View Full Version : Амортисьори за 164
Колеги ще сменям амортисьорите предните и задните,че много ми друса колата.Като слезна от на жената Полото и се кача на 164-та и направо не ми се кара и се дразня.Та кажете колко струват предните и задните и няква марка по-евтини а ко може.В Пловдив знам едно сервизче където ги отварят и ги пълнят(задните само)ама дали си заслужава?
А какво мислиш за втора употреба но пък оригинални ?
Новите са или скъпи или калпави .
Монро има на 220-240лв за брой но не държат дълго .
Това са цени на предни амортисьори във Варна , задните май са около 160-180лв .
Буге са малко по-скъпи и по-качествени
Каяба не намерих а до колкото знам оригинално се вграждат такива на нашите .
За Билщайн няма да ти казвам защото ги предлагат с таблетка Валидол преди да ти кажат цената ;)
За отваряне и пълнене не мисли .
Освен това е задължително да се сменят и шок тампоните + прашниците .
Не е лоша идея и смяната на лагерите на макферсона - желателно но не задължително .
В Александърауто днес ми казаха за задните по 102лв. някакви Италиянски били хубави,ама за 20 годишна кола да дам 100 кинта за амортисьор множко ми се види,та затуй питам за по-тънко нещо.
RUNNING WILD
18-01-2011, 21:05
аз работех преди с гуми и джанти и авточасти,но имаха лошо мнение за Монро колегите ми,за предни сложих италиански BIMKO -125лв единият от Т ен КАР а за задни сложих Каяба по 178 лв единият,общо амортисьори,4 тампона,макферсони,прахоуловители и работа ми излезе 1400 лв,има KONI SPORT при РУДИ 96 за 164 са 302лв задният и 244 предният,избора не е особенно голям аз лично щях да сложа и предни Каяба но нямаше,за пълнене забрави това са щуротий,и 4те са ми газови и колата вози като каруца почти с ниско профилни гуми забравяш,аз съм в момента с 205/60/16 и пак си друса и подрипа.
Аз от 6 години я карам и се си подрусва на моменти,което според мен е изключено за такава голяма кола.Имам още 2 коли и ги карам по еднин и същ маршрут и само Алфата ми прави впечатление,че подскача тук там.Сега като чета какво е написал Running Wild се отчайвам,че няма да има промяна и след смяната,при вас има ли го усещането че се кара тежка кола като например ОМЕГА или нещо от този род,че при мен не е така.
starata alfa
18-01-2011, 21:32
Аз от 6 години я карам и се си подрусва на моменти,което според мен е изключено за такава голяма кола.Имам още 2 коли и ги карам по еднин и същ маршрут и само Алфата ми прави впечатление,че подскача тук там.Сега като чета какво е написал Running Wild се отчайвам,че няма да има промяна и след смяната,при вас има ли го усещането че се кара тежка кола като например ОМЕГА или нещо от този род,че при мен не е така.
колега малко коли имат возията на 164 и да я сравняваш с тази на омега е брутално:wow:
Ти пък не се засягай от сравнението,при мен е така от Омега на 164-ка и да ти кажа,че разликата е огромна няма го при мен возенето като в лодка,с Алфата усещям всяка цепнатина в пътя.
starata alfa
18-01-2011, 22:05
Ти пък не се засягай от сравнението,при мен е така от Омега на 164-ка и да ти кажа,че разликата е огромна няма го при мен возенето като в лодка,с Алфата усещям всяка цепнатина в пътя.
не се засягам ама като знам мойта как возеше,и всеки който се е возил при мен е забелязал возията,направо ме учуди сравнението,чак не ми се вярва
alfaracer
18-01-2011, 23:40
Я погледни с какви амотрисиьори си ,щото един от форума ми прати кони спорт регулируемо, без да знае, той така си купил колата.Виж отгоре да нямат врътки за регулиране.Мойта преди беше като лодка и лавирах из улиците, ама сега много ме кефи , но това си търсех и аз.
Добре де, амортисьори, амортисьори - решиш ли да ги сменяш отиват поне 700-800 леви само за части при евтините варианти. Но дали пък не вози добре от нещо друго???
Иначе 164 си има много стабилна и приятна, но все пак твърда возия - имам чувството, че сякаш опипва с лапите къде да стъпи, за разлика от т. нар. лодкаджийско возене.
RUNNING WILD
19-01-2011, 01:12
сега за возенето ама сериозно,карам пежо 406 2001г, и карам волво 850- 1993г,та тия 3 коли са еднакъв клас,и съвсем сериозно заявявам че алфата най ми харесва и с сигурност е най комфортна от 3 те автомобила слагам пежото на 2ро място а волвото на 3то то е трагично з акаране и супер некомфортно ако че е Волво и е 5 цилиндрово голем праз,преди да сменя амортисьорите возеше просто бих казал невероятно,мерцедеса 124 който еи е в класа е с 10 пъти по гадни седалки,накланя се на страни в завой и се лашка като патица на сам на там а съм карал 5 124 ки и даже купе то си е същтото,алфата 164 е сравнително лека кола за класа си и няма как да не подскача съвсем нормално е,като се натовари с хора това усещане изчезва,сравнявам и с BMW 5 серия карал съм 5 такива-АЛФАТА ГИ ИЗЧЕКВА карам и пасат 3 то поколение 1995 г и пак по ме кефи мисля че само и единствено ситроена си остава кораб номер 1 за комфорт и возене от всички европейски автомобили само там съм усетил нещо неповтовимо дето го няма никъде,опел омега е по дълга малко от алфата от зад има повече място за сядане и в пасата е така и е по голямо разтоянието между осите нормално си е.подскача заради лекотата си спрямо дължина 4.76 и ширина 178 тя е лека като килограми,купи си ауди 100 или 200 и няма да подскачаш е за тях има амортисьори всякакви.
Значи мойте не се регулират,но забелязах че предните пружини сами с 4 витки а съм виждал на друга Алфа бяха с 5витки.И си мисля че затова е по-твърда мойта кола.Сега ще сменя първо задните и тогава ще видим има ли разлика.Някой ако има нещо в предвид и му се намират да драсне на лични.
RUNNING WILD
19-01-2011, 10:42
аз лично не съм стигал до там да си гледам пружините,но няма разлика в 164 и 164 суперката щото съм карал и старата не е била моя но съм карал,мисля че си образуваш излишни главоболия с пружини ,амортисьори и тн,нали няма да ходиш на изложба с тая кола.
---------- Post added at 08:42 ---------- Previous post was at 08:36 ----------
сега се сетих дето каза Омега,носил съм задният мост-магарето на моята алфа щото я изстресках а също на старата Омега B1 ли се води май да съм носил задният мост и повярвай тежи около 90 кг и нагоре а на 164 е смях поне 3 пъти е по лек то гредата дето се кичат щангите по нея тежи 3 кг та си направи сметка коя кола ще подскача по малко логично е не е само до амортисьори.
Най-много да започне да подскача още повече с новите амортисьори. Возията подобна на Омега не можеш я стигна при никакви обстоятелства.
Ако искаш хубава возия си поръчай 4 оригинални амортисьора с 4 оригинални пружини.Оригинални тампони на макферсоните и оригинални втулки по окачването.Така ще имаш возията на Омега(без неприятните лашкания и накланяния в завой) и стабилността на 164-ка.
Отпред са ми Монро Сенсатрак и бяха много скъпи.Някъде около 360лв двата с много отстъпки.С тях в сравнение с оригиналните Боге вози много твърдо.Не мога обаче да се плача от здравината им.Повече от 100'000 не са мръднали.Сутрин особенно сега когато е студено вози още по-твърдо.Отзад са ми маслени някакви Старк мисля, че бяха от ТиН кар.Мисля, че са рециклажи, но и те са на над 100'000 вече и не са мръднали.Пружините също са ми сменени всички и те оказват влияние на возията.Стана по-твърда но никога нито отпред нито отзад не е удряла на ударните тампони независимо от натоварването. На брат ми 164-та е с оригинални амортисьори и пружини и качиме ли се 3-ма човека отзад, почти през цялото време блъска на тампоните.Празна ли е вози като 124-ка.Не усеща дупките и неравностите.
RUNNING WILD
19-01-2011, 13:52
да Боби е тотално прав найстина,с старите амортисьори не беше така но с газови няма какво друго да се очаква,оригиналните втулки дето съм с тях са алуминеви от вън и вътре гумата е по-мека а имам още втулки че купих 4 на 4 от 2 вида ей така да си имам а другите са твърди с по твърда гума от вътре и от вън са някакво желязо,всъщност в сравнение с други коли дори с газови не е толкова лошо,подобява даже е като BMW 5 серия същата стегната возия.,виж вземи си мерцедес 123 или така наречената пура те ще ти доставят удоволствие,има пура 560 от последните 1991 ва ги спират с чугунен мотор са и са на сфери от долу та с нея можеш да минеш през ЖП прелез с 80 км в час и да не усетиш нищо та толкова за Омегата и Алфите.
Не оставайте с погрешно мнение аз си харесвам Алфата,и засега не мисля да я пенсионирам.Ще сменя отзад и пак ще пиша,че и при мен като седнат 2-ма отзад и ляга до асвалта.А за олекотените щанги,носачи и греди няма спор,че е така.Даже на ТИКО-то задните носачи са по-големи и с по-големи тампони.
Не оставайте с погрешно мнение аз си харесвам Алфата,и засега не мисля да я пенсионирам.Ще сменя отзад и пак ще пиша,че и при мен като седнат 2-ма отзад и ляга до асвалта.А за олекотените щанги,носачи и греди няма спор,че е така.Даже на ТИКО-то задните носачи са по-големи и с по-големи тампони.
За габаритите си колата си е доста лека . Примерно 145/146 модела е почти толкова тежка колкото е и 164 .
А от друга страна за килограмите си е много здрава на краш тест - ама излизам вече в друга тема дето сме я разисквали .
RUNNING WILD
19-01-2011, 21:12
като казахте амортисьори някой забелязал ли е че на 164 са 3 пъти по дебели стъблата на амортисьорите от на примерно правя сравнение с пасат 3то поколение и с ауди А4 това е интересното те са като на бус дебели,предните носачи и тампоните също,имам усещането че предницата е по сериозно направена от задницата а имам познат търговец на коли дето казваше,бегай далече Румене на алфите предниците са им кристални...що ли ходя за риба по чукарите 3 години с нея и не го вярвам това :)
Здравейте.
Понеже и аз съм на тема смяна на предни амортисьори. Левия се е вдървил и въобще не мърда. :) А не ми се дават пари за 2 нови (колата почти не се кара).
Някой виждал ли е по автоморгите такива? Преди имаше при "италянеца", но сега като се обадих и вече няма.
Поздрави
starata alfa
12-04-2011, 12:38
Здравейте.
Понеже и аз съм на тема смяна на предни амортисьори. Левия се е вдървил и въобще не мърда. :) А не ми се дават пари за 2 нови (колата почти не се кара).
Някой виждал ли е по автоморгите такива? Преди имаше при "италянеца", но сега като се обадих и вече няма.
Поздрави
има няколко 164 на части във форума
RUNNING WILD
20-04-2011, 08:40
има една 164 на тази автоморга дето е на околовръстното като тръгнеш от караулката на Пънчарево посока Камбаните или Младост и ти се пада от дясно преди разклона за Младост до самият път е вижда се.
kalin555
06-03-2016, 09:51
Използвайки търсачката стигнах до тая тема и реших да я изровя от праха. Значи напоследък много взех да се дразня от возията на моя кораб и сякаш като я купих колата не беше толкова твърда. Усеща се всяка песъчинка на пътя и все повече ми се струва като каруца. Нищо не трака и хлопа по -окачването няма изтекли амортесори. Има ли някаква известна болест на тая кола и какви алтернативи имам. Значи за протокола баща ми кара Фиат Крома от 95г. която е абсолютно същата платформа -1:1 задно окачване и само на предното разликата е наклонения амортисор при Алфата. Обаче Кромата вози като Кадилак, мойта Алфа подскача като Трабант. Моля за съвети от вас, коя е минал по тоя път и т.н.
Амортесьорите можеш да ги провериш в пункт за ГТП имат система, с която ти раздрусват колата и си отчита. За София знам къде има такава апаратура, но виждам, че си от Шумен и за там не знам. Друго, което се сещам да провериш е за омекнали пружини или износени втулки. При мен не тропваше колата, но се оказа, че всички втулки по задното окачване са за смяна. Симптома беше "сеене" на задницата.
kalin555
11-03-2016, 09:00
За сеенето на задницата знам. Обаче там всичко е 6 защото е сменяно. Колата беше на метан и отзад е попиляна от тежестта. Там всичко е ново сега и се натиска нормално. Отпред обаче е като заварена. Може ли да е от блокирали амортисори. Понеже много време никой не писа в тая тема рових и по други автомобилни форуми и наистина при много марки коли е срещано това явление. Досега съм виждал само изтекъл амортисор ама явно може и такъв проблем да има. Затова писах дали някой има опит с такъв проблем. Така или инъче съм се насочил към смяна на предни амортисори.
П.С. Има ли разлика на Суперката и на старите модели 164-ки във предните амортисори. Изпаднаха ми едни от 90 г. кола и се чудя дали ще станат на "Суперката". В смисъл дали са взаимозаменяеми и да знам дали да ги купувам. Благодаря за отговорите
Нямам представа дали са земеняеми амортесьорите, защо не провериш по каталог как ги дават? При натискане с ръка моята предница също почти не мърда, но колата си вози меко като лодка. Идеята ми за втулките беше да няма износени такива и реално да си метал в метал някъде, а от тежестта на колата да се обира луфта и да не се чува тропане.
Scrapera
11-03-2016, 12:57
164 с читави амортисьори и пружини почти не помръдва, когато натискаш калника или капака. Амортисьорите от старата НЕ стават.
kalin555
12-03-2016, 09:22
Благодаря за отговорите. Още нещо се сетих. Има ли и различни видове пружини за отпред. Понеже колата е била на метан, и всъщност така е вкарана от Италия, възможно ли е заради тежестта да са сменяли и пружини и отпред. По-принцип е по-логично да се сменят отзад ама там колата си се натиска нормално и стъпва меко както си е реда. Възможно ли е обаче и отпред да са подменяли нещо . Според вас какво да гледам брой витки на пружини дебелина и тем подобни. Преди години имах един Фиат Брава който е бил на метан и отзад беше подсилван нещо защото след махането на бутилките си беше вирнат гъза й като москвич и точно така подскачаше задницата като пинг понг. И алфата ми сега е така само че отпред. От стария модел поне пружините не са ли еднакви със Суперката.
Няма логика да се сменят пружините от пред заради метана в багажника...
Ако са сменяни с оригинални (от друг модел двг) колата ще е и по-висока.
Амортисьорите за старата и новата са различни само в горната си част и едните заменяха другите (но не помня кои). едните са с по-дебело стебло при гайката, а другите с по-тънко. Ако на тънките се сложи втулка (към някой преди се продаваше в комплекта) ставаха.
RUNNING WILD
15-08-2016, 23:37
продавам я на части моята та ако решиш за амортисьорите обади се,задните са газови Каяба плащал съм ги по 178 лв парчето.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.