Log in

View Full Version : Кое е "по-икономичното" към момента: дизел или газ?



badmadafaka
12-02-2011, 22:06
...

pepo_1
12-02-2011, 22:17
Газта мисля, че излиза по-тънко.
Ако дизелчето харчи примерно 8л/100км градско с нафта на цена 2.45лв/л (към момента) излиза 8*2.45=19.6лв на 100км
На газ ако харчи примерно 13л/100км на цена 1.30лв/л излиза 13*1.30=16.9лв на 100км
Да предположим, че говорим за теоритични данни и общо казано, не сравнявам конкретни модели коли.

tanatos
12-02-2011, 22:19
Метан.

fade
12-02-2011, 22:38
Дизел на ГАЗ! :tooth:

rusiq86
12-02-2011, 22:48
Една дизелова 156-ца например, като моята гори 6-6.5 градско. 15.9лв на сто км.
Газафицирана такава, с най-малкият двг ще гори едно 10-11 градско на газ. 14лв на сто км.
Като се сложи цената на газовото и кво следва...всеки сам може да си направи сметката!

trustworthy
12-02-2011, 22:49
Газта много отдавна излиза по-евтино от дизела...на който му се занимава :upsidedwnsmiley:

търтей
12-02-2011, 22:54
Метан пичове, метан. Наско е казал.

BLUE1
12-02-2011, 23:05
Една дизелова 156-ца например, като моята гори 6-6.5 градско. 15.9лв на сто км.
Газафицирана такава, с най-малкият двг ще гори едно 10-11 градско на газ. 14лв на сто км.
Като се сложи цената на газовото и кво следва...всеки сам може да си направи сметката!


Е как така гори по-малко от колкото производителя и дава? Нещо си я барнал а?!:clap:

toki4a
12-02-2011, 23:23
газта естествено !!! аз не сам сипвал от италфеста още, и сам минал около 3000клм. от тогава леле ако бех с дизел незнам
:Tease:

Jivko7777
12-02-2011, 23:45
Дизел на ГАЗ! :tooth:

Не виждам нищо смешно, колега!
Отдавна има дизели на газ като икономията там е огромна, а вървежа става :crazy:

търтей
13-02-2011, 00:09
Дизелите са на метан повечето. Справка икарусите от адския транспорт.

dimo
13-02-2011, 00:14
Дизелите са на метан повечето. Справка икарусите от адския транспорт.

стига бе:big_whoops: още ли имате икаруси там:roll2:

rusiq86
13-02-2011, 00:28
Ми барнал, колко да съм я барнал. Тук в нашето село няма задръствания, и те това си е разхода при нормално каране.
Най-икономично ще да е пешеходец или да карам чужда кола!

soldier
13-02-2011, 00:35
Всичко зависи от пробега. Ако караш малко - дизел. Ако караш повече - газ. Т.е. по-икономично е газ, а по-рентабилно зависи от км, които изминаваш.

koolio
13-02-2011, 00:48
Метан пичове, метан. Наско е казал.

Ако трябва да сме прецизни - Голф 1.4 на метан.
Ма не вървяло и не можело да взема баирите - тука за вървене ли говорим или за икономия?!?

vladev
13-02-2011, 01:54
Така... Я да направя една проста сметка:

За простота да предположим, че средностатистическият шофьор прави по 10 000 км на година.

Ако е бензинова кола може да сложим комбиниран разход от 9 на сто, за дизел - 7, за газ 11.

При бензина това дава 900х2.30 = 2070 лв за гориво,
за дизела - 700х2.30 = 1610 лв,
за газта - 1100х1.20 = 1320 лв
(цените и на трите са леко занижени, но това няма значение - съотношението им е важно)

Следователно за да "избиеш" газова за 1500 лв трябва две години да караш (това е само да излезеш на нула). И това - на цената, че колата е като куц кон.

Нещо не виждам смисъла на газта - едва ли много от вас имат колите си от повече от 2 години. Това да сложиш ТИ газ си е чиста набутвация, според мен. И сега даже, пишейки това, се замислям - това да сложиш газ/метан на Алфа си е грехота.

(М/у другото, американските негри имат същия навик - купуват си огромни джипове с 17-20 литрови двигатели и ги карат с буквално 2 литра в резервоара).

infernus
13-02-2011, 02:01
Метан, ама боксер на метан не става, в ниските обороти е леж, зор се паркира даже като се пробваш в ниски обороти. Ако някой има впечатления от инжекцион да казва. Иначе:
Градско 13 лв = 130 км.
Извънградско 13 лв = 200 км.

Ако щеш това с колата от подписа ми, бензина излиза тръ пъти най малко по скъп, ама не караш 150 кила в багажника и колата не взима трудно решение при изпреварване.

trustworthy
13-02-2011, 07:55
газта естествено !!! аз не сам сипвал от италфеста още, и сам минал около 3000клм. от тогава леле ако бех с дизел незнам
:Tease:

Ако си минал 3000 км без зареждане, значи аз на моята трябва да сипвам в резервоара само при смяна на маслото бе!
Земи си оправи клавиатурата, че нещо ти запецва нулата явно :Tease:

DiStefano
13-02-2011, 08:15
Дизел на метан ?!

donMirkoni
13-02-2011, 08:44
Дизел на метан ?!


става но да не забравяме че е много скъпа инсталацията много преработка и все пак съотношението на гориво е 30%дизел-70%метан

BLUE1
13-02-2011, 08:48
Vladev сметките ти са неточни, ако колата на бензин има комбиниран разход на бензин 9/100 л. то на газ пак е толкова или най-много с 1 литър отгоре, изобщо не е куц кон и забравяш, че от Италия доста алфи си идват с вграден ГИ, каквато е и моята. Карал съм и на газ и на бензин, разликата във вървежа е минимален, но разликата в цената за 100 километра е доста осезаема.

mian4o
13-02-2011, 09:11
Сред мои познати се е зародила идеята да си слагат ВОДОРОД. Даже едно приятелче вчера трябва да си е взел мерцедеса. Споделете и тази идея. Говорят за сваляне на разхода с 40 - 50 %. Малко невероятно ми изглежда.

Поздрави

rusiq86
13-02-2011, 10:19
С инжекцион колата ще върви но и ще гори, никакви 9 няма да гори...карам едно мерцедесче ц220, и едно ванче под 11-12 не ми дават...
Ако изминаваш средно 10к км, което е нормално за бг, да си караш колата за удоволстеив само...
дизел 2.45х7х10к=1715лв
газ 1.30х12х10к=1560лв
Газовият инжекцион е 1200лв, (вс др е компромис)
Газовото ще се избие парите за 7.5 години с този пробег.
Ако караш по 20к км, ще избиеш газовото за близо 4 години.

BaiJedi
13-02-2011, 10:34
@badmadafaka,малко сериозна информация по твоя въпрос. Боксер 1.6 с обикновена газова уредба lovato. При актуалните цени на газта зареждам за 30лева(толкова ми събира бутилката) и минавам около 160км.натоварено градско в пиковите часове. Да не забравяме и бензина. На три зареждания с газ слагам и 20лв. бензин. Когато е много студено и повече. На дълъг път разхода е между 8.5 и 11 литра газ на 100км според "настъпването". И още нещо важно,поддържаш две горивни системи. Значи двойни проблеми. :grin:

robygas
13-02-2011, 10:51
Не виждам смисъл от такива подробни сметки като това е смятано и си е като законно отношение. Прекалено много конкретизирате спора и изпадате в ненужни детайли.
Разликата в пари между бензина и пропан бутана е една трета. При вложени 2100 лв. за бензин за даден пробег, същите вложени за пропан бутан ще бъдат 1400лв. или ще се появи един остатък от 700лв. в полза на пропана.
Няма никакъв спор и относно стойноста а системата защото тя е "допълнителна" и във всеки момент може да продължи живота си на следващата кола. Това е все едно да смяташ кога ще ти се възвърне стойноста на гумите примерно.
Фенове на дизела и бензина винаги си е имало, а газта е просто една алтернатива за бензиновите агрегати.
Конкретно на въпроса мисля, че в момента газта печели като себестойност за гориво за определени километри.

Alfa User
13-02-2011, 11:04
Аз бих подсетил да добавите и фактора "монтаж на АГУ", който в определени случаи има ужасна тежест - вместо 11/100, колата ви може да гори 15-20 ... Не е рядко срещан некадърния монтаж.
Иначе газта определено е евтин и добър вариант - при добре монтирана уредба разхода е малко по-висок отколкото на бензин примерно, но с тия цени си струва. За метана не знам какво да кажа - скъпа уредба, никакъв почти вървеж, и ония 200-250кг в багажника ... :prescription:

haljscho
13-02-2011, 11:35
@badmadafaka,малко сериозна информация по твоя въпрос. Боксер 1.6 с обикновена газова уредба lovato. При актуалните цени на газта зареждам за 30лева(толкова ми събира бутилката) и минавам около 160км.натоварено градско в пиковите часове. Да не забравяме и бензина. На три зареждания с газ слагам и 20лв. бензин. Когато е много студено и повече. На дълъг път разхода е между 8.5 и 11 литра газ на 100км според "настъпването". И още нещо важно,поддържаш две горивни системи. Значи двойни проблеми. :grin:
Ей на тоя отговор давам 6+


Vladev сметките ти са неточни, ако колата на бензин има комбиниран разход на бензин 9/100 л. то на газ пак е толкова или най-много с 1 литър отгоре, изобщо не е куц кон и забравяш, че от Италия доста алфи си идват с вграден ГИ, каквато е и моята. Карал съм и на газ и на бензин, разликата във вървежа е минимален, но разликата в цената за 100 километра е доста осезаема.
Колегааааа, дори и да ти гори 9л. бензин = 9л. газ, то към газта май трябва да се прибави и мин. 2-3л. бензин, зимата на газов инжекцион даже и повече........ и тогава на къде вървят сметките......:shutup:
Да не говорим, че с това каране дето ще постигнеш 9л. газ то на дизел може и под 5л. да паднеш..........:gruebel:

kaloiannnnn
13-02-2011, 11:36
Незнам но ако имате пари за нова газова на дали ще ви бърка да си карате на бензин чесно казано до сега с моята на газ невиждам смисъл от газова поставяне на газова и няколко пъти я закачам да я настроят по добре да си бях карал на бензин да не говорим че заради газовата се скапа мотора да и аз имах вина но е факт!
И почти винаги се случва да я понастъпиш и резултата е малко труден особенно когато се налага да се изнесеш по бързо и пак се качва разхода много относително алфа на газ е куцо! извинете зз . , - :gruebel:

soldier
13-02-2011, 11:46
Може да си оправите сметките като сложите и началната цена на автомобила. Защото е смешно да казваш казовата се избива за 5 години, гледайките икономията само от гориво. Дизеловите автомобили имат по-висока начална стойност.
Разбира се има и много други фактори.
Както го писах и по-рано, зависи колко караш. Аз с моите 10-15хил на година няма много смисъл да минавам на газ. Но пък баща ми с по 30-40хиляди на година мисля си избива газовата почти веднага.
Гледайки за средностатистическия българин като че ли няма смисъл, но ако колегата не слиза от колата и ако не е милионер - газ е отговорът.

Peak1
13-02-2011, 11:47
Ако не караш много газта се обезсмисля, за газов инжекцион говоря. Цената на газта също не е много ниска и при такова положение ще ти трябва доста време да си избиеш вложените пари за газификацията.

На капата съм с ГИ, но вече отдавна си избих инвестицията, докато на Делтата ако е газифицираме сега, предвид цената и малкия пробег, който се навърта ще са нужни към 6 години само да се излезне напред...

Всичко зависи как ще се движат цените на горивата за в бъдеще... защото на бензина и дизела тенденцията е май все нагоре и въпроса е дали няма да надуват необосновано успоредно с тях и газта... :prescription:

rusiq86
13-02-2011, 13:39
Спора мисля е кое е по-икономично, а не какво бихте взели като нова кола, първо трудно ще намериш голямо изобилие от коли с първоначално монтиран газ, а дизела е с няколко хилки отгоре над бензина.
Колегата, който кара на газ си каза...освен газта, която е 16лв на 100км, трябва да прибавим и бензин, и двойните проблеми от две горивни системи и идва...:)
май темата се изчерпа!

trouble
13-02-2011, 14:13
Метана наистина е най-икономичен. Другата ми кола от 7 години е на метан. Няма пагубно въздействие върху двигателя, само върху окачването за съжаление. Трудно изкачва баири, но ги изкачва....Трудно изпреварва, но изпреварва. За нерискови шофьори тези неща не са от значение. Пък ако искате да изпреварите, обърнете на бензин. Колата е 1.4 80 к.с. и минава 800 км. за 60 лева.

Тук е мястото да попитам...Метановия инжекцион по-добър вървеж ли ще прави от обикновения...Моя е обикновен. Може и Алфата да направя на метан.

Peak1
13-02-2011, 14:23
трябва да прибавим и бензин, и двойните проблеми от две горивни системи и идва...:)
май темата се изчерпа!

Ми аз с това не съм съгласен, защото вече 3 години не съм имал никакви проблеми нито с едната, нито с другата (да чукна на дърво).
Важно обаче e да намериш кадърен сервиз, където да ти монтират газта. При положение, че всичко е направено като хората не виждам какви проблеми може да имаш.

Но наистина при сегашните условия, с моя пробег от макс 300км месечно не бих вложих 1200+ лв. за газова. По-добре дори на бензин да се кара :party:

endeavour
13-02-2011, 14:45
Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата... :magic:
Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) :)

Лично аз с 1,9 на 156-ца в продължение на около 10 месеца не можах да постигна 6 на 100 смесено в и около град като Пловдив. Не карам като пенсия,ама и определено не съм състезател.Интересното е,че колегата ми с Брава 1,9 жтд се кълне,че пада и под 6. Може би е въпрос и на кола,и на шофьор...

tanatos
13-02-2011, 15:08
Всяка кола може да е икономична стига да внимаваш как я караш.Трябва да следиш всичко и непрекъснато да гледаш обороти, бордови компютри предавки...Малко е изнервящо според мен.Целата на икономичната кола е като караш нормално да ти гори, нормално. Единственото решение е газ или метан. Добре настроене газово ще даде разход близък до този на бензина, но разликата ще е в цената. А метана си е най-икономичното горив в момента. Има много коли със заводски метан дето се представят много добре.

Сега и биоетанола навлиза на пазара.Щом и Бентли започнаха да правят коли пригодени и за биоетанол.

koko156
13-02-2011, 15:08
Може да си оправите сметките като сложите и началната цена на автомобила. Защото е смешно да казваш казовата се избива за 5 години, гледайките икономията само от гориво. Дизеловите автомобили имат по-висока начална стойност.
Разбира се има и много други фактори.
Както го писах и по-рано, зависи колко караш. Аз с моите 10-15хил на година няма много смисъл да минавам на газ. Но пък баща ми с по 30-40хиляди на година мисля си избива газовата почти веднага.
Гледайки за средностатистическия българин като че ли няма смисъл, но ако колегата не слиза от колата и ако не е милионер - газ е отговорът.

Аз що махнах газовата на Бравата еми за 12 000км на година не си заслужава да пълни багажника и без тва все не ми стига.Иначе работеше перфектно до 140 си набераше но от 10л извънградско не падна.Същата уредба беше и на опела същия разход(обекновена газова с вакумен изпарител).Градско нямям наблюдения рядко ми се налага,се е извънградско.
За 12лв бензин минавам 100км и не се изпотявам като е пълна с багаж и хора колата при изпреварване.
Затова и на алфата не сложих газ - за 15лв бензин нашите си ходят до село 42км и 42 връщане и остава да се слезне до града за нещо ако се наложи.
Чесон казано газта лятото е далавера ама зимата,на виждам файда газ+ бензин палиш минаваш 4км и слезаш.После пак се качваш ми тя все на бензин върви.
[
QUOTE=badmadafaka;842940]Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата... :magic:
Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) :)[/QUOTE]
За мен натежават везните за нафтата щом ще е само за градско.По-скоро бих инвестирал в дизел 1000лв отколкото в газ.

vladev
13-02-2011, 19:09
Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата... :magic:
Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) :)

Ако обобщим написаното:

Най евтино излиза на
метан :arrow: газ :arrow: дизел :arrow: безин; в този ред(нищо неочаквано)

Ако ще е за работа - дизел - да може да метнеш 500 кила отзад и все още да пердашиш баирите. Не случайно всичко де-що е баничарка, бус, ван и т.н. е на нафта.

За 6 на сто - прявя толкова с 2.4 извън градско с нормално каране (~110 км/ч) и изпреварване.


Сред мои познати се е зародила идеята да си слагат ВОДОРОД. Даже едно приятелче вчера трябва да си е взел мерцедеса. Споделете и тази идея. Говорят за сваляне на разхода с 40 - 50 %. Малко невероятно ми изглежда.

Това ми изглежда крайно невероятно. С водорода все още има проблем в законовата уредба на природата и в какъвто и контейнер да го сложите се просмуква през него за отрицателно време (молекулата му е най-малката все пак). Производството му все още не е евтино (доста енергия трябва за електролиза).

Jivko7777
13-02-2011, 19:16
Тук е мястото да попитам...Метановия инжекцион по-добър вървеж ли ще прави от обикновения...Моя е обикновен. Може и Алфата да направя на метан.

Почти няма разлика от бензина като вървеж, дори може да се настрои да върви и повече, но тогава пък и разхода е нагоре, но при нормална настройка няма разлика от на бензин, лични наблюдение, но и е доста скъп инжекциона...

koko156
13-02-2011, 19:19
не е нужно да вграждаш бутилки и.т.н,можеш да си произвеждаш водород и колата веднага да го гори.аз лятото живот и здраве ще си направя експеримент но с ладата и ще видя кое ,как,защо,става или не става.
иначе си прав имат проблеми със съхраняването на водорода,днес зареждаш догоре след 5 дни празна ботилката без да си карал.

toki4a
13-02-2011, 19:26
чета по нагоре разни мнения ,че газовия инжексион се избивал за ! 3.. 4 години !!!!
лично моя фобос тия 1200 кинта ги избих само за около 8 месеца ! говорим за пари;):yes:

rusiq86
13-02-2011, 21:46
Газовата се избива с бая км, дал съм примерно ако човек кара 10 или 20к км за колко време ще я избие!!!!!
С газов инжекцион колата върви нормално, както с бензин, но и гори 12-13 литра, като настъпваш.
Определено метана си е икономично, но си е като мърша това...влачи се, чак не се трае.
Но темата мисля е газ vs. дизел!

Доко
13-02-2011, 22:04
Мухахаа, дизелджиите не им се ще да повярват, че газта е по-голяма далаверка от където и да го погледнеш. :humpx::bash::yes::naughty::oops:

п.с. Кой с к'вот се е набутал трябва да се оправя........ ;-)

rusiq86
13-02-2011, 22:08
Определено кой, каквото има, аз лично сега карам дизел и едно с инжекцион.

bocko
13-02-2011, 22:12
Както се каза всичко зависи колко караш,ама за нашите български заплати или нафта на туба/1.5-1.7лв./ или метан


Метан, ама боксер на метан не става, в ниските обороти е леж, зор се паркира даже като се пробваш в ниски обороти. Ако някой има впечатления от инжекцион да казва. Иначе:
Градско 13 лв = 130 км.
Извънградско 13 лв = 200 км.
Ако щеш това с колата от подписа ми, бензина излиза тръ пъти най малко по скъп, ама не караш 150 кила в багажника и колата не взима трудно решение при изпреварване.
Когато идваш към Варна се обади колега да ти дам да направиш едно кръкче да видиш как върви 1.6 боксер на метан
Ще е леж като е калпав майстора.И моята беше така като я взех след слагането на метана,но вече 3г. и повече само аз си я настройвам.
13лв.=130км. само градско с цена 1.59 на килограм и обикновенна метанова уредба
3год. и 2мес. 50 000км на метан

Доко
13-02-2011, 22:16
Шегувам се по-горе, но определено за покупка на 10+ годишна кола си е направо риск да вземеш дизел, в предвид че е купуван за "магаре". За тази възрастова категория автомобили втора употреба, с бензинова (на газ) на човек е по-вероятно да му проработи късмета. ;-)

morfius
13-02-2011, 22:24
Е който си е купувал дизел за икономия, трябва да върти над 70% извънградско (или градски маршрути с подобно каране), икономията на дизела е голяма при поддържане на постоянни обороти.
Инак както и да се смята, газта излиза по-евтино... въпроса е дали си струва.
И коли внесени от вън с газовото и със слагано тук... абе все проблеми и все ядове, колегите от тук дето поддържат газови като чуят за уредбите и вдигат ръце... красота :)
Аз карам дизели щото тия нашите специално, могат и като чист дизел да се карат - мързеливо и без газ... а можеш и да изровиш асфалта с тях... а не за икономия.
То на 80-90% градско с 10/100 разход, на цените на нафтата - къде ти икономията :oops::naughty::naughty:

CrazyElement
13-02-2011, 22:37
Аз много се навивам за газов инжекцион, защото колата ще си върви както и на бензин ама ще караш за 1 лев на литър по- евтино , което е много добре ... Единственият проблем на ГИто е , че иска инвестиция гледам вече се предлагат и ГИ за по 800 лева, ама колко са качествени никой не знае, такаче ти трябват 1200 лева, оттам нататък си избиваш парите, смятате го в години и т.н. ама си е факт, защото на мен ми се налага редовно да пътувам до Пловдив , като с градско извънградско правя около 170 км, слагам 40 лева бензин и остава малко на газ ще сложа 20 и малко , според мен пълното избиване на ГИто ок ще е след години, ама кой би отказал да иди за двойно по-малко пари до дадено място?

ЕДИТ: При цените на бензина не мисля , че има човек който ако има излишни 1200 лева би се замислил дали да сложи ги или не :)

pinko
13-02-2011, 22:40
Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) :)

На моето градско (Кокаляне-Орлов мост-Кокаляне=~35 км) вагона (с чип, около 145 коня) от подписа гори средно 6,5-6,7 л/100 км. По същия маршрут Жипа гори около 11 л/100 км. Нормално каране - нито бавно, нито бързо, просто нормално.

По същия маршрут последната ми бензинова кола (Ланча Капа 2.0 с газов инжекцион) гореше 12 л/100 км газ и около 11 л/100 км бензин.

На дълъг път (2300 километра из Гърция, натоварен като магаре и с кутия за багаж на покрива), вагона имаше среден разход 4,7 л/100 км.

Всички разходи са засичани със зареждане пълно-пълно, по възможност на една и съща колонка на една и съща бензиностанция.

Аз никога повече няма да карам кола с газ - "икономиите" са незначителни, пък и както казва един умен човек: "Икономията е майка на мизерията" и "Богат се става не с пестене на пари, а с печелене на пари". Средно на месец давам около 300 лева за гориво - и изобщо не ме бърка, че могат да бъдат 100 лева повече или по-малко.

Да не говорим че с газта само проблеми - а отскоро в нито един мол не можеш да влезеш с газифицирана кола.

-Bobby-
13-02-2011, 22:41
От моя гледна точка, нещата са много "според зависи".
Ако се прави сравнение газ-дизел, добре е да се сравнят всички консумативи при едното и другото, при АГУ - първоначалната инвестиция, поддържането на някакво ниво бензин в резервоара, за да не гори помпата, прегледите и допълнителните поддръжки на АГУ-то (като по-честата смяна на свещи и възд. филтър), от другата страна доста скъпите консумативи на дизела, сравнение с бензиново-газовите, вече неизменното наличие на турбо, което потенциално би могло да се окаже разход колкото един ГИ и въобще... така трябва да се направи математиката, за да се види кое е по-изгодно. Не може само по цените на едното и другото гориво и по разхода на колите с едното и другото, да се прави съпоставка.

Реното не малко време си го карах на "чисто месце", до момента в който бенза не отиде на 2.47 лв и прецених, че не ща да изплащам настоящата стойност на цялата кола с бензин колкото за 10 000 км. Само че рендето е елементарна, глупава и носеща кола - с обикновена АГУ с плочка всичко приключва при нея. По онова време - 550 лв. И при ония разлики в цените (1.20 лв газта и 2.47 лв бенза), и при положение, че от 7 до 7.5/100 на бенз, почна да харчи до 8.5/100 на газ, до 9.5 (с пусната клима), адски бързо се изби. Като цяло не съм фен на АГУ, но поне при Реното, прецених че няма за къде и за кого да го пазя. Ще се лашка сега доде изкара, отдавна е на плюс с газта, а и поради факта, че безкрайно грамотни хора правиха АГУ-то, колата още си работи като часовник и харчи като слънце. При ГИ обаче е друга история, инвестицията е над 2 пъти и там по-точно трябва да се прави сметка кога ще се избие. Начините за калкулация - споменах ги по-горе.

ogi28b
14-02-2011, 02:40
Някъде из мненията на автора ми се мерна, че ставало въпрос за Фиат, който да се товари, и думата bipower. Bipower са двигателите 1.6, с вградена фабрична метанова уредба, не газова. Така че - търси си такава Мареа, само не съм сигурен дали има комби bipower. Мултипла също има bipower-двигател.

Едно време като избирах Бравата, се колебаех дали да е бензинова или дизелова. Тогава моделите с дизелов JTD двигател бяха с около 1500-2000 лв по-скъпи. За стила ми на каране бензиновият двигател вероятно щеше да ми харчи около 10/100. Дизеловият реших че ще ми харчи 7/100. Смятал съм нещата при цена 2 лева и за двете горива. Тази сметка показа, че след около 33 000 км ще съм избил по-скъпата цена на дизеловия двигател. Е, не се получи точно така - дизелът стана малко по-скъп от бензина, но и бензинът се вдигна, което за момента е в моя полза, а разходът на дизел за момента ми е 7.04, като лятото пада до 6.2-6.3 градска, зимата е около 8.2-8.5. Средно-годишно-градско - около 6.8-6.9 (това е с 0.3 под каталожните данни за градско). Средно за 35 000 откакто имам колата - 7.04/100, това е. Избил съм разликата в цената. По дизеловата горивна система не съм имал никакви проблеми. Всички проблеми, които съм имал с колата, не са свързани с това че е дизелова.

Гледайки вашите сметки за нафта и газ, излиза, че цената за 100 км на газ е около 80-85 % от тази за 100 км с нафта.

Досега съм дал грубо около 5500 лв за гориво, а щях да съм дал около 7500 за бензин. Ако бях минал тези 35 000 с бензиново-газов двигател, за газ може би щях да съм дал около 4 000 лева за газ, смятам го при средна цена 1.10 - 1.15 на литър газ. Не знам кога колко е струвала газта. Или за момента щях да съм избил газовата уредба и да съм леко отгоре. Обаче ако трябваше да съм карал тия 35 000 с газ и колата да е спъната, в сравнение с начина по който работи JTD-то - нямаше да го преживея.

Газ - да, единствено с цел максимална икономия за сметка на всичко останало. Но оптималното определено е 1.9 JTD с лек неангажиращ чип-тунинг, както му викат.

Съжалявам за дългия пост, ама не ми се спи още...

Derry
14-02-2011, 07:47
При читава газова уредба ми се струва, че тя е най удачния избор за пестене на пари. Зимата се качва разхода, но за по-топло време си е супер. Ако не броим изненадите. Дизела и той не е зле особенно ако има евтина нафта.

Derry
14-02-2011, 08:08
Моята идея беше за кола, която да се използва за всекидневно "икономично" каране и по възможност да е нещо по-голямо за да става за вършене на работа - примерно комби... Чак толкова много няма да се кара, така, че май засега се ориентирам към нафтата... :magic:
Интересно ми е само, колегите с 1.9 примерно наистина ли е толкова икономичен (5-6/100) или за да докараш такъв разход, трябва да караш само до 1300 оборота примерно (защото ако трябва да се кара като пенсия, си мисля, че и с бензинова кола може да се докара нещо такова) :)

Аз примерно гледам да не карам под 1500 оборота освен при спускане, гледам да не надвишавам 2000 /110 км.ч/, освен при изпреварване.

Novachev
14-02-2011, 08:10
Аз бях голям противник на газовите. Имам колата повече от 4 години. Докато карах на бензин минавах по 14-15к км на година. Обаче един ден ми писна да зареждам бензин и да пълня резервоара с по 130-140лв. От както сложих газовото съм минал 15к км за 7 месеца карам много повече и ми е леко на душата. Ако не карам нормално до 90-100км/ч ми дава разход 8л/100км това е сега зимата(стъщото положение на бензин идваше около 7/100. Смятам че инвестицията се избива доста бързо а не за 3-4 години просто човек започва да кара колкото му се иска.
Да уточня че колата се кара пердимно през уикенда не ходя с нея на работа.
А за вървенето смятам че е доста прилично дори и на икономичен режим

alfasysop
14-02-2011, 08:47
Едно ГИ за 1200лв сложих. Тогава газта беше 1.05лв, а бензина май беше над 2.20лв. На година минавам около 15 000км при разход 10-11 и на газ и на бензин. Карам предимно в града. Та.... 1575лв на газ и 3300 на банзин.
Не знам к'во смятате, но аз за макс 10 месеца си "избих" ГИ-то. От там насам... вече "избивам" колата :D
При мен няма НИКАКВА разлика във вървенето и разхода ГАЗ/Бензин.
Реално при ГИ, върви и бензин, но айде, кажете го за 15000км не повече от 200лв да е...

Сега е малко по скъпо , но да кажем за макс 14-15 месеца "избиваш" ГИ-то.

Дизела има други ползи, но "евтино" вече не е една от тях, с тези обирджийски цени :machinegunner:

S_G_M
14-02-2011, 08:58
Колеги , малко като спам , ама да питам: сега на студа , колко най-много сте качвали разхода на градско.... питам , че моя се върти доста височко. Карам я по 5 км от нас до работа и обратно... тоест по 5км в двете посоки.

Stefo
14-02-2011, 10:09
Защо при условие, че се сравнява дизел vs газ, се слага цената на газовата уредба в сметките ?!? Ако се купи бензинов автомобил + монтаж на газов инжекцион, излиза горе долу на цената на дизелов автомобил същата година.

alfasysop
14-02-2011, 10:45
И аз не знам, но дори да се слага цената на ГИ-то, пак излиза по-евтино.

rusiq86
14-02-2011, 11:07
Цените по разни сайтове са най-различни. Вс можеш да си намериш, е сега е колко е запазено е друг въпрос :)
Тук се пита кое би било по-икономично, от тук идва и извода, че определено ако си наред с главата ще си предпочетеш да си го сложиш ти...а не дядо Иван от съседния гараж. Прости сметки са си, на бензин не е далавера, щото гори 10-11, че и нагоре.
Газта освен нейната цена която е мн близо до дизела, да прибавим и някои литър бензин, и то си идва на кантар, а пък върви я избивай тая бутилка щото било евтино да пътуваш.
По тая логика да тръгнем да търсим нафта на 1.60-1.80 литъра :)
Ако ще се кара мн колата сложи и газ, ако ли не а само по 10к км на година мисля, че нито бензина, нито дизела ще те съборят. Въпроса на избор си!
Аз никога не съм харесвал бензинови двг. въпреки че откакто карам само такива бяха...но като си купувах алфата условието беше задължително да е дизел!
Успех и давай смело!

Bottata
14-02-2011, 11:14
Не знам защо се заблуждавате че на газ Ви е по евтино.
Зимата всичките ми познати на 50лв газ слагат 20-30лв бензин и минават 300-400км според зависи колко настъпват. Това за градско по 5-10км на ден.
това прави по 20-25лв/100км.
Аз зимата дизел 7.5/100 - под 20лв със сигурност.
Ако колата се кара непрекъснато - винаги е топла тогава вече има далавера от газ и метан - неслучайно бакшишите карат така.
За поддръжка и проблеми - лично аз не се наемам да определя кое е по евтино - всичко си е до късмет и "майстори"

D.Istatkov
14-02-2011, 11:16
аз мога да кажа от личен опит че газта е много по ефтинко да дам пример веднага мойте от подписа и двете бяха с ГИ сега е само едната 156 ца за софия вчера като ходих и ми даде около 8 на 100 гас ГАРАНТИРАМ ЗА ТОВА
когато си купувах колата от пазарджик до софия до берковица до монтана и обратно ми даде 7-7 и малко бензин
като видите цените а монтана онзи ден гледам нафта най-скапата ми се видя кам 2.55-2.65 нещо такова а газта вчера беше 1.24 ,на еко примерно 1.25-6 с 5 стотинки отстапка идва на 1.20 и така на гас е много много до ефтинко и колата си варви доста прилично
това е според мен

pr_00f
14-02-2011, 11:20
Да ви покажа 2-те си коли за които съм водил статистика.

Алфата 1.7@115 коня

http://www.spritmonitor.de/en/detail/169324.html

Статистиката е 27500 км при среден разход 7.82 или в евро 8.28 /100 = 16,087 лв на 100 км пробег.

Либрата 2.4@140 с лек чип
http://www.spritmonitor.de/en/detail/290347.html

37500 км при среден разход 5,54л/100. В пари 5.68 евео или 11.076 лв на 100 км.

Разликите... ами Либрата е с 200 кила по-тежка и ~30 коня отгоре.

Също така в последните 2 1/2 години от както имам либрата горивата лекинко поскъпнаха.

5.70 лв ми е разликата като цена на 100 км пробег.
Да приемем че стил на каране и маршрути за времето за което е водена статистиката са приблизително еднакви.

Ако бях карал на газ разхода на бензинката от 7.8 щеше да отиде минимум на 9.
Като пари е ясно че на газ е по-изгодно, ама ако Алфата беше 2.0 а не 1.7 за да са що годе на едни коне сравняваните коли... то разхода на газ щеше да е минимум 10.

Който иска да си смята.

Иначе имам един приятел с браво 1.6 на газ - Та ако моя разход е 11 лв /100 , то неговият е около 9.50лв /100.
Е да вярно по евтино излиза като иде на бензиностанцията, ама като знам колко пари е налял за диагностики и оправяне на газовата и колко километра е навъртял за тях... не мерси :)
Е и той е 103 коня, пък аз почти 50% отгоре.

alfasysop
14-02-2011, 11:20
Да, но съгласи се, че повечето, които говорят в защита на дизела, силно преувеличават реално разхода.За мен 4-5л е повече от смешно и би било моментен разход, а не нормален разход за 100км.
Доста години карах различни дизели и най нисък разход ми даде едно 2.0HDI 90к.с. - 6л/100км.

MUROMAN
14-02-2011, 11:25
На ГАЗ е по-евтино туй то.:flirt:

Max
14-02-2011, 11:27
Да, но съгласи се, че повечето, които говорят в защита на дизела, силно преувеличават реално разхода.За мен 4-5л е повече от смешно и би било моментен разход, а не нормален разход за 100км.
Доста години карах различни дизели и най нисък разход ми даде едно 2.0HDI 90к.с. - 6л/100км.

Карал съм 1.6 HDI 110 к.с. на Пежо Партнер и да ти кажа по метода пълен-празен-пълен резервоар на извънградско по маршрут София-Солун-София-Пловдив-София даде 4,1л/100км
С моята 145-ца съм ги докарвал до 4,4л/100км пак извънградско и с шофиране по ограниченията.

raiders
14-02-2011, 11:33
Всеки си гледа от неговата камбанария, тези на дизел трябва да разберат, че на газ е по-евтино и това е!

Аз моята газова я избих за 6-7месеца или 10 000км, от там само разхода за 100км са ми много по-малки. Това са прости сметки, не се излагайте.

Разходите за газовия инжекцион трябва да ги говорим за километри, а не години, имаш изпарител, на ~50 000-60 000км сменяш за 50лв. гумените работи, инжекторите нови 4бр. са 90лв., който иска ги ремонтира само за по-малко пари, имаш филтри за 10-15лв. и някой друг маркуч, но вече това са тънки сметки. Както караш колата на бензин и сменяш на определени км филтри, масло, свеще и др. същото е и когато е на газ.

Акоси решил да смагаш газ или караш много или искаш да имаш колата поне 5год., може да не харесваш дизел, турбини, инжиктжори и други скъпи неща за правене.

Аз съм решил и карам на газ, да бих си купил дизел без значение колко карам, но ще е до макс 5г. иначе аз ще сменям доста неща, между 6-8г. идват много проблеми, а над 10г. вече става страшно.

Всичко казано е много общо има си конкретни изключения и добри попадения от коли, най-важното е да си купите това което Ви иска сърцето, а тънките сметки ги оставете и не се изхвърляйте много, винаги има и по-малки икономични и евтини за подръжка коли от нашите.

alfasysop
14-02-2011, 11:37
Карал съм 1.6 HDI 110 к.с. на Пежо Партнер и да ти кажа по метода пълен-празен-пълен резервоар на извънградско по маршрут София-Солун-София-Пловдив-София даде 4,1л/100км
С моята 145-ца съм ги докарвал до 4,4л/100км пак извънградско и с шофиране по ограниченията.

И какъв ти беше разхода градско каране?

pr_00f
14-02-2011, 11:42
Е добре де няма ли да даде някой конкретни цифри.

По сериозна статистика нещо... защото изминаването на 200-300 км и превеждането на някакви числа като статистика са малко несериозни.

Доко
14-02-2011, 11:57
Е добре де няма ли да даде някой конкретни цифри.

По сериозна статистика нещо... защото изминаването на 200-300 км и превеждането на някакви числа като статистика са малко несериозни.

Ами който кара на газ не го интересува колко гори, кой да ти даде статистика, ич не им пука.... изсипвам и всичката гас до ламарината и слагам 40лв от Бс до Сф. Ако караш с мойто темпо със сигурност Либрата ще качи над 7-8л/100 разход ;-)

BO
14-02-2011, 11:58
Аз бих поправил схемата за най-евтино придвижване:
Олио -> Метан -> Газ -> Дизел -> Бензин
:choice:

The_Game
14-02-2011, 12:09
Е добре де няма ли да даде някой конкретни цифри.

По сериозна статистика нещо... защото изминаването на 200-300 км и превеждането на някакви числа като статистика са малко несериозни.


Тук си прав. Дистанцията София- Пазарджик. Мога да я направя с среден разход малко над 3/100 (Като карам с 70-80 на 5-та и като имаме в предвид денивилацията)
Същия маршрут ама на обратно гарантирано е с +1литър на 100км

Та както казваш ти статистика за 100-200-300км неможе да се прави.

Иначе на мен статистиката ми се вижда в продписа.

Иначе лично за мен сега дизела със сигурност не ми харчи повече от Алфата на ГАЗ.

alfasysop
14-02-2011, 12:26
Е добре де няма ли да даде някой конкретни цифри.

По сериозна статистика нещо... защото изминаването на 200-300 км и превеждането на някакви числа като статистика са малко несериозни.

Motor-way 10.27 l/100km 8.745 km and 899 l
City 11.07 l/100km 10.380 km and 1.149 l
Country roads 10.01 l/100km 6.390 km and 640 l

Общо 15 000км на газ при среден разход 10,73 l/100km

pr_00f
14-02-2011, 12:31
Това вече са сериозни данни.

Малко ми е странно че напрактика няма разлика между градско и извънградско движение.


Това за колата в подписа ли е валидно?

А като разходи как е ?
Защото аз си набивам във спритмонитора стойността на всяко едно зареждане, и по този начин мога да игнорирам до някъде постоянното движение на цените.

Я дай направи линк-а към колата в спритмонитор-а.

The_Game
14-02-2011, 12:31
Motor-way 10.27 l/100km 8.745 km and 899 l
City 11.07 l/100km 10.380 km and 1.149 l
Country roads 10.01 l/100km 6.390 km and 640 l

Общо 15 000км на газ при среден разход 10,73 l/100km

А бензина в сметките ли е ?

alfasysop
14-02-2011, 12:42
Това вече са сериозни данни.

Малко ми е странно че напрактика няма разлика между градско и извънградско движение.


Това за колата в подписа ли е валидно?

А като разходи как е ?
Защото аз си набивам във спритмонитора стойността на всяко едно зареждане, и по този начин мога да игнорирам до някъде постоянното движение на цените.

Я дай направи линк-а към колата в спритмонитор-а.

Това е всяко едно зареждане. Да, за колата от подписа.
На магистрала разхода ми е единтичен с този градско. На междуградски път ми е давала мин 8/100.

Като разходи имаш в предвид обслужване ли?
Аз тях не ги пиша в сайта....


А бензина в сметките ли е ?
Не. На 900км към 10 литра някъде отива зимата, но не съм го смятал точно.
За съжаление и това е субективно... дали е в гараж и т.н.

pr_00f
14-02-2011, 12:52
А писал ли си разходите като си въвеждал данните ?
Дай линка към spritmonitor най-добре
Защото

Общо 15 000км на газ при среден разход 10,73 l/100km
Ако сметнем средна цена на газта 1.10 примерно излиза 11.80 лв на 100 км.
Това за 1.6... явно бая я газиш.

Градският разход в кой град е ?

Ако правилно съм разбрал разхода на бензин не е описан , т.е. горивото което сипваш между другото, и и згаряш докато позагрее колата.

BO
14-02-2011, 12:57
Екстра, един човек с абсолютно точни данни.
Та една бърза сметка:
Той харчи на ГАЗ 10.73 литра по 1.3лв/л (май толкова беше) = 14лв/100км + 1л бензин (2.35лв) = 16.30лв

Аз карам 2.4 дизел и абсолютно средния разход ми е точно 6.95л/100км.. Над 80% ми е само в София, при нормално, бавно каране с цялото движение. Демек въобще не я юркам колата с използване на трикове за икономично каране.
Та на мен в момента разхода за гориво ми е:
6.95х2.45 = 17лв.

ДА! По-евтино е да се кара на ГАЗ със 70 стотинки на всеки 100км, честито :baby:

alfasysop
14-02-2011, 13:07
Сложих икона в подписа.
Въобще не я карам икономично даже.
Пловдив е града.

rusiq86
14-02-2011, 13:22
Колегата БО, е написал правилно нещата!
Да не говорим, че в градове с по-малко трафик разхода е по-малък.
Газова от цена 1200лв + няма как да се избие за 10к км, това е мн мн несериозно.

pr_00f
14-02-2011, 13:32
@badmadafaka
Ами , зависи от стила на каране.
Но според мен по-големият мотор си е по-добре.
На теория би трябвало да гори 20 % повече, но на практика...
Зависи от адски много неща.

@alfasysop - мерси за данните. Най-накрая нещо сериозно.

Обаче това което виждам никак не може да ме убеди че да караш на газ е много по-изгодно спрямо дизела.
Ако сравняваш с бензин - да , но спрямо дизел...

alfasysop
14-02-2011, 13:40
Аз гледам на нещата така:
1. "Нервен" шофьор съм. Обичам звука от двигателя. Не карам никога икономично.
2. Аз имам бензинова кола, така че сравнявам нещата Бензин VS Газ. И "избиването" на ГИ-то ми е точно 15 000км или иначе казано вече съм я "изплатил". По мой сметки за 15 000км съм спестил към 1400лв
3.Реално, ако се кара нормално, разликата Газ VS Дизел е съвсем осезаема.

Ако карам 2.0TS, разхода Ви уверявам, че въобще няма да ми е този :D
Та по въпроса колко Ви горят дизелите градско?

Доко
14-02-2011, 13:54
Екстра, един човек с абсолютно точни данни.
Та една бърза сметка:
Той харчи на ГАЗ 10.73 литра по 1.3лв/л (май толкова беше) = 14лв/100км + 1л бензин (2.35лв) = 16.30лв

Аз карам 2.4 дизел и абсолютно средния разход ми е точно 6.95л/100км.. Над 80% ми е само в София, при нормално, бавно каране с цялото движение. Демек въобще не я юркам колата с използване на трикове за икономично каране.
Та на мен в момента разхода за гориво ми е:
6.95х2.45 = 17лв.

ДА! По-евтино е да се кара на ГАЗ със 70 стотинки на всеки 100км, честито :baby:

Пропущаш само, че на колегата с газовата му е спокойно на душата докато си навива километрите, а лично на мен ще ми е много тегаво ако карам с постоянната мисъл да не си напъвам колата, щото знам ли колко ще ми изкара дъртия маховик, па нич не искам и да си мисля за турбини, ЕГР-и. За справка може да погледнете раздел 147/156 какви теми преобладават. Искам като сритам дъртия катър да знам, че ако се счупи ще дам не повече от един маховик пари и пак ще съм на пиистата ;-)
Десет+++ годишен дизел не ми го хвалете, за пенсионерско безпроблемно каране може и да става . :-)
А я някой с дизелов автомобил да си каже и точната сметка по-обслужването и текущи ремонти, не само разхода на нафта ;-)

rusiq86
14-02-2011, 14:08
Темата е газ и дизел...не газ и бензин нали?!!!
Колега маховика или турбото не се чупят ей така си мисля...само господ знае кога ще се счупи, ма не ни казва :)
Сериозно към темата, на бензин си е скъпичко, ако една кола гори 10-11 мисля нормален градски разход по 2.33 е близо 25.60лв
На газ както колегата е написал близо 16лв + един литър бенз = 18.33.
Разликата е точно 7.3лв, като не включвам диагностики, прегледи на бутилката всяка година и др разходи свързани с газта.
Дизелчето ми гори рядко над 6.5-7 градско в Русе което е 15.93лв!!!! (с 17 джанти съм)
Нека колата ми е на 10 години :) Почвате да вкарвате разни разходи и хипотези, какво може да се счупи.
Чисти сметки газ на 100км + един литър бенз е 18.3лв
дизел на 100км е 15.9лв, вс друго си е разтягане на локуми, какво щтяло да се счупи, бах м**ка му, за вече 40к км от както я карам тая кола още нищо не съм сменял по двг освен термостат (да чукна на дърво)..:)

RPWWD
14-02-2011, 14:18
На ток - 2лв. на 100 км.

---------- Post added at 12:18 ---------- Previous post was at 12:17 ----------


Аз гледам на нещата така:
1. "Нервен" шофьор съм. Обичам звука от двигателя. Не карам никога икономично.
2. Аз имам бензинова кола, така че сравнявам нещата Бензин VS Газ. И "избиването" на ГИ-то ми е точно 15 000км или иначе казано вече съм я "изплатил". По мой сметки за 15 000км съм спестил към 1400лв
3.Реално, ако се кара нормално, разликата Газ VS Дизел е съвсем осезаема.

Ако карам 2.0TS, разхода Ви уверявам, че въобще няма да ми е този :D
Та по въпроса колко Ви горят дизелите градско?

По пътен лист за януари - 7,1/100.

WhitePower
14-02-2011, 14:22
на газ съм от 7 години , газта винаги е била по ефтина лятото и по скъпа зимата
но имаше и моменти когато газтта беше 3 пъти по ефтина от бензина и нафтата и така печалбата за 200000 км не е малка ,точно когато беше най голяма разликата- един ГИ се избиваше за 7000 км от разликата , а сервизите бяха препълннени с коли за монтаж на АГУ-та
за проблеми с газта не помня да съм имал , освен че зимата по дълго време карах на бензин докато загрее и тогава на газ , дал съм 2000 за уредба и смятам не съм се преебал :tongue:

alfasysop
14-02-2011, 14:32
7.1 съм съгласен вече :)

Държа да отбележа, че въобще не съм противник на дизела и дълго време карах именно дизел.
Всичко обаче е субективно - начин на шофиране, трафик, цени на горива.

При газификацията просто имаш избор - кеф ти газ, кеф ти бензин....
До като карах дизел, някак по я щадях колата...

morfius
14-02-2011, 15:26
Тук става весело :tongue:
Колегите с 2.4 JTD и разход 7 ... и аз с 9-10 :choice:
Е някак ме кефи да потеглям на границата на запалените гуми (ако има възможност без риск) и да редя предавки на 2800 - 3000 (до не повече от 10-15 км. над разрешените).
Плащам си за кефа съответно 8-)

Сметката на 156 та от както съм я купил е термостат (не мисля да има общо с горивото) и един съединител за 1.9 изяден за около година, сега е с усилен за 2.4 да видим колко ще изкара.
Окачване и дивотии като прецакал се маслен филтър не включвам в сметката... те не зависят от горивото а от "красиви" пътища и "качествени" части.

А чипа на тая кола е направо излишно агресивен (днеска на пачата да потегля беше все едно на лед)... ама пусто и свикнах и не ми се бърника по нея.

rossenvn
14-02-2011, 17:02
Хайде да си призная и аз разхода. Вярно малко ме е срам, че има колеги с печки които дават до 1-2 литра по-малко, но толкова мога...

Извънградско: Варна-Видин-Варна - многократно - м/у 5,2 и 5,9. Винаги пълно-пълно. Не съм най-бавния никога:evilsmiley:, за да не казвам, че карам над позволеното. Поне се успокоявам, че ако давам по-бавно мога да смъкна някой млг. Та средно 5,55х2,45=13,60 лв.

Градско: пак пълно-пълно. Карам до половин резервоар /около 400 км/, пълня и смятам. Лятото веднъж стигнах 8.0!!! С климатик около 8,5. Зимата 8,5-9,0. Средно 8,5х2,45=20,83 лв.

Грубо средно на средното:big_whoops: 7,0х2,45=17,15 лв/100 км - това при 50:50 градско:извън. Ако допусна, че е 60:40, т.е. градското е повече /въпреки, че не е/, то
12,498+5,44=17,94 лв/100 км

assassin's
14-02-2011, 17:18
И аз да се впиша на газ последно засичане преди 2 дни Казанлък-София-Казанлък,и още малко обикаляне 520 км 60 лв газ което прави разход 9.1/100!Градско само в София и само в пиковия час сутрин 7-9ч вечер 18-20ч разход 13/100км!Аз съм на мнение че ако се навъртат повече от 10 000 км на година е нужна газ аз вече на моята имам 40 000км на газ и съм предоволен!Една равносметка ако съм на бензин за 520 км ще ми бъдат нужни 100лв!!!

S_G_M
14-02-2011, 17:43
Колеги , малко като спам , ама да питам: сега на студа , колко най-много сте качвали разхода на градско.... питам , че моя се върти доста височко. Карам я по 5 км от нас до работа и обратно... тоест по 5км в двете посоки.

Да си повторя въпроса....:pokey:

morfius
14-02-2011, 17:49
Да си повторя въпроса....:pokey:

Е 2.4 - 10/100 не надскача въпреки тормоза, но карам по около 15 в едната посока.

rusiq86
14-02-2011, 17:58
Мин.зима, когато беше -20 в градски условия, на къси разстояние от 2-3 км ми даде разход 9-9.5. Бях се притеснил, чак на диагностика ходих.

-Bobby-
14-02-2011, 18:19
Ти пък, от кво си се ошашкал... моята кочинка на свръх къси разстояния по време на мъгливия студ в София (дето денем не отлепи над -5), ми даде 14+ разход... ама тя милата зорлем отлепяше от 50 градуса, така че тези неща са нормални...

code
14-02-2011, 18:33
От газта по-хубаво няма! Уредбата се избива за една смяна на масло - 10000км и е най-чистото гориво. Другия вариант е читав дизел - там разхода в пари е на кантар с газта, само че караш дизел . .:bored:
Бензина вече е друга бира - при сериозен пробег годишно, лично мое мнение е, че трябва да ти хлопа дъската . .:upsidedwnsmiley:

rusiq86
14-02-2011, 18:44
Помня миналата година, в началото на март, рязко ми падна разхода :) Още малко остана от студа!

S_G_M
14-02-2011, 18:54
Значи да не се шашкам много , от по-големия разход. Извън градско гори около 5 , но както казват колегите , то извън градско всички горят малко :upsidedwnsmiley:

zaryto
14-02-2011, 19:28
@badmadafaka,малко сериозна информация по твоя въпрос. Боксер 1.6 с обикновена газова уредба lovato. При актуалните цени на газта зареждам за 30лева(толкова ми събира бутилката) и минавам около 160км.натоварено градско в пиковите часове. Да не забравяме и бензина. На три зареждания с газ слагам и 20лв. бензин. Когато е много студено и повече. На дълъг път разхода е между 8.5 и 11 литра газ на 100км според "настъпването". И още нещо важно,поддържаш две горивни системи. Значи двойни проблеми. :grin:

Много точно,само да допълня,че проблемите с двете горивни системи се свеждат до почистване на дюзи на 30-40 000 км - 40лв. ,което си е нищо.Моята е карам 4та година на газ и съм адски доволен.

pr_00f
14-02-2011, 22:50
Много точно,само да допълня,че проблемите с двете горивни системи се свеждат до почистване на дюзи на 30-40 000 км - 40лв. ,което си е нищо.Моята е карам 4та година на газ и съм адски доволен.

Бе мореее, не знам къде са тези безпороблеми газови уредби ама покрай мен който е на газ все реве за нещо.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.

п.с А това за зареждането през 2-3 дни ... на вас ако не ви е скъпо времето, на мен си ми е ценно.
За това - веднъж в месеца на бензиностанцията :)

mordohy
14-02-2011, 23:27
Бе мореее, не знам къде са тези безпороблеми газови уредби ама покрай мен който е на газ все реве за нещо.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.

п.с А това за зареждането през 2-3 дни ... на вас ако не ви е скъпо времето, на мен си ми е ценно.
За това - веднъж в месеца на бензиностанцията :)
Мене поне ме познаваш!
Аз никога не съм се оплакал от газовата!
Градско-селско 9 на сто .
Лятото 8/100км.
Имах само един проблем преди две години, как по-безболезнено да махна тъпия превключвател, но благодарение на Роби, с едно елегантно решение се "спасих от простотиите".
Газовата е много по-евтина.
Дизела освен, че е скъп и е доста по-сложен!
При проблем, газовата се ремонтира в границите на 20-25 лева, а за дизела просто не ми се мисли!

koolio
14-02-2011, 23:34
Колкото ще да е икономично, ако трябва, няма да карам, но газ - не!

Pepko-Bepko
15-02-2011, 00:08
Аиде не стана ли време да се заключва тази тема вече....?Много модератори обичат да правят така!И за да не е спам ...повече газова уредба не искам да погледна,още повече ако става дума за голяма и тежка кола!

alfasysop
15-02-2011, 08:50
Колкото ще да е икономично, ако трябва, няма да карам, но газ - не!

Аз пък стига да карам - ще карам ако ще и на олио :D


Бе мореее, не знам къде са тези безпороблеми газови уредби ама покрай мен който е на газ все реве за нещо.
Я се скапало нещо , я настройки и диагностики я рутинна смяна на нещо си там.
Ама съм съвсем сериозен - от всички познати който карат на газ един не съм чул да каже всичко е наред.
Все някой се оплаква.


Честно казано, това зависи главно от монтажа. Аз съм ходил само един път за смяна на две филтърчета, общо за 15лв.


Аиде не стана ли време да се заключва тази тема вече....?Много модератори обичат да правят така!И за да не е спам ...повече газова уредба не искам да погледна,още повече ако става дума за голяма и тежка кола!

Явно нямаш мнение по въпроса... защото темата не е кое мразим...

fade
15-02-2011, 19:49
Не виждам нищо смешно, колега!
Отдавна има дизели на газ като икономията там е огромна, а вървежа става :crazy:

Ще се наложи да Ви разочаровам колега, отдавна знам за тая възможност, дори ще ви сюрпризирам, че мой приятел направи експеримент на дизелов генератор който спокойно си работеше на пропан-бутан и трансформаторно масло като даваше умопомрачителни резултати като икономичност на статични режими.
Същият този човек преди години направи една корса 1.2 изцяло на пропан-бутан като разхода беше под 6л./100км. пропан-бутан и то с осезаема промяна към по-добро в динамиката. По двигателя са направени много промени вкл. и фазите. За този двигател мога да кажа, че е чисто газов, а автомобила дори нямаше резервоар за бензин! Всичко това беше постигнато с "обикновенна" газова уредба представям си ако беше инжекцион... поне 1 литър още надолу.


Дизелите са на метан повечето. Справка икарусите от адския транспорт.

Изобщо тук се сравняват несъпоставими неща по съвсем лаишки начин.
Примерно никой не сравнява тегловен разход на гориво както е нормално да се прави при изпитания за разход. Може да се направи елементарна справка колко е теглото на пропан-бутана каква е калоричността му на килограм, каква е калоричността на бензина и на дизела. (http://www.remixbg.com/htmDocs/Tabliza%20za%20kalorichnost%20na%20gorivata.htm) Хайде една подсказка... пропан бутана е по-калоричен от бензина и също така два пъти по-лек (коригирано 1.5 пъти по-лек два пъти е по лек от водата)
Айде още една посока за размисъл, какъв е индикаторният КПД на цикъла на дизелов двигател и какъв е на бензинов. Каква е степента на разширение на работното тяло на бензинов двигател и на дизелов...
И още нещо, газовите уредби са нещо което е приспособено към бензиновият двигател, а пропан-бутана определено като скорост на горене , като детонационна устойчивост и още други показатели, не е подходящ за този вид двигатели и въобще не е изстискано всичко от него в един приспособен за работа на пропан-бутан двигател.
Сега и аз да се присъединя към "статистиките":
Имах много сериозни проблеми с настройката на газовата си уредба, ходих поне 4 пъти при човека който я монтира. Първият път дори го накарах да си преправи инсталацията около дюзите. Занимавах тук един известен модератор и капацитет по газта с проблемите си и то щото нямах кабел (не че не си поисках) за да си я настроя сам, но ми беше намекнато, че ще ми отпадне гаранцията ако разберат, че съм пипал сам по настройките.
Е добре... още от 3 път я направихме след една смяна на "дюзи" и още други детски болести.
В момента едната от бобините ми е пробила (така е още преди да сложа газовата уредба), имам ленив датчик на кислорода (също от преди да сложа газовата уредба), най-вероятно имам и още една фалшива бобина.
Настройката в никакъв случай не е перфектна... според мен има още какво да се желае!
Ами хайде и резултатите от разходката ми в края на миналата седмицата
350 км ~30 л газ (пълно-пълно) или 8.57 л/100км
от тия 350 км 200 км по магистрала със 100-120 км/ч а в останалите 150 движение с 90-100 км/ч както виждате съвсем средно статистическо нормално каране. Никъде не съм се притеснявал да изпреварвам по-бавно движещите се от мен, динамиката е нормална (поне по моите критерии)

Амииии... тоя разход рядко съм го стигал на бензин!
И аз като колегата Novachev дълго отричах и се колебах относно газта... сега с ръка на сърцето мога да кажа, че съм се заблуждавал и не се срамувам да си го призная!
:cheers:

qpwo
15-02-2011, 19:58
От газта по-хубаво няма! Уредбата се избива за една смяна на масло - 10000км и е най-чистото гориво. Другия вариант е читав дизел - там разхода в пари е на кантар с газта, само че караш дизел . .:bored:
Бензина вече е друга бира - при сериозен пробег годишно, лично мое мнение е, че трябва да ти хлопа дъската . .:upsidedwnsmiley:
И аз съм на това мнение... При разход градско 18-19 , извънградско 10-12 и газов инжекцион за 800 лв, смятайте за 20 000 км дали не съм го избил...:guns:

Mind_Control
15-02-2011, 23:51
Аз като бивш собственик на кола с газова и настоящ собственик на кола на бензин искам да ви кажа, че газ/бензин е точно 35-40% по- евтино, пък всеки да си мисли каквото си иска.

Дизел, особено на старо, освен камион аз не бих си взел:
- по- скъпа за закупуване
- турбина нова- 3000 лв
- помпа високо налягане- 3000 лв (а не е като да не се преебават)
- трака (това е субективно разбира се, но аз не мога да понасям този звук)
- замръзва горивото в най- студените дни, пък недай си боже да отидеш на ски (да, да знам за алпин дизел и компания)

В заключение:

Пожелавам на всички да имат турбо бензин и да не се занимават с икономии!!

morfius
16-02-2011, 10:38
- замръзва горивото в най- студените дни, пък недай си боже да отидеш на ски (да, да знам за алпин дизел и компания)

В заключение:

Пожелавам на всички да имат турбо бензин и да не се занимават с икономии!!

На -22 с обикновена нафта на Еко и 2 те дизелчета от подписа нямаха оплаквания :)

Изобщо да не бъркаме нещата, че е от качеството на горивата, а не от вида им... не е като да не съм виждал на бензинова лед в горивния филтър, познай дали пали.

Пожеланието се приема и предава нататък, най-добре е така 8-)