PDA

View Full Version : Алфа 145 1.6 Боксер-проблем



zvezdelin
04-03-2011, 22:03
Ами нов съм във форума и съм от Стара Загора, това ми е първата Алфа 145 1.6 Боксер 95г. сдобих се с нея след като направих чист бартер дадох. Замених си Голфа 3 за тази Алфа. Стори ми се много красива и екстрите които имаше са доста(климатик,ел. пакет,сервоуправление,абс,аирбаг,аларма,лети джанти 15ки), докато голфа нямаше нищо беше 92г. Алфата я взех от една жена тя каза че за нея била много мощна и не и трябвало толкова "бърза" кола. Като правихме бартера тя заведи голфа на сервиз където му направиха диагностика и така се реши да го вземе.. Като за начало в Алфата имаше доста козметични дефекти, които трябваше да се оправят, като провиснал таван скъсана и много мръсна тапицерия, на вратите отлепена тапицерията, таблото е счупено долу до мястото за СДто.. Мислих си че е само това... НО грешах, не съм правил все още диагностика защото незнам къде да я закарам в Стара Загора където разбират и да не режат глави..
Проблема е следният.. Колата като е в движение и понякога ми се показва една червена лампа на таблото за инжекциона. На ден по няколко пъти ми се показва в ДВИЖЕНИЕ и от самосебеси се изключва. Има мирис на суров бензин. Много висок разход, градско около 20л/100км това е ориентировъчно, но е много висок !!! Разбрах че попринцип тези алфи имат висок градски разход но това при мене се дължи на някакъв проблем. Иначе си държи идеална температура на двигателя. Също така забелязах, че когато направя един старт-тоест от място да ускоря до 80-100км за най-кратко време 1старт=виждам как нивомера на бензина пада...
Гледах във форума, опитах със търсачката, но неможах да намеря като моят проблем. Колата няма газово. Има някакъв спортен филтър.. възможно ли е той да е един от виновниците за разхода, също така колата не е с оригиналният катализатор, а някакъв заместител. Може ли този заместител на катализатор да ми играе някаква роля ? Колата има едно леко притрисане на място. Оборотите, които държи са най-малко950 по малко не минава.. дори е трудно на място да ги държи стрелката се колебае.. 950-1100 иначе като се запали държи високи обороти и постепенно падат, но това май е било нормално.. ако съм забравил да спомена нещо питайте.. а аз моля да ме насочите към майстор или да се опитам да пипна нещо тук там да видим какво ще стане..

mihail_mladenov
04-03-2011, 22:12
Честито за Алфата, дано да имаш само безаварийни километри с нея.

ivan dimitrov
04-03-2011, 22:23
---

nhg
05-03-2011, 01:58
Първо добре дошъл и честито за алфата - много по-хубава кола е от голфа (казвам го от личен опит).
Боксера НЕ трябва да тресе на място - може да имаш за смяна кабели/свещи, евентуално за почистване дюзи; както колегата по-горе писа е възможен проблем с този заместител на катализатора. Най-добре диагностика, там ще си покаже!
За лампата: моята също свети отвреме-навреме, не намерих някаква закономерност.
Разходът не трябва да е толкова висок, но по-малко от 11-12 градско не бива да очакваш. Провери за течове и/или спукани/разкачени бензинопроводи щом мирише на бензин!
Иначе боксера е уникален мотор, не е капризен и е доста евтин за поддръжка. Успех!
пс: За СтЗ може да потърсиш някой колега от форума, той със сигурност ще те насочат правилно

milenataa
05-03-2011, 11:13
Вътре във купето усеща ли се миризма на бензин ?

zvezdelin
05-03-2011, 11:17
Понякога ми свети и ключа за имобилайзера.. трябва да изгася и да запаля за да изгасне иначе си свети без да спира.. но това няма да е чак такъв проблем.. Също така има ли някаква паста, която да премахва надраскано от стъкло.. защото предното ми стъкло е много гадно надрано от рамото на чистачката защото е счупена и не държи перото както трябва и дере стъклото .. Поне малко да се заличи надрасканото, дали ще има такъв вариант..

Deutscher
05-03-2011, 14:09
Честито и от мен колега,много безаварийни километри с алфата и по-малко ремонти.Аз също карам боксер,но моята е 1.3.За оборотите при запалване си е нормално да ги вдигне(при моята достигат 2000) и ги сваля постепено до около 900-1000.За чека на дюзата(диагностика),и др. ремонти при проверен айстор,който разбира от италянки,че аз минах през ада докато не открих форума.(на мен този проблем ми го отстраниха за 15 мин.,ама не помня какво беше).Боксера по принцип си тресе малко,но притрисането го имаше и при мен,смених кабелите и свещите и изчезна.За катализатора или в твоя случай заместител,според мен най-добре го махни,че ти спъва колата вероятно,после може да и сложиш и един чип и си в джаза.Успех!

zvezdelin
05-03-2011, 17:10
Ами в купено не се усеща мирис на бензин, освен ако не е отворена вратата. Най-много мирише от ауспуха, което ме навежда на мисълта че не го изгаря пълноценно. Има и спортен филтър но едва ли ще е от него. Тези дни ще я закарам на една компютърна диагностика да видим какво ще кажат.

tito
05-03-2011, 20:09
честито за алфата колега, пожелавам ти безавариино шофиране. Аз съм със същия двигател и съм мн доволен,разхода за зимно време е 13-15 взависимост от това колко студена я караш. За спортния филтър аз също имах но лятото си го смених с стандартен понеже мн вдига температура.За светването на инжекциона, при мен се оказа ламбда сонда(предната зима имах разход 20/100), но след смяната продължава да ми светва като вдигне около 75-80градуса(незнам каква е закономерността). А иначе разхода си ми падна на 11-12 лято и 13-15 зима. С тавана аз ходих на тапицер взема ми 100лв. Ако има др питай.....

as0s00
05-03-2011, 22:38
Колега,честита Алфичка,проблема с разхода,както аз и мн други от форума,мисля че са го имали,на 80% е от ламбдата,единственият и най-удачен вариянт ти е да отидеш на диагностик,тъкмо ти е новичка и не е лошо да я преслушат и да ти кажат кое какво що,за да знаеш!!!

Поздрави!!!

tonov
05-03-2011, 23:33
За тавана има и опция да си вземеш втора ръка от някоя кола след '97. Тогава променят типа на тапицерията - те не се разлепват.

mordohy
09-03-2011, 15:49
Честито, колега и добре дошъл!
Богатата смес, за която говориш, се получава от ламбда сонда, МАП сензор и датчика за температура на антифриза.
Горе-долу в тоя ред.
Огледай си първо всички тънки маркучета по всмукателния колектор. Не е изключено, някое да е напукано, скъсано или просто запушено.
Тоя инжекцион е доста стабилен и не би трябвало да имаш проблеми.
Разбира се, диагностиката ще е най-доброто решение!
Успех!

zvezdelin
23-03-2011, 16:27
колата ще отива за скрап.. Просто трябва да се налеят много пари в тази кола с които не разполагам.. свети лампата на инжекциона, гори много, таблото е счупено, тавана е целият отлепен, има дупка в предната броня, държачите на фаровете са счупени, има изстървал амортисьор, има виещ лагер, гори масло, отзаде отстрани тапицерията е отлепена, климатика неработи, отзаде яде гумите на една страна, чистачките са счупени, предното стъкло е надрано от чистачките защото са счупени, цялата кола се запотява в движение (проблем с вентилацията)... ами като цяло е това за което се сещам и няма смисъл от ходене на диагностика, защото една диагностика няма да оправи работата... някой знае ли колко могат да ми дадат за тази кола в някоя автоморга ориентировъчно..

danko123
23-03-2011, 20:45
250-400лв максимум.

zvezdelin
24-03-2011, 14:43
значи няма смисъл.. аз ако продам джантите за 250 и ако я дам за желязо ще взема още 450..

danko123
25-03-2011, 07:14
Много трудно да вземеш 450лв за нея,ако е даваш за желязо.най добре е да я разглобиш и продадеш на части ,а купето за желязо.не се заблуждавай че като тежи 1тон Х 0,45ст=450лв.Грешка.Ще ти отбият гуми,пластмаса,седалки,стъкла и още нещо ще измислят.така че като дръпнеш чертата ще останеш разочарован.Ще ти дам пример- моята Капа купето излезна 800кг след като го разглобих нацяло.Алфата да не би да е голяма колкото нея?Не се колебай,разглобявай и продавай на части.по трудно си събираш парите, но повече,нека не те домързява защото ще влезнеш още пповече вътре.

man_un
25-03-2011, 11:09
Съжалявам, че така се е получило с твойта кола, но ако ще я разглабяш на части пусни едно лс, че ми трябват няколко неща.

infernus
28-03-2011, 00:12
колата ще отива за скрап.. Просто трябва да се налеят много пари в тази кола с които не разполагам.. свети лампата на инжекциона, гори много, таблото е счупено, тавана е целият отлепен, има дупка в предната броня, държачите на фаровете са счупени, има изстървал амортисьор, има виещ лагер, гори масло, отзаде отстрани тапицерията е отлепена, климатика неработи, отзаде яде гумите на една страна, чистачките са счупени, предното стъкло е надрано от чистачките защото са счупени, цялата кола се запотява в движение (проблем с вентилацията)... ами като цяло е това за което се сещам и няма смисъл от ходене на диагностика, защото една диагностика няма да оправи работата... някой знае ли колко могат да ми дадат за тази кола в някоя автоморга ориентировъчно..

И моето стъкло е надрано от чистачките, ако можеш сам и измери компресията което не е много лесно. Ако има "Ветър" дръгото се прави. Няма ти казвам аз колко пари съм налял в тази кола за да и имам малко доверие че няма да хАртисам някъде... не че не се е случвало де, и все на магистрала.. Та ако има Ветер, виж някой майстор който няма проблем с боксерите, че повечето боксери дето имат проблем, имат проблем с майсторите първо :)