Log in

View Full Version : Заслужава ли си покупката 164 2.0 TS Super 8v 1997г.



vagabont
21-03-2011, 23:39
Колеги да попитам: Заслужава ли си покупката на една 164 2.0 TS Super 8v 1997г. Колата е на 150000км. пътува от Италия до 1-2 седмици. Струва 1600лв. Карана е до преди 6м. Питането ми е реална цена ли е това, имат ли много проблеми, скъпо ли е обслужването и има ли нови части за този модел. Аз съм настоящ собственик на 155 2.0 8V 1993г. А доколкото знам моторите са доста сходни. Могат ли да се изпозват някакви части от Алфа 155 2.0 8V?
Благодаря предварително на всички които взимат отношение по темата.

Ето малко снимки на 164:
6923469235
6923669237
6923869239

Vlado_PK
21-03-2011, 23:48
Едно приятелче ползва такава вече 3-та година скъсва и задника от каране и проблеми няма.Скоро прави ремонти отзад на окачването и си спомням ,че беше страшно евтино в сравнение със 156 да речем.Само се оплаква че,харчи доста.

RUNNING WILD
22-03-2011, 01:07
колата не е нещо особенно на външен вид като цяло не че е лоша,може би заради джантите не я отварят,за мотора не знам как е не съм запознат с здравина и надежност,другите неща предполагам са ти същтите но не е евтина за подръжка в никакъв случай,по скъпа е за подръжка от мерцедес 124 и bmw 520 и пасат 3 на тия години,сравнявал съм 10 неща и така излиза,не знам аз не мога да намеря душевният комфорт в друга кола май само в SAAB го намирам нещо подобно та явно съм предубеден.

didod
22-03-2011, 07:49
Седни, покарай и евентуално взимай.

BatVas
22-03-2011, 09:12
По принцип си заслужава, ако е потдържана читаво е страшно здрава, непретенциозна, двигателя го знаеш (яко куче е 8 клапановия изкарващо в 164 и по 500 хил.км )
Ефтина за потдръжка, окачването цялото го правиш за цена една четвърт от това на 156 и е много по здраво, няма скърцащи и лопащи пластмаси като на 155.
Сега за конкретната кола - не ми изглежда много добре, педала на съединителе е изтъркан повече от моя (моята е на 182 хил реални) за салона по снимките не мога да преценя струва ми се по-износен от на моята.
С моята съм минал над 40 хил в БГ, от тях приблизително 30 хил градско в София за 3-4 години. Со сега като я купих дадох малко над 200 за смяна на маса тампони по окачването и предни накладки, 80 лева за едно крайно гърне (това всичкото след покупката) - от там миналата зима 15 - 20 лева (не помня точно) за смяна на едно маркуче , че изтичаше охладителна течност. Миналото лято смяна на някакви маркучи по хидравликата (ефтино беше не помня щото беше с мясло, филтри и т.н.т)преди 5 месеца едно реленце за перката, и нови свещи, а преди месец 200 лева за частична подмяна на кабели и още някакви касаещи кабелите - кво беше забравих плюс помпа съединител , та това е целия разход за 4 години. Сега ще сменя един съединител че уе бая твърд педала (230 лева е Валеото) Общо взето това. Но всичко зависи от състоянието на конкретната кола.

code
22-03-2011, 09:17
Има в мобилето страшна 164-ка за без пари;)
Разбира се трябва да се види за скрити болежки, червена беше.

BatVas
22-03-2011, 09:30
Има в мобилето страшна 164-ка за без пари;)
Разбира се трябва да се види за скрити болежки, червена беше.

Да гледах и аз една червена пребоядисвана - добре изглежда на снимки, но не е суперка (не че е от голямо значение)

VLADius
22-03-2011, 18:40
Добри машини са. Гледай само да е читава що годе бройка - демек да си струва парите точно тази. Ако се откажеш - кажи къде е да мина на оглед и аз.

acko88
22-03-2011, 20:34
Части има,мотора е същия като твоя,возията на 164 е доста приятна,но на твое място бих взел 2.0в6 турбо или 3.0 в6,в краен случей 2.5ТД тези варианти са по-добри за 164 от 2.0ТС според мен ;)

Gligan
23-03-2011, 01:25
2.0 ТС е невероятно идиотоустойчив мотор - няма чупене. От 10 г. карам 164-ки и съм адски доволен. Мотора е абсолютно същия като твоя. Ако е поддържана до сега както трябва няма да имаш никакви ядове. Това, което трябва да провериш е дали работи климатроника, защото там ремонтите са скъпи - дали обръща топло/студено и посоките на въздуха в купето. По принцип суперката (като тази, която искаш да вземеш) традиционно е с повредени дисплеи на климатроника и часовника. Това е причина за сериозен коментар на цената, защото не се ремонтира, а се сменя цялото управление (не може само дисплеите). Нещата които съм сменял и на двете 164-ки, които съм карал са гърнета и водни радиатори плюс дреболии разбира се. Като цяло много здрав и надежден автомобил, особено за годините си. Аз лично мисля да си купя още една.

vagabont
24-03-2011, 21:20
Благодаря на всички колеги които се включиха. Реших да я взема лимузината. Като дойде ще пусна повече инфо за колата. :bg:

BatVas
25-03-2011, 10:09
Като изключим дребните болежки, Алфа 164 е може би най-качествено направената алфа. Шофира се много добре , много по добре от 156, а според мен е и много по-добра съпоставима с годините си, потдръжката от 166. Като най-удачни ефтини за потдръжка и икономични са са 2,0 ТS и V6 3.0 - 12 клапановия (24 клапановия вече е скъп и по лаком - и няма това усещане за голям въртящ момент в ниските) Най икономичен е 2,0 ТС (няма и разходи за ремъци, макар , че на 12 клапановия се сменят на 90 хил км. 3.0 12 клапанов е и сравнително икономичен особенно извънградско (за мен това е много удачен вариант за 164) Искам все пак да отбележа, че 2,0 ТС в 164 е много добре напаснат, има достатъчно въртяш момент и усещането при шофиране е много добро. На ТС ако го вземеш читав му проверяваш кабели , свещи, масло и газ. важно е все пак да провериш и рейката. За дисплея на климатика след фейса няма да се притесняваш повечето не светят както трябва (поизгасват) :) . Корозионната защита е много добра , все пак е добре да се вземе колата от държава без много сол зимата. Задължително отвори задните врати и погледни за ръжда на извивката на калника (не знам как да го опиша ама има едно място и съм виждал там ръжда на по стари 164-ки). Нещата за които споменавам са казвани много пъти в този раздел , но ей така. Други неща които обичайно може да се наложи да се сменят са гърнета и ...радиатор (предвид възраста на колите) При правилна експлоатация и 2.0 ТС , а и останалите изкарват без да има нужда да се пипат и по 500 000 км. Гледам и в UK и в Германия (по тяхните форуми много хора споменават 200 000 мили, 250 000 мили , 417 000 км, има и 24 клапанови на по 425 хил км, без да са отваряни.
За мен 164 е въобще една от най-добрите коли които съм шофирал (дори сравнявайки я с Е-класи, Ауди 100, БМВ-5ца от същите години , че дори и по нови дори сравнена и с Е класа от 2001 ) Много приятна кола е и мога да кажа само добри неща, особенно за 2,0 ТС.

П.П. Да спомена и за проверка на парното дали обръща - като я гледаш пробвай как бачка, че там има една клапа!!!

MaVrUt
25-03-2011, 11:33
не го заблуждавайте човека, ще му се присере като тръгне да сменя хахахахаха :tooth:

Sunny
25-03-2011, 12:22
не го заблуждавайте човека, ще му се присере като тръгне да сменя хахахахаха :tooth:

Ако е с твоя късмет - със сигурност .

Иначе заставам на 100% зад думите на BatVas и не знам дали мога да добавя нещо след толкова добро описание .
:thumbup:

BatVas
25-03-2011, 12:37
Ако е с твоя късмет - със сигурност .

Иначе заставам на 100% зад думите на BatVas и не знам дали мога да добавя нещо след толкова добро описание .
:thumbup:


Е все пак зависи на кава кола ще попадне.
Честно да Ви кажа комшията с Голф 2-ка , моноинжекция се оказа , че за 3 години е правил повече ремонти и е похарчил повече пари от колкото аз за моята 164-ка.(да чукам на дърво ) вчера го гледах дигнал капака на Голфа и говорихме :) За сравнение между двете коли мисля няма смисъл да говорим :) Мисля това лято само да оправя компресора на климатика , да и сложа нов съединител и става чудна :) (така си я взех де с блокирал компресор и карам само на ЕКОН)

MaVrUt
25-03-2011, 17:46
Ако е с твоя късмет - със сигурност .

Иначе заставам на 100% зад думите на BatVas и не знам дали мога да добавя нещо след толкова добро описание .
:thumbup:

да се надяваме да няма моя късмет или поне да разбира повече от коли, че моята стана така от недоглеждане

vagabont
25-03-2011, 19:24
А то и аз сега съм със една 155-ца и фалирах за три години и сега на части съм е пуснал да се отърва. :pokey:

koolio
25-03-2011, 23:54
Винаги си заслужава да си купиш 8-клапанов туинспарк в добро състояние.

KirilSol
26-03-2011, 08:31
карал съм доста алфи...карах почти две години 164 2.0 ТС...съжалявам сто пъти, че я смених със 156:shutup:
....
всеки сам да си прави изводите :flirt:
....
П.С. колата на снимките не изглежда много добре, но щом си решил вече взимай я и ще си я оправиш сам после.

VLADius
26-03-2011, 17:35
Не изглежда добре... имаш предвид удара отпред ли?

dragomia
29-03-2011, 01:40
колега взимаи я ако е запазена а за удара по предната броня не му мисли аз събрах един кадет отзаде на мен само боята ми се напука бронята не мръдна 164-ката е най-здравата алфа която съм карал може и да е късмет нз

virusalfa
29-03-2011, 15:32
По принцип си заслужава, ако е потдържана читаво е страшно здрава, непретенциозна, двигателя го знаеш (яко куче е 8 клапановия изкарващо в 164 и по 500 хил.км )
Ефтина за потдръжка, окачването цялото го правиш за цена една четвърт от това на 156 и е много по здраво, няма скърцащи и лопащи пластмаси като на 155.
Сега за конкретната кола - не ми изглежда много добре, педала на съединителе е изтъркан повече от моя (моята е на 182 хил реални) за салона по снимките не мога да преценя струва ми се по-износен от на моята.
С моята съм минал над 40 хил в БГ, от тях приблизително 30 хил градско в София за 3-4 години. Со сега като я купих дадох малко над 200 за смяна на маса тампони по окачването и предни накладки, 80 лева за едно крайно гърне (това всичкото след покупката) - от там миналата зима 15 - 20 лева (не помня точно) за смяна на едно маркуче , че изтичаше охладителна течност. Миналото лято смяна на някакви маркучи по хидравликата (ефтино беше не помня щото беше с мясло, филтри и т.н.т)преди 5 месеца едно реленце за перката, и нови свещи, а преди месец 200 лева за частична подмяна на кабели и още някакви касаещи кабелите - кво беше забравих плюс помпа съединител , та това е целия разход за 4 години. Сега ще сменя един съединител че уе бая твърд педала (230 лева е Валеото) Общо взето това. Но всичко зависи от състоянието на конкретната кола.Педала на съединителя не му бил харесал на нашия!Една гумичка е 3лв,бе!!!Намери за какво да се хванеш.Чета ти мненията и абсолютно не съм съгласен с теб за доста неща.Твърде много си ентусиазиран.

VLADius
29-03-2011, 18:52
колега взимаи я ако е запазена а за удара по предната броня не му мисли аз събрах един кадет отзаде на мен само боята ми се напука бронята не мръдна 164-ката е най-здравата алфа която съм карал може и да е късмет нз

Това исках да кажа и аз - ако е за бронята - вземай я и не се чуди много.

BatVas
30-03-2011, 09:30
Педала на съединителя не му бил харесал на нашия!Една гумичка е 3лв,бе!!!Намери за какво да се хванеш.Чета ти мненията и абсолютно не съм съгласен с теб за доста неща.Твърде много си ентусиазиран.

Да прав си може да се смени гумичката,но така да пудрят кола за 1000 лева.......а относно ентусиазма той се базира на моята 164 (особено сравнявайки я с други коли и с другите мои коли) - познатите по сервизите ме бяха забравили за 4 години (може би съм късметлия)
Аз разбира се изказвам мое мнение - не съм ремонтирал 164-ки колкото теб и може би нямам твоя опит, но можеше да споделиш отрицателните страни на 164 ТС от своя опит !!!
П.П. само да вметна , че като взех моята още не бяха откъснати хубаво найлоните по пода и около вратите. Сега е на 181-2 хил км и скоро мисля да махна оригиналния катализатор. Когато смених някакви тампони (Тони ги сменя де) махна оригинални от колата.

virusalfa
30-03-2011, 14:09
Да прав си може да се смени гумичката,но така да пудрят кола за 1000 лева.......а относно ентусиазма той се базира на моята 164 (особено сравнявайки я с други коли и с другите мои коли) - познатите по сервизите ме бяха забравили за 4 години (може би съм късметлия)
Аз разбира се изказвам мое мнение - не съм ремонтирал 164-ки колкото теб и може би нямам твоя опит, но можеше да споделиш отрицателните страни на 164 ТС от своя опит !!!
П.П. само да вметна , че като взех моята още не бяха откъснати хубаво найлоните по пода и около вратите. Сега е на 181-2 хил км и скоро мисля да махна оригиналния катализатор. Когато смених някакви тампони (Тони ги сменя де) махна оригинални от колата.Добре,от моя опит ще споделя,че магазините не предлагат почти нищо,а още повече нещо читаво за ходовата част на 164.Предстои да изработя от полиамид предните тампони.Оригинален носач комплект е 185 евро.Иначе като ходови качества в съотношение с поддръжката най-добре като вариант е ТД.С 56л нафта Благоевград-Волос и обратно,и там по баирите с общо 930км.Няма кабели,верига и т.н.Проблем за Т.С. са кабелите за 155-цовия мотор/1995 кубика/,че са по-тънки и се навират под капака.
Свещи може всякакви стига да са точния модел.Няма значение марката.А аз не съм ремонтирал 164-ки колкото мислиш-имал съм 155 2,0.Ама поради липса на поддръжка,ще я спирам тая в скоро време.Ще мина на Ланча,тъй като новите "алфи" не са за мен.

virusalfa
30-03-2011, 14:34
колата не е нещо особенно на външен вид като цяло не че е лоша,може би заради джантите не я отварят,за мотора не знам как е не съм запознат с здравина и надежност,другите неща предполагам са ти същтите но не е евтина за подръжка в никакъв случай,по скъпа е за подръжка от мерцедес 124 и bmw 520 и пасат 3 на тия години,сравнявал съм 10 неща и така излиза,не знам аз не мога да намеря душевният комфорт в друга кола май само в SAAB го намирам нещо подобно та явно съм предубеден.Колега,не те познавам,ама като ти чета поста се чудя въобще защо си го писал,като въобще няма смисъл.Може да е по-скъпа за поддръжка от Пасат 3,но какво ми пука,Пасат-а не ме кефи мен примерно.Не знам какво си сравнявал от 10 неща изобщо.За СААБ няма да коментирам-качествен автомобил е,НО след 9000 забрави-това си е Опелче.Та примерно в СААБ 93 като знам,че караш опел за какъв душевен комфорт говориш...А от трите марки горе,с които сравняваш алфата,май само БМВ има нещо общо с нея.И като качества,и като поддръжка.

Bobo
30-03-2011, 15:00
Добре,от моя опит ще споделя,че магазините не предлагат почти нищо,а още повече нещо читаво за ходовата част на 164.Предстои да изработя от полиамид предните тампони.Оригинален носач комплект е 185 евро.Иначе като ходови качества в съотношение с поддръжката най-добре като вариант е ТД.С 56л нафта Благоевград-Волос и обратно,и там по баирите с общо 930км.Няма кабели,верига и т.н.Проблем за Т.С. са кабелите за 155-цовия мотор/1995 кубика/,че са по-тънки и се навират под капака.
Свещи може всякакви стига да са точния модел.Няма значение марката.А аз не съм ремонтирал 164-ки колкото мислиш-имал съм 155 2,0.Ама поради липса на поддръжка,ще я спирам тая в скоро време.Ще мина на Ланча,тъй като новите "алфи" не са за мен.

Преден носач технород заедно с шарнира 116лв ;) Здрав кат чук ;)

virusalfa
31-03-2011, 00:54
Преден носач технород заедно с шарнира 116лв ;) Здрав кат чук ;)За :super:щарнира си прав-и аз къде ли не я търкалям тая пуста,турския шарнир не мърда.За тампоните ти дай мнение-може и такива да монтирам.Ама пиши го правилно,де-Текнорот е

starata alfa
31-03-2011, 01:07
мойта беше 164 2.0 тс аз и навъртях 140 000 редовно сменях тампони на носачите и ляв вътрешен накрайник,явно все попадах на ментета.шанририте съм ги сменял веднъж,още са здрави а са над 50 000 ,кабелите никога не съм ги сменял и те са здрави.общо взето като сменяш нещо е на късмет защото левия накрайник го смених 4-5 пъти а десния сигурно е оригиналния

Bobo
04-04-2011, 19:05
За :super:щарнира си прав-и аз къде ли не я търкалям тая пуста,турския шарнир не мърда.За тампоните ти дай мнение-може и такива да монтирам.Ама пиши го правилно,де-Текнорот е

Здрави са бате ма тая цена е заедно с профилираната ламарина на носача демек всичко ;)