PDA

View Full Version : Загрява колата...



webfusion
16-08-2006, 19:16
Първо здравейте на всички.
Колата е alfa romeo 145 1.6 T.S 16V. 2000 г.
Имам следния проблем с колата.
Когато е запалена на място ми се случва температурата да стига близо 110 градуса за около 30 секунди, след което пак пада на 90 седи седи малко и аи пак нагоре. Отварям капака и чакам да се включи перката на радиатора. Вклюява се на около 100 градуса 100 и нещо.
Сега най-интересното е чя става много рядко по принцип се включва на 91 - 2 град. Прочетох от форума че има две степени на перката.Предполагам че едната се вклюява на 91 - 2 а другата близо на 100. С една дума възмовно ли е да презкача първа степен, просто да не тръгва секи път ? Или е нещо друго датчик ?

Зада не пускам друга тема ще питам още нещо за маслото на скоростната кутия. По каталог го дават
" TUTELA ZC 75 SYNTH - SAE 75W90, API GL 5 " но аз си купих
" TUTELA ZC 75 SYNTH - SAE 75W80, API GL 5 " просто ненамерих друго.
Различават се по това
W90 и W80. В масларницата ми казаха че проблем няма да има. И все пак да попитам пречи ли нещо че се разминават по тия параметри ?
Благодаря на всички предварително.
Сега я купих колата преди 15 дена и още не съм много ориентиран.

vamfan
16-08-2006, 19:38
честито за колицата колега , да и се кефиш и да си я гледкаш. сега има тема както ти каза вземи я прогети хубаво, има много имформация. имаш ли климатик? датчика за перките е долу в дясно на водния радиатор(погледнато отпред) ако е с 3 извода значи и ти имаш 2 степени на перките(поне на моя боксер е там за твоя двигател не сам сигурен , но е проблизително така принципа на работа) на самия корпус зад радиатора(дето са закрепени перките) има един реостат през него минава 1 степен. обикновенно ако не ти е прецакан датчика на радиатора, този реотат или прекасва или му се окисляват клемите и не контактува (дано ка е това щото маи е скап) 2 ра степен е директно от датчика и обикновенно ако си с клима я управлява един презостат като го вкучиш направо на 2 ра степен тргват перките. за градусите имаше манал спор кога влучва и кога изклучват степените и накрая ми изтриха мненията щото си мислят че всичко знаят ... ама маи не е така

trustworthy
16-08-2006, 20:58
Не мога да помогна с конкретен съвет по темата, но понеже vamfan спомена пресостата, а аз скоро сменях, ще вметна, че го взех за 55 лв и върши работа. Оригиналните (каквото и да означава това :) ) са по 140-160 лв

webfusion
16-08-2006, 22:20
честито за колицата колега , да и се кефиш и да си я гледкаш. сега има тема както ти каза вземи я прогети хубаво, има много имформация. имаш ли климатик? датчика за перките е долу в дясно на водния радиатор(погледнато отпред) ако е с 3 извода значи и ти имаш 2 степени на перките(поне на моя боксер е там за твоя двигател не сам сигурен , но е проблизително така принципа на работа) на самия корпус зад радиатора(дето са закрепени перките) има един реостат през него минава 1 степен. обикновенно ако не ти е прецакан датчика на радиатора, този реотат или прекасва или му се окисляват клемите и не контактува (дано ка е това щото маи е скап) 2 ра степен е директно от датчика и обикновенно ако си с клима я управлява един презостат като го вкучиш направо на 2 ра степен тргват перките. за градусите имаше манал спор кога влучва и кога изклучват степените и накрая ми изтриха мненията щото си мислят че всичко знаят ... ама маи не е така

Утре ще видя тия работи дето ми ги каза дали ги и ма и какви са и ще пиша !

SIS
17-08-2006, 10:36
trustworthy и vamfan говорят за различни неща. "Пресостата" е свързан с климатика, а "реостата"(то не е точно реостат, а си е едно просто съпротивление) е това, което те интересува и vamfan е казал горе долу какви са му проблемите. Не знам на ТС-овете как е, но на моята 145-ца, проблема не беше в клемите, нито в самото съпротивление, а в един термобушон, който изключва съпротивлението от веригата и по този начин не позволява включването на първа степен. Има тема в раздела, в която е описано как може да се отремонтира, а иначе ново в ТиН струва около 40 лева - друг е въпроса, че го нямаше в наличност. Бобо каза, че го има в Александър ауто, но като ходих до там бяха затворили и не успях да си купя т.е. не мога да ти кажа каква е цената там.

trustworthy
17-08-2006, 16:08
Тю! Аз си мисля за климатика и въобще не стоплям, че тука казусът е друг :oops: Напекло ме е нещо май :)

webfusion
17-08-2006, 21:08
Значи проблема се задълбочава :
Ккво разбрах днес. Ако колата е на място както бях писал по горе при 92-3 градуса се включва перката така може да си седи два дена сигорно никакъв проблем.Проблема идва когата се включи , работи някакво време и изключи климатика. Тогава перката почва да не включва .
Значи обобщавам за да е по ясно:
Колата е спряна на място , всичко работи нормално, перката включва на 92-3 град. и температурата е стабилна около 90 град. Пускам климатика след малко го спирам, колата почва да загрява перката почва да се включва на 100 градуса и повече.
Незнам и майсторите дигат рамене.
Утре ще ходя пак. Самнява ме да се разбере от какво е.
Да не е като се върти перката докато е включен климатика да охлажда нещо някакъв датчик и след това да не реагира адекватно. Аз само така мога да си го обясна.
Ако някой има идея да каже, поне малко да мога да помогна в сервиза като ги насоча. Защото иначе ще почнат да сменят наред.

vamfan
17-08-2006, 22:22
точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах

Bobo
18-08-2006, 11:27
точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах

Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си :idea:

голямата риба
18-08-2006, 13:01
явно наистина не ти работи съпротивлението за 1-ва степен
дали работи, най-лесно се проверява при студен двигател
палиш и включваш климатика
трябва след около 1 минута да започне да върти перката за охлаждане на радиатора, след около 5-10 секунди перката трябва да започне да върти на по-високи обороти
ако направо ти се включва на високите обороти, значи не работи

и един съвет от мен
отиди на някоя автомивка и си измии радиаторите, най-добре става ако са свалени
личен опит :wink:

vamfan
18-08-2006, 19:42
точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах

Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си :idea: да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер :idea:

Bobo
18-08-2006, 22:44
точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах

Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си :idea: да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер :idea:

Аз от тоя ти пост нищо не разбрах! Освен тва на боксера системата на перките е различна от на ТС :idea: И освен тва прочети много внимателно какво е написал голямата риба :idea:

Да не говориме че при ТС от 2000 година нема нищо общо нито със стария ТС нито с Боксера :idea:

vamfan
19-08-2006, 11:26
точно затова освен реостата споменах и пресостата . знаги и на не загряла кола ако вклучиш климатика се вклучва 2-ра степен на перките, като го спреш слет 10 сец. спират и перките(ако не е загряла колата). при теб незнам дали презостата е на сащото място като на моита но мисля че е зад десния халпген погледнато отпред, сваляш халогена с 2 болта е, и като бракнеш през дупката ще го видиш( на една траба от климатика е ). мойе да се е моктел и да са корозирали клемите. мойе да издарпаш буксата (доста дарпане е) да видиш ка ще се дарйи колата само като я управлява температурния датчик. така сте разбереш дали се габарка презостата или ти е от датчика след като е сработил един пат и да се блокира. пиши кво е станало ге да продалявам нататака ако трйбва хахахах

Тва са две отделни вериги които не влияят една на друга в грешка си :idea: да така ще разбере дали е от датчика на радиатора или презостата, като гги изклучва и ще види дали пак му прави сащия номер :idea:

Аз от тоя ти пост нищо не разбрах! Освен тва на боксера системата на перките е различна от на ТС :idea: И освен тва прочети много внимателно какво е написал голямата риба :idea:

Да не говориме че при ТС от 2000 година нема нищо общо нито със стария ТС нито с Боксера :idea:ами успех тогава с откроването на проблема

webfusion
20-08-2006, 20:36
Забавих се малко , бях на село и неможах да пиша.Извинявам се !
Значи тва за парва степен дето прилича на реотан отдолу с малак бушон е изгоряло !!! Макар че утре ще го сменя немисля че колата ще се отрави.
Какато писах предпоследния пат : Загрява само когато е пускан и спрян климатика. Само на място но ако сам в задрастване то е сащото.Перката невключва пак градусите са близо 100 105 , затова немисля че като оправя първата степен ще се оправи.На тия градуси трябва да работи втора. Значи , мисля че се получава някакъв бъг в таблото кадето е тва дето показва и то само тая работа с климатика. Веднага обяснявам защо:
Отварям капачката на разширителният съд когато стрелката на таблото показва 115 град. е , че то нищо нестава нито кипи нито пръска нищо знчи не са толкова градусите или не е отворен кръга ? Наистина сичко грее ма маи датчика в таблото показва някои градус отгоре.
АКО ИМА РАЗВИТИЕ ПО ТЕМАТА ЩЕ ВИ КАЖА

vamfan
20-08-2006, 20:42
щом се съмняваш че не ти е отворен кръгъ , може да ти е блокирал термостата на затворено положение. виш маркучите от радятора дали са топли и двата и ще разбереш дали ти отваря

webfusion
20-08-2006, 20:48
МИ човек незнам , защото ако не сам пускал климатика както казах по горе проблем няма.Ако е блукирал тя ще заграва непрекъснато и без операцията с климатика.А тва даже май го проверявах вече изглездат сички че са топли.

vamfan
20-08-2006, 23:29
ако имаш под рака някакав дигитален термометар премери температурата( има едни китаисти уредчета дети мерят волт, ом и т.н) по 5-6 лв. са гледаи да мерят и температура, така поне ще знаеш дали показанията на таблото са ти реални, щтото като нищо може да ти се прецакал датчика за температурата на двигателя, а и самия уред на таблото си има няакакав коефицент на крешка. аиде пиши като смениш тва дето си писал.

pr_00f
21-08-2006, 09:51
Само да ти спомена че тези китайските мултицетчета за 5-6 лева не мерят никак точно температура , но поне за ориентир - става.

Yon
21-08-2006, 11:19
Абе при мене като включа климатика и перката бръмва изтегля топлината и спира. Релето дето е в купето се чува да щрака което ме навежда на мисълта ,че 1-ва степен работи ама много бързо ми се струва , че се върти тая перка...... :?: Как да проверя скоростта с която върти при 2-ра степен?

Mury
22-08-2006, 11:12
Забавих се малко , бях на село и неможах да пиша.Извинявам се !
Значи тва за парва степен дето прилича на реотан отдолу с малак бушон е изгоряло !!! Макар че утре ще го сменя немисля че колата ще се отрави.
Какато писах предпоследния пат : Загрява само когато е пускан и спрян климатика. Само на място но ако сам в задрастване то е сащото.Перката невключва пак градусите са близо 100 105 , затова немисля че като оправя първата степен ще се оправи.На тия градуси трябва да работи втора. Значи , мисля че се получава някакъв бъг в таблото кадето е тва дето показва и то само тая работа с климатика. Веднага обяснявам защо:
Отварям капачката на разширителният съд когато стрелката на таблото показва 115 град. е , че то нищо нестава нито кипи нито пръска нищо знчи не са толкова градусите или не е отворен кръга ? Наистина сичко грее ма маи датчика в таблото показва някои градус отгоре.
АКО ИМА РАЗВИТИЕ ПО ТЕМАТА ЩЕ ВИ КАЖАСпоред това което си написал аз мисля че водната помпа ти е за смяна.Направи най-простия тест запали колата и я изчакай да загрее като загрее достатъчно бодни един як термометър в казанчето и ще получиш отговор :idea: :idea: :idea: Също така виж дали всички маркучи загряват равномерно или има студени :wink: :wink: :wink:

Успех :wink: