Log in

View Full Version : Ламбда сонда или...



Tasho
18-01-2011, 21:22
Колеги след разрешения проблем с паленето се появи някакъв нов не толкоз значителен ,но определено дразнещ.Сутрин като паля,всичко е нормално,обаче след като поработи малко започват ядовете - натискам газта да тръгне ,оборотите падат и понякога гасне.Паля пак същото и това докато позагрее малко.След това няма ядове,но ми се струва,че има повишен разход на бензин и от време на време върви уникално друг път не ще.Отивам на диагностика - закачат я хората и всичко ок.Дебитомер,дюзи ,ламбда,абе никакви грешки.Сондата чертае като луда.Два дена никакви проблеми и на третия пак нейното си знае.Реших да се възползвам от диагностиката,която ми даде пловдивския нов дистрибутор на италиански коли на аванта.Правят ми я хората и хоп оказва се,че ламбдата не работи - правата линия на смърта е на лице - повече от 0.450mv не иска и с подаване на газ и на място абе час на смърта.Обаче грешка няма и пича ми обясни,че било така,понеже е заспала в някакво средно положение.
Чудя се,да мина ли още някъде диагностика преди да я сменя сондата с нова?И според вас каква ще е най-добрата,не говоря за някакви универсални,а от там където ми правиха последната диагностика ми препоръчват Magnetti Marelli.
Чакам с нетърпение вашите мнения!Мерси!

mian4o
18-01-2011, 21:44
И аз минах по този път беше умряла в някво средно положение но смяна с нова и воала всичко е ОК. При мен не можеше да се изфорсира карах я максимум до 2000, 2500 оборота. Аз сложих някаква универсална с 4 кабела. Една година всичко е ОК. Успех.

Поздрави

Tasho
18-01-2011, 22:01
Аха мерси.А иначе се изфорсирва при мене и си вдига доволно до 7000 rpm.Ми ще видя каква ще взема,може и някаква от ebay да поръчам или от един приятел тук дето продава авточасти.Ще видя как вървят горе долу цените.

Novachev
19-01-2011, 07:56
Аха мерси.А иначе се изфорсирва при мене и си вдига доволно до 7000 rpm.Ми ще видя каква ще взема,може и някаква от ebay да поръчам или от един приятел тук дето продава авточасти.Ще видя как вървят горе долу цените.

Колега напиши някъде с какъв двигател е колата и коя година е произведена, това е важно. Но по принцип универсалните сонди на Бош вършат чудесна работа даже смея да твърдя че се спрявят най добре от разни други марки пък и особено от "ибей".
Щом сондата показва 0,45 значи е умряла а не записва грешка защото стойностите и са в граници ако я откачиш от куплунга ще запише грешка.
И след смяна на сондатя е добре дасе ресетне "екуто" за да може по бързо да влезе в час не че иначе няма д авлезе но с ресет е по добре.

Mury
19-01-2011, 10:39
Колеги след разрешения проблем с паленето се появи някакъв нов не толкоз значителен ,но определено дразнещ.Сутрин като паля,всичко е нормално,обаче след като поработи малко започват ядовете - натискам газта да тръгне ,оборотите падат и понякога гасне.Паля пак същото и това докато позагрее малко.След това няма ядове,но ми се струва,че има повишен разход на бензин и от време на време върви уникално друг път не ще.Отивам на диагностика - закачат я хората и всичко ок.Дебитомер,дюзи ,ламбда,абе никакви грешки.Сондата чертае като луда.Два дена никакви проблеми и на третия пак нейното си знае.Реших да се възползвам от диагностиката,която ми даде пловдивския нов дистрибутор на италиански коли на аванта.Правят ми я хората и хоп оказва се,че ламбдата не работи - правата линия на смърта е на лице - повече от 0.450mv не иска и с подаване на газ и на място абе час на смърта.Обаче грешка няма и пича ми обясни,че било така,понеже е заспала в някакво средно положение.
Чудя се,да мина ли още някъде диагностика преди да я сменя сондата с нова?И според вас каква ще е най-добрата,не говоря за някакви универсални,а от там където ми правиха последната диагностика ми препоръчват Magnetti Marelli.
Чакам с нетърпение вашите мнения!Мерси!

Ако колата ти е с 2.0 ТС Евро2,сондата за твоята колае Бош ЛС05,даже скоро и свалиха цената.Ккато каза Новачев е хубаво после да се ресетне компа,иначе може да минат ден два докато се адаптира,пък и може да ти върти номера през тва време:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lking smiley:

Tasho
19-01-2011, 20:43
Колата е 2.0 T.S. 1999 година.
А защо да не са частите от Ebay?В момента карам с дебитомер подарък от един колега дето си го взе от там и мога да ти кажа,че е е перфектен.Каза,че го е взел за 75лв това с доставка,а иначе тук са му искали от 150 до 260.

Novachev
20-01-2011, 07:53
Колата е 2.0 T.S. 1999 година.
А защо да не са частите от Ebay?В момента карам с дебитомер подарък от един колега дето си го взе от там и мога да ти кажа,че е е перфектен.Каза,че го е взел за 75лв това с доставка,а иначе тук са му искали от 150 до 260.

Има теми в които е разисквано това може от 'Ибей" ако са Бош и ако са оригинални иначе тя колата пак ще върви но няма да е такава каквато ще бъде с бошовските части. Прочети теми за ламбда сонди и виж има ли някой доволен от ламбда сонда която не е на бош. При положене че универсална сонда струва 130лв и колеги от форума могат да ти я намерят с отстъпка дали си заслужава да си купиш друга.
Има една стара мърдост нямам толкова много пари че да си купувам евтини работи.

Tasho
02-02-2011, 01:29
Някои има ли наблюдения върху Магнети Марели ламбда сонда?

Bobo
02-02-2011, 11:48
Някои има ли наблюдения върху Магнети Марели ламбда сонда?

Мдаа досега здрава такава не съм видял ;) Моята 164-ка преди да я купя "наблюдаваше" марели сонди по месец и половина и после светкаше и казваше нова :) Сега е с бош, от 2 години наблюдава и няма проблеми:beer:

nicola 59
02-02-2011, 12:40
Някои има ли наблюдения върху Магнети Марели ламбда сонда?

Да колега тази марка беше добра преди 10 години после фалира не знам кой я купи но от тогава по добре китаиски части но не Марели

svetlastf
02-02-2011, 13:25
Да колега тази марка беше добра преди 10 години после фалира не знам кой я купи но от тогава по добре китаиски части но не Марели
Дебитомера ми на тази марка умря внезапно на 2 г. и 30 000 км.

oem
02-02-2011, 13:47
Да колега тази марка беше добра преди 10 години после фалира не знам кой я купи но от тогава по добре китаиски части но не Марели

Марели е собственост на Фиат Груп до колкото ми е известно :)

Относно сондата - BOSCH или алтернатива е NTK (универсалната работи добре)

Tasho
02-02-2011, 16:29
А днес какво преживях колеги....
Отивам да ми сменят сондата в един от предстватителите в Пловдив на италиански коли.Давам им номер на шаси ,на двигател на всичко което искат и ми казват "Ще ви струва с отстъпката - частта и труда 109лв".Направо се изумих и взех да се щипя дали не сънувам.И викам Ок - слагайте я.Обаче все ме гризе вътрешно,че нещо има гнило и така се оказа.След около час вадят колата ,през това време ме черпят кафе и седя на мека мебел и викам ч да пробвам и тогава да плащам.Тръгвам с Алфина и о небеса вдига оборотите супер мудно,не иска да ускори ужас.Връщам се и викам нищо не сте направили.Всички в шок.Закачат я компютри разни други джаджи ама йок всичко работи грешки няма.И се чудят и се маят кво става ,защото я пробваха и те виждат ,че наистина има проблем.И незнайно от къде излезе един изтупан пич от техните и вика "Тва с къв мотор е?"и му казвам 2.0 тs.И им вика на монтьори и приемчици "я елета за малко".И се оказва,че ламбдата ми е друга - водила се някаква планетарна и те я нямат и струва около 168лв.Викам качвайте моита - добре че им казах да не я хвърлят ,записах си номера и по бош на моята и ми я сложиха пак.Една стотинка не има дадох и ми викат"Извините за неудобството но поставянето на сондата ще ви е безплатно друия път дори и вие да си я донесете"Ще ви направим и други безплатни услуги"!Какви ли ще са не знам ,но определено сега не знам вече каква сонда да взема....

oem
02-02-2011, 16:42
Ламбдата за твоята кола на БОШ е 0 258 006 190 или универсалната LS05. Коя година е все пак? Ако е след 2000-та 0 258 006 189 или универсална LS615

Mury
02-02-2011, 16:43
...

Mury
02-02-2011, 16:43
А днес какво преживях колеги....
Отивам да ми сменят сондата в един от предстватителите в Пловдив на италиански коли.Давам им номер на шаси ,на двигател на всичко което искат и ми казват "Ще ви струва с отстъпката - частта и труда 109лв".Направо се изумих и взех да се щипя дали не сънувам.И викам Ок - слагайте я.Обаче все ме гризе вътрешно,че нещо има гнило и така се оказа.След около час вадят колата ,през това време ме черпят кафе и седя на мека мебел и викам ч да пробвам и тогава да плащам.Тръгвам с Алфина и о небеса вдига оборотите супер мудно,не иска да ускори ужас.Връщам се и викам нищо не сте направили.Всички в шок.Закачат я компютри разни други джаджи ама йок всичко работи грешки няма.И се чудят и се маят кво става ,защото я пробваха и те виждат ,че наистина има проблем.И незнайно от къде излезе един изтупан пич от техните и вика "Тва с къв мотор е?"и му казвам 2.0 тs.И им вика на монтьори и приемчици "я елета за малко".И се оказва,че ламбдата ми е друга - водила се някаква планетарна и те я нямат и струва около 168лв.Викам качвайте моита - добре че им казах да не я хвърлят ,записах си номера и по бош на моята и ми я сложиха пак.Една стотинка не има дадох и ми викат"Извините за неудобството но поставянето на сондата ще ви е безплатно друия път дори и вие да си я донесете"Ще ви направим и други безплатни услуги"!Какви ли ще са не знам ,но определено сега не знам вече каква сонда да взема....

По нагоре ти отговорих


Ако колата ти е с 2.0 ТС Евро2,сондата за твоята колае Бош ЛС05,даже скоро и свалиха цената.Ккато каза Новачев е хубаво после да се ресетне компа,иначе може да минат ден два докато се адаптира,пък и може да ти върти номера през тва време:Lking smiley:

Tasho
02-02-2011, 16:45
Ламбдата за твоята кола на БОШ е 0 258 006 190 или универсалната LS05. Коя година е все пак? Ако е след 2000-та 0 258 006 189 или универсална LS615

Ами колега ти ме хвърли в тъча.Колата ми е 99година ,а номера дето смъкнах от не я е 0 258 006 189

oem
02-02-2011, 16:50
189 го дават за след 06/2000 :) Виж онлайн каталога на БОШ http://www.bosch-automotive-catalog.com/public/catalog/products;jsessionid=qOfZPdpw80kJnEYPzVfT-CI?lgRedirect=true&p_p_id=BoschWSRP&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_BoschWSRP_wsrp-navigationalState=/WFS/AAGLOBAL-AA-Catalog-Site/bg_BG/-/EUR/ViewVehicle-ViewEquipment;pgid%3DD41D8CD98F00B204E9800998ECF8y RXLcjkG;sid%3DUXn1zZfaoSUVztqTPT95N5hRmkeWDVzkMrk% 3D%3FVehicleMake%3DALF%26VehicleNumber%3D350%26Equ ipmentBereich%3D10&_BoschWSRP_proxyportlet-remoteInvocation=true

Търси Регулираща ламбда сонда :)

В същност която и от 3-те да сложиш ще работи. Компютъра на колата е все един и същ. Софтуера специално от към ламбда контрол също :)

Tasho
02-02-2011, 16:52
Добре де а как по-дяволите тази се е озовала там?А колата съм я купил от чичо ми и той е на 100% сигурен ,че не е я сменял - купи си колата чисто нова той.

oem
02-02-2011, 16:55
Нямам представа. Както казах която и да сложиш все ще работи. Щом тази и е оригиналната купи същата :) 189 сондата струва над 350 лв. :) 190 струва 130 лв. :) Моя съвет е слагай ЛС05 или 190 и си карай колата.

Tasho
02-02-2011, 16:58
Нямам представа. Както казах която и да сложиш все ще работи. Щом тази и е оригиналната купи същата :) 189 сондата струва над 350 лв. :) Другите са под 200 :) Моя съвет е слагай ЛС05 и си карай колата.

Ами нз дали струва но за 189 един френд ми предлага БОШ универсална за 112 лв ,някаква NGK за 89 и някаква пак от БОШ но не знае каква и той за 65лв.Сега проверява и 190 -то!

Tasho
02-02-2011, 21:25
И сега в крайна сметка с кой номер да взема,това е въпроса....

Novachev
03-02-2011, 08:10
слагай LS-05 на Бош

Tasho
03-02-2011, 11:08
слагай LS-05 на Бош

Май ще е тази само дано се окаже ,че е другата.

Tasho
03-02-2011, 16:56
Тази на БОШ днес в целия град не я открих и затова сложих NTK.Колата определено усещам ,че има някаква промяна към добро и на дисплея разхода от 18 -19 сега ми стана около 12-13 - говорим градско.Но да видим дали проблема сутрин след запалването ще се оправи,защото ако не се оправи не виждам какво друго ще има за смяна ,при условие,че никъде не дава грешка.

oem
03-02-2011, 22:01
Няма проблем с НТК-то колега. Покарай я повече да се адаптира ако не сте я ресетвали. НТК-то работи много добре. Даже по-добре от ЛС05.

Tasho
03-02-2011, 22:17
Колега ,не знам какво са я правили ,обаче слизам преди малко лед студена изстинала въртя ключа - пали.Подавам газ иска да гасне пак ,но определено има подобрение в това.Вече се чудя какво може да е.Ще я покарам защото не знам адаптиралили са я,но ако не се оправи се чудя дали да не си върна стария дебитомер.Явно има някаква джаджа ,която не и се работи сутрин на студено.А каква ли ще е тя....

Linkestis
03-02-2011, 22:28
.......А каква ли ще е тя....

Сега да не вземеш да пуснеш анкета с три отговора че ще падна от коня :Tease::Tease:

Tasho
03-02-2011, 22:39
Сега да не вземеш да пуснеш анкета с три отговора че ще падна от коня :Tease::Tease:

Ми няма да пускам нищо надяах се някои друг да го направи ;-)

oem
03-02-2011, 23:46
Как да ти кажа като може да си много причинителите на проблема. Аз ги оправям такива проблеми, но колата при мен. Така не ми се гадае. Ако искаш пиши ми на скайп да ти казвам какво да правиш или да провериш едно по едно. Някак си да ти помогна ама... не знам...

raiders
04-02-2011, 00:13
Е колега пиши и другите искаме да четем, темата и аналогична с моята, само, че вървим по различни начини на оправяне...

Tasho
04-02-2011, 00:25
Утре ще сляза и ще завъртя ключа.Ще видя дали като настъпя газта ще гасне.АКо да гася и слагам стария дебитомер да опитам.Ако не стане ....нз.

mian4o
04-02-2011, 10:57
От едно известно време се боря и аз с едно проблемче. Като мине 3000 оборота на бензин има едно спъване. Беше ми отчела грешка дюза четвърти цилиндър и като бутна кабелите на четвърта дюза малко прекъсва и ме съмнява едно нещо но правихме и още една интервенция на дебитомера но сега ше я махна и пак ще пиша.

Поздрави

Tasho
05-02-2011, 14:17
Така днес уж реших проблема,да видим до кога.Паля сутринта и натискам педала - същата история -оборотите на 500 и колата гасне.Изгасих я и сложих стария дебитомер.Завъртях ключа ,колата запали - натискам педала,няма глъхнене няма падане на оборотите.Натискам го бавно веднага реакция и вдига оборотите.Слагам пак "новия" колата яко зле пак иска да гасне.Отивам при един познат на диагностика - вклюва я няма грешка.Обаче когато ми каза да натисна газта извднъж при самото натискане стойностите на дебитомера както бяха на 12 инещо изведнъж изчезнаха и колата пак бутна оборотите.Сложих стария ,проверка пак няма грешка ,няма подобно изчезване на стойностите.Адаптация и газ.Единствената причина да сменям дебитомер преди беше,че когато е студена имаше едно по мудно ускоорение,някак си все едно двигателя задържеше от 2000-3000 об/мин.Сега писах e-mail на тез от дето го взех и да видим ,защото ми се струва не нормално след 3 месеца да се скапе.
Надявам се вече да нямам ядове,че за малко да я пусна да се продава!

Mury
06-02-2011, 16:54
Така днес уж реших проблема,да видим до кога.Паля сутринта и натискам педала - същата история -оборотите на 500 и колата гасне.Изгасих я и сложих стария дебитомер.Завъртях ключа ,колата запали - натискам педала,няма глъхнене няма падане на оборотите.Натискам го бавно веднага реакция и вдига оборотите.Слагам пак "новия" колата яко зле пак иска да гасне.Отивам при един познат на диагностика - вклюва я няма грешка.Обаче когато ми каза да натисна газта извднъж при самото натискане стойностите на дебитомера както бяха на 12 инещо изведнъж изчезнаха и колата пак бутна оборотите.Сложих стария ,проверка пак няма грешка ,няма подобно изчезване на стойностите.Адаптация и газ.Единствената причина да сменям дебитомер преди беше,че когато е студена имаше едно по мудно ускоорение,някак си все едно двигателя задържеше от 2000-3000 об/мин.Сега писах e-mail на тез от дето го взех и да видим ,защото ми се струва не нормално след 3 месеца да се скапе.
Надявам се вече да нямам ядове,че за малко да я пусна да се продава!

Случва се да има дефектни дебитомери на Бош:lupe::lupe: