Log in

View Full Version : В рейката ли е проблема?



BiTurbo
16-02-2011, 12:23
Здравейте колеги,
имам следното питане относно моята 155-ца. Нещо се разхлопа в предницата. Най много се усеща като карам по супер неравен път, ако нацеля някоя дупка сякаш не го чувам това тропане. Карах я в сервиза, предницата ми е повече от перфектна, казаха, че не е и от амортисьори. Та от известно време при по интензивно ползване на волана (например да се мъча да паркирам някъде) почват да се чуват някакви шумове от него. Когато не го въртя се чува нещо като изпаряване (знам ли как точно да го определя като звук, като от ютия примерно :D ), а като почна да го въртя се чува цвърчащ звук. Загуба на хидравлично масло сякаш няма. Доколкото четох, рейките се разхлопват, та идеята е след като видимо няма какво да тропа, волана ми дава някакви проблеми, дали проблема не в рейката?
Благодаря предварително.

gallena
17-02-2011, 08:51
Като начало смени хидравличната течност.

BiTurbo
17-02-2011, 13:49
Сменена е преди няма и 1000км. Ще я водя скоро на доктор да видим какво е.

Z:)m
17-02-2011, 15:39
Задължително пиши после каква е била диагнозата, защото и аз съм със същите симптоми, а предницата е "бетон". Моите съмнения също са за хидравличната рейка...

BiTurbo
17-02-2011, 16:12
Задължително пиши после каква е била диагнозата, защото и аз съм със същите симптоми, а предницата е "бетон". Моите съмнения също са за хидравличната рейка...

Няма проблем колега, но ще я карам на сервиз края на другата седмица. Чак тогава ше мога да ти кажа за какво става въпрос.

Quattro
17-02-2011, 22:13
Вероятноста да е от рейката е голяма,отиди някъде да я проверят за луфтиве!

Flame
17-02-2011, 23:19
Ми рейката най-вероятно.А видя ли дали губи хидравлична течност ?

mordohy
18-02-2011, 10:33
Така, както го описваш е сериозен въпроса.
Ако не са накрайниците, защото точно те тропат по тоя начин , по неравни пътища, остават три неща.
Разхлабени болтове на щангите или са им разбити тампоните(при вас не знам точно дали има тампони там).
Рядко, но се случва: разхлабен болт на буталото на рейката. Това е най-опасно, защото започва на не завива в едната посока до край.
И най-безобидното: луфт в червяка на рейката.
Съскането е от клапана за ограничаване на налягането и не е опасно, но говори за проблем, когато не е навит волана докрай!
Успех!
И кажи после, какво е станало!

don_pepone
18-02-2011, 15:34
странно, при моята пък запъва волана когато е в изправено положение и искам да завъртя на дясно. Понякога запъва много леко ( като че прескача нещо), а понякога трябва да напъна повечко. Предницата е прегледана и регулирана преди седмица и сега и ОК, а проблема си го имам от преди. П.С. колата губи по малко хидравлична течност.

Z:)m
18-02-2011, 15:45
Рядко, но се случва: разхлабен болт на буталото на рейката. Това е най-опасно, защото започва на не завива в едната посока до край.



Има ли това как да се провери в "полеви условия"?
Питам защото ми направи впечатление, че в едната посока завива по-добре, но пък после видях в сервизното ръководство, че по заводски данни в едната посока радиуса на завиване е по-голям отколкото в другата посока.

mimouzunov
19-02-2011, 19:55
Здравейте колеги,
имам следното питане относно моята 155-ца. Нещо се разхлопа в предницата. Най много се усеща като карам по супер неравен път, ако нацеля някоя дупка сякаш не го чувам това тропане. Карах я в сервиза, предницата ми е повече от перфектна, казаха, че не е и от амортисьори. Та от известно време при по интензивно ползване на волана (например да се мъча да паркирам някъде) почват да се чуват някакви шумове от него. Когато не го въртя се чува нещо като изпаряване (знам ли как точно да го определя като звук, като от ютия примерно :D ), а като почна да го въртя се чува цвърчащ звук. Загуба на хидравлично масло сякаш няма. Доколкото четох, рейките се разхлопват, та идеята е след като видимо няма какво да тропа, волана ми дава някакви проблеми, дали проблема не в рейката?
Благодаря предварително.

Нещо дребно... откачи биалетките и виж как са тампоните на стабилизиращата щанга...

Бобби
19-02-2011, 20:36
Незнам какъв е проблема на колегата......но по мой впечатления - рейката и кормилните накрайници са най здравите неща по предницата на 155 :pimp:

vaklinator
21-02-2011, 11:27
Според мен имаш въздух, обезвъздуши си хидравликата. Дребните въздушни мехурчета звучат по същия начин, който описваш. Много неприятно се чува от волана, все едно ври под емблемата. Има тема как се обезвъздушава системата.

mordohy
21-02-2011, 13:09
Нещо дребно... откачи биалетките и виж как са тампоните на стабилизиращата щанга...
Всичко гледайте
Алфа 155 е последнатан след 33.
Истинските алфи

Alfa User
22-02-2011, 18:20
Алфа 155 е последната след 33.
Истинските алфи

Мале колега, ако те видят "колегите" със 145/6 к'во си написал -ще те изядат с парцалите, и ще те нарочат за сектант и отцепник като нас !
Евала за арната приказка обаче !!!

Max
22-02-2011, 20:06
Мале колега, ако те видят "колегите" със 145/6 к'во си написал -ще те изядат с парцалите, и ще те нарочат за сектант и отцепник като нас !
Евала за арната приказка обаче !!!

Видяхме го!
Само за едно не съм съгласен, 155 не е просто последната истинска Алфа, тя е уникална! :-)
Нека сега ме нарочат и мен за сектант, нищо че не карам 155! :-)

mordohy
22-02-2011, 20:32
Мале колега, ако те видят "колегите" със 145/6 к'во си написал -ще те изядат с парцалите, и ще те нарочат за сектант и отцепник като нас !
Евала за арната приказка обаче !!!
To, че съм сектант е ясно:thumbup:
Няма да ме ядат, защото има доста от секцията им, които съжаляват за 33-ките си.
Какво да им харесаш.
Тъп Фиат.
На пътя седи като превтасал козунак и се клатушкат като такива.
Ако не са с голям мотор, не могат да помръднат.
Дори и това, което са наследили от 33 1.7 16 В боксера и в него са се:dyrvo_v_kenefa:
Ама оставете това!
Рейката не може да завива в едната страна повече от другата, Това говори за неправилно регулиране на щангите.
Болта на буталото се вижда, като се свали капачката на цилиндъра. Там има загерка и три части полупръстени в канала на цилиндъра. Махат се и капачката излиза. С дълго рамо се бърка вътре и се затяга, ако се е охлабил болта. На моята има отвор в коша, зад дясното колело и става лесно. При вас си говоря наизуст, което значи, че може да дрънкам чисти простотии!

Alfa User
22-02-2011, 21:03
Да ти кажа честно, и аз съжалявам за моята 33 1.7 ... вместо да я продавам на малоумник, трябваше да си я запазя...
Иначе за рейката - и аз мисля на 100%, че не може и не трябва да има разлика в завиването. Единствената машина, за която знам, че не завива на дясно както завива на ляво, е японския изтребител "Zero" от Втората световна ... ама 155 е малко по-друг тип изтребител :ph34r:

Max
23-02-2011, 00:02
Моля разяснете малко, че не разбрах... 145 или 155 не завива наляво както надясно.

Alfa User
23-02-2011, 00:32
Моля разяснете малко, че не разбрах... 145 или 155 не завива наляво както надясно.

Не четеш внимателно, колега ... Отсей майтапите от същността на темата, и ще ти се изясни, че инак става много спама :drunk:

Max
23-02-2011, 10:27
Не четеш внимателно, колега ... Отсей майтапите от същността на темата, и ще ти се изясни, че инак става много спама :drunk:

Майтап, майтап, но има автомобили, при които има, макар и малка разлика в радиуса на ляв и десен завой. :-)

mordohy
23-02-2011, 16:06
Разликата идва от кадърни майстори.
Рейката има Н на брой зъби и точно в 1/2Не средното положение. Там и волана стои в нормално положение.
В това положение трябва да става и реглажа на предницата след ремонта и.
Представи си, че единия накрайник е навит повече, а другия по-малко , отколкото трябва.
В средно положение на волана и двете колела ще сочат или на ляво или на дясно.
Мързеливеца изправя с волана едното колело и оправя само единия шарнир.
При това положение, колата ще върви направо, но с изкривен волан и явно не в центъра на рейката.
Теглиме една майна и отиваме при следващия майстор, който вместо да оправи накрайниците, вади волана и го зацепва така, че вече да не ни дразни, ама рейката пак не е в средно положени, а някъде наляво или дясно.
Ето за това е нужно да видиме, къде точно е средното положение на рейката и ако има разлика да си презацепиме волана правилно, а след това да я караме на реглаж на предница и там да държиме волана да ни е прав!
Тогава няма да имаме разлика в завиването наляво-дясно!

don_pepone
24-02-2011, 16:00
Ами ко да кажа .. Такива "майстори" да ги е..м и бием трябва и пак им е малко.
А иначе някой има ли идея за моят проблем по-горе

---------- Post added at 16:00 ---------- Previous post was at 15:58 ----------

.....
странно, при моята пък запъва волана когато е в изправено положение и искам да завъртя на дясно. Понякога запъва много леко ( като че прескача нещо), а понякога трябва да напъна повечко. Предницата е прегледана и регулирана преди седмица и сега и ОК, а проблема си го имам от преди. П.С. колата губи по малко хидравлична течност.

155_8000rpm
24-02-2011, 22:48
От описаното от колегата си ми мирише определено на накрайници...тропане от рейката се разсейва,а тропането на накрайник се чува ясно от ляво(дясно) или и от двете страни(зависи коя гума влиза в дупка)...
И залагам 50 стинки,че "странните" шумове от хидравликата изчезват като загрее колата...:native:
Всеки нормален майстор(без жълта книжка) би трябвало да види разбити накрайници...

BiTurbo
26-02-2011, 16:16
Не, точно като загрее почват шумовете. Иначе туко що запалена всичко е тихичко. Колеги прецака се работата, нещо друго се разтропа идиотски и сега колата е в сервиз но още не знам какво е. Като давам газ равномерно чукане чук-чук-чук-чук и се усилва с оборотите. Примерно като карам на втора бавно и рязко дам газ направо се блъска нещо отпред :D Да видим от какво е, и дали като го оправя ще изчезне и другото тропане. Ще ви дръжа в течение, днес предполагам ще знам което тропка. Тъпото е че не го прави винаги. В някакъв момент решава и почва чукането.

BiTurbo
26-02-2011, 16:44
Такааааа.
Полуоска, лагер и вътрешно каре на крем карамел. Утре монтираме новите-стари и ще докладвам дали изчезва цялото тропане или изчезва само новото тропане :)

mordohy
26-02-2011, 21:38
Не ща много да се изказвам тука, че 155 само един път съм карал, ама като гледам сте същите откачалки!:doctor:
С това тропане съм се сблъсквал и то точно от вътрешно каре. Беше се оакала зегерката, по-точно канала, ама преди да предприема радикални мерки, едно помаче от Аламовци взе, че ми излезе на пътя внезапно и го заковах.
Алфи умра, да живее Алфи!
Тоест, Катъра!
Това, обаче прещракване при завиване съм го получавал от шарнир.
Мръсника не играеше нагоре-надолу. За това и късно го хванах. Имаше странен луфт не по оста, а по плоскостта.
Съвсем сериознои те съветвам да си провериш обстойно шарнирите. За накрайниците е ясно и лесно си признават!

BiTurbo
01-03-2011, 20:00
Колеги дне си взех колата. Никакво тропане до този момент, нямах много време да я тествам, обрах всички неравности по пътя, влезнах нарочно в една две дупки, тропането го няма - всичкото тропане. Сменени са "двата пръта" (съжалявам но не разбирам грам от тия работи) на полуоската и вътршното каре. Дано съм ви бил полезен.

Max
01-03-2011, 21:08
Браво! Да дадеш едно кръгче ;-)

don_pepone
02-03-2011, 11:28
А дали полуоските и каретата са еднакви на 155-ците,че ако ми се налоожи да сменям - втора ръка няма за 2.5 в6

don_pepone
19-04-2011, 12:26
А дали полуоските и каретата са еднакви на 155-ците,че ако ми се налоожи да сменям - втора ръка няма за 2.5 в6
Никакви идеи ?
а някой да знае как стоят нещата с рециклирането на тия рейки и точно какво им правят.

georgi`jelev
19-04-2011, 14:51
рециклирането на рейката е към 100 лева,ама рядко има гаранция.Сменят се уплътненията на цилиндрите на затварящата се част-семеринги.Стругар им стругова каналите и ако има много надран бутален прът се сменя с нов,защото в противен случай пак ще тече.
Това което го казвам е за хидравлични цилиндри,но рейката е със сходен принцип на работа ;-)

BiTurbo
19-04-2011, 16:39
Сега вече и след смяна на тампни на носачи с полиуретанови такива вече няма никакви звуци :) Явно отървах рейката на този етап, но пък звуците при въртене на волана естествено си седят, по-натам вероятно ще сменя помпата да видя какво ще стане.

Furious 155
19-04-2011, 16:56
Сега вече и след смяна на тампни на носачи с полиуретанови такива вече няма никакви звуци :) Явно отървах рейката на този етап, но пък звуците при въртене на волана естествено си седят, по-натам вероятно ще сменя помпата да видя какво ще стане.Ако решиш да сменяш хидр. помпа - имам една от 8 клапанов 1.8 мотор.

don_pepone
20-04-2011, 12:09
Бях чел из форума че от 145-6 ставали рейките,само накрайниците били различни (като дължина) ,но не мога да намеря къде го бях чел ако някой зне моля да каже че май ще сменям рейка. Моята леко сълзи,но се оказа че и е разбита втулката на десният прът,а не се продавала ремонтна такава. Та си мисля ако от 145-6 става щее по-добре защото мога да намеря такава по-нова година, а и тормозът е по-малък при по-лекъта кола.