PDA

View Full Version : Бутони климатроник



DanchoTodorov
27-01-2011, 16:03
Абе хора , на вас светят ли ви копчалаците на климатроника . При мене една лампа няма дето да свети ... само дисплея на часовника , температурата и духането светят ... ???

митака-пловдив
27-01-2011, 18:38
Всички копчета трябва да светят.Купуваш си диоди с по-меки "телчета" защото оригиналните нямат цокал и като ги свалиш ще разбереш как се сменят. :)

Petronii
27-01-2011, 18:42
Даже ще намериш и по-мощни SMD диоди със същите габарити. Като ги запояваш използвай припой с по-висока температура на топене щото се загряват много. Възможно е даже оригиналните да неса изгорели а само да искат да се припоят.

митака-пловдив
27-01-2011, 18:54
Не го заблуждавай колега!!Нямат нужда от запояване,по една тъпа система са,ама не мога да обясня нормално за да ме рабере.

И не слагай по-силни диоди!!!Топят една тънка пластмаска и се смачкват указателните индикаций на копчетата от топлината!

Alfa User
27-01-2011, 23:13
Ако имате в предвид осветлението на бутоните - не е с диоди, а с мини-крушки - китайските са по 50-80 стотинки броя, а оригиналните на Бош са по 1лв бройката.
Само че несветенето не е само от крушките - бутоните на климата на едната ни кола не светят изобщо, макар да смених ВСИЧКИ крушки.
Диодите са само за индикацията на различните режими. Свалях панела, чистих всичко, смених крушките - пак не иска да свети. Единственото подобрение беше, че дисплея на силата на вентилатора светна (преди не светеше). Крушките са с цокълчета и закрепване както тези за осветлението на приборното табло.

Furious 155
28-01-2011, 01:12
за да работи осветлението на бутоните на климатроника се презапояват само 4-те диода на платката! Изпитано!!! Не се купуват нови неща, освен ако няма някоя крушка за смяна!

face/off
28-01-2011, 02:57
Крушките са безцокълни,смяната е лесна-внимава се свалянето,че там си е по-сложно!
Не очаквай да свети като лампата у вас-все пак е само за индикация.

DanchoTodorov
28-01-2011, 09:31
Ще пробвам с презапояване

Alexanderbb
28-01-2011, 10:40
Оплитате колегата и това е. Първо да кажа че има 2 вида табла за управление. Не знам защо но едното е с една платка а другото с две платки. Съответно крушките не са еднакви. После с диоди осветление няма да направи щото крушките са 12V и без резистори светодиодите ще гръмнат на секундата. Има едно гадно място вътре на платката което обикновенно се презапоява ама си е голяма играчка. Затова най-лесния вариант е взима се + от кабела който пуска осветлението и се подава директно към някоя от крушките. Всичките са навързани паралелно и здравите трябва да светнат

DanchoTodorov
28-01-2011, 15:13
Оплитате колегата и това е. Първо да кажа че има 2 вида табла за управление. Не знам защо но едното е с една платка а другото с две платки. Съответно крушките не са еднакви. После с диоди осветление няма да направи щото крушките са 12V и без резистори светодиодите ще гръмнат на секундата. Има едно гадно място вътре на платката което обикновенно се презапоява ама си е голяма играчка. Затова най-лесния вариант е взима се + от кабела който пуска осветлението и се подава директно към някоя от крушките. Всичките са навързани паралелно и здравите трябва да светнат

Колега , пробвах това което ме посъветва , но проблема е, че по този начин лампите светят дори и колата да не е на контакт , да не говорим за пуснати фарове. Има ли някъде в тези букси (на климатроника) + който не е постоянен ?

Alexanderbb
28-01-2011, 15:35
Колега , пробвах това което ме посъветва , но проблема е, че по този начин лампите светят дори и колата да не е на контакт , да не говорим за пуснати фарове. Има ли някъде в тези букси (на климатроника) + който не е постоянен ?

Има. Сега не се сещам точно цвета на кабела но по единия идва + само когато колата е на контакт и са включени фаровете. За съжаление в момента нямам схемата от Аутодата под ръка

DanchoTodorov
28-01-2011, 15:40
Аз пък нямам мултицет под ръка :no:

Petronii
28-01-2011, 15:50
Не го заблуждавай колега!!Нямат нужда от запояване,по една тъпа система са,ама не мога да обясня нормално за да ме рабере.

И не слагай по-силни диоди!!!Топят една тънка пластмаска и се смачкват указателните индикаций на копчетата от топлината!

А ти до кога ще се бъркаш там където не ти е работа. Човека пита за съвет и аз му го давам. След като казвам че е така значи е така. Като нямате мнение или незнаете щото е сигурно че е така поне не правете коментар.

Alexanderbb
28-01-2011, 18:17
Аз пък нямам мултицет под ръка :no:

е тогава с две жици и една крушка :-). Пробвай първо жълтия кабел

DanchoTodorov
30-01-2011, 15:30
Проблема е отстранен . Благодарности на колегата Alexanderbb ,както и на всички други за помоща

gallena
31-01-2011, 07:35
Номера с кабелчето елиминира "екстрата" , когато е пуснато осветлението панела да свети по-слабо.

DanchoTodorov
01-02-2011, 18:33
В случая по-важно ми е да свети , отколкото като е тъмно да ги търся бутоните :)

Alexanderbb
03-02-2011, 09:45
Номера с кабелчето елиминира "екстрата" , когато е пуснато осветлението панела да свети по-слабо.

Нищо подобно. По този начин просто заобикаляш лошите спойки в платката. Линията която отговаря за намаляване на силата на светене на индикацията за температурата и силата на вентилатора си работи нормално

don_pepone
01-03-2011, 08:19
Сорри че ползвам темата,но реших че така е по-добре отколкото да пускам нова.
И така проблема ми е следния: Преди няколко дни веднага след запалването натиснах копчето за включване на климатроника и той нещо блокира. Изгасих после колата и пак я запалих, поизчаках малко и тогава го пуснах и той проработи без проблем. НО.... като натиснах бутона да ми покаже външната температура и колата взе да отчита някви 9 -10 градуса (+), при положение че навън е Минус 3-4. Това се проявява с всяко палене и се налага да покарам 5-6 минути зада отчете адекватно ( което май е относително вече- мисля че отчита по-висока темп. отколкото е), при положение че преди си отчиташе веднага и идеално точно. Стана ми странно и откачих акумулатора да се рестартира уж , ама ефект нямаше.
Ако някой има съвет да помага

mimouzunov
01-03-2011, 14:24
Влезнала е влага при датчика в огледалото..