7-8мм, криви и половината в ръжда:
http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=55182&d=1282664979
На тая снимка, може да видиш старите и новите дискове. В момента колата си спира нормално според мен. Ако ли не спира нормално, то спира 20 пъти по-добре от преди.
Та бих ти препоръчал на следващата смяна на накладки да си смениш и дисковете.
В предни пост точно това написах колега, всичко по системата е сменено с ново преди по-малко от година и е на не повече от 5хил км. Дисковете дори ръб нямат :) не че е невъзможно да има крив, ако са били много загряти и съм нагазил в някоя локва като нищо може да се е изкривил някой...ще пробвам твоята идея, но все си мисля че ако проблема е в диск ще тресе като спирам от 130 дори когато съм сам в колата, а такъв проблем не се явява. Благодаря за съвета :photo:
И аз какво съм чел, мислих си, че си със старите дискове.
Колеги, колата си спира без проблеми, това което ми направи силно впепечетление е че педала иска доста по-силно натискане и му е по-голям хода в сравнение с 147-ца 2000 г. (чукнеш го и кове)
Иначе спирам от врякакви скорости без да тресе влачи и т. н.
Та за това ми беше питането.
Колеги, колата си спира без проблеми, това което ми направи силно впепечетлениe, че педала иска доста по-силно натискане и му е по-голям хода в сравнение с 147-ца 2000 г. (чукнеш го и кове)
Иначе спирам от врякакви скорости без да тресе влачи и т. н.
Та за това ми беше питането.
Извинявай, че ти ползвах темата
И на мен ми е направило впечатлени че на 145/6 педала на спирачката е по-твърд от при доста други алфи. Щом спира добре колата значи всичко си е ОК. Е, зависи за колко дълъг ход говориш разбира се... Иначе си е до навик, аз лично предпочитам да не ми кове спирачката от най-малкото докосване. Имаме едно служебно Рено Меган, първия път в който го карах два пъти се озовах близо до предното стъкло с подобна спирачка :)
AntiLuuP
10-12-2010, 18:57
Вижжте си спирачните маркучи, понеже правят клапа и спирачната течност преминава много трудно или почти не преминава. Аз имах такъв проблем. Сега пасата и алфата имат еднакви спирачки супер меки :)
oTBpaTuTko
11-12-2010, 10:47
От както сложих 4 чисто нови Michelin, не се оплаквам и аз съм с 4 дискови и ABS, но някой път имам едно такова пристъргване... гхъъъъъ като спирам. От какво е? :whistle:
---------- Post added at 10:47 ---------- Previous post was at 10:46 ----------
В предни пост точно това написах колега, всичко по системата е сменено с ново преди по-малко от година и е на не повече от 5хил км. Дисковете дори ръб нямат :) не че е невъзможно да има крив, ако са били много загряти и съм нагазил в някоя локва като нищо може да се е изкривил някой...ще пробвам твоята идея, но все си мисля че ако проблема е в диск ще тресе като спирам от 130 дори когато съм сам в колата, а такъв проблем не се явява. Благодаря за съвета :photo:
Каква е цената на дисковете с дупките :flirt:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.