PDA

View Full Version : проблем с изпускателната система на боксера ми



Bako_Marto
03-02-2011, 22:13
Значи колеги имам мн странен проблем с колекторите на единия цилиндър ми духа гарнитурата понякога и на другия и имам 2 комплекта колектори и с джата става така и немога да разбера причината и вече 5 пати ги сменявам и всеки пат си слагам паста както си му е реда обаче като ги слагам малко трудно влизат и някакси стоят под напрежение става въпрос за 1.6 боксера ако може да ме посъветвате нещо да направя,че вече ми писна :punk::punk:

stelt
03-02-2011, 22:26
По всяка вероятност някъде нещо е криво. Четирите фланеца, които се стягат към главите трябва да лежат в една равнина. Това може да го провериш, докато колектора е смъкнат от колата. А какви гарнитури използваш ?

kolev
04-02-2011, 10:33
1-во там паста не се слага в никакъв случай. изчисти я хубаво. намери си хубави гарнитури - такива които са сандвич и от двете страни са с метал. те са по-дебели и лягат хубаво. най-вероятно това ти е проблема. внимавай колко силно стягаш, да не ти превъртят винтовете в алуминиевата глава.

drigata
04-02-2011, 10:45
1-во там паста не се слага в никакъв случай. изчисти я хубаво. намери си хубави гарнитури - такива които са сандвич и от двете страни са с метал. те са по-дебели и лягат хубаво. най-вероятно това ти е проблема. внимавай колко силно стягаш, да не ти превъртят винтовете в алуминиевата глава.

Тука си в голяма грешка.Паста се слага абсолютно винаги ,но много е важно каква паста ползвате.

Другият и по важен проблем при боксерите е ,че си кривят фланците които контактуват с главите.

Най лесният вариант за доработка е с голям ъглошлайф да се пилнат фланците за да се изправят и след това нови гарнитури и паста walker .

DSlavev
04-02-2011, 11:20
Това си е характерен проблем за нашите боксери. Аз на два пъти ги удрях здравата и на втория път се бях притеснил, че вече са безвъзвратно изкривени. За мое щастие майстора ми е достатъчно добър и сръчен и ги оправи. Пробвай с по-дебелите гарнитури с металната сърцевина както казва kolev дано не си ги изкривил прекалено много.

kolev
04-02-2011, 11:25
Тука си в голяма грешка.Паста се слага абсолютно винаги ,но много е важно каква паста ползвате.

Другият и по важен проблем при боксерите е ,че си кривят фланците които контактуват с главите.

Най лесният вариант за доработка е с голям ъглошлайф да се пилнат фланците за да се изправят и след това нови гарнитури и паста walker .

хм, пастата я дават да се слага само на връзки където едната тръба влиза в другата. не я разбирам тая далавера да се мажат гарнитурите с разни пасти и силикони. те само за красота ли са.

stelt
04-02-2011, 12:11
Аз съм със ръчно изрязани гарнитури,вероятно без метална плетка в тях, не съм мазал и с паста,и това от около две години. Като знам и колко удари отнасят тея изпускателни тръби,направо се чудя как не са духнали до сега (дано не ме чуе дявола).

drigata
04-02-2011, 13:21
хм, пастата я дават да се слага само на връзки където едната тръба влиза в другата. не я разбирам тая далавера да се мажат гарнитурите с разни пасти и силикони. те само за красота ли са.

А,пак си в грешка,пастата я дават за всички контактни повърнини и за 1200 градуса+++++

Тази паста се ползва в зглобките на турбина /колектор без гарнитура.

А вие си ги мажете с червен силкон ако искате.

Правилният и безболезен начин е само един,няма други опции!

kolev
04-02-2011, 14:23
А,пак си в грешка,пастата я дават за всички контактни повърнини и за 1200 градуса+++++

Тази паста се ползва в зглобките на турбина /колектор без гарнитура.

А вие си ги мажете с червен силкон ако искате.

Правилният и безболезен начин е само един,няма други опции!

е баш де, нали това казвам. където не е предвидено да има гарнитура и има директен контакт метал с метал и се изисква плътно затваряне /щото метала колкото да се шлайфа все има микроканалчета/ е оправдано да се ползва. тука обаче няма турбина и производителя е предвидил навсякъде да има гарнитури, включително след катализатора има един дебел меден пръстен. при положение че ролята на гарнитурата е да затвори херметически, що трябва да се слага паста която прави същото.то често след използване на 2-те неща ефекта е катастрофален.
а иначе гарнитурките трябва така да изглеждат и от 2-те страни
http://www.pdm-racing.com/products/imag/gasket25.jpg

drigata
04-02-2011, 14:53
Абе,всичките сте дървени философи,хората ви светкат как става ,а вие си опорствате,правете го както искате,ваша воля!!!

А и пръстена след катализатора не е меден ,а е валцована стомана!!!!!

kolev
04-02-2011, 15:48
покажи ми на коя да е кола сервизното или даже на коя да е машина да пише - тая гарнитура се маже с такава паста или такъв силикон и ще си говорим ;)
мазането лесно, ама свалянето после гарантира безброй занимателни часове :tooth:

drigata
04-02-2011, 17:11
Пак си в грешка,карам по този начин вече 3-та година и искам да ти кажа ,че свалянето и почистването е безпроблемно!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Карайте си пърдящите боксери с каквото прецените,аз повече идеи няма да давам на дървени философи!!!!!!!!

Bako_Marto
04-02-2011, 17:59
значи колеги и аз съм за пастата тва чудо където съм го сложил винаги е карало, но сега разбирам защо ги духа просто маиче гарнитурите са боклук все зимах едни който са вътре метални а отвънка с някакво покритие такова което прилича на гума и точно това покритие духа и остава металното само но при следващото им сваляне съме решил и да наложа нещо право отгоре им да видя дали наистина не са креви но просто и при двата ми комплекта колектори се получава това нещо на едни и същи цилиндъри

kolev
04-02-2011, 18:06
е, ти караш 3 години с паста която си свалял n на брой пъти през това време, други карат 20 години с оригиналните гарнитури без паста.
сега да обясня и да блесна пред всезнаещите батки. когато се ползва паста върху гарнитурата на това място и ако повърхностите не са в една равнина и в някоя част се събере с дебелина 1-2мм паста , след като изсъхне , става твърда като камък. от вибрациите на мотора и големия колектор и всичко след него /тука няма мека връзка/, в нея се получават пукнатини и така докато пастата изпада. остава една хубава дупка да духа :tooth:
извода какъв е - ако не може да се херметизира с хубава гарнитура, няма да стане и с гарнитура + паста.
да те помоля също, да не се държиш арогантно , щото нарушаваме правилата на форума ;)

ПП
колега, точно това са гадните гарнитури и точно в тях ти е проблема. просто ги смени с нормални. по лев, лев и петдесет са.

nikola_78
04-02-2011, 18:43
това и за мен е голям проблем, наскоро пак минах по бързичко през една неравност и отново ударих изпускателните тръби,аз слагам от черните гарнитутки с метална нишка, те ги дават за висока температура , но при удара явно се цепват, не ги мажа с паста а с графитна смазка и нямам проблем, ама до някоя следваща дупка или неравност :)))

drigata
04-02-2011, 21:12
е, ти караш 3 години с паста която си свалял n на брой пъти през това време, други карат 20 години с оригиналните гарнитури без паста.
сега да обясня и да блесна пред всезнаещите батки. когато се ползва паста върху гарнитурата на това място и ако повърхностите не са в една равнина и в някоя част се събере с дебелина 1-2мм паста , след като изсъхне , става твърда като камък. от вибрациите на мотора и големия колектор и всичко след него /тука няма мека връзка/, в нея се получават пукнатини и така докато пастата изпада. остава една хубава дупка да духа :tooth:
извода какъв е - ако не може да се херметизира с хубава гарнитура, няма да стане и с гарнитура + паста.
да те помоля също, да не се държиш арогантно , щото нарушаваме правилата на форума ;)

ПП
колега, точно това са гадните гарнитури и точно в тях ти е проблема. просто ги смени с нормални. по лев, лев и петдесет са.


Господин Колев,държа да покажете къде точно съм нарушил правилата на форума,защото иначе излиза ,че горенаписаното от вас е клевета!!!!!!!!!!

А и боксера няма нужда от гъвкава връзка защото двигателят се усуква по оста си ,при положение ,че е надлъжно разположен.

А и ако така припасваш всички елементи в един двигател..........както даваш пример,не бих ти поверил и кола за скраб.

tonov
04-02-2011, 22:22
Айде и аз да се намеся, ама не мисля че "дървени философи" е много учтиво. А че нарушаване на правилата официално няма, е видно.

По въпроса с гарнитурите - и аз съм сменял на боксера, точно от тия тънките. Изкарваха по има-няма една седмица. Явно фланците бяха криви и ги издухваше за норматив. Да поясня, че колата беше със спортно окачване и имаше безброй срещи на колекторите със шахти и бабуни. И мазане с паста не помагаше. Накрая един приятел ми даде някакъв материал за гарнитури, доста дебел (към 3 мм) и с графитна паста между слоевете. Не знам какво беше, изглеждаше четирислоен. Изрязах си гарнитурки от него и забравих за случая.

JJJ
06-02-2011, 01:02
…Паста се слага абсолютно винаги ,но много е важно каква паста ползвате.

…Правилният и безболезен начин е само един,няма други опции!

Абе,всичките сте дървени философи,хората ви светкат как става ,а вие си опорствате,правете го както искате,ваша воля!!!

Това че трябва задължително да се сложи паста е пълна глупост. А това че наричаш хората “дървени философи” само защото не споделят твоето МНЕНИЕ ПО ВЪПРОСА е...:thumbdown:

П.П. “1.3 Да уважава другите потребители на форума. Всякакви обидни думи и преки характеристики/заплахи ще се считат за грубо нарушение, като резултат постът ще бъде редактиран или отстранен от темата. Никовете на особено напористи с обиди/заплахи участници ще бъдат деактивирани. Нецензурните думи ще бъдат замествани със символа "*". ”

bobi_kz
07-02-2011, 17:25
Аз ще си позволя да ползвам темата но въпроса ми не е точно по нея та може да ви се стори тъп въпроса, но защо като запаля и от ауспуха ми излиза и по малко вода..като покарам малко и е сух после?? (нямам газ)

stelt
07-02-2011, 17:56
Част от водата е конденз, поради температурната разлика на изгорелите газове и околната среда, а друга част от водата се отделя при самия процес на горене. Различните горива отделят различен процент водни пари при изгарянето си.

bobi_kz
07-02-2011, 19:40
ок ;) мерси за отговора

mordohy
11-02-2011, 13:35
Като гледам сте се развихрили, а въпроса е сериозен. Тука няма място за компромиси и експерименти.
Като духа гарнитурите, колектора се сваля и се минава на фреза или шлайф. Така се изправят и фланците, а и целия колектор.
После едни обикновенни гарнитури с метална среда и готово.
Колкото са по-тънки, толкова по-добре. Толкова по-малко налягат газовете по тях, а освен това и по-добре топлоотделят.
Тези гарнитури са си с графитно покритие и нямат нужда от пасти.
Единствено разумната паста е от рода на антикорозионните и противоспичащите, на цинкова или медна основа. Имат смисъл, да не запичат гайките.
Това с флекса и пилата не е за всеки!:screwy:

Bako_Marto
11-02-2011, 17:37
тук идва проблема колеги, че в Пазарджик намирам само един вид гарнитури точно тези които духа а не мисля, че са ми криви колекторите защото имам 2 комплекта и с двата на едно и също място ги духа

mordohy
11-02-2011, 18:02
Тогава има и друга вероятност, шпилката да не стяга добре или да има някакъв боклук на главата, който да повдига. Друго няма какво да е. Като няма при тебе други, поръчай си гарнитури от София. Ако фланците не са криви и гайките стягат добре, колкото и да са калпави гарнитурите, пак ще държат. Обаче ако имат и минимална кривина, все ще духат. Вземи една добра плоска пила и я постави точно на дупките за шпилките. Тръкни леко и ще видиш, че ще хване само около дупките и то по външните краища. Ако е така си за шлайфане!