View Full Version : М-тел мошенници
oTBpaTuTko
19-01-2011, 12:13
Студент съм, уча Компютърни Информационни Технологий в Шуменски Университет. Работя от време на време и обичам колата си, но как да се грижа подобаващи за моята алфичка, когато ми пристигат такива сметки.
По проблема: За Декември сметката ми набъбна 170лв.--> прежалих платих ги и оставам цял месец гладен. До вчерашна дата 18.01.2010г. сметката ми е 110лв. при лимит от 50лв. Разписка за Декември не е дошла и няма намерение май да идва. Говорих в офиса на М-тел и теми отговориха, че трябва да се регистрирам в техния сайт и от там да получавам електронни разписки, а не като преди по адрес. С разговори това няма как да се постигне. Сметката ми скочи драстично след като закупих Nokia 5800EM и ( от форума и съм много доволен ). Не ползвам Vodafone Live услуги а само от Wireless на приятелката ми и в къщи. Явно има начин да си приписват трафик към моята мобилна връзка. От скоро ползвам телефон с интернет и се занимавам с wireless по-подробно.
Молбата ми е ако някой от вас има информация или се е сблъскъл със същия проблем моля да ми съдейства. Мисля да пусна жалба срещу тях. Защита на потребителите или нещо такова. Моля ви!! Непосилно е за мен да плата 110лв. сметка за телефон ( до сега! )
Wifi ли ползваш, или интернет през мрежата на оператора? 5800 ми е твърде добре познат като телефон и там заблудата, като се закачаш в нета, че си към някой wifi, може лесно да се получи. Абсурдно е от wifi трафик да ти надписват сметката като gprs трафик - едното и другото ползват съвършено различни модули и предаватели вътре в самия телефон и нямат връзка помежду си.
Регни се на мтел.бг, виж си подробната разпечатка, ама имам усещането, че сам си си навъртял як трафик. Освен ако не си на някой от Fit програмите, мобилния нет е над 2 лв на МВ...
А, да - да си ползвал случайно gps-а по-често?!
Още нещо - влез в Меню->Log->Data Counter и ми кажи какво пише при Received data? Това ще отговори на някои от въпросите ти...
Satanism
19-01-2011, 12:20
Извинявай, братле, че ти цапам темата, ама се пише технологиИ, просто е непростимо.....
та по темата, имаш ли някакви отстъпки, като безплатни минути и т.н? Тук имаше и друга тема по въпроса с м-тел, разгледай.....
Искай си и разпечатката и не ги оставяй, да те баламосват....
Нещо не ми се връзват нещата...лимит 50лв, а сметката е 100+. Просто се обади в комисията за защита на потребителите, бтж тази сутрин имаха репортаж и за гости някакъв представител на Мтел и Вивател, свъзрани с такива случаи. Пиши и там, и изрично бе казано, че ако искаш преразглеждане на фактура, не е нужно да се плати първо. Но това, че са допуснали да надхвърлиш лимита без твое знание е немислими.
firedragon
19-01-2011, 12:38
След "обновяването" на тъпата система на М-тел,вече няма лимит на сметката. Иначе съветвам те ако ползваш GPS-a да го направиш в offline mod,защото в противен случей постоянно ще се свързва и ще ти прави трафик. Ако пък въобще не смяташ да ползваш някога интернета им,направо изтрй профила им за интернет и си готов. Така и да искаш не може да направиш трафик. Иначе отиваш в офис на М-тел и им казваш,че искаш да подадеш молба за преизчисляване на сметката,защото ти е надписана. Попълваш я,и чакаш докато ти се обадят и ти кажат колко пари ще ти върнат. Май не остана човек в тази държава дето да не е прецакан от гадния М-тел и да са му надписали сметката.
С лимита 50лв врътката е следната.
От мтел казват това е пожелателна услуга. Един вид ти сам казваш искам лимит 50лв и ти го следят, но и да го надвиш, може да не ти спрат телефона. Това техни служители ми го обясниха.
По принцип системата за лимита работи, но при гпрс трафик или уап системата се актуализира след 24 часа. Има хора изгоряли с по 3000лв точно по този начин. Пуска да му се сваля филм - 1.4гб, сваля филма за няколко часа (по-малко от 24 часа), след което системата му актуализира трафика и му го зачита. Ако е на 2лв МБ - 2800лв сметка.
Не знам на какъв план си, но при мен разговори, които по договор са ми безплатни, ми ги таксуваха на нормален разговор. Пуснах си проверка на сметката и след 1 месец ми се обадиха и ми се извиниха. Сметката ми е преизчислена и парите, които им бях платил ми седят на депозит, който мога да изтегля или да си платя следващите сметки.
Виж тази тема: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=55807
Успех
Колега, по ред...
- Проблеми с билинга има в Мтел.
Отивай да искаш преизчисление на фактурите в най-близкия техен (не подизпълнител) офис.
- Телефони втора употреба се проверяват изрично какви настройки ползват и как работят (особено за интернет).
Ако не разбираш намери някой да разбира и проверете телефона какви ги върши.
(Бързи набирания, гласови набирания, войсмейл номера, ползвани връзки и настройки за Интернет/дата/факс)
- Мобилен интернет се ползва само с план за МБ или цена на МБ - инак сметките скачат в пъти без да се усети човек.
- Лимита никой оператор не го спазва освен ако не желае да санкционира потребителя, единствения начин този лимит да се ползва е с изрична молба в офис.
- Регистрирай се на сайта на оператора и следи онлайн сметките, има детайлни данни за номера и Интернет.
Сега сериозно, голяма част от "умните" телефони с изключение последните модели (андроидите и последните симбиани) автоматично превключват от една мрежа на друга ако не ги удовлетворява качеството на сигнала.
В конкретния случай, нищо чудно да сте си мислили, че ползвате Уайрлес... а да сте точили през мобилната мрежа.
BillyBoy`
19-01-2011, 16:05
Нещо не ми се връзват нещата...лимит 50лв, а сметката е 100+. Просто се обади в комисията за защита на потребителите, бтж тази сутрин имаха репортаж и за гости някакъв представител на Мтел и Вивател, свъзрани с такива случаи. Пиши и там, и изрично бе казано, че ако искаш преразглеждане на фактура, не е нужно да се плати първо. Но това, че са допуснали да надхвърлиш лимита без твое знание е немислими.При мен от лимит 200лв.,250лв.съм изговорил или незнам там как да го нареча и 80лв.ДДС. цялата сметка 330 пресра ми се на секундата корем ме заболя разтроиство една седмица ме държа,пълни измамници са тия М-тел.По принцип знам че като си надхвърлиш кредит лимита ти спират телефона докато не вкараш известна сума пари,при мен такова нещо нямаше,пък и незнам как са ги начислили тия 330лв.,като принцепно аз мразя да говоря по телефона освен ако е за нещо важно.Вече повече от 10год. от както имам телефон никога не съм плащал повече от 40лв. месечно.Преди наколко дена един колега и приятел и тои се оплака от свърх висока сметка от порядака на 160-180лв.Маи това е всеобщо явление,измамниците от М-тел деистват стабилно и без задръжки не си поплюват:notworthy::clapping:.
Уф бегай и ти в някой офис... преизчислението не вреди.
Преизчисление правят и си откриват много грешки. Омазали са яко нещата с този... нов софтуер ли е, хакнати ли са наистина - не знам, обаче е факт, че много врява се вдигна и в момента всеки с претенция го разглеждат и коригират.
Софтуера им не отчита коректно отстъпки и "безплатни" нещица.
Самата част която отчита консумацията работи нормално, частта с екстрите обаче нещо не успяват да я докарат до работещ вид.
Пуст маркетинг ... омазаха положението напълно от мерак да се правят на профайлъри.
DerMeister
19-01-2011, 16:44
Стига сте се вайкали, ами ходете и се оплачете и подавайте жалби, всичко ще ви върнат и оправят.
Майка ми беше решила да пуска жалба, защото изведнъж и е отпаднал един номер от Семейство и приятели и в деня, в който беше решила да ходи и се обадиха от М-тел да й се извинят, че точно същото нещо се било случило и щели да й преизчислят сметката.:smoke: Та вече и сами са почнали да се проверяват.
Та явно освен "отдел за надписване на сметките", вече си имат и отдел за оправяне, за нещастие на всички фенове на теорията на конспирацията.
Заради пре*бания софтуер нали няколко месеца нямахме фактури. Сигурни ли сте, че тези "надписвания" не са именно това?
Фактурите идват на куп при доста абонати, но си идват като отделни фактури, а не като една обща.
Няма логика... освен ако не става дума за роуминг, там се бави и заради времето на подаване на данните от другия оператор към Мтел.
oTBpaTuTko
19-01-2011, 16:53
Wifi ли ползваш, или интернет през мрежата на оператора? 5800 ми е твърде добре познат като телефон и там заблудата, като се закачаш в нета, че си към някой wifi, може лесно да се получи. Абсурдно е от wifi трафик да ти надписват сметката като gprs трафик - едното и другото ползват съвършено различни модули и предаватели вътре в самия телефон и нямат връзка помежду си.
Регни се на мтел.бг, виж си подробната разпечатка, ама имам усещането, че сам си си навъртял як трафик. Освен ако не си на някой от Fit програмите, мобилния нет е над 2 лв на МВ...
А, да - да си ползвал случайно gps-а по-често?!
Още нещо - влез в Меню->Log->Data Counter и ми кажи какво пише при Received data? Това ще отговори на някои от въпросите ти...
Ползвам Wifi само в приятелката ми и съм до рутера. Не мисля, че сигнала е лош. Аз съм махнал всякакъв вид кънектване през GPRS WAP и такъв вид услуги. Прегледал съм телефона изрично за тези неща, но пак се преебах.
Да ти отговоря all sent data 529.61kb ; all received data 7.51mb
8 МБ не са нищо особено... дори да са по 2.40 - са под 20 лв.
Отивай за преизчисления.
Стига сте се вайкали, ами ходете и се оплачете и подавайте жалби, всичко ще ви върнат и оправят.
Майка ми беше решила да пуска жалба, защото изведнъж и е отпаднал един номер от Семейство и приятели и в деня, в който беше решила да ходи и се обадиха от М-тел да й се извинят, че точно същото нещо се било случило и щели да й преизчислят сметката.:smoke: Та вече и сами са почнали да се проверяват.
Та явно освен "отдел за надписване на сметките", вече си имат и отдел за оправяне, за нещастие на всички фенове на теорията на конспирацията.
Истина е, че сравнение с Глобул например, като им посочиш грешката, я оправят веднага. Баща ми беше поискал, като си подновявал договора, да не му активират Любим номер, защото той от втория месец става платен с такса колкото цялата останала такса, която си плаща по принцип. Те обаче я оставили, идва двойна сметка третия месец... бащата отиде, показа им документа, който си е поискал, като е отказвал услугата, и следващата фактура излезе с корекциите и беше на стойност по-малко от левче.
Докато моята одисея с Грабул продължи 10 месеца... за да ми върнат едни 30 лв...
oTBpaTuTko
19-01-2011, 17:01
Благодаря за информацията матричар. Отидох, но съм на бизнес тарифа ще изчакам шефа да се върне от Полша и тогава ще ги мятам. На него например не му начукват сметка. До момента той има 3лв. аз имам 111лв. Казаха, ми че на мен не могат да ми изведат фактура за Декември трябвало шефа да дойде.
---------- Post added at 17:01 ---------- Previous post was at 16:59 ----------
От къде тогава тази сметка при 8мб за последните 30дена !?!?! Направо не мога да си седна на задника. Изпити имам,а трябва да се занимавам с обиращи монополистки фирми!!
Ако си в бизнес група, не знам дали тези предварителните данни (за неизлязла още фактура) не са за цялата група.
Много разговори ли имаш в самата бизнес група или към други телефони с отстъпки?
oTBpaTuTko
19-01-2011, 18:06
Не. Цялата бизнес група сме два телефона.Имаме неограничени безплатни минути попринцип, но и не комуникираме чак толкова в момента. Освен да ми надчисляват някакви минути. Незнам, ще изчакам шефа да преизчислим фактурата както каза и отивам после да подам жалба, че никой не ме е уведомил за превишаване на моя лимит и с извинение, че не могат да предложаят такава услуга да уведомят поне за това!!
Иди някой дето разбира да ти прегледа телефона... нещо странно става тук.
oTBpaTuTko
19-01-2011, 18:16
Ще мина аз да един валчер или на някоя стоп сметка пък да видим какво ще ми вземат тогава. Само голямит ми ... Но ще се пуска жалба
lordliness
19-01-2011, 18:33
Мен ме занимава друго-защо въобще трябва да имаш договор -като някакви крепостни сме, и да не може да го прекратиш по всяко време ,а да чакаш да изтече.Просто нямаме избор -ако искаш телефон приемаш всички условия безропотно иначе няма телефон-всички оператори са така ,не монопол ,жив картел.вчера се обадиха на дъщеря ми ,че минутите към сем.и приятели можело да се наложи да се заплатят и после да пишеш жалби и дълга и широка.3 телефона по 200 мин. =600 по 0.32 ст. 200 лв .-те луди ли са?И се обадих на оператор ,чаках 20 минути докато ми вдигнат и дочаках онзи смени тона и каза че може и да не се плаща предварително ,а да се напише жалба за, преразглеждане. И още нямам фактури на въпроса защо- не можа да отговори ,не мога да проверя колко съм говорил,пълен хаос вече месеци?Незнам дали има в света подобен аналог?А за интернета съм изтрил всички настройки-и на трите си телефона иначе как натиснеш нещо без да искаш и веднага влиза в мрежата .Сега периодично ми изпращат настройки без да ги желая ,но ги игнорирам бързо
Аналози всякакви...
Инак който не желае договори - има предплатени.
lordliness
19-01-2011, 18:50
Да и затова ходя с 5 телефона за приятели ,за жената ,служебен,за кучето-като звънне някой и не мога да разбера кой е вадя наред-сигурно изглеждам странно.Те ни работят и ние се опитваме да ги работим-само се опитваме.
Ще мина аз да един валчер или на някоя стоп сметка пък да видим какво ще ми вземат тогава. Само голямит ми ... Но ще се пуска жалба
Първо си виж сметакта, за да видиш къде е проблема. Вариантите са много. Ако има грешка, ще ти преизчислят сметката. Ако вината е в теб - гориш :sex:
Но без да си видял от къде идва тази сума, не можеш да имаш никакви претенции.
Аз друго не мога да разбера. Всички викате обикновенно плащам по 50лв и като ви дойде сметка 200лв, отивате плащате и после ревете. На мен като ми дойде сметка 4 пъти по-висока от нормалната, първо видях къде е проблема, пък след това претенции и последното нещо, което ми мина през главата, беше да я платя.
Да и затова ходя с 5 телефона за приятели ,за жената ,служебен,за кучето-като звънне някой и не мога да разбера кой е вадя наред-сигурно изглеждам странно.Те ни работят и ние се опитваме да ги работим-само се опитваме.
Това с тия 2, 3 или 4 телефона има някакъв смисъл само ако изговаряш по 20 часа и нагоре изходящи.
Ако си сметнеш разправиите и таксите, ще се окаже, че я си спестил 10% я не...
Оферти всякакви, малко мислене трябва (не визирам само Мтел).
oTBpaTuTko
19-01-2011, 21:41
Първо си виж сметакта, за да видиш къде е проблема. Вариантите са много. Ако има грешка, ще ти преизчислят сметката. Ако вината е в теб - гориш :sex:
Но без да си видял от къде идва тази сума, не можеш да имаш никакви претенции.
Аз друго не мога да разбера. Всички викате обикновенно плащам по 50лв и като ви дойде сметка 200лв, отивате плащате и после ревете. На мен като ми дойде сметка 4 пъти по-висока от нормалната, първо видях къде е проблема, пък след това претенции и последното нещо, което ми мина през главата, беше да я платя.
Моята е бизнес тарифа. Аз не плащам сметката, аз плащам на шефа :D !!
lordliness
19-01-2011, 21:54
Това с тия 2, 3 или 4 телефона има някакъв смисъл само ако изговаряш по 20 часа и нагоре изходящи.
Ако си сметнеш разправиите и таксите, ще се окаже, че я си спестил 10% я не...
Оферти всякакви, малко мислене трябва (не визирам само Мтел).
Здраво си говоря ,5-6 часа и сигурно мозъка ми вече се е сварил (и пиша глупости понякога :calc:)
300 - 400 минути значи...
И колко такси плащаш и за колко карти?
Мтел Актив+ 300 минути до всички мрежи в такса от 30 лв.
(10 ст. на минута в таксата, 30 ст. след това, 10 ст. цена на МБ мобилен нет)
Любопитното е, че първенците до скоро по подобни теми - Виваком, нямат подобно нещо в новите си планове, имат някакви миксове по-сложни и от Мтелските... а Глобул са тотален аут в областта.
За същите 300 минути в таксата бизнес абонатите на Мтел трябва да платят такса от 85 лв. - абе откачени са и 3 те оператора.
lordliness
19-01-2011, 22:42
Предплатени карти на глобул към 1 номер 3 лв.300 мин.плюс опция за200мин пак за 3 лева .Това е все едно казино да се прецака -няма начин.Клиента е винаги пре....н
А специалните планове са ми ясни :)
Но за частни лица, положението на пазара е това от по-горе.
едно образователно филмче за Мтел :)
088 - Код Наглост (Филм за злоупотребите на М-Тел)
http://www.youtube.com/watch?v=TsGG2VYTc5M
едно образователно филмче за Мтел :)
088 - Код Наглост (Филм за злоупотребите на М-Тел)
http://www.youtube.com/watch?v=TsGG2VYTc5M
Толкова шибани работи правят Мтел ама филма не можа да ме трогне. Разбрах само че някакъв доста лигав господин се е изтървал и говорил със 100 лв повече два месеца подред. Интересно къде е бил първия месец.
Големият въпрос е какво пише в договора за кредитния лимит. Че при достигането му "повикванията от този номер ще бъдат ограничени" или "повикванията от този номер могат да бъдат ограничени". Останалата диалогика е излишна.
Ramsezsh
20-01-2011, 20:00
Интересно къде е бил първия месец.
Точно така! Първия път може и да се отпуснеш, и да очакваш предупреждение за изтичане на кредитния лимит, но втория път вече отиваме към глупост.
В интерес на истината и преди се слечваше телефон да надмине кредитния лимит, но това се случваше в условията на роуминг, когато реално изговореното идва от чуждия оператор. Така съм спорил за фактура, в която единия телефон беше със сметка равняваща се на кредитния лимит.
За да не се случва това човек може да и проверява сметката отвреме на време. И ако има някакви възражения своевременно да предприеме мерки.
:) сладури :) аз знам, че всичко разбирате и нищо не може да ви трогне ама не е там въпроса :) за трогване гледайте Титаник!
Мтел трябва да си спазват договорите! Когато си сменят системата вие не подписват анекси за всичките промени нали :)
Лигавият господин прави много похвална постъпка във всяко едно отношение.
Сигурен съм, че ще остане неразбран от масата хора БГ, но това е начина!
Ние мое сме сладури... ама я отречи факта, че нашенец трудно си надскача мързела да прочете къде си турга парафа, да провери нещо овреме, да пусне жалба и изобщо да си защитава правата?
Що рев и сополи по повод тия мобилни оператори тече от години... и 90% е от клиентска тъпота, наивност или незаинтересованост.
А генезиса на проблемите е от овчи манталитет и безумно омешване на тоя манталитет със западни корпоративни практики.
То да бяха само мобилните, с мед да ги намажеш (и да пуснеш осите :ph34r:)... огледайте се наоколо бре хора, няма търговия или услуга в която да не си проличава, че отношението към клиентите е като към овце.
Защо ли...
Furious 155
20-01-2011, 21:53
едно образователно филмче за Мтел :)
088 - Код Наглост (Филм за злоупотребите на М-Тел)
http://www.youtube.com/watch?v=TsGG2VYTc5M
Много добър филм! Всеки който е засегнат от оператора, би следвало да си потърси правата по законния начин, НАВРЕМЕ! Бой до откат - това е!!!
Много добър филм! Всеки който е засегнат от оператора, би следвало да си потърси правата по законния начин, НАВРЕМЕ! Бой до откат - това е!!!
Ей това е цялата истина за дереджето у нас...
Отстояване на правата от всеки... бързо ще приучи и частните и държавните субекти, да не правят глупости.
lordliness
20-01-2011, 22:27
[QUOTE=morfius;831375]Ние мое сме сладури... ама я отречи факта, че нашенец трудно си надскача мързела да прочете къде си турга парафа,- мен така ме прецакаха в глобул докато си преподписвах договора ,пробутаха ми някаква застраховка и докато мацката ме омагьосваше аз я подписах като пълен идиот и застраховката се подновява автоматично, сега трябва да помня и това за да се откажа овреме.
Иначе ще ми поемат сметките ако вляза в болница или остна без работа, НО ако не съм женен ,ако нямам роднини,и ако нямам приятели?!
да прочете къде си турга парафа, да провери нещо овреме, да пусне жалба ...
Именно колега, той не се е подписвал върху тези сегашни условия. Те идват в сила след смяната на билинг системата. Той има договор при другите условия.
Също така перманентния страх нещо да не ни прецакат ни кара постоянно да сме в параноя и да проверяваме какво ли не. А не трябва така :) Живота без тази параноя ще е много по-спокоен и качествен.
Е аз говоря за други случаи, не съм гледал филма... а по принцип.
И не само за Мтел, опитвам се да подскажа това онова.
Вечния ни страх да не настинем и да не се минем... не говоря за параноя, говоря за елементарна предпазливост, нещо като да си заключиш колата като я паркираш.
:) сладури :) аз знам, че всичко разбирате и нищо не може да ви трогне ама не е там въпроса :) за трогване гледайте Титаник!
!
Далеч съм от мисълта, че моето трогване е от някакво значение:-)
Ето това ми беше мислата
"Големият въпрос е какво пише в договора за кредитния лимит. Че при достигането му "повикванията от този номер ще бъдат ограничени" или "повикванията от този номер могат да бъдат ограничени"
Не съм убеден, че и преди смяната на системата с била твърдо написано "ще бъдат ограничени". Ако го няма това изрично написано в договора му мое да си прави филмчета колко си сака.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.