PDA

View Full Version : Какво управлява тази джаджа?



Z:)m
24-08-2006, 12:42
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=1095346

Те това чудо седи закрепено в горния ляв ъгъл на перката за радиатора (гледано откъм предницата на колата). Може би управлява нещо, но за жалост не знам какво точно :-?. От как съм я взел колата, двете жички, които трябва да се свържат към това чудо си седят разкачени. Веднъж ги закачих, но нищо не се промени в работата на колата... Вчера реших да го измъкна и да видя що за чудо е това. Оказа се, че отдавна е "изпяло песента си" и цялото е прогнило. Смятам да се сдобия с ново такова, но преди това трябва да науча каква е ролята му в общата картинка...

Някой да е наясно със случая?

голямата риба
24-08-2006, 13:50
ми това е така дълго обсъжданият реостат на 1-ва степен на перката
или в общи линии това е едно съпротивление чрез което се намалява силата на тока
и това рефлектира върху оборотите на въртене на перката

П.П. има различни съпротивления в зависимост дали автомобила е с бензинов или дизелов двигател, разликата е в съпротивлението и е изписано на корпуса

Z:)m
24-08-2006, 14:20
ми това е така дълго обсъжданият реостат на 1-ва степен на перката
или в общи линии това е едно съпротивление чрез което се намалява силата на тока
и това рефлектира върху оборотите на въртене на перката

П.П. има различни съпротивления в зависимост дали автомобила е с бензинов или дизелов двигател, разликата е в съпротивлението и е изписано на корпуса

Значи прав е бил последния майстор, като ми спомена, че май не ми работи 1-ва степен на перката, а върти само на втора. Аз не му повярвах, защото като си включа климатика, след няколко сек се вкл и перката и си мислех - щом вкл. перката, значи всичко си е ОК...
Дали Италианеца ще спаси положението?!

pr_00f
24-08-2006, 14:23
Ами на мен ми беше разкачена едната букса , а мъжката част беше счупена на половина, и като закачиш кабела падаше след 10 км.
Та правих струвах и го нагласих като ново, сега си работят и 2те степени.

п.с. Да преместя ли темата в раздел 155 ? .Тя май си е за там

Z:)m
24-08-2006, 14:30
Ами на мен ми беше разкачена едната букса , а мъжката част беше счупена на половина, и като закачиш кабела падаше след 10 км.
Та правих струвах и го нагласих като ново, сега си работят и 2те степени.

п.с. Да преместя ли темата в раздел 155 ? .Тя май си е за там

...ми то моето не подлежи на никакъв ремонт... толкова е зле... Ще требе ново (е, втора употреба разбира се ;) , ако има).

П.П. към прооф...
н.п. - темата може да се премести там... аз и без това се двоумях ;) къде точно да я пусна

голямата риба
24-08-2006, 15:18
колега моя съвет за това е само ново

относно рециклирането може да пробваш дали не е изгорял само резистора,
а намотката да е здрава, въпреки, че изглежда зле
тогава вече може да смениш резистора, най-добре ако намериш друг такъв защото действа като бушон, или да го замениш с дебела жица

а както съм казвал и преди дота често проблема е само в контаките
така, че си провери с един мултицет дали това не е здраво

Alexanderbb
24-08-2006, 15:19
е можете да ми се смеете ама на моя радиатор има 2 такива. Едно горе в средата и едно долу в средата. Останах доста изненадан като ги видях понеже нали се боря с неработещата ми първа степен на перката а във форума навсякъде се говори за само 1.

Z:)m
24-08-2006, 16:00
колега моя съвет за това е само ново

относно рециклирането може да пробваш дали не е изгорял само резистора,
а намотката да е здрава, въпреки, че изглежда зле
тогава вече може да смениш резистора, най-добре ако намериш друг такъв защото действа като бушон, или да го замениш с дебела жица

а както съм казвал и преди дота често проблема е само в контаките
така, че си провери с един мултицет дали това не е здраво

Аз бих си го рециклирал, но проблема е следния:
-едното краче на реостата (голямата намотка) е изгнило и се е скъсало и в момента е хвърчащо във въздуха
-същото е положението и с едно малко резисторче, което ми дава някакви мнооого малки стойности на съпротивление
-понеже и двата елемента са "еднокраки", не знам къде и как се вързват другите им (липсващите) крачета
-освен всичко казано до тук, може ли някой да ми каже кой елемент какви стойности трябва да показва при замерване и в какъв порядък се вързват двата елемента във верига - паралелно или последователно?

Ще съм благодарен ако някой ми даде нужното инфо

SIS
24-08-2006, 18:04
Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус :(, но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.

Z:)m
25-08-2006, 09:53
Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус :(, но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.

...ама да се е...а и аз в бързачкото :evil:
Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам :( яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)

kris11
25-08-2006, 17:07
Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)

Mога да се порастърся в запасите дали нямам останал някой жичен резистор ПЕВ или ПЕВР с плъзгач / Е трябва да е Е оборотное, ама няма руска/.
По споемни трябва да има 1 ом

Mury
26-08-2006, 19:51
Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус :(, но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.

...ама да се е...а и аз в бързачкото :evil:
Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам :( яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)По принцип се слагат по жичка на ампер :idea: :wink: :wink:

Lucky
28-08-2006, 09:34
Ами, поне на 145-цата малкият елемент е термобушон т.е. ако ти е здрав трябва да ти дава съпротивление 0 ома и безкрайно голямо (прекъсната верига) ако е "заминал". При теб не мога да го разпозная какво е, защото снимката няма добър фокус :(, но предпоплагам, че и при теб е същото - на външен вид е 1 към 1 с това на 145-цата. Аз на моя го байпаснах с жици. Иначе бушона (както е нормално) се връзва последователно т.е. като изгори, прекъсва веригата.
Съпротивлението на 145-цата е 0.18 ома +/- 10%, а бушона гори над 216 градуса целзий. Не знам какви са цифрите при 155, но поне ориентировъчно.......(не вярвам да се различават драстично).

П.П. Както сам се досещаш термобушона не може да се запои - трябва да се захване с някакъв вид пресоване, точкова заварка или някакъв друг метод, който да не го нагрява повече от 200 градуса. Иначе най - простото решение е да си вземеш хубава и дебела жица (минава доста ток от там) и да си вържеш не с букси, а с кабелите само съпротивлението. Другото (по-добро според мен) е да си купиш ново - за 145-ца струваше 30-40 лева, но го нямаше.

...ама да се е...а и аз в бързачкото :evil:
Въпросното термобушонче вече е унищожено след опит да бъде запоено... да бях изчакал да видя твоя пост, че тогава да се захващам :( яд ме е, защото вчера си беше здраво!!!
Ако сега, по твой съвет сложа една жичка на место термобушона, може ли по веригата да изгори нещо друго или най-много да изгори реостата? (смятам, жичката, която ще сложа да издържа на 5 А ток)По принцип се слагат по жичка на ампер :idea: :wink: :wink:

Ма зависи от жичките :twisted: :spiteful: :Tease:

Z:)m
28-08-2006, 09:55
Последните резултати:
- запоена е жичка на мястото на термобушона, монтирана е джаджата на местото си и......... работи.... Обаче, пусти съмнения. Перката си включва при нужните градуси на първа степен, обаче поработи тъй около 10-15 сек и после се включва веднага втора степен. Върти така още 10-15 сек и явно като охлади водата - се изключва. Същото се получава и като пусна климатика (макар и да е студен двигателя). Включва се първа степен, след няколко секунди превключва на втора степен и така си върти non-stop, дорде не изключа климатика.
Това ли е нормалния начин на работа или не?!?!? Мен лично ме съмнява да е така :-?

голямата риба
28-08-2006, 20:58
Последните резултати:
- запоена е жичка на мястото на термобушона, монтирана е джаджата на местото си и......... работи.... Обаче, пусти съмнения. Перката си включва при нужните градуси на първа степен, обаче поработи тъй около 10-15 сек и после се включва веднага втора степен. Върти така още 10-15 сек и явно като охлади водата - се изключва. Същото се получава и като пусна климатика (макар и да е студен двигателя). Включва се първа степен, след няколко секунди превключва на втора степен и така си върти non-stop, дорде не изключа климатика.
Това ли е нормалния начин на работа или не?!?!? Мен лично ме съмнява да е така :-?
да това е нормалният начин на работа
само за твое успокоение проври си ръката и пипни колко се нагрява кондензатора на климатика преди да се включи перката

Z:)m
29-08-2006, 09:41
...недоумението ми идва от следното:
- при студен двигател, като пусна климатика и перката естествено се включи поетапно - 1 степен, 2 степен, това няма ли да възпрепятства бързото влизане на двигателя в нормален работен режим?! - т.е. 90 градуса на водата... Все пак тази перка не трябва ли по някое време да изключва, за да може малко от малко да позагрее двигателя?

tonov
29-08-2006, 10:21
Ако ти е редовен термостата - няма да е проблем. Перката си върти но през радиатора не минава охл. течност. След като загрее двг и се отвори термостата, за момент ще падне температурата малко по-бързо от обикновено (понеже перката е на втора скорост) тармостата ще притвори, отново ще вдигне температура и така...

голямата риба
29-08-2006, 12:16
ти си написал, че перката се включва при нужните градуси, което предполага че се включва там от термодатчика който е в радиатора

и че се включва след определено време когато е включен климатика
тогава както ти е писал колегата ако термостата ти е затворен няма да се влияе от температурата в радиатора
обаче от друга страна горешият въздух изсмукан от кондензатора минава и през питата на водният радиатор и тогава малко или много дори го загрява :wink:

Z:)m
30-08-2006, 08:46
Абе друго си е да попиташ... особено като не разбираш :).
Благодаря Ви колеги! Радвам се, че откликнахте на моите питания. Сега определено съм по-спокоен и с малко повечко самочувствие ;) ...даже вече мога да давам и акъл :lol:

PEPI-2ALFA
01-09-2006, 01:14
И при мен работи по същия начин. На малки интервали за по 15-20 сек.Наскоро имах проблем с водната помпа и докато разберат майсторите от каде е доста се мотаха около радиатор,перка, :?: .Иначе и мойте клеми са изгнили и едва седържат жичките.Не знам докога :(