Log in

View Full Version : автоматик или ръчни скорости



alex09
25-01-2011, 00:12
Колеги даите малко съвет и кураж.По принцип сам за ръчнни скорости но даите малко съвет за автоматиците спрял съм се на ето този автомобил http://www.cars.bg/u183358.Ако някои знае нещо да сподели.Благодаря предварително.Иначе имам вече една тоталка.

Bottata
25-01-2011, 09:49
тази кола се продава от 2 години или поне от толкова се появява в карс-а. Не съм я гледал и не знам никво инфо за състояние. Верно, че не се търсят коли сега но 2 години?

Jivko7777
25-01-2011, 11:51
а и нищо не се вижда...

Linkestis
25-01-2011, 15:52
http://www.cars.bg/u183358

Така е видно :)

Chimev
25-01-2011, 16:32
Харно изглежда. С колата и при някой от утвърдените майстори за обстоен преглед. Иначе си е тото

Jivko7777
25-01-2011, 17:30
Еми фен си на ръчните скорости, но да кажем мнение за автоматиците като тая, ама така като гледам тя е ръчка :wow:
Ето една автоматик - http://www.cars.bg/u247143

Linkestis
25-01-2011, 18:19
Еми фен си на ръчните скорости, но да кажем мнение за автоматиците като тая, ама така като гледам тя е ръчка :wow:
Ето една автоматик - http://www.cars.bg/u247143

Като гледам кожата..тая баба дето я е карала 70 000км от бастуна не си е намерила място:crazy:
ходила е до Лидъл събота и неделя :drool:

borvass
25-01-2011, 18:29
Интерсни предложения. Дали автомат или ръчни...хмм 50:50 по мое мнение относно избора, а с кое е по-малко вероятно да си навлечеш неприятности е друга тема...

Вярно е, че има коли дето висят от доста време. Човек може да загуби много време и пари докато разбере ставали или не дадена кола. Преди като търсих в Mobile.de, че бях решил оттам да вкарвам ми направи впечатление как си казват хората, ако има проблем. Имаше 166 фейс за малко пари ама примерно пише "проблем с автомата, проблем с двигателя...", а тука всичките са перфекти, светят, карали са ги баби и роднини абе ужас. За това колата-> и в сервиза да ти е поне малко от малко мирна главата. Все си мисля, че с автомата е по-вероятно да имаш проблеми нз..., а и 166 ФЛ с ръчни май се срещат по-рядко.

Успех в избора.

alex09
25-01-2011, 21:59
Маи ще взимам колицата

em4o1
26-01-2011, 00:54
Коя от всички ще взимаш ?
Не се плаши толкова от Автомата ! По 166-ците има толкова много неща за плашене и правене (неизбежно) че след първата година ще ти е все едно дали ще дадеш 1500-2000 лв. за ремонт на скорости. (ЛИЧЕН ОПИТ )
А и ако случайно има проблем с автомата пиши на лични едно съобщение ще те пратя при човек, който няма да държи да ти свали 17 000 000 кожи от гърба. (Личен опит автомата на сестра ми - Мареа) На 7-8 сервиза ми искаха суми от 1600 - 2700 лв. за ремонт а накрая излезна 550 лв. !!!!

Novachev
26-01-2011, 08:14
Коя от всички ще взимаш ?
Не се плаши толкова от Автомата ! По 166-ците има толкова много неща за плашене и правене (неизбежно) че след първата година ще ти е все едно дали ще дадеш 1500-2000 лв. за ремонт на скорости. (ЛИЧЕН ОПИТ )
А и ако случайно има проблем с автомата пиши на лични едно съобщение ще те пратя при човек, който няма да държи да ти свали 17 000 000 кожи от гърба. (Личен опит автомата на сестра ми - Мареа) На 7-8 сервиза ми искаха суми от 1600 - 2700 лв. за ремонт а накрая излезна 550 лв. !!!!

Ще ме извиниш ама за 550лв автоматик да направиш като хората друг път.. Това общо взето прилича да направиш основен ремонт на двигател за 300лв.
Само маслото и филтъра струват 150-200лв да не говорим за сваляне и качване на кутия труд за ремонт и т.н А и най важното частите които никак не са евтини.
Значи общо взето ако трябва да смебниш всички дискове (фрикционни и метални) опръстени маншети сегменти и т.н. в кутията комплекта струва 300-600лв от там ако трявбва да се рециклира ХДП-то (което е препоръчително заради локъп съединителя вътре) там още 300-600лв другото няма да го смятам.
И на края по темата като се замислиш ако смениш маховик и съединител на тази кола ремонта на автоматика може да излезе даже по евтино.
Срещал съм мнение че автоматика на 166 сдава багажа след 250к км и се нуждае от ремонт, беше го споменал Бобо каза че го пишело в някакъв менюал.

em4o1
26-01-2011, 08:48
Добре колега, без да се заяждам и без ме разбираш погрешно но аз имах точно това предвид което си написал ти, относно кожите. Във форума има тамън още двама човека които ще потвърдят това което съм написал но да не изместваме темите.

ACEHOB
26-01-2011, 19:39
Аз съм с 5 ръце за адаша ти! Ако си взема автоматик, което си и мисля да направя - той е човека! Никъде другаде :)
А иначе... който, където иска да ходи... "майстори" много.

Novachev
26-01-2011, 20:18
Това което ще напиша е офтопик .
Но все пак значи работил съм в сервиз в който се ремонтираха само автоматични скоростни кутии нищо друго. Много добре знам какво се износва какво се сменя и как работят повечето 'Майстори". Отиваш в сервиза с проблем сваля кутията разглобява и хоп един от 10-те (примерно) многодискови съеднител е свършил и а тук е проблема сменяме.
От тук нататък обикновено не се подменя о пръстена или маншета който трябва да "набере" съединителя
(обикновено за да се включи една предавка на автоматика се използват 2-3 съединителя в комбинация с разни еднопосочни съединители) Майстора не стига до другите съединители ако е намерил един изгорял не разглобява кутията до край. След това ХДП-то или това което играе ролята на съединител сщо трябва да се провери най малкото са луфтове. Всеки един от многодисковите съединители трябва да е с определена хлабина (ако е повече е въпрос на време да изгори).
След като се прегледа всичко и се сменят износените пластини уплътнения и се ревизират слабите места на една кутия (всяка скоростна кутия има слаби места и то по няколко няма значение кой е производителя дали е американска белгийска или японска, европейска).
След като всичко се сглоби се пробват съединителите с въздух всеки един по отделно ако някой не сработи с възду му се сипва и малко масло в каналчето но ако при подаване на въздух сработва но се чува че има загуба на налягане пак се ревизира.
От тук нататък следва най тънката работа по автоматиците почистване на управлението (логика мозък и т,н има много имена) и тестване на соленоидите (бубинките) на топло или замерванто на съпротивленяи и тест с ток за да се чуе дали сработват. След тов следва монтиране на кутията и всичко е готово за монтаж. и Ако ми кажте че това може да се направи за 550лв не вярвам.
Това го казвам защото за една година в сервиза бяха дошли поне 15 кутии които бяха "правени" в други сервизи като в тях не включвам консултациите на място при които някой от сервизите след неуспешен ремонт свалят кутията и искат помощ на място за да се установи проблема за да могат да го отстранят и да издадат колата.

em4o1
27-01-2011, 15:13
Добре колеги, приключихме с тези спорове. Съжалявам че ви подведох и ви излъгах за 550-те лв. Исках да се направя на интересен. Точка.

Novachev
27-01-2011, 15:36
Добре колеги, приключихме с тези спорове. Съжалявам че ви подведох и ви излъгах за 550-те лв. Исках да се направя на интересен. Точка.
Не съм казал че си излъгал подвел или се правиш на интересен а че за 550лв може да се направи някакво закърпване полвинчат ремонт. Или смяна на кутия с такава втора употреба.

em4o1
27-01-2011, 19:33
Край.

Доко
27-01-2011, 20:05
Това което ще напиша е офтопик .
Но все пак значи работил съм в сервиз в който се ремонтираха само автоматични скоростни кутии нищо друго. Много добре знам какво се износва какво се сменя и как работят повечето 'Майстори". Отиваш в сервиза с проблем сваля кутията разглобява и хоп един от 10-те (примерно) многодискови съеднител е свършил и а тук е проблема сменяме.
От тук нататък обикновено не се подменя о пръстена или маншета който трябва да "набере" съединителя
(обикновено за да се включи една предавка на автоматика се използват 2-3 съединителя в комбинация с разни еднопосочни съединители) Майстора не стига до другите съединители ако е намерил един изгорял не разглобява кутията до край. След това ХДП-то или това което играе ролята на съединител сщо трябва да се провери най малкото са луфтове. Всеки един от многодисковите съединители трябва да е с определена хлабина (ако е повече е въпрос на време да изгори).
След като се прегледа всичко и се сменят износените пластини уплътнения и се ревизират слабите места на една кутия (всяка скоростна кутия има слаби места и то по няколко няма значение кой е производителя дали е американска белгийска или японска, европейска).
След като всичко се сглоби се пробват съединителите с въздух всеки един по отделно ако някой не сработи с възду му се сипва и малко масло в каналчето но ако при подаване на въздух сработва но се чува че има загуба на налягане пак се ревизира.
От тук нататък следва най тънката работа по автоматиците почистване на управлението (логика мозък и т,н има много имена) и тестване на соленоидите (бубинките) на топло или замерванто на съпротивленяи и тест с ток за да се чуе дали сработват. След тов следва монтиране на кутията и всичко е готово за монтаж. и Ако ми кажте че това може да се направи за 550лв не вярвам.
Това го казвам защото за една година в сервиза бяха дошли поне 15 кутии които бяха "правени" в други сервизи като в тях не включвам консултациите на място при които някой от сервизите след неуспешен ремонт свалят кутията и искат помощ на място за да се установи проблема за да могат да го отстранят и да издадат колата.

А ве мой разби ми всички мечти, как ги заглеждах и аз тези 166-ци, точно с автомат... ццц. :brickwall:

Pepko-Bepko
27-01-2011, 20:09
Важи за всички коли с автоматични кутии това което го е описал колегата.Даже при някои производители си се води консуматив!

Galeano
27-01-2011, 21:21
Според мен, експлоатира ли се правилно автоматичната кутия, то тя е сто пъти по безпроблемна от ръчната.
Аз лично приключих вече с ръчните скорости.

koolio
27-01-2011, 23:10
Хафтоматикът е за баби. Аз казах. Хау. :crazy: :hehe:

Novachev
28-01-2011, 08:15
Според мен, експлоатира ли се правилно автоматичната кутия, то тя е сто пъти по безпроблемна от ръчната.
Аз лично приключих вече с ръчните скорости.
Какво да ти кажа и е така и не е така. По принцип автоматика е голямо "куче" и издържа много особено ако му смяняш маслото и филтъра редовно и му следиш нивото на маслото. Но повечетоси имат слаби места и като се чупят все на едно и също място освен ако не е останала на сухо кутията. Примерно по горе колегата споменава рено лагуна кутията е по лиценз на VW и има две слаби места едното е 4 бубинки-клапани които уачастват в управлението на кутията и все някоя гори. Другото е буталото на единия съединител редовно е скъсано (това вече не е конструктивно не е от обслужването. а буталото струваше 130лв преди 5 години.
А всъщност някой знае 166 с каква кутия е кой е производителя.

ACEHOB
28-01-2011, 21:26
Всеки уважаващ себе си майстор на скоростни кутии трябва да го знае :) http://www.aisin.com/product/automotive/drivetrain/index.html
Ето и видовете и моделите:
AISIN Q-SYSTEM : Alfa 156 2.5 V6 24V
AISIN ZF4HP20: Alfa 166, Lancia K '99 3.0
AISIN AF40-6: Alfa 159 1.9 MJET 8/16V / 2.4 MJET 16V, Alfa 159 3.2 V6 24V, Alfa Brera 2.4 MJET 20V, Alfa Brera 3.2 V6 24V, Fiat Croma 1.9 MJET 16V / 2.4 MJET 20V, Lancia Delta 1.6 JTS 16V

SoHm
29-01-2011, 00:38
За 4-степенния е ясно, че е кекав. Доста инфо има в интернет, а и се слага на доста автомобили. На мен ми е интересно какво е положението с 5-степенния при фейслифтовата дизелова 166, обаче нищо не намирам, което от една страна е добре.

Novachev
30-01-2011, 09:45
То хубаво ама нещо не се ориентирам AISIN и ZF са различни фирми.

freezy
03-02-2011, 16:03
166 е със ZF 4HP20(пише го и на кутията) слага се на ситроен и на още куп други коли включително мерцедес и ауди....минах през тези драми...части има и кой да ги прави...ремонта е скъп но и цената на комплект съединител не е малка...знам че ще кажете че може да се изцигани нещо с ръчноте скорости...може и с автоматика секи сам решава

BO
03-02-2011, 16:58
166 е със ZF 4HP20(пише го и на кутията) слага се на ситроен и на още куп други коли включително мерцедес и ауди....минах през тези драми...части има и кой да ги прави...ремонта е скъп но и цената на комплект съединител не е малка...знам че ще кажете че може да се изцигани нещо с ръчноте скорости...може и с автоматика секи сам решава

На дизеловата версия се слага Aisin.
Тази кутия, където си я споменал на ЗФ е малко олд скуул :)

RPWWD
03-02-2011, 17:36
тази кола се продава от 2 години или поне от толкова се появява в карс-а. Не съм я гледал и не знам никво инфо за състояние. Верно, че не се търсят коли сега но 2 години?

Точно алфи по-скъпи от 5000 лв. не се търсят и са много малко хората, като мен например, които биха броили 13-14000 лева за Алфа Ромео, така че това не е показател изобщо :waving:

Linkestis
03-02-2011, 18:50
Един заможен собственик на Алфа

nikola_78
03-02-2011, 20:22
на мен един ,, майстор" ми каза че маслото на автом. скоростна кутия се сменя само един път, а когато стане време за втора смяна направо се сменя скоростната кутия . какво ще кажете? дали е вярно?

Linkestis
03-02-2011, 20:37
Е като му имаш доверие защо ни питаш дали е вярно??

Доко
03-02-2011, 20:44
на мен един ,, майстор" ми каза че маслото на автом. скоростна кутия се сменя само един път, а когато стане време за втора смяна направо се сменя скоростната кутия . какво ще кажете? дали е вярно? аз му имам доверие

И кой е тоя "майстор" ???

Питам да не взема да се объркам някой път да ида там. :waving: ;-)

RPWWD
03-02-2011, 23:47
Един заможен собственик на Алфа

По-скоро доволен ;-)

Jivko7777
04-02-2011, 12:40
на мен един ,, майстор" ми каза че маслото на автом. скоростна кутия се сменя само един път, а когато стане време за втора смяна направо се сменя скоростната кутия . какво ще кажете? дали е вярно?

Това са пълни глупости! При правилна експлоатация на кутията си е страшно куче! Като в това визирам смяна на масло и филтър на всеки 60 000км и правилното и използване и няма да имаш каквито и да е проблеми! В бмв форума си имат специална тема с това как да се използва автоматика и си има няколко "златни правила", които като се спазват си свиркаш, да не говорим че едно 70% са автомати и мога да ти кажа че темите с проблеми се броят на пръсти!

ПП: Ако някой се интересува от "златните правила" може да ги постна ;)

Galeano
07-02-2011, 23:19
ПП: Ако някой се интересува от "златните правила" може да ги постна ;)

Aз :cheers:

Jivko7777
08-02-2011, 12:34
Aз :cheers:

- При дълъг престой в задръстване е добре да се даде на "P" или "N", това в най-голяма степен щади кутията, запазва харектеристиките на маслото в нея максимално дълго, както и не го натоварва температурно, съответно избягвате прегряване, нещо което е една от най-честите причини за повреждане на автоматиците.

-Автоматика след потегляне, спиране и пак потегляне, вече потегля на 2-ра предавка.Ако искаш да потеглиш на 1-ва (както си е редно), трябва преди това да си дал на "N".

-Не изклювай от скорост в движение (не пускай по инерция) и не включвай на скорост в движение (движиш се по инерция и включваш на D)

-Сменяйте си маслото и филтъра на скоростна кутия на 50-60 хиляди километра с подходящо за нея масло и това ви гарантира нейното запазване. Един от симптомите, че ти е за смяна маслото в скоростите е когато предавките започнат да се сменят по рязко (с удар, дето се вика).

-Преди да включите на P - дърпайте ръчната - така няма натоварване над кутията! Или обяснено по подробно - Много е важно когато спрете колата особено когато има наклон да не давате от D на P, ами първо от D на N, вдигате ръчната, пускате спирачката и колата си прави един свободен ход 2-3см, и натискате пак спирачката, и чак тогава слагате вече от N на P. Така после като дадете от P на D, няма да чуете един ужасен удар в кутията.

Дано да е полезно за всички :) Има още но не ми се търси сега защото нямам време по късно може да допълня мнението, но това до тук е най-важното и ако се спазват не мисля че има проблеми ;)

Galeano
08-02-2011, 23:11
Благодаря :clap2:

Jivko7777
08-02-2011, 23:36
Благодаря :clap2:

За нищо колега, надявам се да е от полза на теб и на всички останали :)

ПП: Ти ли купи червеното Бургаско уно турбо :innocent: