Log in

View Full Version : За сервизите и автомобилите.



lordliness
30-01-2011, 20:17
Чета редовно из форума и гледам как сменяте по няколко части преди да стигнете до точната.И се питам защо -доста е скъп този начин на ремонт.Вероятно има и лоши автомонтьори ,но оставам с впечатление ,че повечето са такива?!Когато оставите колата в сервиз не трябва ли да отстранят повредата ,като сменят само точната част ,а не всичко по колата ?Ако се сбъркали в диагностиката, не остава ли това за сметка на сервиза(няма ли гаранция)?Няма логика ако не работи някой датчик да сменят и още няколко и да си ги плащаш защото не са уцелили точния.Влизам в сервиза давам ключовете казвам симптомите и след няколко часа си я прибирам работеща-или това е научна фантастика?(моите коли рядко влизат в такива места ,но понякога е наложително и ми е любопитно как се процедира).

marian
30-01-2011, 20:23
Не мисля че посочените сервизи във форума сменят части на ред.Колега,къде видя такова нещо?

marian2784
30-01-2011, 20:25
Ами точно така трябва да е,но са малко местата явно където не се учат на колата ти за твоя сметка.За това гледам да не стъпвам в сервизи поне мога да се уча аз на колата си така и така си плащам.

koolio
30-01-2011, 20:25
Не мисля че посочените сервизи във форума сменят части на ред.Колега,къде видя такова нещо?

За съжаление и това го има.

lordliness
30-01-2011, 20:29
Не мисля че посочените сервизи във форума сменят части на ред.Колега,къде видя такова нещо?
Говоря принципно- тези сервизи от форума в София са ми малко далече -искам да ида в сервиза Х в Пловдив например и да ми оправят колата ,но това май е мисия невъзможна.Всеки се оплаква от сервизи и сменя части на поразия.Леките ремонти си ги правя аз ,но за по -специалните трябват и по специални инструменти и условия.

spe4elist
30-01-2011, 20:42
Тези, дето сменят части на поразия, обикновено не ходят в сервизи, ами четат форума и си оправят колите пред къщи, в неделя, с отвертките и клещите ... В повечето случаи ...

tokata_pz_flex
30-01-2011, 20:55
Според мен всичко е отноително .
Както може човек пред блока да си оправи колата от първия път , така може и в сервиз да му сменят всичко , но не и повредената част .
Изхождайки от максимата '' Евтиното излиза скъпо '' , предпочитам да се доверя на сервиз или доверен майстор , отколкото да се правя на разбирач .

lordliness
30-01-2011, 21:00
Тези, дето сменят части на поразия, обикновено не ходят в сервизи, ами четат форума и си оправят колите пред къщи, в неделя, с отверките и клещите ... В повечето случаи ...Сигурно е така ,но често чета- бях на диагностика и ми казаха ,че е това ,но се оказа ,че не е то и смених и онова и после и другото и частите бяха фалшиви ....Мисля ,че в който и да е сервиз с необходимото оборудване тези проблеми не би трябвало да ги има и сервиза ще си носи пасивите ,ако не диагностицира точно или сложи негодна част.И ако ми сменят всичко едва ли ще платя.

spe4elist
30-01-2011, 21:17
Проблема със сервизите, за съжаление, е повсеместен.

fred
30-01-2011, 21:33
Ми в София, поне форумните фалшиви части няма, ако не държиш на тях специално :)

spe4elist
30-01-2011, 21:41
Ми в София, поне форумните фалшиви части няма, ако не държиш на тях специално :)

Нищо лично, но в София сигурно има 5 читави сервиза и още 205 не такива... И в останалата част от страна е така. Мое мнение

gedive
30-01-2011, 21:47
Кажи ми 5 читави сервиза в Пловдив да знам, че и за един не мога да се сетя.

lordliness
30-01-2011, 22:03
Кажи ми 5 читави сервиза в Пловдив да знам, че и за един не мога да се сетя. и аз искам поне един да има.Да ходиш до София със строшена кола малко рисковано ми се струва(а с пътна помощ малко скъпо).Трябва софийските сервизи да си оборудват подвижни работилници и да отскачат и до нас :picnic:-казват на тази дата сме в Пловдив и идват- за идеята за мен с отстъпки:idea:

Alexandrov70
30-01-2011, 22:12
и аз искам поне един да има.Да ходиш до София със строшена кола малко рисковано ми се струва(а с пътна помощ малко скъпо).Трябва софийските сервизи да си оборудват подвижни работилници и да отскачат и до нас :picnic:-казват на тази дата сме в Пловдив и идват- за идеята за мен с отстъпки:idea:

Ами ако вземе да дойде някой Софийски сервиз с по-некадърни майстори и от Пловдивските???.... Е**м ти далаверата.

DSlavev
30-01-2011, 22:29
Това със сервизите си е сериозен проблем, особено в по-малките населени места. Пътувам доста и на няколко пъти ми се е налагало да ползвам сервизи за,които после сам съжалявал. Нашите коли са по-специфични не всеки майстор може да ги прави, а поврчето си мислят, че щом има четри гуми може да я направи. За мен правилното решение е да си намериш майстор, който да познава колата ти и по-важното е да разбира от АЛФИ.

lordliness
30-01-2011, 22:37
Това със сервизите си е сериозен проблем, особено в по-малките населени места. Пътувам доста и на няколко пъти ми се е налагало да ползвам сервизи за,които после сам съжалявал. Нашите коли са по-специфични не всеки майстор може да ги прави, а поврчето си мислят, че щом има четри гуми може да я направи. За мен правилното решение е да си намериш майстор, който да познава колата ти и по-важното е да разбира от АЛФИ.Да но никой не иска да те изпусне като клиент и как да познаеш дали е добър и дали не вижда отблизо такава кола за първи път, за да не те изпуснат са готови да се закълнат ,че са били на стаж в заводите на Алфа едва ли не.Пример-отивам да ми сменят гумите и като екстра ми предлагат да ми сменят и накладките за 30 мин??!!(може и да може) и срещу 170 лева с всички отстъпки.

soldier
30-01-2011, 22:56
Един начин да разбереш дали сервизът разбира от алфи. Като му я покажеш и ти каже "остави я, ще видим къде е проблемът и ще го оправим". Казваш му "ок" и той вика "я дай на това листче да запиша какъв точно е моделът, за да знам какви части да търся - какво беше това 155 или 145?" бягаш далеч.

Ilko Ivanov
30-01-2011, 23:27
Специално за това да се сменят части, които не трябва са виновни и клиентите в някои случаи.
Ще дам пример какво се е случвало при мен понякога -
Клиента идва за комп. диагностика. Казвам му какви грешки има записани в ЕКУ-то.
Евентуално правиме едно кръгче с колата, ако има нужда...
Виждаме, че примерно не прави налягане турбината. И се почва разговор от рода
клиент - К'во майсторе от къде е проблема?
аз - Възможните проблеми са няколко - соленоид, нарушени тубо пътища, зацапана геометрия и т.н. Остави колата ще видя точно от какво е и ще я ремонтираме.
клиент - А аа аз ше си я оправа няма проблем ти нали си ми казал к'во е.
Колко струва до тука?...

След няколко дни клиента идва видимо сърдит и ми се кара
- смених друг клапан, това онова гледах и колата пак не върви. Само дадох Хлева за клапан.
Аз - ми аз ти казах да оставиш колата да я ремонтираме...
клиент - е добре ще я оставя.

Въпросната кола се оказа със спукано маркуче за вакум до соленоида за управление на турбото.

П.П. Майстор/сервиз дето всички са доволни от него няма.

Galof
31-01-2011, 00:38
Тези, дето сменят части на поразия, обикновено не ходят в сервизи, ами четат форума и си оправят колите пред къщи, в неделя, с отвертките и клещите ... В повечето случаи ...
Да но има и хора който го прават в неделя пред блока и сменят точната част а не 35493659 други преди тази която е трябвало ... абе кой си му разбира си му разбира кой не да не пипа където не му е работа

zihni
31-01-2011, 10:38
За съжаление в България сервизната поддръжка е на изключително ниско ниво. По мое мнение това е поради липса на квалифициран персонал. Наблюденията ми касаят разбира се само регион Хасково.
Един пример: Куриоз може би, но най-лошо впечатление ми направи фирменият сервиз в Хасково - ходих на диагностика там, докато плащах ПРЕДВАРИТЕЛНО ми обещаха безплатно да ми огледат и ходовата част и познайте какво, веднага след това забравиха. Проблемът ми беше нестабилни обороти при напълно загрял двигател (800-1000) на празен ход. След едночасово висене там ми отговориха ,че СИГУРНО е от бензините, а аз вече бях сменил три бензиностанции преди да ида при тях. От този момент даже не си направих труда да губя време там. Прибрах се вкъщи пуснах си диска Repair Manual'a на домашния компютър, който ме насочи към смяна на термостата. Смених го и проблемът с оборотите изчезна. И не се е появил вече 4 месеца.
Единственият сервиз, в който съм виждал да ползват подобен менюъл е в с.Стремци, Мехмед се казва момчето. На пръв поглед никой не би се досетил, че някой ще оборудва така сервиз в този затънтен край, дори и компютърна диагностика има. Не съм виждал друг монтьор да работи така. Там даже и болтовете на джантите, на капака на двигателя ми ги завиха с динамометричен ключ, с усилие, предписано от производителя за всеки отделен болт, който знае какво е това няма нужда повече да обяснявам. В повечето сервизи даже не са чували за такъв ключ.
Извода, според мен е - не бива да се подлъгваме по големите халета на уж "фирмени" сервизи с кръгли големи емблеми на италиански марки по тях, което само по себе си не е лошо разбира се. Ходете при този, който е компетентен и ви решава проблемите по колата.

ves_v8
31-01-2011, 13:39
Казваш му "ок" и той вика "я дай на това листче да запиша какъв точно е модела, за да знам какви части да търся - какво беше това 155 или 145?" бягаш далеч.
ако я закараш в звукозаписно студио да я ремонтират добре ама пък сервиз да има и да не разпознава моделите на колите....е*ем ти и майстора това трябва да е....
Не се учудвам, ако има и такива де!
Факт от преди 2 месеца, Опела ми е чистак нов, карам го в Оторизираният сервиз на дилъра, от който е закупен и ония сменя каквото сменя по окачването заради тропане ОТПРЕД, плащам 800 лв., качвам се колата пак тропа! Казаха, че е от предницата, сменихме я, после казаха че е от амортесьорите - сменихме предни амортесьори! Е можете ли да познаете...колата пак тропа! Накрая се оказа че тропа от един носач и тампони ОТЗАД! Страхотен сервиз, да! Човек може да разчита 100% на тях!
Другят опел пали трудно, гледаха го, гледаха го, на диагностиката на компа излиза че всичко е перфектно, грешки няма, но пали след 20 секунди въртене! Диагностицираха ми датчик на ГНП => налагало се смяна на ГНП => 3500 лв:pokey:
Поинтересувах се и се оказа, че няма как да не работи датчика и колата да пали изобщо, а тя пали и дори върчи чудесно! След като се правих на "майстор пред блока" установих че мие разтеглена ангренажната верига на колата и ми бяха центровката на помпата.
Е при тези факти, които реално нямат нищо общо с темата, как да вярвам на майстори?!?!

fred
31-01-2011, 13:44
Е плаща ли се за нова кола в гаранция пък?А иначе това за съжаление, с оторизираните сервизи, не е само в България

ves_v8
31-01-2011, 14:11
Е плаща ли се за нова кола в гаранция пък?А иначе това за съжаление, с оторизираните сервизи, не е само в България
гаранцията изтече Ноември, пък и тя не покриваше консумативи на окачването, каквито били тампони, амортесьори, носачи и т.н.
Преди това съм имал други забележки, които са си минавали по гаранция но окачването не минава! Добре че поне не се налага да я карам там често за ремонти. Откъм сервизните обслужвания нямам забележки, ама ремонтите са зле, а и изнудват доста:sad:

lordliness
31-01-2011, 17:19
В Пазарджик си смених гумите тази есен и бях приятно изненадан, когато ми стегнаха болтовете с динамометричен ключ(за толкова години ми се случва за първи път)Досега винаги са ми ги стягали с някакви пистолети на въздух и така зверски се стяга ,че после няма развиване,не дай се боже да спукаш гума някъде!

Flame
31-01-2011, 17:44
Попринцип пистолетите с въздух имат 3 степени на затягане,и за се избегне това прекалено стягане се стягат на 2-ра степен,при положение че е читав пистолета и компресора за въздуха.Ако не е толкова силен пистолета се стяга на 3-та степен.

badmadafaka
31-01-2011, 17:54
Специално за това да се сменят части, които не трябва са виновни и клиентите в някои случаи.
А в други, така наречените "майстори" понеже нямат грам идея как да диагностицират от какво е проблема, карат клиента да им каже какво трябва да се смени и човека казва нещо, след което тия чупят всичко докато стигнат до въпросното нещо, което трябва да се сменя и накрая викат "Е ти какво искаш, нали искаше да ти сменим едикоеси..? Ето, сменили сме го, к'во повече искаш?"


...когато ми стегнаха болтовете с динамометричен ключ...
Много добре, но каква е гаранцията, че оня знае с какъв момент се стягат болтовете...?
Те и в те тоя (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48334) "сервиз" ми показаха инструментите, с които се фиксират валовете при смяна на ангренажа, но явно са си ги ползвали за украса...
ПС: въпреки, че случката от линка беше доста одавна и парите одавна съм ги прежалил (с жалба до КЗП не стана работата), когато ми се наложи да минавам покрай тия хора, винаги имам някакво странно желание да вляза вътре и да му обясня на въпросния "майстор" колко много не е прав... :roll:

митака-пловдив
31-01-2011, 18:18
Една случка да ви разкажа,а пък вие си правете изводите.През 2005 година се качин на чисто ново Ивеко Стралис 13литров мотор 500 коня.Изкараха ни ги от завода в Улм - Германия,от там закачихме по едно ремарке от Линц - Австрия,натовариехме от Виена и газ за България.От тук номера - записаха ги за гаранцията в Чефин (оторизирания сервиз за Ивеко),лиценз и други документи и пей сърце с новия влекач :) Камиончето ми се е разваляло доста пъти,влизал съм в много фирмени сервизи и в Европа и в България.Каквото и да са ми ремонтирали,ВИНАГИ СМЕНЯТ И ДРУГИ ЧАСТИ! (освен в България,щото тука никой неиска да плаща за части които според него са здрави) В Германия ми сменяха лагер на предна главина,обаче;сложиха ми нови дискове (старите ми бяха на около 60 000,според мен абсолютно здрави) ново феродо,един датчик за абс,втулки на стаб.щанга,втулки на кабината,нови спирачни маркучи и ако не се бъркам един нов спир.апарат) това е по спомен.В Италия заради влючвателя на турбинита,ми смениха почти всичко по (АдБлу-системата,норма за евро 5) и една чанта датчици.И чисто нов влючвател :) И още и още много влизания в сервизи имам......

Мисълта ми беше че имам поглед върху сервизите на запад.Там за едно нещо,сменят поголовно всичко дето не им се види в ред.Та колеги,просто имаме малко тъп манталитет,но имаме и нагли майстори цакащи ни с фалшиви части.Щото ако аз ида да ми сменят нещо си и майтора ми каже ;Виж ся това и това ти е за смяна...И ми го смени с нов и оригинален продукт,мисля че и аз и той ще останем доволни.Той от заплащането а аз от сигурноста на колата ми.
Колата си я правя на 99% сам,на 155 почти няма възел който да не може да си оправиш сам.И винаги внимавам и гледам какво купувам.

marian2784
31-01-2011, 18:18
Аз като взех алфата и първата смяна на маслото рекох в сервиз да я направя,отидих пича вдигна колата с един крокодил източи маслото,наля новото,даже ми пусна малко " аванта" половин кило,но какво се оказа колата изкривена отдолу яко от крика а маслото 2 дена го гори горката колица със димни завеси ако вдигна над 2к оборота.Макар и да беше тук в италия.От тогава всичко за което имам инструмент или не струва много да си го купя си го правя аз,дори и пред блока и на паркинг съм ходил и не ме е срам да си призная.

lordliness
31-01-2011, 19:19
Гледах ,че човекът ,когато стягаше гледаше скалата,но въобще не съм се замислил дали стяга на правилните стойности,може би този ключ му е бил удобен защото е с дълго рамо :) и тресчотка :) .В интерес на истината никога не съм попадал на инфо на колко се стягат тези болтове.И бих добавил ако даден монтьор е с висок интелект дори да не е разглобявал такава кола ,ако си използва сивите клетки ще се справи блестящо.(сигурно ще кажете ако има такъв интелект ще работи друго)За смяна и на други части, ако са повредени -да ,но да налучкват насляпо и да се сменят годни части-не

Quattro
31-01-2011, 20:18
Аз също мисля,че много голяма част от "майсторите" са неразбиращи и некоректни!
Примери много,но ще ви споделя само два,преди години имах "форд фиеста",пали и веднага изгасва,но ако и подам газ няма проблем,двигателя е с моноинжекцион и веднага си помислих,че става въпрос за степ-мотор,ама викам ай да ходя на диагностика за по сигурно. Влизам в един произволин сервиз закоча я ония вика МПХ ти е игоряло,дай 30лв. за диагностика (това през 2004г.),купи си го и отиди някъде да ти го сменят,че аз се занимавам само с диагностика. Купих го,смених си го сам,елементарно е,но пак същата работа,не държи обороти и като поглднах установих,че проблема е в едно саморазбило се ботче и хода на буталото на моторчето беше недостатъчен да достигне до планката на дросела за която се хваща и жилото за газта. Добре,че ми върнаха парите от магазина за МПХ,ама "майстора" кво го праим?
Съвсем пресен случай с алфата,сменям щанги на задния мост,минавам стенд преден и заден мост,след 5000км. правя ремонт на предницата и отново отивам на същия стенд,при същия майстор и той ми заявява,че едната ми задна гума е изядена отвътре и ,че регулировката на задния мост била под всякаква критика,викам да види дали няма нещо износено или счупено,той ми вика няма всичко си е здараво и тогава му казах,че той ми я регулирал моста,а ония отрича и едва ли не ме изкара лъжец.
Че така потресен съм от някои "майстори"!

lordliness
31-01-2011, 20:28
Това ми е мисълта да оставиш колата и да си правят диагностики и да си сменят каквито искат части ,но да платиш само повредената и да си вземеш колата работеща и с гаранция,че даден дефект е отстранен и няма да се появи утре пак ,а не да обикаляш при един после при друг накрая сам и ефект нула,аз когато отида на стенд ми лепят стикер какво са правили и няма как да се отрекат.

fred
01-02-2011, 20:18
Принципно си прав, но навсякъде по света хората си имат проблеми със сервизите.Чета Ауто Билд, ми и там недоволстват и то от оторизирани сервизи на коли в гаранция от всякакви марки, включително и немски, е какво да кажем,,
В София има няколко сервиза, на които човек може да има доверие и това е, другото каквото и да ти лепят и правят, ако са мърди и мошеняги, все ще си вътре

ves_v8
03-02-2011, 00:12
Една случка да ви разкажа,а пък вие си правете изводите.През 2005 година се качин на чисто ново Ивеко Стралис 13литров мотор 500 коня.Изкараха ни ги от завода в Улм - Германия,от там закачихме по едно ремарке от Линц - Австрия,натовариехме от Виена и газ за България.От тук номера - записаха ги за гаранцията в Чефин (оторизирания сервиз за Ивеко),лиценз и други документи и пей сърце с новия влекач :) Камиончето ми се е разваляло доста пъти,влизал съм в много фирмени сервизи и в Европа и в България.Каквото и да са ми ремонтирали,ВИНАГИ СМЕНЯТ И ДРУГИ ЧАСТИ! (освен в България,щото тука никой неиска да плаща за части които според него са здрави) В Германия ми сменяха лагер на предна главина,обаче;сложиха ми нови дискове (старите ми бяха на около 60 000,според мен абсолютно здрави) ново феродо,един датчик за абс,втулки на стаб.щанга,втулки на кабината,нови спирачни маркучи и ако не се бъркам един нов спир.апарат) това е по спомен.В Италия заради влючвателя на турбинита,ми смениха почти всичко по (АдБлу-системата,норма за евро 5) и една чанта датчици.И чисто нов влючвател :) И още и още много влизания в сервизи имам......

Мисълта ми беше че имам поглед върху сервизите на запад.Там за едно нещо,сменят поголовно всичко дето не им се види в ред.Та колеги,просто имаме малко тъп манталитет,но имаме и нагли майстори цакащи ни с фалшиви части.Щото ако аз ида да ми сменят нещо си и майтора ми каже ;Виж ся това и това ти е за смяна...И ми го смени с нов и оригинален продукт,мисля че и аз и той ще останем доволни.Той от заплащането а аз от сигурноста на колата ми.
Колата си я правя на 99% сам,на 155 почти няма възел който да не може да си оправиш сам.И винаги внимавам и гледам какво купувам.

Да, колега, ама съгласен ли си с това, че ако на Запад направиш ПТП и то с товарна кола и недай Боже убиеш някого на пътя, заради неизправен автомобил отиваш в затвора. След теб за съкилийник ще ти изпратят и майстора, който не е сменил частите по съответният възел и заради това автомобила не е бил 100% безопасен за движение?!?!
Просто в България сервизите не носят отговорност, особено когато стане дума за щети причинени от ПТП, което пък е причинено от некадърно ремонтиране на МПС. Знаеш как е на Запад за камионите и тежките автомобили...4 пъти по-строго е отколкото за леките автомобили!
В България според мен всеки гони "бързото забогатяване" и заради това сервизите те правят на идиот. Преди време закарах на баща ми Мерцедеса за смяна на 2 тампона на дифа в един сервиз, а ония "майстор" беше сменил половината окачване, но не и тампоните, които беха проблемни. След сервиза, в който платих маса пари колата пак си беше със същият проблем както и преди влизането. Преди да платя поисках да ми вдигнат колата, за да я огледам и да видя какво толкова е сменил за главоломната сума, която ми искаше и ония даже се обиди, че едва ли не, не му вярвам, че е сменил всичко което ми каза, че е сменил! Толкова съм се напатил от сервизи, че като я чуя тая дума и се изприщвам! В момента имам такъми и инструменти, достатъчни да си отворя автосервиз ....
Моя кола в сервиз не ходи! Ако отиде, то е само когато немога сам да оправям, както е с новата ми кола...всичко е електроника.:prescription:

lordliness
16-02-2011, 23:35
Днес скучаейки с един приятел решихме да тестваме неговия сервиз където си кара хондата и според него били най-най добрите.Маслената помпа се беше разтракала яко и момента беше подходящ.Отидохме, дойдаха монтьори,слушаха,отляво ,отдясно:lupe: -аз казах само -"нещо се разтрака тоя мотор" с вид на човек който никога не си вдига капака на колата сам.И те поставиха категорична диагноза-някоя от ролките на ремъка -и ако блокира ролката -късане ,счупен двигател и алтернатор:shocked: -това последното ме изуми и могат да почнат веднага ,колко ще струва- ми.... като свалим ремъка ще видим,него можело и да не го сменят?!!И дори ми обясниха много компетентно какви ролки има- дори и паразитни-бях много впечатлен от този факт :) .Направо съм потресен, дори не си направих труд да питам дали има с какво да зацепят ремъка.Приличаха ми на онези врачки ,които омайват наивници да им вземат парите.Интересно какво биха казали след като сменят ролките и пак си трака яко-сигурно някой лагер по коляновия вал?:Yeeeehaaa: