PDA

View Full Version : Дино - Alfa Romeo 33 1.7 16V



Bobo
08-02-2011, 19:44
http://vbox7.com/play:44759fca чипа ще се нуждае от корекция

Нещо не разбрах 103 на колелата са 132 на мотор така ли? И кво значи ремап 129 пък без 132?

Kris
08-02-2011, 20:40
на клипа е написано всичко, 132 коня на вала, 103 на колелата

чипа който имам доколкото ми е известно е правен от дригата, но с него колата е с няколко коня надолу ... горивото е повече, при което в ниските е добре, но във-високите му идва богата

тепърва ще се занимавам с настройки по компа, ако имате някакви съвети ..

1912
08-02-2011, 20:41
що поне не я настроехте та да стане един път

миро
08-02-2011, 20:45
Сега чакаме и italfen да качи 45цата на дино :)

pininfarina
08-02-2011, 20:53
на клипа е написано всичко, 132 коня на вала, 103 на колелата

чипа който имам доколкото ми е известно е правен от дригата, но с него колата е с няколко коня надолу ... горивото е повече, при което в ниските е добре, но във-високите му идва богата

тепърва ще се занимавам с настройки по компа, ако имате някакви съвети ..


Ами иди по рекламация да ти го оправи, макар че това може да е дефорсиращ чип ;-)

DJ_STIVAN
08-02-2011, 21:18
на клипа е написано всичко, 132 коня на вала, 103 на колелата

чипа който имам доколкото ми е известно е правен от дригата, но с него колата е с няколко коня надолу ... горивото е повече, при което в ниските е добре, но във-високите му идва богата

тепърва ще се занимавам с настройки по компа, ако имате някакви съвети ..

Нормално да е богата, след като караш без сонда... Аз веднъж звънях на дригата да го питам ако карам без сонда дали е проблем за чипа и той каза,че ще е проблем. Ама маперите да кажат дали влиае толкова....

oem
08-02-2011, 21:48
Зависи каква е ламбда целта и корекцията по ламбда. От това зависи колко ще се обърка сместа с извадена (дефектна) ламбда. Мапера трябва да си каже конкретно за неговия чип. Друг не може да коментира така.

oem
08-02-2011, 22:43
И кое му е много на горивото? Че тъпче във високите е ясно то се вижда от графиката. мРътва е на горе, ма горивото не може да се каже, че е много.

thecleaner
09-02-2011, 00:25
Добре аз ли съм пиян или виждам 25% загуби на предно.

Bobo
09-02-2011, 17:21
Добре аз ли съм пиян или виждам 25% загуби на предно.

Аве тука интриги заформят за чипове ма не ме ебе и мен само ме интересува от къде тия 30% загуби - и да пиян си щото са 30%;)?

А и чип за без пари кво очаквате от него - не мисля че някой ще има претенции :-P

Kris
10-02-2011, 18:10
Добре аз ли съм пиян или виждам 25% загуби на предно.

дали си пиян не мога да знам, но със сигурност загубите са толкова

Васил Петров
10-02-2011, 19:01
дали си пиян не мога да знам, но със сигурност загубите са толкова

Доооообре :big_bow_down: Няма какво да се заблуждаваме- Просто ви се иска да са толко загубите в проценти!!!

Колата доста добре върви (лекичка,стартира и можеш да я караш) :boost:

Kris
10-02-2011, 19:11
нещо не ти разбрах поста..

доста 33ки 16ки са минали през дино, масово дават 100-105 коня на колелата и това ме кара да вярвам на тия проценти .. вече колко от тия 132 коня на двг по каталог са толкова, може да фърляме боб

VFTI
11-02-2011, 18:09
http://www.youtube.com/watch?v=ez2kGqC93JU

Бааааси как върви това QV...Евалата :go: :go: :go: До сега се чудех дали е случайност или просто слаби коли, но явно много добре върви КуВенецето...кефиии :go:

И според мен 30% загуби са ужжаааасно много :):) 15може..20..ммммиии...ама 30% вече е много...

mitaka_cs
11-02-2011, 20:38
Аз ли не мога да смятам или 100-(103/132)*100=21.97% загуби?

Bobo
11-02-2011, 21:49
Аз ли не мога да смятам или 100-(103/132)*100=21.97% загуби?

Ами явно - 103*28%=131.84 ;)
103*1.28=131.84 ;)

VFTI
11-02-2011, 21:56
А не трябва ли обратното?
132к.с - 22% = 103к.с
132к.с - 25% = 99к.с
132к.с - 30% = 92,4к.с

:wierdo::wierdo:

Pastora
11-02-2011, 22:09
Аз ли не мога да смятам или 100-(103/132)*100=21.97% загуби?
Процентната разлика в мощностите (103 и 132) е точно тази, която си написал колега :)

Bobo
11-02-2011, 22:19
А не трябва ли обратното?
132к.с - 22% = 103к.с
132к.с - 25% = 99к.с
132к.с - 30% = 92,4к.с

:wierdo::wierdo:

Е как да е обратното като базата за смятане ти е мощността на колелата брее ;)

mitaka_cs
12-02-2011, 00:03
Хаха, тука тънкият момент е коя е 100%-ната мощност...103 или 132 к.с.
Но ако диното мери мощност на гумите и после смята на двигателя, (а то май няма друг вариант при този тип дино, освен ако не закачим на вала вместо маховик джанта с гума:D),
то Бобо е прав!

П.П: Така де, като си говорим за дино трябва да мислим като дино:hehe:

След малко дино дискусията и продължението й отива в нова тема;)

kolev
13-02-2011, 09:38
стига бе момчета. 100% е мощността на двигателя. ако е 132 коня -22% загуби идва мощността на колелата. я да видим кой не е ходил на училище :oops:

mitaka_cs
13-02-2011, 13:04
стига бе момчета. 100% е мощността на двигателя. ако е 132 коня -22% загуби идва мощността на колелата. я да видим кой не е ходил на училище :oops:

И аз така смятах, че и доскоро се разхождах до даскало, но както Бобо каза, базата по която смята това дино е мощността на гумите. После диното смята загубите и чак тогава казва мощност на двигателя.
Обратния метод и 100% мощност на маховика има при дино стенд само за двигатели;)

kolev
14-02-2011, 10:35
И аз така смятах
и правилно си смятал, то в другия случай имаш 130% от нещо си, което е смешно да се каже.
в случая на крисчо,ако колата е близко до заводските параметри, сложат се загуби 15-17% от трансмисията + още няколко коня като постоянна загуба и сметката излиза съвсем вярна.

Bobo
14-02-2011, 20:47
и правилно си смятал, то в другия случай имаш 130% от нещо си, което е смешно да се каже.
в случая на крисчо,ако колата е близко до заводските параметри, сложат се загуби 15-17% от трансмисията + още няколко коня като постоянна загуба и сметката излиза съвсем вярна.

Ми който както иска си смята ма вярното определено е моето ;) Ти ако искаш си насосвай конете не с проценти ми с диаметър на гуми ако искаш :baby:

pininfarina
14-02-2011, 21:36
п.п. Крис, само за спорта - искам да те пробвам с моята - колата си е чист сток - само с чип :-)
Ама ще го маправим тайно - както направиха лудите бегачки миналата седмица ;-)

kolev
15-02-2011, 10:43
Ми който както иска си смята ма вярното определено е моето ;)
и що ?
на маховика имаме 132 коня, на колелата имаме 105 коня. колко коня загуба има в трансмисията между маховика и колелата и това колко процента в минус са от пълната мощност на двигателя.
я вземи си извади няколко фактури и чистата сума я умножи по 1,20 да получиш сумата с ддс-то и търси нов счетоводител след шока ;)

morfius
15-02-2011, 11:07
Къде мери това дино?
Мери на гумите...
Демек имате данни за това което излиза на гумите, от там нататък всичко е математика.
Как мислите, дали домашния ви електромер или водомер може да хване загубите по трасето по какъвто и да било начин?

И какво всъщност умножаваш по 1.20 в примера, че не схващам идеята защото ако ти извадя каталог на Метро сметката */ 1.20 си е съвсем вярна.

http://www.metro.bg/pages/1822.aspx?0&mm=11045&cd=2&kd=82&pg=1

ТВ за 399 без ДДС - умножаваме по 1.20 и получаваме - 478.80, поглеждаме в каталога - изненада, цената е вярна :)
478.80 го делим на 1.20 - я още по-голяма изненада, получи се 399

kolev
15-02-2011, 11:38
примера с ддс-то не беше добър щото там прибавяш 20%.
тука ако имаш 20% загуба в трансмисията, което значи че 80% от мощността на двигателя отива на колелата. някой несъгласен има ли

http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm
http://www.sdsefi.com/techdyno.htm

morfius
15-02-2011, 11:49
При ваденето на ДДС от крайна цена не става ли същото?
20 % загуби не означава - минус 0.2... означава делене на 1.2

И пак питам, какво мери диното... къде е водомера, в разпределителната станция или у вас?

kolev
15-02-2011, 12:06
разликата идва от това че 20% от 132коня са 26,4коня , а 20% от 105 коня са 21 коня.

водомер има един главен на входа и разликата между неговите показания и сбора от всички апартаменти се разпределят по собствениците.

132 x 80% = ?
105 / 80% = ?

стискаме ли си ръцете

oem
15-02-2011, 12:29
102 Hp са ти на колелата колега. KW към HP е 1.34~

Вече колко са загубите един бог знае. Но смятането на процентите става по следния начин:

102*1.33 (ако разбираме 33%)=135,66 hp

Прието е обаче за предно загубите да са 15% при такъв шасидинамометър като на Тони.

При Динапак примерно са 9%-11%

И в същност загубите на всеки автомобил са различни. Това което казват производителите на тези стендове са усреднени данни.

В крайна сметка на всякъде хората си го пишат. Шаси динамометъра не е средство за измерване на заводски данни. То е средство за тунинг. Да разбереш какви са разликите преди и след, както и да настройш така, че да имаш максимална мощност.

За измерване на заводски данни се използва двигателно дино. Тук в Горна Оряховица в бившия механотехникум има такъв стенд. Още като учех там ДВГ имаше монтиран един мотор от някаъв камион и показваха как се измерва мощност. Настройвахме на него ГНП като следяхме максималния въртящ момент на мотора. Стар стенд, механичен, измерва само въртящ момент също механично, но до колкото знам има такива стендове в България. В някой от софийските университети имаше по-модерен. Това ей така между другото го казвам :)

kolev
15-02-2011, 12:45
тука влизаме в стъкмистиката . знаем колко коня има на колелата, но не знаем колко са на маховика и колко са загубите в трансмисията.
единствения начин да намериш колко са загубите , е да измериш мощността на маховика и после мощността на колелата.
пример - на маховика имаш 100 коня, на колелата имаш 90, колко са загубите - 10 или 11 %

ето тука има даже калкулатор
http://www.dyno-power-run.com/dynocalc.shtml
за боксера се избира RWD щото имаш обръщане на 90 градуса на движението от трансмисията към дифа и следователно там имаш още пад.

Bobo
15-02-2011, 13:12
тука влизаме в стъкмистиката . знаем колко коня има на колелата, но не знаем колко са на маховика и колко са загубите в трансмисията.
единствения начин да намериш колко са загубите , е да измериш мощността на маховика и после мощността на колелата.
пример - на маховика имаш 100 коня, на колелата имаш 90, колко са загубите - 10 или 11 %

ето тука има даже калкулатор
http://www.dyno-power-run.com/dynocalc.shtml
за боксера се избира RWD щото имаш обръщане на 90 градуса на движението от трансмисията към дифа и следователно там имаш още пад.

Абе ти си интересна личност направо да сложиме загуби за 4х4 щото цилиндрите са 4 опозитни :throw:

kolev
15-02-2011, 13:43
What is a transmission loss ? Well all mechanical systems suffer from friction and a proportion of the power fed into a system will get dissipated by friction and turn into heat and noise. Note the key phrase there - "power fed into a system". For there to be a loss there must be an input - simple and obvious yes but we'll see the relevance in a minute. When your car is parked overnight with the engine switched off, the transmission losses are obviously zero. When the car is running then some proportion of the flywheel power will be lost in the gearbox, final drive, drive shaft bearings, wheel bearings and tyres. For a given mechanical system these losses will usually stay close to a particular fixed %. For example if the loss percentage was 10% (just picking a nice round number for ease of explanation) and the car cruising on a level road was developing 20 bhp at the crankshaft then 2 bhp would get absorbed as friction. Under full power, say 100 bhp, then 10 bhp would get absorbed.

Now it is true that not every component in a transmission system absorbs a fixed % of the input power. Some components like oil seals and non driven meshed gears (as in a normal car multi speed gearbox) have frictional losses which are not affected by the input torque. These losses do increase with speed of course but at a given rpm can be taken to remain constant even if the engine is tuned to give more power. We'll look at real world transmission loss percentages later. Finally, the biggest source of loss in the entire transmission system of a car is in the tyres - they account for half or more of the total losses between the flywheel and the rollers. Each set of driven gears, i.e. the final drive gear or the particular gearbox ratio that you happen to be testing the car in, only absorbs about 1% to 2% of the engine's power.



So is there any way of really measuring the true transmission loss of a car? Yes - only one - by measuring the flywheel power on an accurate engine dyno, the wheel power on an accurate chassis dyno and taking one away from the other. There is no way on God's green earth of finding out the true transmission loss just by measuring the power at the wheels.

So hopefully that's got you all thinking a bit more now instead of just taking for granted the "flywheel" figure you were given last time you took your car to the rollers. Even worse is the fact that some of these software systems allow the operator to just programme in the % transmission loss he wants the system to add to the wheel figures. So if that isn't a nice easy way to show some big fat flywheel bhp then I don't know of a better one. It's certainly a lot easier than actually doing some proper development work to make the engine perform better - just dial in a bigger transmission loss and bingo - the same wheel bhp now turns into a bigger flywheel bhp - happy customer, happy dyno man - just a shame it was all sleight of hand. See the end of this article if you doubt that this sort of thing really happens.


So what should you do when you take your car to a rolling road? Firstly, make sure you get printouts that show the wheel bhp and not just the flywheel bhp. Then at least you can see if they look sensible in comparison. If you have a desperate need to know the flywheel bhp then you will have to estimate it - there's no other way short of using an engine dyno.

The average front wheel drive road car with between 100 and 200 bhp loses about 15% of the engine bhp as transmission losses.

The average rear wheel drive road car with between 100 and 200 bhp loses about 17% of the engine bhp as transmission losses.

The 2% increase in losses over front wheel drive is because the differential has to turn the drive through 90 degrees at the back axle which soaks up a bit more of the engine's power. Copyright David Baker and Puma Race Engines

4wd cars will have higher losses because of the extra differentials and other power transmission components. The tyre and main gearbox losses will be the same though. Correlating the performance of vehicles with the both 4wd and 2wd options (Audi's and the Sierra Cosworth are examples) shows 4wd transmission losses to be about 5% higher than rwd. 22% seems to be a good average


What each individual car loses is an unknown - it will depend on tyre sizes and pressure, suspension angles and other things, but it shouldn't be far from the figures above. For sure though, no 2wd car in the world, unless it has flat tyres and a gearbox full of sand, loses anything like 30% of the engine's power in the transmission and tyres as many rolling road operators would try to have you believe. In general though it is fair to say that low powered cars have higher % losses than high powered cars. This is because some of the frictional losses are independent of engine power and so represent a bigger drain on a small engine. For example, a 60 bhp Fiesta will have around 14 to 15 bhp total transmission and tyre loss (25%) whereas a 90 bhp XR2 will only have about 17 to 18 bhp loss (20%) - a smaller % obviously. By the time you get to RWD cars with engines in the 300 to 500+ bhp range, losses can eventually drop to as little as 12% to 14% or so.


Converting wheel bhp to flywheel bhp and vice versa

To reflect the fact that % losses are high for low powered cars and vice versa I use the following equations which have been found to correlate well with real world transmission losses.

FWD cars - add 10 bhp to the wheel figure and divide the result by 0.9

RWD cars - add 10 bhp to the wheel figure and divide the result by 0.88

4WD cars - add 10bhp to the wheel figure and divide the result by 0.84

To estimate the expected wheel bhp from a known flywheel bhp just reverse the equations

FWD - multiply flywheel power by 0.9 and then deduct a further 10 bhp

RWD - multiply flywheel power by 0.88 and then deduct a further 10 bhp

4WD - multiply flywheel power by 0.84 and then deduct a further 10 bhp

Remember, these percentages are not "gospel" - they are good realistic averages. The measured wheel bhp can change depending on tyre pressure, tyre size, suspension angles and other things which won't affect flywheel power - so the actual transmission loss % will also change. It pays to try and standardize as many of these things as possible if you intend to do a series of power runs over a period of time. Always use the same tyre pressure because this is a factor which can easily change from day to day and make sure the tracking is correct on a fwd car. Copyright David Baker and Puma Race Engines

Also please remember that the manufacturer's claimed power figures for a standard car are not gospel either. Even engines in perfect condition can vary by plus or minus 5% due to manufacturing tolerances. High mileage or poorly maintained engines can be well below the claimed output. It is no proof that a rolling road flywheel bhp estimate is correct just because it comes out as the same figure as the manufacturer's. Always compare with the measured wheel bhp to see if the transmission losses agree with the data above.
DYNO COMPARISONS

Imagine we take a car with a true 200 flywheel bhp engine to each of the various types of dyno. Assuming accurate dynos which is by no means always the case and calibration standards can be very lax then we would expect to see the following results.

FWD

Engine dyno - 200 bhp

Hub Dyno - 200 x 0.93 = 186 bhp

Wheel dyno - (200 x 0.9) - 10 = 170 bhp

RWD

Engine dyno - 200 bhp

Hub dyno - 200 x 0.91 = 182 bhp

Wheel dyno - (200 x 0.88) - 10 = 166 bhp

http://www.pumaracing.co.uk/POWER3.htm

drigata
15-02-2011, 14:34
Значи сега ще посмятаме малко.............

Моята стара мощност е измерена на хъбове в Проспиид с 0,8 холд буст и 1,1 пик при турбина Т3/То4Е с А/Р 61 на 48

Измерена мощност 169kw или 169*1,36=229.84 конски сили.

Според колегата Колев по неговите виждания за боксерите се получава

Hub dyno - 229.84/ 0.91 = 252,57 конски сили на вала


Wheel dyno - (229,84 / 0.8 + 10 = 297,3 конски сили на вала

А когато си го смятаме за предно


Hub Dyno - 229,84 / 0.93 = 247,13 на вала


Е в крайна сметка нещо много ни се разминават данните ,а и излиза ,че ВЕ на мотора е над 100% и кпд-то на турбината трябва и то да е токова за да изкараме те такива мошности.

А сега с другият сетъп направо не ми се мисли каква мощщщщщщ ще излезе,а именно разликата е :

стар холд-0,8,нов-1,2/стар пик-1,1,нов-1,4

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Bobo
15-02-2011, 14:51
Значи сега ще посмятаме малко.............

Моята стара мощност е измерена на хъбове в Проспиид с 0,8 холд буст и 1,1 пик при турбина Т3/То4Е с А/Р 61 на 48

Измерена мощност 169kw или 169*1,36=229.84 конски сили.

Според колегата Колев по неговите виждания за боксерите се получава

Hub dyno - 229.84/ 0.91 = 252,57 конски сили на вала


Wheel dyno - (229,84 / 0.8 + 10 = 297,3 конски сили на вала

А когато си го смятаме за предно


Hub Dyno - 229,84 / 0.93 = 247,13 на вала


Е в крайна сметка нещо много ни се разминават данните ,а и излиза ,че ВЕ на мотора е над 100% и кпд-то на турбината трябва и то да е токова за да изкараме те такива мошности.

А сега с другият сетъп направо не ми се мисли каква мощщщщщщ ще излезе,а именно разликата е :

стар холд-0,8,нов-1,2/стар пик-1,1,нов-1,4

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Купувай бутилка виски и да се почваме подобрил си ВЕ-то с около 20% и си дигнал КПД-то на мотора като перпето мобиле - чичката извади 220 коня от дизела и вече сме пияни :beer::flirt: Честито ти си 360 коня :flirt:

kolev
15-02-2011, 14:51
по твоите цифри :

хъб : 229.84

хъб към маховик - 229,84 / 0,91 =252,57
252,57 коня на маховика

ако се ползва формулата за смятане маховик - колела:
(229.84 x 0.88 ) - 10 = 192,26
192,26 коня трябва да е на колелата

е последното ако си го мерил и цифрата е с разлика 1 конска сила , значи колата ти на маховика е 252,57 коня и загубите в трансмисията са 12%+10коня , а тя е почти същата като на 33-ката

drigata
15-02-2011, 15:40
по твоите цифри :

хъб : 229.84

хъб към маховик - 229,84 / 0,91 =252,57
252,57 коня на маховика

ако се ползва формулата за смятане маховик - колела:
(229.84 x 0.88 ) - 10 = 192,26
192,26 коня трябва да е на колелата

е последното ако си го мерил и цифрата е с разлика 1 конска сила , значи колата ти на маховика е 252,57 коня и загубите в трансмисията са 12%+10коня , а тя е почти същата като на 33-ката

Само една малка грешка:

229,84 са измерени на хъба,а не на вала

Което значи-(257,57*0,88)-10=216,66 на колелата в което няма нищо вярно,на ролер е 200

morfius
15-02-2011, 15:44
разликата идва от това че 20% от 132коня са 26,4коня , а 20% от 105 коня са 21 коня.

водомер има един главен на входа и разликата между неговите показания и сбора от всички апартаменти се разпределят по собствениците.

132 x 80% = ?
105 / 80% = ?

стискаме ли си ръцете

Обърнал си формулите :)

Ако ви разбирам правилно темата, загубите които въвеждате са 28%

132/1.28 = 103 (закръглено)
103*1.28 = 132 (закръглено)

Явно някой трябва да си припомни как се борави с % и ;-)

kolev
15-02-2011, 16:19
Обърнал си формулите :)

Ако ви разбирам правилно темата, загубите които въвеждате са 28%

132/1.28 = 103 (закръглено)
103*1.28 = 132 (закръглено)

Явно някой трябва да си припомни как се борави с % и ;-)

точно че няма как да са 30% загубите на трансмисията освен ако вместо масло , в нея има чакъл
щом загубите са 30% от мощността на маховика, на гумите ще имаме 70%. 70% от 132к.с. колко са?

тука учениците изпадат от смях как не може да се оправим с едни елементарни сметки.

дрига
1 киловат е 1,34 коня
169 киловата са 226,46 коня
значи на хъба : 226.46 коня

хъб към маховик - 226,46 / 0,91 =248,86
248,86 коня на маховика

по формулата на колелата трябва да има:
(248.86 x 0.88 ) - 10 = 209
209 коня на колелата

стискаме ли си ръцете, че сметките са достатъчно точни.

drigata
15-02-2011, 16:25
Нещо тука много си се объркал!!!!!!!!

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D1%81%D0%B8% D0%BB%D0%B0

kolev
15-02-2011, 16:33
аз съм взел това
http://www.google.bg/search?client=opera&rls=bg&q=kilowatt+to+hp&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

но и с 1,36 се получава 212 коня на колелата

дайте измервания на колелата на стокови коли и ще проверим формулите със заводските данни.

Bobo
15-02-2011, 16:51
аз съм взел това
http://www.google.bg/search?client=opera&rls=bg&q=kilowatt+to+hp&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest

но и с 1,36 се получава 212 коня на колелата

дайте измервания на колелата на стокови коли и ще проверим формулите със заводските данни.

Моментално ти давам Алфа 159 1,9JTD дава 154 коня на диното в проспийд и пише flywheel power на графиката - всички твърдят че е на хъбовете ? кво правиме сега :choice:

drigata
15-02-2011, 16:52
упс......

http://calculator-converter.com/converter_metric_horsepower_to_kilowatt_hp_to_kw_c alculator.php

kolev
15-02-2011, 17:05
Моментално ти давам Алфа 159 1,9JTD дава 154 коня на диното в проспийд и пише flywheel power на графиката - всички твърдят че е на хъбовете ? кво правиме сега :choice:
ами питаме ги какво аджеба са мерили и колко са добавили щото колкото повече добавиш, толкова по-щастлив клиента, ама той със сигурност не е мерил на маховика


упс......

http://calculator-converter.com/converter_metric_horsepower_to_kilowatt_hp_to_kw_c alculator.php

1,34 е конска сила
1,36 е метрична конска сила (PS)
приемаме че твоето е вярно. точно 200 коня ли ти показа на колелата

morfius
15-02-2011, 17:16
точно че няма как да са 30% загубите на трансмисията освен ако вместо масло , в нея има чакъл
щом загубите са 30% от мощността на маховика, на гумите ще имаме 70%. 70% от 132к.с. колко са?

тука учениците изпадат от смях как не може да се оправим с едни елементарни сметки.

стискаме ли си ръцете, че сметките са достатъчно точни.

Човеко говорим си за 128% от 103
Това не са точно загуби а математически модел.
Просто тоя уред прави косвено измерване... мери нещо си някъде и по модел казва какво е и нещо друго.
Загубите са ти 22% при тоя модел... научете се да боравите с %
А дали са много 22% за предно... да кажат спецовете.

kolev
15-02-2011, 17:33
абстрахирай се от всички писаници.

-мощността на двигателя на маховика ти е Х
-от тая мощност 12% се отдават в трансмисията + още 10 конски сили които не са включени в процентите щото не зависят от оборотите

от тия 2 неща можеш ли да заключиш че на колелата си получил 88% от мощността на двигателя и 10-те коня отгоре

мощността на колелата я знаеш - 105

- колко евентуално е пълната мощност на двигателя на маховика

колко десети ти е загубата като знаеш че мощността на маховика е 1

айде моля ви направете я тая сметка.

VFTI
15-02-2011, 17:58
Обърнал си формулите :)

Ако ви разбирам правилно темата, загубите които въвеждате са 28%

132/1.28 = 103 (закръглено)
103*1.28 = 132 (закръглено)

Явно някой трябва да си припомни как се борави с % и ;-)


Ами вече и аз незнам как се борави си % ти:lol_sign:

100-30% = 70
100/1,3 = 77 (което уж 0,30 означава 30%)

132-28% = 95,04
132/1,28 = 103

Така че делението на числото с 1ца и ваденето на %-ти май нямат общо...Виж при умножение става, ама не и при деление....

morfius
15-02-2011, 18:41
Ами вече и аз незнам как се борави си % ти:lol_sign:

100-30% = 70
100/1,3 = 77 (което уж 0,30 означава 30%)

132-28% = 95,04
132/1,28 = 103

Така че делението на числото с 1ца и ваденето на %-ти май нямат общо...Виж при умножение става, ама не и при деление....

Дам... това 1.28 е 128% от 103 в случая, а не 72% от 132 :)
Моя грешка...

Инак ако едното уравнение е вярно, не може другото да е грешно, но не говорим за % от едно и също число в случая.

Едит: някой дето отбира да каже, това динотата като смятат % ли ползват или коефициенти и какво точно смятат... ако не е тайна де :)

mitaka_cs
15-02-2011, 18:59
Записът също е много важен за правилното разбиране и смятане.
%-тът винаги е част от число.
С други думи това : "132-28%" и хора с взети 7 математики няма да го разберат като запис.
Същото е като да напиша "33-ctg"(трийс'три минус котангенс)...ама котангенс от кВо!?

Обратно към темата...
Ако диновците като въпросното ползват зададени предварително загуби какво правим ако на едно и също дино отидат току-що излезли от завода Алфа 33 Перманент 4 и ЗиЛ 157, с обявена от заводите мощност на двигателите да речем 130 к.с. и за двата дарака...
...качват се на диното...диното смята едни и същи загуби и за двете кочини.
Какви коне са показали на двигател според диното алфата и зилЪ?
Мисля е ясно, че в случая диното ще подцени с много загубите по трансмисията на ЗилЪ, поради което ще отчете много по-ниска мощност на двигателя му от реалната.
ОЕМ го написа много разбираемо, но не знам някой обърна ли му внимание...
Шаси-дино става за тунинг...ползва се като отправна точка преди-след модификации.
Мощност на двигател, с която евентуално можем да се хвалим ни дава само дино специално за двигатели.
..Аз понеже съм умник чак сега се замислям дали има дино с хъбове, което може да смята точните загуби на конкретен автомобил:|

drigata
15-02-2011, 21:11
Престанете с безмисленните спорове!!!!

Хората са го измислили преди много време и то е:

Бремза-това е специфичен дино стенд за настройка и замерване на двигатели без допълнителните му агрегати или по точно ЧИСТА МОШНОСТ на даден двигател.

http://www.youtube.com/watch?v=8DdtmrEY1AM


Дино пак-това е максимално близкият вариант на бремзата,но вместо на мотора се закрепя на главините-тоест мери мошност на колелата и респективно производителите са дали примерни загуби за преден мост,заден или 4/4,но неможе да се разчита на точноста спрямо бремзата.

http://www.youtube.com/watch?v=cc6gan-d2_M


Ролингроуд-това дино е с максимална близост до поведението на пътя ,там трябва да се има впредвид ,че има и триене на гумите във валците,също важащо за по мошните автомобили е и приплъзването на гумите по валците,но това е една друга тема.

А и да не забравяме ,че най мощните автомобили са измерени на ролингроуди.

http://www.youtube.com/watch?v=M7UNy5BZZlM

A и не забравяйте,че ролингроуда е в пряка зависимост с инерцията на валците,за разлика от другите два.

ICI
16-02-2011, 00:16
Моментално ти давам Алфа 159 1,9JTD дава 154 коня на диното в проспийд и пише flywheel power на графиката - всички твърдят че е на хъбовете ? кво правиме сега :choice:
Ами зависи от CR (corection)factor - щом е 1.00 значи е на хъбовете.
И на разпечатката на Мустанг динотата като това на Оувърдрайв пред стойностите пише flywheel power, но пак се отнася за повер на гумите.

Иначе по темата, 103 коня на предно, измерени на диното на Тони, може да се смятат средно с 15% загуби.
Тоест там практически се ползва този начин 103/0.85= 121 теоретично приети коня на вала.
ако са 17% загубите като за задно стават 124 коня.
За съжаление, или по-скоро за радост няма как да са 30% загубите на боксера, при положение че за 4х4 на това дино се е доказало за удачно да се приемат 22% загуби.
А и който е бутал кола 4х4 сам е усетил какво значат 22% загуби срещу 15% за предно ;)

italfen
16-02-2011, 08:10
тука май вече е математическия раздел....
а пък сигурно за да имаш дино в гаража ти трябва висша математика....

kolev
16-02-2011, 10:43
Ами зависи от CR (corection)factor - щом е 1.00 значи е на хъбовете.
И на разпечатката на Мустанг динотата като това на Оувърдрайв пред стойностите пише flywheel power, но пак се отнася за повер на гумите.

Иначе по темата, 103 коня на предно, измерени на диното на Тони, може да се смятат средно с 15% загуби.
Тоест там практически се ползва този начин 103/0.85= 121 теоретично приети коня на вала.
ако са 17% загубите като за задно стават 124 коня.
За съжаление, или по-скоро за радост няма как да са 30% загубите на боксера, при положение че за 4х4 на това дино се е доказало за удачно да се приемат 22% загуби.
А и който е бутал кола 4х4 сам е усетил какво значат 22% загуби срещу 15% за предно ;)

абсолютно точно !!!
тоя калкулатор който съм дал обаче , има една малка разлика.
ако мерим кола която е 60 коня на вала , а на колелата 45, значи имаме загуба 25%. ако мерим кола 200 коня, ще имаме 15% примерно. всъщност и при 2-те коли имаме около 10 коня като постоянна загуба /влезли в процента/ които не се влияят от оборотите. по тоя начин , като ги извадим , процента истински загуби в двете трансмисии се изравнява.

ПП

Едит: някой дето отбира да каже, това динотата като смятат % ли ползват или коефициенти и какво точно смятат... ако не е тайна де
диното на шаси мери колко конски сили има на колелата, тоест след загубите в трансмисията. след това оператора въвежда някакви загуби по свое усмотрение /може да са в проценти, може да са като коефициент , все тая/. примерно мери на колелата 100коня и въвежда 30% загуба - 100/0,7=143коня и на графиката ти пише- предполагаема мощност на маховика-143 коня и клиента е доволен , ама тая цифра вече няма нищо общо с измерването. то просто физически няма как да има 30% загуба в трансмисията и тя да остане цяла. друг е въпроса че диното всъщност не мери конете , а торка

Bobo
16-02-2011, 13:54
абсолютно точно !!!
тоя калкулатор който съм дал обаче , има една малка разлика.
ако мерим кола която е 60 коня на вала , а на колелата 45, значи имаме загуба 25%. ако мерим кола 200 коня, ще имаме 15% примерно. всъщност и при 2-те коли имаме около 10 коня като постоянна загуба /влезли в процента/ които не се влияят от оборотите. по тоя начин , като ги извадим , процента истински загуби в двете трансмисии се изравнява.

ПП

диното на шаси мери колко конски сили има на колелата, тоест след загубите в трансмисията. след това оператора въвежда някакви загуби по свое усмотрение /може да са в проценти, може да са като коефициент , все тая/. примерно мери на колелата 100коня и въвежда 30% загуба - 100/0,7=143коня и на графиката ти пише- предполагаема мощност на маховика-143 коня и клиента е доволен , ама тая цифра вече няма нищо общо с измерването. то просто физически няма как да има 30% загуба в трансмисията и тя да остане цяла. друг е въпроса че диното всъщност не мери конете , а торка

Аз няма да пиша повече просто защото ти сам си противоречиш и то постоянно! Изясни се със себе си първо ;)

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:50 ----------


Ами зависи от CR (corection)factor - щом е 1.00 значи е на хъбовете.
И на разпечатката на Мустанг динотата като това на Оувърдрайв пред стойностите пише flywheel power, но пак се отнася за повер на гумите.

Иначе по темата, 103 коня на предно, измерени на диното на Тони, може да се смятат средно с 15% загуби.
Тоест там практически се ползва този начин 103/0.85= 121 теоретично приети коня на вала.
ако са 17% загубите като за задно стават 124 коня.
За съжаление, или по-скоро за радост няма как да са 30% загубите на боксера, при положение че за 4х4 на това дино се е доказало за удачно да се приемат 22% загуби.
А и който е бутал кола 4х4 сам е усетил какво значат 22% загуби срещу 15% за предно ;)

Виж сега първо се научи как се смятат проценти че математиката и физиката са ти абсолютно непонятни! По нагоре има вярно смятани проценти можеш да поразсъждаваш! И вземи една елка с проценти и почвай да се чудиш що е то дето ти смяташ! - неможе да ми пишеш 15% и да смяташ 103/0,85 :tooth:

Значи момчета аз спирам да пиша тук защото видимо спорещите са неуки и немогат да смятат и/или сами незнаят какво пишат и си противоречът!

Ици да отива в тунинга там го хранят подобаващо и после у фиат да лъже хората, а Колев да излезе от нета да отиде да види от близо диното и да пита някой който работи на такова как стоят нещата ;)

kolev
16-02-2011, 14:41
аз ви се чудя как пишете карти, а не може едни проценти да сметнете.

имаме 10 ябълки, изяждаме 1 и остават 9. значи изяли сме 1/10 от ябълките което е 10% и са ни останали 90%

9 ябълки + 10%/от всички ябълки/ Е равно на всички ябълки
това е равно на 9 + 10%х10 = 9+1 = 10 ябълки
ето точно в това бъркате


или като знаем че 9 ябълки СА РАВНИ на 90% от 10 ябълки т.е.
9=90% х 10
следва че
9 ДЕЛЕНО на 90% = 10ябълки

мерим 100 коня на колелата. Търсим конете на маховика Х. знаем че 20% от Х са изядени от трансмисията и 80% от Х сме измерили на колелата.
това значи че :
100коня + 20% по Х Е равно на Х
или 100коня СА равни на 80%по Х
т.е.
100коня / 80% = Х
т.е.
100 / 0,8 = Х
т.е.
Х = 125 коня на маховика


или по обратния ред
20% от 125коня са :
125 х 20% = 125 х 0,2 = 25 коня
125 коня МИНУС 20%/от 125/ загуби в трансмисията Е равно на мощността на колелата , което е равно на 100

ти мощността на колелата като я умножиш по 1,3 или колкото искаш , намираш колко са 130% от мощността на колелата, което е една цифра без никакво значение, просто 130% от нещо си

morfius
16-02-2011, 14:56
Значи момчета аз спирам да пиша тук защото видимо спорещите са неуки и немогат да смятат и/или сами незнаят какво пишат и си противоречът!


Добре де, обясни как работи това чудо и какво аджаба смята, че като измери нещо на колелата да твърди, че на вала има еди какво си?

kolev
16-02-2011, 15:04
Добре де, обясни как работи това чудо и какво аджаба смята, че като измери нещо на колелата да твърди, че на вала има еди какво си?

аз ти казах какво смята. оператора и задава 30% , ама те от кво са и за кво са и ква точно е сметката, кой го ебе. клиента доволен , с 20 коня над талона колата и той си вика- тя само ми се струва че не върви, астрата на светофара е била с чип сигугно да го ева.

Bobo
16-02-2011, 15:13
аз ви се чудя как пишете карти, а не може едни проценти да сметнете.

имаме 10 ябълки, изяждаме 1 и остават 9. значи изяли сме 1/10 от ябълките което е 10% и са ни останали 90%

9 ябълки + 10%/от всички ябълки/ Е равно на всички ябълки
това е равно на 9 + 10%х10 = 9+1 = 10 ябълки
ето точно в това бъркате


или като знаем че 9 ябълки СА РАВНИ на 90% от 10 ябълки т.е.
9=90% х 10
следва че
9 ДЕЛЕНО на 90% = 10ябълки

мерим 100 коня на колелата. Търсим конете на маховика Х. знаем че 20% от Х са изядени от трансмисията и 80% от Х сме измерили на колелата.
това значи че :
100коня + 20% по Х Е равно на Х
или 100коня СА равни на 80%по Х
т.е.
100коня / 80% = Х
т.е.
100 / 0,8 = Х
т.е.
Х = 125 коня на маховика


или по обратния ред
20% от 125коня са :
125 х 20% = 125 х 0,2 = 25 коня
125 коня МИНУС 20%/от 125/ загуби в трансмисията Е равно на мощността на колелата , което е равно на 100

ти мощността на колелата като я умножиш по 1,3 или колкото искаш , намираш колко са 130% от мощността на колелата, което е една цифра без никакво значение, просто 130% от нещо си

Ти три страници неможеш да разбереш че имаш 9 ябълки и процента се смята в/у тях!

kolev
16-02-2011, 15:19
:rotfl:

drigata
16-02-2011, 15:26
аз ти казах какво смята. оператора и задава 30% , ама те от кво са и за кво са и ква точно е сметката, кой го ебе. клиента доволен , с 20 коня над талона колата и той си вика- тя само ми се струва че не върви, астрата на светофара е била с чип сигугно да го ева.

Сигурно си прав,само не ми стана ясно ти стъпвал ли си на дино,защото според мен НЕ и само си правиш проветрение на устата.

Спри да се правиш на такъв капацитет,какъвто явно или по точно очевадно НЕ си!!!!

Отвори учебниците по математика и се научи,образовай се и тогава лай!!!!!!

Наблюдавам те от доста време и се чудя за какъв претендираш,но ти казвам има много да учиш,а този занят се учи трудно и той е свързан пряко с хора който имат години в бранша,теорията и практиката са две различни неща макар и взаймно свързани,не бъркай тунинга със стъкмистиката!!!

Събев
16-02-2011, 15:29
аз ви се чудя как пишете карти, а не може едни проценти да сметнете.

имаме 10 ябълки, изяждаме 1 и остават 9. значи изяли сме 1/10 от ябълките което е 10% и са ни останали 90%

9 ябълки + 10%/от всички ябълки/ Е равно на всички ябълки
това е равно на 9 + 10%х10 = 9+1 = 10 ябълки
ето точно в това бъркате


или като знаем че 9 ябълки СА РАВНИ на 90% от 10 ябълки т.е.
9=90% х 10
следва че
9 ДЕЛЕНО на 90% = 10ябълки

мерим 100 коня на колелата. Търсим конете на маховика Х. знаем че 20% от Х са изядени от трансмисията и 80% от Х сме измерили на колелата.
това значи че :
100коня + 20% по Х Е равно на Х
или 100коня СА равни на 80%по Х
т.е.
100коня / 80% = Х
т.е.
100 / 0,8 = Х
т.е.
Х = 125 коня на маховика


или по обратния ред
20% от 125коня са :
125 х 20% = 125 х 0,2 = 25 коня
125 коня МИНУС 20%/от 125/ загуби в трансмисията Е равно на мощността на колелата , което е равно на 100

ти мощността на колелата като я умножиш по 1,3 или колкото искаш , намираш колко са 130% от мощността на колелата, което е една цифра без никакво значение, просто 130% от нещо си

Чудно.....
На 105лв ако сметнеш ДДС-то каква сума ще изкараш??!!
Тези сметки които правиш са си точно както ти оттърват на теб....
Да речем че и на Kris на колата загубите са колкото едно ДДС, кажи сега колко коня е колата!
Bobo ти го каза много точно, но май не искаш да го приемеш!

Bobo
16-02-2011, 15:32
Ми той Келеша скоро ще се включи ма човека каза че колата е не повече от 115 коня - в което и аз съм убеден ;)
Та смятам спора за приключен ;)

kolev
16-02-2011, 15:38
Сигурно си прав,само не ми стана ясно ти стъпвал ли си на дино,защото според мен НЕ и само си правиш проветрение на устата.

Спри да се правиш на такъв капацитет,какъвто явно или по точно очевадно НЕ си!!!!

Отвори учебниците по математика и се научи,образовай се и тогава лай!!!!!!

Наблюдавам те от доста време и се чудя за какъв претендираш,но ти казвам има много да учиш,а този занят се учи трудно и той е свързан пряко с хора който имат години в бранша,теорията и практиката са две различни неща макар и взаймно свързани,не бъркай тунинга със стъкмистиката!!!
веднага ти отговарям, дино на живо не съм виждал, обаче и не съм спал в часовете по математика. то и Корольв никога не е бил в космоса :)
Не съм от "бранша" и нямам намерение да бъда. просто имам алфа ромео и ползвам и давам информация от и във форума , а и не следя никого ;)


Чудно.....
На 105лв ако сметнеш ДДС-то каква сума ще изкараш??!!
Тези сметки които правиш са си точно както ти оттърват на теб....
Да речем че и на Kris на колата загубите са колкото едно ДДС, кажи сега колко коня е колата!
Bobo ти го каза много точно, но май не искаш да го приемеш!

ддс се смята така

сумата Х + 20%поХ = Х с ДДС

мощността се смята така
пълната мощност Х МИНУС 20%по пълната мощност = 80% от пълната мощност = мощността на колелата

morfius
16-02-2011, 15:41
@мод, математиката може да си иде и в друг раздел (ако ще ползвате общи - в чата моля).

@Колев, на колелата имаш стока без ДДС.

@Бобо/Дригата - е трябва ли да обиколя динотата из София, че да мога да чета из раздела и да разбера какво става?
Не може ли да се обясни с 5 изречения?

kolev
16-02-2011, 15:45
@Колев, на колелата имаш стока без ДДС.


не колега. на колелата имаш стока с приспаднат данък общ доход. толкова ли е трудно за разбиране.

drigata
16-02-2011, 15:58
И в крайна сметка при 103 коня на колелата и 15% загуби колко мощност има на вала????

Та според твоите велики математически познания колко е X на вала???

Bobo
16-02-2011, 16:00
Колев
ако някой ни каже, че услуга струва 100лева
пък нашето ценообразуване покаже цена 60 лева
разликата ДДС ли е?

п.п. чичката

drigata
16-02-2011, 16:04
@мод, математиката може да си иде и в друг раздел (ако ще ползвате общи - в чата моля).

@Колев, на колелата имаш стока без ДДС.

@Бобо/Дригата - е трябва ли да обиколя динотата из София, че да мога да чета из раздела и да разбера какво става?
Не може ли да се обясни с 5 изречения?

Ами всичките четете между редовете,на предната станица съм ви дал обяснение и клипчета за неуките!!!

И айде въздържай се от такива коментари в този раздел!!!!!!

Както аз не ти се меся в работата ,така и ти не трябва да се месиш по този ми ти начин.!!

kolev
16-02-2011, 16:16
И в крайна сметка при 103 коня на колелата и 15% загуби колко мощност има на вала????

Та според твоите велики математически познания колко е X на вала???

с подобрената формула от калкулатора
(103+10) / 0,9 = 125,56 коня на вала
_________

с 15% загуби на вала /т.е. на колелата отиват 85%/
103 / 0,85 = 121,18 коня на вала

за сверка 15% от 121,18 = 18,18 коня загуба
15% изгубени в трансмисията + 85% на колелата = 18,18+103=121,18 коня на маховика

това стоков 1,6 ТС ли е ?

Z:)m
16-02-2011, 16:33
за сверка 15% от 121,18 = 18,18 коня загуба
15% изгубени в трансмисията + 85% на колелата = 18,18+103=121,18 коня на маховика

това стоков 1,6 ТС ли е ?

Както се казва - "златни ти уста kolev " ;)
Ако всеки стоков 1.6 туинспарк в този форум успяваше да постигне такива резултати на диното, щяхме да имаме доста доволни форумници :)

Ако по някое време започне да ви става скучна темата, обадете се и аз да се включа с едни 40% загуби... на предно ;)

morfius
16-02-2011, 16:33
Ами всичките четете между редовете,на предната станица съм ви дал обяснение и клипчета за неуките!!!

И айде въздържай се от такива коментари в този раздел!!!!!!

Както аз не ти се меся в работата ,така и ти не трябва да се месиш по този ми ти начин.!!

Колега, извинявай... не е намеса, а отговор, на недоволствата, писал съм може :)

Клипчетата ги гледах, но освен двигатели, колела/главини и валци, не се вижда нещо особено.
А въпроса ми е по-скоро свързан с това какво се крие под тях и как после вадят сметките.

Bodom
16-02-2011, 16:45
Бобо и Дрига, какво е това арогантно поведение от вас?
Колев много правилно е обяснил сметките и не си противоречи никъде.
Формулата по която вие смятате:
WHP * (1 + <%загуби>/100) = FlyWheelHP
<%загуби> всъщност НЕ СА % загуби, а % надбавка над резултата измерен на колелата, за да се получи резултата на вала на двигателя!!!
Така правилно смятате проценти, НО това не са проценти загуби от трансмисията !! Осъзнайте се. И аз не съм стъпвал на дино и незнам как смятат там, НО мога като разумен човек учил математика - да преценя, че като се кажат процент загуби - се има предвид, че от конете на двигателя се ГУБИ нещо и се получават конете измерени от диното на колела. Което разбирасе може да се сметне в обратната посока и формулата е следната:
WHP / (1 - <%загуби>/100) = FlyWheelHP

103 е 78.03% от 132.
иначе казано имаме 21.97% (от мощността на мотора) като загуба.

По вашата сметка имаме
103 + 28%(от 103) = 132
което са 28% надбавка над резултата на колелата, но не съм съгласен че това са 28% загуба! Защото не го "губим", а го "добавяме" към резултата получен на колелата.

kolev
16-02-2011, 17:27
Колев
ако някой ни каже, че услуга струва 100лева
пък нашето ценообразуване покаже цена 60 лева
разликата ДДС ли е?

п.п. чичката

караш една бангия на надин. там ти казват - даваме ти 400лв, обаче трябва да приспаднем от тях 10% данък примерно. взимаш чисто 360лв.
сега по твоята логика ако умножим 360 х 1,1 ще получим 400 , е да ама се получава 396 . това са просто 110% от 360

Z:)m
16-02-2011, 17:35
Клипчетата ги гледах, но освен двигатели, колела/главини и валци, не се вижда нещо особено.
А въпроса ми е по-скоро свързан с това какво се крие под тях и как после вадят сметките.

Аз ще споделя моя скромен опит и знания, пък дано успея да осветля малко тази "тъмна" материя с дино-тестовете.

Преди време, когато мерех моята кола на дино с валяци, наблюдавах каква е процедурата и попитах туй-онуй.
Значи, автомобила се качва на стенда и се прави един рън. Този рън започва с ускоряване на двигателя от ниски обороти до максималните, като по време на целия оборотен диапазон, диното измерва въртящия момент/мощността на валяците, т.е. приемаме го на колелата на автомобила. След достигане на макс. обороти, автомобила се изключва от скорост и се оставя така, да се въртят валяците по инерция до спирането им. В този процес на инерционно спиране се измерват загубите - поне така разбрах.
Та на базата на тези измерени загуби, се изчислява колко е въртящия момент и респективно мощността на вала/двигателя.

За по-голяма ясното, прилагам една графика (виж тук: http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29433&page=8), на която ясно се виждат измерени:
- мощност на колелата
- загубите на мощност
- мощност на двигателя (сумата от горните две)

Дано съм бил полезен! ;)

Bobo
16-02-2011, 17:38
Бобо и Дрига, какво е това арогантно поведение от вас?
Колев много правилно е обяснил сметките и не си противоречи никъде.
Формулата по която вие смятате:
WHP * (1 + <%загуби>/100) = FlyWheelHP
<%загуби> всъщност НЕ СА % загуби, а % надбавка над резултата измерен на колелата, за да се получи резултата на вала на двигателя!!!
Така правилно смятате проценти, НО това не са проценти загуби от трансмисията !! Осъзнайте се. И аз не съм стъпвал на дино и незнам как смятат там, НО мога като разумен човек учил математика - да преценя, че като се кажат процент загуби - се има предвид, че от конете на двигателя се ГУБИ нещо и се получават конете измерени от диното на колела. Което разбирасе може да се сметне в обратната посока и формулата е следната:
WHP / (1 - <%загуби>/100) = FlyWheelHP

103 е 78.03% от 132.
иначе казано имаме 21.97% (от мощността на мотора) като загуба.

По вашата сметка имаме
103 + 28%(от 103) = 132
което са 28% надбавка над резултата на колелата, но не съм съгласен че това са 28% загуба! Защото не го "губим", а го "добавяме" към резултата получен на колелата.

Аз не виждам арогантно отношение никъде - виждам че ви се казва как се смята а вие си смятате загуби от каквото ви е удобно ;) Написах ви ясно колата не е 132 коня а е 115 НА МОТОРА ;) Повече наистина няма да пиша :)

drigata
16-02-2011, 17:55
Бобо и Дрига, какво е това арогантно поведение от вас?
Колев много правилно е обяснил сметките и не си противоречи никъде.
Формулата по която вие смятате:
WHP * (1 + <%загуби>/100) = FlyWheelHP
<%загуби> всъщност НЕ СА % загуби, а % надбавка над резултата измерен на колелата, за да се получи резултата на вала на двигателя!!!
Така правилно смятате проценти, НО това не са проценти загуби от трансмисията !! Осъзнайте се. И аз не съм стъпвал на дино и незнам как смятат там, НО мога като разумен човек учил математика - да преценя, че като се кажат процент загуби - се има предвид, че от конете на двигателя се ГУБИ нещо и се получават конете измерени от диното на колела. Което разбирасе може да се сметне в обратната посока и формулата е следната:
WHP / (1 - <%загуби>/100) = FlyWheelHP

103 е 78.03% от 132.
иначе казано имаме 21.97% (от мощността на мотора) като загуба.

По вашата сметка имаме
103 + 28%(от 103) = 132
което са 28% надбавка над резултата на колелата, но не съм съгласен че това са 28% загуба! Защото не го "губим", а го "добавяме" към резултата получен на колелата.


Разснявам за последно в тази тема,ако пак на някой не му стане ясно,да се обърне към чичо гугъл!!!!!!

Така,дино стендовете мерят принципно мошност на колелата,но винаги има опция диното само да смята загуби,това е тъй нареченият tcf-фактор или по точно Total Correction Factor


tcf is the loss % and in this case the dyno is set to 1 so the results are the same as atw or hubs. You can set it to display flywheel or wheel power, you can see in my graph it just has power at the top and no tcf can be see.
So same thing.
If you see a tcf of 1.15 you know there is 15% added to the numbers ect.....

Also when wheel power is shown, the torque is hub torque not calculated engine torque.
A именно,загубите са ОТ реалната мошност на мотора,примерно ако имаме 100 конски сили на валците и 15% загуби трябва да прибавим тези 15% към 100-те конски сили и това са реални конски сили на мотора!!!!

Друг пример,ами ако мерим тунингован мотор,примерно атмосферен към турбо апликация ,по кой фактор ще изчислите мошноста му като не знаете "стоковият" му вариант и веднага бегъл пример за този вариант:
Измерени за 200kw за да минем в конски сили го умножаваме по 1,36 и се получава 272 конски сили на валците(гумите) при 10% загуби при предно предаване се получава 299,2 конски сили на маховика!!!

Вие смятате на базата на заводски данни ,а това е много грешно,а знаете ли мотора,кутията,лагерите на главините в какво състояние са,даже и спирачките имат значение.

Давам и друг бегъл пример,мерена кола на дино дава от 3 до 7 конски сили по малко с включени агрегати,фарове ,парно и прочие,с откачен алтернатор е + тези коне,същото важи и за хидравликата!!

Няма такова дино което да е измерило 30% загуби на предно предаване,максималните загуби на предно са 15%.

Така да се върна на ззаглавието на темата,Тони (Келеша )потвърди ,че максималните загуби на предно са 15% и се връщам на измерената мошност за да ви я сметна

103+15%=118,45 конски сили на маховика,това е реалноста май френдс!!!!

morfius
16-02-2011, 18:15
Аз ще споделя моя скромен опит и знания, пък дано успея да осветля малко тази "тъмна" материя с дино-тестовете.

Преди време, когато мерех моята кола на дино с валяци, наблюдавах каква е процедурата и попитах туй-онуй.
Значи, автомобила се качва на стенда и се прави един рън. Този рън започва с ускоряване на двигателя от ниски обороти до максималните, като по време на целия оборотен диапазон, диното измерва въртящия момент/мощността на валяците, т.е. приемаме го на колелата на автомобила. След достигане на макс. обороти, автомобила се изключва от скорост и се оставя така, да се въртят валяците по инерция до спирането им. В този процес на инерционно спиране се измерват загубите - поне така разбрах.
Та на базата на тези измерени загуби, се изчислява колко е въртящия момент и респективно мощността на вала/двигателя.

За по-голяма ясното, прилагам една графика (виж тук: http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29433&page=8), на която ясно се виждат измерени:
- мощност на колелата
- загубите на мощност
- мощност на двигателя (сумата от горните две)

Дано съм бил полезен! ;)

Е това питам от 4 страници, благодаря :)

Bodom
16-02-2011, 18:17
Аз няма да пиша повече просто защото ти сам си противоречиш и то постоянно! Изясни се със себе си първо ;)

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:50 ----------



Виж сега първо се научи как се смятат проценти че математиката и физиката са ти абсолютно непонятни! По нагоре има вярно смятани проценти можеш да поразсъждаваш! И вземи една елка с проценти и почвай да се чудиш що е то дето ти смяташ! - неможе да ми пишеш 15% и да смяташ 103/0,85 :tooth:

Значи момчета аз спирам да пиша тук защото видимо спорещите са неуки и немогат да смятат и/или сами незнаят какво пишат и си противоречът!

Ици да отива в тунинга там го хранят подобаващо и после у фиат да лъже хората, а Колев да излезе от нета да отиде да види от близо диното и да пита някой който работи на такова как стоят нещата ;)


Сигурно си прав,само не ми стана ясно ти стъпвал ли си на дино,защото според мен НЕ и само си правиш проветрение на устата.

Спри да се правиш на такъв капацитет,какъвто явно или по точно очевадно НЕ си!!!!

Отвори учебниците по математика и се научи,образовай се и тогава лай!!!!!!

Наблюдавам те от доста време и се чудя за какъв претендираш,но ти казвам има много да учиш,а този занят се учи трудно и той е свързан пряко с хора който имат години в бранша,теорията и практиката са две различни неща макар и взаймно свързани,не бъркай тунинга със стъкмистиката!!!


Аз не виждам арогантно отношение никъде - виждам че ви се казва как се смята а вие си смятате загуби от каквото ви е удобно ;) Написах ви ясно колата не е 132 коня а е 115 НА МОТОРА ;) Повече наистина няма да пиша :)

За мен това е арогантно. Щом за вас не е - здраве да е.
И щом се смята така - добре. Но за мен това е редно да се казва коефициент на корекция на резултата, а не процентна загуба от мощността на мотора.

Bobo
16-02-2011, 18:55
За мен това е арогантно. Щом за вас не е - здраве да е.
И щом се смята така - добре. Но за мен това е редно да се казва коефициент на корекция на резултата, а не процентна загуба от мощността на мотора.

Извинявай че звучи така - когато го пиша за да го разбереш ти ще пиша "коефициент на корекция на резултата", а за останалия свят ще казвам друго ;)

kolev
16-02-2011, 19:22
дрига, и каква е колата със 118-те коня ако не е тайна

аз ще си позволя да пусна най-пълната и точна база на динографики
http://www.rri.se/index.php?DN=29

измерванията са направени на хъбовете - тука няма загуби от гуми и валове.
забележете графата power rate . там се въртят едни числа от рода на 0,90 0,80 0,85. това са 90% 80% 85% . това е процентно отношение между дадените коне от завода и измерените на хъба. ето какво са писали тук

http://www.rototest.com/function/functiondownload.php?FileName=EDU-PTP-N05061201-WP&FileType=pdf


Engine performance measured at the flywheel at state conditions.This is engine performance certified by the auto manufacturer.

от същата статия може да разберете защо диното не може да измери загубите на трансмисията.

тука пък е обяснено как работи диното, какви са загубите в трансмисията и какви грешки се правят
http://www.rototest.com/function/functiondownload.php?FileName=SAL-N05030801-CH1-PRI04&FileType=pdf
http://www.rototest.com/function/functiondownload.php?FileName=SAL-N05030802-CH2-PRI04&FileType=pdf

ако трябва , да пишем мейл на института , да умножават по 1,15

ПП
от тоя документ на страница 4
http://www.rototest.com/function/functiondownload.php?FileName=EDU-PTP-N05061201-WP&FileType=pdf
наблегнете на формулата за ефективност на трансмисията. има ли за какво да спорим

drigata
16-02-2011, 20:51
Абе,драги ми колега,как дино да не може да измери загубите,ама ти наистина си в голяма заблуда!!!

На Венци в пловдив диното е ролингроуд и мери директно на маховика като само си изчислява загубите от трансмисията,сега ако и това го отречеш директно като направим динодей при Венци ще те поканя да видиш за какво иде реч ,а не само да философстваш.

А и какво е това дино където му се въвеждат заводски мошоности?????

Нещо си максимално в заблуда,влез примерно на сайта на мустанг и му разучи менюалите .

И колко трябва да се обяснява ,че загубите са в трансмисията??????

EngineTorque = ((DynoShaftTorque * DynoShaftRPM) / EngineRPM

Eто това е формулата по която смята дино мустанг.

Eто ви целият юзер мануал на диното ,наблегнете на 7-8-9 страница!!!!!

За мен въпроса е приключен!!!!!!

ICI
17-02-2011, 01:44
Ици да отива в тунинга там го хранят подобаващо и после у фиат да лъже хората, а Колев да излезе от нета да отиде да види от близо диното и да пита някой който работи на такова как стоят нещата ;)
Мухахаха, кой ме храни бе Бобо, някой дет на силна кола не се е качвал и карал може ;) ама пък не съм надебелял да ти кажа, хахаха, ужас.
Какво да лъжа хората бре, ти това сериозно ли го пишеш?
Айде щом си толко ербап, понеже виждам че нещо ми намекваш, че даже натъртваш :))), давай да ти видим времената на 4х4 конверсията ;) Надувай колкото можеш ;)
Смятай се предизвикан и на реален драг ;) като се видим на Итал трак дея ;) пък да видим колко съм излъгал хората ;)
Това според мен е подобаващ отговор на товоя.

Колев си ги пише нещата точно както са, и линковете които пусна са със всичката нужна информация за това как се смята.
Пък аз така като се замисля, май до сега имам около 15 часа прекарани на диното на Келеша ;)
Та би трябвало да знам как се смятат предположените загуби за да излезе повера на гумите ;)




Така да се върна на ззаглавието на темата,Тони (Келеша )потвърди ,че максималните загуби на предно са 15% и се връщам на измерената мошност за да ви я сметна

103+15%=118,45 конски сили на маховика,това е реалноста май френдс!!!![/COLOR]
Хубаво, че Тони ти е казал за приетите загуби, но си пропуснал да го питаш как се смятат ;)
103/0.85=121 ;)

toki4a
17-02-2011, 08:29
Мухахаха, кой ме храни бе Бобо, някой дет на силна кола не се е качвал и карал може ;) ама пък не съм надебелял да ти кажа, хахаха, ужас.
Какво да лъжа хората бре, ти това сериозно ли го пишеш?
Айде щом си толко ербап, понеже виждам че нещо ми намекваш, че даже натъртваш :))), давай да ти видим времената на 4х4 конверсията ;) Надувай колкото можеш ;)
Смятай се предизвикан и на реален драг ;) като се видим на Итал трак дея ;) пък да видим колко съм излъгал хората ;)
Това според мен е подобаващ отговор на товоя.

Колев си ги пише нещата точно както са, и линковете които пусна са със всичката нужна информация за това как се смята.
Пък аз така като се замисля, май до сега имам около 15 часа прекарани на диното на Келеша ;)
Та би трябвало да знам как се смятат предположените загуби за да излезе повера на гумите ;)


Хубаво, че Тони ти е казал за приетите загуби, но си пропуснал да го питаш как се смятат ;)
103/0.85=121 ;)

жалко ,че махнаха плюсченцатата ..щех да ти драсна дватрииисе8-)

MrX
17-02-2011, 09:28
Единият бил тъп, другия прост, третия не виждал, ми случва се. Наистина става дума за математика, а дали диното е правено да работи по тази логика (математическата) или по друга е друг въпрос.

х - мощност на вала(100% мощност)
103 - мощност на колелата(след 15% загуба)
15% - загуба на мощност при предно( даденост)

х=103 +15%х
или
х=121.176

Така е по математически сметки, но дали диното работи така.......

infernus
17-02-2011, 10:19
Единият бил тъп, другия прост, третия не виждал, ми случва се. Наистина става дума за математика, а дали диното е правено да работи по тази логика (математическата) или по друга е друг въпрос.

х - мощност на вала(100% мощност)
103 - мощност на колелата(след 15% загуба)
15% - загуба на мощност при предно( даденост)

х=103 +15%х
или
х=121.176

Така е по математически сметки, но дали диното работи така.......

Абе квото и да се обясняваш, тука се заформи средновековна драма в стил Колев - Галилео Галилей :calc: "И все пак тя е 132 коня", Светата инквизиция :Silent: Бобо и Дригата "121.176 е".

Вярно на колегата колата много добре върви и еваларка как го тупа по морето, но това със 132-та коня ми се вижда като стъкмистика по метода на Нагодьов да се изкарат 132 сток коня. 30% загуби в трансмисията е имала кола най вероятно в началото на миналия век :)

Темата много отдавна прикючи ама все пак трябва да има сапунки и спорове за 10 коня.

oem
17-02-2011, 13:58
Малеее, как не можете да смятате.

процент се смята така както дригата го е написал.

103 * 1,15 (15%) = 118,45 к.с.

Колев много се излагаш, ама много. Това е проста математика. Чукни на калкулатора 103 * 15% + и после =

Или пък на windows калкулатора направо си го сметни 103 + 15% =

Все си се получава 118,45 к.с.

Какво делиш? Какво прибавяш... не те знам ама си пропуснал някой друг час по математика ми се струва. Тва е просто смешно да го чете човек цялата тази тема. Срамно е да не знаете как се смята ДДС!

100 лв. без ДДС са 100*1.20=120 лв. с ДДС

kolev
17-02-2011, 14:29
Малеее, как не можете да смятате.

процент се смята така както дригата го е написал.

103 * 1,15 (15%) = 118,45 к.с.

Колев много се излагаш, ама много. Това е проста математика. Чукни на калкулатора 103 * 15% + и после =

Или пък на windows калкулатора направо си го сметни 103 + 15% =

Все си се получава 118,45 к.с.

Какво делиш? Какво прибавяш... не те знам ама си пропуснал някой друг час по математика ми се струва. Тва е просто смешно да го чете човек цялата тази тема. Срамно е да не знаете как се смята ДДС!

100 лв. без ДДС са 100*1.20=120 лв. с ДДС

сметката ти е абсолютно вярна ! 103х 1,15 е 118
само ми кажи това число 118 какво значи , щото за мен са просто 115% от 103 и нищо повече.

имаш доход 400 лева. облагат ти го с данък 10% и получаваш чисто 360 лв.
айде сега напиши в калкулатора 360 + 10%

Bobo
17-02-2011, 14:52
Мухахаха, кой ме храни бе Бобо, някой дет на силна кола не се е качвал и карал може ;) ама пък не съм надебелял да ти кажа, хахаха, ужас.
Какво да лъжа хората бре, ти това сериозно ли го пишеш?
Айде щом си толко ербап, понеже виждам че нещо ми намекваш, че даже натъртваш :))), давай да ти видим времената на 4х4 конверсията ;) Надувай колкото можеш ;)
Смятай се предизвикан и на реален драг ;) като се видим на Итал трак дея ;) пък да видим колко съм излъгал хората ;)
Това според мен е подобаващ отговор на товоя.

Колев си ги пише нещата точно както са, и линковете които пусна са със всичката нужна информация за това как се смята.
Пък аз така като се замисля, май до сега имам около 15 часа прекарани на диното на Келеша ;)
Та би трябвало да знам как се смятат предположените загуби за да излезе повера на гумите ;)


Хубаво, че Тони ти е казал за приетите загуби, но си пропуснал да го питаш как се смятат ;)
103/0.85=121 ;)

Смятам се за предизвикан винаги готов! Точно Тони ми потвърди че колата е 115 коня;) Явно 15 часа на диното просто са били нужни на Тони да настрои колата а ти пак нищо не си разбрал :hehe:

oem
17-02-2011, 15:06
сметката ти е абсолютно вярна ! 103х 1,15 е 118
само ми кажи това число 118 какво значи , щото за мен са просто 115% от 103 и нищо повече.

имаш доход 400 лева. облагат ти го с данък 10% и получаваш чисто 360 лв.
айде сега напиши в калкулатора 360 + 10%

Сега ти схванах мисълта. Но при диното имаш две неизвестни. Фабрична мощност която я знаеш само на хартия и загуби които също не ги знаеш. Знаеш само измерената мощност на колелата. Респективно на всякъде е прието за предно предаване да се прибавят 15% от измерената мощност на колелата.

kolev
17-02-2011, 15:19
Сега ти схванах мисълта. Но при диното имаш две неизвестни. Фабрична мощност която я знаеш само на хартия и загуби които също не ги знаеш. Знаеш само измерената мощност на колелата. Респективно на всякъде е прието за предно предаване да се прибавят 15% от измерената мощност на колелата.

ТОЧНО !!!!!
следователно единствената цифра която ти върши работа от диното са конете измерени на колелата.
ако е сравнително нова колата, може да се вземат данните от производителя , които са мерени на двигателя по SAE стандарт , както е направено в сайта на ротортест и да направим някакъв извод за загубите в трансмисията.

oem
17-02-2011, 15:54
Аз съм присъствал на мерене на 2, 3 коли сток. И като се прибавят 15% си излизат заводските данни. Това са все различни коли и 15те % си докарват и на 4-те заводските параметри. Така, че няма какво да се спори. Казах го и още в началото на темата. Шаси диното е средство за тунинг. Не за измерване на заводски данни.

drigata
17-02-2011, 16:24
ТОЧНО !!!!!
следователно единствената цифра която ти върши работа от диното са конете измерени на колелата.
ако е сравнително нова колата, може да се вземат данните от производителя , които са мерени на двигателя по SAE стандарт , както е направено в сайта на ротортест и да направим някакъв извод за загубите в трансмисията.

Е да ама европейският стандарт е по Din ,а американският е Sae и има разлики и то очевадни.

И в крайна сметка всички смятахме и неможахме да достигнем измерените от Крис 129/132 конски сили с 15% загуби???????

ICI
18-02-2011, 01:01
Смятам се за предизвикан винаги готов! Точно Тони ми потвърди че колата е 115 коня;) Явно 15 часа на диното просто са били нужни на Тони да настрои колата а ти пак нищо не си разбрал :hehe:

Добре, за приетата ръкавица се радвам, ще е интересно сравнението :)
Обаче колкото и да ми се плезиш, пак не съм съгласен за начина на смятане на процентите ;)
Тони хубаво е казал 115 коня, но го питай как се смятат, има някакво объркване, понеже не са вашите 118 дето ги смятате ;)
Смятането става чрез изхождане от предположения повер на мотора за база, от него се вадят 15% ;) = повер на гумите
И излиза 121 :flirt: И Тони смята така, не знам защо ти е споменал 115 обаче.

голямата риба
18-02-2011, 10:32
мици, пак си в грешка
аз пък говорих с един инжинер от www.rotrex.com, който потвърди моите съмнения.
компонентите на загубите са най-вече от обороти и въртящ момент
при положение, че ние не променяме оборотите, то тази компонента няма да се промени
а промяната на компонентата от въртящият момент няма да се промени в пъти


ако хипотетични използваме една и съща drivetrane система на двигател с мощност 100 к.с. и двигател 1000к.с. според вашата логика на диното ще имам измерени съответно 78к.с. и 780 к.с.
та това според вас вярно ли е

kolev
18-02-2011, 10:34
Добре, за приетата ръкавица се радвам, ще е интересно сравнението :)
Обаче колкото и да ми се плезиш, пак не съм съгласен за начина на смятане на процентите ;)
Тони хубаво е казал 115 коня, но го питай как се смятат, има някакво объркване, понеже не са вашите 118 дето ги смятате ;)
Смятането става чрез изхождане от предположения повер на мотора за база, от него се вадят 15% ;) = повер на гумите
И излиза 121 :flirt: И Тони смята така, не знам защо ти е споменал 115 обаче.
а най-добре нищо да не се смята, а само да се гледа мощността на колелата. като гледам графиката на колегата Z:)m - 90 коня на колелата , 150 на двигателя. то излиза че се е изгубило едно пунто в трансмисията.

голямата риба
18-02-2011, 10:36
караш една бангия на надин. там ти казват - даваме ти 400лв, обаче трябва да приспаднем от тях 10% данък примерно. взимаш чисто 360лв.
сега по твоята логика ако умножим 360 х 1,1 ще получим 400 , е да ама се получава 396 . това са просто 110% от 360

Колев това не е моята логика
ти се опитваш да ми я препишеш

и не си ми отговорил на въпроса
разликата ДДС-ли е?

kolev
18-02-2011, 11:40
процента е част от нещо и сам по себе си няма стойност. 10% от 0 лева колко са.

аз казах че ддс-то не е уместен пример щото това е данък добавена стойност. имаш числото Х + 20%от числото Х.

тука е точно обратното. примерно получаваш заплата по фиш 1000лв. от нея ти удържат 10% здравни и пенсионен. колко си плучил чисто

mordohy
18-02-2011, 12:26
Малий, каква тема!
Я къде бил купона!?
Да уточниме!
Дино теста има смисъл главно:
Преди и след , каквото човъркаме по колата.
Да видиме, какви сме ги надробили.
Загубите между коляновия вал и валяците на стенда са от доста неща и зависят от състоянието на лагерите, смазките, конструкцията на трансмисията, та дори от сходимостта на колелата.
Как се изчислява мощността на мотора, от получената на валяците!?
Цялата гьорултия идва от тук!
Няма да е за първи път, когата една гилдия си изчислява по напълно нелогичен принцип, но понеже има преди и след, а двете са в пряка зависимост, то грешната по принцип функция дава задоволителни резултати.
Мериме примерно 103 коня на валците и приемаме , че загубите са 15%. И това са загуби, които текат от коляновия вал към валците, а не на обратно.
Това е задачка за учениците в 4-ти клас.
На коляновия вал имаме Х коня.
Х минус 15% отХ е равно на 103 коня.
Колко е Х.
Х - 0.15 х Х = 103
Х(1 - 0.15) = 103
Х х 0.85 = 103
Х = 103/0.85
Х = 121.18
Математически, това е правилния резултат, което не пречи и по грешния начин да се вижда какво става. преди и след ремонта.
Ще дам пример.
Имах един възрастен колега, с който щяхме да стигнем до бой, защото твърдеше, че 13,6-13.8 е най-доброти напрежение за динамото и , че при 14.2-14.4 се презарежда акумулатора и той извира.
Имаше репутацията на добър майстор и само за това разчоплих въпроса.
Уреда му, с който е работил цял живот, просто показваше 0.6 волта по-малко и той винаги си ги е настройвал на 14.2-14.4!
Като му го казах беше разбит и цяла седмица само за това си говореше. Трябваше му време, за да разбере заблудата си, която на практика никога не му е пречела и е точно като шестте страници тука!

ICI
18-02-2011, 21:20
компонентите на загубите са най-вече от обороти и въртящ момент
при положение, че ние не променяме оборотите, то тази компонента няма да се промени
а промяната на компонентата от въртящият момент няма да се промени в пъти


ако хипотетични използваме една и съща drivetrane система на двигател с мощност 100 к.с. и двигател 1000к.с. според вашата логика на диното ще имам измерени съответно 78к.с. и 780 к.с.
та това според вас вярно ли е
Ей пак ще излезеш най-запознатият :)
Само мога да ти кажа, че при случая със 780-те коня, загубите могат да се приемат за близо 2 пъти по-малки ;) но пак зависи.
Всичко е на база практически измервания на сток коли от всякакъв "калибър мощност" и извеждане на съответните изводи за загубите.
Не знам дали си гледал обратен рън на дино, там само се отчитат инерционни, хидравлични загуби и нищожна част от загубите от триене, понеже трансмисията се върти само от собственият си товар.
И графиката спрямо оборотите е нелинейна, прогресивно покачващи се загуби спрямо обороти.
Представи си какво е триенето при макс мощност в един диференциал примерно, който при що годе силна кола може да кипне маслото за броени минути до 120-тина градуса и то при положение, че корпусът му е алуминиев оребрен и топлоотдава при високата скорост на движение много.Доста киловати двигателна мощност са нужни да се превърнат в топлина чрез триене за да се отдели такова количество топлина.
Така че там при 1000-та коня може да има и 10% загуби на мост, може и по-малко.

ICI
18-02-2011, 21:52
а най-добре нищо да не се смята, а само да се гледа мощността на колелата. като гледам графиката на колегата Z:)m - 90 коня на колелата , 150 на двигателя. то излиза че се е изгубило едно пунто в трансмисията.
Колкото и да е странно, наистина изчезват много коне в трансмисията и гумите, това по принцип казано.
Това дино Димспорт от което е графиката е много точно откъм преизчисляване на конете на мотора, така че това което е излязло като изчислена мощност на мотор е много вярно, така казват хора много навътре в материята.
Та и това дино е май единственото в страната, което изчислява мощност на вала.

Относно смятането на коне на мотора чрез процент загуби от тази на гумите, ами полезно е, понеже може да се сравняват различни мотори на различни коли, били те с един или два двигателни моста.
А че е нормално да има заложена грешка до 5% при сравнението е ясно, но все пак е предостатъчно добър начин за съпоставяне на един мотор спрямо друг като тунинг, при положение че друга практическа възможност няма.

Bobo
19-02-2011, 10:55
Колкото и да е странно, наистина изчезват много коне в трансмисията и гумите, това по принцип казано.
Това дино Димспорт от което е графиката е много точно откъм преизчисляване на конете на мотора, така че това което е излязло като изчислена мощност на мотор е много вярно, така казват хора много навътре в материята.
Та и това дино е май единственото в страната, което изчислява мощност на вала.

Относно смятането на коне на мотора чрез процент загуби от тази на гумите, ами полезно е, понеже може да се сравняват различни мотори на различни коли, били те с един или два двигателни моста.
А че е нормално да има заложена грешка до 5% при сравнението е ясно, но все пак е предостатъчно добър начин за съпоставяне на един мотор спрямо друг като тунинг, при положение че друга практическа възможност няма.

Мдаа и освен това съм мерил поне 3-4 коли които на това дино и на динапака показват абсолютно еднакво с разлика +/- 1 кон;)