View Full Version : Каква е тази ЗАРАЗА
Не мога да асимилирам,каква е тази ЗАРАЗА по всички Алфа Ромео-
ЗАБИВАНЕ НА НОС :!: :?:
Защо страдат всички (почти всички) Алфи от тази гнусотия ?
Имал сам възможност да карам няколко вида коли (всичките около 93-97 год. производство) даже и добрата стара Лада, но такова нещо като забиване на НОС,неса и чували !
Инересно ако ги запитам инжитерите на АЛФА какво ли ще отговорят ?
Аз съм ги питал българските "разбирачи" и отговорът е че това е детската болест на софтуера на алфа /Бош/. Тя и мойта като я запаля сутринта и не ще да върви веднага, ама след минута се оправя
georgievst
05-08-2006, 19:43
Аз съм ги питал българските "разбирачи" и отговорът е че това е детската болест на софтуера на алфа /Бош/. Тя и мойта като я запаля сутринта и не ще да върви веднага, ама след минута се оправя
И аз съм така. Ако някой се сеща как може да се оправи това да пише. Сутрин като тръгна - първа , втора, трета върви си нормално. Ако спра и тръгна отново не иска. Натискам газ а не поема. Като отпусна газта в един момент потегля. Подавам газ и постепенно нещата се оправят и после нямам проблем през целия ден. На другата сутрин се повтаря същото. Имаше различни предположения във форума - температурния датчик, софтуера и т.н. Ако някой знае как се оправя това ще е супер защото сутрин докато потегля е много изнервящо за мен и за останалите водачи в движението.
virusalfa
05-08-2006, 20:04
Когато нещо не е в час е така :idea:
абе аз почвам да мисля че и горещия въздух, който гълтат си има значение, ама знам ли ... ама и на мен ми доде до гуша де
EvgeniiM
05-08-2006, 22:34
Да не е бензина лоша реколта . миналото лято никой не се е оплаквал
75 2.0 turbo
06-08-2006, 00:11
от емблемата е бе :idea: аз на моита и махнах емблемата и сеа не забива дееба :wink:
Mind_Control
06-08-2006, 00:51
А какво имате предвид под това да забива нос??? Ако е това което си мисля, моята го прави само като се включи прекъсвача...
Alfa User
06-08-2006, 12:16
Моята забива нос само при определени бензини. Преди го правеше редовно, но откакто смених бензиновия филтър и свещите, и направих яко почистване на дюзите, вече нямам такъв проблем. Тая процедура не е от евтините, но като види човек резултата, смятам няма да съжалява за нито един лев.
При мен е с нови свещи Дензо, нов въздушен филтър и нов бензинов филтър. Ако запаляв и потегля веднага нещо се дави не няма ряз.затова я оставеям 1-2 мин да поработи на ПХ и след това газ.
georgievst
06-08-2006, 18:02
При мен е с нови свещи Дензо, нов въздушен филтър и нов бензинов филтър. Ако запаляв и потегля веднага нещо се дави не няма ряз.затова я оставеям 1-2 мин да поработи на ПХ и след това газ. Пробвал съм го но няма голям ефект. Азсъм с нов въздушен филтър не мога дати кажа какъв и с чистонов бензинов Bosch. Преди две седмици правих диагностика, така че ако имаше нещо при свещите щеше за си покаже.
При мен е с нови свещи Дензо, нов въздушен филтър и нов бензинов филтър. Ако запаляв и потегля веднага нещо се дави не няма ряз.затова я оставеям 1-2 мин да поработи на ПХ и след това газ. Пробвал съм го но няма голям ефект. Азсъм с нов въздушен филтър не мога дати кажа какъв и с чистонов бензинов Bosch. Преди две седмици правих диагностика, така че ако имаше нещо при свещите щеше за си покаже.
как па ще ти покаже диагностиката свещите ?? особено при 8 бройки ...
аз си мисля за дюзите, щото само там не см бърничкал :)
georgievst
06-08-2006, 21:17
При мен е с нови свещи Дензо, нов въздушен филтър и нов бензинов филтър. Ако запаляв и потегля веднага нещо се дави не няма ряз.затова я оставеям 1-2 мин да поработи на ПХ и след това газ. Пробвал съм го но няма голям ефект. Азсъм с нов въздушен филтър не мога дати кажа какъв и с чистонов бензинов Bosch. Преди две седмици правих диагностика, така че ако имаше нещо при свещите щеше за си покаже.
как па ще ти покаже диагностиката свещите ?? особено при 8 бройки ...
аз си мисля за дюзите, щото само там не см бърничкал :)
Азне съм спец по колите, точно за това разчитам някой от алфа форума да открие причината. Майсторите в сервизите и те не могат нищо да ми кажат по въпроса. Пробвай с почистване на дюзите дано да е там проблема. Между другото, къде са тези дюзи и за какво служат. Ако е за впръскване на гориво аз като тръгна си върви нормално само като спра на първото кръстовище и започват проблемите.
ами огромна част от проблемите по 16ТС моторите изобщо не излизат като "грешка" на диагностична апаратура
трябва диагностика да е наясно какви би трябвало да са показанията, и дали тези които вижда са коректни или не, и това сичкото по "експертна оценка" и само така евентуално може да съди дали даден датчик лъже в показанието или не
а в модерните мотори датчици дал господ:)
и така, свещите трябва да се вадят и да се гледат разстоянията между електродите и оттам горе долу се съди дали са чао или не
и некакви такива .... :))))))))
ALFA CORSE
06-08-2006, 23:54
При мен е с нови свещи Дензо, нов въздушен филтър и нов бензинов филтър. Ако запаляв и потегля веднага нещо се дави не няма ряз.затова я оставеям 1-2 мин да поработи на ПХ и след това газ.
И при мен като запаля и тръгна веднага, и я кача над 1800рпм започва едно придърпване през първите 15-20сек от паленето, ама си мислех, че това не е проблем :roll: .А и през тези секунди избягвам да я карам над 1500 оборота. Иначе през цялото време забиване на нос няма.
аз със алфата нямам такъв проблем, обаче ланчата прави така и какво ли не пробвах само дюзи не съм почиствал, дали пък може да е верно от тях ама не ми се вижда логично :roll: :?
И аз никога не съм имал подобни изпълнения...
Аз съм доволен , че се преборих с проблема нищо и няма на колицата просто МПХ /коресилин и клечки за уши/ 0.5 л спирт в резервоара/светнала лампа/.
Зареждане единствено на една и съща бензиностанция/Еко Елада/
С търсачката вижте има теми дето съм пускал по въпроса за моята кола.
Сложин в бензина STP за почистване и ще видим как е резултата.
Почти 90% съм убеден, че е от дюзи , ама въпроса е къде тук да отида на ултразвуково почистване. В нашият град по сервизите гледат на TS като индианец пишеща машина :(
Заради това като тръгна за части първо си разпечатвам картинката от е Per a и нагледно обяснявам какво търся, защото вече нямам нерви да обяснявам .
@ Yon Четох писанието ти , но при оборотите на ПХ спат. Мотора мърка , не тресе,не пропуска, не променя обороти .само доката позагрее малко се дави.
При мен нещата стоят така:
смяна въздушен филтър,бензинов филтър,ламда сонда,свещи,кабели за свещи.
Почистване МПХ и дросела.
Подобрение има но не на 100% след смяна на кабелите на свещите.
ALFA CORSE
07-08-2006, 19:57
Сложин в бензина STP за почистване и ще видим как е резултата.
Нищо няма да стане с добавка. Аз от вече поне 500км карам с добавка на Редекс.
За почистване с утразвук Боян беше казал до Пирамидата на Сливница - 40лв.
georgievst
07-08-2006, 20:15
При мен добавката не даде подобрение. Изобщо ако някой смята, че тези добавки помагат, нека да пише.
При мен добавката не даде подобрение. Изобщо ако някой смята, че тези добавки помагат, нека да пише. Слагал съм сигурно 20 вида добавки от какви ли не фирми.Резултата е 1 и същ-никакъв,може и да "прочистват нещо си там" но реален резултат аз не виждам. "ALFA CORSE" къде се прочистват дюзите дай адрес :?:
ALFA CORSE
07-08-2006, 21:39
Това е във Варна, а ти гледам си от София, така че няма да ти свърши работа... :roll:
С тая тема влезнахте в бисерите :idea: Направо ми падна шапката като прочетох уж сте интелигентни хора а то кво излезе тука само глупости :idea:
virusalfa
07-08-2006, 23:19
С тая тема влезнахте в бисерите :idea: Направо ми падна шапката като прочетох уж сте интелигентни хора а то кво излезе тука само глупости :idea:Е го капацитето! Дека си,бе?
С тая тема влезнахте в бисерите :idea: Направо ми падна шапката като прочетох уж сте интелигентни хора а то кво излезе тука само глупости :idea:Е го капацитето! Дека си,бе? :spam_laser: :spam_laser: :rotfl: :rotfl:
С тая тема влезнахте в бисерите :idea: Направо ми падна шапката като прочетох уж сте интелигентни хора а то кво излезе тука само глупости :idea:
добре дошееел. а ся ни осфетли, вместо ни обесняш колко сме глупави, еле я ;)
@ Yon Четох писанието ти , но при оборотите на ПХ спат. Мотора мърка , не тресе,не пропуска, не променя обороти .само доката позагрее малко се дави.
Точно от тая зараза :ghost2: /лепва се по бензиностанциите/ се отървах. Не губя мощност при студен мотор в прехода от празен ход.
Мда, на Пирамидата ми чистиха дюзите на боксера с ултразвук за 40лв. Ама преди това смених свещи, кабели, бобини, горивен и въздушен филтър, махнах катализатора. Добавка Редекс слагах, ама файда не видях сякаш. И сега боксерчето върви доста добре, няма никакво замисляне. ТС-а има замисляне само първата минута, после е ОК.
Ivo Skoklev
09-08-2006, 14:49
Пробваите да си оставите колите на хладно в гаража,пробваите да ги оставите на слънце,ако има разлика,значи колата е наред-От нагряването е(дърпа по-топъл въздух-резерва във втората кутия,даже и по-топъл от външния)Ако след 3-4 мин. работа на мотора всичко е наред,не си бъзикаите колите,ако ли не причините могат да бъдат безброй-гореизброените.Аз имам същия проблем на слънце.Още нещо-който не е с фабрични гърнета,а е с тези модерните,шумът от задавяне се подсилва и си го вглабявате още повече.Лично аз,след като смених гърнетата намирам ефекта по-виден :Yoda:
След смяната на Дебитомера,това явление-забиване на нос докато колата е студена ИЗЧЕЗНА :P .
:roll: И аЗ съм ги минала теЗи смени на филтри кабели,свещи,дебитомер,ламбда,масла и какво ли още не и ми чистиха дюЗите с ултраЗвук но...като е студена реЗултата е Забиване...Иска да се държи в обороти и неЗнам как ще Забие тогава :wink:
При мен си е ясно, че стартовата дюза трябва или да се сменя или да ходи на ултразвук,ама все се разминавам с времето.От присадки в бензина полза няма.
Затова паля оставям я да си поработи 1-2 мин и после газ на светофарите трябва да сме най-отпред.
Така де трябва да има респект и уважение към тази кола.
Вече някои коли имат много голям проблем !! - с акумулатора. :D
Няколко пъти или давам ток или помагам да бутам за палене :roll: поради забравени фарове. :twisted:
След като заредих бензин от Еко, сякаш тоз проблем със замислянето като е студена изчезна, а и мотора работи по-тихо. Аз скоро и маслото сменях, че не знам от какво ще й е минало. А каква е тази стартова дюза?
arieca155
07-11-2006, 18:30
да да,позната история,когато е студена и моита е така.
и аз като другите паля и 1-2 минути на место работи .после нема проблеми.това само зимата.
да да,позната история,когато е студена и моита е така.
и аз като другите паля и 1-2 минути на место работи .после нема проблеми.това само зимата.
Аз пък мойта кола винаги и зима и лете първия старт сутрин винаги я чакам да поработи 1-2 минути :idea: :idea: а бе въобще ако не е работила дълго време си я чакам винаги :wink:
:roll: И аЗ съм ги минала теЗи смени на филтри кабели,свещи,дебитомер,ламбда,масла и какво ли още не и ми чистиха дюЗите с ултраЗвук но...като е студена реЗултата е Забиване...Иска да се държи в обороти и неЗнам как ще Забие тогава :wink:
Значи или имаш запушено гърне или ремъка ти не е зацепен :wink: Тва при полужение че дебитомера и ламбдата са на бош :idea:
Или смени бензина :wink:
А останалите - мога само да ви кажа че 1 минута минимум трябва да чакате докато паднат оборотите, да не говориме че маслото неможе да си свърши работата до 1 минута :wink:
Пет минути загрявка преди старт = поне 50 000 км в повече без проблеми. Все едно да правиш кълбо без да загрееш.
Ще си забиеш носа не ами врата ще си счупиш. Ей караме алфи не ръждивопроизводни опели с С20NE!
Пет минути загрявка преди старт = поне 50 000 км в повече без проблеми. Все едно да правиш кълбо без да загрееш.
Ще си забиеш носа не ами врата ще си счупиш. Ей караме алфи не ръждивопроизводни опели с С20NE!
:lol: :lol: :lol: :wink:
Хей, а това за дизела важи ли?( загряването на място- де)
Нали имаше някакви доводи против като: прее...не на катализатор(ако въобще има някой с читав катализатор).
И тръгването със загрял двигател е малко по-добре, но маслото в трансмисията не е мръднало, така че ако не искаме проблеми там, ще трябва да се съобразяваме и с това.
(май нищо не казах ама...) :roll:
Рязко тръгване и изцеждане на студен двигател е ясно, че няма как да е полезно или ефективно, най-малкото маслото няма как да си отиде толкова бързо на мястото, но от стари майстори знам, че и да седиш на място докато се изправи стрелката на температурата и това не е добре. Затова като я запаля, тръгвам и карам леко, тоест пазя я в ниски обороти и така докато поне малко не отлепи въпросната стрелка, за да може двигателя наход да се развие до нормална работна температура. Карайки така колата не забива нос и не се чустваш като бесен кочияш на мършави коне :D
Рязко тръгване и изцеждане на студен двигател е ясно, че няма как да е полезно или ефективно, най-малкото маслото няма как да си отиде толкова бързо на мястото, но от стари майстори знам, че и да седиш на място докато се изправи стрелката на температурата и това не е добре. Затова като я запаля, тръгвам и карам леко, тоест пазя я в ниски обороти и така докато поне малко не отлепи въпросната стрелка, за да може двигателя наход да се развие до нормална работна температура. Карайки така колата не забива нос и не се чустваш като бесен кочияш на мършави коне :D
:thumbup:
Lubo Petrov
27-03-2008, 10:43
Според мен:
1. Бедна горивна смес (ламбда сонда)
2. Дюзи и филтър
3. Свещи, кабели, динамо и акумулатор
4. Комбинация от тези с лошо качество бензин е най-достоверната диагноза
Не ми е забивала нос все още... :roll:
Furious 155
27-03-2008, 11:47
Я дефинирайте какво е това забиване на нос???? Как точно се получава и при какви условия.
Иначе и аз така правя: тръгвам и карам леко, тоест пазя я в ниски обороти и така докато поне малко не отлепи въпросната стрелка, за да може двигателя наход да се развие до нормална работна температура. Карайки така колата не забива нос и не се чустваш като бесен кочияш на мършави коне Very Happy
При подаване на газ колата ти се дави, оборотите падат и колата забива нос :roll:
Да чукам на дърво,моята не забива, а и според анкетата поне повечето не забиват.
Виж, имах такъв проблем със стара Шкода 100, докато загрее, така си беше, ама там няма никаква електроника :lol:
TheBlueOne
28-03-2008, 12:54
На мен това само веднъж ми се е случвало.
В онази сутрин бързах и нямах време да я оставя да поработи няколко минути да и паднат оборотите.
Мойта е същата.. Като е студена не подавам много газ, защото забива нос и придърпва. 5-6 мин след като я запаля или поне да мина 1 км. и се оправя и си върви нормално..
Бензин, филтър, свещи, дебитомер, гърнета, надпис Алфа отзад ... :twisted:
Не става въпрос когато е студена !
На старт от 900 об. при рязко настъпване на гаста и забива нос.
Е ходи ли на диагностика при вещи лица? :Yoda:
При всички възможни :!:
Но дадох 155-цата на братми а тои не се впеатлява от това.
климата е друг в бг.в италиа ваздуха е доста по влажен,това го казвам за6тото като вали да6 и има влага вав ваздуха ,колата ми варви както трябва,смисал по добре от като е неква жега,или зимата,когато е сух самия ваздух,и проблема е 4е има доста дат4ици......
Не става въпрос когато е студена !
На старт от 900 об. при рязко настъпване на гаста и забива нос.
С катализатор ли е колата ти? Моята кола правеше така, когато и беше запушен катализатора :shock: ....
С катализатор ли е колата ти?
Махнат е много отдавна.
По колата всичко е сменено без сигменти.
Но пък от 2000 об. върви като ненормална.
Мойта пък забива задница като дам газ :screwy:
То така трябва да приклята като се дада газ :wink:
То така трябва да приклята като се дада газ :wink:
Знам, но ме дразни :tooth:
При подаване на газ колата ти се дави, оборотите падат и колата забива нос :roll:
...е те това го прави с цел да има по-добра засилка ве ;) Анимационни филмчета не сте ли гледали?! Всичките така правят :)
:go:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.