PDA

View Full Version : Проблем с парното 145 1.3



mitaka721
17-12-2010, 19:31
Здравейте.Имам проблем с радиатора на парното ако може помоглете.Значи проблема е такъв колата си загрява нормално до окло 90град. маркучите входящия и изходящия към радиатора са горещи а не духа топло дъха хладък въздух.Разгобих го и като го барам е горещ а от горната най голямата клапа излиза смесен въздух топъл и студен,ако някой има идея от какво може да е моля помагайте.Колата е алфа 145 1.3 боксер.

pisa_misho
17-12-2010, 22:20
Колега а като си я разглобил сети ли се да погледнеш да не е заяло нещо по механизма,които ти отваря кранчето на топлото,демек провери като въртиш първата врътка дето е за топло/студено-жилото дали ти отваря кранчето.

mitaka721
19-12-2010, 09:06
Да колега отваря си или поне така изглегда жилото се движе добре и в двете посоки,и механизма също се движи добре,първо това проверих.Дали има някаква външна клапа от която зависи как ще духа,понеже като си мушна ръката към радиаторчето,от ляво и дясно духа топло а по средата си е студено.

Pastora
19-12-2010, 11:47
Да колега отваря си или поне така изглегда жилото се движе добре и в двете посоки,и механизма също се движи добре,първо това проверих.Дали има някаква външна клапа от която зависи как ще духа,понеже като си мушна ръката към радиаторчето,от ляво и дясно духа топло а по средата си е студено.
Предполагам запушване, което значи по-малък дебит гореща вода и съответно лош топлообмен. Все пак провери всичко по инсталацията, преди да сменяш.

pisa_misho
19-12-2010, 13:30
единственната външна клапа е тази от страната на пасажера но тя при отворено положение смуче въздух от вън,и обратното при затворено-от купето и се оправлява с лостчето което е под ключа за степените на вентилатора

mitaka721
19-12-2010, 22:58
Благодаря колеги мисля да го сменя радиаторчето вече си го поръчах,пак да видем какво ще стане.

phoenix
27-12-2010, 16:34
Сори за спама, ама ако си го сменил и старото е наистина повредено, може ли да го получа за едни проби?

mitaka721
28-12-2010, 21:10
Сори за спама, ама ако си го сменил и старото е наистина повредено, може ли да го получа за едни проби?
още не съм го сменил,понеже май трябва да разглобя половината кола

---------- Post added at 21:10 ---------- Previous post was at 21:07 ----------

днес гледах една схема на парното,та там видях 4е има една клапа която пуска студен или топъл въздух,та като я рзмърдах малко с коп4ето за топло и студено взе да духа мако по топло,ве4е взех да се съмнявам дали е от радиатор4ето.а и температурата на антифриза е 80град.дали е нормално това в градски условия?

phoenix
29-12-2010, 15:15
Нормално си е температурата да е такава. Абе ако нямаш теч в краката на шофьора от към средната конзола или каквато и да е липса на антифриз, значи не е от радиаторчето.

Max
29-12-2010, 15:31
Провери си и крана на парното. Тия кранчета имат неприятното свойство да се чупят по най-разнообразни начини.
На мен ми се е случвало вътрешната част да се счупи, регулирането си работи на пръв поглед, а се оказва че вътре не се случва нищо.

soldier
29-12-2010, 16:25
Провери си и крана на парното. Тия кранчета имат неприятното свойство да се чупят по най-разнообразни начини.
На мен ми се е случвало вътрешната част да се счупи, регулирането си работи на пръв поглед, а се оказва че вътре не се случва нищо.

Мойто фабричното беше по същия начин. Явно е често срещано.

mitaka721
30-12-2010, 01:09
Провери си и крана на парното. Тия кранчета имат неприятното свойство да се чупят по най-разнообразни начини.
На мен ми се е случвало вътрешната част да се счупи, регулирането си работи на пръв поглед, а се оказва че вътре не се случва нищо.
товаозна4ава ли 4е трявбва да свалям пак вси4ко
по принцип изходящата ртъба е малко по студена от входящата и при палене сутрин се 4увам малко булбици в радиатора,направо незнам

soldier
30-12-2010, 16:06
товаозна4ава ли 4е трявбва да свалям пак вси4ко
по принцип изходящата ртъба е малко по студена от входящата и при палене сутрин се 4увам малко булбици в радиатора,направо незнам

Кранчето се намира на лесно място - при мен се свалят две от декоративните пластмаси в краката на шофьора. Самото кранче е на 2 болта и маркуча, който влиза към него. Приготваш си един лиген, защото ще изтечат около 2-3л антифриз.

mitaka721
30-12-2010, 20:30
Кранчето се намира на лесно място - при мен се свалят две от декоративните пластмаси в краката на шофьора. Самото кранче е на 2 болта и маркуча, който влиза към него. Приготваш си един лиген, защото ще изтечат около 2-3л антифриз.
Благодаря колега така ще опитам първо,та да видим кво ще стане.

гадмръсна
02-01-2011, 10:53
първо си обезвъздуши системата щом има бълбукане значи има въздух в парното и сега някои ще каже че тя сама се обезвъздушава което е така но тръбата за обезвъздушаване е с много малък отвор и без проблем ноже да е запушена аз имах същия проблем и напразно си сменях водната помпа и термостата и накрая видях че тоя маркуч е запушен

swein
05-01-2011, 06:24
колеги, и аз имам същия проблем със същия автомобил! при мен обаче духа топло когато си иска. на моменти решавам проблема с няколко резки завъртания от топло към студено и обратно, но не винаги се получава. амбицирам се да го оправя и се чудя това кранче което описвате зад централната конзола в краката на шофьора мога ли да го купя отделно или върви комплект с нещо друго.
Иначе и при мен колата загрява нормално, а парното духа хладен въздух.

mordohy
06-01-2011, 21:10
За последния колега- прегледай си това, което врътката задвижва!
За останалите- не търсете под вола теле!
Колеги, блокира ви клапата, която регулира потока на въздуха, дали да минава през радиатора или да го заобикаля!
Щом маркучите са топли, значи нищо не спира охлаждащата течност.

И ако спрете да драскате на маймуница, ще сте супер!
Мордохай!

Bobi_33
10-01-2011, 19:58
За последния колега- прегледай си това, което врътката задвижва!
За останалите- не търсете под вола теле!

Бъркаш 145/6 със 33. 145/6 в началото (демек с боксера примерно) са си живо Фиат Типо, и са с кранче. Пластмасово. И също така, често създаващо проблеми. Та нищо чудно кранчето да създава проблеми. Отделно жилото движи и клапа, а от нея чрез лостова систима (внимание, тя се регулира) се отваря/затваря въпросното кранче. А може и просто самия радиатор да е за смяна. Задръстват се с ръжда от охладителната система.

mitaka721
25-01-2011, 13:16
тази клапа е на ного недостъпно място трябва май цялото тяло на парното д се разглоби,говоря за боксер 1.3

---------- Post added at 13:12 ---------- Previous post was at 13:10 --------

---------- Post added at 13:16 ---------- Previous post was at 13:12 ----------


първо си обезвъздуши системата щом има бълбукане значи има въздух в парното и сега някои ще каже че тя сама се обезвъздушава което е така но тръбата за обезвъздушаване е с много малък отвор и без проблем ноже да е запушена аз имах същия проблем и напразно си сменях водната помпа и термостата и накрая видях че тоя маркуч е запушен
за кое маркуче става на въпрос това което идва от сукателния колектор ли ?

bobi_kz
02-02-2011, 22:21
на 146 1.8 (с кръглите духалки) къде се намира това кранче, че и при мен май има проблем духа топъл въздух но не и горещ в сравнение с др. коли..?

mitaka721
04-02-2011, 19:36
долу до краката ти в дясно,има една пласмаса сваля се и се виждат двата маркуча входящия и изходящия там ще намериш и кранчето градски.

tonov
04-02-2011, 22:27
на 146 1.8 (с кръглите духалки) къде се намира това кранче, че и при мен май има проблем духа топъл въздух но не и горещ в сравнение с др. коли..?


долу до краката ти в дясно,има една пласмаса сваля се и се виждат двата маркуча входящия и изходящия там ще намериш и кранчето градски.

Тая кола няма кранче, с новото табло е.

bobi_kz
06-02-2011, 21:53
ок мерси ;)

swein
09-02-2011, 04:45
Аз съм със старото табло, колеги, но и при мен няма кранче! И тази зима на студено я изкарах :D

mitaka721
11-02-2011, 20:19
колеги не беше въобще от парното водната помпа се беше прецакала,днеска я смених барабар с агренажите,беше превъртяла в оста а турбинката беше пласмасова.

---------- Post added at 20:19 ---------- Previous post was at 20:16 ----------

сега парното е на 6 благодаря на всички за инфото