PDA

View Full Version : Проблем със скорости-166 ЖТД



andro88
13-01-2011, 10:06
Колеги,търсих с търсачката подобна тема, но не открих. Та проблема ми е следния: от седмица насам скоростите започнаха много трудно да се сменят. Задна хърка ужасно(не всеки път). И изведнъж стана така.Струва ми се ,че съединитителя отделя и работи нормално. Не знам дали си въобразявам ,но мисля ,че като я покарам започват да се сменят по глатко. От както я купих минах 5-6 к км и в началото влизаха като в масло, а сега като на ЗИЛ 131. Гледах маслото на скоростите вчера-мисля че е на макс.Казвам мисля, защото на върха на щеката има капцица, нагоре просто има масло. Днес ще проверя пак за да знам със сигурност но съм почти 100% че маслото е на макс. Дайте някакви идеи щото точно сега въобще не искам да ми положи кости пред къщата. Благодаря,колеги

lordliness
13-01-2011, 10:40
От съединителя е .На една от другите ми коли първо почна да хърка задната ,съединителя е само с жило и с малко регулировка я оправих .Незнам дали се регулира хода на педала на алфата.Съединителят ти не отделя достатъчно и затова се получава така.На онази кола с въртене на гайката на жилото вдигнах педала нагоре и той почна да отделя по високо и досега си работи нормално-ако феродовия диск не е много износен се кара още много дълго така.

andro88
13-01-2011, 11:08
Аз също се съмнявах за него. Хм... единственото което ми се губеше е , че при износен съединител трябва да приплъзва,сиреч да не може да зацепи, а не да не може да отдели... знам ли...е ако си е заминал съедителя ще се сменява само трябва да посъбера някой лев щото знам , че е към 500 лева пък съм студент знаете как е... ако някой друг има друга идея да споделя ...ако е възможно и друго да е да го обсъдим преди момента с вадененто на парите

lordliness
13-01-2011, 11:13
Може да има нужда от само от обезвъздушаване .Виждал съм че има един винт, като на спирачните апарати, но не съм го гледал подробно или проблем с помпа,но хъркането на задна и трудното влизане със сигурност означава се съединителят не отделя напълно.

andro88
13-01-2011, 11:17
lordliness ,а знаеш ли братле къде е точно тоя винт за обезвъздушаване щото няма да ми навреди да пробвам ,нищо няма да загубя, а ако е от това само мога да оттърва кожичката по леко. Интересно ми е ако я закарам в сервиз ще могат ли да разберат помпа или износен съединител? А и ако е помпа не трябва ли да ми пропада педала на съединителя

lordliness
13-01-2011, 11:37
Вдигаш капака,и отдясно (като стоиш срещу колата) отстрани на двигателя под маркуча за въздуха има нещо като помпа голяма е колкото юмрук(малък)и винта се вижда отгоре почти -мисля ,че е за съединителя, спирачната течност трябва да е идва резерв.за спирачките и сигурно се обезвъзд. като спирачка.Просто не съм го разглеждал подробно и гадая.

Linkestis
13-01-2011, 11:40
Точно така,от там се обезвъздушава.Само че:помпата може да е заминала,пълна с болкуци,заминал съединител,или помпата при педала.
Не се регулира съединителя :(

lordliness
13-01-2011, 11:45
Да не се регулира :( напиши в гугъла -хидравличен съединител-има доста за четене. Има и теоретична вероятност да са се скапали маркучите отвътре и да не пропускат течноста да се движи свободно!

Linkestis
13-01-2011, 11:46
Става въпрос за 166-та

lordliness
13-01-2011, 12:02
принципа е еднакъв за всички -четеш за другите и си правиш изводи за 166 има само някои конструктивни различия.

Linkestis
13-01-2011, 12:05
Би ли ме осветлил по темата как се регулира съединител на Алфа Ромео 166?
Благодаря,явно винаги има какво да се научи.

lordliness
13-01-2011, 12:12
не се регулира по нагоре го написах защо се засягаш ако съм те засеганал с нещо извинявай

andro88
13-01-2011, 12:18
Единственото ,което ме занимава в момента е като отидя в сервиза дали ще могат да разберат ,коя от всички възможности е моята и да не се наложи да сменям докато оцеля проблема.
Така помпите са 2 нали? Една при педала и една отпред -първата струва 100-тина лева а втората 50 -тина? Поне така прочетох.
Само ми обяснете- ако е заминал феродов диск-как така не отделя-нали трябва да буксува. :innocent:

popaay
13-01-2011, 16:05
При мен проблема с буксуването съединителя стоеше по следния начин.
Не го усещах при потегляне а при по-голяма предавка 4-5 и то на изкачване,като "смачкам" педала на газта да изпреварвам, тогава се усещаше буксуването.
Можеш да пробваш дали ще усетиш нещо със съединителя.

Linkestis
13-01-2011, 17:10
не се регулира по нагоре го написах защо се засягаш ако съм те засеганал с нещо извинявай

Не съм се засегнал по никакъв начин.Няма за какво да се извиняваш!
Просто реших че си измислил начин :)
:cheers:

endeavour
13-01-2011, 17:22
...
Само ми обяснете- ако е заминал феродов диск-как така не отделя-нали трябва да буксува. :innocent:

Обикновено когато не отделя,т.е. е затруднено включването и изключването от скорост, проблемът е не в диска,а в хидравличното задвижване - някоя от помпите има недостатъчно налягане.Коя точно е сдала багажа понякога се познава и по теч около нея. Ама в един нормален сервиз трябва да могат да отгатнат коя е калпавата:calc:

andro88
13-01-2011, 17:32
[QUOTE=endeavour;827370]Обикновено когато не отделя,т.е. е затруднено включването и изключването от скорост, проблемът е не в диска,а в хидравличното задвижване - някоя от помпите има недостатъчно налягане.Коя точно е сдала багажа понякога се познава и по теч около нея. Ама в един нормален сервиз трябва да могат да отгатнат коя е калпавата:calc:[/QUOTE

Да това звучи разумно. Ще я закарам в читав сервиз да обяснят какво е да го ремонтирам:calc: А съединителя не е буксувал до сега....но трудно влизат скоростите...скоро ще е почти невъзможно да се кара...така че ще се ремонтира , а аз своевременно ще пиша

Poppay на теб кач пара ти излезе смяната на съединителя и само него ли смени или и някоя помпа?

Linkestis
13-01-2011, 18:17
Ше ви отперем един въпрос за размисъл :)
Съединител нов,помпа нова,не буксува.Когато е по-хладно навън първа се включва след няколко минутно прехвърляне 2,3,4,5,6,задна.
Теч при педала няма,течност не се губи.Що е то?

andro88
13-01-2011, 18:36
Ми аз моята така си я купих, предполагам в студа играе роля вискозитета на маслото в кутията като е по гъсто е по трудно превключва-разбира се това е преразказ по картинка. Може и синхронизатор да е ...

Dob4i
13-01-2011, 18:42
И на мойта първото включване на първа като е студено е доста трудно, но влезе ли веднъж проблеми няма.

Guzzi
13-01-2011, 19:40
Обикновено когато не отделя,т.е. е затруднено включването и изключването от скорост, проблемът е не в диска,а в хидравличното задвижване - някоя от помпите има недостатъчно налягане.Коя точно е сдала багажа понякога се познава и по теч около нея. Ама в един нормален сервиз трябва да могат да отгатнат коя е калпавата:calc:

А притискателния ??

schoko
13-01-2011, 19:45
Ше ви отперем един въпрос за размисъл :)
Съединител нов,помпа нова,не буксува.Когато е по-хладно навън първа се включва след няколко минутно прехвърляне 2,3,4,5,6,задна.
Теч при педала няма,течност не се губи.Що е то?
По първоначални данни съединителя помпата и цилиндъра са ти наред Но маслото в кутията дали е с необходимият вискозитет и не е прекалено старо А дали няма влага в него дори и да е сменяно Кутията надали е първа младост а дори и да е дали италианците разбират от производсвото на кутии със синхронизатори И не на последно място лостовете и жилата свързващи скоростният лост и кутията надали са предпазени от атмосверните влияния - там не съм пипал но си мисля че това е сериозна причина за трудно включване на определена скорост

Linkestis
13-01-2011, 22:39
Гадното е че е само на първа с другите няма проблем.Маслото е ново,сменено поради тази причина преди около месец.С необходимия вискозитет.Ако има проблем с жилата,то няма ли да има и другите предавки?

Pepko-Bepko
13-01-2011, 22:55
Аз не разбрах сменян ли е съединителя?И кога е сменян?

Linkestis
13-01-2011, 23:20
Ако питаш мен...преди по-малко от година.Само че има много важно че:кара я жена ми с не повече от 100 в час по около 40 км на ден.
Моята си "буксува" но аз не я жаля,докато тя си пази нейната

---------- Post added at 23:20 ---------- Previous post was at 23:20 ----------

Ако питаш мен...преди по-малко от година.Само че има много важно че:кара я жена ми с не повече от 100 в час по около 40 км на ден.
Моята си "буксува" но аз не я жаля,докато тя си пази нейната

lordliness
14-01-2011, 00:36
:grandpa:За маслото в скоростната кутия в учебниците пишеше, че не е необходимо да се сменя през целия експлоатационен период на автомобила,освен ако не се извършват ремонти по кутията. :handshake: а това е за Linkestis! Проверката дали боксува се прави ,като се дръпне ръчната ,включва се на директна предавка например 4 и се опитваш да тръгнеш познатия начин ако колата угасне съединителя е ок ако си работи много лошо-смянаhttp://img826.imageshack.us/img826/1548/cilindyrsyedinitel.jpg

andro88
14-01-2011, 18:29
Да споделя с вас че има малко развитие по моя проблем.Та одеве минах през едни авточасти и ми казаха че горната помпа струва 40 кинта , а долната 100лева. Минах и през един сервиз и ония пич вика докарай я ама преди това иди на черква да не е долната щото била вътрешна лагер помапа(май каза той) и се раглобявало яко.Още осмислям случилото се....
Паралелно с това от известно време нещо много гадно ми дрънчеше и вчера свалих дясната кора на средната конзола щото звука идваше от там...та видях го кое беше една гайка се беше развъртяла и дрънчеше... та като бръкнах вътре и напипах нещо и ръката ми стана в спирачна течност. Не съм виждал как изглежда горната помпа ама тоя теч освен от там да е. Я споделете какво да правя:phone::magic:

Linkestis
14-01-2011, 19:14
Сменявай я.Ама освен че се сменя доста трудно невиждам какво толкова яко се разглабя

lordliness е постнал чудесна схема за ориентир

kiko73
14-01-2011, 21:16
Тоя майстор с лагер-помпата иска да те повози на лагерна количка. Точно твоята кола със сигурност не е с лагер-помпа - просто искат да ти свалят 2-3-4 кожета отгоре!

Linkestis
14-01-2011, 21:25
Тоя майстор с лагер-помпата иска да те повози на лагерна количка. Точно твоята кола със сигурност не е с лагер-помпа - просто искат да ти свалят 2-3-4 кожета отгоре!

:rotfl: за кожи незнам ама Ше го бръснат на сухо

andro88
14-01-2011, 21:44
Лесно ви е на вас... Имам чувството че тия хора като видят 22-годишен каращ алфа и афтоматично се приравнява на луд. Питах и колко струва смяна на съединител с материали и труд ей така да знам ориентировъчно, и познайте -8 стотака. Както и да е.Щом се оказа горната помпа и 40 лева ще се подмени и дано се реши проблема с това. Аз пак ще пиша какво става. Току виж некой майстор ми обясни че и задните седалки трее да ми свали заради помпата на педала....:shocked:

Pepko-Bepko
15-01-2011, 00:32
Аз не знам да има помпа съединител за 40 лева на 166!!!Туи са приказки на сляпо дето ги пишеш мои ...чул не дочул....каза ли му....и така...Я провери каква е цената първо и тогава пиши!Става дума за ПОМПАТА туи чудо дет е горе на педала!!!

Jivko7777
15-01-2011, 01:52
Ми не е нещо много много скъпо...Без кой какво чул ми направо виждам 86лв - http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=25&subcat=49&prod=5527&numenkl=1&show=1

andro88
15-01-2011, 09:52
Аз не знам да има помпа съединител за 40 лева на 166!!!Туи са приказки на сляпо дето ги пишеш мои ...чул не дочул....каза ли му....и така...Я провери каква е цената първо и тогава пиши!Става дума за ПОМПАТА туи чудо дет е горе на педала!!!

Шефе, туи дето го пиша ми го каза продавача в магазина, чувам добре още 40 лева ми каза тоя и при положение че и тук във форума се обсъждаше цена от 50 лв не виждам кое е странното. И знам че се казва ПОМПА туи дето е горе на педала

---------- Post added at 07:52 ---------- Previous post was at 07:44 ----------

Оххоо значи са ме натоварили 4 лв. Ето я 36 лева с ДДС същото туи дето е над педала http://www.alfisti.bg/?step=module_action&modname=pricelist&product_cat=86&lang=2&order[]=price

Pepko-Bepko
15-01-2011, 15:28
Шефе, туи дето го пиша ми го каза продавача в магазина, чувам добре още 40 лева ми каза тоя и при положение че и тук във форума се обсъждаше цена от 50 лв не виждам кое е странното. И знам че се казва ПОМПА туи дето е горе на педала

---------- Post added at 07:52 ---------- Previous post was at 07:44 ----------

Оххоо значи са ме натоварили 4 лв. Ето я 36 лева с ДДС същото туи дето е над педала http://www.alfisti.bg/?step=module_action&modname=pricelist&product_cat=86&lang=2&order[]=price
туи дето го гледаш за 36 лева се намира ДОЛУ и се нарича РАБОТЕН ЦИЛИНДЪР! НЕ Е ПОМПА ...ПАК ТИ КАЗВАМ ПОМПАТЕ СЕНАМИРА ГОРЕ И НЕ СТРУВА 40 ЛЕВА

Linkestis
15-01-2011, 16:20
Стига сте се карали! Едното е около 40лв другото е около 90-100лв Мир да има :)

popaay
15-01-2011, 16:27
[QUOTE=endeavour;827370]

Poppay на теб кач пара ти излезе смяната на съединителя и само него ли смени или и някоя помпа?

Близо 700лв,а труда беше 200-250лв.

---------- Post added at 16:26 ---------- Previous post was at 16:25 ----------


[QUOTE=endeavour;827370]

Poppay на теб кач пара ти излезе смяната на съединителя и само него ли смени или и някоя помпа?

Близо 700лв,а труда беше 200-250лв. Да смени и помпа тая която е при двигателя(но тази смяна беше в последствие)

---------- Post added at 16:27 ---------- Previous post was at 16:26 ----------


[QUOTE=endeavour;827370]

Poppay на теб кач пара ти излезе смяната на съединителя и само него ли смени или и някоя помпа?

Близо 700лв,а труда беше 200-250лв. Да смених и помпа, тая която е при двигателя(но тази смяна беше в последствие)

endeavour
15-01-2011, 18:27
Не че нещо, ама нямам спомен да съм писал такива работи:new_Eyecrazy:

andro88
15-01-2011, 19:39
Не че нещо, ама нямам спомен да съм писал такива работи:new_Eyecrazy:

Няма как и да се сетиш, щото съм го писал аз. Не знам как така се е получило
Иначе не искам да споря с никого.Само влязох в магазина казах "КОлко струва при вас горна помпа на съединителя ей на тая алфа от вън дето е" а пича вика тя е 40 лева а другата дето е долу е 100" Тва му бяха думите...
Както и да е. Сменя ли ще пиша и ще кажа как се разви проблема със смяната на скростите при мен:waving:

mian4o
15-01-2011, 21:59
Извинявам се че ще ползвам темата наколегата но ми се случи следната случка. Около нова година беше малко мокро и аз не намалях на локвите но на следващата сутрин при минусуви температури успявах да включа само на оставената скорост. Лоста не мърдаше в ляво и дясно. След работа на място около 5 до 10 минути всичко е ОК, а относно съединителя когато е много студено педала го усещам тежък. След раздвижване на колата всичко е ОК. Дайте предположения.

Поздрави

Pepko-Bepko
15-01-2011, 22:07
Няма как и да се сетиш, щото съм го писал аз. Не знам как така се е получило
Иначе не искам да споря с никого.Само влязох в магазина казах "КОлко струва при вас горна помпа на съединителя ей на тая алфа от вън дето е" а пича вика тя е 40 лева а другата дето е долу е 100" Тва му бяха думите...
Както и да е. Сменя ли ще пиша и ще кажа как се разви проблема със смяната на скростите при мен:waving:
щом си напипал горе на предалите спирачна течност сменяи горе помпата първо!

andro88
16-01-2011, 08:13
Нея ще сменя ,колега. Тука до 1 седмица ще я взема и ще я закарам да я сменят ,но ми се ще и те да погледнат. А я кажете-долната помпа вътрешна или външна е? Само от любопитство питам...

Chimev
16-01-2011, 09:20
Нея ще сменя ,колега. Тука до 1 седмица ще я взема и ще я закарам да я сменят ,но ми се ще и те да погледнат. А я кажете-долната помпа вътрешна или външна е? Само от любопитство питам...

Вижда се върху скоростите, също така се вижда и ако е омаслила

andro88
16-01-2011, 10:42
Благодаря, Chimev. Логично е значи и да се сменя по лесно. Ще я погледна и нея и после, ама с тая спирачна течност под волана май май е горната

vnimavai
16-01-2011, 12:08
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48534&highlight=%EF%EE%EC%EF%E0

Linkestis
16-01-2011, 13:26
Благодаря, Chimev. Логично е значи и да се сменя по лесно. Ще я погледна и нея и после, ама с тая спирачна течност под волана май май е горната

На тия каляска нищо не се сменя лесно :)
Пример:я си смени лесно чистачките :tooth::rotfl:

SoHm
16-01-2011, 16:38
Даваш на контакт буташ нагоре лоста и щом стигнат най-горната точка въртиш ключа да изключиш от контакт и действаш с вече застанали в удобна позиция рамена.

Linkestis
16-01-2011, 19:44
Даваш на контакт буташ нагоре лоста и щом стигнат най-горната точка въртиш ключа да изключиш от контакт и действаш с вече застанали в удобна позиция рамена.

Ееее стига бре знам че така се сменяват въпроса беше закачлив

andro88
22-01-2011, 14:40
Да споделя има равитие по моя въпрос с горнат апомпа. Днес ми пристигна помпата а в понеделник съм в сервиза да ми я сложат. Ще пиша какво е станало, междувременно скоростите тотално спряха да се сменят.Първа и задна влизат само при загасен двигател. Като се натиска педала ,хода на щангата отпред,на самия съединител е 3-5 см а сигурно трябва да е 10-12. В понедлник след сервиз ще кажа какво е станало:humpx: Имам само едно питане -понеже помпата ми нее чисто нова и пристигна без ябълката на лоста дето е отпред. Смисъл там дето се закрепва за самия педал. Дали от старата ще мога да го присадя?

Bobo
22-01-2011, 20:10
Да споделя има равитие по моя въпрос с горнат апомпа. Днес ми пристигна помпата а в понеделник съм в сервиза да ми я сложат. Ще пиша какво е станало, междувременно скоростите тотално спряха да се сменят.Първа и задна влизат само при загасен двигател. Като се натиска педала ,хода на щангата отпред,на самия съединител е 3-5 см а сигурно трябва да е 10-12. В понедлник след сервиз ще кажа какво е станало:humpx: Имам само едно питане -понеже помпата ми нее чисто нова и пристигна без ябълката на лоста дето е отпред. Смисъл там дето се закрепва за самия педал. Дали от старата ще мога да го присадя?

Ако имаш ход на вилката 3-5см значи проблема ти съвсем не е в помпите ;) И помпата която си взел ако и е разлепен тампона който се хваща за педала няма ка да я сложиш без да направиш голяма цигания ;) Според мен си за съединител.

andro88
23-01-2011, 00:43
Ако имаш ход на вилката 3-5см значи проблема ти съвсем не е в помпите ;) И помпата която си взел ако и е разлепен тампона който се хваща за педала няма ка да я сложиш без да направиш голяма цигания ;) Според мен си за съединител.

Горната помпа беше прокапала и така или иначе ще трябва да се смени.
На съединителя му направих теста с директната предавка и не буксува. Как да сменя съединител дето не буксува? Ще подменя помпата и ще си покаже...дано не си прав..

Mury
23-01-2011, 10:30
Горната помпа беше прокапала и така или иначе ще трябва да се смени.
На съединителя му направих теста с директната предавка и не буксува. Как да сменя съединител дето не буксува? Ще подменя помпата и ще си покаже...дано не си прав..

Един съединител не е заминал само когато буксува,също така съществува износване на притискателния диск,износване на феродов диск,износване/счупване/на лагер.:holiday::holiday:

andro88
23-01-2011, 12:19
Добре ,де симптомите на заминали такива дискове е трудно включване на скоростите ли? Щетох един пост на Бобо в подобна тема ,че при трудното превключване на скоростите е твърде вероятно недостатъчно отделяне на съединителя,което значи проблем с хидравлика,недостатъчно наляхане породено от някоя помпа. На долната помпа и е единствено скъсан маншона и не капе.Знам ,че тогава не се пипа. Остава горна помпа.Надявам се там да е проблема.
Междувременно съвсем спряха да се сменят скоростите,не знам как ще я карам до сервиза

Bobo
23-01-2011, 14:47
Добре ,де симптомите на заминали такива дискове е трудно включване на скоростите ли? Щетох един пост на Бобо в подобна тема ,че при трудното превключване на скоростите е твърде вероятно недостатъчно отделяне на съединителя,което значи проблем с хидравлика,недостатъчно наляхане породено от някоя помпа. На долната помпа и е единствено скъсан маншона и не капе.Знам ,че тогава не се пипа. Остава горна помпа.Надявам се там да е проблема.
Междувременно съвсем спряха да се сменят скоростите,не знам как ще я карам до сервиза

Всичко е така, но при положение че си видял че вилката си има ход най-вероятно проблема е в съединителя ;) Дано не съм прав и няколко милиметра ход на вилката да оправят нещата като смениш горната помпа :)

andro88
23-01-2011, 15:38
Ами скоро ще си покаже. Я Бобо, кажи за 166 не се продават дискове за съединител поотделно само комплект ВАЛЕО за 620 лева. Имам предвид само комплекти не само валео. Щото ако не е помпа...:prescription:

Bobo
23-01-2011, 18:30
Ами скоро ще си покаже. Я Бобо, кажи за 166 не се продават дискове за съединител поотделно само комплект ВАЛЕО за 620 лева. Имам предвид само комплекти не само валео. Щото ако не е помпа...:prescription:

Не се продават защото никой с акъла си не би ги купил отделно - неможе да ползваш нищо от стария съединител защото ще береш ядове после ;)

andro88
24-01-2011, 13:17
За съжаление Бобо е прав. Смених помпата-никакъв резулатат. Същия ход на вилката и пак не могат да влизат скоростите. Ами остава съединител. Явно се сменя съединител и без да буксува. А скоростите са наред-остава съединителя. Сега ще събера пари и ще се сменя.Само да видим дали валео или рикамби оригинали :???:

Bobo
24-01-2011, 18:10
За съжаление Бобо е прав. Смених помпата-никакъв резулатат. Същия ход на вилката и пак не могат да влизат скоростите. Ами остава съединител. Явно се сменя съединител и без да буксува. А скоростите са наред-остава съединителя. Сега ще събера пари и ще се сменя.Само да видим дали валео или рикамби оригинали :???:

Валео и рикамби се е валео ;)

Pepko-Bepko
24-01-2011, 20:06
ааа опаковката е различна :)

andro88
24-01-2011, 20:30
И цената и цената.:big_money:..

Pepko-Bepko
24-01-2011, 21:05
Съветвам те да вземеш рикамбито защото при другите валеота има ментета.Аз си взех от Тех-Кото валео за 400 и непомня колко лева и лагера ми се строши след 10000 км.

andro88
24-01-2011, 22:27
Сигурно рикамби ще взема ,че с валеото с труда нещата вървят на малко под 8 стотака. Аз много си обичам белисимата и няма да я сменя, ама при цялото ми уважение съединителя ако е валео струва колкото 12-13 годишана форд фиеста. Сичко може да е ,ама ако рикамбито е задоволително смятам ,че не са много хората дето ще метнат е така за фън още 2-3 стотака.... :flirt:

Linkestis
24-01-2011, 22:31
Епа земи си тогава за 156-чка каде 200 лева :)

andro88
24-01-2011, 22:33
За 200 лева, кое кутийката ли?
Рикамбито е 400 лева с печат ФИАТ на него. И пише ,че е за 166...Кво повече да иска човек.

Linkestis
24-01-2011, 22:49
Целия съединител около 200лв + - 20лв
Става дума за 156 които измикярите го дават за 166.
Този и горния пост са на майтап ...но доста колеги с 166 влизат в магазина и искат съединител за 166 и боклуците дават за 156 и човека си казва ебати далаверата и става мазало

Flame
25-01-2011, 00:20
За 200 лева, кое кутийката ли?
Рикамбито е 400 лева с печат ФИАТ на него. И пише ,че е за 166...Кво повече да иска човек.
Вземи си усилен на Валео като си обичаш колата,поне като сменяш нещо го прави както трябва.:smartass:

andro88
25-01-2011, 09:26
Четох аз ,има още една подобна тема, че някои магазини предлагат 156-цовия за 166... Валеото обаче не е гаранция,може и то да е менте. Още не съм решил,но ще видим. Имам един въпрос- ако рикамбито си е фиатовото производство, и е за кнкретния модел-е как не е усилен? Тия не знаят ли какво и за кого произвеждат.? Странна работа.
Аз се надявам след като си реша проблема да не трият темата и после някой като има нужда да чете. Поуката в моя случай беше ,че може и да не сменяш помпа като не си сигурен. Най-лесната проверка- някой натиска съединителя вътре и гледаш хода на вилката.Ако е 4-5 см-си за съединител.Ако дори тогава се съмняваш- вземаш една щанга,другия натиска педала,а ти леко доусилваш натиска на вилката да мръдне с 1 см. Ако и тогава не стане(което е почти сигурно) избираш си съединител сменяш и по живо по здраво:rosso_racers:

schoko
25-01-2011, 19:26
Cамо споделям какво се случи при смяната на моят съединител преди година След изчитане на целият форум и по точно темите касаещи съединителя реших че съединителят който ще взема е усиленият на валео с каталожен номер 321824 След това почнах разпитване по приятели може ли на фалшив съединител да щамповат този каталожен номер или не Отговорите бяха и в двете посоки И отивам аз в магазина искам съединител валео с този каталожен номер и чакам доставка Струваше ми 480лв Отивам да си взема доставката и аааааааа Съединителят беше опакован с прозрачен найлон в зелена кутия на валео Отгоре имаше лепенка с модела на колата и исканият от мен каталожен номер Изглеждаше ОРИГИНАЛНО Но като скъсах найлона вътре феродовият диск притискателя и лагера бяха с някви номера но никъде не съществуваше исканият от мен каталожен номер освен на лепенката върху найлоновата обвивка Е питам оригинален ли е съединителя усилен ли е и дали тази лепенка е лепната на скъпият съединител Засега нямам проблеми надявам се наистина да съм взел стока но просто никой неможеше да ме убеди че лепенката съвпада със съдържанието Да допълня че не си спомням и не ми се търси но по спомени каталожният номер е или гореспоменатият или 821324

andro88
25-01-2011, 20:16
Е и аз затова говоря. Ти пак си добре, на мен за Валеото ми искат 650 пари почти ,а рикамбито -400.
Още не съм решил какво ще правя, ще пиша с гаранция преди да съм го сменил,щото ако се изшия 650 пари за боклук и ще хвана язва:cry:

schoko
25-01-2011, 20:57
Проучи добре нещата Мое лично мнение е че купувайки по скъпият е по голяма вероятността да уцелиш качествена стока не че неможеш да се нахендриш Купувайки по евтиният съответно е по голяма вероятността да се нахендриш но не че неможе да се уцели и качествено Според мен по ще те заболи ако дадеш повече пари и не уцелиш Но търси вариант с гаранция или и аз не знам как но гледай поне да те убедят качествено в КАЧЕСТВОТО щото ако го смениш два пъти с труда направо я купуваш половината кола защото наложи ли се втори път смяна ще вземеш задължително скъп Тогава ще почнеш да се питаш ми ако ударя греда и със скъпия Още един път питай наляво и надясно проучвай искай да те убедят във всичко казано от тях имам впредвит тези от които ще купиш съединителя и напред с рогата пък квото сабя покаже

andro88
25-01-2011, 21:04
Проучи добре нещата Мое лично мнение е че купувайки по скъпият е по голяма вероятността да уцелиш качествена стока не че неможеш да се нахендриш Купувайки по евтиният съответно е по голяма вероятността да се нахендриш но не че неможе да се уцели и качествено Според мен по ще те заболи ако дадеш повече пари и не уцелиш Но търси вариант с гаранция или и аз не знам как но гледай поне да те убедят качествено в КАЧЕСТВОТО щото ако го смениш два пъти с труда направо я купуваш половината кола защото наложи ли се втори път смяна ще вземеш задължително скъп Тогава ще почнеш да се питаш ми ако ударя греда и със скъпия Още един път питай наляво и надясно проучвай искай да те убедят във всичко казано от тях имам впредвит тези от които ще купиш съединителя и напред с рогата пък квото сабя покаже
Точно така ще направя. Май дават гаранция там,дадат ли ми такава за рикамбито скачам с него. В крайна сметка, квото дойде. Да сме живо и здрави . Трябва ми още някой лев и ще сменям. С по-евтиния съединител с труда-идват малко повече от 5 стотака.

sti6o
25-01-2011, 22:06
Усиленият съединител е с номер 821325.
Нормалния е с другия номер 821324.Гледайте добре преди да копувате.

andro88
25-01-2011, 22:09
Добре,де нормалния трябва да става за не чипосани 136 коньовите 166-ци. Така си мисля,щом ги дават за тоя модел...ако не кажете мнение щото след токлова много теми ,няма ясен отговр-това става, а това -не!

schoko
25-01-2011, 22:33
Преди година като сменях моят имаше голям спор кой е усиленият и кой нормалният в смисъл спорът беше за номерата 821324 и 821325 Сега не ми се търсят по старите теми но наистина тогава спорещите вадеха сайтове и какво ли не за да докажат кой е усиленият Аз взех 821324 като явно за мен по добри доводи са извадили защитниците на каталожен номер 821324 Помня че настоявах за добър съединител защото имах и все още имам де идея да чипосвам

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:27 ----------

Добре,де нормалния трябва да става за не чипосани 136 коньовите 166-ци. Така си мисля,щом ги дават за тоя модел...ако не кажете мнение щото след токлова много теми ,няма ясен отговр-това става, а това -не!



Мисля че най големият проблем е че конструктивно съединителят дори на 156 става на 166 но дори оригинален се произвежда по слаб тъй като там сандъка е по малък и предполагам въртящият момент е по малък Оттук натам смятай ако попаднеш на менте за 156 колко време или км ще изкара на 166 Ако имаш чип - от сервиза до вас

sti6o
25-01-2011, 22:43
При 150 кс.от 2003г. заводски се слага 821325. Какъвто е на 156, 165 кс. Ако колата ще я чипосвате 324 няма да издаржи и 15000 км.

schoko
25-01-2011, 23:09
Порових се из стари сайтове и наистина 821325 е усиленият Дано съм в грешка със спомените за моят Помня че се въртяха двата номера но кой сложих:bionic:

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:03 ----------

Сега изпаднах в размисъл как да разбера кой от каталожните номера съм сложил Как да го разбера

andro88
25-01-2011, 23:13
Чета и аз сега ,ама е мазало. Всеки подхвърля цени,марки,магазини,кат.номера. Няма да взимам усилен.Не ми е чипосана колата, никакъв смисъл няма да се изшия 300 пари отгоре за тоя дето клати гората.
Актуалното предложение към мен беше от сервиза с отстъпката Рикамби Оригинали за около 400 стотака и някой лев(около100-130) за труд:wow::drool:

sti6o
25-01-2011, 23:17
Визуално се различават само по феродовия, усиления е с профилирани лъчи на феродовия докато обикновения е с прави.

andro88
26-01-2011, 18:04
Ще пробвам да обобщя от всичко изговорено до тук какво е важно и е подтвърдено масово от хорицата тука та:

1.Имаш три варианта за съединител на Алфа 166 2.4 ЖТД

2. Първия е Валео усилен с номер 821325. Според много хора най-добрия и съответно най-скъп вариант- около 643 лева

3. Втория е Валео, но 821324...не усилен и се лсага на всичко що е ЖТД, като се почне от Алфа 147, през 156, до 166. Има и други марки като Рикамби ,Лук и пр. ,според много хора приравнени на 821324, демек не усилени. Цена-между 350 и 420 лева

4. Четвъртият вариант е Фиатов с номер 60816362. За него знам ,че "става". Цена- не можах да намеря

Те това синтезирах. Дано еполезно

schoko
26-01-2011, 18:52
След вчерашното писане днес ходих в магазина да проверя какъв номер съединител съм си взел Олекна ми като ми каза че е бил 821325 Цената му беше мисля 480лв с някакви отстъпки който май бяха доста големи А за това колко е истински само оня отгоре знае Както писах в по горните постове на лепенката на опаковката е пишело този номер но съдържанието:?: Дано да е било каквото трябва

Chimev
27-01-2011, 10:05
Има и още един вариант за 360 лв. на валео, който не излиза по каталозите. Слага се на кола над 170 коня, така, че би трябвало да се води "подсилен". Аз съм с такъв от около 20 000 км и съм чипосан. Но ако някой има сериозен интерес да пише едно лично :grandpa:

gigi
27-01-2011, 10:45
Вижте ся няма такова нещо като "води се подсилен" или е подсилен или не. Всички без 325 са с нормални ламели на притискателя само 325 е с оребрени ламели на притискателя та това му е усилването - има го и по евтин от 650лв. Преди време пак имаше такава тема и се обсъждаше на широко, че някои чак поиска технически данни за усиления. Моя опит е следния. Като даде фира оригиналния сложих Валео не помна какъв, но за 2007г беше най "усиления" издържа 20 000км и се разкова - бяха скъсани и нитовете като го свалих. След това сложих 325 като междувременно колата беше позасилена още и досега си карам с него 30 000км като издържа 2 Трак дея. Скоро сваляхме кутията че проточе семеринга и беше омаслила всичко и съединителя и притискателя бяха като нови.

Chimev
27-01-2011, 10:58
Вижте ся няма такова нещо като "води се подсилен" или е подсилен или не. Всички без 325 са с нормални ламели на притискателя само 325 е с оребрени ламели на притискателя та това му е усилването - има го и по евтин от 650лв. Преди време пак имаше такава тема и се обсъждаше на широко, че някои чак поиска технически данни за усиления. Моя опит е следния. Като даде фира оригиналния сложих Валео не помна какъв, но за 2007г беше най "усиления" издържа 20 000км и се разкова - бяха скъсани и нитовете като го свалих. След това сложих 325 като междувременно колата беше позасилена още и досега си карам с него 30 000км като издържа 2 Трак дея. Скоро сваляхме кутията че проточе семеринга и беше омаслила всичко и съединителя и притискателя бяха като нови.

Е затова казвам, че може да се приеме за по-як, щото е за по-мощна кола :static:

Linkestis
27-01-2011, 15:34
Аз пък да ви кажа че има и десети....съединител от 156-ца за около 200-220лв.
Пак става,въпроса е колко ще издържи

Bobo
27-01-2011, 15:39
Аз пък да ви кажа че има и десети....съединител от 156-ца за около 200-220лв.
Пак става,въпроса е колко ще издържи

Аз знам поне още 6 модела дето стават ;)

Linkestis
27-01-2011, 15:56
Аз знам поне още 6 модела дето стават ;)

Тъи тъи,и аз това исках да кажа :cheers:

andro88
27-01-2011, 16:34
Аз знам поне още 6 модела дето стават ;)

Ми ха кажи ги де. Марки модели и номера и от къде да се вземат. Така ще си най-полезен на всички ( и най -вече на ме в момента):afro:

Bobo
27-01-2011, 16:47
Ми ха кажи ги де. Марки модели и номера и от къде да се вземат. Така ще си най-полезен на всички ( и най -вече на ме в момента):afro:

Изобщо няма да съм полезен напротив! Казах и пак ще повторя оригинално и единственно решение е 325 съединител на валео;) Неискам някой да ме псува щото съм дал номер ма после почнал да боксува след 1000км:)

andro88
27-01-2011, 17:47
Изобщо няма да съм полезен напротив! Казах и пак ще повторя оригинално и единственно решение е 325 съединител на валео;) Неискам някой да ме псува щото съм дал номер ма после почнал да боксува след 1000км:)

Така да е, тогава както съм казал и в по-горния пост 325 е най-доброто , а алтернативните вариати (който Бобо не препоръчва) са 324 и фиатовия с опоменатия номер. Има и вариант на Chimev , който е ТиН-ско Валео за 360 лева...:roll:

schoko
27-01-2011, 19:26
Пак да се намеся Моят го смених с 325 Но това е номерът на сборката от притискател феродов диск и аксиален лагер Всичките елементи поотделно имаха щамповани някакви други номера Не съм ги записал какви са номерата на елементите от комплекта съединител но кой ще ми докаже съдържанието на комплекта 325 че е било това което трябва Колегата Гиги казва за оребрени ламели но не помня моят с какви е бил

andro88
27-01-2011, 23:14
Пак да се намеся Моят го смених с 325 Но това е номерът на сборката от притискател феродов диск и аксиален лагер Всичките елементи поотделно имаха щамповани някакви други номера Не съм ги записал какви са номерата на елементите от комплекта съединител но кой ще ми докаже съдържанието на комплекта 325 че е било това което трябва Колегата Гиги казва за оребрени ламели но не помня моят с какви е бил

Значи е мазало общо взето има каталожен номер ,ама той е на комплекта, сиреч феродов диск и лагер(вече е ясно ,че притескателния се разпознава) може да са от всичко....
иди ,че направи верния избор. Май май и късмета има общо. По-скоро ми се ще да я правя мойта ,че ми се къса сърчицето,не я карам вече 4 ден.......:unsure:

gigi
28-01-2011, 00:22
Аз си мисля следното колко съм прав незнам - феродовия диск какво да му е различно??? няма пружини, на лагера какво да му е различно??? остава притискателя та силата на ламелите явно е различна, като натискат по яко не може да превърти това го уточнихме че се познава просто на 325 са оребрени. Пък проблем с боксуване има не от мощност а от въртящ момент :unsure:.......
И тъй като съм препатил (хем колата си е силна хем карам "лекичко") за мен най добрия варянт е смяна с 325 и смяна на семеринга така и така всичко е свалено.

Jivko7777
28-01-2011, 01:47
Аз си мисля следното колко съм прав незнам - феродовия диск какво да му е различно??? няма пружини, на лагера какво да му е различно??? остава притискателя та силата на ламелите явно е различна, като натискат по яко не може да превърти това го уточнихме че се познава просто на 325 са оребрени. Пък проблем с боксуване има не от мощност а от въртящ момент :unsure:.......
И тъй като съм препатил (хем колата си е силна хем карам "лекичко") за мен най добрия варянт е смяна с 325 и смяна на семеринга така и така всичко е свалено.

Мнението на Гиги мисля е най-вярно!

Ето и малко нагледно за всички, мисля че ще е полезно:

324:
http://alfisti.bg/images/alfisti/pricelist/249/_thumbs1/324.JPG

325:
http://alfisti.bg/images/alfisti/pricelist/250/_thumbs1/325.jpg

andro88
28-01-2011, 20:27
Мнението на Гиги мисля е най-вярно!

Ето и малко нагледно за всички, мисля че ще е полезно:

324:
http://alfisti.bg/images/alfisti/pricelist/249/_thumbs1/324.JPG

325:
http://alfisti.bg/images/alfisti/pricelist/250/_thumbs1/325.jpg

Добре... уточнявам в началото ,че не съм нито инжиниер ,нито физик или автомонтьор даже не съм. Няма спор 325 е най-доброто. Видна е разликата. Ама за едните оребрени ламели цената Х2....Стигаме до извода ,че всеки според джобчето и карането си определя модела съединител:lol_sign:

Chimev
28-01-2011, 21:00
Ами не съвсем. Ако вземеш 24 ше караш 10-ита хиляди. Съмнявам се, че е рентабилно, да не говорим, че ако караш агресивно може веднага да почне да буксува :indian:

andro88
28-01-2011, 21:12
Ами не съвсем. Ако вземеш 24 ше караш 10-ита хиляди. Съмнявам се, че е рентабилно, да не говорим, че ако караш агресивно може веднага да почне да буксува :indian:

А ТиН-ското валео с какви ламели е ? Питам щото е на конкурентна цена

Chimev
28-01-2011, 22:04
Колега не цитирай фирми, че модераторите ше се карат. Иначе да ти кажа не съм го разглеждал подробно

Jivko7777
28-01-2011, 22:19
Добре... уточнявам в началото ,че не съм нито инжиниер ,нито физик или автомонтьор даже не съм. Няма спор 325 е най-доброто. Видна е разликата. Ама за едните оребрени ламели цената Х2....Стигаме до извода ,че всеки според джобчето и карането си определя модела съединител:lol_sign:

Аз не съм искал да казвам кой инженер кой не и аз не съм, просто исках нагледно да се види разликата :) А точно това оребрение предпазва май от по бързото износване до колко знам :)

andro88
28-01-2011, 22:26
Колега не цитирай фирми, че модераторите ше се карат. Иначе да ти кажа не съм го разглеждал подробно

То това остава и да ни наложат ограничения като в СЕМ. Не съм правил реклама, но няма друг начин да го опиша и да се изразя ,та да е ясно


Аз не съм искал да казвам кой инженер кой не и аз не съм, просто исках нагледно да се види разликата :) А точно това оребрение предпазва май от по бързото износване до колко знам :)

Не , аз го казах да е ясно ,че не съм компетенция , не беше насочено към никого и ми беше чудно ,че само заради ламелите цената е Х2 , но може би си има причина за това

schoko
28-01-2011, 22:51
Не , аз го казах да е ясно ,че не съм компетенция , не беше насочено към никого и ми беше чудно ,че само заради ламелите цената е Х2 , но може би си има причина за това[/QUOTE]

Мисля че колегите искат да обяснят как да познаем номера 325 щото иначе може да го поръчаш да ти дадът друг и като не си го виждал да се радваш че си сложил точно този номер а всъщност - греда Щом още никой не е писал че е сложил точно този и има проблем явно е стока Мисля си от тези съединители 325 с тези ламели дали не са изфабрикували някое менте въпреки че съм за тях защото още никой не се е оплакал Аз също съм с такъв благодарение на информацията от форума въпреки че все още се чудя с какви ламели беше защото когато го сменях съм пропуснал уточнението за ламелите Надявам се да е бил това което пишеше на найлона

lordliness
29-01-2011, 00:28
Това с тези усилени съединители ми прилича на търговски трик.Работата на съединителя и спирачките си приличат безкрайно много ,ако съединителят не приплъзва при тръгване ще тръгвате с подскок,какво от това ,че тези пружини на притискателя изглеждат усилени ,какъв е ефекта-съмнителен.Знаете ли за колко хиляди километра е проектиран да работи -аз знам . ако колата се кара постоянно на полусъдинител и само из задръствания -живота е по- кратък .Това ,че е усилен(според търговците) ще спре ли умората на метала или износването на феродовия диск или на аксиалния лагер?За мен усилен би означавало да е изработен от по -качествени материали ,а не някаква дребна промяна в дизайна!Нещо като добавките за масла- сипете си добавка и може да си карате дори без масло.При нормална експлоатация съединител се сменя 1-2 пъти през целия живот на колата.

andro88
29-01-2011, 00:32
Това с тези усилени съединители ми прилича на търговски трик.Работата на съединителя и спирачките си приличат безкрайно много ,ако съединителят не приплъзва при тръгване ще тръгвате с подскок,какво от това ,че тези пружини на притискателя изглеждат усилени ,какъв е ефекта-съмнителен.Знаете ли за колко хиляди километра е проектиран да работи -аз знам . ако колата се кара постоянно на полусъдинител и само из задръствания -живота е по- кратък .Това ,че е усилен(според търговците) ще спре ли умората на метала или износването на феродовия диск или на аксиалния лагер?За мен усилен би означавало да е изработен от по -качествени материали ,а не някаква дребна промяна в дизайна!Нещо като добавките за масла- сипете си добавка и може да си карате дори без масло.При нормална експлоатация съединител се сменя 1-2 пъти през целия живот на колата.


Съгласен на 100%. Затова и направих уточнение ,че не съм инжинер ама ми се струват подозрително еднакви тия съединители едно- оребрение на ламелите-всичко останало е като при 324. Поне так аразбрах до тук,че лагер и феродов диск на 324 и 325 са мота-мо еднакви

Flame
29-01-2011, 02:37
Практиката показва че "усиленият" съединител е най-доброто решение за тази кола ако искаш да си я караш,а не да закрепиш положението,и задължителен ако имаш чип,най-малкото.А за спирачките пак има разлика,дали си с по-добри дискове и накладки,или са най-евтините.За толкова пари-толкова качество:whistle:

Chimev
29-01-2011, 09:34
Не говорете глупости - откъде знаете от какъв материал е изработен единия и другия? Освен това точно от "едни ламели" нещата могат да стоят по коренно различен начин. Проблема с 24 (и други) на 166 не е в "бързото износване на метала" или нещо такова, а че притискателния диск не "притиска" със съответната сила, не съответства на мощността и масата на колата, получава се приплъзване и ... много поздрави, за нов съединител сте. Или си карате лекичко с буксуване докато феродото не изчезне :priest:



Колега shoko надявам се, че валеото не ти е дошло в найлон, щото аз не съм виждал така опаковано. тия дет съм ги виждал са в зелени кутии

schoko
29-01-2011, 10:10
Колега shoko надявам се, че валеото не ти е дошло в найлон, щото аз не съм виждал така опаковано. тия дет съм ги виждал са в зелени кутии[/QUOTE]


Образно го казах Беше в зелената кутия на валео която беше увита с найлонова опаковка а на тая опаковка беше лепенката за модела на колата и каталожния номер

kiko73
29-01-2011, 13:29
[QUOTE=Chimev;835815]Не говорете глупости - откъде знаете от какъв материал е изработен единия и другия? Освен това точно от "едни ламели" нещата могат да стоят по коренно различен начин. Проблема с 24 (и други) на 166 не е в "бързото износване на метала" или нещо такова, а че притискателния диск не "притиска" със съответната сила, не съответства на мощността и масата на колата, получава се приплъзване и ... много поздрави, за нов съединител сте. Или си карате лекичко с буксуване докато феродото не изчезне :priest:

Вчера ми го демонстрираха - стария съединител - феродото здраво, притискателя с омекнали пружини. Някой "майстор" му намерил на човека отнякъде здраво феродо - пляс и колата изкарала около 1000 км. Та това за по-твърдите пружини за мен е 100% истина.

andro88
29-01-2011, 15:26
[COLOR="Lime"][COLOR="Silver"]
Вчера ми го демонстрираха - стария съединител - феродото здраво, притискателя с омекнали пружини. Някой "майстор" му намерил на човека отнякъде здраво феродо - пляс и колата изкарала около 1000 км. Та това за по-твърдите пружини за мен е 100% истина.

При мен случката е същата май май...не буксува ,обаче няма включване на скоростите явно дпружини са омекнали.
решил съм акто свалят да видя какъв е оригиналния и да сложа такъв. Съмнявам се да е изкарал 210 000 и да не е качествен.
Добре направихм е,че изяснихме всичко околосъединителите та да е ясно и занапред някой като търси да види и да си реши какво да купи

lordliness
30-01-2011, 18:49
Не се засягайте ,но наясно ли сте всички какъв е механизма на работа на съединителя (след като натиснете педала- какво точно става)?

qpwo
30-01-2011, 18:57
Не се засягайте ,но наясно ли сте всички какъв е механизма на работа на съединителя (след като натиснете педала- какво точно става)?
Именно.. Няма нищо общо с превключването на скоростите..

endeavour
30-01-2011, 19:08
Именно.. Няма нищо общо с превключването на скоростите..
При загасен двигател... може би.

lordliness
30-01-2011, 19:13
Ето вижте - http://vbox7.com/play:c7c7df27 така работи -предполагам, че се ориентирате кое какво е.Ако съединителя не отделя е невъзможно да се превключи на скорост -освен ако не изравните оборотите по време на движение-но това е трудна работа.

andro88
30-01-2011, 19:45
Ето вижте - http://vbox7.com/play:c7c7df27 така работи -предполагам, че се ориентирате кое какво е.Ако съединителя не отделя е невъзможно да се превключи на скорост -освен ако не изравните оборотите по време на движение-но това е трудна работа.

Точно това казвам и аз. И по точно описания начин я прибрах колата от сервиза, като смених помпата и не се оказа тя. Човека каза феродото не се отделя от маховика и все едно не си натиснал съединителя ,а се опитваш да смениш скоростите

nikola_78
30-01-2011, 20:05
аз имам същия проблем колега,от начало включвах трудно R , а после започна трудно и 1, така до вчера, вече никаква предавка немога да включа,миналата седмица ходих на сервиз и ми казаха че проблема е в съединителя и трябва да се сменя комплекта.отделяше ми нормално и се съмнявах за помпа, но в 3 сервиза ми казаха че е съединител,дано да се разминеш по леко

andro88
30-01-2011, 20:27
аз имам същия проблем колега,от начало включвах трудно R , а после започна трудно и 1, така до вчера, вече никаква предавка немога да включа,миналата седмица ходих на сервиз и ми казаха че проблема е в съединителя и трябва да се сменя комплекта.отделяше ми нормално и се съмнявах за помпа, но в 3 сервиза ми казаха че е съединител,дано да се разминеш по леко

1 към 1 се получи и при мен. Ама 1 към 1 само дето се минах с една помпа ,щото реших,че е тя. Та незнам как ще ми се размине ама минимум 500-600 лева.

nikola_78
30-01-2011, 20:39
аз също тайно се надявах да е помпа, за да мина по тънко, но долната помпа си имаше ход, даже доста сглупих че не я заведах веднага, сега трябва да я дърпаме до сервиза

andro88
30-01-2011, 21:00
аз също тайно се надявах да е помпа, за да мина по тънко, но долната помпа си имаше ход, даже доста сглупих че не я заведах веднага, сега трябва да я дърпаме до сервиза

Ти реши ли кой съединител ще слагаш? :clap2:

nikola_78
30-01-2011, 21:08
този дето ще ми го сменя , каза че ще вземе валео той ще го купи ,така се разбрахме оставям му я , и той ми се обажда когато е готова

nikola_78
30-01-2011, 22:33
а ти какъв смяташ?

schoko
30-01-2011, 23:00
Никола прочети внимателно всичко за съединителите питай и гледай кво ти слагат в зависимост от парите които даваш естествено Просто да си сигурен че този който ще ти го слага е прочел това което те съветвам да прочетеш и ще ти сложи това което си платиш

andro88
30-01-2011, 23:28
а ти какъв смяташ?

Все още се двуумя. Единия вариант е Рикамби Оригинали ,по думите на човека от сервиза за около 400 лв и Валео 821325 с усилените ламели за 620 лв. Въпроса е колко парички ще мога да отделя ,зазщото ми предстоят много сериозни харчове тоя месец,общо взето се счупи в най-неподходящия момент.
Ако успея да си го позволя слагам подсиленото Валео,ако не Рикамбито и разчитам на гаранцията от сервиза:big_bow_down::big_bow_down::big_bow_down:: big_bow_down:

Flame
31-01-2011, 00:22
Винаги така става-точно когато не трябва се чупи нещо.

Linkestis
31-01-2011, 17:49
..... и разчитам на гаранцията от сервиза..

Гаранция-Франция..колело,печка и една кофа кюмур...
:bounce8:

nikola_78
31-01-2011, 19:24
Никола прочети внимателно всичко за съединителите питай и гледай кво ти слагат в зависимост от парите които даваш естествено Просто да си сигурен че този който ще ти го слага е прочел това което те съветвам да прочетеш и ще ти сложи това което си платиш
в сервиза ми казаха че ще ми слагат валео и дават гаранция

andro88
06-02-2011, 21:40
Колега, Никола ,я кажи какво стана при теб. Смениха ли ти съединителя,как, колко и какъв? Дай инфо ,че и на мен ми предстои... кажи какъв беше ефекта при теб:holiday:

lordliness
07-02-2011, 08:07
Андро,вчера си направих труда да поразгледам около помпата ,която стои на двигателя ,лостчето което взима движение от нея и задвижва вилката е мушнато в нещо като звезда и отгоре има една зегерка.Ако го извадиш оттам и го завъртиш в подходящата посока според мен може да обереш свободния ход на вилката и да си решиш проблема.Струва ми се ,че е възможно поне на теория.Ще опитам да го снимам ,ако не се сещаш за какво говоря.

andro88
07-02-2011, 11:13
Андро,вчера си направих труда да поразгледам около помпата ,която стои на двигателя ,лостчето което взима движение от нея и задвижва вилката е мушнато в нещо като звезда и отгоре има една зегерка.Ако го извадиш оттам и го завъртиш в подходящата посока според мен може да обереш свободния ход на вилката и да си решиш проблема.Струва ми се ,че е възможно поне на теория.Ще опитам да го снимам ,ако не се сещаш за какво говоря.

Сещам се, сещам се за какво говориш ,но в сервиза,като смених горнатата помпа,(от която мислех ,че е проблема) правихме опит като натисна педала ,човек с малка щанга ми усилва движението и бута вилката до крайно положение и ...нищо.Притискателния си е заминал безвъзвратно. Така,че и да сваля вилката и да я превъртя 2-3 зъба ,надали ефект ще има,иначе благодаря ти за съвета,добре си се сетил и в други случай би удължило живота на някой съединител.
Иначе вчера я палих и вече 10 дни от както не се движи и ми светеше лампата за спирачките -вдигам капака,гледам спирачна течност под минимума...дали след смяната на помпата не са ми доляли достатъчно...и чак сега пък да свети...както и да е...доливам и няма проблем:BBQ::BBQ::BBQ::static::static:

kiko73
07-02-2011, 11:22
Така с 2-3 зъба нитовете на феродовия диск ще почнат да "стържат" освен в притискателния, който така и така се изхвърля, има голяма вероятност да "рендосат" и демпферния. И после следва един филм...

andro88
07-02-2011, 11:55
Така с 2-3 зъба нитовете на феродовия диск ще почнат да "стържат" освен в притискателния, който така и така се изхвърля, има голяма вероятност да "рендосат" и демпферния. И после следва един филм...

И после следва парички като за още един комплект .Прав си Кико има логика..
Няма да експериментирам ,така или иначе скоро ще го сменя комплекта и не карам колата в момента. Но и в поста на Lordliness има смисъл( сега нека някой по запознат каже) но ако тия 2 зъба не съсипват маховика е добро временно решение ако си закъсал или поради друга причина не можеш да смениш комплекта.
Обективната истина е,че е по-добре да се подменя и да не се експериментира поне при наща марка.
Пускам и един линк за нагледната работа на съединителя http://www.youtube.com/watch?v=uxcNjtG8I_s&feature=related

lordliness
07-02-2011, 12:38
След като не боксува, феродовият диск трябва да не е износен ,затова ще ми бъде безкрайно интересно след като го свалиш и го видиш да кажеш какво е положението.Когато се износи си включваш без проблеми ,даже сигурно може да включваш и без съединител.Проблема е някъде между педала и аксиалния лагер!Евентуално и притискателния диск.

kiko73
07-02-2011, 12:50
След като не боксува, феродовият диск трябва да не е износен ,затова ще ми бъде безкрайно интересно след като го свалиш и го видиш да кажеш какво е положението.Когато се износи си включваш без проблеми ,даже сигурно може да включваш и без съединител.Проблема е някъде между педала и аксиалния лагер!Евентуално и притискателния диск.

Като примерно "омекнали" или счупени пружини, или парче от феродото...

andro88
07-02-2011, 13:26
След като не боксува, феродовият диск трябва да не е износен ,затова ще ми бъде безкрайно интересно след като го свалиш и го видиш да кажеш какво е положението.Когато се износи си включваш без проблеми ,даже сигурно може да включваш и без съединител.Проблема е някъде между педала и аксиалния лагер!Евентуално и притискателния диск.

От сега мога да ти кажа...по всяка вероятност притискателният диск е заминал..омекнали пружини и пр. както каза и Кико73 ,защото до сега никога не е буксувла,а не е като да не имала повод.ю
Одеве, включвам 1 на загасена кола,натискам съединителя, паля и колата тръгва все едно паля на скорост...вече тотално не функционира съединителя
Иначе май ще слагам Рикамби съединител за към 400 лева. За Валео-то ми искат 620 пари... Ще питам със сигурност в сервиза за някаква гаранция,но мисля ,че си носят отговорност хората..пък и Рикамбито гледам за моята кола го дават...дано всичко да е ок

nikola_78
07-02-2011, 18:34
здравей колега, както ти бях казал скоро вобще неможех да включа на скорост на никоя и то омекна педала,вчера един приятел дето ги чува работите(любител е) ми обезвъздуши помпата, сега взеха пак да влизат скоростите, но пак трудно влизат , вече мога да я заведа на ход до сервиз но съм много ангажиран през деня и дано до края на седмицата намеря време, че ми писва изнервя ме, а помпата много трудно се обезвъздуши , над 50 пъти помпих докато почне да излиза течност, но лагера при натиснат съединител продължава да свири

Jivko7777
08-02-2011, 01:43
От сега мога да ти кажа...по всяка вероятност притискателният диск е заминал..омекнали пружини и пр. както каза и Кико73 ,защото до сега никога не е буксувла,а не е като да не имала повод.ю
Одеве, включвам 1 на загасена кола,натискам съединителя, паля и колата тръгва все едно паля на скорост...вече тотално не функционира съединителя
Иначе май ще слагам Рикамби съединител за към 400 лева. За Валео-то ми искат 620 пари... Ще питам със сигурност в сервиза за някаква гаранция,но мисля ,че си носят отговорност хората..пък и Рикамбито гледам за моята кола го дават...дано всичко да е ок

Само да вметна че омекнали пружини ако имаш лошо защото те не са на притискателя а на Маховика!!!
На притискателя няма нищо дет се вика!!!

kiko73
08-02-2011, 02:05
Само да вметна че омекнали пружини ако имаш лошо защото те не са на притискателя а на Маховика!!!
На притискателя няма нищо дет се вика!!!

Стоманените "неща" дет са накичени по притискателя - едни стърчат други са занитени - това са пружини колега

lordliness
08-02-2011, 07:34
Ако са пружините на маховика ще тресе при тръгване- феродовия няма демферни пружиниhttp://forum.fiat-bg.org/files/zms3_5_small_161.jpgнали

Jivko7777
08-02-2011, 12:07
Точно че няма за това казах че стигне ли се до омекване на пружини и тресене - маховик...

andro88
08-02-2011, 12:08
Ако са пружините на маховика ще тресе при тръгване- феродовия няма демферни пружиниhttp://forum.fiat-bg.org/files/zms3_5_small_161.jpgнали

Е (да чукна на дърво) моята не тресеше или поне, знам ли, не толкова ,че да ми направи впечатление. Дано му няма нищо на маховика ,че е 1000лв.
За мен ,преди да се сблъскам с тоя проблем ,един съединител е заминал, като почне да буксува. Не мислех ,че притискателния диск може да се скапе така, и то преди другите елементи в тоя възел, че чак да не сменя скоростите ..но затова ,човек се учи докато е жив

Jivko7777
08-02-2011, 12:57
Е (да чукна на дърво) моята не тресеше или поне, знам ли, не толкова ,че да ми направи впечатление. Дано му няма нищо на маховика ,че е 1000лв.
За мен ,преди да се сблъскам с тоя проблем ,един съединител е заминал, като почне да буксува. Не мислех ,че притискателния диск може да се скапе така, и то преди другите елементи в тоя възел, че чак да не сменя скоростите ..но затова ,човек се учи докато е жив

Малко над 800 е...и дано да не е той, но като се свали кутията се вижда, какво е!

andro88
08-02-2011, 13:04
Малко над 800 е...и дано да не е той, но като се свали кутията се вижда, какво е!

Стига тия в сервиза да ме оставят да гледам и аз ще видя какво е.
:big_wink:

Jivko7777
08-02-2011, 16:45
Стига тия в сервиза да ме оставят да гледам и аз ще видя какво е.
:big_wink:

Близо до София си така че действай по добре там, знаеш кои са клубните там ;)

schoko
09-02-2011, 10:29
Тоя маховик е непоносимо скъп Чух за вариант заваряване на двете повърхности на маховика една към друга и така се изолират пружините съответно и проблемите с тресенето от тях

Chimev
09-02-2011, 10:51
Тоя маховик е непоносимо скъп Чух за вариант заваряване на двете повърхности на маховика една към друга и така се изолират пружините съответно и проблемите с тресенето от тях

И получаваш спортен съединител - тръгваш със здраво отмятане на главата и свирене на гуми, тъй като няма пружини, които да омекотят зацепването между двигател и диференциал. Но да приемем, че ще свикнеш с времето да пускаш много внимателно съединителя. Разваляш задължително баланса на самия маховик (той се върти и като не е балансиран леко ше разбие разни работи като скорости и други дреболии) и е такива работи. Това го правят до колкото знам най-безскрупулните джамбази колкото да се откачат от колата :bash:

lordliness
09-02-2011, 11:47
Това със заваряването звучи направо брутално,не вярвам някой да си го причини освен онези от горния пост.Ресурса на този маховик трябва да е много дълъг и да не се скапва лесно.Хенри Форд накарал да разглобят един от двигателите си с много голям пробег и установили ,че коляновия вал е почти непокътнат,всички били любопитни какво ще направи за да се подобрят и другите възли в мотора ,а той просто наредил валът да се прави с по- ниско качество и да се износва заедно с другите части.Та всички компании си правят колите така ,че важните части и агрегати да имат горе-долу еднакъв срок на експлоатация.Всички сте забелязали ,че като се развали едно нещо и после .....

kiko73
09-02-2011, 18:42
Айде са да видим дали има някой, който със заварен "демпфер" НЕ е скъсал коленовия вал !? :bravo:
`Бах ти и олигофрените имало... "майсторчета" евала и праа на такива :pain:

schoko
09-02-2011, 20:27
Да разбирам че няма вариант за някакво отремонтирване а направо смяна Аз лично няма да го сменя но ми е чудно ако някой реши и подхвърли какъв маховик да си вземе темата ще излезе по дълга от тази за съединителите

kiko73
09-02-2011, 20:50
Гледал съм как на един "транспортер" му сложиха обикновен маховик и съответно демпферен феродов диск, ама на наш`те кораби това май няма как да стане. За ремонтиране някъде прочетох, че при здрави пружини могат да ти сменят лагера.

vnimavai
09-02-2011, 21:29
Аз също съм чувал, че при много скъп демпферен маховик, се замества с обикновен такъв от по стар модел, съответно и доста по-евтин, стига да пасне. Възможно ли е и ако да - какви са минусите, последствията?

Chimev
09-02-2011, 21:52
Принципно би трябвало да е възможно обикновен маховик и феродо с пружини, въпроса е да се намерят подходящи :gay[1]:

vnimavai
09-02-2011, 22:00
С едно приятелче, скоро обсъждахме най-скъпите части и ремонти в колата ми, както и възможните варианти, а за този конкретно - дали няма да има повече вибрации, тресене и т.н. ?

Chimev
09-02-2011, 22:30
С едно приятелче, скоро обсъждахме най-скъпите части и ремонти в колата ми, както и възможните варианти, а за този конкретно - дали няма да има повече вибрации, тресене и т.н. ?

Силно вероятно според мен

vnimavai
09-02-2011, 22:51
Въпреки това, той ме убеждава, че тези вибрации няма да са толкова очебиини и фрапиращи, и като ги поставим на кантар с разликата в цената, определено си заслужавало, без да е груб компромис и побългаряване, когато ми дойде до главата ще му мисля, проблема ми е, че все се опитвам да изпреваря събитията и да предвидя всичко още преди да се е случило :-D , и за турбото си говорим доста, въпреки, че за сега няма проблем, за него ме убеждава, че въобще не е сложно и скъпо за рециклиране и излишно се преекспонира този проблем....но това е една друга тема.
Колкото до вибрациите, един наш колега махна счупен балансиращ вал, тракащ почти като веригата на маслената помпа, ефекта беше - изчезване на тракането и липса на каквито и да е проблеми, противно на логиката, че като е сложен там, имало за кво !? А и вече доста време, отрицателни последствия от липсата му няма (дано и да няма), е, значи и без него можело.

Linkestis
10-02-2011, 00:57
Както съм споменавал и друг път,моята няма бал.вал и няма такива вибрации и тракане от към маслена помпа за разлика от тази на жена ми която има такъв вал.Трака сериозно като загрее и вибрира

kiko73
10-02-2011, 09:18
Нали се сещате, че това нещо е наречено маховик не случайно. Значи евентуалния заместител трябва да е със същите диаметри, тегло, дебелина и т.н. Там "чегърта" и стартера. Отделен е въпроса дали има феродов диск, чийто ламаринки да издържат на дооооста високия вътрящ момент на 2,4 ЖТД. Като се вгледате в постнатата снимка (в разрез) и загледате пружинките на който и да е демпферен феродов диск... мисля, че от няколко "резвания" направо ще се разпадне на съставните си ламаринки.