PDA

View Full Version : Проблем с нагряване на задното стъкло



Litex
19-03-2011, 13:00
Колеги,
след като се оправих с мигачите , излезе друг проблем.
Сега като натисна копчето на ръчката за чистачки (копчето за нагревателите отзад на стъклото)....не се случва нищо.
Нито светва лампичката на таблото,нито нагревателите работят....като сложим,че в момента нямам и задна чистачка.....като се запоти стъклото отзад и като вали дъжд...става ужас...

Имате ли идеи от къде може да идва проблема,че вече не ми се ходи по сервизи и ми се иска сам да открия проблема...

Проверих бушоните,но не виждам проблем там:)

Благодаря Ви предварително!

_power_
19-03-2011, 13:21
Ами...може самото лостче да е дефектирало..
Ако при натискане на бутона не чуваш щракане на реле значи е или релето или лостчето!

Litex
19-03-2011, 13:22
Ами...може самото лостче да е дефектирало..
Ако при натискане на бутона не чуваш щракане на реле значи е или релето или лостчето!

Всякаш се чува щракане на релето.

bobi_kz
19-03-2011, 14:07
провери бушона ;)

Litex
19-03-2011, 14:09
провери бушона ;)

Проверен е...

b_angelov
19-03-2011, 14:25
Проверен е...

Следва релето. Накрая електродите на нагревателите.

Litex
19-03-2011, 14:37
Следва релето. Накрая електродите на нагревателите.

Това реле как да го проверя?

kolev
19-03-2011, 15:16
вадиш някое друго и го забождаш на негово място. ако пак не стане , мериш напрежението на буксите на прозореца и гледаш за прекъснати пътечки.

_power_
19-03-2011, 15:47
Другото което ми дойде на ум е да провериш свръзките за нагревателя за окиси. Като много възможен вариант е прекъсване на кабела във гумения маншон който свързва купето с багажника!

b_angelov
19-03-2011, 15:53
вадиш някое друго и го забождаш на негово място. ако пак не стане , мериш напрежението на буксите на прозореца и гледаш за прекъснати пътечки.
Ако не се лъжа, така няма да стане, защото това реле има електроника, която включва и задържа котвата на релето за около 20 мин. Не съм сигурен дали въобще ще пасне обикновено реле в цокъла на релето за подгрева, а ако пасне дали ще работи изобщо.


ПП. Подлъгал съм се. Колегата kolev е прав. Мислех, че на 145 е като на GTV - с реле за време.

Извинявам се още веднъж. Пробвай с друго реле.

b_angelov
19-03-2011, 15:58
Ето и PFD от мануала с ел. схемата и подробности около инсталацията.

ПП. Моделите след '97 са с реле за време.

kolev
19-03-2011, 16:46
да, два варианта има, но електронното може да се замени с обикновено до колкото помня.

b_angelov
19-03-2011, 17:22
да, два варианта има, но електронното може да се замени с обикновено до колкото помня.
А тогава не трябва ли и бутончето да е задържащо?

Litex
30-03-2011, 21:58
Все още проблема си стои и не мога да разбера от къде е...дори индикационната лампичка на таблото не светва..

VLaDky88
31-03-2011, 15:10
И при мен е така :) от самото лостче на чистачките е. Натискам бутончето и докато го държа натиснато нагревателя работи и на таблото свети индикатора. Пусна ли го се връща и спира нагревателя. Явно бутончето незадържа в позиция включено. пробвай дали и при теб е така докато го държиш натиснато работи ли ?

kolev
31-03-2011, 17:42
Все още проблема си стои и не мога да разбера от къде е...дори индикационната лампичка на таблото не светва..
колега, мултицет имаш ли и намери ли релето на нагревателя

И при мен е така :) от самото лостче на чистачките е. Натискам бутончето и докато го държа натиснато нагревателя работи и на таблото свети индикатора. Пусна ли го се връща и спира нагревателя. Явно бутончето незадържа в позиция включено. пробвай дали и при теб е така докато го държиш натиснато работи ли ?
при теб май бутончето е проблема.

Litex
31-03-2011, 17:46
И да го държа пак не светва...

tonov
31-03-2011, 18:59
И при мен е така :) от самото лостче на чистачките е. Натискам бутончето и докато го държа натиснато нагревателя работи и на таблото свети индикатора. Пусна ли го се връща и спира нагревателя. Явно бутончето незадържа в позиция включено. пробвай дали и при теб е така докато го държиш натиснато работи ли ?

Имам некви спомени че при фейс-лифтовите подгряването е с таймер, т.е бутона не задържа. Включването и изключването става с еднократно натискане, ако го оставиш включено се гаси само след 5 минути. Проблема ти би трябвало да е в самото реле.

kolev
31-03-2011, 20:01
бутонът е еднакъв и при 2-та варианта.той прекъсва минуса към намотката на релето.
при варианта с таймера,индикацията е вързана към бутона. по този начин, когато таймера изключи, индикацията продължава да свети и да показва че бутона е натиснат. таймерът е просто предпазна мярка в случай че се забрави подгряването.
в другия вариант, индикацията е вързана на изхода на обикновеното реле - пин 87 , като по този начин тя свети единствено когато нагревателя получи наистина захранване.
има и 3-ти вариант който е по първата (по-новата) схема, но ползва обикновено реле.
това според мен разбира се.

tonov
31-03-2011, 20:06
Мдаа, явно съм в грешка за бутона :) Изглежда на всички 145/6 трябва да задържа. Забравям вече :)

kolev
31-03-2011, 20:21
абе може и аз да бъркам,но до колкото си спомням,а и като гледам схемата е така. а тоя бутон е като на химикалките и не може да се каже че "задържа"

tonov
31-03-2011, 20:27
абе може и аз да бъркам,но до колкото си спомням,а и като гледам схемата е така. а тоя бутон е като на химикалките и не може да се каже че "задържа"

Баш де - като "химикалка". Натискаш го веднъж и остава навътре, натискаш втори път и излиза. Ама има едно гадно телче вътре което върви по пластмасов канал. С течение на времето телчето издълбава канала и копчето вече не може да остане натиснато.

Ма все си мислех че на най-новите е само бутонче и не остава натиснато. Явно съм в грешка ;)

infernus
01-04-2011, 00:14
И при мен е така :) от самото лостче на чистачките е. Натискам бутончето и докато го държа натиснато нагревателя работи и на таблото свети индикатора. Пусна ли го се връща и спира нагревателя. Явно бутончето незадържа в позиция включено. пробвай дали и при теб е така докато го държиш натиснато работи ли ?

+1 и при мен е така, но мисля да почна от донора, първо лосчето или релето след това да гледам друго. А отзад си знам че имам два изгорели реотана.

Някой идея как може да се свържат където са прекъснати ?

kolev
01-04-2011, 11:38
оправят се с електропроводимо лепило. има писано по темата.

VLaDky88
03-04-2011, 17:09
Да и аз ще сменя лостчето явно. Ама за сега зимата мина и неми е належащ проблем. Иначе съм намерил за 15 лева в една морга и е здраво, копчето си задържа. Само незнам с смяната как ще се справя и колко ще разглобя докато го сваля ;/ волана вади ли се ?

tonov
03-04-2011, 17:22
Да и аз ще сменя лостчето явно. Ама за сега зимата мина и неми е належащ проблем. Иначе съм намерил за 15 лева в една морга и е здраво, копчето си задържа. Само незнам с смяната как ще се справя и колко ще разглобя докато го сваля ;/ волана вади ли се ?

Елементарно е. Свалят се само корите на волана. Лостчето е с една пластмасова щипка, огледай го и ще разбереш как се вади.