View Full Version : Шум от ролка на V6
Здравейте колеги!
От доста време не съм писал във форума, но не ми остава почти никакво време и дори не съм се нарадвал още на Алфата, която си купих през септември. От тогава до сега съм навъртял не повече от 1000 километра и започват проблемчетата. Успях да диагностицирам и отчасти поправя всичко, но едно нещо ме мъчи. Когато компресорът на климатика е изключен се чува доста отчетлив шум от областта на ремъците, като че ли по-скоро от ангренажния. При включване на климатика, шумът намалява и леко се изменя, но отново се чува. Оприличавам го на скапан лагер, но не мога да бъда сигурен, затова записах видео клип като смятам, че по-опитно ухо от моето ще потвърди или отхвърли тезата ми - http://www.youtube.com/watch?v=_00QZoMPGNI . В началото на клипа компресорът е изключен, после (ок. 11-тата сек.) го включвам за малко и накрая го изключвам отново (ок. 28-тата сек.). Чува се ... нещо смесено между виене и триене и странно защо идва от ангренажния ремък, а не от пистовия. Това се случва когато колата работи на празен ход, независимо студена или загряла, а при обороти над 1200 моторът работи чисто.
Звукът го има откакто я взех и не знам дали си внушавам или просто се вслушвам повече, но ми се струва, че с времето се засилва. Двата ремъка и ролките са сменяни преди 2 години (40 хиляди километра), като за това съм напълно сигурен.
Знам, че няма как да се определи точният причинител, но се надявам на препоръка или споделяне на опит, ако някой е имал подобен проблем. Колата до месец ще ходи на "лекар" и се надявам, че причинителят на шума няма да направи някоя глупост докато пътувам до сервиза по магистралата (около 150 км. е разстоянието).
Благодаря предварително за съдействието!
На мен ми звучи като лагер на компресора. Свали ремъка и завърти ролката на компресора и ще се разбере дали е от нея.Ако е там проблема най-вероятно ще блокира някой път и ще изпадне ремъка.Може да изкара и 5км и хиляди километри.:gruebel:
Имах проблем с ролката на компресора на Volvo-то ми, но разбрах за това, чак когато спече и скъса пистовия ремък. Там нямаше никакъв шум или каквото и да е подобно "предизвестяване".
Защо в случая шумът е по-силен когато ролката на компресора се върти свободно при изключен климатик? И като цяло - да включвам ли изобщо компресора, защото тогава май натоварването в/у ролката е по-голямо и има по-голям риск от прецакване или се бъркам?
@ Boby Ще проверя ролката тези дни като имам възможност, защото процедурата е малко тегава - трябва да свалям гумата и да разглобявам подкалниците, за да сваля ремъка и да я достигна.
Шума в лагр се появява от язви по повърхността на сачмите, язви по каналите на черупките, при липса на грес(масло).Според мен включвайки компресора съединителя издърпва ролката към себе си и така се обира луфта в лагера и затова се променя и шума.Ако е двуредов лагера(а най-вероятно е) ме съмнява, че ще мърда освен ако не е много разбит.Може и заради промяната на натоварването в/у ролката да се променя шума.
Не мисля, че има голямо значение дали ще ползваш климатика или не.Включвайки климатика го натоварваш аксиално, а радиалното натоварване си остава същото.
Благодаря за изчерпателния отговор! Дано не ме предаде...
Сега остава да намеря "майстор" на климатици, защото досегашният ми опит показва, че трудно се намира читав такъв. Когато имах проблеми с климатика на гореспоменатото Волво, един "специалист" сложи оцветител и след това ми каза, че ми е спукан радиатора. Поръчах нов, свалихме стария, почти монтирахме новия и се установи, че проблемът изобщо не идва от там. След като спече компресора, други тиквеници го ремонтираха и бяха сложили накриво пистовия ремък. :sniper:
Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?
Ама не бързай със смяна на лагера без да си сигурен, че проблема е в него! Това, което коментираме към момента са само догатки.Докато не свалиш ремъка и не пробваш шайбата не можеш да си сигурен, че проблема е там.
Свали ремъка и пробвай.Половин час работа е.:wierdo:
Естествено, ще проверя, ще пиша после и тогава ще тръгвам по сервизи. Плюс това събирам финанси, защото не е само това за правене и ще мине месец докато стигнем до майстора :)
Дано не е нещо по-сериозно, защото ми се струва, че шумът идва отгоре при ангренажния ремък, а не отдолу, където е компресорът... но пък защо ще се променя с пускането на климатика .. хм. Спирам с догадките, ще пиша като проверя компресора.
ФЕРАРИСТ
08-02-2011, 21:29
Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?
Търси някой дето е имал вземане даване с V6 двг на Алфа, тва е капризно животно......мястото също е пипкаво, теснотия е, и не всеки би се хванал на тоя филм......
Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май... иначе компресорът се сваля относително лесно, не се маха нищо друго освен гумата, подкалниците и кората (поне според eLearn). Както каза Boby нека първо видим дали в компресора е проблемът...
ФЕРАРИСТ
08-02-2011, 22:45
Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май..
И аз така четох, но пък дали правят климатици или не, не е проблем - проблема е да се разбере къде е проблема, оттам нататък има решения много......
Пфу, днес имах време и свалих ремъка - резултатите не са хич добри, но поне със сигурност знам вече откъде идва шума - http://www.youtube.com/watch?v=Mh0zEZNQiyw :shock:
Ми струва ми се, че ти е за смяна лагера!:tooth:
Linkestis
09-02-2011, 17:59
Много "сладко"дрънка:crazy:
Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна :knock:
Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! :love: Още малко и ще я поглезя основно..
leketo84
09-02-2011, 22:09
Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна :knock:
Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! :love: Още малко и ще я поглезя основно..
Глези я колега, глези я ,колата наистина си заслужава ! :humpx:
Linkestis
10-02-2011, 00:59
То и аз си викам всеки път д...а и кочините това е за последно..и какво айде пак отново
То и аз си викам всеки път д...а и кочините това е за последно..и какво айде пак отново
Не знам .. аз още не мога да си представя, че ще мога да разчитам на 100% на Алфата си. Като я карам хем ми е кеф, хем като тропне по различен начин се питам "какъв беше този шум", гледам таблото дали не е светнала някоя лампа или дали не е заврял чайника. А бе мисля я постоянно. Все пак това не ми пречи, защото си я купих за "хоби" автомобил, който да карам в свободното си време и понякога да я ползвам по работа, когато не е неотложна разбира се :) Плюс това, очакването, че нещо може тотално да се прецака във всеки един момент е част от "усещането Алфа Ромео". Може би защото не съм я карал много и не сме се опознали съвсем и затова не мога да й възлагам отговорни задачи, но се надявам това да се промени с времето.
Все още обаче не мога да си обясня как Тойотата ми, която е купена нова от баща ми през далечната 1997-ма, сега е на 170 хил. км. и е карана само в България, няма проблем с носачите, тампоните, гърнетата и всички тези неща, които на алфите се сменят кажи-речи с почти всяка смяна на маслото :crazy:. Дори да се сложат оригинални части те издържат отново толкова. Не си и помисляйте за неоригинални, защото докато си мислите, че може да ги монтирате, те вече са се счупили.
Японците го правят, а на италианците не им пука... възхищавам им се :wub:
Не знам .. аз още не мога да си представя, че ще мога да разчитам на 100% на Алфата си. Като я карам хем ми е кеф, хем като тропне по различен начин се питам "какъв беше този шум", гледам таблото дали не е светнала някоя лампа или дали не е заврял чайника. А бе мисля я постоянно. Все пак това не ми пречи, защото си я купих за "хоби" автомобил, който да карам в свободното си време и понякога да я ползвам по работа, когато не е неотложна разбира се :) Плюс това, очакването, че нещо може тотално да се прецака във всеки един момент е част от "усещането Алфа Ромео". Може би защото не съм я карал много и не сме се опознали съвсем и затова не мога да й възлагам отговорни задачи, но се надявам това да се промени с времето.
Все още обаче не мога да си обясня как Тойотата ми, която е купена нова от баща ми през далечната 1997-ма, сега е на 170 хил. км. и е карана само в България, няма проблем с носачите, тампоните, гърнетата и всички тези неща, които на алфите се сменят кажи-речи с почти всяка смяна на маслото :crazy:. Дори да се сложат оригинални части те издържат отново толкова. Не си и помисляйте за неоригинални, защото докато си мислите, че може да ги монтирате, те вече са се счупили.
Японците го правят, а на италианците не им пука... възхищавам им се :wub:
Предразсъдъци, колега. Ако си купил изправна и читава кола и ти си я поддържаш, няма защо да не ти служи.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.