PDA

View Full Version : Налягане на турбо, налягане на гориво 2.4 jtd 136кс



kiko73
04-02-2011, 10:56
След изчитане на повечето теми по въпроса или не съм намерил точните, или в тях не е писано по проблема.
Та проблема е следния: 1,2,3,4 скорост без проблеми достига до 4500-5000 оборота. 5-6 на около 3000-3500 свети чека "дюза" и забива. Това само при изкачване, при равна настилка или спускане никакъв проблем.
След диагностика с Фиан ЕЦУ скан се получиха следните резултати
1. Налягане на въздуха - 1,94 - проба с друг сензор - пак същото. При положение, че сензора е до 1,5, ми е ясно, че турбото "пренадува" и че проблема е в геометрията или в клапана за налягане на турбото.
Въпрос: Колко трябва да е налягането на въздуха след като се изчисти геометрията и еветуално се наложи реглаж или смяна на клапан?
2. Налягане на горивото - 875 при 3000 об./мин
Въпрос: Колко трябва да е налягането на горивото?
Как да се установи изправен ли е клапана (регулатор) на налягането за да се избегне варианта "УеУееее, клапана бил здрав - аре бЕгай за помпа сега? :tooth:

kiko73
04-02-2011, 11:53
моля модераторите да добавят /2,4 ЖТД 136 кс /в заглавието

Jivko7777
04-02-2011, 12:32
1,94 ти е общото налягане :) от което трябва да махнеш атмосферното, което е около 950-1000 mbar, което ще рече че турбината ти надува около 1 бар, така че там вина не търси перфектна е!
И първо не може да стигне 1,94 щото на 1,5 ще забие муцуна :) ако пък тоя мап не ти беше проблема, пак няма как с тая турбина да стигнеш 1,94 :tooth: щото преди това ще има...
Точно търси вината в горивото, дюзи, нялягане на помпата, налягане на рейла и т.н.

Mury
04-02-2011, 13:04
1,94 ти е общото налягане :) от което трябва да махнеш атмосферното, което е около 950-1000 mbar, което ще рече че турбината ти надува около 1 бар, така че там вина не търси перфектна е!
И първо не може да стигне 1,94 щото на 1,5 ще забие муцуна :) ако пък тоя мап не ти беше проблема, пак няма как с тая турбина да стигнеш 1,94 :tooth: щото преди това ще има...
Точно търси вината в горивото, дюзи, нялягане на помпата, налягане на рейла и т.н.
Или дебитомер:sad::sad::sad:
Колега,сподели и каква е грешката която записва,щом светва дюзата:th_up::th_up:

П.С.Живко налягането се нарича абсолютно

kiko73
04-02-2011, 13:08
1,94 ти е общото налягане :) от което трябва да махнеш атмосферното, което е около 950-1000 mbar, което ще рече че турбината ти надува около 1 бар, така че там вина не търси перфектна е!
И първо не може да стигне 1,94 щото на 1,5 ще забие муцуна :) ако пък тоя мап не ти беше проблема, пак няма как с тая турбина да стигнеш 1,94 :tooth: щото преди това ще има...
Точно търси вината в горивото, дюзи, нялягане на помпата, налягане на рейла и т.н.

Това, ако бях мерил с манометър, ама аз си мисля, че РС-то ми дава показанията именно на МАП сензора, което според мен означава, че именно тези показания получава и компа на колата.

---------- Post added at 13:08 ---------- Previous post was at 13:06 ----------


Или дебитомер:sad::sad::sad:
Колега,сподели и каква е грешката която записва,щом светва дюзата:th_up::th_up:

П.С.Живко налягането се нарича абсолютно

Дебитомера е сменен. Високо налягане на въздуха "казва" и грешка на ЕГР - затапен.
Грешки с изключение на ЕГР при какъвто и да е тормоз на място не записва. Днес или утре ще я тествам в движение с РС-то на един приятел, `щот на моя батерията му е умряла.

Bobo
04-02-2011, 13:31
Освен при високо налягане тази грешка светва и при други условия ;) като например разлика в налягането което иска колата и това което показва мап сензора:)

Jivko7777
04-02-2011, 13:34
Или дебитомер:sad::sad::sad:
Колега,сподели и каква е грешката която записва,щом светва дюзата:th_up::th_up:

П.С.Живко налягането се нарича абсолютно

Ах този деботомер в неделя ще му разкажем играта или той нашата :tooth:
Иначе за налягането съгласявам се моя грешка :th_up:

kiko73
04-02-2011, 13:46
Освен при високо налягане тази грешка светва и при други условия ;) като например разлика в налягането което иска колата и това което показва мап сензора:)

Значи свалям турбото, "раздвижват" го и колко трябва да покаже на графиката при Х оборота?
Не изключвам възможността и другия МАР да е бил сбъгясан, ама и с двата показанията бяха едни и същи

Mury
04-02-2011, 14:49
Значи свалям турбото, "раздвижват" го и колко трябва да покаже на графиката при Х оборота?
Не изключвам възможността и другия МАР да е бил сбъгясан, ама и с двата показанията бяха едни и същи

МАП сензора не се сбъгясва е така от нищо,търсете проблема в турбината:th_up::th_up::th_up:Доколкото помня МАП--а на тази кола беше до 2.5 бара абсолютно налягане,демек около 1.5 бара налягане на турбината

kiko73
04-02-2011, 15:01
`Начи за "турбото долу" ясно, а налягането на горивото и проверката на клапана за налягане?

Mury
04-02-2011, 15:04
`Начи за "турбото долу" ясно, а налягането на горивото и проверката на клапана за налягане?

Клапана ако има проблем,по принцип записва грешка,иначе на живи данни на диагностика duty cycle на празен ход трябва да е около 17%,ако е нагоре е вероятно да има проблем с кофти нафта:th_up::th_up::th_up:Иначе налягането при пълно натоварване трябва да е над 1000 бара,ма то трябва да си показва колко иска колата,и колко дава помпата

popaay
04-02-2011, 18:54
След изчитане на повечето теми по въпроса или не съм намерил точните, или в тях не е писано по проблема.
Та проблема е следния: 1,2,3,4 скорост без проблеми достига до 4500-5000 оборота. 5-6 на около 3000-3500 свети чека "дюза" и забива. Това само при изкачване, при равна настилка или спускане никакъв проблем.
След диагностика с Фиан ЕЦУ скан се получиха следните резултати
1. Налягане на въздуха - 1,94 - проба с друг сензор - пак същото. При положение, че сензора е до 1,5, ми е ясно, че турбото "пренадува" и че проблема е в геометрията или в клапана за налягане на турбото.
Въпрос: Колко трябва да е налягането на въздуха след като се изчисти геометрията и еветуално се наложи реглаж или смяна на клапан?
2. Налягане на горивото - 875 при 3000 об./мин
Въпрос: Колко трябва да е налягането на горивото?
Как да се установи изправен ли е клапана (регулатор) на налягането за да се избегне варианта "УеУееее, клапана бил здрав - аре бЕгай за помпа сега? :tooth:

При мен проблема беше същия,даже като светнеше лампата колата гаснеше и пак заработваше като загасне лампата.Показа и грешка в егера както при теб,смених филтрите(всички) и проблема изчезна.Горивния филтур беше затлачен и когато колата иска вече повече гориво то не може да си го достави и от там светва лампата.

kiko73
04-02-2011, 19:12
Филтрите са ми на по 7-8000 км и зареждам само на ЕКО и на ОМВ.

popaay
04-02-2011, 19:17
Филтрите са ми на по 7-8000 км и зареждам само на ЕКО и на ОМВ.

Ок,само споделям как ми изчезна проблема.И моята беше ОК но на почти празен резервоар заредих и като потеглих(явно се е дигнала утайка и е запушила филтъра) взех да изреждам скоростите и ... лампа дюза!
Това се оказа моя проблем

kiko73
04-02-2011, 19:28
Ок,само споделям как ми изчезна проблема.И моята беше ОК но на почти празен резервоар заредих и като потеглих(явно се е дигнала утайка и е запушила филтъра) взех да изреждам скоростите и ... лампа дюза!
Това се оказа моя проблем

От коя предавка и обороти ти забиваше

popaay
04-02-2011, 19:35
от 4 на горе и над 3000об.мин

hamel1
04-02-2011, 20:15
Пренадув на турбина.Отрегулира се изпълнителния механизъм на променливата геометрия.

schoko
04-02-2011, 21:41
Пренадув на турбина.Отрегулира се изпълнителния механизъм на променливата геометрия.
Та нали 136коньовите са с постоянна геометрия Или са ми стари знанията Голям спор беше преди кой години или кои коне са с постоянна и кои с променлива геометрия но последно май остана че 136коньовите са с постоянна

kiko73
04-02-2011, 22:23
Та нали 136коньовите са с постоянна геометрия Или са ми стари знанията Голям спор беше преди кой години или кои коне са с постоянна и кои с променлива геометрия но последно май остана че 136коньовите са с постоянна

Последно колега точно 136 коньовите са с променлива геометрия - видях го лично докато ей тъй от любопитство поразглобих гръмналото си турбо. И то също беше със "запекла геометрия".

Jivko7777
05-02-2011, 05:10
С геометрия са, но механична, докато при 140, 150 и нагоре са с електронна геометрия!

Mury
06-02-2011, 16:57
С геометрия са, но механична, докато при 140, 150 и нагоре са с електронна геометрия!

136 коньовите геометрията се управлява с налягане,а при 140/50 с вакуум и ел. :super::super::super:клапан

Jivko7777
06-02-2011, 19:56
136 коньовите геометрията се управлява с налягане,а при 140/50 с вакуум и ел. :super::super::super:клапан

Тей де, нали това казах ама по накратко :)

KoRny
20-08-2012, 15:52
Да не отварям нова тема - главата на моя мотор е от 136 кс,блока по номер излиза 140,турбината е сменявана(новата е ИХИ Б 859 serial number :VL180008 ) и не е с променлива геометрия.От скоро ми направиха ремап и беше ясно,че ръчно трябва да барна и турбината.Свалих я,дадох я на майстор и поизкриви лостчето на актуатора,за да може по-късно да отваря лещата.Снощи я гледах в движение налягане абсолютно стига 2000 хекто паскала-което си е 2 бара и налягане в рейла 1300 бара. Как ви се струват за ремапната кола и има ли накъде още да кривя лостчето без да се налага смяна на МАП–а? Майстора каза,че самата турбина е здрава като модел и е добре запазена.

Jivko7777
20-08-2012, 18:42
Да не отварям нова тема - главата на моя мотор е от 136 кс,блока по номер излиза 140,турбината е сменявана(новата е ИХИ Б 859 serial number :VL180008 ) и не е с променлива геометрия.От скоро ми направиха ремап и беше ясно,че ръчно трябва да барна и турбината.Свалих я,дадох я на майстор и поизкриви лостчето на актуатора,за да може по-късно да отваря лещата.Снощи я гледах в движение налягане абсолютно стига 2000 хекто паскала-което си е 2 бара и налягане в рейла 1300 бара. Как ви се струват за ремапната кола и има ли накъде още да кривя лостчето без да се налага смяна на МАП–а? Майстора каза,че самата турбина е здрава като модел и е добре запазена.

2000 e 1 бар на турбото и с тия 1300 на рейла са ниски за сток кола като цяло не е в ред работата...

Mury
20-08-2012, 21:12
Да не отварям нова тема - главата на моя мотор е от 136 кс,блока по номер излиза 140,турбината е сменявана(новата е ИХИ Б 859 serial number :VL180008 ) и не е с променлива геометрия.От скоро ми направиха ремап и беше ясно,че ръчно трябва да барна и турбината.Свалих я,дадох я на майстор и поизкриви лостчето на актуатора,за да може по-късно да отваря лещата.Снощи я гледах в движение налягане абсолютно стига 2000 хекто паскала-което си е 2 бара и налягане в рейла 1300 бара. Как ви се струват за ремапната кола и има ли накъде още да кривя лостчето без да се налага смяна на МАП–а? Майстора каза,че самата турбина е здрава като модел и е добре запазена.

Че те главите на 136 и 140 нямат разлика бре,само че тази турбина е от Мареа най вероятно или Капа и не е на добре,по-добре си намери 140 коньова турбина,би трябвало да имаш вакууми,клапан абе всичко за управлението и...................Иначе 1 бар надналягане за тая турбина е добре,може малко да се пипне налягането до към 1400 бара,но не повече.:afro::afro::afro:

Ilko Ivanov
20-08-2012, 21:25
Еее как го каза "малко" до 1,4бара... то не е никак малко.
Нещо ми малее налягането на горивото за такъв буст.
Само ше "тъпче" във буст и няма да върви повече.
Дори без чип налягането в рейла е 1350 бара.
Или има нещо нередно в колата или не си я тествал както трябва.

Jivko7777
20-08-2012, 21:39
именно горивото трябва поне едно 1400 бара, а при стандартен ремап повече от 1,2 на турбинката няма смисъл

oem
20-08-2012, 21:42
Че те главите на 136 и 140 нямат разлика бре,само че тази турбина е от Мареа най вероятно или Капа и не е на добре,по-добре си намери 140 коньова турбина,би трябвало да имаш вакууми,клапан абе всичко за управлението и...................Иначе 1 бар надналягане за тая турбина е добре,може малко да се пипне налягането до към 1400 бара,но не повече.:afro::afro::afro:

Мммм тази турбинка максимума и е 1250 mbar. На 1.4 ще мре бързо.

А чипа с тези 1300 бара са до никъде.

KoRny
20-08-2012, 23:27
Ок колеги,значи отивам при мапера да качва друг файл - те са някви готови преди няколко години ги е слагал на Либра 2.4 и казват,че хапе асфалта тая Ланча,не че мойта няма разлика отпреди чипа,но мисля,че може още доста :) пък после още чупки трябва да се правят на лостчето...

Ilko Ivanov
20-08-2012, 23:50
К'ви са тия чупки?
Има кранчета за тая работа. Сега им викат бустконтролер...ама все върши работа и е много по-лесно.
С тия готови файлове по-добре се откажи. Ако искаш да бърникаш турбината си трябва по-сериозен файл.

Jivko7777
21-08-2012, 00:03
К'ви са тия чупки?
Има кранчета за тая работа. Сега им викат бустконтролер...ама все върши работа и е много по-лесно.
С тия готови файлове по-добре се откажи. Ако искаш да бърникаш турбината си трябва по-сериозен файл.

само че с тях се появяват зверски пикове...

Ilko Ivanov
21-08-2012, 00:58
Доообре...
Ела да видиш на 146-та ми какви "зверски" пикове има на 1,45 холд.

Jivko7777
21-08-2012, 01:14
Доообре...
Ела да видиш на 146-та ми какви "зверски" пикове има на 1,45 холд.

много зависи и от настойката на самия клапан на турбото, но все пак с тия кранчета от 30-40лв ... как да е не ми се спори...

Ilko Ivanov
21-08-2012, 01:19
Моето е от 25лв. Все пак е само едно кранче.
Много зависи от горивото кога и как се подава...

То и тия с вакумно у-ние си правят големи пикове когато софтуера не е добър.

Jivko7777
21-08-2012, 01:43
Моето е от 25лв. Все пак е само едно кранче.
Много зависи от горивото кога и как се подава...

То и тия с вакумно у-ние си правят големи пикове когато софтуера не е добър.

абсолютно вярно но с вакумното е друго вече там може и без пик да се направи ако искаш дори...

oem
21-08-2012, 09:42
Недейте да спорите за неща които от един на друг нямат нищо общо, че няма да се разберете никога :) Един за друг не знаете за колите си... няма смисъл :)

Турбо спайка при VNT турбините е много широкa тема, че да се спори без конкретизиране с данни. Сещайте се :)

KoRny
21-08-2012, 10:23
К'ви са тия чупки?
Има кранчета за тая работа. Сега им викат бустконтролер...ама все върши работа и е много по-лесно.
С тия готови файлове по-добре се откажи. Ако искаш да бърникаш турбината си трябва по-сериозен файл.

Ами чупки,които скъсявали разстоянието и правели по-голям товар...С никакви файлове не мога да барникам турбината,защото се управлява механично чрез налягане.Снощи пак я пистих,налягането на рейла стига до 1355 максимум,а като мотам гуми на 2ра абсолютното налягане стига до 2,2 бара за момент,иначе като я настъпвам без да буксува 2-3-4-5та скорост пак до 2 бара максимум стига.

oem
21-08-2012, 11:19
Той имаше предвид, че като пускаш повече турбо трябва някой да пусне и нафта.

Това 1350 бара си е сток. Не трябва да е така. Налягането на горивото е важно :)

KoRny
21-08-2012, 11:25
Еми значи ще се ходи до мапера...най-странното е,че качи 1во 1 файл колата наистина почна да върви повече,започна и да пуши(преди въобще не пушеше).След това пробвахме 2ри файл не усетих разлика да върви повече от 1вия файл,но пак е повече от сток вървежа и някакси на 1800 оборота като,че ли по-бърз респонс има.Нз как налягането е сток,турбината сега чак се прави нещо по нея,а колата тръгна повече та даже от кеф и съдинителя е пътник :)

oem
21-08-2012, 11:28
Колата ти може да върви много повече от това което е сега без да пуши. Сега си получил да речем 30-35 нм. въртящ момент повече. Това не може да скапе здрав съединител. Бил си е пътник.

Представи си какво е да получиш 70+ Нм повече със сток турбо :)

До колкото рабирам ти не ходиш при мапер, а ходиш при записвач на файлове. Моя съвет е да бягаш далеч от такива глупости. В София има наистина добри мапери които могат да ти свършат работа.

KoRny
21-08-2012, 12:31
За съединителя се знаеше,че е пътник.Човека,който ми качва файла майстор по електрониката и ел. историите,не претендирам,че е мапер,но преди 1 год слага пак готов файл на Либра 1,9 110 к.с. и колата пощуря,но там действа и на турбината.За СФ ми е ясно,че има доста добри майстори,но 200 лв не ми мърдат най-малко...знам,че няма как за без пари да си направиш колата да лети.Ще ходя при него да видим някой друг файл за 2.4 какво налягане ще качим на горивото.

oem
21-08-2012, 13:04
Качването на налягането в рейката не е много лесна задача по принцип. Файла трябва да е правен от някой профи, който знае къде да пипне. С буста е същото. Нищо, че не управляваш турбото. В софтуера имаш лимити които като ги стигнеш и ще влизаш в авариен режим.

Просто се опитвам да ти спестя глупави занимавки.

Ilko Ivanov
21-08-2012, 21:16
За съединителя се знаеше,че е пътник.Човека,който ми качва файла майстор по електрониката и ел. историите,не претендирам,че е мапер,но преди 1 год слага пак готов файл на Либра 1,9 110 к.с. и колата пощуря,но там действа и на турбината.За СФ ми е ясно,че има доста добри майстори,но 200 лв не ми мърдат най-малко...знам,че няма как за без пари да си направиш колата да лети.Ще ходя при него да видим някой друг файл за 2.4 какво налягане ще качим на горивото.
ОЕМ ти каза, ама и аз да повторя - с готови файлове няма как да постигнеш това, което ти се иска...
Дори и да намериш файл с по-високо налягане в рейла това не значи автоматично че ще може да си бърникаш налягането на турбото и всичко да е ОК. Мотора трудно ще го счупиш, ама турбо и съединител със сигурност ще успееш, ако си настоятелен. Щом не ти се дават пари ще трябва да се научиш сам да си променяш софтуера, което нииикак не е лесно.
По принцип - "Мерак с пари се гаси" както и да го разбираш.