Log in

View Full Version : Шум от ролка на V6



joros
05-02-2011, 22:27
Здравейте колеги!
От доста време не съм писал във форума, но не ми остава почти никакво време и дори не съм се нарадвал още на Алфата, която си купих през септември. От тогава до сега съм навъртял не повече от 1000 километра и започват проблемчетата. Успях да диагностицирам и отчасти поправя всичко, но едно нещо ме мъчи. Когато компресорът на климатика е изключен се чува доста отчетлив шум от областта на ремъците, като че ли по-скоро от ангренажния. При включване на климатика, шумът намалява и леко се изменя, но отново се чува. Оприличавам го на скапан лагер, но не мога да бъда сигурен, затова записах видео клип като смятам, че по-опитно ухо от моето ще потвърди или отхвърли тезата ми - http://www.youtube.com/watch?v=_00QZoMPGNI . В началото на клипа компресорът е изключен, после (ок. 11-тата сек.) го включвам за малко и накрая го изключвам отново (ок. 28-тата сек.). Чува се ... нещо смесено между виене и триене и странно защо идва от ангренажния ремък, а не от пистовия. Това се случва когато колата работи на празен ход, независимо студена или загряла, а при обороти над 1200 моторът работи чисто.
Звукът го има откакто я взех и не знам дали си внушавам или просто се вслушвам повече, но ми се струва, че с времето се засилва. Двата ремъка и ролките са сменяни преди 2 години (40 хиляди километра), като за това съм напълно сигурен.
Знам, че няма как да се определи точният причинител, но се надявам на препоръка или споделяне на опит, ако някой е имал подобен проблем. Колата до месец ще ходи на "лекар" и се надявам, че причинителят на шума няма да направи някоя глупост докато пътувам до сервиза по магистралата (около 150 км. е разстоянието).
Благодаря предварително за съдействието!

Boby
06-02-2011, 00:55
На мен ми звучи като лагер на компресора. Свали ремъка и завърти ролката на компресора и ще се разбере дали е от нея.Ако е там проблема най-вероятно ще блокира някой път и ще изпадне ремъка.Може да изкара и 5км и хиляди километри.:gruebel:

joros
06-02-2011, 19:36
Имах проблем с ролката на компресора на Volvo-то ми, но разбрах за това, чак когато спече и скъса пистовия ремък. Там нямаше никакъв шум или каквото и да е подобно "предизвестяване".
Защо в случая шумът е по-силен когато ролката на компресора се върти свободно при изключен климатик? И като цяло - да включвам ли изобщо компресора, защото тогава май натоварването в/у ролката е по-голямо и има по-голям риск от прецакване или се бъркам?

@ Boby Ще проверя ролката тези дни като имам възможност, защото процедурата е малко тегава - трябва да свалям гумата и да разглобявам подкалниците, за да сваля ремъка и да я достигна.

Boby
08-02-2011, 13:32
Шума в лагр се появява от язви по повърхността на сачмите, язви по каналите на черупките, при липса на грес(масло).Според мен включвайки компресора съединителя издърпва ролката към себе си и така се обира луфта в лагера и затова се променя и шума.Ако е двуредов лагера(а най-вероятно е) ме съмнява, че ще мърда освен ако не е много разбит.Може и заради промяната на натоварването в/у ролката да се променя шума.
Не мисля, че има голямо значение дали ще ползваш климатика или не.Включвайки климатика го натоварваш аксиално, а радиалното натоварване си остава същото.

joros
08-02-2011, 19:19
Благодаря за изчерпателния отговор! Дано не ме предаде...
Сега остава да намеря "майстор" на климатици, защото досегашният ми опит показва, че трудно се намира читав такъв. Когато имах проблеми с климатика на гореспоменатото Волво, един "специалист" сложи оцветител и след това ми каза, че ми е спукан радиатора. Поръчах нов, свалихме стария, почти монтирахме новия и се установи, че проблемът изобщо не идва от там. След като спече компресора, други тиквеници го ремонтираха и бяха сложили накриво пистовия ремък. :sniper:
Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?

Boby
08-02-2011, 19:28
Ама не бързай със смяна на лагера без да си сигурен, че проблема е в него! Това, което коментираме към момента са само догатки.Докато не свалиш ремъка и не пробваш шайбата не можеш да си сигурен, че проблема е там.
Свали ремъка и пробвай.Половин час работа е.:wierdo:

joros
08-02-2011, 19:33
Естествено, ще проверя, ще пиша после и тогава ще тръгвам по сервизи. Плюс това събирам финанси, защото не е само това за правене и ще мине месец докато стигнем до майстора :)
Дано не е нещо по-сериозно, защото ми се струва, че шумът идва отгоре при ангренажния ремък, а не отдолу, където е компресорът... но пък защо ще се променя с пускането на климатика .. хм. Спирам с догадките, ще пиша като проверя компресора.

ФЕРАРИСТ
08-02-2011, 21:29
Та... има някой колега доволен от работата на който и да е майстор в София?
Търси някой дето е имал вземане даване с V6 двг на Алфа, тва е капризно животно......мястото също е пипкаво, теснотия е, и не всеки би се хванал на тоя филм......

joros
08-02-2011, 21:57
Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май... иначе компресорът се сваля относително лесно, не се маха нищо друго освен гумата, подкалниците и кората (поне според eLearn). Както каза Boby нека първо видим дали в компресора е проблемът...

ФЕРАРИСТ
08-02-2011, 22:45
Четох, че екипът на Ventura Garage е правил доста шестаци и то основно, но пък те не правят климатици май..
И аз така четох, но пък дали правят климатици или не, не е проблем - проблема е да се разбере къде е проблема, оттам нататък има решения много......

joros
09-02-2011, 15:39
Пфу, днес имах време и свалих ремъка - резултатите не са хич добри, но поне със сигурност знам вече откъде идва шума - http://www.youtube.com/watch?v=Mh0zEZNQiyw :shock:

Boby
09-02-2011, 17:42
Ми струва ми се, че ти е за смяна лагера!:tooth:

Linkestis
09-02-2011, 17:59
Много "сладко"дрънка:crazy:

joros
09-02-2011, 18:04
Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна :knock:
Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! :love: Още малко и ще я поглезя основно..

leketo84
09-02-2011, 22:09
Сладурана е тя... освен да дрънка прави много други хубави неща - скърца, тропа и днес докато я разхождах започна да свири отзад вдясно - дисковете са за смяна :knock:
Най-добрата кола която съм имал въпреки всичко! :love: Още малко и ще я поглезя основно..

Глези я колега, глези я ,колата наистина си заслужава ! :humpx:

Linkestis
10-02-2011, 00:59
То и аз си викам всеки път д...а и кочините това е за последно..и какво айде пак отново

joros
11-02-2011, 14:14
То и аз си викам всеки път д...а и кочините това е за последно..и какво айде пак отново
Не знам .. аз още не мога да си представя, че ще мога да разчитам на 100% на Алфата си. Като я карам хем ми е кеф, хем като тропне по различен начин се питам "какъв беше този шум", гледам таблото дали не е светнала някоя лампа или дали не е заврял чайника. А бе мисля я постоянно. Все пак това не ми пречи, защото си я купих за "хоби" автомобил, който да карам в свободното си време и понякога да я ползвам по работа, когато не е неотложна разбира се :) Плюс това, очакването, че нещо може тотално да се прецака във всеки един момент е част от "усещането Алфа Ромео". Може би защото не съм я карал много и не сме се опознали съвсем и затова не мога да й възлагам отговорни задачи, но се надявам това да се промени с времето.
Все още обаче не мога да си обясня как Тойотата ми, която е купена нова от баща ми през далечната 1997-ма, сега е на 170 хил. км. и е карана само в България, няма проблем с носачите, тампоните, гърнетата и всички тези неща, които на алфите се сменят кажи-речи с почти всяка смяна на маслото :crazy:. Дори да се сложат оригинални части те издържат отново толкова. Не си и помисляйте за неоригинални, защото докато си мислите, че може да ги монтирате, те вече са се счупили.
Японците го правят, а на италианците не им пука... възхищавам им се :wub:

koolio
11-02-2011, 20:40
Не знам .. аз още не мога да си представя, че ще мога да разчитам на 100% на Алфата си. Като я карам хем ми е кеф, хем като тропне по различен начин се питам "какъв беше този шум", гледам таблото дали не е светнала някоя лампа или дали не е заврял чайника. А бе мисля я постоянно. Все пак това не ми пречи, защото си я купих за "хоби" автомобил, който да карам в свободното си време и понякога да я ползвам по работа, когато не е неотложна разбира се :) Плюс това, очакването, че нещо може тотално да се прецака във всеки един момент е част от "усещането Алфа Ромео". Може би защото не съм я карал много и не сме се опознали съвсем и затова не мога да й възлагам отговорни задачи, но се надявам това да се промени с времето.
Все още обаче не мога да си обясня как Тойотата ми, която е купена нова от баща ми през далечната 1997-ма, сега е на 170 хил. км. и е карана само в България, няма проблем с носачите, тампоните, гърнетата и всички тези неща, които на алфите се сменят кажи-речи с почти всяка смяна на маслото :crazy:. Дори да се сложат оригинални части те издържат отново толкова. Не си и помисляйте за неоригинални, защото докато си мислите, че може да ги монтирате, те вече са се счупили.
Японците го правят, а на италианците не им пука... възхищавам им се :wub:

Предразсъдъци, колега. Ако си купил изправна и читава кола и ти си я поддържаш, няма защо да не ти служи.