View Full Version : Бууст контролер
garner58
26-02-2011, 11:46
Колеги,моля някой по запознат да ми каже как се монтира бууст контролер,ще мога ли аз сам да го монтирам.Слага ли се на дизелови мотори.Благодаря предварително.Поздрави.
Misho_ss
03-04-2011, 22:46
колега и аз се чудя да си сложа ли , но до колкото знам и съм гледал се слага датчика на тръбичката която отива към wastgate-а и приборчето дет си искаш , не личи да е особено сложно :kicking: сори колега ама аз май съм се объркал , щото ти питаш за контролер пък аз говоря за "gauge" (показва налягането а не го контролира)
nicola 59
23-04-2011, 23:16
Колеги,моля някой по запознат да ми каже как се монтира бууст контролер,ще мога ли аз сам да го монтирам.Слага ли се на дизелови мотори.Благодаря предварително.Поздрави.
Колеги може ли някой да обясни какво е бууст контролер и как работи .Благодаря
Ако ви се занимава да четете на английски ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Boost_controller
И тук има интересни неща http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=72100&page=1 :-)
nicola 59
24-04-2011, 09:47
Благодаря колега точно това ме интересуваше
garner58
04-05-2011, 13:35
Намерих схема как се монтира този модел бууст контролер на някой може да му баде полезно
VLaDky88
04-05-2011, 19:57
Купих си го същия клапан от ebay. Схемата ясна ама горния край каде трябва да отиде ? какво е това енджин бей ? някой компетентен ?
infernus
04-05-2011, 20:14
Купих си го същия клапан от ebay. Схемата ясна ама горния край каде трябва да отиде ? какво е това енджин бей ? някой компетентен ?
Предполагам че в тръбата за картерни газове, ама не ми се вижда удачно ако ще излиза под голямо налягане. Другия вариянт е просто някъде в коша на двигателя. Иначе схемата е много яка, ама аз пък нямам турбо :(
VLaDky88
04-05-2011, 21:19
Май трябва да си остане отворен този горния маркуч, така го разбирам аз.
Май трябва да си остане отворен този горния маркуч, така го разбирам аз.
Точно така.Обаче не ти го препоръчвам точно този контролер.Той е от типа "Bleed",което значи че изпуска част от въздуха в атмосферата и по този начин лъже клапана на гейта.Другият тип контролери "Gated" имат само вход и изход и нищо не се изпуска в атмосферата.Има вътре една пружина и една съчма и натягаш/отпускаш тази пружина с врътката/кранчето и по този начин регулираш потока въздух до клапана на гейта.
VLaDky88
05-05-2011, 11:30
Ами той и този е нещо такова. Вътре е една ос със гума накрая, и като натягаш затваря потока. Мога да го свържа по този начин ако е по добър вариант.
Не ме разбра.По съвсем различен начин работят 2-та вида контролери.Ако си си купил от този на снимката няма как да го "вържеш" да работи като другия тип.Този също има малка пружина и съчма в тройника,нещо като "check valve" са се оптитали да копират китайците,но със сигурност не им се е получило както трябва.Както и да е и този ще ти върши работа.
Аз връзвах такъв контролер обаче нямаше никакъв ефект
Аз връзвах такъв контролер обаче нямаше никакъв ефект
Хехе,ми зависи какъв ефект търсиш :)
Точно този контролер е пълен боклук но действа,пробвано лично.Продават го за 30-40 лв но не струва повече от 5 долара.
Хехе,ми зависи какъв ефект търсиш :)
Точно този контролер е пълен боклук но действа,пробвано лично.Продават го за 30-40 лв но не струва повече от 5 долара.
Аз го взех за 40лв,но това не еважно :) монтирах го,и гледахме резултата на буустметъра,ама такъв нямаше... все си стоеше на 1 бар. както и да го въртим
VLaDky88
05-05-2011, 20:21
И аз го монтирах днес. Както и да го въртя, невиждам разлика в барометъра. Данеби данеми функционира wastegate клапана ?
Барометърът мери атмосферно налягане,само за справка.Това твоето е манометър.Странно че и при двамата няма разлика.Или не сте го вързали както трябва контролера или и двете бройки са нещо дефектни.Ако турбината си прави налягане 1 бар и си го държи то нямаш проблем с гейта и клапана,който го управлява.
VLaDky88
06-05-2011, 20:20
Дам надува си до 1 , гледах по схемата по горе и го вързах по същия начин :) обаче от както го сложих виждам разлика на втора като дам пълна газ почва да върти гуми а преди това нямаше сила да ги върти само ускоряваше. Завих клапана до край и го отворих 2 оборота и явно има ефект. А вие каде сте си закачили бууст метъра ? данеби аз на грешно място да съм го закачил.
Няма как да го сбъркаш на твоята кола. Целта на това кранче е да намали налягането към гейта и от там той да отваря по-късно (на по-голямо налягане).
VLaDky88
07-05-2011, 22:08
Точно това съм направил гледах по схемата тука дето е.
Точно това съм направил гледах по схемата тука дето е.
И кво сега тръгна ли :plane: Не си мислете че като дигнете налягането на тоя дизел ще излети - има опасност от обратен ефект ;)
VLaDky88
08-05-2011, 14:03
Ами ефекта е че на втора предавка въртя гуми :) преди да го инсталирам нямаше такава сила само дърпаше а сега като набия втората и влиза в 4000 оборота направо :)
Ами ефекта е че на втора предавка въртя гуми :) преди да го инсталирам нямаше такава сила само дърпаше а сега като набия втората и влиза в 4000 оборота направо :)
Важното при този дизел е какво се случва на 4-5-та ;)
VLaDky88
08-05-2011, 16:26
Ами на тези скорости рядко карам ;) нещо ми тресе предницата като се засиля над 140 :/ баланс изправени джанти нови гуми и пак тресе. Нямам идея вече от какво може да е
И при мен е така с тресенето
VLaDky88
11-05-2011, 23:11
Не е много за тази тема ама кога ти тресе ? аз и като подам здраво газ на голяма предавка ми тресе се едно съединителя заминава.. ама не е от него нещо скоростна или маховик може би. А иначе засиля ли се с над 140 направо почва да ми подскача таблото ? сичко баланс освен дискове криви или каре набито на криво нещо ? някой има ли идеи ?
Не е много за тази тема ама кога ти тресе ? аз и като подам здраво газ на голяма предавка ми тресе се едно съединителя заминава.. ама не е от него нещо скоростна или маховик може би. А иначе засиля ли се с над 140 направо почва да ми подскача таблото ? сичко баланс освен дискове криви или каре набито на криво нещо ? някой има ли идеи ?
Неправилно горивоподаване също може да е, ако мислиш че не е от маховика и съединителя провери тампоните на мотора и каретата ;)
Добре даваш газ на голата вдигаш 140 и много ти тресе,ами като пуснеш газта или изключиш от скорост пак ли тресе?Ако на 140км ти тресе много и си на свободна предавка,проблема ти е или в карета което е малко вероятно или дисбаланс получен от колелата... а ако пък на 140 пуснеш газта и спре да тресе напълно е възможна неравномерна работа на мотора или скъсан/и тампон/и.
VLaDky88
12-05-2011, 22:19
Пускам газта и пак тресе... а другото което тресе като дам рязко газ е от мотора вече... на четвърта и пета се появява при пълна газ. А иначе след 140 засиля ли се ми се топа предницата направо... изправил съм джанти баланс нови гуми... освен каре нещо или диск крив ?
Еми колега вместо да гадаеш караш колата на сервиз,то и ние номожем да ти кажем какво е точно е а само те насочваме към възможните варианти,невярвам да ти земат повече от 20-тина лв да прегледат колата,иначе също така да се погледне и висящия лагер на дългата полуоска.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.