PDA

View Full Version : Проблем с оборотите на 2,4 JTD



vladd
13-12-2010, 18:56
Колеги,преди 10 дена си купих 166 2.4 jtd 03.2000г.Закарах я в сервиз да сменя ремъци,ролки,масло.Закачиха я иизлезе дебитомер и помпата.Смениха ги.Взех алфетата и реших да я пробвам.Първа газ и при 4000об забива на 2ра също на 3та също все пада эа 5-6 секунди на 850об.Обиколих половината сервизи в Габрово и вички вдигат рамене.От диагностиката вички данни добри.

myato
13-12-2010, 19:01
Я ги питай тия "майстори" за MAP сенсор и за турбини с променлива геометрия чували ли са?

vladd
13-12-2010, 19:05
Кажете къде да я закарам.

danchev63
13-12-2010, 21:03
Кажете къде да я закарам.
Колега първо честита придобивка. Да си я караш със здраве и дано се оправи.
За Габрово незнам къде но провери списъка със сервизи може и да има упоменат някой. Мисля, че най близко ще ти е или Търново или Плевен. Желателно е да я заведеш в сервиз дето работят с италиански автомобили иначе може само да наливаш пари по системата пробвай дали не е това. Цените на доста от частите са доста средства и не си заслужава безмислено да се хвърлят щото някой казал. Провери с търсачката за пуснатите теми с този проблем и прочети за да насочиш майсторите къде да гледат ако нямаш възможност да идеш на читав сервиз.

didod
13-12-2010, 21:26
Коя помпа смени? И след като няма подобрение, какво становище дадоха от сервиза?

myato
13-12-2010, 21:55
Това за помпата ми е убегнало на първо четене.Дано не говориш за всокото налягане,че ще стане много интересно.

chaveto
14-12-2010, 07:02
Трябва да я прочетете за грещки и по време на забиването да се гледат живи данни.
На мен ми прилича на високо налягане в рейла и затова забива.

vladd
14-12-2010, 07:11
map senzor maf senzor са две различни неща нали.

myato
14-12-2010, 08:14
Да,различни са.MAF-ът е дебитомерът,а MAP-ът е сенсора за налягане в смукателния колектор.Първият отчита обема на поеманият въздух,а втория-налягането му.
Ако са ръчкали по помпата за високо налягане,вижте какви налягания се получават в рейла при различни режими.

danchev63
14-12-2010, 13:52
Myato доколкото разбирам от поста директно са сменили помпата а не са ръчкали(ако правилно чета де).

Дебитомер са сменили ами да сменят и MAP сензор може да се оправи :spiteful:.
:hi_temerature: ама най добре "майсторите" да сменят всичко по колата най сигурно ще е.
Колега сериозно ориентирай се към читав сервиз. Не им разбирам на пущините иначе бих ти дал съвет какво да сменяш. Днес ще ходя до Италбулком в Плевен ще попитам за ориентировка какво може да е и ще пиша ако ме задоволи отговора. С това мога да съм полезен.

vladd
14-12-2010, 16:07
Даните на ПВН са на 850об 300 ,на 4000над 1000

---------- Post added at 16:07 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

На място стига и над 4000об .Днес я закачаха пак в друг сервиз и показа 3 грешки .1-map senzor 2-air temperature датчик 3- термостат.Термостата го поръчах,а другите не съм .Къде се намира този map senzor,защото в сервиза май ги бъркат с дебитомера.

myato
14-12-2010, 18:58
MAP-ът е този киак от атачмента(MAP+температурен датчик).Намира се на смукателния колектор.

Dob4i
14-12-2010, 22:26
Виж на помпата за високо налягане номера и го кажи, защото може да е от 1.9 демек за 4 цилиндрова кола, може и помпата в резервоара да е- от много работи от които не излизат грешки. Затова се поразходи и намери някой сервзи, в който разбират за да не си блъскаш главата. Успех !

Ilko Ivanov
14-12-2010, 23:04
Добре де, термостата как излезе като грешка на диагностиката?
Също и помпата (не разбрах коя, ама все тая)?
По-добре си намери майстори дето могат не само да четат и да трият грешки, а и да мислят... Желателно е и да знаят принципа на работа и управление на тоя мотор.
Като ти прочетох първия пост останах с впечатление, че имаш проблем не с оборотите, а със забиването на мотора.
Ако наистина ти е дефектен МАП-а, като запалиш колата тази грешка веднага ще се появи пак. Ако не е дефектен е добре да се ориентираш към преглед и почистване на геометрията на турбината и регулиране.

П.П. За да не обидя някой колега (майстор) си запазвам правото да се съмнявам, че правилно си разбрал какво е сменено и какви са грешките по ДВГ...

vladd
15-12-2010, 17:55
За помпата номера е cr/cp/1s3/r65/10-1s.А за грешките след изтриване пак се появяват.Помпата в резервоара я измерваха държи 2.5 bar.Днес поръчах MAPa,утре ще видя какво ще стане.

pininfarina
16-12-2010, 12:55
Не е от помпата за високо налягане. Помпа с малък дебит прави парчрта м-у 2500 и 3000 оборота. Колата има ли чип? Защото ако няма, на към 4100 трябва да бие ограничител - почти забива муцуната като ги стигнеш. Според мен е нормално да спира да върви на тия обороти ако няма чип.

vladd
16-12-2010, 17:38
Отново същтото забива муцуна при 4000 об.Не са трили греши.Можели да е от това.

myato
16-12-2010, 17:57
Е добре де,МАР-а смениха ли го?Какви налягания отчита?Записва ли нови грешки?Какви?Някой погледна ли я тая турбина,движи ли се геометрията?

Linkestis
16-12-2010, 20:05
Колкото и невъзможно да ти звучи,смени ли горивния филтър?
Че аз така,ама на около 3500 об.щях да си купувам турбина.

vladd
28-12-2010, 19:52
Филтърът сменен.Закарах колата в друг сервиз.Свалиха турбото .Пратиха го в реал турбо.Да видим какво ще стане.

myato
28-12-2010, 20:01
Филтърът сменен.Закарах колата в друг сервиз.Свалиха турбото .Пратиха го в реал турбо.Да видим какво ще стане.

А обясниха ли ти защо го правят това упражнение?
Ако нямат идея,защо го правят,то така могат да разглобят и подменят половината кола,белким се оправи.

endeavour
28-12-2010, 20:18
Не е от помпата за високо налягане. Помпа с малък дебит прави парчрта м-у 2500 и 3000 оборота. Колата има ли чип? Защото ако няма, на към 4100 трябва да бие ограничител - почти забива муцуната като ги стигнеш. Според мен е нормално да спира да върви на тия обороти ако няма чип.
Колега vladd, прочети добре, особено последните две изречения и не бързай да правиш прибързани ремонти при менте майстори,щото ще си купиш алфата още веднаж.

vladd
29-12-2010, 17:55
Геометрията била блокирала и някакъв клапан.Като я монтират ще видия дали ще се оправи.

myato
29-12-2010, 20:03
Геометрията била блокирала и някакъв клапан.Като я монтират ще видия дали ще се оправи.
Разгеле,най-накрая някой се е сетил,че тая турбина е с променлива геометрия.Дано само да не осерат пейзажа.Искрено ти пожелавам,този път да си случил на майстори.

vladd
29-12-2010, 20:18
Турбото го пратиха в Реал турбо София.От там са казали каквo са правили.

myato
29-12-2010, 21:03
Ми аз от началото на темата поменавам "пустата" променлива геометрия:grandpa:,но по-добре късно отколкото никага:)

vladd
30-12-2010, 17:23
Днес я взех и се изкефих.Сръчках я 5-6 пъти доклкото можеше и не забива муцуна.Благодаря на всички колеги за съветите.Сега вече ще търся два долни носача отпред.

kiko73
30-12-2010, 20:37
Обърни се към колегата "Ферарист" - аз така направих и останах мнооого доволен, а и бюджета :scherzkeks:

myato
30-12-2010, 21:19
Днес я взех и се изкефих.Сръчках я 5-6 пъти доклкото можеше и не забива муцуна.Благодаря на всички колеги за съветите.Сега вече ще търся два долни носача отпред.
Можело значи:yes:Стягай колицата полека и от тук нататък да влиза в сервиз само за обичайно обслужване.

Ilko Ivanov
30-12-2010, 22:18
.....
Ако наистина ти е дефектен МАП-а, като запалиш колата тази грешка веднага ще се появи пак. Ако не е дефектен е добре да се ориентираш към преглед и почистване на геометрията на турбината и регулиране....
E понякога е добре като питаш нещо и да четеш какво ти отговарят... май.
Явно най-после си попаднал в читав сервиз и са оправили проблема.
Отук нататък само за обслужване да влиза в сервиз ти пожелавам.