Log in

View Full Version : Помогнете ми за стартера



botzko
20-08-2006, 14:11
Значи ходих до морето преди 3-4 дена. Като стигнах колата загуби и ума и дума, въртя ключа да запаля и неще издаваше един цъкащ звук само. С бутане се пали. В началото реших, че е от акумолатора ама на връщане минахме през Пловдив при един познат и той той ми даде ток уж да запаля ама все си тая пак това цъкане. След 3-4 опит вече и цъкането не се чува :( Като дам на контакт светлините си светят на таблото, като врътна ключа да пусне стартера светят по слабо, но нито цъкане нито нищо... Това което знам за стартера е, че към него трябва да отиват 2 кабела единия от ключа (тънък) и един от акумолатора по-дебел. Гледах и търсих. Намерих на едно място където се събират 3 кабела единия е тънък и два по дебели ама като ги проследих те отиват на маса ... Има един кабел от акомолатура който отива на едно място ама си мисля че това там трябва да е динамото.

Може ли някой да ми упише как изглежда самия стартер и горе долу къде би трябвало да се намира.

P.S. Като не разбирам много много и цяла приказка сътворих за един въпрос :)

bongo
20-08-2006, 14:49
кажи какъв ти е мотора?

Bobi_33
20-08-2006, 15:30
Не е от стартера,може да от лоши връзки по ел. инсталацията,може да е и от контактния ключ.Просто трябва да се замери

botzko
20-08-2006, 15:31
боксер 1.5 ... абе май е точно това с 3-те кабела. сега гледам тука менюала дето е даден в една от миналите теми и там има картинка точно на това което съм гледал само че 05-7 я няма като страница :(. Както и да е де ... Може ли да ми обясните как точно работи стартера. Познанията ми са следните: като се завърти ключа протичат 12 волта ток и отварят една бобина. След като бобината се отвори протичат 12 волта ток от акумолатура и минават по кабел след бобината нетатък за да завъртат стартера. Мога ли по някакъв начин да прескоча бубината и с един кабел директно да посна ток така че да завърти стартера и да видя дали той не се върти или птоблем е преди него по кабелите или бубината.

botzko
20-08-2006, 15:35
Това със замерването ми е ясно :) Т.е. разясниха ми го, но как точно се замерва???? Слагам едната клема на маса, а другата там където отиват двата кабела от ключа и акомулатора. Когато не въртя ключа трябв да имам 0 волта, а като завъртя ключа да имам 12 нали? Ако ги нямам значи е в ел инсталацията ако ги имам е по-дълбоко.

Bobi_33
20-08-2006, 15:35
Има един кабел от акомолатура който отива на едно място ама си мисля че това там трябва да е динамото.

Може ли някой да ми упише как изглежда самия стартер и горе долу къде би трябвало да се намира.

:)
Тва дето го мислиш, че е динамо е стартера :|

Bobi_33
20-08-2006, 15:42
До шалтера на стартера отиватънък черен кабел. При подаване на стартер от контактния ключ навъпросния кабел трябва да имаш 12V, а не при контакт.

botzko
20-08-2006, 17:15
добре сега отивам пак да погледна какво става ... :) и ще пиша, щото пак ще имам въпроси ...

bongo
20-08-2006, 17:42
иначе стартера е под въздушния филтър по продължение на колата сочи

botzko
20-08-2006, 18:36
така ... сега http://alfa33.hit.bg/DSCF0106.JPG до колкото разбирам това трябва да е стартера ... http://alfa33.hit.bg/DSCF0108.JPG тук се вивда един дебел черен кабел в дясно и един тънък в ляво. Дебелия е хванат с гайката, а тънкия с бялата букса :). по дебелия кабел непрекъснато има 12V защото е вързан директно към акумолатора, а към бялата букса не отива нищо ... независимо дали давам клуча на стартер или не ...
http://alfa33.hit.bg/DSCF0109.JPG
Като проследявам тънкия черен кабел и стигам до маса :( (на едно място се събират много кабели и са облепени та мове и от там да бъркам нещо)
Аз трябва да измервам кабела с бялата букса нали така? И ако взема друг кабел и го свърва директно с + на акумолатора стартера трябва да завърти ...
P.S. добре че има конвертор за кирилица :)

Venci
21-08-2006, 21:50
Мале, мале колега... Как си се оплел... :lol: Споко! Сега да кажа нещо аз, като един изявен псевдо-жичкаджия. Стартера май си го намерил. Към него отива един дебел кабел от плюсовата клема на акумулатора. Там има постоянно +12 волта. Този кабел се захваща с гайка! А под нея има друга гайка. С нея се закрепна един кабел, който се вижда съвсем малко от него. Той тръгва от шалтера и захранва стартера. Ако си смел и не те е шубе от искри? Намери си една дебела отверка и ВНИМАТЕЛНО без да опреш на маса опри отверката на двете гайки за които ти обясних. Така прескачаш шалтера и подаваш захранване директно на четките на стартера :D . Според мен твоят проблем и или от хлабави клеми на акумулатора, или от самия акумулатор. В краен слечай от хлабави връзки на горе споменатите гайки. Ако има нещо звънкай! :wink:

botzko
22-08-2006, 08:53
вчера не ми остана време да правя нищо щото с жената сме се разбрали веднъж тя готви веднъж аз та .... Сега гледах стартера на един колега (той е с голф ама те са еднакви по форма ..) Значи това което съм намерил е точно стартера. При него видях това което казваш за двете гайки ... Е при мене като гледах не видях тънкия кабел там та може и това да ми е проблема, но довечера ще се занимавам да гледам по обстойно.

П.С. ако има нещо ще казвам ...

botzko
22-08-2006, 19:51
За жалост има само искри ... сега какво мога да направя ....
Някой може ли да ми даде идея какво може да се повреди в самия стартер и дали се продават части за стартери или трябва да купувам нов?

Yon
23-08-2006, 11:34
Четките на стартера ти са си заминали :wink:

Venci
24-08-2006, 21:46
Разглобяване му е майката. Щом като си "прескочил" шалтера и няма никой... Къде каза, че живееш. В София има много места където правят стартери. На някои от тях даже ти го свалят и качват за 10-20 лв. Въпроса е да стигнеш до там. Бутат те да запалиш и отиваш. Четките не са кой знае какъв сериозен проблем. Може и за 1 час да си готов.

botzko
16-09-2006, 22:17
Абе аз го свалих и го гледах. Оказа се, че четките са отишли. Казах да сменят и втулките а на всичкото отгоре смених и бендикса, че се оказа, че има развалени зъбчета. За цялото това дадох 50 лв.
Всичко беше добре в първите няколко паления, но миналия ден като реших да се прибирам от Благоевград спрях да заредя и изненада не пали ... пак въртя ключа на стартер и няма никой .... Видях се в чудо. Прибрах се с бутане ... На следващия ден реших да видя какво става. Седнах в колата завъртях ключа и тя взе, че запали. Това вече много ме учуди. Днеска ходих на работа с нея. Всичко беше наред. Като се върнах я изключих и реших да видя дали ще запали. Запали ама не .... ни звук ни стон .... Пипнах стартера и ми направи впечатление, че е много топъл. Бубината не беше толкова топла, но и тя си пареше .... Това така ли трябва да е?

Някой има ли си на идея защо като е загряла не ще да завърти?

Това което ми минава през акъла е да не би пластинката която се долепя да затвори веригата (при бубината) нещо да е попрецакана.

P.S. Да попитам макар, че утре ще разбера бубината капсолирана ли е или не?

Vesko84
27-03-2007, 19:00
Темата е от доста отдавна но ми е интересно проблемът реши ли си и какъв е бил. И моят стартер прави номера от време на време. Къде ти го правиха твоя?

Bobi_33
27-03-2007, 19:30
Темата е от доста отдавна но ми е интересно проблемът реши ли си и какъв е бил. И моят стартер прави номера от време на време. Къде ти го правиха твоя?

Смени си шалтера, ако не ела, ще ти го оправя :wink: