PDA

View Full Version : Смяна на турбо



garner58
05-02-2011, 23:11
Колеги помагаите смених турбото на колата и не върви както преди,значи старото турбо беше ГТ1749в купих същото със същите номера,обаче не стана захващането едруго наложи се да вземем от моето старо турбо чугуненото тяло и да сложим охлюва от новото турбо на него.Като го сложихме колата не върви както преди,дали не трябва да се надстрои нещо незнам колата е 145 ЖТД 99.Благодаря предварително.

Jivko7777
06-02-2011, 01:24
Интересно... 1,9jtd не беше си с GT1544? Това GT1749V е с геометрия?

garner58
06-02-2011, 03:07
Интересно... 1,9jtd не беше си с GT1544? Това GT1749V е с геометрия?

да с ГТ1544 беше преди сега е с ГТ1749В с променлива геометрия

myato
06-02-2011, 09:05
да с ГТ1544 беше преди сега е с ГТ1749В с променлива геометрия
А тая "геометрия" има ли кой да я управлява?

Jivko7777
06-02-2011, 11:33
А тая "геометрия" има ли кой да я управлява?

Точно това ми беше мисълта! Затова и не върви ;)

garner58
06-02-2011, 12:16
значи колата е правена в италия вървеше като ненормална обаче турбото се скапа и така

---------- Post added at 12:11 ---------- Previous post was at 12:10 ----------

би трябвало като се смени турбото да върви по същия начин

---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:11 ----------


А тая "геометрия" има ли кой да я управлява?

би трябвало да има

myato
06-02-2011, 12:35
Между би трябвало и има,разликата е от небето до земята.
От това,дето си написал си мисля,че колата може и да е ремапвана в Италия.Това значи,че освен смяната на турбината и вързване на управлението и,нещо което е нямало при старата,трябва да се регулира новата турбина и да се мапва на ново,за да отговаря горивната карта на новите условия.Работата хич не е plug end play.

garner58
14-02-2011, 12:52
За триене

trustworthy
14-02-2011, 21:01
Кажи все пак какво стана! Идеята на форума е да се шерва информация.

garner58
14-02-2011, 22:28
Кажи все пак какво стана! Идеята на форума е да се шерва информация.

Ами колега търся друго турбо това е,че това което го взех от един колега от форума не стана след това ще пиша какво е станало.Поздрави

garner58
18-02-2011, 14:36
Между би трябвало и има,разликата е от небето до земята.
От това,дето си написал си мисля,че колата може и да е ремапвана в Италия.Това значи,че освен смяната на турбината и вързване на управлението и,нещо което е нямало при старата,трябва да се регулира новата турбина и да се мапва на ново,за да отговаря горивната карта на новите условия.Работата хич не е plug end play.

Колега прав си,поинтересувах се малко и разбрах ,че този мотор се мапва от ОБД-то демек през буксата за диагностиката се слага новия софтуер.

ReLeFNIQ
18-02-2011, 19:30
Колега това турбо е още по добро и ако си беше намерил майстор да ти го настрой колата ти щеше да върви дори повече... Трябвало е да се преправи електронното управление на турбото към механично както си е на старата турбина...

garner58
25-02-2011, 19:13
Между би трябвало и има,разликата е от небето до земята.
От това,дето си написал си мисля,че колата може и да е ремапвана в Италия.Това значи,че освен смяната на турбината и вързване на управлението и,нещо което е нямало при старата,трябва да се регулира новата турбина и да се мапва на ново,за да отговаря горивната карта на новите условия.Работата хич не е plug end play.

- VTG турбина. При този топ турбина (с променлива геометрия) регулирането на налягането НЕ става чрез Уестгейт клапан а по друг начин.

Около топлата перка има лопатки които се движат. Тези лопатки променят сечението на потокът изгорели газове което влиае на скоростта с която газовете достигат перката. Като пример същото е и с маркуч пръскащ вода ....като го затапим с палец струята става с малкосечение но с голяма скорост. Другото което става е че лопатките насочват изгорелите газове към външната крайната част на перката с което се осъществява по голям въртящ момент и перката по бързо се развърта. Когато лопатките са отворени струята на газовете е с ниска скорост и са насочени така че газовете да правят малък въртящ момент на перката. Колкото повече се увеличават оборотите, толкова повече се отварят лопатките и така се получава еднакво налягане на турбината при различно количество изгорели газове. Този вид турбини нямат уестгейт. Лопатките се задвижват от лостче чийто край е захванат отново към вакумно клапанче.Колата е готова с рециклирана турбина върви както преди,може и още малко да се преправи да върви повече,но не е хубаво за турбината.Поздрави.

myato
25-02-2011, 21:33
- VTG турбина. При този топ турбина (с променлива геометрия) регулирането на налягането НЕ става чрез Уестгейт клапан а по друг начин.

Около топлата перка има лопатки които се движат. Тези лопатки променят сечението на потокът изгорели газове което влиае на скоростта с която газовете достигат перката. Като пример същото е и с маркуч пръскащ вода ....като го затапим с палец струята става с малкосечение но с голяма скорост. Другото което става е че лопатките насочват изгорелите газове към външната крайната част на перката с което се осъществява по голям въртящ момент и перката по бързо се развърта. Когато лопатките са отворени струята на газовете е с ниска скорост и са насочени така че газовете да правят малък въртящ момент на перката. Колкото повече се увеличават оборотите, толкова повече се отварят лопатките и така се получава еднакво налягане на турбината при различно количество изгорели газове. Този вид турбини нямат уестгейт. Лопатките се задвижват от лостче чийто край е захванат отново към вакумно клапанче.Колата е готова с рециклирана турбина върви както преди,може и още малко да се преправи да върви повече,но не е хубаво за турбината.Поздрави.

Много безаварийни с ремонтираната турбина.Не и давай много зор и не дай боже,друг път да стане нещо,първо чети,питай и тогава скачай,щото метода "неволята учи" не е най-добрия.:cheers:

garner58
26-02-2011, 11:31
Много безаварийни с ремонтираната турбина.Не и давай много зор и не дай боже,друг път да стане нещо,първо чети,питай и тогава скачай,щото метода "неволята учи" не е най-добрия.:cheers:

Благодаря колега.Поздрави.