PDA

View Full Version : Грешка P1320 2,4 jtd -малко помощ



ReLeFNIQ
03-01-2011, 22:08
Днес при температура 0 градуса паля обичайно без проблем но обичайно изгасващата червена дюзичка на таблото продължи да "грей" в червено. Пoкарах малко и взе да примигва и след това изгасна, но по-късно през деня пак светна и сега вече това е перманентното и състояние. Закачих я на Fiat ECU Scan и излезе тази грешка.
Датчик колянов вал ако не се лъжа? Колата си върви съвсем нормално, НЕ гасне, Не придърпва и т.н. Обаче мотора звучи различно, като голф 3 tdi :)
Та ако съм отгатнал правилно грешката, до какво води неработата на тоя датчик? Налага ли се незабавната му смяна или мога да покарам още няколко дена така? Какви са и има ли странични ефекти за мотора, и въобще малко за този датчик какво точно прави и сега по някакви default стойности ли работи?
Мерси предварително ;)
П.С Сега видях че е възможно да излиза тая грешка и при неправилно зацепен ангренаж, да ама моя ангренаж е на 20-25 хил км и до сега е нямало проблем а не е пипан..

oem
03-01-2011, 22:26
Точно грешка в синхронизацията. Демек дефектен датчик на разпределителния вал или превъртял/недобре зацепен ремък. Датчика може да прескача (губи импулс). Първо провери ремъка как е. После се ориентирай към датчика. Той служи за да се определят началото на фазите на впръскване. За това ти работи като голф (сервизен режим) :)

ReLeFNIQ
03-01-2011, 22:44
Благодаря за уточненията, колега. Предполагам не е проблем да карам така още 30-40 км?

oem
03-01-2011, 22:46
Аааа не знам :) Ти си решаваш.

голямата риба
04-01-2011, 01:11
прегледай ангренажната шайба на коляновият вал

thecleaner
04-01-2011, 02:43
Баш послушай чичката ;) шпонката да не се е счупила.

trustworthy
04-01-2011, 08:11
И по-добре въобще не я карай, докато не ти видят ангренажа, че клапаните ти идват на една идея разстояние от челата на буталата ;)

Гледам, че се спряга разпределителния вал по-горе, но, ако не греша, грешката е обобщена за датчиците на колянов и разпределителен (то си и го пише на снимката) и обикновено проблемът излиза в този на разпределителния, а симптомите са далеч от описаните.
Мисля, че има много мъдрост, логика (и опит) в думите на голямата риба ;)

pininfarina
04-01-2011, 08:25
Замери си датчика на коленовия вал - трябва да е м-у 850 и 870 ома. Ако е извън тези граници, проблема е в него. Ако не най добре е да се провери ангренажа и състоянието на шпонката на ангренажното колело на коляновия вал. Да е от датчика на разпределителния вал е много малко вероятно.

ReLeFNIQ
04-01-2011, 18:56
Така Ужасът е огромен :) Най-лошото възможно естествено... Коляновия вал е износен + ролката която се захваща за него... Вследвие на луфт някакъв. Предположенията са недобре затегнат болт. Това по данни на Алфа сервиза Варна..

pininfarina
04-01-2011, 20:27
Така Ужасът е огромен :) Най-лошото възможно естествено... Коляновия вал е износен + ролката която се захваща за него... Вследвие на луфт някакъв. Предположенията са недобре затегнат болт. Това по данни на Алфа сервиза Варна..


Въпросът е кой го е разхлабвал че да не е добре затегнт?!?
Имам чисто ново ангренажно колело ( оригинално неразпечатано ) - ако ти потребе, свиркай.

RUSEV-BGR
04-01-2011, 20:53
Така Ужасът е огромен :) Най-лошото възможно естествено... Коляновия вал е износен + ролката която се захваща за него... Вследвие на луфт някакъв. Предположенията са недобре затегнат болт. Това по данни на Алфа сервиза Варна..Може би проблема се крие в не сменена на време демпферна шайба!

oem
05-01-2011, 10:16
А тоя EGR мапера ли му разказа така играта, че пише грешка?

ReLeFNIQ
05-01-2011, 12:00
Хаха , просто е затапен :)

oem
05-01-2011, 14:44
Хаха , просто е затапен :)

Не са хубави тея работи. :)

vanko_monev
05-01-2011, 15:50
Може ли един въпрос малко е глупав, но видях, че споменавате FiatECUScan въпросът ми е как да свържа компа към колата Alfa 156 и от къде мога да намеря кабел . Благодаря предварително

pininfarina
05-01-2011, 15:54
Не са хубави тея работи. :)

Защо колега, дай някакво логично обяснение :-)

zdravko_ss
05-01-2011, 15:55
Може ли един въпрос малко е глупав, но видях, че споменавате FiatECUScan въпросът ми е как да свържа компа към колата Alfa 156 и от къде мога да намеря кабел . Благодаря предварително

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=41265&highlight=fiatecuscan

oem
05-01-2011, 16:50
Защо колега, дай някакво логично обяснение :-)

Целта на идеята по елиминирането си е много добра дори. Просто има по-интелигентни решения. При контрола на ЕГР-а се вземат предвид данните за постъпващия чист въздух + мръсния въздух през ЕГР-а. В софтуера е записано при определени обороти и натоварване отварянето на ЕГР прави въздуха да бъде еди колко си. Това се сравнява с друга карта за колко трябва да бъде въздуха в този диапазон. Има карта в софтуера за исканото количество въздух при операцията на ЕГР-а. И като го затапиш сметките се объркват малко и набива грешка. Общо взето без много подробности е това.

Разбира се при различните ЕКУ операциите са различни. Един пример е евро3 мотора къде при някои има барометричен сензор за атмосферното налягане чиито данни също се вземат предвид работата на ЕГР.

Нищо фрапантно не се случва и така както е затапен, просто пише грешка и влиза в друг режим на работа.

Понякога при дефект в дебитомера може да се запише грешка в ЕГР-а и обратното.

pininfarina
05-01-2011, 16:57
Целта на идеята по елиминирането си е много добра дори. Просто има по-интелигентни решения. При контрола на ЕГР-а се вземат предвид данните за постъпващия чист въздух + мръсния въздух през ЕГР-а. В софтуера е записано при определени обороти и натоварване отварянето на ЕГР прави въздуха да бъде еди колко си. Това се сравнява с друга карта за колко трябва да бъде въздуха в този диапазон. Има карта в софтуера за исканото количество въздух при операцията на ЕГР-а. И като го затапиш сметките се объркват малко и набива грешка. Общо взето без много подробности е това.

Разбира се при различните ЕКУ операциите са различни. Един пример е евро3 мотора къде при някои има барометричен сензор за атмосферното налягане чиито данни също се вземат предвид работата на ЕГР.

Нищо фрапантно не се случва и така както е затапен, просто пише грешка и влиза в друг режим на работа.

Понякога при дефект в дебитомера може да се запише грешка в ЕГР-а и обратното.


Отговора ти ме устройва колега, благодаря за което. Според мен не мисля че върка работата на мотора при евро 2 но може и да греша :-)