PDA

View Full Version : проблем с климатроника



gaiska
15-08-2006, 23:09
Сажалявам за поредната подобна тема , но прочетох всичко относно климатрониците и пак не мога да разбера следното:
след пускане на климатроника на режим "AUTO" от към двигателя се чува едно прещракване(предполагам , че това е включването на компресора), след което вентилатора не трагва и отново се чува щракване(след не повече от 3-4 секунди).Този процес се повтаря докато е включен климатроника, а в купето не духа студено.
Доколкото аз разбирам компресора се зацепва и после отново се изключва. Предполагам , 4е е защото вентилатора не се включва.
Прегледал сам всички бушони и релета-здрави са.
Моля , помогнете! Ако се повтаря темата моля да ме извините!
Благодаря предварително!

Kostadin
16-08-2006, 08:10
изключва ти от пресостат високо :lol: понеже не ти тръгва вентилатора, провери го дали е в ред :wink:

Alexanderbb
16-08-2006, 08:28
Абсолютно същото е и при мен и найстина не работи първата скорост на вентилатора. Сега сам в позиция изчакване края на отпуската на електротехника.

monigt
16-08-2006, 11:22
ако правилно сам разбрал не ти вкл. вентилатора зад радиатора които е. а вътре ти духа ама не е студено. компресора вкл. и изкл. поради много причини ,видях и коментара на колегата, но при мен го правеше при недостиг на фреон(а като не ти духа и студено е напълно и възможно да трябва да се допълни). ако мислиш да го допълваш се обади на този номер 0886400207 НИКИ. работи добре и невзима скъпо.... Успех

Kostadin
16-08-2006, 15:23
компресора вкл. и изкл. поради много причини ,видях и коментара на колегата, но при мен го правеше при недостиг на фреон
Възможно е и от това да включва и изключва компресора, но не и след 3-4 секунди :wink:

gaiska
16-08-2006, 17:55
Когато ми загрее колата на около 90 градуса ми се включва първа степен и ако много е загряла , например при много страмни изкачвания и фоорсиране се включва и втора степен. В такъв случай пресостата ли да проверя или вентилатора се командва от друго място при включване на климата и не загряла кола? Ако не достига фреон няма ли въобще да не се включва компресора, защото при мен си цъка през 2-3 секунди и спира само когато изключа климатроника. Има и още нещо-когато колата загрее и се включи вентилатора при около 90 градуса пак пускам климатроника и отново сащото цъкане през 2-3 секунди. Това значи ли , че вентилатора не получава сигнал от климатроника за да се включи и ако е така откъде получава сигнал?

gaiska
16-08-2006, 17:58
Аз съм от Пловдив , а този Ники да не е от София , щото маи скоро нямам път натам?

Kostadin
16-08-2006, 21:12
оффф ненам при колите как е понеже не съм се интересувал пък и аз ненам климатик на мойта :oops: но по принци вентилатора на кондензатора се управлява от пресостат, който се монтира на входа на кондензатора или пък по яката глезотийка е регулатор на оборотите на вентилатора в зависимост от налягането на кондензация различни обороти на вентилатора и така, иначе колега провери дали има и фреон в системата :wink:

gaiska
16-08-2006, 21:20
а откъде има вероятност този фреон да се е загубил и въобще има ли разход на фреон по принцип и дали това е нормално?

trustworthy
16-08-2006, 21:51
Фреон може да ти изпуска откъдето се сетиш :) Дано нямаш пукнати тръби, че ако са ти алуминиеви е малко скъпичко. При мен беше от разни гумички по съединенията, от иглите и рд. такива. Разход на фреон не бива да има, но не е изключено. По принцип,ако не ти бачка пресостатът, няма да включи вентилаторът и може да ти избие фреонът от високото налягане. Ако не бачка само вентилаторът, ефектът е същия :wink:

Най-добре си я закарай на специалист! Един преглед струва 10-ина лева,но ако продължиш да пускаш така климатика, може и да окотиш компресора, та той също струва някой лев ;)

gaiska
16-08-2006, 22:26
Мерси за савета , но именно щото има "големи специалисти сам на това дередже. От един та на друг и в краина сметка се оказа , че пичовете не могат да открият , 4е едно реле е изгоряло. Това беше преди де , но сега незнам :?

gaiska
16-08-2006, 22:29
все пак ще ида на диагностика , но не сам много оптимист
все още на съм попаднал на свестен майстор за каквото и да е

kris11
18-08-2006, 00:08
Аз съм от Пловдив , а този Ники да не е от София , щото маи скоро нямам път натам?
Абе нали "Серво Кинг" е пловдивска фирма колега?? :D
Ако не те приемат там ела във варна -ще те уредя във Варненския им клон. :D
Днес имаше 1 черна шуменска 155 ца при тях.
Ето ти малко инфо :Адрес: Пловдив 4023, ул. Напредък 1, пк. 67
Телефони: 032966740
Факс: 032966739
E-mail: servoking@carrier-transicold.bg
Уеб сайт: www.carrier-transicold-europe.com (http://www.carrier-transicold-europe.com)
Отрасъл: Хладилници
Дейност: Сервиз за хладилници за всички видове транспортни средства и климатици за автобуси
Фирмата извършва сервиз за хладилници за всички видове транспортни средства /от пикап до тир/ и климатици за автобуси.
Фирмата разполага със сервизи в София - тел: 029734212 и Варна - тел: 052504834

И като дойда в Пловдив ще си търся бирата от теб :D

trustworthy
18-08-2006, 08:09
...Дейност: Сервиз за хладилници за всички видове транспортни средства и климатици за автобуси
Фирмата извършва сервиз за хладилници за всички видове транспортни средства /от пикап до тир/ и климатици за автобуси. ...

Е 155-иците в тази категория ли ги слагат - 'от пикап до тир' - или към автобусите спадат :roll: :)

Пардон за офтопикчето :oops:

голямата риба
18-08-2006, 12:51
ако проблема е само в невключването на перката, то при първоначално като включиш климатика трябва да започне да ти духа студено в купето и компресора да ти се изключи след поне 30-40 секунди, ако времто навън е студено даже и след 1 минута
след което може да започне да се вкл/изкл на по 2-3 секунди

но ако при първоначално пускане ти се изключва компресора след 2-3 секунди има няколко варианта

1-ви запушена е системата след пресостата и се получава прекалено високо налягане, поради което и системата изключва
2. при включване на компресора, налягането в системата пада прекалено много и поради тази причина изключва, това се оправя с допълване на системата със съответният газ
3 проблема да е електрически, примерно лош контакт на някоя връзка и при преминаването на силен ток, връзката се награвя и престава да протича ток, след малко пак прави връзка и така

kris11
18-08-2006, 15:55
[quote="trustworthy"][quote="kris11"].

Е 155-иците в тази категория ли ги слагат - 'от пикап до тир' - или към автобусите спадат :roll: :)

Тука ги обслужват , така, е няма проблем.Би трябвало и в Пловдив и София да се обслужват. На Шуменаската 155 ца е пробит радиатора на климатика. заварен е и се пълни с фреон. Това беше инфо от обяд.

kris11
19-08-2006, 19:31
Е 155-иците в тази категория ли ги слагат - 'от пикап до тир' - или към автобусите спадат :roll: :)


Ремонтят и Алфи Ипасатори и Рендета , Ситроени, Орели също. Тези леки коли съм ги виждал за ремонт в халето когато отивам на обяд.някои са с мое съдействие. :)
Ако в Пловдив не им се занимава с л;еки коли колегата да дойде и почерпи бира - ще го уредя с предимство :D

gaiska
21-08-2006, 21:45
ходих при един майстор и той ми каза , че трябва да се дозареди системата, тъй като наистина нямаше достатъчно фреон. Предполагам обаче,че трябва да има някъде разход или изтичане и трябва да се провери откъде. Все пак мисля , че този "теч" не е много голям , защото съм го зареждал преди 2 години. Сега незнам дали да дозаредя само или да давам пари за да се открие проблема?!

monigt
21-08-2006, 21:54
ако е добър майстора който ти дозарежда слага преди това един зелен на цвят газ/не е отровен :lol: /за да провери дали имаш теч в системата, за да недаваш напразно xx лв.

gaiska
21-08-2006, 22:07
слага такъв газ , но си иска за това и не малко парички

Z:)m
22-08-2006, 10:27
ходих при един майстор и той ми каза , че трябва да се дозареди системата, тъй като наистина нямаше достатъчно фреон. Предполагам обаче,че трябва да има някъде разход или изтичане и трябва да се провери откъде. Все пак мисля , че този "теч" не е много голям , защото съм го зареждал преди 2 години. Сега незнам дали да дозаредя само или да давам пари за да се открие проблема?!

Нормално е, ако преди 2 години е зареждан автомобила, да е изтекла една част от фреона. Понеже през по-голямата част от годината климатика не се ползва и уплътненията по системата малко позасъхват и от това се губи определена част от реагента. Дори някъде имаше статия за този проблем, където специалистите препоръчват през есенно-зимния период от време на време да се пуска климатика, за да се потдържат уплътненията в "добра кондиция" ;).
...пък едно презареждане на климатика едва ли е повече от 50-тина лв?! ... поне при нас е толкова...

gaiska
08-09-2006, 17:52
Цялата работа наистина излезе от това , че няма достатъчно фреон. Наи-лошото е , че моят е от старите Фреон 12 и тъй като е забранен жече не се среща често и е по-скъп. Намерих дори и , 4е ми изпуска от маркуча след компресора , но сега няма да го правя . Заредих малко фреон " на черно" и сега бива , но няма да е за далго май!?
Все пак благодаря на всички за съветите!

kris11
09-09-2006, 21:33
ако е добър майстора който ти дозарежда слага преди това един зелен на цвят газ/не е отровен :lol: /за да провери дали имаш теч в системата,.

Цък , ако е майстор или оборудван сервиз имат уредсонда/ датчик/ със зумер.с размери 15х12и ?? 200 -250мм .Изследват се тръбопроводите, връзките, радиатора , компресора и т.н. като се доближава сондата до около 3-5 см .Ако има теч -пищи. Лесно се локализира мястото.