View Full Version : еднакви ли са ЕКУ тата на 155 1.7 и 1.8 8v?
Здравейте колеги! Може ли да си сменя ЕКУ-то на моята 155 1.7 с такова от 1.8? Вече си намерих благодарения на колегата Недко:big_bow_down:, обаче се сетих, че може да са различни:big_whoops:.Някой дали го е правил вече?:question::
thecleaner
06-01-2011, 21:57
Здравейте колеги! Може ли да си сменя ЕКУ-то на моята 155 1.7 с такова от 1.8? Вече си намерих благодарения на колегата Недко:big_bow_down:, обаче се сетих, че може да са различни:big_whoops:.Някой дали го е правил вече?:question::
Ми едната има вариатор а другата не, сам си отговори дали са еднакви.
Alfa User
07-01-2011, 00:20
Хм, и аз щях да питам същото, защото на една диагностика в ДинЕкспрес ми заявиха (и го видях с очите си на екрана на тестера), че моята 1.8 е с комп от 1.7 ... Но пък вариатора сработва (или поне соленоида му) ... Интересен казус, а ? :new_Eyecrazy:
nicola 59
07-01-2011, 01:37
Не знам колега на какво казвате ЕКУ ,но ако е компютъра мога веднага да ти подаря един за 1,7 94 година без код на ключа старото купе
Не знам колега на какво казвате ЕКУ ,но ако е компютъра мога веднага да ти подаря един за 1,7 94 година без код на ключа старото купе
ВЗЕМАМ ГО!!!!:static::respect::punk:Имаш лично!!!!
БЛАГОДАРЯ!!!!!!!:big_bow_down:
Gosheto30v6
13-01-2011, 22:11
На вс. 155 8в. без имобилаизер,1.7 , 1.8 , 2.0 екуто са еднакви, моята в момента е с компютьр от 1.7 и вариатора си работи;)
Petronii
13-01-2011, 22:25
Разбирасе, че са еднакви!
don_pepone
14-01-2011, 21:51
Немога да гарантирам на 100% , но и на 2.5 В6 е като на другита 8В мотори
Gosheto30v6
14-01-2011, 23:11
Аз почти сьм сигурен,че екуто от моя трилитров шестак,ше стане на 155 8в.,наи мн. да иска тук там някои кабел да се промени,щото доста сьм се ровил и за двата модела,пиновете отговарят и на двата,дюзи на фуул груп,управление на помпа.......ама пак не мога сьс сигурност да кажа;)
голямата риба
15-01-2011, 09:09
не се излагайте бе
вярно че всички са с мотроник 1.7, обаче най-малкото реда на паленето на цилиндрите между 6-ка и 4 клапановите не е еднакъв
да не говорим, че има и 1.7 моно инжекцион
Gosheto30v6
15-01-2011, 16:56
Може ,не сьм се заглеждал добре:innocent:,ама щото сьм закопчавал от шестака екуто на буксата на 155,и затва си го мисля, запалването наистина е за повече цилиндри и по друг ред,предполагам все нещо сходно ще има:gruebel:
Добре де Гоше, щом всички ЕКУ'та са еднакви, защо на моята кола ЕКУ от 2.0 ТС 8кл не пасва?
В смисъл - колата пали, тръгва и се развърта.... но до 4000 об/мин и тогава става нещо и мотора спира. Не съм се задълбочавал да видя каква точно е причината, но казаното от мен е факт. Падне ли под 4000 об.мин и пак тръгва...
Явно има някаква разлика, но каква е...?!
Furious 155
17-01-2011, 22:01
Добре де Гоше, щом всички ЕКУ'та са еднакви, защо на моята кола ЕКУ от 2.0 ТС 8кл не пасва?
В смисъл - колата пали, тръгва и се развърта.... но до 4000 об/мин и тогава става нещо и мотора спира. Не съм се задълбочавал да видя каква точно е причината, но казаното от мен е факт. Падне ли под 4000 об.мин и пак тръгва...
Явно има някаква разлика, но каква е...?!
т.е. ограничителят(прекъсвача) ти е на 4000? Това да не е от начина по който се броят оборотите на вала?
Блока на шестака управлява бобините директно (без комутатори) иначе подредбата на крачетата е идентично , но са по 3 инжектора в паралел , а на 4 цилиндровия са по 2.
И в този ред на мисли :-) блок от шестак ще подкара 4 цилиндрова кола , но обратното -не :-), а за ограничителя... :-) колко искри дава 4 цилиндровия за оборот и колко 6 цилиндровия?
Gosheto30v6
18-01-2011, 23:10
Добре де Гоше, щом всички ЕКУ'та са еднакви, защо на моята кола ЕКУ от 2.0 ТС 8кл не пасва?
В смисъл - колата пали, тръгва и се развърта.... но до 4000 об/мин и тогава става нещо и мотора спира. Не съм се задълбочавал да видя каква точно е причината, но казаното от мен е факт. Падне ли под 4000 об.мин и пак тръгва...
Явно има някаква разлика, но каква е...?! Според мен разликата в екутата е вьв времената на отваряне на инжекторите,щото на моята като сложих от 1.7 еку,се усеща осезаема разлика,колата стана по мудна,не трьгва добре в ниските но пьк си работеше вариатора,иначе за датчиците(д. кол.вал,температурен,т.п.с.,бобини както и шаибата на кол. вал )са еднакви,пробвал сьм,има лека разлика в комутаторите само.По принцип това което колата ти прави, мисля ,че не е от екуто ,а по скоро провери дат.на кол. вал(виж дали е точно на мястото кадето трябва,имат ени втулки на стоиката,и ако само едната липсва може да се отдалечи от шаибата,при мен беше така ,но спираше на 5000об.) или му прегледаи буксата или кобележа кьм екуто.И това забиване ми го е правила още с оригиналното еку докато бях,и валове не бях сменял сьщо.
Момчета, нещо май се пообъркахте.
Колата в момента си ми върви и работи нормално. Това, което по-горе цитирах, беше случай от времето, когато още бях в процес на модифициране на двигателя. Имах едно ЕКУ под ръка и го вързах за да видя какво се случва. Относно спирането на 4000 об/мин - не е като на прекъсвач, защото като забие на 4000 об/мин, след това пада до към 3700-3800 об/мин и тогава тръгва пак. Моето обяснение тогава за случая бе, че вероятно ЕКУ'то отчита натоварването на двигателя и пуска сигнал за включване на вариатора. Но предполагам, че ел.инсталацията при 1.7 е малко по-различна от тази на 1.8 и 2.0 и вероятно този сигнал отива някъде, където не трябва (или директно се заземява) и обърква работата на двигателя. И така, докато отпаднат условията за включен вариатор. Но определено с ЕКУ'то от 2.0 , двигателя се развърташе доста по-добре...
Надявам се, че този път съм бил малко по-ясен ;)
don_pepone
01-03-2011, 16:28
Я сега и аз да изцепя един въпрос :) .
След като всички еку-та на 155-ците са бош мотроник 1.7 (ПО спомен) или там къвто бош беше, няма ли да стане на моята кво да е еку от 155-ца и само да си сложа моят чип който да го управлява????
Че си мисля да не моят проблем да е в екуто за дето ми прекъсва колата
Alfa User
01-03-2011, 17:46
Maлко ме съмнява ECU за 4 цилиндъра да се справя и със 6 ... не знам, трябва да се пробва :)
Иначе по каталог всички редови 8v мотори са със Motronic 1.7 , 16v са с Motronic 2.10, а Q4 e с Weber Marelli IAW Turbo.
Ако говорим за дизел - там е Bosch VE4/10E Turbolader - но тва е съвсем друга бира де ... :offtopic:
голямата риба
01-03-2011, 21:12
няма да стане
най-малкото няма да има драйвери за другите 2 цилиндъра
don_pepone
02-03-2011, 11:26
Да де ,ама ако екуто е еднакво ( мотроник 1.7) То само чипът е различен (нали в него е настрийката за управлението). Съответно ако сложа моят чип трябва да стане (поне така си мисля :) ),освен ако не ми сее бъгнал чипът:brickwall: и затова да се ебава
Абе а колата ти с чип ли е или със стоков софтуер?
don_pepone
02-03-2011, 12:23
мммм.... уместен въпрос. аз не съм и слагал чип и мисля че е със стоков софтуер. Макар че откакто съм я взел я карам със 98 и 100 октана че с 95 не и се върви
Странно,това е стар мотор и не му трябва по-силен бензин.
голямата риба
03-03-2011, 00:56
това е малко като на едно дъно от настолен компютър, да подкараш примерно мрежа, без да имаш лан карта
защото видиш ли съседа със същото дъно и същият прозорец успявал, но пък той си имал и лан карта
don_pepone
07-03-2011, 12:25
Е ок тогава ама не разбирам защо ги водя с еднакви еку-та след като не пасват, та нее ли разликата само в използваемите иводи ( пинове) на компа и в настройката... както и да .
А някой да знае как да си проверя моято еку дали е в час ( аз се надявах на Бобо да каже нещо ама мълчи, а немога да ида до софия заради това :( )
Е ок тогава ама не разбирам защо ги водя с еднакви еку-та след като не пасват, та нее ли разликата само в използваемите иводи ( пинове) на компа и в настройката... както и да .
А някой да знае как да си проверя моято еку дали е в час ( аз се надявах на Бобо да каже нещо ама мълчи, а немога да ида до софия заради това :( )
Водят се с еднакви "мотроници" (Motronic 1.7), а не с еднакви ЕКУ'та. Може би това те обърква ;).
Motronic 1.7 има много хардуерни версии. Името му е 1.7 заради принципа му на работа. Това не трябва да значи че вътре всичко е едно и също. Всяка хардуерна версия на ЕКУ има нещо различно от друга. Може само един компонент да е сменен с по-добър алтернативен елемент, но разлика си има. Не се бъркайте :)
don_pepone
08-03-2011, 08:01
Ахам. :) моя грешка значи хах. Благодаря за търпението
А някой да има еку от 2.5 в6,което да му е излишно за седмица ..... да пробвам хаахах- Баси въпроса само дето го зададох
А имото? Има ли имо? Как ще запалиш с друго ЕКУ? :)
nicola 59
13-03-2011, 11:30
А имото? Има ли имо? Как ще запалиш с друго ЕКУ? :)
Няма 2.5 е 92/94 година
don_pepone
13-03-2011, 14:22
Нямам имобилайзер. Заводската аларма е имала някакъв,но са го елиминирали
OK, пробвай но рядко проблеми дава ЕКУ-то.
nicola 59
14-03-2011, 14:21
OK, пробвай но рядко проблеми дава ЕКУ-то.
От алфа сервиз казват че 155 има главно проблеми с еку 6 от 10 коли имат проблем там ,не знам колко е вярно ,но казват че е един от дефектите на модела
Alfa User
14-03-2011, 18:27
Сори за офтопика, ама аз познавам повече от 15 155-ци, и никоя не е имала проблем с ЕКУ-то точно ... Не знам къв сервиз е тоя :whistle:
don_pepone
15-03-2011, 16:30
аз нали съм си късметлийче и дори на 10000 коли една да дава дефект,то щее моята :)
nicola 59
15-03-2011, 22:33
По мой наблюдения почти няма 155 която да е с нейното орегинално еку
Furious 155
17-03-2011, 10:22
По мой наблюдения почти няма 155 която да е с нейното орегинално еку
Е това не може да е така... освен ако говориш за чипчета на по-старите двигатели! Иначе и аз имам 2 екута оригинални и с двете работи еднакво колата. Не съм забелязал някой да е сменял еку на колата си в този раздел на 155...
don_pepone
17-03-2011, 12:30
Хахахх май аз ще съм първи
Кво стана? Измери ли бобините?
don_pepone
17-03-2011, 12:53
да то е една бубина или по точно бубинен блок който е общ за 6-те цилиндъра,ама там няма проблем. Майстора каза че остава само Еку-то
Е това не може да е така... освен ако говориш за чипчета на по-старите двигатели! Иначе и аз имам 2 екута оригинални и с двете работи еднакво колата. Не съм забелязал някой да е сменял еку на колата си в този раздел на 155...
Има....има!!!! Явно аз съм бил първия:whistle:, НО след приятелската "намеса" на nicola 59:bowdown: всичко е наред.....даже сега е момента да се похваля, че разхода ми вече на газ от 16л/100км вече е 13.5л градско!!!!!!! :drive::static:
nicola 59
17-03-2011, 19:36
Е това не може да е така... освен ако говориш за чипчета на по-старите двигатели! Иначе и аз имам 2 екута оригинални и с двете работи еднакво колата. Не съм забелязал някой да е сменял еку на колата си в този раздел на 155...
Тук става въпрос за нови коли това е било ,че на повечето 155 когато са били на 2 или 3 години са имали този проблем после щом едно еку е доживяло до сега с малки изключения ,както личи от колегите ,то е сполучливо и едва ли ще даде дефект .В един от постовете си и Alfa User казва ,че на диагностика в дин експрес му казали че екуто му е от 1.7 а не е неговото . Един друг въпрос към колегата Furious .Ти колега като сменяш екуто с друго пали ли после ,защото твоята кола е от новите и би трябвало да има имобилаизер
Furious 155
17-03-2011, 22:50
Тук става въпрос за нови коли това е било ,че на повечето 155 когато са били на 2 или 3 години са имали този проблем после щом едно еку е доживяло до сега с малки изключения ,както личи от колегите ,то е сполучливо и едва ли ще даде дефект .В един от постовете си и Alfa User казва ,че на диагностика в дин експрес му казали че екуто му е от 1.7 а не е неговото . Един друг въпрос към колегата Furious .Ти колега като сменяш екуто с друго пали ли после ,защото твоята кола е от новите и би трябвало да има имобилаизер
Имобилайзера на 155 не е в екуто, а е отделен модул с който екуто се свързва. Затова можеш да сменяш екуто с такова което поддържа имобилайзер и пак да си работят нещата.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.