View Full Version : На колко километра сменяте различните филтри
petar_taskov
30-01-2011, 12:57
Здравейте, колеги, опитвам се да намеря информация на колко километра се сменят различните филтри по колата по препоръка на производителя.Знам, че масления и въздушния се сменят със смяна на масло, но горивния и на климатика си нямам идея.И като стана въпрос за смяна на масло на колко километра сменяте SELENIA TURBO DIESEL 10w40? Интересуваме и какъв живот има филтъра на картерните газове. Разбира ли се по някакъв начин,че е за смяна и къде точно се намира. Ще бъда благодарен ако някой даде инфо.
Всичко в комплект на 10 000км.
P.S. На картерните газове не е филтър,а сепаратор.Намира се на гърба на колектора,към купето.
Slavi TD-to
30-01-2011, 13:07
Колега горвния филтър аз лично го сменям на 10 хил.км. а иначе като спре да върви и започне да пуши повече от нормалното за колата е признак за смяна .Този на климатика първите признаци са да започне да духа по слабо и маторчето на парното започва да издава малко странни шумове,а относно маслото на неповече от 10хил. км.;)
Нз аз като си купувам горивният филтър на кутията му пише 20к км. Раздробявал съм един след 10к км и му нямаше нищо, тоест беше си ок още.
Въздушният, също като го купувам има един по-скъпичък за смяна от 20 к км. Иначе на 10к км също като го свяля не е мн замърсен.
Аз лично препоръчвам смяна на масло на 10к км.
- маслен със всяка смяна на масло
- въздушен на 15 или 20к км, не по-рано, няма смисъл.
- горивен на 20к км
- филтър на купе всяка пролет и есен!
До голяма степен смяната на филтрите зависи и от самото качество, от това колко е запрашен града, в който живееш.
Имам познат, работи в голям магазин за авточасти, той ми беше споделил дори, че смяната на горивният го давали на 40к км.
Здравейте, колеги, опитвам се да намеря информация на колко километра се сменят различните филтри по колата по препоръка на производителя.Знам, че масления и въздушния се сменят със смяна на масло, но горивния и на климатика си нямам идея.И като стана въпрос за смяна на масло на колко километра сменяте SELENIA TURBO DIESEL 10w40? Интересуваме и какъв живот има филтъра на картерните газове. Разбира ли се по някакъв начин,че е за смяна и къде точно се намира. Ще бъда благодарен ако някой даде инфо.
Че е дизел-ясно , но модел..........,година......... ???????????????????
Как да ти помогне някой??????????
Аз не съм с печка, така че надали на всички въпроси ще ти отговоря - горивен филтър при мен няма (на Реното на всеки 20К го сменях), въздушен и маслен сменям на 10К км с маслото, филтъра на купето през 3-4 мес (все пак живеем в меката на чистия не-прашен въздух - София).
spe4elist
30-01-2011, 14:37
Всичко в комплект на 10 000км.
P.S. На картерните газове не е филтър,а сепаратор.Намира се на гърба на колектора,към купето.
Абсолютно! И аз така правя :th_up:
Всичко в комплект на 10 000км
:rosso_spider:
autovali
30-01-2011, 17:28
10000км. таван или 1 година!!! Комплек всички.
haljscho
30-01-2011, 17:46
8 000км. или 1г. което дойде по-рано.....
nicola 59
30-01-2011, 17:51
Масло селения и всички филтри заедно на 20 000 на 156 бензин ,а имам за работа бмв 530 дизел там всичко масло и филтри на 35 000
petar_taskov
30-01-2011, 17:53
Че е дизел-ясно , но модел..........,година......... ???????????????????
Как да ти помогне някой??????????
Alfa 156 1,9 JTD 105 k.c. 1998г. на 260 000 км. (уш реални)
Jivko7777
30-01-2011, 17:58
Нз аз като си купувам горивният филтър на кутията му пише 20к км. Раздробявал съм един след 10к км и му нямаше нищо, тоест беше си ок още.
Въздушният, също като го купувам има един по-скъпичък за смяна от 20 к км. Иначе на 10к км също като го свяля не е мн замърсен.
Аз лично препоръчвам смяна на масло на 10к км.
- маслен със всяка смяна на масло
- въздушен на 15 или 20к км, не по-рано, няма смисъл.
- горивен на 20к км
- филтър на купе всяка пролет и есен!
До голяма степен смяната на филтрите зависи и от самото качество, от това колко е запрашен града, в който живееш.
Имам познат, работи в голям магазин за авточасти, той ми беше споделил дори, че смяната на горивният го давали на 40к км.
маслен, горивен, въздушен = 30лв (за 2,4jtd)...има ли смисъл да не ги сменя на 9000км когато сменям и маслото ;) и то за такива смешни пари...
Не става дума за парите, а за това, че смисъл да ги смениш няма, те не са износени, все едно да сменяш маслото на 5к км.
Маслен - 8 лв
Горивен около 20лв и то за 1.9
Въздушен - 20лв
Това за що годе арни!
И пак казвам не става дума за парите а за наблюденията ми над въздушният филтър и горивният. Ако живееш в Сф, е ок да го сменяш често, доста трафик и смок.
А горивният животът му не е 10к км. Сега ако караш с нафта от кораби разбирам по-честа смяна.
Маслото подкрепям ако се сменя след 8к км, защото просто никога не знаеш какво качество е!
rossenvn
30-01-2011, 23:06
Всеки си има мнение, а ето какво пише в книжката, която май никой не чете:roll2:
65533
Далеч съм от мислълта да казвам на някой кога какво се сменя. По-често по-добре:-) Като смених спирачна течност, хидравликата и маслото в скоростната имаше хора, които си мислеха, че не съм много в час. Сигурно и във Форума има такива:crazy:
spe4elist
30-01-2011, 23:10
А забелязали ли сте, че периода за обслужване свършва на 180 000 км?!?
Jivko7777
30-01-2011, 23:35
От там на сетне кой както иска :lol:
При немските беше май на 200 000 :)
---------- Post added at 23:35 ---------- Previous post was at 23:34 ----------
Не става дума за парите, а за това, че смисъл да ги смениш няма, те не са износени, все едно да сменяш маслото на 5к км.
Маслен - 8 лв
Горивен около 20лв и то за 1.9
Въздушен - 20лв
Това за що годе арни!
И пак казвам не става дума за парите а за наблюденията ми над въздушният филтър и горивният. Ако живееш в Сф, е ок да го сменяш често, доста трафик и смок.
А горивният животът му не е 10к км. Сега ако караш с нафта от кораби разбирам по-честа смяна.
Маслото подкрепям ако се сменя след 8к км, защото просто никога не знаеш какво качество е!
Всеки си решава приятелю :)
Аз нали ти казвам 3-та филтъра са ми 30лв и директно в комплект :)
Всеки си има мнение, а ето какво пише в книжката, която май никой не чете:roll2:
65533
Далеч съм от мислълта да казвам на някой кога какво се сменя. По-често по-добре:-) Като смених спирачна течност, хидравликата и маслото в скоростната имаше хора, които си мислеха, че не съм много в час. Сигурно и във Форума има такива:crazy:
Шъ мъ извиня'ат рагаците от Алфа, ама въздушен филтър на 40 000 и филтър купе на всеки 20 000 км? :new_Eyecrazy:
Тия май не са били в София, не са се качвали горе на Витошата и не са поглеждали надолу...
Масленият филтър на всеки 20 000 пък ме довърши. Кво, да карам две смени с един и същи филтър, дето струва 10 лв? Ай стига глупости...
Това май са максимално, ама крайно последно възможни км, дето са посочили, на които да се направи смяна на даденото нещо.
Единствено съм по-съгласен за горивния филтър, за спирачната и хидравличната течност, за свещите, трансмисионното масло, ангренажния ремък (и то оригиналния, на който наистина му дават 120К)...
Имай впредвид, че тази таблица е предвидена ако се кара в Италия...Аз септ.месец си смених спирачна течност, на скоростна кутия, щото се видях с повечко парички.
Лошо няма да се сменят филтрите често, просто моите наблюдения са такива. За мен е важна и марката, има някакви дето дори не искам да ги виждам, за мен не са филтри и приличат на такива.
Горивен не бих сменил преди 20к км повече, правил съм го и няма смисъл. За въздушният е мн лесно да го проверите в какво състояние е, но моят при 10к км е доста запазен, едвам зацапан.
За маслен задължително с маслото. На купето пролет и есец ги сменям аз!
spe4elist
31-01-2011, 10:28
Въпросната табличка, постната по-горе, важи за нови автомобили, т.е. до 200 000 км. Болшинството от бангиите, дето ги караме тука като за нови, отдавна за си навъртяли тоя километраж. Хеле пък, здравите жътъдъта, сигурно са на половин милион километра ...
Дотук със спама - сменяйте си по-начестичко консумативите, да ви е мирна главата. Да няма после - твинспарка ми роди или пък турбото ми взе да духа!?!
Макар и рядко, се попада и на екземпляри, дето показанията им на таблото не са измама. Аз до момента, в който не смених ангренажния комплект, въобще не ебавах кво пише на таблото като пробег. Гледах състоянието, вида и пр. Но като видях ремъка, с оригиналните маркери от завода и степента на износване, което е напълно в реда на изминатите 100 000 км при зададена смяна на 120 000, като видях водната помпа, със същите заводски маркери - направо онемях и с майстора няколко минути се гледахме умно, че колата явно е на реални 100 000 км.
И въпреки това, както казват и колегите - честа и редовна смяна на филтри няма да развали колата, няма и да ви изстъни толкова джоба. Числата, дадени в книжката, са за места с безкрайно чист въздух и лек трафик, при това за нова кола. Специално в София, филтъра на купето на всяка кола, за 3-4 месеца, става от сив до черен. На поне една дузина модели коли съм се нагледал. Въздушният на мотора пък, тъй като е доста масивен и внушителен, изкарва повечко, общо взето до смяна на маслото. На Реното от подписа ми обаче, веднъж го оставих за 10 000 км и почерня, т.е. трябва да си се сменя на 5000, както правех до преди този експеримент. Филтрите не са скъпи, сменяйте ги, спестяват по-големи разходи в даден миг във времето после. :)
ALFonsOlder
02-02-2011, 18:36
......... Но като видях ремъка, с оригиналните маркери от завода и степента на износване, което е напълно в реда на изминатите 100 000 км при зададена смяна на 120 000, като видях водната помпа, със същите заводски маркери - направо онемях и с майстора няколко минути се гледахме умно, че колата явно е на реални 100 000 км..........
еми колега, в италия си обслужват колите с италиянски части-естествено! (със същите заводски маркери )
мислиш ли, че турски, китайски и т,н, ментета ще са им по-евтини?
а и те, ментета, почват да се произвеждат 5-6 години след като излезе модаела.
до 150 000км. са си гаранционни.
nicola 59
02-02-2011, 22:57
Това е нормално колеги 20.000 за масло и филтри аз минавам по 1200 км на седмица а много често по 700 или 800 на ден ако сменям масло на 10.000 трябва да го сменявам на всеки 2 месеца или по малко и много често го оставям на алфата до 25.000
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.