Log in

View Full Version : 2.4JTD за изпилване



MaschineS
19-03-2011, 01:04
Здравейте колеги алфисти. Имаше един период, в който се оглеждах за 166, но ме удари друга марка изневиделица и всичко пропадна. Отървах се от тази марка тези дни и пак взеха да ми шарят очичките към 166, естествено :devil:
Карал съм 2 алфи в живота си.
156 1.6TS - никакви проблеми, а настоящия собственик не е сменял повече от консумативи. Очудващо не скръцна за година един тампон на фона на масовото сплашване. Просто исках да разнообразя :bad_evil:
GTV V6TB - капарирах, карах я 4 дни и двигателят й тотално роди. Разминах се. Мразя този агрегат.
В последно време карам дизели. 1.9 TDi беше последният. Чипосван, източен, омръзна ми, автомобил без самоличност и индивидуалност.

Първо мислех да е V6 - 2.5 и 3.0 са добри агрегати, но цените на горивата не ми позволяват, а уважението към тях изключва газовата инжекция. Изчетох целия раздел във форума за трети път. Знам че 166 е капризна, но да си различен никога не е било безплатно или евтино. Колата ще си я купувам сам от Германия, имам приятели, имам и нещо впредвид.
Въпросите ми са основно за след покупката.
За чип търся Bobo, но до къде може да стигне той. От 150 кончета на колко отиваме ако съм много надъхан и какво още сменяме освен съединителя, който и на 1.9 TDi умира за месец-два след чип. Какво още сменяме и при каква мощност ?
Кой може да ме ореди с по-прилична изходна генерация. Bobo ще съм признателен ако се включи в темата и обясни за този агрегат с какво може да е полезен, когато говорим за 166 ?

Hassel
19-03-2011, 02:07
Здравей колега,

Добре дошъл в форума, а и гледам че си от Пазарджик, пиши ако си мераклия да се видим да ти обясня някои неща, тъкмо да те повозя на моята да разбереш дали 2.4JTD може да върви :bad_evil:
Иначе по темата ти, 2.4JTD има достатъчно производствен ресурс да държи на доста издевания. Ако вземеш 140/150к.с версия, то тя заводски излиза със GT2056V турбина която 200к.с ги държи (според мен това й е границата, но...) Подходящ ремап, генерация на 60-63мм, заводският кулер, който спокойно държи до 200к.с , и си мисля че 170 к.с си ги докарал без проблем и 80-90 нютона отгоре, че и отгоре. Разбира се това е едва началото, има още доста варианти за подминаването на границата от 200к.с. Общо взето моторът е много приличен, и определено ще ти хареса.

ПС: Наскоро се ровичках в един форум в Англия, там един ентусиаст беше създал тема за своята 156 2.4 20В, със стойности от дино и показания: 360к.с; 700 нютона въртящ момент!!!!!!!! Изрод, на драг маже автомобили от класа на БМВ М3, ЦЛК АМГ и т.н.!!!!!

Поздрави :)

Kopeldaka
19-03-2011, 05:16
Здравей колега,

Добре дошъл в форума, а и гледам че си от Пазарджик, пиши ако си мераклия да се видим да ти обясня някои неща, тъкмо да те повозя на моята да разбереш дали 2.4JTD може да върви :bad_evil:
Иначе по темата ти, 2.4JTD има достатъчно производствен ресурс да държи на доста издевания. Ако вземеш 140/150к.с версия, то тя заводски излиза със GT2056V турбина която 200к.с ги държи (според мен това й е границата, но...) Подходящ ремап, генерация на 60-63мм, заводският кулер, който спокойно държи до 200к.с , и си мисля че 170 к.с си ги докарал без проблем и 80-90 нютона отгоре, че и отгоре. Разбира се това е едва началото, има още доста варианти за подминаването на границата от 200к.с. Общо взето моторът е много приличен, и определено ще ти хареса.

ПС: Наскоро се ровичках в един форум в Англия, там един ентусиаст беше създал тема за своята 156 2.4 20В, със стойности от дино и показания: 360к.с; 700 нютона въртящ момент!!!!!!!! Изрод, на драг маже автомобили от класа на БМВ М3, ЦЛК АМГ и т.н.!!!!!

Поздрави :)Колега турбото на 140/150 коня е GT2256V, не както си писал ти GT2056V. Заводския кулер е кофти дори само за чипната кола, камо ли за 200 коня, прекалено малък е и мега неефективен. Ще те помоля да дадеш линк на тоя англичанин с 20 клапановия MJET. Бях чел за някакъв постигнал много коне, само че с Nitrous, Water/Methanol injection and Prophane injection, демек от всичко да има.:horror:

MaschineS
19-03-2011, 10:48
Колега Hassel, сега ще ти пусна едно ПМ-че, защото на чипнато JTD не съм се возил - само на стандартно с добра поддръжка, а преди време покарах едно 2.5 V6, но май дизела ме е облъчил като въртящ момент вече.
Значи за над 200 коня отиваме на нов интеркулер, нов съединител, малко нови турбо пътища, чип от Bobo. Колата и се прави преди това основна ревизия с цялостно разглобяване на агрегата.
При тази мощност може ли някой да модифицира примерно предавателното число на последната предавка ми е интересно :knock:
EDIT : Един олекотен маховик ще бъде ли от полза, защото при 1.9 TDi печката много приятно ме изненада промяната.

Питам толкова директно, защото кола има купена и е в Берлин при един познат българин. 2.4 JTD 150 коня с всички екстри, включително и памет на седалките и с Zender пакет, черна. Ходи се до там, преслушва се и ако й има нещо се търси друга. Решил съм го и ми е въпрос на време само.

Много ще се радвам на малко внимание от Bobo, примерно някакво списъче при определена мощност да направи за над 200 коня. Идеята е ако може да се вдигне с промяна на предавателните числа и максималната скорост малко, защото при по-наяден двигател може би една по-дълга последна предавка няма да е проблем, т.е. не само за разтоварване. За маховик питах, защото вдигаше по-бързо обороти, макар да се губеше малко инерцията.

Jivko7777
19-03-2011, 21:27
6-та е достатъчно дълга за 240+ км ;) Които ще го достигаш когато си 200+ коне...

MaschineS
19-03-2011, 21:55
Ама колко бързо ще се върти коляновия вал при 240. И без това мисля да се сваля двигател и скорости по начало и ако въобще има момент ще е този :paddle:

Bobo
20-03-2011, 16:27
Ама колко бързо ще се върти коляновия вал при 240. И без това мисля да се сваля двигател и скорости по начало и ако въобще има момент ще е този :paddle:

Ами според мен ще си вдига 240 без драми ако има достатъчно мощност въпроса е защо те интересуват толкова оборотите при положение че няма дизел който да го задържиш при такъв зверски товар и да не му е противопоказно ;)

MaschineS
20-03-2011, 17:55
Ще си вдига, но аз питах за поддържане на такава скорост и става противопоказно заради оборотите, при които ги вдига. Какво е необходимо на този агрегат за 230-240 коня ми е интересно и тази турбина може ли да надуе дотам и на какво налягане ще е.

Jivko7777
20-03-2011, 17:59
Ще си вдига, но аз питах за поддържане на такава скорост и става противопоказно заради оборотите, при които ги вдига. Какво е необходимо на този агрегат за 230-240 коня ми е интересно и тази турбина може ли да надуе дотам и на какво налягане ще е.

До 240коня едва ли ще издържи и ще си поне на 1,7 холд...

Linkestis
20-03-2011, 18:21
Ами според мен ще си вдига 240 без драми ако има достатъчно мощност въпроса е защо те интересуват толкова оборотите при положение че няма дизел който да го задържиш при такъв зверски товар и да не му е противопоказно ;)

Защо да е проблем 240 км/ч и по-продължителното шофиране с тази скорост?И да е противопоказно?
Повече от година стискам зъби за пустия чип да доида при теб :(
Аз примерно точно това искам,да мога да вдигам поне 240км/ч и да ги държи.Не ми трябва самолетен старт :(

Bobo
21-03-2011, 01:50
Защо да е проблем 240 км/ч и по-продължителното шофиране с тази скорост?И да е противопоказно?
Повече от година стискам зъби за пустия чип да доида при теб :(
Аз примерно точно това искам,да мога да вдигам поне 240км/ч и да ги държи.Не ми трябва самолетен старт :(

Ами незнам с какво масло караш но при 4000 оборота и макс товар нормалната синтетика за 5 минути става на чорба ;) Темата въобще не е за форум има многоооо фактори които играят роля ;)

---------- Post added at 23:49 ---------- Previous post was at 23:48 ----------


Ще си вдига, но аз питах за поддържане на такава скорост и става противопоказно заради оборотите, при които ги вдига. Какво е необходимо на този агрегат за 230-240 коня ми е интересно и тази турбина може ли да надуе дотам и на какво налягане ще е.

Колега конете които споменаваш са абсолютно непостижими с тази турбина, ако искаш повече информация от мен просто ми звънни ;)

---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:49 ----------


До 240коня едва ли ще издържи и ще си поне на 1,7 холд...

На 1.7 холд бууст тая турбина е много далече от тези коне ;)

Jivko7777
21-03-2011, 01:54
Ами незнам с какво масло караш но при 4000 оборота и макс товар нормалната синтетика за 5 минути става на чорба ;) Темата въобще не е за форум има многоооо фактори които играят роля ;)

Е с какво масло тогава трябва да бъдем?
Примерно аз съм с Agip Evolution TurboDiesel 5W40 full sintetic, искаш да кажеш че не става за продължително натоварване ли? Дай пример тогава с други масла за нашите дизели?




На 1.7 холд бууст тая турбина е много далече от тези коне ;)

Казах го примерно, да разбере че работата е серизона :)

Bobo
21-03-2011, 01:59
Е с какво масло тогава трябва да бъдем?
Примерно аз съм с Agip Evolution TurboDiesel 5W40 full sintetic, искаш да кажеш че не става за продължително натоварване ли? Дай пример тогава с други масла за нашите дизели?



Казах го примерно, да разбере че работата е серизона :)

Изобщо не искам да изпадам в спорове и кое става и кое не затова написах който му трябва моето мнение да ми се обади - по мое лично мнение дизел който трябва да развива 200+ конски сили и 400+ нм на 4000 оборота трябва да се кара с естерни масла, ако му се прилагат продължителни такива натоварвания ;)

Linkestis
21-03-2011, 07:11
Ами незнам с какво масло караш но при 4000 оборота и макс товар нормалната синтетика за 5 минути става на чорба ;)

Мен ако питаш и без да е на 4000об си става на водичка :)
Благодаря за отговора :)

MaschineS
21-03-2011, 13:04
Bobo затова ми е последната предавка, а въпросът като цяло беше дали те има при скоростните кутии. На това, което съм платил му е чисто нова турбината и ще я изтъргувам за друга без проблем щом е необходимо. Ще се свържа задължително щом пристигне колата:devil:
ЕДИТ 1 : Дай модел на турбина, която би била удачна за над 200 коня. Имам човек в Германия, който се занимава с карантия и може да изнамери нещо преди да карат колата, защото тука са съсипани или струвам майка си и баща си.
ЕДИТ 2 : Голф 3 с присаден 2.4 чист дизел от транспортера има вече над 30-40 курса от по час поне на курс в червеното. Говоря за магистралата и посроянен товар от над 15 минутки без пускане на газта. Маслото е ARAL 5W40 от варел за дизелче, не се е скапало, двигателя е пушка все още. Нямам обяснение как не съм успял да го съсипя, но явно е щото е елементарен агрегат. Съмнява ме JTD-то да издържи на такова издевателство.

Hassel
29-03-2011, 10:12
Да 2256V е турбината на 150к.с версията, моя грешка. Моята е точно такава в момента. Пробвано е колата вдигна 240км/ч и ги държа няколко минути, оборотите бяха около 4300-4500. Та така, един Сивик ВТИ остана много лошо натупан от летящ старт на няколко километра разстояние. Нито се чуваха странни шумове, нито загря колата, нищо, все едно си я караш с 130, само дето мирише малко по-гадно вътре :) Момчето после ми каза.."Братле, мноого пуши бре, аз му казах, Ооо, не не, в момента е с намалена нафта и хич не пуши, още колко може да пуши не е истина :)

Та за мощности над 200к.с единственият вариант според мен е GTV2260 турбина. Такава е турбината на Х5 3.0д, 530д но след 2003-а година, тоест тази с 218к.с. и т.н. Аз точно мислех нея да слагам сега, обаче в момента съм в дилема да си продам ли автомобила, понеже ми изпадна едно Волво С60 Т5 и не мога да спя....Ще мисля още малко и ще видим кво ще става..

ПС: Колега не ти звъня понеже не съм се прибирал към ПЗ още. При първа възможност ще ти се обадя :)

Поздрави ;)