PDA

View Full Version : Защо загрява бавно 145 1.9JTD



iulian220
23-01-2011, 18:30
Лятото си дига нормални градуси ама сега зимата докат загрее минава много време и като пусна парното дори само на 1 седи на 70 градуса стрелката и повече не дига,а умишлено съм оставил водата малко под нивото в казанчето да може по бързо да загрява.Принципно си е с термостат които е слаган в Италия,тука не е сменяван.Ако знае някои да каже.

DerMeister
23-01-2011, 18:31
Да не я чакаш да загрее на място?

iulian220
23-01-2011, 18:32
Да не я чакаш да загрее на място?

само 2 -3 мин и си я карам после

DerMeister
23-01-2011, 18:34
Тогава да се изкажат по-компетентните. Знам, чe JTD-тата не заграват на място както бензин да речем.

S_G_M
23-01-2011, 18:52
Погледни го от хубавата страна , вероятността да прегрееш е мноого малка :)
Самият двигател е конструиран така според мен. С нов термостат си вдигам градусите за 4-5 километра ... при извън градско . Ако имаш кора под двигателя , работи ти ЕГР-а и си с изряден термостат... може и маалко по-бързичко.

Coyota
23-01-2011, 22:13
колега така са ЖТД-тата няма да се плашиш а за това че колата ти загрява на 70 градуса...термостата ти отваря по рано...

S_G_M
24-01-2011, 00:25
Сега се сетих , че и моя оригиналния като го свалих се оказа здрав, но просто си е отварял на по-ниска температура.

hunter1989
24-01-2011, 19:51
Колега аз съм с 1.9тд и аз имам този проблем . На място много бавно загрява , а като тръгна -70 градуса. Интересното е че парното си работи перфектно . А ако искаш да ти загрее я понамачкай и за секунди ще вдигне градусите :headbang: .

pr_00f
24-01-2011, 20:11
Common Rail дизелите загряват бавно през зимата - факт.
Но веднъж загрял стрелката трябва да закове на 90 и да не мърда. А по темата е писано.... ама писано...ама писано...

Ако не може да стигне 90 или ги стига и после спада ако се кара с по-висока скорост - термостат.

п.с. Това което се вижда на таблото като 90, не е реално 90 ами няколко градуса отдолу - примерно 82-88.

Jivko7777
24-01-2011, 20:22
Даа и аз за сетен път да спомена че сте с термостати които почват да отварят на 78градуса и са напълно отворени на 82...

hunter1989
24-01-2011, 20:31
А аз да попитам . Нормално ли е колкото по бързо карам толкова повече да ми загрява колата (става съпрос за гълго 1.9тд да не пускам друга тема )

Coyota
24-01-2011, 20:39
колега и моята загряваше преди на 70 градуса и като и давам зор вдига 90....сега не мърда от 90 градуса милиметър преди 90 :)

Ilko Ivanov
24-01-2011, 21:13
....Принципно си е с термостат които е слаган в Италия,тука не е сменяван...
Е това ти е проблема.

ogi100
24-01-2011, 21:27
А аз да попитам . Нормално ли е колкото по бързо карам толкова повече да ми загрява колата (става съпрос за гълго 1.9тд да не пускам друга тема )
дай малко пояснение колега, за колко бързо става дума, за 80 или за 140 :)
в града ли ти загрява или на извън-градско? До колко градуса стига?

Jivko7777
24-01-2011, 21:44
А аз да попитам . Нормално ли е колкото по бързо карам толкова повече да ми загрява колата (става съпрос за гълго 1.9тд да не пускам друга тема )

Лятото при 35+ градуса при поддържане на 180, колата подминаваше 90...при положение че е с термостат 78-82...Много ми е интересно тия 88-90 термостати при същите условия какво се получава...Даа виждам я картинката при 180 постоянно първа степен на перките...интересно...
И не ми казвайте че нещо системата ми не е в ред...напротив всичко е идеално 82-85 градуса лятно време при 120-130...но нагоре не смогва дори с по ранно отварящия термостат...та много ми е интересно какво ще се случи, но аз си и знам 100+ градуса ако се държи тая скорост...не благодаря...харесва ми да си стои на 82-85 ;)

Ето Ви и тема за размисъл, с такъв 88-90 градуса термостат и то при 140-160, а при 180 не ми се мисли (където аз си стоя на 90-92) :evil:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48042&highlight=%E7%E0%E3%F0%FF%EB%E0

Coyota
24-01-2011, 21:54
Колега не знам за лятото но сега колата хвърчи с 150 - 160 ( и то при условие че не сам с оригинален термостат а от рено 5 и стават два) и не мърда от 90....като дойде лятото ще ти пиша как стоят нещата но не вярвам да е нещо по различно от сега...

Cardinala
24-01-2011, 22:00
Колега, не знам за твоето ТД, но моята кола и зиме и лете, и при нормално и при ненормално каране тип 180 НЕ МЪРДА от 90градуса. За цялото лято 2 пъти ми се е пускала 1 степен на перката!

trustworthy
24-01-2011, 22:16
Common Rail дизелите загряват бавно през зимата - факт.
Но веднъж загрял стрелката трябва да закове на 90 и да не мърда.

Aко постоиш повече в задръствания или имаш продължително спускане по надолнище без газ, пада температурата ;)

Shider
24-01-2011, 22:19
Малко встрани от темата, но и аз имам една 1,9ТД (Ланча ДелтаII), та същата работа - при нормално каране си държи между 70 и 80, рядко 90 градуса, а при бързо (разбирай над 130-140-150...), или лятото в големи задръствания с климатик държи около и над 100'...
При мен е от повече от 5 години - все си е така; радиаторите са прочиствани външно с водоструйка; парното винаги започва да духа топло още от около 50'; термостата е сменен с Behr (май беше 82 или 83', не съм съвсем сигурен, но не повече... а и стария си беше ок като го сварих после) - мислех, че ще се стабилизира температурата около 90, ама не...
Не знам дали е нормално, но вече съм склонен да си мисля, че са си така...:flirt:
Ама върви много пущината, имам чувството, че на високи обороти дърпа по-яко от JTD-то... и си гори юнашката, де...:choice:

hunter1989
24-01-2011, 22:50
При скорост до 90 км/ч температурата ми е 70 горе-долу. На 110 км/ч 90 градуса (айде 1 идея под 90 )

ogi100
24-01-2011, 22:53
Малко встрани от темата, но и аз имам една 1,9ТД (Ланча ДелтаII), та същата работа - при нормално каране си държи между 70 и 80, рядко 90 градуса, а при бързо (разбирай над 130-140-150...), или лятото в големи задръствания с климатик държи около и над 100'...
При мен е от повече от 5 години - все си е така; радиаторите са прочиствани външно с водоструйка; парното винаги започва да духа топло още от около 50'; термостата е сменен с Behr (май беше 82 или 83', не съм съвсем сигурен, но не повече... а и стария си беше ок като го сварих после) - мислех, че ще се стабилизира температурата около 90, ама не...
Не знам дали е нормално, но вече съм склонен да си мисля, че са си така...:flirt:
Ама върви много пущината, имам чувството, че на високи обороти дърпа по-яко от JTD-то... и си гори юнашката, де...:choice:
определено 100 градуса, че и нагоре не е нормално. Аз дълго време имах подобен проблем. Първо се оказа, че проблема е че датчика на радиатора на ми включва първата степен на перката ( а датчика даже го смених и с нов, който се оказа проблемен и дефектен). След повторната му смяна нещата се оправиха.....до другото лято :) тогава се оказа, че пак загрява, този път при висока скорост. Оказа се, че ми пропуска през гарнитурата на главата и надува в цилиндрите. Този проблем вече също е отстранен с кадърен майстор и хубава гарнитура ;)

Shider
24-01-2011, 23:20
Ами не знам какво да мисля... двете степени на вентилатора си тръгват нормално; и няма признаци за пробив (чукам на дърво...) - нито надува някъде, нито смесва течностите... и за това имах съмнения в началото - но все пак се кара доста дълго време и ако има подобен проблем - все щеше да се прояви през тези години...
Иначе съм карал и други коли, които при определени условия (примерно на клима в задръстване, или изкачване на дълъг наклон с голяма скорост и сравнително немощен двигател...) държат около 100' и това не е било проблем.

ogi100
24-01-2011, 23:26
Ами не знам какво да мисля... двете степени на вентилатора си тръгват нормално; и няма признаци за пробив (чукам на дърво...) - нито надува някъде, нито смесва течностите... и за това имах съмнения в началото - но все пак се кара доста дълго време и ако има подобен проблем - все щеше да се прояви през тези години...
Иначе съм карал и други коли, които при определени условия (примерно на клима в задръстване, или изкачване на дълъг наклон с голяма скорост и сравнително немощен двигател...) държат около 100' и това не е било проблем.
Ами ако се съди по това което пише в книжката към колата, изработена от производителя, втората скорост на перката се включва на 92 +/- 2 градуса...т.е. според мен не е нормално колата да си поддържа по-висока от тази температура
но не казвам, че твоята кола им проблем, споделям моя опит...иначе може уреда на таблото да не ти показва коректно

само да добавя за моята кола - зимата като стигне 80 градуса и не мърда нито нагоре нито надолу (при нормално каране), лятото е между 82/84 - 90

Shider
24-01-2011, 23:52
Хммм... Значи или показанията на таблото да са ми некоректни (защото първата степен тръгва някъде около 92-3', а втората към 102-3 според таблото), или на Ланчата вентилатора да тръгва на по-висока температура (което не ми се вярва за идентичния двигател, но не съм теглил менюал за нея)...

iulian220
26-01-2011, 14:10
мерси много за отговорите

acko88
26-01-2011, 19:04
Ваще ли заряват бавно... няма да ви казвам мойта е с премахнат ЕГР с генерация на 63,без кора под мотора и направо е ужас,трябва да измисля нещо че ми харчи 10-11

Б.Колев
01-02-2011, 14:30
Моята 146ца има същия проблем ..... но ми казаха в Сервиз че тези мотори по принцип през зимата работят така ...

Alfaro76
02-03-2011, 13:02
Колеги аз ходих вчера до Варна и обратно...умрях от студ...
повече от 50гр. не вдигна. На градско каране същата история, но миналата зима не беше така. Според вас, щом е загрявала миналата зима добре, термостата ли да сменя,
защото чета, че някой казват: сменяй, някой: то си е нормално за jtd, някой спомена за АГР-а нещо...не знам..дайте мнение. И ако може някой да ме насочи за цена...Благодаря!

Pastora
02-03-2011, 13:07
Колеги аз ходих вчера до Варна и обратно...умрях от студ...
повече от 50гр. не вдигна. На градско каране същата история, но миналата зима не беше така. Според вас, щом е загрявала миналата зима добре, термостата ли да сменя,
защото чета, че някой казват: сменяй, някой: то си е нормално за jtd, някой спомена за АГР-а нещо...не знам..дайте мнение. И ако може някой да ме насочи за цена...Благодаря!
Термостат, цените са около 60 лева без датчика за температура.

Alfaro76
02-03-2011, 15:42
Тази цена (60лв) идва добре, ама на мен све ми казват 120-140лв, защото термостата вървял с корпуса.

Jivko7777
02-03-2011, 15:52
Колеги аз ходих вчера до Варна и обратно...умрях от студ...
повече от 50гр. не вдигна. На градско каране същата история, но миналата зима не беше така. Според вас, щом е загрявала миналата зима добре, термостата ли да сменя,
защото чета, че някой казват: сменяй, някой: то си е нормално за jtd, някой спомена за АГР-а нещо...не знам..дайте мнение. И ако може някой да ме насочи за цена...Благодаря!

Всичко дето ти говорят са пълни глопости че не загрява ;)
Просто термостата ти е забило на отворено положение ;)
Смени си го и ще видиш за каква топлина става въпрос :) Отделно и разхода ще ти падне значително ;)

---------- Post added at 15:52 ---------- Previous post was at 15:50 ----------


Тази цена (60лв) идва добре, ама на мен све ми казват 120-140лв, защото термостата вървял с корпуса.

56,80 с корпус с всичко, мятали са те на черешата ;)
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=45&modif=186&cat=1&subcat=19&prod=405&numenkl=1&show=1

Kostadin`
02-03-2011, 16:13
Aко постоиш повече в задръствания или имаш продължително спускане по надолнище без газ, пада температурата ;)

Подкрепям с две ръце!


Всичко дето ти говорят са пълни глопости че не загрява ;)
Колега в момента ти говориш глупости,факт е че през зимата 1.9 JTD при 145/6 загрява бавно.Мойта 146-ца е типичен пример,проблеми с охлаждането съм нямал,термостата не й е сменян поради простата причина,че при продължително каране(в рамките на 20-25км при нормално каране) си загрява нормално една идея под 90 е стрелката.за зимата става въпрос,лятото на 3-4км вече е загряла.

Coyota
02-03-2011, 16:33
Колега моята зимата максимум на 10-тия километър е загряла на една идея под 90.....какви са тези 25-30 км.

Jivko7777
02-03-2011, 16:46
Подкрепям с две ръце!


Колега в момента ти говориш глупости,факт е че през зимата 1.9 JTD при 145/6 загрява бавно.Мойта 146-ца е типичен пример,проблеми с охлаждането съм нямал,термостата не й е сменян поради простата причина,че при продължително каране(в рамките на 20-25км при нормално каране) си загрява нормално една идея под 90 е стрелката.за зимата става въпрос,лятото на 3-4км вече е загряла.

До 10км и трябва да си загрял, ако ли не търси си проблема и това говорим за сменяне до 2000, без катализатор и затапен егр ;) !!!
И човека ти казва че от София до Варна не е загряла!!!
Сори ама JTD за 600км загрява ;)

Alfaro76
02-03-2011, 17:11
Момчета, тия дни ще сменя термостата и ще споделя резултата.
Имам само още едно питане...за АГР-а, ако е развален може ли да няма мощност от него, или какъв е всъщност ефекта на не работещия АГР!?

Jivko7777
02-03-2011, 17:15
Момчета, тия дни ще сменя термостата и ще споделя резултата.
Имам само още едно питане...за АГР-а, ако е развален може ли да няма мощност от него, или какъв е всъщност ефекта на не работещия АГР!?

Еми ествено че може да имаш намалена мощност ;) Горе до всмукателния колектор слагай една метална пластина да го затапиш и повече изгорели газове няма да ти вкарва ;)

Kostadin`
02-03-2011, 17:57
До 10км и трябва да си загрял, ако ли не търси си проблема и това говорим за сменяне до 2000, без катализатор и затапен егр ;) !!!
И човека ти казва че от София до Варна не е загряла!!!
Сори ама JTD за 600км загрява ;)
Би ли ми казал къде съм написал,че за 600км JTD не може да загрее?
Аз проблем нямам,колата си загрява нормално спрямо стила на каране,а ти се опитваш да ме убедиш,че JTD загрява по еднакъв начин и зимата,и лятото.И като си толкова вещ,без да си ми погледнал колата,да ми знаеш стила на каране и дали е правено нещо по колата айде ти ми кажи какъв ми е проблема с охлаждането след като смяташ,че имам проблем?

Jivko7777
02-03-2011, 21:16
Би ли ми казал къде съм написал,че за 600км JTD не може да загрее?
Аз проблем нямам,колата си загрява нормално спрямо стила на каране,а ти се опитваш да ме убедиш,че JTD загрява по еднакъв начин и зимата,и лятото.И като си толкова вещ,без да си ми погледнал колата,да ми знаеш стила на каране и дали е правено нещо по колата айде ти ми кажи какъв ми е проблема с охлаждането след като смяташ,че имам проблем?

Сам си го казал "25км при нормално каране" повярвай ми и -20 да е повече от 10км не трябва да загрява...и то както си му е реда кротко сменяне на 2000 оборота ;)

gogo79
02-03-2011, 22:07
Момчета, тия дни ще сменя термостата и ще споделя резултата.
Имам само още едно питане...за АГР-а, ако е развален може ли да няма мощност от него, или какъв е всъщност ефекта на не работещия АГР!?
И аз съм твърдо "ЗА" термостата.Смени го,затапи АГРа и давай яко газ.:go:

Alfaro76
02-03-2011, 22:31
Ейй момчета много Благодаря на всички за съдействието,
да така ще направя тия дни и ще споделя ефекта.
P.S.
Ми аз и така и давам газ даже повечко отколкото е позволено,
карам като бензинка...ама да видим до кога ше издържи :boost:

Alfaro76
11-03-2011, 22:26
Мочета днес смених термостата и какво...
стрелката закова на 90 градуса, мотора заработи по-тихо и мазно, абе направо си замърка.
Първо щях да купя термостат на Behr, но прочетох някой лоши отзиви във форума и се отказах, та си намерих на Vernet, който е по-евтин, но пък повечето са доволни...ебе ше видим.
Искам да благодаря на всички за съветите :big_bow_down:...и ако някой от вас дойде в неделя на Арена запад ще раздухаме на по :big_beer: