PDA

View Full Version : TCS



munio
02-03-2011, 20:08
колеги може и да задавам тъп въпрос,но така и не разбрах каква функция изпълнява тоя бутон TCS...нито е ACS ,нито като ESP.Включено или изключено алфетката пак си пали гумите ??

vnimavai
04-03-2011, 11:01
http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=30&t=146146
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=12279&highlight=dsc

qpwo
04-03-2011, 17:54
Тракшън Контрол Система.. Би трябвало да неможе да ,,пали гумите'' или да ги ,,пали'' само в първия момент...:question:

vnimavai
05-03-2011, 09:51
Значи нещо не сработва както трябва. Диагностика.

ecotronic
23-12-2011, 22:12
Тъй като с падането на снега ми е и първото каране на колата от подписа при такива условия. Без да съм включвал TCS ми прави впечатление това, че когато някое от водещите колела пробуксува, на таблото светва индикатора на TCS. Това означава ли, че системата сама сработва или просто ме подсеща, че би трябвало да се включи? На ход не усещам изразена разлика между включен и изключен от бутона TCS.

Dob4i
23-12-2011, 22:22
За този индикатор говориш нали ? При включен тракшън, когато гумите пребуксуват започва да премигва лампичката. Аз също не съм усетил разлика с включен и изключен TCS. При мен го няма това автоматично отнемане на газта, за което се говори в едната тема по-горе. Нормално ли е или имам проблем...

ecotronic
23-12-2011, 22:44
Точно за този индикатор става на въпрос. При мен присветва при изключен TCS, когато някое колело пробуксува. Когато включа TCS от бутона, индикаторът на бутона и този на таблото светят постоянно.

Dob4i
23-12-2011, 23:05
При мен е същото, само че излгежда ни се разминават разбиранията за включен и изключен. Според мен като е изключен трябва да свети постоянно. Копчето е TCS off и предполагам като светне там би трябвало да е изключен. Нека някой, ако знае да сподели...

ecotronic
23-12-2011, 23:12
Аз според мен като е изключен трябва да свети постоянно. Копчето е TCS off и предполагам като светне там би трябвало да е изключен.

Има логика в това, което казваш. Но тогава и на таблото все ще си свети индикацията.

Малко off topic:

Ето тук (http://vbox7.com/play:14ee61ecd8) пример за добре работещ TCS :drive:

Dob4i
23-12-2011, 23:18
При мен когато свети копчето TCS, на таблото ми свети постоянно индикатора. Когато не свети копчето, индикатора почва да мига само при пребуксуване на гумите, иначе не свети.

ecotronic
23-12-2011, 23:23
Точно така е и при мен. Излиза, че при изключен TCS или буксуващи колела, индикаторът на таблото свети.

nightroller
23-12-2011, 23:52
Колеги, аз имам VDC, което е горе-долу същото, значи какво се случва - тракшън контрола е перманентно включен по условие, когато някое от колелата загуби сцепление на тахометъра на оборотомера при мен има иконка която започва да мига докато системата не стабилизира колата. Бутона е за изключване на системата - това се прави примерно в дълбок сняг за да не ви подведе или при рацерски изпълнения но това е силно казано при този автомобил.

Основното приложение на бутона за изключване на системата е да може тя да се изключва.
Самото въздействие (субективно) на действието на тази система е отнемане на газта и/или натискане на спирачката на някое от колелата според въведения алгоритъм.

Системата действа грубо.

П.П. тепърва ще изследвам действието на тази система при Мерцедеса и ще сравнявам.

Omni
24-12-2011, 00:26
Колеги, аз имам VDC, което е горе-долу същото, значи какво се случва - тракшън контрола е перманентно включен по условие, когато някое от колелата загуби сцепление на тахометъра на оборотомера при мен има иконка която започва да мига докато системата не стабилизира колата. Бутона е за изключване на системата - това се прави примерно в дълбок сняг за да не ви подведе или при рацерски изпълнения но това е силно казано при този автомобил.

Основното приложение на бутона за изключване на системата е да може тя да се изключва.
Самото въздействие (субективно) на действието на тази система е отнемане на газта и/или натискане на спирачката на някое от колелата според въведения алгоритъм.

Системата действа грубо.

П.П. тепърва ще изследвам действието на тази система при Мерцедеса и ще сравнявам.

В книжата на автомобила е обяснено следно:

The flashing of the warning light when travelling
indicates the cutting in of the VDC system
Единственото нещо, което немога да разбера е cutting прекъсване или рязане :surrender:
Премигването на предупредителна светлина, когато пътувате
показва cutting на система VDC. И какво ще рече това,че е нормално ли?

nightroller
24-12-2011, 00:51
В книжата на автомобила е обяснено следно:

The flashing of the warning light when travelling
indicates the cutting in of the VDC system
Единственото нещо, което немога да разбера е cutting прекъсване или рязане :surrender:
Премигването на предупредителна светлина, когато пътувате
показва cutting на система VDC. И какво ще рече това,че е нормално ли?

в случая май става дума за намеса на системата значи аз имам случай миналата година точно по това време - изпреварвам в коловози след магистрала Хемус, смисъл изпреварвам здраво, при преминаването от коловозите в моето платно и сеченето на тия в насрещното, VDC се включваше перманентно със спирачките (пак субективно) ако ми беше отнела газта нямаше да мога да изпреваря.

savoibul
24-12-2011, 11:26
Колеги, аз имам VDC, което е горе-долу същото, значи какво се случва - тракшън контрола е перманентно включен по условие, когато някое от колелата загуби сцепление на тахометъра на оборотомера при мен има иконка която започва да мига докато системата не стабилизира колата. Бутона е за изключване на системата - това се прави примерно в дълбок сняг за да не ви подведе или при рацерски изпълнения но това е силно казано при този автомобил.

Основното приложение на бутона за изключване на системата е да може тя да се изключва.
Самото въздействие (субективно) на действието на тази система е отнемане на газта и/или натискане на спирачката на някое от колелата според въведения алгоритъм.

Системата действа грубо.

П.П. тепърва ще изследвам действието на тази система при Мерцедеса и ще сравнявам.
Колега бъркаш се че е същото, на твоя бутон трябва да пише ASR, а което при 166 означава че имаш и VDC. ASR е система за контрол на приплъзването, която натиска спирачка на съответното колело което превърта, за да може деференциала да предаде усилието на другото двигателно колело, освен това тя спира и притокът на гориво (връща газта). Доката TCS действа само чрез натискане на спирачка на превъртащото колело и не връща газта.

Нека да обобщим:
- 166-те на които пише на бутона пред скоростния лост ASR връщат газта (освен че натискат спирачка) при пробуксуване и имат VDC (система против поднасяне), тяхната индикация на таблото се намира при оборотомера.
- 166-те на които пише на бутона пред скоростния лост TCS само натискат спирачка на съответното пробуксувало колело, не връщат газта и индикацията на таблото им се намира м/у бутона CHEK и индикацията за круиз контрола (както на снимката по-горе в темата)

П.П. инече TCS е в готовност когато на бутона пред скоростния лост не му свети лампата и на таблото не свети индикацията. При задействане започва да мига индикацията на таблото, а системата е изключена когато индикацията на таблото и на бутона свети постояно.

Boby
25-12-2011, 16:45
Аз карам с постоянно включен ТЦС и на таблото почва да мига индикацията когато загуби сцепление.Прави ми впечатление, че дори с включен ТЦС пак може да запари гумите.Преди със старите гуми си направих експеримент.Те бяха на галоши и беше леко мокро.От старт на място с много газ тръгнах, траншъна мигаше постоянно, но гумите пак замирисаха много!Нещо или не работи тази система, както трябва или сработва много бавно.Днес пробвах да тръна на баир в/у чист лед с вече хубави зимни гуми.Без тракшъна никакъв шанс.Почна да боксува и да се свлича надолу.С включен тракшън първоначално пробоксува след което почна да мига индикацията и леко с пробоксувания и малко газ тръгна на същия баир.Системата явно свърши работа, но при много газ боксуваше и дори и с тракшън много трудно тръгна.

savoibul
25-12-2011, 19:44
Аз карам с постоянно включен ТЦС и на таблото почва да мига индикацията когато загуби сцепление.Прави ми впечатление, че дори с включен ТЦС пак може да запари гумите.Преди със старите гуми си направих експеримент.Те бяха на галоши и беше леко мокро.От старт на място с много газ тръгнах, траншъна мигаше постоянно, но гумите пак замирисаха много!Нещо или не работи тази система, както трябва или сработва много бавно.Днес пробвах да тръна на баир в/у чист лед с вече хубави зимни гуми.Без тракшъна никакъв шанс.Почна да боксува и да се свлича надолу.С включен тракшън първоначално пробоксува след което почна да мига индикацията и леко с пробоксувания и малко газ тръгна на същия баир.Системата явно свърши работа, но при много газ боксуваше и дори и с тракшън много трудно тръгна.Ама точно това обясних при предишният ми пост, TCS не връща газта и когато дадеш много газ, системата просто няма какво да направи. Тя е ефективна при нормално каране, да може да накара деференциала да предаде усилието на колелото което има по-добро сцепление с пътя, но в случай че дадеш много газ и двете колела пробуксуват, тя няма какво да направи. Ето за това ASR е много по ефективна, относно това да запази сцепление с пътя.

ecotronic
08-01-2012, 17:06
Вчера движехме с един баварец (не помня какъв точно модел) на непочистен от снега участък. Снегът беше с дебелина около 15 см а под него лед. Алфинката нямаше никакви проблеми. А баварецът така се окопа, че трябваше да действаме яко с лопатите.
Гумите привидно бяха с еднаква шарка.

Boby
25-01-2012, 23:16
Крайно разочарован съм от този ТЦС.Абсолютно никаква работа не върши при дълбок сняг и киша.Върти гуми, мига си лампата на таблото, а колата си седи на едно место.Просто това е някаква пародия на ТЦС!:hmm:

ecotronic
26-01-2012, 10:04
Предназначението на TCS-а е да помогне в ситуация, когато едното водещо колело е стъпило на хлъзгав участък, но другото не е. Тогава TCS-ът задейства спирачката на буксуващото колело и по този начин въртящият момент се предава към другото колело. Когато и двете водещи колела са стъпили на хлъзгаво и буксуват, естествено е TCS - ът да не върши работа. Това в крайна сметка е автомобил а не верижен трактор.

ACEHOB
26-01-2012, 10:56
Крайно разочарован съм от този ТЦС.Абсолютно никаква работа не върши при дълбок сняг и киша.Върти гуми, мига си лампата на таблото, а колата си седи на едно место.Просто това е някаква пародия на ТЦС!:hmm:

Аз не съм на същото мнение. Много хубава работа си върши системата. Без нея почти не мога да тръгна при заледен участък а със нея - никакъв проблем.
Просто TCS работи страхотно НО при леко натиснат педал на газта.

Linkestis
26-01-2012, 11:32
върши работа ама като тръгваш пред блока :)

ACEHOB
26-01-2012, 12:04
върши работа ама като тръгваш пред блока :)

:) При теб случая е друг - все пак тази кола не е за офроуд :)

nightroller
26-01-2012, 13:22
Крайно разочарован съм от този ТЦС.Абсолютно никаква работа не върши при дълбок сняг и киша.Върти гуми, мига си лампата на таблото, а колата си седи на едно место.Просто това е някаква пародия на ТЦС!:hmm:
Боби, ако искаш на стане нещо в дълбок сняг е наложително да изключиш всички спомагателни системи - най-много да те подведат ;) факт. Става дума за дълбок сняг. Иначе VDC-то е много добра система според мен досега няколко пъти се е справяла перфектно.

ecotronic
26-01-2012, 15:23
В крайна сметка, определящото за изхода от каквато и да е ситуация на пътя си остава "задкормилното устройство"

Такива системи, които дискутираме по-скоро компенсират липсата на умения у шофьорите с по-малко опит.

Boby
26-01-2012, 16:53
Снощи си тръгнах от работа в големия снеговалеж.На паркинга имаше сняг колкото до вратите на колата.Изкарах я назад без никакъв проблем.Щом пробвах да тръгна напред никакъв шанс.Тракшъна си мига, колата си върти гуми с 1000-1200 оборота на мотора и нищо не се случи.Сутринта на същия паркинг в още по-дълбок сняг без включен тракшън минавах нарочно няколко пъти през паркинга напред, назад и не закъсах никъде.Какъв е извода?

ecotronic
26-01-2012, 17:00
Снощи си тръгнах от работа в големия снеговалеж.На паркинга имаше сняг колкото до вратите на колата.Изкарах я назад без никакъв проблем.Щом пробвах да тръгна напред никакъв шанс.Тракшъна си мига, колата си върти гуми с 1000-1200 оборота на мотора и нищо не се случи.Сутринта на същия паркинг в още по-дълбок сняг без включен тракшън минавах нарочно няколко пъти през паркинга напред, назад и не закъсах никъде.Какъв е извода?

Вероятно се опитваш да кажеш, че TCS в някои ситуации повече пречи отколкото помага. Аз не се сещам за ситуация в която TCS би попречил. Освен ако не си вдигнал във въздуха водещо колело и искаш то да се върти.

Boby
26-01-2012, 17:07
Боби, ако искаш на стане нещо в дълбок сняг е наложително да изключиш всички спомагателни системи - най-много да те подведат ;) факт. Става дума за дълбок сняг. Иначе VDC-то е много добра система според мен досега няколко пъти се е справяла перфектно.

Е сигурно е добра.И аз търсих 166-ца с VDC, ама в крайна сметка взех само с TCS.:-D До сега не са ме бутали никъде и не съм закъсал никъде, но ми прави впечатление, че с и без TCS на сняг разлика няма.Единствената рзлика е, че ми пили накладките.Виж на лед ми помогна веднъж да тръгна.

---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:06 ----------


Вероятно се опитваш да кажеш, че TCS в някои ситуации повече пречи отколкото помага. Аз не се сещам за ситуация в която TCS би попречил. Освен ако не си вдигнал във въздуха водещо колело и искаш то да се върти.

Не.Не казвам, че пречи, а че не помага.

Bobo
26-01-2012, 18:49
Е сигурно е добра.И аз търсих 166-ца с VDC, ама в крайна сметка взех само с TCS.:-D До сега не са ме бутали никъде и не съм закъсал никъде, но ми прави впечатление, че с и без TCS на сняг разлика няма.Единствената рзлика е, че ми пили накладките.Виж на лед ми помогна веднъж да тръгна.

---------- Post added at 17:07 ---------- Previous post was at 17:06 ----------



Не.Не казвам, че пречи, а че не помага.

Работата на тези системи е изчислена перфектно при перфектна геометрия на колата и нови гуми ;) Иначе е нормално при екстремни условия най-добрия да е човека ;) иначе нямаше да ни има само роботчета :thumbup:

ecotronic
26-01-2012, 20:59
Като се заговорихме за TCS, ми възниква следния въпрос:
На мен ми се се случвало да вдигам на крик водещо колело и на работещ двитател и включена предавка да го оставям да се върти (това съм го правил на автомобили без такива екстри). Та си мисля с TCS, който си работи по подразбиране, такава манипулация не е ли опасна? Би трябвало колата да падне от крика.

savoibul
27-01-2012, 08:22
Като се заговорихме за TCS, ми възниква следния въпрос:
На мен ми се се случвало да вдигам на крик водещо колело и на работещ двитател и включена предавка да го оставям да се върти (това съм го правил на автомобили без такива екстри). Та си мисля с TCS, който си работи по подразбиране, такава манипулация не е ли опасна? Би трябвало колата да падне от крика.На празен ход на мотора не съм убеден че ще падне, но при подаването на малко газ и работеща коректно система TCS или ASR, би трябвало да натисне спирачка на колелото което е във въздуха и да предаде усилието на стъпилото на земята колело, от което следва че ще падне.:shocked:

Bobo
30-01-2012, 22:04
Не е толкова тъпа системата споко, нали вижда че колата не се движи бре ;)

ecotronic
30-01-2012, 22:08
Не е толкова тъпа системата споко, нали вижда че колата не се движи бре ;)

Това означава ли, че ако потеглям с повечко газ и едното колело е стъпило на лед а другото на сухо, системата няма да сработи?

Bobo
30-01-2012, 22:11
Това означава ли, че ако потеглям с повечко газ и едното колело е стъпило на лед а другото на сухо, системата няма да сработи?

Ще се опита но като види че не помръдваш ще се откаже веднага ;)

ecotronic
30-01-2012, 22:19
Ще се опита но като види че не помръдваш ще се откаже веднага ;)

По таз логика, ако помръдне, няма да се "откаже" и ще сработи. Та ако няма датчици по окачването от които да и става ясно, че едното колело е във въздуха, би трябвало да се срути от крика.

Bobo
30-01-2012, 22:28
По таз логика, ако помръдне, няма да се "откаже" и ще сработи. Та ако няма датчици по окачването от които да и става ясно, че едното колело е във въздуха, би трябвало да се срути от крика.

Тц няма датчици и няма да се срути ;) Няма как да помръдне ;)

lordliness
30-01-2012, 23:23
Защо като вдигна едното колело и я запаля на свободна скорост, вдигнатото колело се върти

Boby
30-01-2012, 23:44
Защо като вдигна едното колело и я запаля на свободна скорост, вдигнатото колело се върти

Защото елементите в ск. кутия които се въртят при пуснат съединител(първичния вал на кутията), чрез маслото в нея увличат елементите, които не се въртят докато не включиш някоя предавка.Ако хванеш колелото с ръка то ще спре.Същото се получава и при много ниски температури, като запалиш двигателя и пуснеш съединителя.Ако колата няма какво да я задържи може да мръдне леко напред.

Bobo
30-01-2012, 23:44
Защо като вдигна едното колело и я запаля на свободна скорост, вдигнатото колело се върти

А сега де що се върти?

nightroller
30-01-2012, 23:48
А сега де що се върти?

щото има маслен съединител с перки като при американските таралясници от миналия век ;)

ecotronic
31-01-2012, 10:14
Тц няма датчици и няма да се срути ;) Няма как да помръдне ;)

Говоря за крик, не за подемник. Ако не съм дръпнал ръчната или застопорил колелата..... Запален двигател, включвам на скорост, пускам съединителя, колелото, което е във въздуха започва да се върти и понеже другото водещо колело не се върти, TCS ът си мисли, че букскувам и задейства спирачката на въртящото се колело. Въртящият момент започва да се предава към другото колело и колата се задвижва, защото крикът не се явява никакво съпротивление. А след като се задвижва, TCS - ът не се "отказва" и...........:roll2:


Ще го пробвам това, като се позатопли атмосферата:coolio:

Ivo Rossi
31-01-2012, 12:06
Говоря за крик, не за подемник. Ако не съм дръпнал ръчната или застопорил колелата..... Запален двигател, включвам на скорост, пускам съединителя, колелото, което е във въздуха започва да се върти и понеже другото водещо колело не се върти, TCS ът си мисли, че букскувам и задейства спирачката на въртящото се колело. Въртящият момент започва да се предава към другото колело и колата се задвижва, защото крикът не се явява никакво съпротивление. А след като се задвижва, TCS - ът не се "отказва" и...........:roll2:


Ще го пробвам това, като се позатопли атмосферата:coolio: И аз съм на това мнение,найстина е интересно това...

Bobo
01-02-2012, 02:43
Говоря за крик, не за подемник. Ако не съм дръпнал ръчната или застопорил колелата..... Запален двигател, включвам на скорост, пускам съединителя, колелото, което е във въздуха започва да се върти и понеже другото водещо колело не се върти, TCS ът си мисли, че букскувам и задейства спирачката на въртящото се колело. Въртящият момент започва да се предава към другото колело и колата се задвижва, защото крикът не се явява никакво съпротивление. А след като се задвижва, TCS - ът не се "отказва" и...........:roll2:


Ще го пробвам това, като се позатопли атмосферата:coolio:

Пробвай и сподели ;) Че ние коли с ТЦС не сме виждали ;)

NVG
01-02-2012, 08:28
Говоря за крик, не за подемник. Ако не съм дръпнал ръчната или застопорил колелата..... Запален двигател, включвам на скорост, пускам съединителя, колелото, което е във въздуха започва да се върти и понеже другото водещо колело не се върти, TCS ът си мисли, че букскувам и задейства спирачката на въртящото се колело. Въртящият момент започва да се предава към другото колело и колата се задвижва, защото крикът не се явява никакво съпротивление. А след като се задвижва, TCS - ът не се "отказва" и...........:roll2:


Ще го пробвам това, като се позатопли атмосферата:coolio:
Според мен ще се случи точно това, което описваш. Системата няма как да разбере дали си на крик или си "стъпил" на неравна повърхност. Освен това в момента, който TCS-а прехварли момента на другото колело, то и задните ще се завъртят. ABS-a ще го регистрира като движение и колата ще си потегли харабийската.
Ако някой ден го пробваш, пиши за резултата. Във всеки случай според мен е рисковано.