Log in

View Full Version : Предни ел.прозорзи



popaay
10-02-2011, 16:59
От скоро време забелязвам ,че предните прозорци като ги сваля после се вдигат на импулси ,и трябва на ново да натискам копчето и така по 5 см горе-долу се вдигат.Някой да има идея къде да търся проблема ?

svilko
10-02-2011, 17:15
И при мен е така.Претоварва се моторчето и то изключва.Мисля че проблема е в замърсяване на водачите на стъклото които са във самата врата но не ми се сваля кората.Пробвай при свалено стъкло да напръскаш със силиконов спрей при мен има малко подобрение.

popaay
10-02-2011, 17:45
Интересното е че се свалят нормално,а при вдигане спират

svilko
10-02-2011, 17:54
Съклата са тежки и това помага при свалянето им.

Chimev
10-02-2011, 20:57
Съклата са тежки и това помага при свалянето им.

Аз оправих въпросното запъване с регулиране на държачите отдолу на стъклото. Явно с дългогодишното ползване стъклото се беше разместило :crazy:

teodor80
10-02-2011, 22:03
Аз оправих въпросното запъване с регулиране на държачите отдолу на стъклото. Явно с дългогодишното ползване стъклото се беше разместило :crazy:
И как се прави въпросния реглаж.В смисъл какво трябва да следим иначе знам как става има две гайки с болченца движеще се в една малка релсичка.Но как да разберем че сме направили реглажа правилно

Tasho
10-02-2011, 22:07
Колеги,само при мен ли е така или при вас - имам ауто за сваляне на двете предни врати на прозорците,но само на шофьорската имам ауто за вдигане?!

leketo84
10-02-2011, 22:33
Колеги,само при мен ли е така или при вас - имам ауто за сваляне на двете предни врати на прозорците,но само на шофьорската имам ауто за вдигане?!

Точно така трябва да е !!! :smoke:

Chimev
11-02-2011, 09:57
И как се прави въпросния реглаж.В смисъл какво трябва да следим иначе знам как става има две гайки с болченца движеще се в една малка релсичка.Но как да разберем че сме направили реглажа правилно

Ами с пробване. Гледаш накъде се усуква джама и съответно коригираш отдолу, пробваш, корогираш, пробваш... И в един момент трябва да тръгне като "по релси" :Tease:

Linkestis
11-02-2011, 13:17
Съклата са тежки и това помага при свалянето им.

А стига бе,ти сериозно ли го казваш това?
Проблема идва от разместването на релсите и уплътнението на двете релси.Свалят се,почистват се,регулира се хоризонталното захващане на саамото стъкло и нещата се оправят.

popaay
11-02-2011, 18:28
И при мен е така.Претоварва се моторчето и то изключва.Мисля че проблема е в замърсяване на водачите на стъклото които са във самата врата но не ми се сваля кората.Пробвай при свалено стъкло да напръскаш със силиконов спрей при мен има малко подобрение.

Днес след проби установих ,че не е от замърсяване на водачите.Помагах на стъклото с ръка и пак спира.Търсих релето за предните прозорци но не го видях,някъде четох че висяло до зелената кутия под волана!

teodor80
11-02-2011, 19:06
Днес след проби установих ,че не е от замърсяване на водачите.Помагах на стъклото с ръка и пак спира.Търсих релето за предните прозорци но не го видях,някъде четох че висяло до зелената кутия под волана!
Като натискаш копчето на прозореца в двете посоки се чува леко цъкане-проследи го.

popaay
11-02-2011, 20:18
Като натискаш копчето на прозореца в двете посоки се чува леко цъкане-проследи го.

Направих го това но,нещо не го усетих къде е.Сигурно ще ходя на майстор.

vnimavai
12-02-2011, 09:11
Сменях черната кутия, която отговаря за задните стъкла - в багажника е, логично е и за предните да е там.

http://clubalfaromeo.com/forum/search.php?searchid=1700516

schoko
12-02-2011, 10:18
Днес след проби установих ,че не е от замърсяване на водачите.Помагах на стъклото с ръка и пак спира.Търсих релето за предните прозорци но не го видях,някъде четох че висяло до зелената кутия под волана!
Релето е долу между шофьорските крака и тези на пасажера Там са няколко но незнам кое беше точно Оттам идва цикането при отваряне и затваряне на прозорците

teodor80
12-02-2011, 23:16
Релето е долу между шофьорските крака и тези на пасажера Там са няколко но незнам кое беше точно Оттам идва цикането при отваряне и затваряне на прозорците
Mи то там има зелено,сиво(тези две не са)и едно жълто.Вероятно то е.Има и още някакви си кутийки.Една черна една алуминиева и още някаква имаше но не се сещам каква е.Не ми се рови в кашона.Аз съм ги изкарал всичките от колата да не се окисляват от влагата.Зелената и сивата ги няма вече.Продадох ги.Но другите стоят още.Чакат новите си стопани.:clap:

nasty
17-02-2011, 16:06
Колега а фабрична аларма да имаш с комфорт функция ?
На мен така пак шофиорския джам на пресекулки се качваше , но ми беше ваден акомулатора ,че си сменях термостата и докато беше студено не си я оправих ,но го забелязах ,че на пресекулки се качва джама.
И оня ден като се позатопли си я оправих комфорт функцията и джама си е екстра вече....

popaay
17-02-2011, 22:38
Колега а фабрична аларма да имаш с комфорт функция ?
На мен така пак шофиорския джам на пресекулки се качваше , но ми беше ваден акомулатора ,че си сменях термостата и докато беше студено не си я оправих ,но го забелязах ,че на пресекулки се качва джама.
И оня ден като се позатопли си я оправих комфорт функцията и джама си е екстра вече....

Да имам фабрична аларма,но комфорт функция даже си нямам и на идея какво е това.Поне сподели ти как си си решил проблема.

nasty
18-02-2011, 01:14
Комфорт функцията е лятото си отключваш колата в жегата и просто задържаш бутона за откл. и падат всички прозорци ;)
Имаш отворен прозорец излизаш натискаш бутона за закл. и го задържаш и колата се закл затваря отворения прозорец и тогава се вкл алармата.
Също така и отговаря точно за това като задържиш копчето за сваляне на твоя прозорец да слезне сам след като го задържиш малко повечко , същото и е за вдигането.
Но сега как е при 166 не знам , на либрата прозореца до шофиора не мога да ми се вдига сам като задържа копчето.
На мареа-а на баща ми се вдига , но и той няма фабрична аларма - или по-точно имал е ,но не работи ;)
Как се пуска комфорт функцията - би трябвало да ти пише в книжката ;)
За либрата е настикаш бутона за сваляне на джама и го задържаш за 3 сек като и в това време държиш и копчето за откл на колата , после си вдигаш джама и пак задържаш за 3 секунди копчето заедно с бутона за закл.
И така за всички 4 прозореца и след това си трябва да ти е пусната пак фунцията :)
И дано да е тва ;)

leketo84
18-02-2011, 15:08
Колеги дали наистина има някоя Алфа 166 с комфорт аларма и някой пробвал ли е дали по начина на колегата може да сработи и при нас ?

nasty
18-02-2011, 17:21
Сега прегледах книжката за 166.
Значи на либрата е с прибиращ се ключ и имам бутони за откл и закл и за багажника.
На алфа-та с един бутон се откл закл само и един за багажника.
Още в началото на книжката за либрата за аларма-та си пише задържате бутона за откл повече от 2 сек и се отварят прозорците автоматично. и обратното при закл.
И по-натам е пояснено при проблеми погледнете секцията ел прозорци - там е написано при сваляне на акумолатор и др такива проблеми - и е написано това дето аз го бях написал.
За алфа-та пише само ,че предлага сваляне на 2та прозореца предни с задържане на съответните копчета от вратата и се вдига само шофиорския ,без пасажерския.
И в секцията power windows не пише нищо като за комфорт....

Zarini
18-02-2011, 17:35
Колеги, малко са старите коли, на които стъклата се движат като на нова.

Всичко това за правилното подвеждане на стъклото е 300% вярно, вярно е и това, че мъхчето по гумените релси/водачи се износва и стъклото вместо да се хлъзга леко, почва да лепне.

Но най-важната причина е намаляване въртящия момент на двигателчето вследствие износване на четките му. Освен, че дължината на четката е намаляла значително и натискът в/у колектора е отслабнал, ами и разпрашеният материал от четките /графит, бронз, мед/, който е силно електропроводим, затлачва много плътно въздушните сепаратори между ламелите на колектора и буквално окъсява целия ротор. Резултатът - двигателчето лапа ток като невидяло, но не по предназначение, въртящ момент никакъв, силно греене, искрене по колектора, стигащо до корона и т.н.

В резултат - моторчето бърза да си напише некролога, стъклото спира, а големият ток задейства защитите в управляващата електроника.

Та, освен изреденото по-горе в темата, доброто лечение изисква и профилактика на моторчето - смяна на четките /ако са яко износени/, задължително почистване/изчегъртване на фугите на колектора, както и шлайфането му до равномерен, гладък цилиндър. Всичко това придружено с почистване и смазване.

Процедурата не изисква някакви особени умения и инструменти, освен когато двигателчето е пломбирано и/или четките му не са стандартни, но те пък лесно се режат и моделират. Резултатът след такова обслужване обикновено е умопомрачителен - стъклото тръгва като обезумяло, ръце и глави реже :strong: - личен опит, многократен.

А, и замяната на предните със задните също върши чудна работа, задните винаги са като нови!

Pepko-Bepko
18-02-2011, 21:14
:respect: евала за поста ти колега!!!

popaay
20-02-2011, 13:16
Номера с комфорт функцията не се получава,оправията на предните ел.стъкла (поне при мен не стана работата)

simvola
21-02-2011, 15:14
Другия вариянт колеги е да имате комфорт функция на алармата си аз на моята имам и смятам за лятото да си монтирам тази екстра .За предните прозорци и на задните са по 60 лв.

schoko
22-02-2011, 21:45
Нямаше ли някъде писано че е проблем този комфорт заради електрониката В смисъл електрониката на стъклата и автоматичното им вдигане след заключване са несъвместими при нас заради някакви изключватели

munio
12-03-2011, 23:58
при мен проблема в жилото на моторчето,някак си по някакъв начин се бяха оплели двете жила в ролката,пренавих ги и всичко си е топ :)

popaay
13-03-2011, 09:03
При мен някой път си работи нормално, но в повечето случаи се вдига на импулси

lordliness
22-03-2011, 08:26
Една от причините вероятно както бяха написали колегите е повишеното триене на стъклото във водачите,когато колата е мокра -никакви проблеми, когато изсъхне спира,забелязал съм и че когато се затвори стъклото цялата кора се издува навътре към мен ,когато го отворя влиза навътре.Купих си един специален обезшумяващ спрей за гумени и пластмасови детайли и когато изсъхне малко от дъжда ще ида да напръскам водачите.

seepo
27-03-2011, 00:17
при мен задното дясно стакло неще да се свали до краи сваля се 5-6 пръста и до там :( и си мисла ,че е машинката но ако е тя нямаше да сваля и толкова така че нз. :(

lordliness
27-03-2011, 20:39
Вчера напръсках водачите на стъклата(спрея има един дълъг накрайник и го напъхах надолу) напръсках и видимата част,стъклото преди това започна да засяда и надолу,сега след интервенцията със спрея се плъзга като по масло и не се криви както преди.Самия спрей не оставя мазни следи.Не знам колко време ще продължи ,но резултата е много добър.

seepo
19-05-2011, 00:47
аз го разглобих да вида, точно водача е, но от зад на самия водач които се плзга по винкела маи е леко строшен :) Информативно с кво го прска lordliness ?

lordliness
19-05-2011, 06:27
Пръсках със спрей на вюрт,стъклата все още работят перфектно(от тогава не съм ги пръскал).