Log in

View Full Version : проблем по мотора на алфа 146



lokara
07-02-2011, 19:47
привет колеги
Днес жената пали колата и какво да чуя мотора трака от дясна страна от към 3,4 цилиндър.Оставих колата да загрее вдигна около 90градуса и тракането остана,не я загасих и направо отидох до един познат който има сервиз и кара от близо 10год. алфи.Когато вече престигнах и вдигнахме капака мотора нито тракаше нито нищо работеше тихо и перфектно,маслото е на 500км. Селения Рейсинг
За сега съм на мнение,че е някой повдигач ама знам ли?Мотора 2.0 тс
Благодаря предварително на всички

lokara
09-02-2011, 10:40
колеги днес пак е същата работа,ако е повдигач трябва да се смени или е от маслото макар,че райсинга знам,че най доброто от маслата на селения.Ако е от повдигачите трябва да се сменя само проблемния или всичките и като пари горе долу колко ще излезнат частите и работата и вярно ли е,че TS-ка държат по около 200000км и мотора е за ремонт

BillyBoy`
09-02-2011, 12:51
Кои разправя така?Моя е на 176К км не гори масло и си работи перфектно за сега.

AntiLuuP
09-02-2011, 16:01
Не знам дали е от повдигач. Лятото на пасата изпляска на 3ти цилиндър повдигача и стана от раз. Общо взето - разпределителен вал+всички повдигачи и лагерите. Ако ще я продаваш може и само прецакания да смениш. Иначе тва с километрите нз дали е така мойта вече минава 193к и не пипа маслото върви си като пушка и единственото тракане от г-н вариатор :)

lokara
09-02-2011, 16:55
ясно колега ако се влоши направо ще взимам един комплект повдигачи и ще я правя,а отностно км само съм чувал,но се надявам да не е така макар да нямам излишни пари ако ли не каквото стане ще се прави.А отностно маслото освен селения какво друго масло е добро за алфичката ми,но пак да е 10в60,че с моите км които правя се стига и до 2-е смени на година

kocta
09-02-2011, 17:23
Аз карах с Мотул пък проблеми съм нямал :)

tqnbtb
09-02-2011, 17:57
че то мотул и по добро и по скъпо от селения

---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:50 ----------

Ако намериш читаво кастролче още по добре верно пак малко по соленко идва от селенията ама на мойта много и харесва . Mobil също е алтернатива :) Доказани марки ,огромни лабораторий ,техника и инженери. Ако търсиш рейсинг и Statoil е хубаво .

lokara
09-02-2011, 21:50
привет колеги
отностно маслата имам един познат който внася масла Motul,Castrol,а за маслото Statoil вчера един алфаджия от Нова Загора ми каза,че си кара алфите само с такова ама знам ли какво да слагам и дали е от маслото това тракане или вече е дошло време за ремонт

Pastora
09-02-2011, 22:21
Да не ти трака вариатора, макар би следвало да познаваш шума от тракането му, колата става като дизел? Това със спирането на тракането ме води на тази мисъл.

lokara
09-02-2011, 22:41
не колега не е от него на старата алфа 2-а пъти сменях вариатор и ако е от него щях да разбера,а мой познат който има сервиз и кара 2-е алфи ми прегледа колата и каза,че не е от вариатора а ми от повдигачите както е било и при него преди време и ме посаветва да сменя маслото и ми препоръча да сложа Statoil с такова карал и повдигачи не е чувал на неговата от както е спрял да слага Селения.Аз преди 500км. сложих Селения Рейсинг(156лв.) поради това,че бях чел,че от цялата гама на Селения е най-доброто

Pastora
10-02-2011, 00:23
Остави това с маслата, колата при спокойно шофиране няма да усети почти разликата межди рейсинг или някое копторно масло. Просто има проблем, който още не е сигурно какъв е явно :( Първото е да провериш главата, поне не е безбожно скъпо.

tqnbtb
10-02-2011, 07:19
Щом си със селения рейсинг няма да е от маслото повярвай ми добро е .. И аз мислех да кажа вариатор ама ... знам ли може и повдигачи да са ама трябва по скоро да чука

oem
10-02-2011, 10:04
Колега, не прави грешката да сменяш повдигачи. Отваряш горе капака, сваляш валовете, мериш ги дали са ок. Ако има износена гърбица сменяш вала.

Вадиш и повдигачите, накисваш ги в нафта. Продухваш хубаво магистралите към повдигачите (пръсваш със спрей за карбуратори малко и с въздух под налягане да ги продухаш).

Като поседят повдигачите в нафтата няколко часа ги вадиш и ги разглабяш. Изчистваш всичкия нагар от вътре, сглабяш и монтираш. Ще заработи като нова (освен ако няма луфт в леглата на повдигачите).

Не си купувай повдигачи, защото няма да намериш хубави освен INA. Нищо друго!

Аз така смених 2 комплекта. Изядоха ми гърбиците (и не само на моята кола съм виждал това), смених валове, на края извадих оригиналните повдигачи и приложих процедурата по чистенето и сега не се чува мотора.

И аз карам с рейсинг. Мн. добро масло. Не се съмнявай в него.

stelt
10-02-2011, 11:59
Е защо пък ви се струва невъзможно маслото да е менте ?

kiko73
10-02-2011, 12:05
А защо не оставиш колата да пренощува при твоя приятел и на сутринта той да я запали и да я чуе к`во прави.

lokara
10-02-2011, 13:22
колега вече два пъти е чува как работи и ми каза от какво ще е проблема,но ако се наложи ще я оставя в сервиза

oem
10-02-2011, 14:27
Не е от маслото. Сменял съм и други масла, имам и клиентски коли така и те са сменяли масла. Обикновено вътре на клапанчето се образуват налепи и не може да се напълни хубаво подвигача, особено на студено когато маслото е гъсто.

Много ТС-и имат този проблем изразяващ се дори в характерно цъкане като часовник на загрял мотор. Обикновено това цъкане идва от повдигачите и то най-често най-далечните (изпускателни на 4-ти цилиндър.) Това са ми наблюденията. Най-доброто и лесно в случая да се направи е да се промие цялата маслена система с необходимия за целта препарат, да се проверят гърбиците на вала както и да се разглобят повдигачите и почистят основно. И да не се забравя че повдигач трябва да бъде монтиран там от където е изваден. Също важно е както казах да се измерят леглата на повдигачите. На ръка най-лесно се проверява като се разклати повдигача странично не трябва да има чукане. Може да има лек луфт, но не и да хлопа/чука. За по-сериозно може да се измери като се провери дали е в допуските на износване.

В никакъв случай не си купувайте евтини повдигачи, за да не ви останат валовете без гърбици.

П.С. Такова цъкане може да идва и от бутален болт или пробила гарнитура между два цилиндъра както и от пропуск между изпускателния колектор. Това е между другото го казвам. Сутрешното метално тракане си е точно повдигач.

lokara
10-02-2011, 18:46
брей колега това за цъкане от бутален болт ме плаши нещо ще трябва да остановя по скоро какъв е проблема,че да я оправа

oem
10-02-2011, 23:57
Рядко причината е там споко :)

tqnbtb
11-02-2011, 00:01
A като загрее и цъка като часовник викаш е повдигач ? Щото аз го имам точно този проблем и направо като дизел бачка ебахти мотора

oem
11-02-2011, 00:52
Като дизел е проблем с вариатора обикновено. Цъкането като часовник е друго :)

lokara
11-02-2011, 21:12
да колега точно като часовник цъка и днес сутринта паля колата и цъкането продължи около половин минута,че и по малко и и мотора утихна ако се влоши направя вичко което е описал колегата OEM
благодаря на всички за отговорите

didko_boy
11-02-2011, 21:30
ако е бутален болт, износена гърбица на някой от валовете или издухана гарнитура между цилиндрите НЯМА да спре да чука след 10-15 мин (докато загрее мотора и маслото стигне до работна температура) 10W60 Е ПО ГЪСТО масло и при студен старт (при минусови температури) маслото се движи по бавно по масленните магистрали ОСОБЕННО до повдигачите !!! Ако имаш гараж или да я вкараш някъде на топло за вечерта ,на сутринта няма да имаш проблем с чукането! Почти съм сигурен че дори да не пипаш нищо по мотора, стопли ли се времето проблема ще изчезне

П.П. зимата карай с 10W40 или 0W30 лятото наливаи 20/60 ако искаш ! Ако имаш малко останало от селенията сложи го в метален съд (картера е метален металът е по студен от въздуха) на терасата и сутринта преди да запалиш колата виж на какво прилича и ще разбереш за какво говоря

П.П.2 не отричам че има "някакъв" проблем в мотора но не е причина да похарчиш много пари за глупости

tonov
11-02-2011, 22:47
Само да вметна, че 10W40 и 10W60 са с еднакви характеристики при ниски температури. Изобщо не е гъсто Рейсинга.

didko_boy
11-02-2011, 23:53
Само да вметна, че 10W40 и 10W60 са с еднакви характеристики при ниски температури. Изобщо не е гъсто Рейсинга.

по характеристика на хартия нямат разлика ДА така е, НО на практика сипи в 2 спринцовки 10W40 и 10W60 остави ги на -10 градуса за 1 час и после стискай спринцовките да видиш коя по бързо ще изпразниш !!! колкото и първобитно просто и неточно да ви звучи сами ще се убедите каква е разликата между "по принцип и дефакто" :th_up:

П.П. Мойте уважения към теб , знам че знаеш много и много помагаш в този форум , но практиката това ми е показала

oem
12-02-2011, 09:37
по характеристика на хартия нямат разлика ДА така е, НО на практика сипи в 2 спринцовки 10W40 и 10W60 остави ги на -10 градуса за 1 час и после стискай спринцовките да видиш коя по бързо ще изпразниш !!! колкото и първобитно просто и неточно да ви звучи сами ще се убедите каква е разликата между "по принцип и дефакто" :th_up:

П.П. Мойте уважения към теб , знам че знаеш много и много помагаш в този форум , но практиката това ми е показала

Прав си за маслото. И аз съм го тесвал. 10В60 при еднаква температура е по-гъсто. А за цъкането то не изчезва. Значи виж, че говоря за две неща. Едното е метално чукане на студено което утихва. Другото е цъкане което си се появява на загрял мотор вече.